Kirenko Janusz (1954- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kirenko Janusz (1954- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Otyłość
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Praca
(1)
Pracoholizm
(1)
Samopostrzeganie
(1)
Stres zawodowy
(1)
Wyuczona bezradność
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-[400].
Prezentowana monografia ma ukazać katalogi najważniejszych trudności w pracy realizowanej współcześnie. Poznanie ich rodzajów może nie tylko umożliwić ich identyfikację w konkretnym rodzaju pracy. Przede wszystkim zaś stanowi warunek podejmowania racjonalnych czynów osłabiających ich wpływ, bądź zapobiegających powstawaniu czy ich nasileniu. Dla humanistycznej pedagogiki pracy problematyka ta powinna wyznaczać nowe pole penetracji naukowych. [fragment Wprowadzenia]
Wprowadzenie * Część pierwsza * Wielorakość kosztów pracy człowieka * Rozdział I. Trudność w pracy człowieka * Rozdział II. Psychologia pracy * Rozdział III. Koszty pracy * Rozdział IV. Obciążenia człowieka pracą * Rozdział V. Emocje i motywacje pracy * Rozdział VI. Zmęczenie, znużenie i zniechęcenie człowieka w pracy i pracą zawodową * Rozdział VII. Syndrom zmęczenia informacyjnego * Część druga * Trudności wewnętrzne a praca człowieka * Rozdział I. Rodzaje trudności wewnętrznych w pracy * Rozdział II. Praca człowieka w sytuacjach trudnych związanych z przeszkodami w realizacji zadań zawodowych * Rozdział III. Praca człowieka w sytuacjach konfliktowych * Rozdział IV. Stres w życiu i pracy człowieka * Część trzecia * Trudności zewnętrzne w pracy człowieka * Rozdział I. Rodzaje trudności zewnętrznych w pracy * Rozdział II. Zagrożenia w środowisku pracy człowieka * Rozdział III. Manipulacja prawdą z świecie informacji * Rozdział IV. Osobowe skutki przeładowania informacyjnego * Rozdział V. Społeczne skutki nadmiarowości informacji * Rozdział VI. Przeszkody i zagrożenia w pracy * Rozdział VII. Zagrożenia w pracy dotyczące świata wartości * Rozdział VIII. Zagrożenia związane z kwalifikacjami niezbędnymi w pracy i potrzebami pracownika * Rozdział IX. Zagrożenia w pracy wynikające z chronicznego zmęczenia: wypalenie zawodowe * Część czwarta * Wybrane zjawiska wynikające z trudności w pracy * Rozdział I. Choroby zawodowe * Rozdział II. Uzależnienia w procesach pracy i przez pracę * Rozdział III. Dobrowolne zagubienie się w pracy. Pracoholizm * Rozdział IV. Praca zniewolona * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 246-277.
Rozdział I * Pojmowanie niepełnosprawności intelektualnej * 1. Niepełnosprawność intelektualna * 2. Systemy pomocy i wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną * 3. Środowisko osób z niepełnosprawnością intelektualną * 3.1. Rodzina * 3.2. Domy pomocy społecznej * 3.3. Warsztaty terapii zajęciowej * * * Rozdział II * Badania własne * 1. Problematyka badawcza * 2. Charakterystyka badanych osób * * * Rozdział III * Wyuczona bezradność badanych osób * 1. Wprowadzenie w problematykę wyuczonej bezradności * 1.1. Istota wyuczonej bezradności * 1.2. Wyuczona bezradność a niepełnosprawność intelektualna – przegląd badań * 2. Wyniki badań własnych * Podsumowanie * * * Rozdział IV * Psychospołeczne funkcjonowanie badanych osób * 1. Spostrzeganie siebie i innych * 1.1. Wprowadzenie w problematykę spostrzegania siebie i innych * 1.2. Spostrzeganie siebie i innych a niepełnosprawność intelektualna – przegląd * badań * 1.3. Wyniki badań własnych * 1.3.1. Spostrzeganie siebie i innych ludzi a środowisko bytowania badanych * osób * 1.3.2. Porównanie realnego z idealnym spostrzeganiem siebie i innych ludzi * w środowiskach bytowania badanych osób * 1.3.2.1. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach rodzinnych * 1.3.2.2. Osoby sprawne intelektualnie samodzielnie mieszkające * 1.3.2.3. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy * społecznej * 1.3.2.4. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w warsztatach terapii * zajęciowej * Podsumowanie * 2. Wartości * 2.1. Wprowadzenie w problematykę wartości * 2.2. Wartości a niepełnosprawność intelektualna – przegląd badań * 2.3. Wyniki badań własnych * Podsumowanie * 3. Przystosowanie * 3.1. Wprowadzenie w problematykę przystosowania * 3.2. Przystosowanie a niepełnosprawność intelektualna – przegląd badań * 3.3. Wyniki badań własnych * 3.3.1. Przystosowanie psychospołeczne a środowisko bytowania badanych * osób * 3.3.2. Porównanie osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunów * w środowiskach bytowania badanych osób * 3.3.2.1. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie * w domach rodzinnych * 3.3.2.2. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie * w domach pomocy społecznej * 3.3.2.3. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie * w warsztatach terapii zajęciowej * Podsumowanie * Rozdział V * Czynniki związane z wyuczoną bezradnością badanych osób * 1. Możliwość kontroli * 2. Możliwość wykorzystania kwalifikacji * 3. Cele ustalone z zewnątrz * 4. Urozmaicenie * 5. Kontakty z ludźmi * 6. Bezpieczeństwo społeczne * 7. Pozycja społeczna * 8. Przyszłość * Podsumowanie * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 271-295. Netogr. s. 294-295.
Problematykę niniejszej pracy stanowi funkcjonowanie psychospołeczne osób z otyłością, u których poszukiwanie zależności między przystosowaniem a poczuciem zrozumiałości, sensowności i zaradności, wymiarami składającymi się na ogólne poczucie koherencji; samooceną w aspekcie koncepcji samego siebie oraz preferowanymi wartościami, ich kategoriami i metatypami - jawi się jako interesujący i wartościowy obszar badawczy.
SPIS TREŚCI * WSTĘP 7 * I. WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ OTYŁOŚCI 13 * 1. Definiowanie otyłości 13 * 2. Wskaźniki diagnozy i opisu otyłości 17 * 3. Typologie otyłości 22 * 4. Częstość występowania otyłości 26 * 5. Czynniki sprzyjające otyłości .Ľ...,... 32 * 6. Konsekwencje otyłości 49 * 7. Leczenie otyłości 67 * II. ZAŁOŻENIA BADAWCZE 73 * 1. Problematyka badawcza 73 * 2. Charakterystyka badanych grup 76 * III. REAKCJE PRZYSTOSOWAWCZE OSÓB BADANYCH 85 * 1. Wprowadzenie w problematykę przystosowania 85 * 2. Statystyki opisowe reakcji przystosowawczych osób badanych 94 * 3. Zróżnicowanie poziomów reakcji przystosowawczych w obrębie * zmiennych socjodemografkznych osób badanych 112 * 4. Typy reakcji przystosowawczych osób badanych 137 * 5. Typy zespołu reakcji przystosowawczych a struktura * socjodemograficzna osób badanych 139 * Podsumowanie 148 * 6 Spis treści * IV. REAKCJE PRZYSTOSOWAWCZE A POCZUCIE KOHERENCJI * BADANYCH OSÓB 153 * 1. Wprowadzenie w problematykę koherencji 153 * 2. Porównanie poziomu poczucia koherencji badanych osób 164 * 3. Typy psychospołecznego przystosowania a struktura poczucia koherencji * osób badanych 173 * Podsumowanie 176 * V. REAKCJE PRZYSTOSOWAWCZE A SAMOOCENA * BADANYCH OSÓB 181 * 1. Wprowadzenie w problematykę samooceny 181 * 2. Porównanie poziomu samooceny badanych osób 192 * 3. Typy psychospołecznego przystosowania a struktura samooceny * osób badanych 202 * Podsumowanie 207 * VI. REAKCJE PRZYSTOSOWAWCZE A SYSTEM WARTOŚCI * U BADANYCH OSÓB 211 * 1. Wprowadzenie w problematykę wartości 211 * 2. Porównanie poziomu wartości u badanych osób 222 * 3. Typy psychospołecznego przystosowania a struktura wartości * u osób badanych 247 * Podsumowanie 263 * Zakończenie 267 * Bibliografia 271 * Spis tabel i wykresów 295
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55294 (1 egz.)
Kaucja: 34,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej