Liberska Hanna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Liberska Hanna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Rodzina
(3)
Małżeństwo
(2)
Młodzież
(2)
Terapia rodzinna
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Agresywność
(1)
Czas
(1)
Osobowość
(1)
Postawy
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologia agresji : wybrane problemy / Marzanna Farnicka, Hanna Liberska, Dorota Niewiedział. - Warszawa : PWN, copyright 2016. - 207, [3] strony : tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [180]-200. Indeks.
Książka "Psychologia agresji. Wybrane problemy" to bardzo interesująca i naukowo dojrzała praca. Napisana jest ona z myślą podsumowania dotychczasowej wiedzy i najnowszych badań nad agresją, jak i przedstawienia własnego autorskiego modelu agresji m.in. na podstawie badań własnych. Książka składa się z trzech dobrze skomponowanych części, które obejmują osiem rozdziałów. Książka przedstawia swoiste autorskie kompendium wiedzy na temat agresji i jest to dokonanie interesujące, choć do końca nie wyczerpujące tego zagadnienia. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że agresja jest zjawiskiem wieloaspektowym. "Przeprowadzone analizy teoretyczne i metodologiczne oraz zaprezentowane wyniki badań dostarczają zarówno odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące fenomenu agresji, jak i podstawy do postawienia kolejnych pytań na temat możliwości eksplorowania zachowań agresywnych i ich nowych przejawów." Z recenzji prof. dr hab. Augustyna Bańki Książka składa się z trzech części zawartych w ośmiu rozdziałach i stanowi kompendium wiedzy na temat agresji. Mocną stroną książki jest odniesienie zjawiska agresji do stadiów rozwoju człowieka. Autorzy nie tylko prowadzą dialog na temat definicji, rodzajów agresji czy dawnych i nowszych teorii tłumaczących agresję jako immanentny element życia społecznego, lecz także rozpatrują znaczenie agresji w różnych okresach życia, jak: adolescencji, dojrzałości (np. zespole "pustego gniazda") i co szczególnie ciekawe: agresji w okresie starzenia się i starości (przy uwzględnieniu procesów neurodegene­racyjnych).
Wstęp * Wprowadzenie. Agresja i Agresywność (J. Martin Ramírez) * Część I. Wybrane teorie i mechanizmy agresji – zagadnienia podstawowe * Rozdział I. Czym jest agresja? Podstawowe pytania dotyczące agresji * 1. Pytanie podstawowe: Agresja (aggression) – co to jest? * 2. Pytanie: Czy agresję można wypreparować z motywów? Motywy agresji * 3. Pytanie: Czy oprócz ofiary cierpi także agresor? * 4. Pytanie: Czy agresja jest równa agresji? * 5. Pytanie: Agresja: emocje czy rozum? * 6. Pytanie: Czy można uporządkować przejawy i formy agresji? Jakie są wymiary agresji? * 7. Pytanie: W jakich zachowaniach może wyrażać się agresja? * 8. Pytanie: Czy agresja, przymus i przemoc to to samo? * 9. Pytanie: Czy agresja jest tym samym co agresywność? * 10. Pytanie: Jakie są kierunki poszukiwań mechanizmu agresji? * Rozdział 2. Podstawowe teorie i mechanizmy powstawania agresji * 2.1. Biologiczne teorie agresji * 2.2. Agresja w ujęciu etologicznym * 2.3. Agresja ujmowana na gruncie teorii ewolucji – stanowisko socjobiologii * 2.4. Agresja z perspektywy genetyki behawioralnej – problem dziedziczenia * Rozdział 3. Psychologiczne koncepcje agresji * 3.1. Agresja jako destrukcyjny instynkt * 3.2. Agresja jako popęd ukierunkowany na cel a teoria frustracji-agresji * 3.3. Rola negatywnych afektów w regulacji agresji * 3.4. Agresywne skrypty a przetwarzanie informacji społecznych * 3.5. Uczenie się agresji: rola wzmocnienia i naśladownictwa * 3.6. Agresja jako przymuszający wpływ społeczny * 3.7. Ogólny interakcyjny model agresji * 3.8. Podsumowanie. Agresja jako zjawisko biopsychospołeczne * 3.8.1. Zapowiedź nowych tropów, nowych kierunków poszukiwań wyjaśnienia agresji i jej związków z właściwościami podmiotu i sytuacji * Część II. Podstawowe problemy badań nad agresją i jej uwarunkowaniami * Rozdział 4. Wybrane problemy badań nad agresją: obszary, strategie i narzędzia pomiaru * 4.1. Problemy dotyczące wyznaczników obszaru badawczego i integracji uzyskanych rezultatów * 4.1.1. Jakie problemy stwarzają zbyt szczegółowo sformułowane obszary badawcze? * 4.1.2. Co pomaga badaczom integrować rezultaty badań? * 4.1.3. Etapy integracji: jak rezultat może stać się nauką? * 4.2. Metody badania agresji – podział i charakterystyka wybranych narzędzi pomiaru * 4.3. Wybrane metody badań nad agresją * 4.3.1. Metody obserwacyjne – znaczenie czynników kulturowych i środowiskowych w badaniach nad agresją * 4.3.2. Skale oceniające zachowanie innych * 4.3.3. Eksperyment * 4.3.4. Arkusze samoobserwacyjne * 4.3.5. Narzędzia jakościowe w badaniu zachowań agresywnych * Rozdział 5. Uwarunkowania agresji wśród młodzieży * 5.1. Wybrane uwarunkowania agresji jako zjawiska biopsychospołecznego * 5.2. Czynniki chroniące i czynniki ryzyka powstawania agresji w okresie dojrzewania * 5.3. Uwarunkowania socjodemograficzne agresji – mit czy rzeczywistość? * 5.4. Oddziaływania rodzicielskie jako uwarunkowania agresji u dzieci i młodzieży * 5.5. Sprawca i ofiara – dwie strony tego samego problemu? Uwarunkowania podmiotowe i społeczne wchodzenia w rolę sprawcy i ofiary * Rozdział 6. Etapy i ścieżki w rozwoju agresywności – propozycja modelu badawczego i jego weryfikacji * 6.1. Prezentacja modelu * 6.2. Weryfikacja modelu i kierunki modyfikacji * 6.3. Rezultaty badań własnych: nowe zjawiska i kierunki dalszych poszukiwań * Część III. Przejawy agresji – ponadczasowe problemy i nowe wyzwania * Rozdział 7. Zachowania agresywne – klasyczna klasyfikacja zjawiska * 7.1. Podział zachowań agresywnych * 7.2. Uwarunkowania społecznej akceptacji zachowań agresywnych * Rozdział 8. Przejawy zachowań agresywnych w kontekście interakcji społecznych – stary problem, nowe formy * 8.1. Asertywność – technika obrony granic, strategia komunikacji, postawa czy agresja akceptowana społecznie? * 8.2. Cyberbullying – przemoc grupowa w nowej odsłonie * 8.2.1. Jak oceniać skuteczność programów profilaktycznych? * 8.3. Mobbing – przemoc ukryta w zasadach grupy * 8.3.1. Rozumienie zjawiska mobbingu * 8.3.2. Cechy sytuacji mobbingowej * 8.3.3. Konsekwencje mobbingu * 8.3.4. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące przed mobbingiem * Rozdział 9. Formy agresji na przestrzeni życia jednostki – agresja w późnej dorosłości * 9.1. Zachowania agresywne starzejących się osób i problemy z ich pomiarem * 9.2. Przyczyny agresji seniorów w perspektywie neuropsychologicznej i teorii pomyślnego starzenia się * 9.3. Zachowania agresywne wobec seniorów * 9.4. Zachowania agresywne w małżeństwach w okresie późnej dorosłości * 9.5. Problemy agresywności i agresji w starości jako biała plama w badaniach i dyskursie społecznym * Zakończenie * Literatura * Indeks nazwisk * Spis tabel * Spis rysunków * Nota o autorach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56948 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 135)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5756 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 566-649. Indeksy.
O wyjątkowości rodziny stanowią tworzące ją bliskie relacje. Doświadczenia z niej wyniesione - dobre lub złe - wywierają niezatarty wpływ na nasze życie. Aby zrozumieć drugiego człowieka, odwołujemy się do jego historii rodzinnej. Żadnej sferze naszej egzystencji nie przypisujemy tak wielkiego znaczenia, jak życiu rodzinnemu. A jednak odpowiedź na pozornie proste pytanie: czym właściwie jest rodzina?, nie jest łatwa, zwłaszcza współcześnie. Obserwujemy różnorodność form życia rodzinnego, wielość problemów, z jakimi zmagają się systemy rodzinne. Zespół znakomitych polskich familiologów przygotował podręcznik, którego celem jest usystematyzowanie współczesnej wiedzy na temat rodziny. Znajdą w nim Państwo informacje na temat: - funkcjonowania systemu rodzinnego - funkcji i ról rodzinnych, komunikacji i narracji rodzinnych, więzi, transmisji międzypokoleniowej - nietradycyjnych form życia rodzinnego - rodzin zrekonstruowanych, adopcyjnych, wielokulturowych i innych - problemów życia rodzinnego - choroby w systemie rodzinnym, problemów prokreacyjnych, przemocy - współczesnych nurtów w terapii rodziny, rytuałów rodzinnych, pozytywnej psychologii rodziny. Walorem tej monografii jest to, że stanowi ona nowe spojrzenie na różne problemy życia rodzinnego z perspektywy współcześnie zachodzących przemian społecznych oraz to, że w polskiej literaturze psychologicznej niewiele jest opracowań tak wieloaspektowo traktujących współczesne problemy życia rodzinnego. Z recenzji prof. Teresy Rostowskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17468 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rodziny / redakcja naukowa Iwona Janicka, Hanna Liberska. - Wydanie I - 5 dodruk. - Warszawa : PWN, 2021. - 682 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [566]-649. Indeksy.
Rozwijamy się i jesteśmy kształtowani w rodzinie. Doświadczenia z niej wyniesione - dobre lub złe - wywierają niezatarty wpływ na nasze życie. By zrozumieć drugiego człowieka, odwołujemy się do jego historii rodzinnej. Żadnej sferze naszej egzystencji nie przypisujemy tak wielkiego znaczenia, jak życiu rodzinnemu. A jednak odpowiedź na pozornie proste pytanie: czym właściwie jest rodzina?, nie jest łatwa, zwłaszcza współcześnie. Obserwujemy różnorodność form życia rodzinnego, wielość problemów, z jakimi zmagają się systemy rodzinne. Zespół znakomitych polskich familiologów przygotował wyjątkową i oryginalną monografię, której celem jest usystematyzowanie współczesnej wiedzy na temat rodziny. Znajdują się w nim informacje na temat: funkcjonowania systemu rodzinnego - funkcji i ról rodzinnych, komunikacji i narracji rodzinnych, więzi, transmisji międzypokoleniowej ;nietradycyjnych form życia rodzinnego - rodzin zrekonstruowanych, adopcyjnych, wielokulturowych i innych ;problemów życia rodzinnego - choroby w systemie rodzinnym, problemów prokreacyjnych, przemocy ;współczesnych nurtów w terapii rodziny, rytuałów rodzinnych, pozytywnej psychologii rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 120)
Bibliogr. s. 195-[213].
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2996, 4684 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia wychowania : wybrane problemy / redakcja naukowa Hanna Liberska, Janusz Trempała. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2020. - 578, [1] strona : ilustracje ; 28 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 475-553. Indeks.
Psychologia wychowania. Wybrane problemy to pierwsza od wielu lat publikacja podsumowująca rozproszony dorobek polskiej psychologii wychowania na tle literatury światowej. Autorami poszczególnych rozdziałów są wybitni badacze i praktycy z kilkunastu ośrodków akademickich w Polsce.Publikacja składa się z trzech części: Podstawy teoretyczne - zgromadzono tu wiedzę na temat historii kształtowania się psychologii wychowania do 1939 roku, scharakteryzowano psychologię wychowania jako naukę, precyzując jej przedmiot, cel i stosowane metody. Przedstawiono podstawowe koncepcje teoretyczne psychologii wychowania. Kluczowe obszary psychologii wychowania - Autorzy opisali tu znaczenie procesów poznawczych i emocjonalno-społecznych dla wychowania i rozwoju. Osobne rozdziały zostały poświęcone różnicom indywidualnym oraz biologicznym i środowiskowym uwarunkowaniom rozwoju i wychowania. Psychologia wychowania w praktyce: wybrane problemy - najbardziej obszerna część książki dotyczy takich zagadnień, jak współpraca psychologów wychowawczych z rodziną i szkołą, zadania psychologa wychowawczego wobec dzieci o nietypowym rozwoju, z zaburzeniami zachowania, z grup mniejszościowych. Kolejne rozdziały dotyczą roli psychologów wychowawczych w poradnictwie zawodowym, wychowaniu zdrowotnym, obywatelskim i edukacji seksualnej oraz organizacjom w systemie wychowania.Psychologia wychowania. Wybrane problemy to pierwsza od wielu lat publikacja podsumowująca rozproszony dorobek polskiej psychologii wychowania na tle literatury światowej. Autorami poszczególnych rozdziałów są wybitni badacze i praktycy z kilkunastu ośrodków akademickich w Polsce.Publikacja składa się z trzech części: Podstawy teoretyczne - zgromadzono tu wiedzę na temat historii kształtowania się psychologii wychowania do 1939 roku, scharakteryzowano psychologię wychowania jako naukę, precyzując jej przedmiot, cel i stosowane metody. Przedstawiono podstawowe koncepcje teoretyczne psychologii wychowania. Kluczowe obszary psychologii wychowania - Autorzy opisali tu znaczenie procesów poznawczych i emocjonalno-społecznych dla wychowania i rozwoju. Osobne rozdziały zostały poświęcone różnicom indywidualnym oraz biologicznym i środowiskowym uwarunkowaniom rozwoju i wychowania. Psychologia wychowania w praktyce: wybrane problemy - najbardziej obszerna część książki dotyczy takich zagadnień, jak współpraca psychologów wychowawczych z rodziną i szkołą, zadania psychologa wychowawczego wobec dzieci o nietypowym rozwoju, z zaburzeniami zachowania, z grup mniejszościowych. Kolejne rozdziały dotyczą roli psychologów wychowawczych w poradnictwie zawodowym, wychowaniu zdrowotnym, obywatelskim i edukacji seksualnej oraz organizacjom w systemie wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Forma i typ
Tytuł serii: Engram
Bibliogr. przy rozdz.
Książka poświęcona jest problematyce małżeństwa i rodziny. Jest to obszar nauki, który w ostatnich latach wzbudza coraz większe zainteresowanie specjalistów różnych dziedzin (psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy) i rozwija się bardzo dynamicznie. W obszarze psychologii małżeństwa i rodziny wyłaniają się nowe koncepcje i modele, a wyniki badań dostarczają podstaw do formułowania nowych hipotez badawczych i wytyczają nowe kierunki badań. Współczesne przemiany społeczno-ekonomiczne powodują, że wżyciu małżeństw i rodzin pojawiają się nowe problemy, nowe wyzwania i nowe możliwości rozwoju. Zjawiska, takie jak: wzrost liczby rozwodów, nowe formy związków, opóźnianie prokreacji i inne, są przykładami znaczących zmian wżyciu rodziny, które można rozpatrywać w szerszym kontekście ekologicznym. Teksty zebrane w publikacji podejmują ważne problemy z życia rodziny i małżeństwa. Wśród autorów znajdują się uznani polscy familiolodzy oraz młodzi naukowcy, którzy na łamach książki dzielą się z Czytelnikiem własnym, świeżym spojrzeniem na zjawiska zachodzące w wybranych obszarach życia rodzinnego. (Ze Wstępu)
Rozdział 1. Rodzicielstwo jako wyzwanie dla małżeństwa: perspektywa teorii systemowej * Planowanie związku małżeńskiego * Plany prokreacyjne młodych dorosłych * Cele życiowe młodych dorosłych * Zmiana tematów rodziny * Definiowanie rodzicielskiej tożsamości matek i ojców * Jednoczesne dbanie o jakość związku i rozwój dziecka * Rozwijanie tożsamości dziecka * Równoważenie granicy pomiędzy rodziną generacyjną a rodziną prokreacji * Równoważenie granicy pomiędzy rodziną a pracą * Rozdział 2. Wybrane trudności w badaniach nad uwarunkowaniami procesów psychologicznych zachodzących w rodzinie * Strategie badań * Narzędzia badawcze * Operacjonalizacja * Rozdział 3. Współczesne formy kohabitacji w Polsce - ujęcie teoretyczne * Rozdział 4. Znaczenie przywiązania dla funkcjonowania młodych dorosłych w związkach intymnych * Wprowadzenie * Cel badań * Problemy badawcze * Narzędzia badawcze * Grupa badana * Przebieg badania * Wyniki badań * Dyskusja nad wynikami * Podsumowanie * Rozdział 5. Opinie młodych dorosłych na temat związków nieformalnych * Wprowadzenie * Cel badań i hipotezy * Metoda i wyniki badań * Wnioski * Rozdział 6. Wybrane osobowościowe determinanty wartościowania zadań związanych z małżeństwem i rodziną we wczesnej dorosłości * Wprowadzenie * Rozwój człowieka w okresie wczesnej dorosłości * Pojęcie zadań rozwojowych * Teoria zadań rozwojowych Roberta Havighursta * Współczesne zmiany w zakresie realizacji zadań rozwojowych okresu wczesnej dorosłości * Czynniki determinujące sposób realizacji zadań rozwojowych * Pojęcie wartości * Ocena ważności zadania - wartościowanie zadań rozwojowych * Cel badania * Pytania badawcze i hipotezy * Badane zmienne * Grupa badana * Wnioski z badań * Dyskusja wyników * Rozdział 7. Jakość życia małżeńskiego kobiet w okresie "pustego gniazda" * Pojęcie i koncepcje jakości życia oraz jakości życia małżeńskiego w świetle literatury przedmiotu * Predyktory jakości związku małżeńskiego kobiet w wieku średnim * Jakość życia małżeńskiego kobiet w "okresie pustego gniazda" - analiza badań własnych * Rozdział 8. Idea rodzicielstwa bliskości * Etnograficzne obserwacje Jean Liedloff * Propagowanie idei rodzicielstwa bliskości * Podsumowanie * Rozdział 9. Jak badać ojcostwo, czyli o potrzebie (re)konceptualizacji pojęcia ojcowskiego zaangażowania * Aplikacja modelu do badań czynników ojcowskiego zaangażowania * Rozdział 10. Sytuacja rodziny z dzieckiem autystycznym * Rozdział 11. Negatywna emocjonalność człowieka starszego w relacjach rodzinnych i pozarodzinnych * Koloryt uczuciowy człowieka i jego regulacyjna rola * Koloryt uczuciowy człowieka w późnej dorosłości * Problemy kolorytu uczuciowego w świetle sondażu diagnostycznego * Rozdział 12. Zjawisko kompresji wiekowej we współczesnych rodzinach: "dorosłe" stroje "niedorosłych" dziewcząt * Wprowadzenie * Kompresja wiekowa a ubiór * Zjawisko kompresji wiekowej w polskiej literaturze * Akceleracja rozwoju a kompetencje * Z refleksji polskich pedagogów * Kompresja wiekowa a rola rodziców * Podsumowanie * Rozdział 13. Posiadać więcej, ale czuć się gorzej - konsumpcyjny model współczesnej rodziny * Wprowadzenie * Związek materializmu z dobrostanem psychicznym człowieka * Przyczyny i konsekwencje organizowania życia wokół dóbr zewnętrznych * Podsumowanie * Rozdział 14. Funkcje opiekuńcze rodziny w kontekście demograficznego starzenia się społeczeństwa * Rozdział 15. Poradnictwo interdyscyplinarne wobec wyzwań współczesnej rodziny * Uwagi wstępne * Komu i jak pomagać? * W stronę interdyscyplinarności * Doradca jako coach * Zamiast zakończenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16157 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej