Doskonalenie zawodowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Chłopek Zofia
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Engel Lilianna
(1)
Frk Vladimír (1946- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kalinowska Monika
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Wasilewski Bohdan (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Pedagodzy szkolni
(1)
Studenci germanistyki
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Doskonalenie zawodowe
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przydatne adresy internetowe na stronach 460-461.
Bibliogafia na stronach 462-478.
Praktyczny i interaktywny podręcznik przygotowujący do nauczania języka niemieckiego. Niezbędnik dla początkujących nauczycieli oraz studentów germanistyki lub lingwistykistosowanej, do wykorzystania na ćwiczeniach z metodyki. Główną ideą książki jest zgromadzenie w jednym miejscu wiadomości na temat najważniejszych problemów, z którymi styka się nauczyciel. Publikacja łączy rozmaite perspektywy metodologicznei dyscyplinarne: językoznawczą, psychologiczną, dydaktyki i komunikacji, przyswajania języka.Książka zawiera podstawowe informacje z zakresu glottodydaktyki, ale też skupia się na indywidualnych doświadczeniach zdobytych w trakcie uczenia się i nauczania języków obcych. Prezentuje wiele konkretnych przykładów do omówienia oraz zadań praktycznych, polegających przede wszystkim na ocenie przykładów ćwiczeń z uczniem albo sposobówpostępowania nauczyciela. Kładzie nacisk na aktywną rolę ucznia w procesie dydaktycznym poprzez wybór odpowiedniej strategii uczenia się. Przedstawia komentarze do zadań, w których autorka podkreśla, że ocena danego zadania albo sposobu postępowania zależna od kontekstu, w jakim pracuje nauczyciel - przede wszystkim od tego, kim są uczniowie i jakie mają cele. Podkreśla rolę stałych oraz powtarzalnych procesów w przyswajaniu języka obcego. Każdy rozdział zawiera podsumowanie i wykaz lektur uzupełniających.Książka pani Zofii Chłopek jest wartościową publikacją metodyczną dla germanistów, bardzo potrzebną, gdyż publikacji tego typu brak - przygotowaną kompetentnie i szczegółowo [.]. Podręcznik akademicki przedstawiony mi do zaopiniowania uważam za tekst wartościowy i bardzo praktycznie przydatny dla studentów germanistyki, którzy pragną zostać nauczycielami.Prof. zw. dr hab. Hanna Komorowska"Metodyka nauczania języka niemieckiego. Podręcznik dla studentów germanistyki i początkujących nauczycieli" to publikacja od lat oczekiwana i szczególnie ważna dla wszystkich zainteresowanych nowoczesnym kształceniem nauczycieli języka niemieckiego w naszym kraju. [.] Wszystkie zamieszczone w tomie zadania stanowią konkretne wyzwania poznawcze dla użytkowników publikacji. Nie są w żaden sposób banalne. Zachęcają czytelnika do solidnej refleksji na temat najbardziej istotnych aspektów współczesnego kształcenia językowego. Realizacja znacznej części z nich zaplanowana jest w grupach, co ułatwi wspólne negocjowanie i wypracowanie koncepcji zajęć języka niemieckiego.Wszystkie zadania mogą być z powodzeniem wykorzystywane także w ramach seminariów i warsztatów doskonalących dla czynnych zawodowo (nie tylko) początkujących nauczycieli języka niemieckiego. Ich realizacja w kontekście różnych form doskonalenia przyczyni się do większego otwarcia na nowoczesne koncepcje glottodydaktyczne (głównie o podłożu psycho- i neurolingwistycznym)."Metodyka nauczania języka niemieckiego" Zofii Chłopek to publikacja niezwykle wartościowa pod względem pedeutologicznym. W pełni rekomenduję jej wydanie w obecnym formacie koncepcyjnym. Jej ukazanie się powinno w pośredni sposób przyczynić się do unowocześnienia procesu kształcenia przyszłych germanistów w Polsce.Dr hab. Przemysław E. Gębal
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19416 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagog szkolny : homo viator w labiryncie życia szkolnego / Agnieszka Domagała-Kręcioch. - Wydanie II uzupełnione. - Kraków : Impuls, 2021. - 182, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Każda podróż ma swój początek i kres. Homo viator, jakim jest pedagog w labiryncie życia szkolnego, także kiedyś rozpoczyna swoją zawodową wędrówkę, która zmusza go do wyboru dróg, przekraczania strefy bezpieczeństwa, podejmowania decyzji nie zawsze łatwych i trafnych... Niniejsza publikacja wyrosła z głębokiej potrzeby docenienia pracy pedagogów szkolnych, którzy przy okazji licznych rozmów oraz kolejnych szkoleń i warsztatów czują się wciąż osamotnieni w swoich działaniach, przemęczeni biurokracją, sfrustrowani kolejnymi reformami, bezradni wobec procedur oraz wyczerpani walką z oczekiwaniami i postawami roszczeniowymi. Pedagogów, którzy mimo wszystko podejmują wyzwania, szukają rozwiązań i optymistycznie patrzą w przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22222 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Grupowy trening balintowski : teoria i zastosowanie / redakcja naukowa Bohdan Wasilewski, Lilianna Engel. - Wydanie pierwsze, dodruk 2023. - Warszawa : Eneteia Wydawnictwo Psychologii i Kultury, 2023. - 292, [2] strony, [16] stron tablic, [4] strony : ilustracje (w tym kolorowe), fotografie ; 21 cm.
(Ścieżki Psychoterapii)
Bibliografia na stronach 263-[285].
Dla lekarzy i studentów medycyny, psychiatrów, psychoterapeutów, specjalistów z zakresu specjalizacji klinicznych.
Książka przedstawia postać, teorię i metodę Michaela Balinta, który wprowadził nowe formy doskonalenia kompetencji lekarzy rodzinnych, a potem jego podejście spotkało się z szerokim zainteresowaniem nie tylko w zawodach medycznych. Podejście Balinta wywodzi się ze źródeł psychoanalitycznych i ma zastosowanie w szkoleniu studentów medycyny i pielęgniarstwa, psychologów i psychoterapeutów, w opiece terminalnej, zapobieganiu wypaleniu zawodowemu lekarzy i innych pracowników medycznych, pracowników dydaktycznych, rehabilitantów, fizjoterapeutów, osób zaangażowanych w pomaganie innym. Książka przeznaczona dla szerokiego kręgu osób, których praca związana jest z kontaktem międzyludzkim i pracujących dla drugiego człowieka. Opracowana przeszło sześćdziesiąt lat temu przez Michaela Balinta metoda grupowych spotkań lekarzy praktyków w celu poprawy jakości kontaktu lekarz-pacjent, stanowi uznane współcześnie narzędzie kształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników służby zdrowia i innych osób niosących pomoc ludziom. Metoda nie straciła na aktualności, ulega stałej ewolucji i jest praktykowana w wielu krajach na wszystkich kontynentach. [Ze Wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 140-141.
Dla studentów pedagogiki, psychologii doradztwa zawodowego, socjologii, nauk o zarządzaniu.
W procesie zachodzących zmian strukturalnych w naszych nowych warunkach społeczno-ekonomicznych zarządzanie zasobami ludzkimi staje się jednym z głównych czynników, które decydują o sukcesie strategii biznesowej organizacji i są istotnym źródłem wzrostu wydajności i skuteczności organizacji. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji skupia się na wszystkim, co dotyczy człowieka uczestniczącego w procesie pracy. W niniejszej publikacji skupiamy się na jednym z najważniejszych elementów procesu zarządzania kadrami, który determinuje sukces organizacji w środowisku konkurencyjnym - na systemie i organizacji kształcenia zawodowego pracowników. Procesy społeczne, które dotknęły gospodarki, w znacznej mierze podniosły również wymogi odnośnie poziomu kształcenia zawodowego. Kształcenie pracowników staje się trwającym całe życie zintegrowanym procesem i dlatego powstała potrzeba formowania na podstawach demokratycznych systemu kształcenia pracowników w organizacjach. Nagląca konieczność konstruowania systemu kształcenia pracowników wypływa z potrzeb produkcyjnych i nieprodukcyjnych organizacji, potrzeb rynku pracy, jak również zmieniającej się pozycji człowieka w społeczeństwie demokratycznym. Zadaniem kształcenia zawodowego pracowników jest wprowadzanie optymalnej równowagi między procesem przygotowania pracowników poszczególnych kategorii pracowniczych do jak najbardziej efektywnego pełnienia zadań a ich aktywnością społeczną. Jest to proces niezwykle dynamiczny, ponieważ wymagania dotyczące pełnienia obowiązków służbowych cały czas rosną pod względem ilościowym i jakościowym i narzucają konieczność nieustannego dopasowywania do nich kwalifikacji pracowników. Kwalifikacje stają się istotnym czynnikiem rozwoju organizacji kształcenia pracowników oraz czynnikiem intensyfikującym rozwój techniczno-ekonomiczny i społeczny pracowników. Celem kształcenia pracowników jest osiągnięcie takiego poziomu kwalifikacji, który odpowiada aktualnemu, ale przede wszystkim przyszłemu, stanowi wiedzy, techniki, technologii oraz organizacji pracy w jej kontekście społecznym, łącznie z rozwojem osobowości pracownika. Zazwyczaj pod pojęciem kształcenia pracowników rozumiemy doszkalanie (pogłębianie kwalifikacji) lub przekwalifikowanie (rekwalifikacja) inicjowane przez organizację, jak również formowanie cech społecznych pracownika. Intensywność i jakość kształcenia pracowników zależy od sformułowanej i przyjętej przez organizację polityki kształcenia. W procesie kształcenia pracowników realizowane są dwa podstawowe cele - cel społeczny, zorientowany na rozwój zasobów ludzkich, oraz indywidualny, zorientowany na rozwój jednostki, jej umiejętność dopasowywania się do zmieniających się warunków życiowych. Obecne społeczeństwo europejskie znajduje się na etapie szybkich zmian, które dotyczą organizacji pracy oraz struktury zatrudnienia (koncepcja elastyczności form zatrudnienia). Przełomowy jest rozwój technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Nastąpiło pewne przesunięcie wartości w pojmowaniu rodziny, społeczności, środowiska, czasu wolnego i stylu życia. Te charakteryzujące społeczeństwo na początku tego stulecia czynniki determinują i podkreślają wymóg kształcenia się człowieka-pracownika przez całe życie. Rozwój zasobów ludzkich za pomocą kształcenia zawodowego nasze organizacje powinny uznać za warunek przetrwania w konkurencyjnym środowisku zarówno teraz, jak i w przyszłości, ponieważ podstawową zasadą przedsiębiorczości jest elastyczność i gotowość na zmiany (elastyczny i przygotowany na zmiany musi być przede wszystkim pracownik). Naznaczone kwestie, możliwości i wyzwania dotyczące kształcenia pracowników, jak również formowanie jego systemu i organizacji zostały przeanalizowane i opisane w poszczególnych częściach niniejszej publikacji.
Wstęp * 1. KAPITAŁ INTELEKTUALNY ORGANIZACJI A KSZTAŁCENIE PRACOWNIKÓW * 2. NAUCZYCIEL DOROSŁYCH W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM PRACOWNIKÓW ... * 2.1. Osobowość i kompetencje nauczyciela dorosłych, wykładowcy * 2.2. Wiedza i umiejętności nauczyciela dorosłych * 2.3. Kompetencje nauczyciela dorosłych * 2.4. Kryteria sukcesu i kompetencje andragogiczne wykładowcy * 2.5. Kryteria i perspektywy samooceny i autokontroli wykładowcy * 2.6. Funkcje wykładowcy, które pełni podczas kształcenia * 2.6.1. Diagnozowanie uczestników kształcenia na poszczególnych etapach procesu edukacji * 2.6.2. Diagnostyczne kompetencje wykładowcy * 2.6.3. Wstępne diagnozowanie uczestników kształcenia * 3. PODEJŚCIE KOMPETENCYJNE DO ROZWOJU PRACOWNIKÓW * 3.1. Rozwój menedżerów * 3.2. Zastosowanie modelu kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi * 3.3. Metodyka tworzenia modelu kompetencyjnego i profilu kompetencyjnego * 3.3.1. Kompetencje menedżerów * 4. CHARAKTERYSTYKA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO PRACOWNIKÓW * 4.1. Proces kształcenia pracowników * 4.1.1. Warunki i zależności efektywnego zarządzania kształceniem pracowników * 4.1.2. Rozwój pracowników jako działanie personalne * 4.2. Zwiększanie wsparcia dla uczestników kształcenia * 4.3. Grupy zawodowe pracowników i formy ich kształcenia * 4.3.1. Przygotowanie nowo przyjętych pracowników * 4.3.2. Kształcenie menedżerów * 4.3.3. Alternatywna ścieżka kariery * 4.4. Stosunek menedżerów do kształcenia menedżerów oraz kształcenia pracowników * 5. CELE KSZTAŁCENIA PRACOWNIKÓW * 5.1. Różnice przy wyznaczaniu celów w permanentnym, cyklicznym i jednorazowym pro¬cesie kształcenia * 5.2. Cele organizacji i indywidualne cele kształcenia pracowników * 5.2.1.Indywidualne cele kształcenia pracowników * 5.2.2. Zalety kształcenia zawodowego pracowników * 5.2.3. Korzyści płynące z kształcenia dla pracownika, które przynoszą również ko¬rzyści organizacji * 5.2.4. Transfer wiedzy pracowników * 6. SYSTEM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO PRACOWNIKÓW * 6.1. Identyfikacja potrzeb edukacyjnych pracowników * 6.2. Metody analizy potrzeb kształcenia * 6.2.1. Analiza organizacyjna * 6.2.2. Analiza zasobów ludzkich organizacji * 6.2.3. Analiza stopnia koordynacji wszystkich faktorów zarządzania * 6.2.4. Analiza klimatu społecznego w organizacji * 6.2.5. Analiza personalna * 6.3. Planowanie kształcenia pracowników organizacji * 6.3.1. Wybór form i metod kształcenia pracowników * 6.3.2. Metody wykorzystywane przy planowaniu kształcenia pracowników * 6.4 Realizacja planu kształcenia pracowników * 6.4.1. Projektowanie kształcenia w organizacji * 6.4.2. Uwagi dotyczące realizowanych działań edukacyjnych * 6.5.Ocena kształcenia pracowników * 6.5.1. Metodologia określania skuteczności kształcenia pracowników * 6.5.2. Metody sprawdzające reakcje uczestników kształcenia * 6.5.3. Metody sprawdzające poziom zdobytej wiedzy, umiejętności, zdolności i po¬stawy * 6.5.4. Poziom oceny działań edukacyjnych * 7. KSZTAŁCENIE PRACOWNIKÓW NA STANOWISKU PRACY * 7.1. Metody szkolenia pracowników na stanowisku pracy * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BP 331 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 232-240.
Książka dla nauczycieli, studentów, wykładowców akademickich prowadzących przedmioty z zakresu przygotowania do zawodu, pedeutologii, psychologii, dydaktyki, samokształcenia itp. Publikacja wpisuje się w politykę edukacyjną (gdzie coraz częściej podkreślane są ważne zmiany w kształceniu i pracy zawodowej nauczycieli), ponieważ poruszane są takie tematy, jak znaczenie praktyk w kształceniu, edukacja włączająca i praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwój emocjonalny i społeczny, radzenie sobie ze stresem, zagrożenia cyberprzestrzeni oraz zagrożenia związane z uzależnieniami od alkoholu i narkotyków, zaburzeniami odżywiania, agresją i przemocą rówieśniczą. Czytelnik otrzyma oprócz podstaw teoretycznych, również wskazówki metodyczne i propozycje rozwiązań, które z pewnością okażą się przydatne zarówno w pracy, jak i w organizacji kształcenia (np. modelowe rozwiązania dotyczące organizacji i przebiegu praktyk).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21477 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej