Niewiedział Dorota
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Niewiedział Dorota
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Agresywność
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Gatunek
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologia agresji : wybrane problemy / Marzanna Farnicka, Hanna Liberska, Dorota Niewiedział. - Warszawa : PWN, copyright 2016. - 207, [3] strony : tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [180]-200. Indeks.
Książka "Psychologia agresji. Wybrane problemy" to bardzo interesująca i naukowo dojrzała praca. Napisana jest ona z myślą podsumowania dotychczasowej wiedzy i najnowszych badań nad agresją, jak i przedstawienia własnego autorskiego modelu agresji m.in. na podstawie badań własnych. Książka składa się z trzech dobrze skomponowanych części, które obejmują osiem rozdziałów. Książka przedstawia swoiste autorskie kompendium wiedzy na temat agresji i jest to dokonanie interesujące, choć do końca nie wyczerpujące tego zagadnienia. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że agresja jest zjawiskiem wieloaspektowym. "Przeprowadzone analizy teoretyczne i metodologiczne oraz zaprezentowane wyniki badań dostarczają zarówno odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące fenomenu agresji, jak i podstawy do postawienia kolejnych pytań na temat możliwości eksplorowania zachowań agresywnych i ich nowych przejawów." Z recenzji prof. dr hab. Augustyna Bańki Książka składa się z trzech części zawartych w ośmiu rozdziałach i stanowi kompendium wiedzy na temat agresji. Mocną stroną książki jest odniesienie zjawiska agresji do stadiów rozwoju człowieka. Autorzy nie tylko prowadzą dialog na temat definicji, rodzajów agresji czy dawnych i nowszych teorii tłumaczących agresję jako immanentny element życia społecznego, lecz także rozpatrują znaczenie agresji w różnych okresach życia, jak: adolescencji, dojrzałości (np. zespole "pustego gniazda") i co szczególnie ciekawe: agresji w okresie starzenia się i starości (przy uwzględnieniu procesów neurodegene­racyjnych).
Wstęp * Wprowadzenie. Agresja i Agresywność (J. Martin Ramírez) * Część I. Wybrane teorie i mechanizmy agresji – zagadnienia podstawowe * Rozdział I. Czym jest agresja? Podstawowe pytania dotyczące agresji * 1. Pytanie podstawowe: Agresja (aggression) – co to jest? * 2. Pytanie: Czy agresję można wypreparować z motywów? Motywy agresji * 3. Pytanie: Czy oprócz ofiary cierpi także agresor? * 4. Pytanie: Czy agresja jest równa agresji? * 5. Pytanie: Agresja: emocje czy rozum? * 6. Pytanie: Czy można uporządkować przejawy i formy agresji? Jakie są wymiary agresji? * 7. Pytanie: W jakich zachowaniach może wyrażać się agresja? * 8. Pytanie: Czy agresja, przymus i przemoc to to samo? * 9. Pytanie: Czy agresja jest tym samym co agresywność? * 10. Pytanie: Jakie są kierunki poszukiwań mechanizmu agresji? * Rozdział 2. Podstawowe teorie i mechanizmy powstawania agresji * 2.1. Biologiczne teorie agresji * 2.2. Agresja w ujęciu etologicznym * 2.3. Agresja ujmowana na gruncie teorii ewolucji – stanowisko socjobiologii * 2.4. Agresja z perspektywy genetyki behawioralnej – problem dziedziczenia * Rozdział 3. Psychologiczne koncepcje agresji * 3.1. Agresja jako destrukcyjny instynkt * 3.2. Agresja jako popęd ukierunkowany na cel a teoria frustracji-agresji * 3.3. Rola negatywnych afektów w regulacji agresji * 3.4. Agresywne skrypty a przetwarzanie informacji społecznych * 3.5. Uczenie się agresji: rola wzmocnienia i naśladownictwa * 3.6. Agresja jako przymuszający wpływ społeczny * 3.7. Ogólny interakcyjny model agresji * 3.8. Podsumowanie. Agresja jako zjawisko biopsychospołeczne * 3.8.1. Zapowiedź nowych tropów, nowych kierunków poszukiwań wyjaśnienia agresji i jej związków z właściwościami podmiotu i sytuacji * Część II. Podstawowe problemy badań nad agresją i jej uwarunkowaniami * Rozdział 4. Wybrane problemy badań nad agresją: obszary, strategie i narzędzia pomiaru * 4.1. Problemy dotyczące wyznaczników obszaru badawczego i integracji uzyskanych rezultatów * 4.1.1. Jakie problemy stwarzają zbyt szczegółowo sformułowane obszary badawcze? * 4.1.2. Co pomaga badaczom integrować rezultaty badań? * 4.1.3. Etapy integracji: jak rezultat może stać się nauką? * 4.2. Metody badania agresji – podział i charakterystyka wybranych narzędzi pomiaru * 4.3. Wybrane metody badań nad agresją * 4.3.1. Metody obserwacyjne – znaczenie czynników kulturowych i środowiskowych w badaniach nad agresją * 4.3.2. Skale oceniające zachowanie innych * 4.3.3. Eksperyment * 4.3.4. Arkusze samoobserwacyjne * 4.3.5. Narzędzia jakościowe w badaniu zachowań agresywnych * Rozdział 5. Uwarunkowania agresji wśród młodzieży * 5.1. Wybrane uwarunkowania agresji jako zjawiska biopsychospołecznego * 5.2. Czynniki chroniące i czynniki ryzyka powstawania agresji w okresie dojrzewania * 5.3. Uwarunkowania socjodemograficzne agresji – mit czy rzeczywistość? * 5.4. Oddziaływania rodzicielskie jako uwarunkowania agresji u dzieci i młodzieży * 5.5. Sprawca i ofiara – dwie strony tego samego problemu? Uwarunkowania podmiotowe i społeczne wchodzenia w rolę sprawcy i ofiary * Rozdział 6. Etapy i ścieżki w rozwoju agresywności – propozycja modelu badawczego i jego weryfikacji * 6.1. Prezentacja modelu * 6.2. Weryfikacja modelu i kierunki modyfikacji * 6.3. Rezultaty badań własnych: nowe zjawiska i kierunki dalszych poszukiwań * Część III. Przejawy agresji – ponadczasowe problemy i nowe wyzwania * Rozdział 7. Zachowania agresywne – klasyczna klasyfikacja zjawiska * 7.1. Podział zachowań agresywnych * 7.2. Uwarunkowania społecznej akceptacji zachowań agresywnych * Rozdział 8. Przejawy zachowań agresywnych w kontekście interakcji społecznych – stary problem, nowe formy * 8.1. Asertywność – technika obrony granic, strategia komunikacji, postawa czy agresja akceptowana społecznie? * 8.2. Cyberbullying – przemoc grupowa w nowej odsłonie * 8.2.1. Jak oceniać skuteczność programów profilaktycznych? * 8.3. Mobbing – przemoc ukryta w zasadach grupy * 8.3.1. Rozumienie zjawiska mobbingu * 8.3.2. Cechy sytuacji mobbingowej * 8.3.3. Konsekwencje mobbingu * 8.3.4. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące przed mobbingiem * Rozdział 9. Formy agresji na przestrzeni życia jednostki – agresja w późnej dorosłości * 9.1. Zachowania agresywne starzejących się osób i problemy z ich pomiarem * 9.2. Przyczyny agresji seniorów w perspektywie neuropsychologicznej i teorii pomyślnego starzenia się * 9.3. Zachowania agresywne wobec seniorów * 9.4. Zachowania agresywne w małżeństwach w okresie późnej dorosłości * 9.5. Problemy agresywności i agresji w starości jako biała plama w badaniach i dyskursie społecznym * Zakończenie * Literatura * Indeks nazwisk * Spis tabel * Spis rysunków * Nota o autorach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56948 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18130 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej