Zarządzanie wiedzą
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(45)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(38)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(8)
Autor
Chuchro Ewa
(2)
Danilewicz Katarzyna
(2)
Forte Tiago (1985-)
(2)
Gierszewska Grażyna
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Morawski Mieczysław
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Sosińska-Kalata Barbara
(2)
Barczak Beata
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Buchwald Paweł
(1)
Budzisz Bolesław
(1)
Cisek Sabina
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Daszewski Włodzimerz (bibliotekoznawstwo)
(1)
Daszewski Włodzimierz
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dąbrowski Jan (organizacja i zarządzanie)
(1)
Evans Christina
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Frk Vladimír (1946- )
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Gladstone Brian
(1)
Glińska-|Neweś Aldona
(1)
Grzeszczyk Tadeusz Adam
(1)
Hawrysz Liliana
(1)
Iwan Stanisław (ekonomia)
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jaksa Michał
(1)
Januszko-Szakiel Aneta
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jurczak Jolanta
(1)
Kalinowska Monika
(1)
Kamiński Marek B
(1)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(1)
Kluj Grzegorz
(1)
Knosala Ryszard
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Kobyłko Grzegorz
(1)
Kostrzewski Mariusz
(1)
Kotarba Marcin
(1)
Kotarba Wiesław
(1)
Koźmiński Andrzej K
(1)
Krawczyk-Sołtys Agnieszka
(1)
Kumięga Paweł
(1)
Kwiatkowski Stefan (1939- )
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Machalska Marta
(1)
Magier-Łakomy Ewa
(1)
Malara Zbigniew
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Oleszek Sylwester
(1)
Paszek Alfred
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Pietrzyk Sylwester
(1)
Ponikowska Marta
(1)
Przastek-|Samokowa Maria
(1)
Rojek Danuta
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Skala Agnieszka
(1)
Skomra Witold (1963- )
(1)
Skrzypczak Andrzej
(1)
Sosińska-|Kalata Barbara
(1)
Stabryła Adam (1942- )
(1)
Strzyżewska Marianna
(1)
Sysko-Romańczuk Sylwia
(1)
Szajna Andrzej
(1)
Szewczyk Agnieszka
(1)
Trajer Jędrzej
(1)
Urban Wiesław
(1)
Wasiluk Anna
(1)
Wawrzyniak Bogdan (1941- )
(1)
Wrycza Stanisław
(1)
Węgliński Bogusław
(1)
Zawadzak Tadeusz
(1)
Żemigała Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(44)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Studenci
(4)
Menedżerowie
(2)
Bibliotekarze
(1)
Infobrokerzy
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Temat
Kobieta
(5212)
Rodzina
(4014)
Przyjaźń
(3834)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2954)
Zarządzanie wiedzą
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2937)
Relacje międzyludzkie
(2518)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1908)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1589)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1528)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1379)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1132)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1000)
Chłopcy
(998)
Wybory życiowe
(937)
Sekrety rodzinne
(930)
Policjanci
(908)
Żydzi
(893)
Relacja romantyczna
(881)
Osoby zaginione
(878)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(676)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(475)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Monografia
(4)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(7)
Edukacja i pedagogika
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Nauka i badania
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-401.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 35,20 zł
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współczesność charakteryzują dwa megatrendy: VUCA i Czwarta Rewolucja Przemysłowa. Akronim VUCA został utworzony z pierwszych liter słów: Volatility (zmienność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność). Termin VUCA został szybko zaadaptowany do świata biznesu, a współczesny świat charakteryzowanyprzez VUCA opisywany jest jako "Nowa Normalność". Zespół naukowy prof. Grażyny Gierszewskiej(głównie, choć nie tylko, z kierowanej przez nią Katedry Procesów Zarządzania Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej) opublikował zbiór analiz pod wspólnym tytułem "Co dalej z zarządzaniem?". W przeważającym stopniu tamte teksty nie udzieliły ostatecznej odpowiedzi na tytułowe pytanie, raczej pokazywały stan i miejsce nauk o zarządzaniu w świecie VUCA. W niniejszym zbiorze, nadal w formie felietonów naukowych, autorzy próbują pójść dalej. Z lekka przewrotnie w odniesieniu do pojawiających się ostatnio deskrypcji 2.0 czy 4.0 podpisują się pod sygnaturą zarządzanie N.0, aby podzielić się swymi refleksjami co do wyzwań tej dyscypliny, należącej - co niezmiernie ważne - do nauk stosowanych, empirycznych, choć w samym założeniu dydaktycznej. Podejście przez nich wyartykułowane, diagnozy, a zwłaszcza konkluzje co do wyzwań, są zapewne dyskusyjne i także w ich zamiarze służą sprowokowaniu odzewu. Jeśli się pojawi, niezależnie od zabarwienia - akceptacji czy dezaprobaty - to autorzy osiągną zamierzony cel. Nauka bowiem to wolność, ograniczana tylko odpowiedzialnością badawczą, głównie moralną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57849 (1 egz.)
Kaucja: 38,34 zł
Książka
W koszyku
(Zarządzanie, Ekonomia, Marketing)
Bibliogr. przy rozdz. Literatura przedmiotu s. 507-[518].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46564 (1 egz.)
Kaucja: 44,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47361 (1 egz.)
Kaucja: 14,40 zł
Książka
W koszyku
(Cyfryzacja Zarządzania)
Dla dyplomantów, doktorantów oraz ludzi nauki i przemysłu.
Autorom książki przyświecał cel pokazania Czytelnikom rzeczywistych zastosowań innowacyjnych technologii informatycznych.
W rozdziale 1 skupiono się na zagadnieniach dotyczących chmur obliczeniowych. W rozdziale 2 poddano analizie zagadnienia sztucznej inteligencji. Rozdział 3 dotyczy tematyki łańcuchów bloków – znanych powszechnie jako blockchain. Tematyce mobilnego internetu poświęcono rozdział 4, rozdział 5 zaś – przedstawieniu technologii AR. Rozważania na temat rozszerzonej rzeczywistości implikują niejako kontekst VR, któremu poświęcono analizy w rozdziale 6. Ostatni rozdział książki został poświęcony tematyce rozpoznawania mowy ludzkiej. W końcowym fragmencie książki autorzy przedstawili prognozowane przez nich trendy i kierunki rozwoju w zakresie innowacyjnych technologii informatycznych.
Książka jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców, w tym pracowników branży przemysłowej, produkcyjnej, informatycznej, transportowej oraz grona akademickiego – zarówno naukowego, naukowo-dydaktycznego, dydaktycznego, jak i doktorantów oraz studentów, zwłaszcza uczelni technicznych. Książka ta jest przy tym źródłem informacji dla pracowników, którzy pragną poszerzyć wiedzę dotyczącą zastosowań innowacyjnych technologii informatycznych w praktyce, ale także dla uczestników kursów i studiów podyplomowych z wielu dyscyplin dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych i specjalistów z innych dziedzin, którzy szukają możliwości zastosowania innowacyjnych technologii informatycznych w zakresie działań własnych, prywatnych lub zawodowych. [Opis pochodzi z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 59018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51644 (1 egz.)
Kaucja: 27,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Dla praktyków i teoretyków infobrokeringu, bibliotekarzy, menedżerów, studentów zarządzania informacją oraz innych osób związanych z działalnością informacyjną.
Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja będąca kompleksowym omówieniem infobrokeringu, czyli profesjonalnego, odpłatnego wyszukiwania i opracowywania informacji na zlecenie. Autorzy, specjaliści reprezentujący różne ośrodki akademickie i podmioty gospodarcze, szczegółowo opisują teoretyczne i praktyczne zagadnienia brokeringu informacji w Polsce, do których należą m.in.:- funkcje i specyfika zawodu brokera informacji, wymagane kompetencje, umiejętności i tryb kształcenia infobrokerów, rozpoczynanie działalności,- kodeksy etyczne funkcjonujące w środowiskach profesjonalistów informacji oraz przepisy prawne i ich interpretacja,- współpraca infobrokera z klientem, identyfikacja jego potrzeb i spełnianie oczekiwań, potencjalne źródła konfliktu oraz mediacje,- infobrokerstwo systemowe: przekazywanie treści, znaczenie wiedzy i zarządzania nią w organizacji, związek między poziomem kultury infobrokerskiej a merytoryczną decyzyjnością organizacji, kwantyfikowanie wiedzy, optymalizacja procesów informacyjnych i komunikacyjnych,- audyt zarządzania wiedzą,- różne aspekty informacji i ich znaczenie w działalności infobrokerskiej: jakość, architektura i zasady projektowania informacji, typy źródeł informacji, rodzaje i cechy opracowań infobrokerskich,- metody pracy infobrokera - strategie pozyskiwania informacji, zjawisko głębokiego Internetu i sposoby docierania do jego zasobów, bieżące monitorowanie informacji, darmowe narzędzia i podstawowe metody wykorzystywane do gromadzenia informacji z ogólnodostępnych źródeł internetowych.Książka będzie przydatna nie tylko praktykom i teoretykom infobrokeringu, ale również bibliotekarzom, menedżerom, studentom zarządzania informacją i kierunków pokrewnych oraz innym osobom związanym z działalnością informacyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58045 (1 egz.)
Kaucja: 46,92 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19979 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-217.
Podręcznik, zgodnie z zaleceniami resortu szkolnictwa wyższego, koncentruje się na kapitale ludzkim w skali gospodarki oraz na poziomie organizacji. Wykład zaczyna się od: przypomnienia miejsca kapitału ludzkiego w teorii ekonomii, omówienia teorii kapitału ludzkiego, a następnie prezentuje wpływ państwa na jego poziom, kształt i rolę w gospodarce. W kolejnych rozdziałach przedstawiono: gospodarkę opartą na wiedzy, motywowanie kapitału ludzkiego w gospodarce, a później: kształtowanie, wykorzystanie, motywowanie oraz pomiar kapitału ludzkiego na poziomie organizacji.Rozważania o kapitale ludzkim w skali gospodarki są uzupełnione danymi statystycznymi, które wskazują jego aktualny poziom w różnych obszarach i dziedzinach w Polsce. Stanowią również dodatkową ilustrację problemów omawianych na wykładzie. Dotyczą one głównie Polski, na tle innych krajów UE oraz OECD, aby studenci mieli porównanie, jaki dystans dzieli nasz kraj w stosunku do krajów wysoko rozwiniętych oraz sąsiadów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 29,45 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47783 (1 egz.)
Kaucja: 36,80 zł
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 37/2014)
Bibliogr. przy rozdz.
Dla studentów i przedsiębiorców.
Streszcz. ang. przy rozdz.
Wiedza to najważniejszy zasób, jakim dysponują współczesne przedsiębiorstwa. Można ją kupić, ale nie można jej wyprodukować w tradycyjny sposób. Jest wynikiem analizy i syntezy danych związanych z doświadczeniem, obserwacjami oraz celowymi badaniami prowadzonymi przez ludzi nauki. Powstaje między innymi w szkołach wyższych, gdzie nieustannie poszukuje się nowoczesnych rozwiązań umożliwiających rozwój społeczno-ekonomiczny kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55143 (1 egz.)
Kaucja: 25,65 zł
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Managing for knowledge : HR`s strategic role" 2003.
Bibliogr. s. 257-260. Indeks.
Dla studentów uczelni ekonomicznych, słuchaczy szkół zarządzania, specjalistów w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 44,80 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52916 (1 egz.)
Kaucja: 45,24 zł
Książka
W koszyku
Indeks.
Tytuł oryginału: Building a second brain : a proven method to organize your digital life and unlock your creative potential.
Uporządkuj swoje informacje, znajduj je w kilka sekund i uwolnij swoją kreatywność! Po raz pierwszy w historii możemy sięgać do wiedzy w każdej chwili, z każdego miejsca na świecie. Nigdy nie było lepszego czasu na naukę i doskonalenie się. Jednak zamiast wchodzić na szczyty swoich możliwości, często czujemy, że toniemy pod nieustannym napływem informacji. Do tego nasza pamięć bywa ograniczona i niedoskonała. Czy jest więc sposób na skuteczne przechowywanie informacji? Tiago Forte, ekspert w dziedzinie osobistej produktywności pokazuje, jak w prosty sposób można stworzyć swój system zarządzania wiedzą, zwany inaczej drugim mózgiem. To nic innego jak pewnego rodzaju wysyłanie wiadomości do samego siebie, po którą sięgasz dopiero w tym momencie, gdy jest ci potrzebna. Dzięki cyfrowym narzędziom z naszego codziennego otoczenia i proponowanym technikom poprawisz swoją pamięć, zwiększysz produktywność i wykorzystasz twórczy potencjał w swoim życiu! Książka Zbuduj swój DRUGI MÓZG autorstwa Tiago Forte to prawdziwy fenomen, po który sięgają czytelnicy na całym świecie! Przetłumaczona na 17 języków i dostępna w 21 krajach na całym świecie! Zbuduj swój drugi mózg to coś więcej niż kolejna metoda na produktywność – to instrukcja przetrwania, która pomaga radzić sobie ze złożonością współczesnego życia. Chris Guillebeau, autor Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji Tiago wziął pod lupę najlepsze praktyki przechwytywania informacji z zewnątrz, które pozostawiają nasze głowy otwarte na efektywne myślenie i kreatywność. Jest to dobrze napisany, przekonujący i użyteczny podręcznik, który pozwala zachować jasność umysłu. David Allen, autor Getting Things Done
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22422 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Zbuduj swój drugi mózg [Książka mówiona]/ Tiago Forte ; [przełożyła Katarzyna Danilewicz]. - Kraków : Mando : Wydawnictwo WAM - Studio Inigo, [2023] - 1 dysk optyczny (CD-Audio) (8 godz. 36 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Data wydania według strony wydawnictwa https://wydawnictwowam.pl/prod.zbuduj-swoj-drugi-mozg.35286.htm?sku=92821
Czyta Paweł Kumięga.
Nagranie w formacie mp3.
Uporządkuj swoje informacje, znajduj je w kilka sekund i uwolnij swoją kreatywność! Po raz pierwszy w historii możemy sięgać do wiedzy w każdej chwili, z każdego miejsca na świecie. Nigdy nie było lepszego czasu na naukę i doskonalenie się. Jednak zamiast wchodzić na szczyty swoich możliwości, często czujemy, że toniemy pod nieustannym napływem informacji. Do tego nasza pamięć bywa ograniczona i niedoskonała. Czy jest więc sposób na skuteczne przechowywanie informacji? Tiago Forte, ekspert w dziedzinie osobistej produktywności pokazuje, jak w prosty sposób można stworzyć swój system zarządzania wiedzą, zwany inaczej drugim mózgiem. To nic innego jak pewnego rodzaju wysyłanie wiadomości do samego siebie, po którą sięgasz dopiero w tym momencie, gdy jest ci potrzebna. Dzięki cyfrowym narzędziom z naszego codziennego otoczenia i proponowanym technikom poprawisz swoją pamięć, zwiększysz produktywność i wykorzystasz twórczy potencjał w swoim życiu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 140-141.
Dla studentów pedagogiki, psychologii doradztwa zawodowego, socjologii, nauk o zarządzaniu.
W procesie zachodzących zmian strukturalnych w naszych nowych warunkach społeczno-ekonomicznych zarządzanie zasobami ludzkimi staje się jednym z głównych czynników, które decydują o sukcesie strategii biznesowej organizacji i są istotnym źródłem wzrostu wydajności i skuteczności organizacji. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji skupia się na wszystkim, co dotyczy człowieka uczestniczącego w procesie pracy. W niniejszej publikacji skupiamy się na jednym z najważniejszych elementów procesu zarządzania kadrami, który determinuje sukces organizacji w środowisku konkurencyjnym - na systemie i organizacji kształcenia zawodowego pracowników. Procesy społeczne, które dotknęły gospodarki, w znacznej mierze podniosły również wymogi odnośnie poziomu kształcenia zawodowego. Kształcenie pracowników staje się trwającym całe życie zintegrowanym procesem i dlatego powstała potrzeba formowania na podstawach demokratycznych systemu kształcenia pracowników w organizacjach. Nagląca konieczność konstruowania systemu kształcenia pracowników wypływa z potrzeb produkcyjnych i nieprodukcyjnych organizacji, potrzeb rynku pracy, jak również zmieniającej się pozycji człowieka w społeczeństwie demokratycznym. Zadaniem kształcenia zawodowego pracowników jest wprowadzanie optymalnej równowagi między procesem przygotowania pracowników poszczególnych kategorii pracowniczych do jak najbardziej efektywnego pełnienia zadań a ich aktywnością społeczną. Jest to proces niezwykle dynamiczny, ponieważ wymagania dotyczące pełnienia obowiązków służbowych cały czas rosną pod względem ilościowym i jakościowym i narzucają konieczność nieustannego dopasowywania do nich kwalifikacji pracowników. Kwalifikacje stają się istotnym czynnikiem rozwoju organizacji kształcenia pracowników oraz czynnikiem intensyfikującym rozwój techniczno-ekonomiczny i społeczny pracowników. Celem kształcenia pracowników jest osiągnięcie takiego poziomu kwalifikacji, który odpowiada aktualnemu, ale przede wszystkim przyszłemu, stanowi wiedzy, techniki, technologii oraz organizacji pracy w jej kontekście społecznym, łącznie z rozwojem osobowości pracownika. Zazwyczaj pod pojęciem kształcenia pracowników rozumiemy doszkalanie (pogłębianie kwalifikacji) lub przekwalifikowanie (rekwalifikacja) inicjowane przez organizację, jak również formowanie cech społecznych pracownika. Intensywność i jakość kształcenia pracowników zależy od sformułowanej i przyjętej przez organizację polityki kształcenia. W procesie kształcenia pracowników realizowane są dwa podstawowe cele - cel społeczny, zorientowany na rozwój zasobów ludzkich, oraz indywidualny, zorientowany na rozwój jednostki, jej umiejętność dopasowywania się do zmieniających się warunków życiowych. Obecne społeczeństwo europejskie znajduje się na etapie szybkich zmian, które dotyczą organizacji pracy oraz struktury zatrudnienia (koncepcja elastyczności form zatrudnienia). Przełomowy jest rozwój technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Nastąpiło pewne przesunięcie wartości w pojmowaniu rodziny, społeczności, środowiska, czasu wolnego i stylu życia. Te charakteryzujące społeczeństwo na początku tego stulecia czynniki determinują i podkreślają wymóg kształcenia się człowieka-pracownika przez całe życie. Rozwój zasobów ludzkich za pomocą kształcenia zawodowego nasze organizacje powinny uznać za warunek przetrwania w konkurencyjnym środowisku zarówno teraz, jak i w przyszłości, ponieważ podstawową zasadą przedsiębiorczości jest elastyczność i gotowość na zmiany (elastyczny i przygotowany na zmiany musi być przede wszystkim pracownik). Naznaczone kwestie, możliwości i wyzwania dotyczące kształcenia pracowników, jak również formowanie jego systemu i organizacji zostały przeanalizowane i opisane w poszczególnych częściach niniejszej publikacji.
Wstęp * 1. KAPITAŁ INTELEKTUALNY ORGANIZACJI A KSZTAŁCENIE PRACOWNIKÓW * 2. NAUCZYCIEL DOROSŁYCH W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM PRACOWNIKÓW ... * 2.1. Osobowość i kompetencje nauczyciela dorosłych, wykładowcy * 2.2. Wiedza i umiejętności nauczyciela dorosłych * 2.3. Kompetencje nauczyciela dorosłych * 2.4. Kryteria sukcesu i kompetencje andragogiczne wykładowcy * 2.5. Kryteria i perspektywy samooceny i autokontroli wykładowcy * 2.6. Funkcje wykładowcy, które pełni podczas kształcenia * 2.6.1. Diagnozowanie uczestników kształcenia na poszczególnych etapach procesu edukacji * 2.6.2. Diagnostyczne kompetencje wykładowcy * 2.6.3. Wstępne diagnozowanie uczestników kształcenia * 3. PODEJŚCIE KOMPETENCYJNE DO ROZWOJU PRACOWNIKÓW * 3.1. Rozwój menedżerów * 3.2. Zastosowanie modelu kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi * 3.3. Metodyka tworzenia modelu kompetencyjnego i profilu kompetencyjnego * 3.3.1. Kompetencje menedżerów * 4. CHARAKTERYSTYKA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO PRACOWNIKÓW * 4.1. Proces kształcenia pracowników * 4.1.1. Warunki i zależności efektywnego zarządzania kształceniem pracowników * 4.1.2. Rozwój pracowników jako działanie personalne * 4.2. Zwiększanie wsparcia dla uczestników kształcenia * 4.3. Grupy zawodowe pracowników i formy ich kształcenia * 4.3.1. Przygotowanie nowo przyjętych pracowników * 4.3.2. Kształcenie menedżerów * 4.3.3. Alternatywna ścieżka kariery * 4.4. Stosunek menedżerów do kształcenia menedżerów oraz kształcenia pracowników * 5. CELE KSZTAŁCENIA PRACOWNIKÓW * 5.1. Różnice przy wyznaczaniu celów w permanentnym, cyklicznym i jednorazowym pro¬cesie kształcenia * 5.2. Cele organizacji i indywidualne cele kształcenia pracowników * 5.2.1.Indywidualne cele kształcenia pracowników * 5.2.2. Zalety kształcenia zawodowego pracowników * 5.2.3. Korzyści płynące z kształcenia dla pracownika, które przynoszą również ko¬rzyści organizacji * 5.2.4. Transfer wiedzy pracowników * 6. SYSTEM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO PRACOWNIKÓW * 6.1. Identyfikacja potrzeb edukacyjnych pracowników * 6.2. Metody analizy potrzeb kształcenia * 6.2.1. Analiza organizacyjna * 6.2.2. Analiza zasobów ludzkich organizacji * 6.2.3. Analiza stopnia koordynacji wszystkich faktorów zarządzania * 6.2.4. Analiza klimatu społecznego w organizacji * 6.2.5. Analiza personalna * 6.3. Planowanie kształcenia pracowników organizacji * 6.3.1. Wybór form i metod kształcenia pracowników * 6.3.2. Metody wykorzystywane przy planowaniu kształcenia pracowników * 6.4 Realizacja planu kształcenia pracowników * 6.4.1. Projektowanie kształcenia w organizacji * 6.4.2. Uwagi dotyczące realizowanych działań edukacyjnych * 6.5.Ocena kształcenia pracowników * 6.5.1. Metodologia określania skuteczności kształcenia pracowników * 6.5.2. Metody sprawdzające reakcje uczestników kształcenia * 6.5.3. Metody sprawdzające poziom zdobytej wiedzy, umiejętności, zdolności i po¬stawy * 6.5.4. Poziom oceny działań edukacyjnych * 7. KSZTAŁCENIE PRACOWNIKÓW NA STANOWISKU PRACY * 7.1. Metody szkolenia pracowników na stanowisku pracy * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BP 331 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Książka
W koszyku
Kompetencja sieciowa pracowników wiedzy / Marzena Fryczyńska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2018. - 257, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [225]-246.
Kompetencja sieciowa to jedna z kompetencji potrzebna pracownikom na współczesnym rynku pracy oraz zatrudnionych w organizacjach sieciowych. Pozwala pracownikom nawiązywać i utrzymywać kontakty potrzebne do osiągania sukcesów w pracy. Mogą wykorzystywać szybko rozwijające się narzędzia i aplikacje teleinformatyczne tj. fora tematyczne, media społecznościowe, korespondencję mailową czy też kontakt telefoniczny a także kontakt bezpośredni, np. spotkania robocze, nieformalne, konferencje czy targi branżowe. Znaczenie kompetencji sieciowej rośnie wśród pracowników wiedzy, gdyż to oni napędzają innowacyjność i rozwój organizacji i społeczeństw. Pracownicy wiedzy posiadający wysoką kompetencję sieciową zwiększają przepływ wiedzy oraz współtworzą nową wiedzę, potrzebną organizacjom i im osobiście do osiągania sukcesów zawodowych również w przyszłości. Książka to rezultat prac badawczych realizowanych w grancie finansowanym przez Narodowe Centrum Nauki.
Podziękowania * Wstęp * Rozdział 1. Sieciowość w zarządzaniu organizacjami * 1.1. Źródła badania zjawiska sieciowości w zarządzaniu * 1.2. Teoretyczne podstawy sieciowości w zarządzaniu * 1.3. Poziomy analizowania sieciowości w zarządzaniu * 1.4. Sieci organizacji * 1.5. Organizacje sieciowe * 1.6. Kompetencja sieciowa organizacji * 1.7. Relacje i podmioty sieci relacji organizacyjnych * Rozdział 2. Od networkingu do kompetencji sieciowej pracowników * 2.1. Przegląd i analiza definicji networkingu * 2.2. Składowe networkingu oraz systemy jego pomiaru * 2.3. Zmienność networkingu z uwagi na zmienne osobiste, zawodowe i organizacyjne * 2.4. Wpływ networkingu i zaangażowania pracowników w sieci relacji na ich sytuację zawodową * 2.4.1. Rozwój kariery * 2.4.2. Efekty pracy * 2.4.3. Satysfakcja z pracy * 2.4.4. Mobilność pracowników * 2.5. Typologia kompetencji * 2.6. Kompetencje jako atrybuty pracownika * 2.7. Konceptualizacja pojęcia kompetencji sieciowej pracowników * Rozdział 3. Od sukcesu kariery do zatrudnialności * 3.1. Pojęcie kariery * 3.2. Współczesne modele karier * 3.3. Pojęcie i pomiar sukcesu kariery w badaniach * 3.4. Konceptualizacja pojęcia sukcesu kariery * 3.5. Pomiędzy sukcesem kariery a zatrudnialnością * 3.6. Pojęcie i pomiar zatrudnialności w badaniach * 3.7. Konceptualizacja pojęcia zatrudnialności * Rozdział 4. Pracownicy wiedzy wobec wzrostu znaczenia sieciowości i zmian modeli karier * 4.1. Analiza pojęcia pracownika wiedzy * 4.2. Pracownicy wiedzy i ich zasoby wiedzy * 4.3. Praca wiedzy wykonywana przez pracowników wiedzy * 4.4. Konceptualizacja pojęć pracownika wiedzy i pracy wiedzy * 4.5. Sieciowość pracowników wiedzy * 4.6. Sukces kariery i zatrudnialność pracowników wiedzy * Rozdział 5. Metodyka empirycznych badań własnych * 5.1. Przesłanki i cele pracy badawczej * 5.2. Model badawczy i hipotezy * 5.3. Procedura badawcza * 5.4. Przygotowanie zogniskowanych wywiadów grupowych * 5.5. Przygotowanie narzędzi do badań ilościowych * 5.5.1. Badana populacja * 5.5.2. Dobór próby * 5.5.3. Charakterystyka osiągniętej próby badawczej * Rozdział 6. Kompetencja sieciowa pracowników wiedzy w świetle badań własnych * 6.1. Analiza wyników przeprowadzonych zogniskowanych wywiadów grupowych * 6.2. Opracowanie skal dla zmiennych latentnych * 6.3. Zmienne demograficzne, zatrudnieniowe i organizacyjne jako czynniki różnicujące kompetencję sieciową i inne współzależne zmienne latentne * 6.4. Zróżnicowanie kompetencji sieciowej z uwagi na zmienne demograficzne, zatrudnieniowe i organizacyjne * 6.5. Testowanie modelu zależności kompetencji sieciowej * 6.5.1. Predykatory kompetencji sieciowej * 6.5.2 Predykatory kompetencji sieciowej wśród lekarzy, informatyków i nauczycieli jako przedstawicieli pracowników wiedzy * 6.5.3. Kompetencja sieciowa jako predykator sukcesu kariery i zatrudnialności * 6.5.4. Predykatory sukcesu kariery i zatrudnialności * 6.5.5. Modelowanie równań strukturalnych modelu zależności kompetencji sieciowej * Podsumowanie * Bibliografia * Załączniki * Spis tabel * Spis rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 41,40 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorstwa i Ludzie)
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46469 (1 egz.)
Kaucja: 27,50 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49987 (1 egz.)
Kaucja: 34,80 zł
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Fachowe)
Bibliogr. s. 207-217.
Dla menedżerów i pracowników komórek personalych, dla studentów na kierunkach administracji i zarządzania.
Kompetencje pracownicze to jedno z kluczowych zagadnień nauk o zarządzaniu. Teoretycy i praktycy, jak również klasycy i współcześni badacze zgodnie przyjmują, i z wiodącym czynnikiem rozwoju przedsiębiorstw oraz podnoszenia sprawności zespołowych form organizacji pracy są kompetencje pracownicze, na bazie których członkowie organizacji podejmują decyzje i działania oraz osiągają zamierzone cele.Książka zawiera prezentację najważniejszych klasycznych oraz współczesnych koncepcji i modeli kompetencji pracowniczych w zarządzaniu oraz metodyczne podstawy badania kompetencji pracowniczych. Klasyczna interpretacja kompetencji pracowniczych odpowiada normatywom prekursorów nauk o zarządzaniu, natomiast współczesna ściśle koresponduje z rozwojem nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania. W świetle przeprowadzonych rozważań ukazano kapitał intelektualny i samoorganizację, jako odniesienie do zasobów i organizacji pracy współczesnego przedsiębiorstwa. W książce dokonano prezentacji ewolucji roli czynnika ludzkiego organizacji oraz charakterystyki kluczowych obszarów problemowych dotyczących kierowania pracownikami we współczesnej organizacji.
Wstęp * Rozdział 1 * Ewolucja roli czynnika ludzkiego organizacji * 1.1. Czynnik ludzki a postęp techniczno-organizacyjny * 1.2. Organizacja przedtaylorowska * 1.3. Organizacja taylorowska * 1.4. Organizacja "human relations" * 1.5. Organizacja zhumanizowana * 1.6. Organizacja współczesna * 1.7. Umiejętności pracownicze a typy organizacji * Rozdział 2 * Klasyczne ujęcia kompetencji pracowniczych * 2.1. Kompetencje pracownicze w naukach o zarządzaniu * 2.2. Rola menedżerów w rozwoju organizacji * 2.3. Przedtaylorowskie ujęcia kompetencji menedżerskich * 2.4. Czynniki organizacji pracy w szkole klasycznej * 2.4.1. Hierarchiczny podział pracy * 2.4.2. Poziomy podział pracy * 2.5. Wyróżniki klasycznych ujęć uzdolnień kierowniczych * 2.5.1. Profil idealnego kierownika * 2.5.2. Zadania kierownika klasycznej organizacji * 2.6. Strategie w identyfikacji kompetencji wykonawców * 2.6.1. Psychofizjologiczna * 2.6.2. Strukturalna * 2.6.3. Behawioralna * 2.7. Talenty pracownicze * 2.7.1. Klasyczna interpretacja talentów pracowniczych * 2.7.2. Struktura talentu * 2.7.3. Funkcje talentów pracowniczych * Rozdział 3 * Podstawy metodyczne badania kompetencji * 3.1. Źródła współczesnego podejście do badania kompetencji. * 3.2. Nurty badawcze w identyfikacji kompetencji * 3.2.1. Strukturalizm * 3.2.2. Fenomenologia * 3.2.3. Behawioryzm * 3.2.4. Synteza nurtów badawczych * 3.3. Dominujące podejścia do kompetencji pracowniczych * 3.3.1. Podejście twarde * 3.3.2. Podejście miękkie * 3.4. Wybrane modele kompetencji pracowniczych * 3.4.1. Modele amerykańskie * 3.4.2. Modele brytyjskie * Rozdział 4 * Samoorganizacja * 4.1. Istota, cechy i pojęcia pokrewne * 4.2. Autonomia i zespołowość jako atrybuty samoorganizacji * 4.3. Autonomia i zespołowość w wybranych typach organizacji * 4.3.1. Organizacja klasyczna - praca indywidualna * 4.3.2. Organizacja human relations - nieformalne grupy pracownicze * 4.3.3. Organizacja zhumanizowana - zespoły problemowe * i samokierujące * 4.3.4. Organizacja współczesna - zespoły interfunkcjonalne * i samokierujące * 4.4. Zespoły samokierujące - przegląd wyników badań * 4.5. Nauka o złożoności jako perspektywa interpretacji samoorganizacji * 4.6. Techniczne uwarunkowania samoorganizacji * 4.7. Samoorganizacja a współczesne koncepcje zarządzania * Rozdział 5 * Współczesne ujęcia kompetencji pracowniczych * 5.1. Istota i komponenty kompetencji pracowniczych * 5.1.1. Kompetencje pracownicze w ujęciu statycznym * 5.1.2. Dynamiczne ujęcie kompetencji pracowniczych * 5.2. Funkcje kompetencji pracowniczych * 5.2.1. Systemowe ujęcie funkcji kompetencji pracowniczych * 5.2.2. Funkcje kompetencji pracowniczych na tle podejścia 9sytuacyjnego * 113 * 5.2.3. Funkcje kompetencji a kategorie pracy * 5.3. Metodologiczna architektura rozwoju kompetencji pracowniczych * w samoorganizacji * 5.3.1. Benchmarking - imitacja * 5.3.2. Zarządzanie wiedzą - wzmacnianie * 5.3.3. Reengineering - modelowanie * 5.4. Talenty pracownicze z perspektywy nowej ekonomii * 5.5. Sposoby rozwoju kompetencji pracowniczych i tworzenia innowacji * Rozdział 6 * Kompetencje pracownicze a kapitał intelektualny * 6.1. Istota i struktura kapitału intelektualnego * 6.2. Kapitał intelektualny a wartość rynkowa spółek * 6.3. Wybrane metody pomiaru kapitału intelektualnego * 6.3.1. Metody ilościowe * 6.3.2. Metody jakościowe * 6.4. Kompetencje pracownicze podstawą analizy kapitału intelektualnego * organizacji * 6.5. Założenia i wytyczne analizy kapitału intelektualnego * Rozdział 7 * Kierowanie pracownikami we współczesnej organizacji * 7.1. Strategia i struktura organizacji * 7.1.1. Istota i rodzaje strategii współczesnej organizacji * 7.1.2. Strategia organizacji połączeniem strategii świadomych * i emergentnych * 7.1.3. Struktura procesowo-macierzowa * 7.2. Kultura organizacyjna * 7.2.1. Interpretacja kultury organizacji * 7.2.2. Kultura wysokiej tolerancji niepewności * 7.2.3. Wartości stymulujące kształtowanie kultury * współczesnej organizacji * 7.3.Funkcje kierownicze * 7.3.1. Funkcja identyfikacji * 7.3.2. Funkcja organizowania * 7.3.3. Funkcja komunikowania * 7.3.4. Wytyczne realizacji funkcji kierowniczych * 7.4. Funkcja motywacyjna * 7.4.1. Teorie motywacji i ich implikacje praktyczne * 7.4.2. Motywowanie przez inwigilację * 7.4.3. Zasady kształtowania zachowań pracowniczych * 7.5. Komunikowanie się * 7.5.1. Komunikowanie się czynnikiem racjonalności działań * 7.5.2. Komunikowanie się oparte na poszukiwaniu sprzężeń zwrotnych. * 7.5.3. Komunikowanie się na styku "obszarów swobodnej działalności". * 7.5.4. Kierowanie oparte na mediacji * Zakończenie * Bibliografia * * *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53762 (1 egz.)
Kaucja: 42,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Dla studentów i praktyków zarządzania wiedzą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48721 (1 egz.)
Kaucja: 44,80 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej