Arteterapia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(49)
Forma i typ
Książki
(49)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(47)
wypożyczone
(10)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(43)
Autor
Karolak Wiesław (1949- )
(8)
Baranowska-Jojko Ewa
(4)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(4)
Łoza Bartosz
(4)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(2)
Brol Michał
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Karolak Barbara
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Limont Wiesława (1949- )
(2)
Papczyńska-Jasińska Patrycja
(2)
Piszczek Maria
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skorupa Agnieszka (psycholog)
(2)
Bartholomew Sandy Steen
(1)
Browning Marie
(1)
Czernik Renata
(1)
Czerwiński Arkadiusz
(1)
Darcey Sheila
(1)
Didkowska Bernadeta
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Fronczak Joanna
(1)
Gilroy Andrea (1949- )
(1)
Glińska-Lachowicz Anna
(1)
Grabowska Anna (1979- )
(1)
Guzman Leah
(1)
Handford Olga
(1)
Kaczorowska Barbara
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Knapik Mirosława
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Lindner-Bogdaniuk Dominika
(1)
McNeill Suzanne
(1)
Mindell Amy
(1)
Mrówczyńska-Haładaj Kamila
(1)
Nielek-Zawadzka Kamilla (1973- )
(1)
Opala-Wnuk Koryna
(1)
Palusiński Robert
(1)
Pikała Anna
(1)
Ploch Leszek
(1)
Rajzner Andrzej
(1)
Rejznera Andrzeja
(1)
Rudowski Tomasz (1949- )
(1)
Sasin Magdalena
(1)
Smith Rahel
(1)
Sobczyński Sebastian
(1)
Szczepaniak Paweł
(1)
Szczepaniaka Pawła
(1)
Szulc Wita
(1)
Wiechuła Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Arteterapeuci
(3)
Rodzice
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Klasa 3.
(1)
Metodycy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Arteterapia
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Wychowanie do wartości
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Scenariusz zajęć
(4)
Opracowanie
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Książki do kolorowania
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Rysunek
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(6)
Kultura i sztuka
(5)
Rozwój osobisty
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9320, 824 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Twórcze podróże plastyczne : wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii / Alina Arciszewska-Binnebesel. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 56, [3] strony, [40] kart tablic luzem : ilustracje ; 31 cm.
Niektóre karty tablic złożone. Całość w tece.
Bibliografia na stronie [59].
Publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych - od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-[165].
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców.
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 84.
Co zawiera publikacja? 10 scenariuszy zajęć opracowanych w oparciu o formy terapii przez sztukę z okazji: Międzynarodowego Dnia Kropki, Światowego Dnia Drzewa i Dnia Krajobrazu, Światowego Dnia Życzliwości i Pozdrowień, Dnia Ochrony Praw Dziecka, Dnia Pisma Ręcznego, Międzynarodowego Dnia Szczęścia, Dnia Rodzeństwa, Dnia Niezapominajki, Dnia Praw Zwierząt i Ogólnopolskiego Dnia Dogoterapii, Dnia Motylka Kapustnika, Atrakcyjne ćwiczenia arteterapeutyczne, dzięki którym dzieci kreatywnie spędzą czas i rozwiną umiejętność twórczej zabawy wspierających ich rozwój poznawczy, fizyczny, emocjonalny i społeczny, Kalendarium arteterapeutyczne, dzięki któremu nauczyciel przeprowadzi twórcze zajęcia na przestrzeni całego roku przedszkolnego, Karty pracy, które rozwiną dziecięcą wyobraźnię.Dlaczego warto? Dzięki publikacji zdobędziesz opracowane przez specjalistów scenariusze zajęć arteterapeutycznych ułatwiających pracę dydaktyczną w ciągu całego roku, Sprawisz, że realizacja założeń podstawy programowej będzie twórcza i przyjazna dla rozwoju emocjonalnego dzieci, Uatrakcyjnisz zajęcia i pomożesz dzieciom wyrażać siebie, akceptować odmienność, dostrzegać piękno przyrody i okazywać szacunek wszystkim istotom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 6.
Książka zawiera opisy ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczonych dla dzieci od 4. do 12. roku życia. Ćwiczenia podzielone są na cztery działy, z których każdy związany jest z określoną tematyką: Ja, Ja i moja rodzina, Ja i grupa, Ja i moje miejsca. Ćwiczenia koncentrują się głównie wokół spostrzeżeń dziecka na własny temat oraz jego relacji z innymi. Ta prosta i bezpieczna forma pracy z kartką, kredką oraz innymi materiałami plastycznymi uczy dzieci wyrażania siebie, swoich uczuć i emocji, a rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom, terapeutom czy animatorom kultury pomaga w codziennym dbaniu o prawidłowy rozwój emocjonalny najmłodszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. : Program zawiera karty pracy.
Bibliogr. s. 5.
Książka zawiera 18 scenariuszy zajęć do pracy z dzieć­mi w wieku od 4 do 12 lat, wraz ze wskazówkami dla prowadzącego i kartami pracy. Założeniem programu jest przygotowanie dzieci do samodzielnego i odpowie­dzialnego życia w duchu wartości oraz z poszanowa­niem ich godności osobistej. Autorki podpowiadają, jak pracować z dzieckiem konstruktywnie, a jednocześnie być blisko niego poprzez okazanie mu szacunku oraz otwartości na jego potrzeby i emocje. Program kiero­wany jest dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, psychologów i tych wszystkich specjalistów, dla których ważny jest świat dziecka oraz dbanie o jego prawidłowy rozwój psychospołeczny. Może zainteresować również te osoby, które w swojej pracy z dzieckiem korzystają z takich metod, jak plastyka i arteterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17977 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia i spis treści w języku angielskim.
Pierwszy tom poświęcony jest wykorzystaniu filmu w edukacji i profilaktyce, ukazuje również kontekst filmowej fikcji i rzeczywistości istotny dla odbioru różnych działań z filmem.
Część I. MIĘDZY FIKCJĄ I RZECZYWISTOŚCIĄ * „Prawda czasu - prawda ekranu" czy Baudrillardowskie simulacra * Katarzyna Krasoń, Jakub Krasoń * Filmowy obraz walki z przestępczością. Na przykładzie filmów forensic science crime drama * Olivia Rybak * (Super)złoczyńcy. Przemiany antagonistów w animacjach * Kamila Rogowicz * Robot jako wzór człowieczeństwa? Na przykładzie filmów z gatunku science fiction * Markus Lipowicz * * Część II. FILM W DZIAŁANIACH EDUKACYJNYCH * Filmy w sieci i ich psychologiczny potencjał edukacyjny * Mariusz Makowski * Film w edukacji seksualnej. Na przykładzie polskich i skandynawskich produkcji * Aleksandra Żyłkowska, Żaneta Rachwaniec-Szczecińska * Dyskurs w filmie, film w dyskursie. Na przykładzie filmowych adaptacji kryminałów Zygmunta Miłoszewskiego * Leszek Będkowski * Jak pracować z filmem biograficznym. Na przykładzie edukacji osób dorosłych * Joanna Golonka-Legut * Zastosowanie filmowych adaptacji dzieł Szekspira w prowadzeniu zajęć z młodzieżą. Na przykładzie działań edukacyjnych Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego * Anna Ratkiewicz-Syrek * Jak muzyka wpływa na odbiór obrazu filmowego. Na przykładzie zajęć z psychologii muzyki * Maria Chełkowska-Zacharewicz * Jak i gdzie szukać inspiracji filmowych do zajęć edukacyjnych z dziećmi i z młodzieżą. Na przykładzie polskich festiwali filmowych * Bolesław Drochomirecki * Materialne i społeczne konteksty edukacji medialnej na przykładzie NCKF w Łodzi * Artur Petz, Emil Sowiński * Część III. FILM W DZIAŁANIACH PROFILAKTYCZNYCH * Film w działaniach profilaktycznych * Agnieszka Skorupa, Michał Brol * Działania profilaktyczne z zastosowaniem krótkometrażowego filmu animowanego * Joanna Stępniewska * Psychologiczna praca z filmem jako narzędzie w profilaktyce przemocy * psychicznej * Anna Pyszkowska * Film jako migotliwe medium. Profilaktyka dyskryminacji osób głuchych i słabosłyszących * Ewelina Waląg * Filmowe obrazy osób z niepełnosprawnością ruchową. Wnioski z badań własnych * Alicja Mironiuk-Netreba * Filmowe obrazy schizofrenii. Działania profilaktyczne na przykładzie filmu Głosy * Anna Pindych, Eryka Probierz * Seriale i filmy kryminalne w profilaktyce przestępczości * Joanna Stojer-Polańska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia i spis treści w języku angielskim.
Drugi tom książki zwraca uwagę na potrzebę i możliwości wykorzystania filmu w edukacji psychologów i terapeutów, na rolę filmu we wspieraniu rozwoju oraz na szanse i zagrożenia, jakie niesie ze sobą zastosowanie filmu w terapii. Dodatkowo znaleźć można w nim rozdziały odnoszące się do zmian społecznych, którym towarzyszą filmy.Bożena Boruta-Gnojny, psycholog, psychoterapeuta:Kino jak terapia ratuje z poczucia opuszczenia przez świat i ludzi, zagubienia, samotności i zwątpienia w siebie. Czyni to, wskazując silniejszego partnera do dialogu wewnętrznego - silne wewnętrzne Ja. Oczywiście nie chodzi tu o wywołanie rozdwojenia jaźni, a jedynie o dopuszczenie drugiego głosu w sobie i wzmocnienie zwykłego egzystencjalnego dialogu wewnętrznego, jaki prowadzimy z własnym alter ego w ciągu życia. (...) Siła terapeutycznego oddziaływania filmu jest ogromna, bo wdziera się w Ja widza wszystkimi kanałami percepcji - dużym sugestywnym obrazem, ruchem, dźwiękiem. Pomaga zrozumień motywację bohatera, uruchomić empatię i przenieść do układania własnych relacji. Wszystko to mieści się także w warsztacie pracy psychoterapeuty. Film ma jednak większą swobodę działania, bo jego rola terapeutyczna jest niezobowiązująca i nie wyczerpuje zakresu możliwych misji kina.prof. dr hab. Zofia Ratajczak:(...) film jest narzędziem wspierającym psychologów w ich pracy zawodowej, pozwala odpowiedzieć na pytania, jak łagodzić zasadniczy konflikt między przyspieszeniem cywilizacyjnym a odwiecznym dążeniem człowieka do ładu i harmonii z otoczeniem. Otoczenie wierzga, człowiek współczesny traci cierpliwość i staje się bardziej agresywny, albo... popada w głęboką depresję. Kolejki do psychoterapeutów stają się coraz dłuższe. Czy psychologia ukryta w filmie jest w stanie przygotować psychologów do coraz bardziej złożonych zadań i ról? (...) Korzystając z wiedzy, zdawać by się mogło, czysto teoretycznej i bardzo ogólnej, uczynić film "narzędziem" działania w różnorodnych sytuacjach: kształcenia, pomagania, leczenia i psychoterapii.
Część I. FILM JAKO WSPARCIE ROZWOJU OSÓB ZDROWYCH * O roli filmu w życiu człowieka * Magdalena Miśka-Jackowska * Rola filmu w życiu młodzieży - raport z badań Stowarzyszenia Nowe Horyzonty * Bolesław Drochomirecki * Film jako narzędzie wspierające sukces zawodników i drużyn sportowych * Żaneta Rachwaniec-Szczecińska * Film jako narzędzie wspierające rozwój tancerzy * Anita Makuszewska * Jak radzić sobie z niespełnionymi marzeniami? Kilka uwag na temat filmu 52 procent Rafała Skalskiego * Iwona Grodź * Część II. FILM W PRACY Z PACJENTEM I KLIENTEM * Filmoterapia - czyli rozwojowy i terapeutyczny wpływ filmu na emocje * Martyna Harland, Bartosz Szymczyk * Metafora filmowa w interwencjach psychoterapeutycznych w nurcie psychodynamicznym - słowo komentarza od terapeutów praktyków * Bartosz Szymczyk, Grzegorz Olesiak * Film w pracy terapeutycznej na przykładzie psychoterapii integratywnej * Sylwia Wojtysiak * Film w pracy z pacjentem chorym somatycznie i w psychoedukacji. Działania z obszaru edukacji psychoonkologicznej * Marta Banout * Stymulacja funkcji poznawczych z zastosowaniem filmu Jak wytresować smoka * Anna Guzy * Film a profilaktyka uzależnień. Działania edukacyjne z wykorzystaniem filmu 28 dni * Wiola Friedrich * Część III. FILM W EDUKACJI PSYCHOLOGÓW I TERAPEUTÓW * Znaczenie filmu w pracy psychologów i psychoterapeutów * Michał Brol, Agnieszka Skorupa * Film w edukacji psychologicznej * Agnieszka Ogonowska * Film a konsensualna niemonogamia. Działania edukacyjne z zastosowaniem filmów dokumentalnych * Agnieszka Ewa Łyś * Film a funkcjonowanie rodziny w sytuacji straty. Działania edukacyjne z zastosowaniem filmu Sekrety Morza * Magdalena Berek * Filmowe obrazy zaburzeń osobowości. Działania edukacyjne z zastosowaniem filmu Fantastyczny Pan Lis * Karolina Heizig, Agnieszka Ortman * Film a funkcjonowanie osób w izolacji penitencjarnej. Działania edukacyjne z zastosowaniem filmu Symetria * Wiola Friedrich * Część IV. FILM I ZMIANY SPOŁECZNE * Czy film jest lustrem dla współczesnej kultury? * Andrzej Postawa * Wymyślanie przeszłości - miniserial Korzenie a afroamerykańska tożsamość * Karolina Giedrys-Majkut * Film w służbie zmiany społecznej. Przykład działań amerykańskich dokumentalistów * Agnieszka Franusiak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19072 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Arteterapia : teoria, praktyka, projekt, arteterapia indywidualna ; cz. 4)
(Engram)
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Bibliografie przy rozdziałach.
Dla arteterapeutów, pedagogów, socjoterapetów, psychologów, psychiatrów, osób czynnie zajmujących się terapią z wykorzystaniem technik sztuk wizualnych, muzycznych, dramowych oraz dla studentów.
Książka poświęcona jest arteterapii indywidualnej z uwzględnieniem jej praktycznych podstaw, procesu twórczego, zakładanych efektów oraz dokumentacji. Powstała na bazie praktyki arteterapeutycznej lekarzy, psychologów, artystów pracujących w placówkach medycznych i edukacyjnych, prowadzących indywidualne sesje arteterapeutyczne.W publikacji Czytelnik znajdzie:- podstawy pracy z klientem/dzieckiem,- studium przypadku,- wybrane podejścia do procesu twórczego,- funkcje i cel arteterapii,- czynniki leczące w terapii indywidualnej,- harmonogram sesji terapeutycznych z uwzględnieniem tematu i celu sesji,zakładanych efektów pracy terapeutycznej,- podstawowe formy dokumentacji terapeutycznej,- sesje indywidualne z wykorzystaniem technik sztuk wizualnych, terapii dźwiękiem, technik dramowych i hipnozy.Publikacja skierowana jest do: arteterapeutów, pedagogów, socjoterapeutów, psychologów, psychiatrów, osób czynnie zajmujących się terapią z wykorzystaniem technik sztuk wizualnych, muzycznych, dramowych oraz do studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
BIbliografia na stronach 342-346.
Terapia rysowaniem pomoże ci wprowadzić codzienny zwyczaj szkicowania, który zmieni twoje nastawienie i uwolni cię od negatywnego myślenia oraz niekontrolowanych emocji, otworzy przed tobą sferę nieograniczonych możliwości. Używając sztuki, aby stworzyć połączenie między lewą i prawą półkulą mózgu, Terapia rysowaniem uwolni w tobie podstawową ludzką potrzebę tworzenia, wyrażania i odczuwania - niezależnie od tego, czy uważasz się za artyst(k)ę czy nie.Autorka Sheila Darcey odkryła, że akt szkicowania i swobodnego rysowania - nadawanie formy fizycznej swojemu światu wewnętrznemu - stanowi potężne narzędzie przepracowywania uczuć. Jeden prosty szkic zainicjował codzienną praktykę rysowania i rozwinął w metodę medytacji oraz terapii, którą Sheila dzieli się z tysiącami uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-156.
Autorka (...) zaprezentowała wiele rozmaitych ujęć, z których trzy wybijają się jako znaczące dla podjętej przez nią tematyki "sztuki i resocjalizacji" oraz "kreacji i korekcji". Są to, historycznie rzecz ujmując, koncepcje i hipotezy autorstwa Czesława Czapówa "twórczej samodzielności", Marka Konopczyńskiego "twórczej resocjalizacji" oraz Tomasza Rudowskiego "arteterapii i jej implikacji". W moim przekonaniu uczyniła to kompetentnie, trafnie interpretując tezy wymienionych tu autorów. Na zakończenie przedstawiła zarys własnej koncepcji ukazującej związek procesu resocjalizacji z kształtowaniem dobrostanu psychicznego jednostki.- z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Lesława Pytki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54505 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 224-[247].
Na spotkaniach arteterapeutów, konferencjach i seminariach pojawiają się te same pytanie i dyskusje - jak opisywać to, co robimy, jak i dlaczego prowadzić badania, jak przekonać innych, że to, co robimy, jest skuteczne. Brak odpowiedzi na te podstawowe dla każdej dyscypliny pytania prowadzi do wielu nieporozumień, czym jest arteterapia i dla kogo powinna być przeznaczona, a ciągle jeszcze młoda w Polsce arteterapia rodzi się w bólach i braku zrozumienia ze strony innych specjalistów. Książka ta niewątpliwie stanie się idealnym podręcznikiem dla tych, którzy na poważnie chcą zacząć budować zręby polskiej arteterapii, pokazać jej specyfikę oraz skuteczność.
1. EBP: zasady, proces, strategia i dowody * 2. Niepokój, upoważnienie i strategia * 3. Rozwój wytycznych w arteterapii * 4. Audyt w arteterapii: kultura i proces * 5. Debata metodologiczna * 6. Pozyskiwanie dowodów naukowych za pomocą badań jakościowych * 7. Pozyskiwanie dowodów naukowych za pomocą badań ilościowych * 8. Baza dowodów naukowych w pracy arteterapeutycznej z dorosłymi * 9. Baza dowodów naukowych w arteterapii dzieci i młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18044 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s [125]-134.
Ostatnimi czasy zauważyć można niewątpliwe wzrost zainteresowania problematyką arteterapii. Nie brak jej entuzjastów wśród pedagogów, psychologów i innych specjalistów zajmujących się diagnozą, terapią i profilaktyką zaburzeń. Liczne doświadczenia kliniczne przemawiają za potrzebą jej stosowania, jednakże wciąż jeszcze jest niewiele badań naukowych, które przybliżałyby istotę jej fenomenu. Taka sytuacja być może jest spowodowana tym, iż w arteterapii przedmiot badań jest tak skomplikowany, niejednoznaczny, wielowymiarowy, że trudno znaleźć metodę odzwierciedlającą najpełniej badane zjawiska. Problemy z wdrożeniem arteterapii mogą być także związane z tym, że znajduje się niejako "pomiędzy". Między nauką a sztuką, między dyscyplinami medycznymi a humanistycznymi, między pozytywistycznym dążeniem do udowodnienia jej skuteczności a postmodernistyczną zgodą na mnogość interpretacji zjawiska...W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych. Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie ( a może aż?) artystyczną duszę i głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki. W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym.
Rozdział 1. Teoretyczne podstawy arteterapii * 1.1. Arteterapia oraz jej miejsce w edukacji i trerapii * 1.2. Cele i zadania terapii przez sztukę * 1.3. Perspektywy i problemy arteterapii * 1.4. Sylwetka arteterapeuty * Rozdział 2. Główne zagadnienia terapii pedagogicznej * 2.1. Definicja i pojęcie terapii pedagogicznej * 2.2. Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego * 2.3. Zasady prowadzenia terapii pedagogicznej * Rozdział 3. Wybrane metody edukacyjno-terapeutyczne wykorzystujące muzykę, plastykę i ruch * 3.1. Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne * 3.2. Metoda malowania dziesięcioma palcami Ruth F. Shaw * 3.3. Metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz * 3.4. Programy aktywności. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja Marianny i Christophera Knillów * 3.5. Poranny krąg, czyli stymulacja polisensorczna według pór roku Hedwig Abel * 3.6. Relaksacja aktywna Maurice`a Mertenota i Christine Saito w adaptacji Samy`ego Boskiego * 3.7. System percepcyjno-motoryczny Newella C. Kepharta * 3.8. Kinezjologia edukacyjna Paula E. Denissona * 3.9. Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci nerwicowych i dyslektycznych Teresy Danielewicz, Anny Koźmińskiej i Janiny Magnuskiej * 3.10. Spójrz inaczej - program zajęć wychowawczo-profilaktycznych Andrzeja Kołodziejczyka i Ewy Czemierowskiej * 3.11. Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej *Rozdział 4. Wykorzystanie technik arteterapeutycznych w terapii i wspmaganiu rozwoju dziecka * 4.1. Arteterapia w diagnozie modalności zmysłowych * 4.2. Integracja zespołu klasowego tworzonego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym * 4.3. Zaburzenia terapii sensorycznej * 4.4. Zaburzenia dyslektyczne * 4.5. Wspomaganie rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka nieśmiałego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15499, 18046 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4513 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pomoc Społeczna)
1. Wprowadzenie * 2. Dlaczego warto wprowadzać elementy arteterapii do pracy z dziećmi i młodzieży? * 3. Arteterapia w pracy wychowawczej i profilaktycznej nauczyciela * 3.1. Uwagi ogólne * 3.2. Rysunek, psychorysunek * 3.3. Metoda malowania dziesięcioma palcami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapie: uzdrawiająca terapia sztuką / Leah Guzman ; przekład Renata Czernik. - Wydanie I. - Białystok : Vital, 2023. - 193, [7] stron ; 24 cm.
Na okładce i stronie tytułowej: Proste ćwiczenia, które pomogą ci zrozumieć siebei, kontrolować emocje oraz pokonać stany lękowe i depresję.
75 praktycznych ćwiczeń.
Bibliografia, netografia na stronie 188. Indeks.
W niniejszej publikacji kompleksowo wyjaśniono specyfikę rozmaitych metod arteterapeutycznych (muzykoterapia, terapia tańcem, terapia przez sztuki plastyczne), zamieszczono przegląd ogólnych oraz bardziej szczegółowych zaleceń terapeutycznych, a także przedstawiono terapie przez twórczość na tle najnowszych osiągnięć nauki z zakresu historii ewolucji i neurobiologii. Cennym elementem książki jest wnikliwe omówienie poszczególnych kierunków arteterapeutycznych oraz opartych na nich działań praktycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22646 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 5112 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Tego typu książki nie było dotąd w Polsce na rynku wydawniczym. Autorka skupiła się przede wszystkim na pracy plastycznej z dziećmi zdolnymi, wrażliwymi oraz nieśmiałymi w wieku 5-13 lat. Sztuka dla jednych dzieci może być terapią, dla innych realizowaniem siebie i rozwijaniem talentów, ale dla wszystkich dzieci powinna być znakomitą zabawą. Podręcznik adresowany jest do nauczycieli prowadzących zajęcia plastyczne, psychologów, którzy na temat twórczości plastycznej wiedzą niewiele, a także rodziców dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne. W książce znajdziemy ponad 100 tematów plastycznych, podzielonych na trzy grupy wiekowe: 5-7, 7-9 oraz 9-13 lat.
Tematy i zagadnienia dla dzieci w wieku 5–7 lat * Tematy, techniki, wystawy * Wystawy * Tematy i krótkie wprowadzenia metodyczne * Ja i moja mama * Ja i moje ulubione zwierzę. Moje ulubione zwierzę * Jestem z mamą na zakupach * Oto ja, mój portret * Myję zęby * Proste formy w glinie * Wisiorki * Ja i moja rodzina * Mój prezent imieninowy * Ja i moja ulubiona zabawka * Miałem sen (dobry lub zły). Mój sen (dobry lub zły) * Kwestia palety * Pociągi i ludzie (Jadę pociągiem). Samochody i ludzie (Jadę samochodem) * Wykonujemy fantastyczne zwierzęta w glinie * Czy należy wprowadzać takie tematy, przy których dzieci ilustrują wierszyk lub bajkę? * Ptaki, które znam * Smoki i dziwadła * Mój spacer w deszczu * Dziecko, rodzic, nauczyciel. Charakterystyka zajęć plastycznych * Pomagam w domu * Jestem w wesołym miasteczku * Jestem w górach (w lesie lub nad morzem) * Uczęszczam na basen. Uczęszczam na gimnastykę * Byłem u dentysty * Czy tematy oparte całkowicie na wyobraźni dziecka są konieczne– szczególnie w grupie przedszkolnej? * A co z dzieckiem, które nie chce nic namalować? Sztuka jako terapia * Duże wystawy i aukcje prac plastycznych * Znaczenie koloru w pracach plastycznych dzieci w wieku przedszkolnym * Pojęcie piękna * Przestrzeń w pracach plastycznych dzieci * Wyolbrzymianie elementów ważnych dla dziecka * Tematy i zagadnienia dla dzieci w wieku 7–9 lat * Umiejętność korzystania z palety * Techniki plastyczne i materiały * Tematyka * Przykłady tematów * Portret mojej mamy * Drzewa (drzewo-dłoń, drzewo-krzesło, drzewo-parasol, drzewo-but) * Mój ulubiony bohater książkowy * Tłum ludzi * Kłótnia przedmiotów (np. w kuchni, w bibliotece, w sali widowiskowej – krzesła) * Fragment martwej natury (z ograniczoną ilością przedmiotów) * Zwierzęta-dziwolągi. Zwierzęta, które nie istnieją w rzeczywistości * Światła i noc. Noc w moim mieście * Autoportret * Muchy to też owady * Pająki. Wszystko z życia pająków * Motyle. Ćmy, kapustniki, jedwabniki i... * Pszczoły. Szerszenie * Owady na łące. Koniki polne i ważki * Mrówki. Z życia mrówek * Ćwiczenia w cyrku na trapezie. Ćwiczenia gimnastyczne. * Olimpiada – różne dyscypliny * Widok z okna * Maska wesoła lub maska smutna. Maska dziwaczna * Broszki, biżuteria, pierścionki i koraliki * Drzewo i nastrój * Ciekawe tematy związane z przyrodą * Psy i koty * Kwiat paproci * Żywioły (burza śnieżna, trąba powietrzna, powódź, pożar) * Mój totem (znak obrazkowy – znak plastyczny) * Architektura z wyobraźni. Zamek dobrego króla. Zamek złego króla * Jeszcze kilka tematów związanych z przyrodą * Wiosna żółcią podszyta * Moja ulubiona litera, która chce tańczyć * Ulice, mosty i miasta * Działania artystyczne, happeningi, performances, działania typu scenki artystyczne, działania z modą * * Tematy i zagadnienia dla dzieci w wieku 9–13 lat * Techniki plastyczne i materiały * Tematyka i metodyka * Moja najciekawsza podróż (pociągiem, autobusem, samochodem). * Wrażenia z podróży * Jestem w teatrze. Jestem w kinie * Nastrój i litera * Realny rysunek z natury w nadrealnej rzeczywistości * Szkice linearne kilku przedmiotów w perspektywie * Wykonanie kompozycji złożonych z płaskich figur geometrycznych (np. koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt) w różnych układach tworzących pewien wzór (np. wzór dynamiczny lub wzór statyczny) * Prawdziwe – nieprawdziwe (wykorzystanie „właściwości”dwóch światów: realnego i nierealnego) * Jesień w dwóch kontrastach (kompozycje jesienne w martwej naturze) * Witraż (projekty na papierze) * Rysunek kolegi lub koleżanki (szkice pozującej postaci) * Czy mówić o światłocieniu dzieciom w wieku 9, 10, 11 czy 12 lat? * Czy mówić o walorze? * Mozaika (projekty na kartonie) * Studium głowy z natury * Książka artystyczna (realizacje plastyczne na kilku płaszczyznach) * Walor – pierwsze ćwiczenia rysunkowe * Tworzenie abstrakcyjnych form przestrzennych z papieru * Moje opakowanie (projekt w kolorze) * Powiększenie * Kompozycje dwubarwne płaskich figur geometrycznych, pasków pionowych, poziomych lub poprzecznych * Kwiaty w wazonie, czyli pierwsze próby z akwarelą * Kalendarz – dwanaście miesięcy w dwunastu pracach plastycznych * Malarstwo na tkaninie – wstęp do projektowania (pierwsze próby projektowania strojów użytkowych) * Portret charakterystyczny, czyli szukamy cech szczególnych. Pierwsze próby karykatury * Moja artystyczna gazeta * Projekt ubioru – szkice plastyczne i proste realizacje * Malowanie na szkle użytkowym * Plakat * Quiz o sztuce – dla dzieci w wieku 9–13 lat * Zakończenie * Najmłodsza grupa wiekowa dzieci: 5–7 lat * Średnia grupa wiekowa dzieci: 7–9 lat * Najstarsza grupa wiekowa dzieci: 9–13 lat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15459 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rysunek w arteterapii / Wiesław Karolak. - Wydanie drugie. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2007. - 103, [1] strony : fotografie ; 30 cm.
Książka zawiera rozważania teoretyczne na temat rysunku oraz opisy realizacji ćwiczeń, które są przeznaczone dla dzieci, młodzieży i dorosłych i realizowane były na przestrzeni kilku lat w różnych miejscach. Są uzupełnione fotografiami pozwalającymi na dokładne ich zrozumienie. Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, metodyków terapeutów i studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej