Limont Wiesława (1949- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Limont Wiesława (1949- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Dziecko zdolne
(4)
Arteterapia
(2)
Muzyka
(2)
Zdolności
(2)
Metafora
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Plastyka
(1)
Sztuka
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
W poradniku znajdzie Czytelnik zarówno informacje związane z najnowszymi badaniami i koncepcjami zdolności i twórczości, jak również przykłady dobrych praktyk w kształceniu uczniów zdolnych. W rozdziale pierwszym zatytułowanym Psychologiczne i społeczne uwarunkowania rozwoju uczniów zdolnych przedstawiono psychospołeczny kontekst rozwoju uczniów zdolnych, między innymi wpływ czynników osobowościowych, rolę nauczyciela, znaczenia uregulowań prawnych. Rozdział drugi zatytułowany Dobre praktyki psychoedukacji i kształcenia uczniów zdolnych obejmuje cztery artykuły związane z doświadczeniami psychologów i nauczycieli w pracy z uczniami zdolnymi. W rozdziale trzecim poradnika zatytułowanym Zdolności twórcze uczniów jako ważny komponent rozwoju uzdolnień skoncentrowano się na ważnym elemencie w strukturze zdolności, jakim są uzdolnienia twórcze. Rozdział czwarty nosi tytuł Rozwijanie potencjału uczniów uzdolnionych kierunkowo i autorzy omawiają w nim wybrane aspekty specyficznych uzdolnień". (prof. dr hab. Wiesława Limont, fragment ze wstępu do poradnika)
I. Psychologiczne i społeczne uwarunkowania rozwoju uczniów zdolnych. 1. Losy zdolnych. Co zdarza się, kiedy zdolne dzieci dorastają. 2. Rola wzmożonej pobudliwości emocjonalnej w przyspieszonym rozwoju osób zdolnych. 3. Czy w polskim systemie oświaty potrzebni są pedagodzy zdolności? 4. Konstrukcja podmiotu w procesie edukacyjnym. II. Dobre praktyki psychoedukacji i kształcenia uczniów zdolnych. 1. Twórczośc jako źródło szczęścia. Koncepcje psychologii pozytywnej a praktyka psychoedukacji. 2. W stronę zdolności. Psychologia w praktyce pracy z uczniem zdolnym. 3. Nauczanie przez działanie, czyli dlaczego lubimy pracować metodą projektów. 4. Gazeta szkolna jako metoda rozwijania motywacji i zainteresowań uczniów. III. Zdolności twórcze uczniów jako ważny komponent rozwoju uzdolnień. 1. Odpowiedzialna Kreatoligencja jako kompetencje dla przyszłości. Podejście integralne. 2. Twórczy Zachód, twórcza Polska? Rozważania o społeczno-kulturowych uwarunkowaniach rozwoju kreatywności. 3. Poziom inteligencji emocjonalnej a zdolności twórcze. 4. Zdolności twórcze uczniów dyslektycznych - diagnoza i implikacje edukacyjne. IV. Rozwijanie potencjału uczniów uzdolnionych kierunkowo. 1. Dlaczego kształcenie wizualne powinno być edukacją ku przyszłości? 2. Dylematy życia codziennego osób uzdolnionych artystycznie. 3. Projekt edukacyjno-artystyczny "Bestiariusz", czyli jak średniowieczne księgi mogą inspirować do tworzenia w świecie rzeczywistym i wirtualnym.4. Rozwój muzyczny dziecka wczesnoszkolnego i jego stymulacja. 5. Testy Edwina E. Gordona w identyfikacji ucznia (nie tylko) zdolnego.6. Repertuar oddziaływań nauczycielskich służących rozwijaniu potencjału informatyczneg uczniów gimnazjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16250, 16251 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z ogólnopolskiej konf. zorg. przez Zakład Edukacji Artystycznej Wydziału Sztuk Pięknych UMK w Toruniu, która odbyła się w dn. 19-21 października.
Bibliogr. przy ref.
Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4045 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z II Ogólnopolskiej Konferencji Edukacji Artystycznej Eduart "Metafora, sztuka, aktywność twórcza", 20-21 października 2005 r., Toruń.
Bibliogr. przy ref.
W tomie pod tytułem Edukacja artystyczna a metafora zostały zamiesz­czone artykuły uczestników II Ogólnopolskiej Konferencji Edukacji Arty­stycznej EDUART "Metafora - Sztuka - Aktywność twórcza", która odbyła się 20-21 października 2005 roku w Toruniu.Współczesne rozumienie metafory nie wiąże jej tylko z językiem werbalnym, z twórczością literacką, ale także z zagadnieniami związany­mi z procesami poznawczymi i myśleniem człowieka, z jego życiem co­dziennym, jako zdolność do dostrzegania podobieństwa pomiędzy różny­mi zjawiskami, obiektami i znaczeniami. Wszechobecność i różnorodność metafory oraz jej ważność dla procesu rozumienia informaqi wskazuje na konieczność badań nad tym fenomenem w znacznie szerszym zakresie, niż to było do tej pory. Metafora uważana jest przez wielu badaczy zajedną z najważniejszych właściwości procesu poznawczego człowieka, przenosi bowiem znaczenie i pozwala na natychmiastowe rozumienie złożonych zja­wisk w różnych systemach symbolicznych - zarówno werbalnych, jak i wi­zualnych, dźwiękowych, ruchowych i innych.Wzrost zainteresowania tworzeniem i rozumieniem metafor związany jest zatem z jednej strony z docenianiem metafory jako środka przenoszą­cego znaczenie i pozwalającego na odkrywanie nowych sensów i znaczeń w wyrażeniach mniej lub bardziej znanych. Z drugiej strony zaś z siłą jej od­działywania w sferze poznawczej, okazuje się bowiem, że to, jak rozumiemy rzeczywistość, zależy od tego, jaką metaforą się posługujemy w stosunku do niej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2573 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeksy.
W opinii potocznej do dziś pokutuje przekonanie, że osoby zdolne nie potrzebują żadnego wsparcia i pomocy, gdyż doskonale radzą sobie w szkole, a w przyszłości z pewnością osiągną sukces zawodowy. Nic bardziej mylnego. Nauczyciele, a także osoby odpowiedzialne za zarządzanie kształceniem, powinni przyjąć założenie, iż uczniowie zdolni mają specjalne potrzeby edukacyjne i szczególne wymagania. Autorka niniejszej książki obszernie omawia zagadnienie zdolności. W wyczerpujący sposób przedstawia charakterystykę i metody identyfikacji osób zdolnych już od najmłodszych lat, popierając ją przykładami. Przedstawia również zagrożenia rozwojowe, które mogą dotyczyć dzieci ze szczególnymi uzdolnieniami, a także wyjaśnia, dlaczego część uczniów zdolnych może mieć problemy w uczeniu się. Omawia koncepcje kształcenia takich uczniów i podaje przykłady funkcjonujących programów edukacyjnych rozwijających zdolności twórcze. Ponadto autorka prezentuje obszerną charakterystykę nauczyciela ucznia zdolnego jako osoby o szczególnych cechach osobowości, która jednocześnie jest mistrzem, mentorem, przewodnikiem i tłumaczem swoich podopiecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju zdolności * Problemy rozwojowe osób zdolnych * Zdolności twórcze * Kultura a zdolności twórcze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Rozdział 1 Identyfikacja i kształcenie zdolności muzycznych * Rozdział 2 Twórcza aktywność plastyczna * Rozdział 3 Praca z uczniami zdolnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3547 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej