Leiter Michael P. (1947- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Leiter Michael P. (1947- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Praca
(1)
Stres zawodowy
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The truth about burnout : how organizations cause personal stress and what to do about it" 1997.
Bibliografia strony 209-212. Indeks.
Wypalenie zawodowe zaczyna dziś osiągać rozmiary epidemii. Pracownicy wszystkich szczebli czują się w miejscu pracy zestresowani, niedocenieni i coraz bardziej wyobcowani. Ta oryginalna i ważna książka obala mit, że to wyłącznie osoby, u których pojawia się wypalenie zawodowe, są odpowiedzialne za swoje zmęczenie, gniew i postawę "mam to gdzieś". Prawda jest taka, że źródła problemu tkwią bezpośrednio w funkcjonowaniu organizacji. Autorzy kwestionują powszechne myślenie o wypaleniu i skupiają się na opisie, metodach zapobiegania i łagodzenia problemu. Dają pracownikom i menadżerom wytyczne, jak wyeliminować nieprawidłowości organizacyjne leżące u podstaw wypalenia i proponują nowy model zdrowia organizacji. Jedynie bowiem zaangażowani oraz oddani pracownicy pracują sprawnie i wydajnie przez długi czas.To, co jest najciekawsze w tej książce dla badacza problematyki wypalenia zawodowego, to opracowanie koncepcji niedopasowania pracownika i środowiska pracy. [...] Autorzy prowadzą bardzo konsekwentny wywód i pokazują w kolejnych rozdziałach, jak organizacje powodują stres pracowników i zagrożenie wypaleniem, a następnie przedstawiają bardzo konkretnie i na przykładach sposoby radzenia sobie generowane przez jednostki, a także przez organizacje. Bardzo cenne jest podejście akcentujące promowanie zaangażowania w pracę i własny rozwój pracowników w dobrze zarządzanej organizacji. W książce zawarto również ogólne informacje o metodach diagnozy stanów niedopasowania i poziomów wypalenia zawodowego.Z recenzji prof. dr hab. Heleny Sęk
Rozdział 1. Bieżący kryzys * Jak zmieniało się miejsce pracy * Mniej wartości * Ekonomia światowa * Technologia * Redystrybucja władzy * Wyobcowanie w korporacji * Dlaczego wypalenie zawodowe kwitnie? * Czujemy się przeciążeni * Nie mamy kontroli nad tym, co robimy * Nie jesteśmy (wy)nagradzani za naszą pracę * Doświadczamy załamania społeczności * Nie jesteśmy traktowani sprawiedliwie * Zmagamy się ze sprzecznymi wartościami * Erozja duszy * Wymiary wypalenia * Co rzeczywiście powoduje wypalenie? * Wysokie koszty wypalenia * Wypalenie kiedyś i dziś * Nasza recepta na kryzys * Rozdział 2. Jak doświadczasz wypalenia zawodowego? * Utrata zaangażowania * Sześć źródeł wypalenia * Erozja emocji * Emocjonalne skutki wypalenia * Społeczny kontekst emocji * Niedopasowanie * Obwinianie człowieka * Zrozumieć sytuację * Efekt kaskadowy * Rozdział 3. Co jest przyczyną wypalenia zawodowego? * Nadmierne obciążenie pracą * Praca jest bardziej intensywna * Praca wymaga więcej czasu * Praca jest bardziej złożona * Praca jest źródłem wyczerpania związanego z nadmiarem obowiązków * Brak kontroli * Ile kontroli? * Ciężar mikrozarządzania * Niewystarczające (wy)nagradzanie * Mniej za więcej * Utrata radości z pracy * Załamanie społeczności i wspólnoty * Rozpad relacji międzyludzkich * Niszczenie współpracy * Pracując oddzielnie, nie razem * Brak sprawiedliwości * Konflikt wartości * Co jest naprawdę ważne? * Nie robimy tego, o czym mówimy * Dokąd zmierzamy? * Rozdział 4. Dlaczego warto się zająć wypaleniem? * Dlaczego organizacje ignorują zjawisko wypalenia? * "To problem jednostki" * "To nie jest odpowiedzialność pracodawcy" * "Wypalenie nie ma żadnego realnego wpływu na organizację" * "Organizacja nie jest w stanie wiele zrobić" * Dlaczego organizacje powinny poważnie podejść do wypalenia? * Wypalenie wpływa na wyniki organizacji * Wypalenie jest czymś więcej niż problemem jednostki * Zajęcie się wypaleniem poprawia organizację * Organizacja może wiele zdziałać * Dlaczego lepiej zapobiegać niż zwalczać? * Rozdział 5. Interwencja kryzysowa - zatrzymać wypalenie * zawodowe * Indywidualne podejście do braku dopasowania człowiek-praca * Krok 1: Zaczyna się od osoby * Krok 2: Przemiana w projekt grupowy * Krok 3: Połączenie z organizacją * Krok 4: Wynik wpływa na pozostałe niedopasowania * Krok 5: Wynik jest procesem * Próba zmniejszenia przeciążenia pracą * Zaczyna się od osoby * Przemiana w projekt grupowy * Połączenie z organizacją * Wynik wpływa na pozostałe niedopasowania * Wynik jest procesem * Próba uzyskania poczucia kontroli * Zaczyna się od osoby * Przemiana w projekt grupowy * Połączenie z organizacją * Wynik wpływa na pozostałe niedopasowania * Wynik jest procesem * Próba uzyskania dodatkowych nagród * Zaczyna się od osoby * Przemiana w projekt grupowy * Połączenie z organizacją * Wynik wpływa na pozostałe niedopasowania * Wynik jest procesem * Podejmowanie indywidualnej inicjatywy w kontekście organizacyjnym * Rozdział 6. Zapobieganie wypaleniu i budowanie zaangażowania * Patrząc na niedopasowanie człowiek-praca z perspektywy organizacji * Krok 1: Zaczyna się od zarządu * Krok 2: Przemiana w projekt organizacyjny * Krok 3: Połączenie z ludźmi * Krok 4: Wynik wpływa na pozostałe niedopasowania * Krok 5: Wynik jest procesem * Odkryć, o co chodzi * Żeby dobrze zacząć * Zadać właściwe pytania * Dostać właściwą odpowiedź * Analiza informacji * Otrzymać przydatne wyniki * Poprawa kultury organizacyjnej: opis przypadku * Zaczyna się od zarządu * Przemiana w projekt organizacyjny * Połączenie z ludźmi * Wynik wpływa na pozostałe niedopasowania * Wynik jest procesem * Czego się nauczyliśmy? * Rozdział 7. Promowanie wartości ogólnoludzkich * Wartości w miejscu pracy * Wartości wyznaczające kierunek * Rozziew między wartościami a działaniami * Klaryfikowanie wartości organizacyjnych * Proces klaryfikowania wartości * Inicjowanie procesu * Utrzymanie procesu * Zakomunikowanie wyników * Wprowadzenie zmian w organizacji * Przekładanie wartości na działania * Budowanie wspólnoty * Promowanie sprawiedliwości * Niwelowanie konfliktu wartości * Nowy świat pracy * Społeczność w zmieniającym się środowisku zawodowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19774 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej