Dziecko zdolne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(80)
Forma i typ
Książki
(78)
Proza
(12)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Filmy i seriale
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(92)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(5)
BD52 (Rembielińska 6a)
(4)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(5)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(60)
Autor
Limont Wiesława (1949- )
(4)
Cieślikowska Joanna
(3)
Grabenstein Chris (1955- )
(3)
Jabłonowska Małgorzata
(3)
Johnson Beverly
(3)
Partyka Mirosława
(3)
Patterson James (1947- )
(3)
Patterson James (1947- ). Max Einstein (pol.)
(3)
Tomczyk Adrian
(3)
Chunsoft Spike
(2)
Dawson Peg
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Dyrda Beata (1968- )
(2)
Guare Richard
(2)
Latoś Dariusz
(2)
Stańczak Małgorzata Anna
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(2)
Touya Hajime
(2)
Applebaum Mark
(1)
Augustyniak Szymon
(1)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(1)
Barnett Kristine
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białek Ewa
(1)
Blake Quentin (1932- )
(1)
Blankson-Wood Ato
(1)
Bonner Sebastian
(1)
Boraczyńska Małgorzata
(1)
Borowska Alicja
(1)
Borzym Irena (1939- )
(1)
Braun Marcin
(1)
Cała Iwona
(1)
Celińska Adriana
(1)
Chojnacki Jan (nauczyciel)
(1)
Claparéde Edouard (1873-1940)
(1)
Colangelo Sara
(1)
Cybis Natalia
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Dahl Roald (1916-1990)
(1)
Domańska Antonina (1853-1917)
(1)
Eby Judy W
(1)
Edge Christopher (pisarz)
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Firkowska-|Mankiewicz Anna
(1)
Gajewczyk Joanna
(1)
García Bernal Gael (1978- )
(1)
Goldschmidt Asher
(1)
Gorol Małgorzata (1986- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grygier Urszula
(1)
Guare Colin
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Gwóźdź Jolanta
(1)
Gyllenhaal Margaret Ruth (1977- )
(1)
Haring Norris G
(1)
Hazuka-Furgalska Dorota
(1)
Hedemann Oskar
(1)
Holsinger Bruce W
(1)
Hłobił Agnieszka
(1)
Jancarz-Łanczkowska Beata
(1)
Jastrzębska Dominika
(1)
Jastrzębska Justyna
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kijo Anna
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kopczyńska-Rojek Karolina
(1)
Kosyra-Cieślak Teresa
(1)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(1)
Kovach Robert
(1)
Kołacz-Kordzińska Zuzanna
(1)
Kremiec Anna
(1)
Kujawa Marian
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kuśpit Małgorzata
(1)
Lebrecht Norman (1948- )
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lusiński Jacek (1969- )
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Mach Maria
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Makowska Katarzyna
(1)
Malikowska Marta (1982- )
(1)
Mazan Maciejka
(1)
Mikołajczyk Małgorzata (matematyk)
(1)
Monks Franz J
(1)
Musso Valentin (1977- )
(1)
Nalazek Bartosz (1986- )
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ochmańska Barbara
(1)
Odrobina Wiesława
(1)
Olech Joanna (1955- )
(1)
Pasich Lidia
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pino Pepe Avila del
(1)
Piotrowski Krzysztof T
(1)
Plawiak Filip
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(4)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(79)
angielski
(1)
Odbiorca
Młodzież
(7)
9-13 lat
(6)
Nauczyciele
(5)
14-17 lat
(3)
Dzieci
(3)
Rodzice
(3)
Pedagodzy
(2)
6-8 lat
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura angielska
(3)
Literatura japońska
(2)
Film amerykański
(1)
Film polski
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Dziecko zdolne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: dzieło
Historia żółtej ciżemki
(1)
Ołtarz Mariacki w kościele Mariackim w Krakowie
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(2)
1401-1500
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Cauterets (Francja)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Nicea (Francja)
(1)
Norwegia
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Pireneje (góry)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(13)
Poradnik
(10)
Powieść przygodowa
(5)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Powieść obyczajowa
(3)
Film fabularny
(2)
Powieść
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Antologia
(1)
Dramat
(1)
Dramat filmowy
(1)
Fantastyka
(1)
Horror
(1)
Komiks
(1)
Kryminał
(1)
Lektura z opracowaniem
(1)
Manga
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść historyczna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13498 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka porusza problemy takie jak : Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdol­nień dzieci i młodzieży, Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne, Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych po­trzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, uta­lentowanych, Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia szkolne dzieci, Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość?, Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu, Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kon­te­kście wyzwań globalnych i lokalnych,Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i roz­wijaniu talentów młodzieży, Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych.
Maria Chodkowska, Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży * Barbara Pilecka, Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne * Krystyna Barłóg, Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, utalentowanych * Danuta Ochojska, Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia * szkolne dzieci * Jolanta Lenart, Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość? * Katarzyna Miłek, Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu * Eliza Maria Chodkowska, Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kontekście wyzwań globalnych i lokalnych * Urszula Gruca-Miąsik, Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i rozwijaniu talentów młodzieży * Maria Kocór, Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych * Małgorzata Marmola, Anna Wańczyk-Welc, Rola samooceny nauczyciela * w kształtowaniu twórczych relacji z uczniami i rodzicami * Mariusz Gajewski (SJ), Rola i znaczenie relacji interpersonalnych w twórczej komunikacji pomiędzy uczniem i wychowawcą * Sławomira Pusz, Rozwijanie aktywności twórczej uczniów kl I-III w propozycjach * aktualnych programów kształcenia * Violetta Ciećko, Moje doświadczenia w pracy z dzieckiem o wybitnych * zdolnościach ogólnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The Spark. A mother`s story of naturing genius, cop. 2013.
Syn Kristine Barnett, Jacob, ma IQ wyższe niż Einstein i fotograficzną pamięć. W ciągu dwóch tygodni sam nauczył się podstaw analizy matematycznej. W wieku dziewięciu lat rozpoczął badania nad nowatorską teorią w astrofizyce, w wieku dwunastu -pracę na uniwersytecie na wydziale fizyki kwantowej. A przecież jego genialne zdolności łatwo mogły zostać zaprzepaszczone. Kiedy Jake miał dwa lata, rozpoznano u niego autyzm. Kristine usłyszała wówczas, że być może jej syn nigdy sam nie zawiąże butów.Błysk jest fascynującą historią matki i syna. Otoczony przez specjalistów, którzy uczyli go jedynie podstawowych czynności, tłumiąc prawdziwe pasje, Jake nie robił żadnych postępów, co więcej, wycofywał się do swojego świata, aż w końcu zupełnie przestał mówić. Wtedy jego mama, na przekór wszystkim, podążyła za instynktem. Zrezygnowała ze specjalnego programu nauczania i zaczęła samodzielnie przygotowywać syna do zajęć w zwykłym przedszkolu, wierząc w moc doświadczeń dzieciństwa i radosnej zabawy. Skupiła się na wszystkim, co było w Jake`u wyjątkowe, i pozwoliła mu swobodnie rozwijać zainteresowania, koncentrując się na tym, co umie, a nie na tym, czego nie mógł zrobić. Dzięki ciężkiej pracy, determinacji Jake`aoraz wsparciu przyjaciół i bliskich, Kristine i Michael przezwyciężyli wszystkie trudności, a efekty przeszły ich najśmielsze oczekiwania. Wychowali geniusza."Wszyscy rodzice i nauczyciele powinni przeczytać tę niezwykłą książkę!" Temple Grandin"Błysk to opowieść o odmieniającej sile bezwarunkowej miłości matki. Jeśli macie dziecko inne niż wszystkie - a które dziecko takie nie jest? - nie będziecie w stanie odłożyć tej książki nawet na minutę". Sylvia Nasar"Błysk w wyjątkowy sposób pokazuje, z jak wielką siłą matka potrafi kochać swoje dziecko". Andrew Solomon.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17878 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [239]-250.
Streszcz. w jęz. ang.
Wychowanie: czym jest i może się stać? * Idea wychowania: zrównoważony rozwój i zdrowie * Zrozumienie prawdziwej natury dziecka * Wprowadzenie do psychosyntezy * Prawa psychodynamiki - prawa psychoenergetyczne * Podstawowe koncepcje wychowania i edukacji oparte na psychosyntezie * Złożoność osobowości * Podejście psychosyntezy do podosobowości * Całościowa teoria rozwoju człowieka * Wychowanie dzieci uzdolnionych i wybitnie zdolnych * Psychosyntetyczne podejście do rozwoju dziecka * Wychowanie - wspieranie zrównoważonego rozwoju * Rola wychowawcy we wspieraniu zrównoważonego rozwoju dziecka * Metody i techniki psychosyntezy pomocne w wychowaniu * Wychowanie do zdrowia na podstawie założeń psychosyntezy * Istota wychowawcy - samorealizacja nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2265, 1512 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtytuł: porady, scenariusze zajęć, pomysły na pracę ze zdolnymi uczniami.
Jak pracować z uczniem zdolnym?Jak docenić jego potencjał i zmotywować go do działania?Na jakie problemy może natrafić nauczyciel, pracując z uczniem utalentowanym?Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w publikacji Uczeń zdolny - metody pracy.Książka zawiera:przykłady i opisy przypadkówćwiczenia rozwijające kreatywność u dzieciscenariusz szkolenia dla nauczycieliprogram pracy z uczniami zdolnymiarkusze diagnozy dla uzdolnionego uczniascenariusze zajęć warsztatowych dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 103.
Alicja Borowska - nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi zarówno w wieku szkolnym, jak i przedszkolakami.Autorka, nauczyciel dyplomowany, pracując z dziećmi w okresie wczesnoszkolnym, zwróciła uwagę na problem diagnozowania i rozwijania zdolności uczniów., Swoje spostrzeżenia, refleksje i propozycje zajęć zawarła w niniejszej publikacji, której adresatem są nauczyciele i rodzice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Poradnik został ułożony w cykl artykułów napisanych przez wybitnych znawców tematu i dydaktyków matematyki, a ich tematyka da się zaimplementować w praktyce na każdym poziomie edukacyjnym. Poradnik będzie cenną pozycją w biblioteczce nauczyciela matematyki (.) Zadania prezentują różnorodny poziom i można z nich wybrać materiały dla każdego ucznia. Przedstawiono też listę zbiorów zadań, do których można i należy się odwołać w trakcie pracy z takimi uczniami. Poradnik zawiera też wskazówki dla nauczycieli jak konstruować zadania, jak stawiać pytania i kiedy na nie odpowiadać, jak zorganizować kółko i konkurs, a także inne formy kształcenia zdolnych matematyków. (Maria Mędrzycka, fragmenty recenzji poradnika)
Przez rozbudzanie zainteresowań do odkrywania zdolności; Ciekawość to nie wszystko, trzeba jeszcze popracować- jak mądrze motywować dzieci do pracy nad rozwojem zainteresowań; Zdrowo zaniedbaj swoje dziecko - jak nie przesadzić ze stymulacją, czyli o straconym dzieciństwie; Inny, czyli jaki - kłopoty z życiem społecznym; Kiedy dziecko wie lepiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16246, 16245 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
W poradniku znajdzie Czytelnik zarówno informacje związane z najnowszymi badaniami i koncepcjami zdolności i twórczości, jak również przykłady dobrych praktyk w kształceniu uczniów zdolnych. W rozdziale pierwszym zatytułowanym Psychologiczne i społeczne uwarunkowania rozwoju uczniów zdolnych przedstawiono psychospołeczny kontekst rozwoju uczniów zdolnych, między innymi wpływ czynników osobowościowych, rolę nauczyciela, znaczenia uregulowań prawnych. Rozdział drugi zatytułowany Dobre praktyki psychoedukacji i kształcenia uczniów zdolnych obejmuje cztery artykuły związane z doświadczeniami psychologów i nauczycieli w pracy z uczniami zdolnymi. W rozdziale trzecim poradnika zatytułowanym Zdolności twórcze uczniów jako ważny komponent rozwoju uzdolnień skoncentrowano się na ważnym elemencie w strukturze zdolności, jakim są uzdolnienia twórcze. Rozdział czwarty nosi tytuł Rozwijanie potencjału uczniów uzdolnionych kierunkowo i autorzy omawiają w nim wybrane aspekty specyficznych uzdolnień". (prof. dr hab. Wiesława Limont, fragment ze wstępu do poradnika)
I. Psychologiczne i społeczne uwarunkowania rozwoju uczniów zdolnych. 1. Losy zdolnych. Co zdarza się, kiedy zdolne dzieci dorastają. 2. Rola wzmożonej pobudliwości emocjonalnej w przyspieszonym rozwoju osób zdolnych. 3. Czy w polskim systemie oświaty potrzebni są pedagodzy zdolności? 4. Konstrukcja podmiotu w procesie edukacyjnym. II. Dobre praktyki psychoedukacji i kształcenia uczniów zdolnych. 1. Twórczośc jako źródło szczęścia. Koncepcje psychologii pozytywnej a praktyka psychoedukacji. 2. W stronę zdolności. Psychologia w praktyce pracy z uczniem zdolnym. 3. Nauczanie przez działanie, czyli dlaczego lubimy pracować metodą projektów. 4. Gazeta szkolna jako metoda rozwijania motywacji i zainteresowań uczniów. III. Zdolności twórcze uczniów jako ważny komponent rozwoju uzdolnień. 1. Odpowiedzialna Kreatoligencja jako kompetencje dla przyszłości. Podejście integralne. 2. Twórczy Zachód, twórcza Polska? Rozważania o społeczno-kulturowych uwarunkowaniach rozwoju kreatywności. 3. Poziom inteligencji emocjonalnej a zdolności twórcze. 4. Zdolności twórcze uczniów dyslektycznych - diagnoza i implikacje edukacyjne. IV. Rozwijanie potencjału uczniów uzdolnionych kierunkowo. 1. Dlaczego kształcenie wizualne powinno być edukacją ku przyszłości? 2. Dylematy życia codziennego osób uzdolnionych artystycznie. 3. Projekt edukacyjno-artystyczny "Bestiariusz", czyli jak średniowieczne księgi mogą inspirować do tworzenia w świecie rzeczywistym i wirtualnym.4. Rozwój muzyczny dziecka wczesnoszkolnego i jego stymulacja. 5. Testy Edwina E. Gordona w identyfikacji ucznia (nie tylko) zdolnego.6. Repertuar oddziaływań nauczycielskich służących rozwijaniu potencjału informatyczneg uczniów gimnazjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16250, 16251 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 04533 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Przedszkolanka [Film] = The kindergarten teacher / scenariusz i reżyseria Sara Colangelo. - [Warszawa] : M2 Films, [2019]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
93 min.
Data i miejsce wydania wg: https://www.empik.com/przedszkolanka-colangelo-sara,p1230079134,film-p
Muzyka Asher Goldschmidt ; zdjęcia Pepe Avila del Pino.
Maggie Gyllenhaal, Gael García Bernal, Ato Blankson-Wood.
Oryginalny film wyprodukowano w 2018 r.
DVD-Video ; Dolby Digital 5.1 ; format obrazu: 16:9.
Oryginalna ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, lektor i napisy w języku polskim.
Sundance 2018 Nagrody Reżyserskie - Najlepszy reżyser dramatu Sara Colangelo
Lisa ma szczęśliwą rodzinę, pracę, którą lubi i ładny dom na przedmieściach Nowego Jorku, ale tak naprawdę od zawsze chciała być artystką. Kiedy przypadkiem odkrywa geniusz poetycki swojego pięcioletniego ucznia, postanawia zrobić wszystko, aby nie został zmarnowany. Wiara, że chłopiec, w przeciwieństwie do niej, ma szansę zostać wybitnym twórcą, zamienia się w niebezpieczną obsesję. (opis pochodzi ze strony https://www.empik.com/przedszkolanka-colangelo-sara,p1230079134,film-p).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5444 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Raport przedstawia analizę narzędzi służących do identyfikacji predyspozycji i zdolności uczniów na trzech poziomach kształcenia: podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym. W raporcie uwzględniono wybrane, dostępne w Polsce narzędzia psychometryczne, komercyjne i niekomercyjne, arkusze obserwacyjne i skale nominacyjne dla nauczycieli oraz metody stosowane w tzw. diagnostyce miękkiej (wywiad, obserwacja).Prezentację narzędzi poprzedza przegląd literatury przedmiotu i tzw. źródeł zastanych w celu usystematyzowania definicji i pojęć związanych z zagadnieniem zdolności, predyspozycji, diagnozy i charakterystyki ucznia zdolnego.W raporcie przedstawiono modele identyfikacji i diagnozy ucznia zdolnego, dostępne i stosowane w naszym kraju narzędzia diagnostyczne, a także godne polecenia narzędzia stosowane na świecie oraz regionalne i ponadregionalne programy wspierające uczniów zdolnych w Polsce.W pozycji tej zawarto również wyniki badania pilotażowego przeprowadzonego na potrzeby raportu, które dotyczyło dobrych praktyk, stosowanych przez nauczycieli i specjalistów w zakresie diagnozy zdolności uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16905, 16904 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Nazwa autora na okładce.
Wykaz aktów prawnych na stronach 325-327.
Publikacja szczegółowo omawia zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu po zmianie przepisów oświatowych. Ekspert omówi nowe regulacje, odpowiada na najczęstsze i najbardziej problemowe pytania, przytacza gotowe rozwiązania i procedury postępowania w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami. Ponadto publikacja zawiera wszystkie dokumenty związane z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18930 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Matylda / Roald Dahl ; ilustrował Quentin Blake ; przełożyła Karolina Kopczyńska-Rojek. - Wydanie I. - Kraków : Znak emotikon, 2016. - 291, [12] strony : ilustracje ; 20 cm.
To nie będzie kolejna nudna lektura. Nie ma tu zwykłej szkoły - jest za to dyrektorka, która w wolnym czasie. rzuca uczniami na odległość. Nie ma troskliwych rodziców - tylko mama i tata zajęci oglądaniem telewizji. Ale jest za to prawdziwy geniusz, Matylda, która przeczytała wszystkie książki w bibliotece i wie, jak dać nauczkę niedobrym dorosłym!Kolejna fantastyczna książka autora Charliego i fabryki czekolady wprowadzi Cię w pełen przygód świat Matyldy, bohaterki filmu o tym samym tytule.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia na stronach [366]-373. Indeks.
Nie ma nic bardziej frustrującego niż patrzenie jak nasze bystre, uzdolnione dziecko ma problemy z wykonywaniem codziennych zadań, takich jak odrabianie lekcji, odkładanie zabawek na miejsce czy słuchanie poleceń w szkole. "Zdolne, ale rozkojarzone" dziecko może też mieć trudności z przyjmowaniem rozczarowań lub opanowaniem złości. Peg Dawson i Richard Guare pokazują, co mogą zrobić sami rodzice, żeby pomóc swojemu dziecku. Najnowsze badania w dziedzinie rozwoju dziecka wskazują, że wiele dzieci, które mają wystarczająco dużo serca i rozumu, by świetnie sobie radzić, odstają pod względem rozwoju istotnych "umiejętności wykonawczych" - podstawowych nawyków umysłowych potrzebnych, żeby dziecko umiało się zorganizować, utrzymać koncentrację oraz kontrolować impulsy i emocje. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka oraz zastosuj sprawdzone metody zwiększania konkretnych umiejętności. Niewielkie zmiany mogą przynieść wielką poprawę, - a ta inspirująca książka pokaże ci, jak tego dokonać.
Wprowadzenie * CZĘŚĆ I. CO SPRAWIA, ŻE TWOJE DZIECKO JEST ZDOLNE, ALE ROZKOJARZONE * 1. Dlaczego takie zdolne dziecko jest tak rozkojarzone? * 2. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka * 3. Jakie znaczenie mają twoje własne mocne i słabe umiejętności poznawcze * 4. Dopasowanie zadania do dziecka * CZEŚĆ II. PODSTAWY UDANYCH INTERWENCJI * 5. Dziesięć zasad rozwijania umiejętności wykonawczych u dziecka * 6. Jak modyfikować otoczenie * 7. Jak uczyć umiejętności wykonawczych * 8. Jak motywować dziecko do uczenia się i używania umiejętności wykonawczych * CZĘŚĆ III. JAK TO WSZYSTKO POŁĄCZYĆ * 9. Ogólny plan działania * 10. Gotowe plany uczenie codziennych czynności * 11. Jak zwiększyć umiejętność hamowania reakcji * 12. Jak poprawić pamięć roboczą * 13. Jak zwiększyć kontrolę emocjonalną * 14. Jak podnieść umiejętność utrzymywania uwagi * 15. Jak uczyć umiejętności rozpoczynania zdań * 16. Jak zwiększyć umiejętność planowania i ustalania priorytetów * 17. Jak poprawić organizację * 18. Jak uczyć umiejętności zarządzania czasem * 19. Jak pobudzać elastyczność * 20. Jak zaszczepić wytrwałość w dążeniu do celu * 21. Jak kształtować umiejętność metapoznania * 22. Gdy twoje działania nie wystarczą * 23. Współpraca ze szkołą * 23. Co przez tobą? * Pomoce dydaktyczne * O autorach * Indeks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18832, 16221 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Lektura z opracowaniem)
Na okładce : Specjalna czcionka ułatwiająca szybkie czytanie. Opracowanie polecane przez nauczycieli i egzaminatorów.
Na stronie tytułowej: Notatki na marginesie, szczegółowe opracowanie, streszczenie.
Indeks.
Główny bohater książki, Wawrzuś, to dziecko szczególnie uzdolnione, które każdą chwilę spędza na rzeźbieniu. Niestety nikt w jego rodzinnej wsi nie rozumie tej pasji, dlatego chłopiec musi uciekać. W drodze przeżywa mnóstwo przygód, spotyka wielkie osobistości XV-wiecznego Krakowa, poznaje króla, a nawet dostaje od niego cenny prezent...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (3 egz.)
Książka
W koszyku
Są to pierwsze tak duże polskie badania jakościowe z obszaru pedagogiki zdolności, odnoszące się do powszechnej praktyki edukacyjnej. (...) Autorka w interesujący sposób przedstawiła doświadczenia innych krajów w obszarze kształcenia uczniów zdolnych - jest to bardzo wartościowy poznawczo fragment, ponieważ niektóre systemy są w Polsce zaprezentowane po raz pierwszy. (...) Książka stanowi znakomity przykład metodologiczny - pokazanie różnic w badaniu tej samej rzeczywistości przy zastosowaniu różnych metod. (...) Czas przeprowadzenia badań i opublikowania książki sprzyja monitorowaniu zmian wprowadzanych w systemie wsparcia ucznia zdolnego od roku szkolnego 2011/12". [z recenzji wydawniczej prof. nadzw. dr hab. Teresy Gizy ] Bohaterem książki Beaty Dyrdy jest uczeń zdolny, niezwykle barwna postać naszych czasów; postać-marzenie milionów rodziców i dziesiątków tysięcy nauczycieli. Tożsamość tego bohatera na kartach tej znakomitej książki krystalizuje wiele współczesnych problemów i kontrowersji współczesnej edukacji. (...) Mogę stwierdzić jednoznacznie, że badania stanowią niezaprzeczalny i oryginalny wkład dr Beaty Dyrdy do pedagogiki zdolności i to zarówno na poziomie polskich, jak i europejskich nauk o edukacji. (...) Pragnę też stwierdzić, że narracje Autorki są dynamiczne i otwarte; dając czytelnikowi możliwość dokonania własnych interpretacji omawianych zagadnień. (...) Wpisując się w założenia społecznego konstruktywizmu, dr Beata Dyrda znakomicie pokazuje - zarówno w części teoretycznej, jak i badawczej - w jaki sposób kategoria zdolności sama w sobie oraz postać ucznia zdolnego są (re)konstruowane zarówno na poziomie społecznym (w tym także instytucjonalnym) oraz-jednostkowym. [z recenzji wydawniczej prof. zw. dra hab. Zbyszko Melosika]
Wstęp * Rozdział 1. Problematyka zdolności i ucznia zdolnego w pedagogice - pojęcia i koncepcje teoretyczne * 1.1. Pojęcie zdolności i koncepcje zdolności - próba syntezy * 1.2. Kształtowanie się pedagogiki zdolności jako subdyscypliny pedagogicznej * 1.3. Uczeń zdolny jako przedmiot zainteresowań pedagogiki zdolności * Rozdział 2. Problematyka zdolności i jednostek zdolnych w perspektywie socjologiczno-pedagogicznej i ekonomicznej * 2.1. Zdolności i jednostki zdolne w kontekście socjokulturowym * 2.2. Problematyka zdolności i jednostek zdolnych w ujęciu ekonomicznym * Rozdział 3. Prawne podstawy kształcenia uczniów zdolnych * 3.1. Kształcenie uczniów zdolnych w kontekście prawa międzynarodowego * 3.2. Kształcenie uczniów zdolnych w dokumentach polskiego prawa oświatowego * Rozdział 4. Kształcenie i wspieranie rozwoju jednostek zdolnych w wybranych państwach świata * 4.1. Kształcenie uczniów zdolnych w systemie oświaty Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej * 4.2. Kształcenie uczniów zdolnych w europejskich systemach oświatowych * 4.3. Kształcenie uczniów zdolnych w innych krajach świata * 4.4. Kształcenie uczniów zdolnych a procesy standaryzacji * 4.5. Wybrane standardy w zakresie pracy z uczniami zdolnymi * 4.6. Najważniejsze światowe tendencje w kształceniu uczniów zdolnych * Rozdział 5. Współczesna szkoła jako środowisko rozwoju zdolności uczniów * 5.1. Przegląd badań nad szkołą jako inhibitorem zdolności i uzdolnień uczniów * 5.2. Szkoła wspierająca rozwój zdolności uczniów * 5.3. Rola nauczyciela ucznia zdolnego - charakterystyki osobowościowe i kompetencyjne * 5.4. Przygotowanie zawodowe nauczycieli do pracy z uczniem zdolnym * Rozdział 6. Społeczno-kulturowe i środowiskowe perspektywy zjawiska syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych (SNOS) * 6.1. Trudności definicyjne oraz kryteria identyfikacji uczniów z syndromem nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.2. Charakterystyki uczniów z syndromem nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.3. Uwarunkowania środowiska rodzinnego a problem zaniżonych osiągnięć * 6.4. Relacje interpersonalne w grupie rówieśniczej a problem zaniżonych wyników w nauce * 6.5. Uwarunkowania środowiska szkolnego a problem zaniżonych osiągnięć * 6.6. Zróżnicowanie środowiska kulturowego a problem zaniżonych osiągnięć * 6.7. Uczniowie zdolni ze specyficznymi problemami w nauce a problem syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.8. Działania interwencyjne wobec uczniów zdolnych z syndromem nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.9. Próba syntezy i wskazówki do dalszych badań nad problemem * Rozdział 7. Metodologiczne podstawy badań własnych * 7.1. Teoretyczne podstawy wspomagania i wspierania rozwoju człowieka - ujęcia psychopedagogiczne * 7.2. Metodologiczne założenia koncepcji badań własnych edukacyjnego wspierania rozwoju uczniów zdolnych * 7.3. Typ i przedmiot badań własnych * 7.4. Cele, problematyka i procedura badawcza * 7.5. Dobór próby badawczej i organizacja badań * Rozdział 8. Instytucjonalne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych w badaniach własnych * 8.1. Charakterystyka badanych szkół * 8.2. Organizacja pracy szkoły w zakresie pracy z uczniami zdolnymi w świetle zapisów wewnątrzszkolnych dokumentów prawa oświatowego * 8.3. Wspieranie rozwoju uczniów zdolnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej szkoły * 8.4. Wybrane egzemplifikacje wewnątrzszkolnych specjalnych projektów i nowatorskich działań w zakresie rozwijania zdolności i uzdolnień uczniów - przykłady dobrej praktyki * 8.5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom zdolnym - narracje badanych pedagogów w zakresie wspierania rozwoju uczniów zdolnych * Rozdział 9. Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych w szkole w percepcji badanych nauczycieli * 9.1. Struktura badanej grupy nauczycieli * 9.2. Obraz ucznia zdolnego w teoriach implicite badanych nauczycieli * 9.2.1. Pozytywne zachowania uczniów zdolnych w percepcji badanych nauczycieli * 9.2.2. Negatywne zachowania uczniów zdolnych w percepcji badanych nauczycieli * 9.2.3. Działania wychowawcze podejmowane przez nauczycieli wobec negatywnych zachowań uczniów zdolnych * 9.3. Ocena kompetencji merytoryczno-metodycznych w zakresie pracy z uczniem zdolnym posiadanych przez badanych nauczycieli * 9.4. Deklarowane formy i metody pracy z uczniem zdolnym stosowane przez badanych nauczycieli * 9.5. Trudności organizacyjno-dydaktyczno-wychowawcze w pracy z uczniami zdolnymi w opinii badanych nauczycieli * 9.6. Rodzaje zdolności, uzdolnień uczniów a percepcja nauczycieli w zakresie wspierania ich rozwoju w szkole * 9.7. Oferta dydaktyczno-wychowawcza dla uczniów zdolnych w badanych szkołach w opinii nauczycieli * 9.8. Specjalne potrzeby uczniów zdolnych w opinii badanych nauczycieli * 9.9. Działania pedagoga szkolnego podejmowane w szkołach w opinii badanych nauczycieli * 9.10. Ocena współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczna w zakresie opieki nad uczniem zdolnym przez badanych nauczycieli * 9.11. Wiedza i doświadczenia badanych nauczycieli związane z występowaniem syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 9.12. Nauczycielska ocena działań podejmowanych w szkole oraz postulaty badanych w zakresie powinności szkoły w pracy z uczniami zdolnymi * 9.13. Potrzeba standardów w zakresie pracy z uczniami zdolnymi w opinii badanych nauczycieli * 9.14. Zróżnicowanie badanych nauczycieli w zakresie stopnia samooceny kompetencji diagnozowania zdolności i uzdolnień uczniów z uwzględnieniem zmiennych: płeć, staż pracy i lokalizacja szkoły * 9.15. Zróżnicowanie badanych nauczycieli w zakresie stopnia samooceny wiedzy i umiejętności metodycznych w pracy z uczniami zdolnymi z uwzględnieniem zmiennych: płeć, staż pracy i lokalizacja szkoły * Rozdział 10. Wspieranie rozwoju zdolności i uzdolnień w narracjach biografii edukacyjnych badanych uczniów zdolnych * 10.1. Dzieciństwo i sytuacja rodzinna uczniów zdolnych * 10.2. Identyfikacja zdolności i uzdolnień w narracjach badanych uczniów zdolnych * 10.3. Środowisko szkolne w narracjach uczniów zdolnych * 10.4. Rola instytucji pozaszkolnych we wspieraniu uzdolnień uczniów * 10.5. Relacje uczniów zdolnych z rówieśnikami * 10.6. Czas wolny i zainteresowania uczniów zdolnych * 10.7. Samoocena i obraz siebie badanych uczniów zdolnych * 10.8. Przeszkody i ograniczenia w rozwoju zdolności i uzdolnień u badanych uczniów * 10.9. Sukcesy i autorytety jako wsparcie rozwoju zdolności i uzdolnień uczniów * 10.10. Aspiracje i plany rozwojowe w narracjach badanych uczniów zdolnych * Podsumowanie i wnioski ukierunkowane na optymalizację procesu edukacyjnego wspierania rozwoju uczniów zdolnych * Aneks 1. Wybrane fragmenty analizowanych dokumentów * Aneks 2. Zestawienie badanych osób zdolnych z uwzględnieniem wieku, płci, rodzaju zdolności i uzdolnień, szczebla edukacji, miejsca zamieszkania i sytuacji rodzinnej * Aneks 3. Narzędzia badawcze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2527 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Oryg. : "Thoughtful overview of gifted education" 1990. - Na okł. błędna nazwa drugiego aut. : John F. Smutny.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The infinite lives of Maisie Day.
Wiek: 9+.
W dniu swoich urodzin Maisie ma nadzieję, że w prezencie dostanie wszystko, co będzie jej potrzebne do zbudowania własnego reaktora nuklearnego. Jednak okazuje się, że w domu nikogo nie ma, a za drzwiami dziewczynka zastaje przerażającą, czarną otchłań. Uwięziona w pętli czasu Maisie uświadamia sobie, że jedyną rzeczą, która może ją uratować, to miłość jej rodziny i prawa rządzące wszechświatem. A i to może nie wystarczyć...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej