Raport z badań
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(114)
Forma i typ
Książki
(114)
Publikacje naukowe
(110)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(117)
wypożyczone
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(52)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(62)
Autor
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Wejner-Jaworska Teresa
(2)
Adamczyk Monika D
(1)
Antczak Mariola
(1)
Badora Anna
(1)
Banaszak Ewa (1964- )
(1)
Barańska-Szmitko Anna
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Biczkowski Mirosław
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Borek Zbigniew
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Bossak-Herbst Barbara (1977- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bykowski Igor
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Cymanow-Sosin Klaudia
(1)
Czarzasty Jan
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Dziedzic Olga
(1)
Dzieńdziora Joanna (1975- )
(1)
Dąbrowska Anna (1965- )
(1)
Długołęcka Alicja
(1)
Egeland Byron R. (1938- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Franczyk Jan Leszek (1956- )
(1)
Frąckowiak Tomasz (psychologia)
(1)
Gajda Patrycja (psychologia)
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Glinowiecki Mateusz
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Grzebyk Mariola
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grzesiak Mateusz
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Górecka Sylwia
(1)
Görner Karol
(1)
Habrat Paweł
(1)
Habrat-Pragłowska Ewa
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jabłoński Maciej (pedagogika)
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jankiewicz Jacek
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jaworek Małgorzata (1977- )
(1)
Jaworska Mariola
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Karaszewski Włodzimierz (1949- )
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kasprzycki Grzegorz
(1)
Kazimierczyk Iga
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
Kijak Remigiusz (1979- )
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kister Agnieszka
(1)
Klimek Katarzyna (1969- )
(1)
Knosala Ryszard
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Kochanowska Ewa (pedagogika)
(1)
Kos Ewa (pedagogika)
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kowalczyk Marlena Mirosława
(1)
Kowalewski Ireneusz
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Krause Ewa
(1)
Kulińska Ewa (logistyka)
(1)
Kuśpit Małgorzata
(1)
Kwiatkowski Marcin
(1)
Leszczyńska Barbara
(1)
Liberska Hanna
(1)
Lipecki Krzysztof
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Ludwikowska Katarzyna
(1)
Majewski Piotr (1981- )
(1)
Makowski Michał
(1)
Malinowski Jan Adam (1954- )
(1)
Mandrysz Witold (1976- )
(1)
Martyniuk Wiesława
(1)
Masłowski Dariusz
(1)
Masłyk Tomasz
(1)
Mikołajczyk Marta
(1)
Modrzyk Ariel (1985- )
(1)
Motylińska Paulina (informatologia)
(1)
Mrozowicki Adam
(1)
Młynarska Małgorzata (logopeda)
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(75)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(114)
Kraj wydania
Polska
(114)
Język
polski
(114)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Psycholodzy
(4)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Pedagodzy
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Studenci
(2)
Mediatorzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wizytatorzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Młodzież
(11)
Rodzina
(8)
Uczniowie
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Młodzież trudna
(6)
Nauczyciele
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Jakość życia
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Patologia społeczna
(4)
Rynek pracy
(4)
Stres pourazowy
(4)
Uczucia
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Badania naukowe
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dzieci
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Odbiór społeczny
(3)
Pokolenie Z
(3)
Postawy
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Trauma
(3)
Uczenie się
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Życie seksualne
(3)
Agresywność
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Alkoholizm
(2)
COVID-19
(2)
Ciało ludzkie
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dyskurs dziecięcy
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Innowacje
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Internet
(2)
Język dziecka
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Kariera
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Media społecznościowe
(2)
Menedżerowie
(2)
Metodologia
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Miłość
(2)
Mniejszości seksualne
(2)
Motywacja
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nawyki konsumenckie
(2)
Opieka paliatywna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Problemy społeczne
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychologia penitencjarna
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Rodzice
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Socjoterapia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(2)
Starość
(2)
Stres zawodowy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Technologie mobilne
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Więźniowie
(2)
Wpływ na zdrowie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowankowie domów poprawczych i wychowawczych
(2)
Zapobieganie
(2)
Zasoby osobiste (psychologia)
(2)
Zaufanie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Zwalczanie
(2)
Związki homoseksualne
(2)
Żłobki
(2)
Administracja publiczna
(1)
Afroamerykanie
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Temat: czas
2001-
(68)
1901-2000
(13)
1989-2000
(11)
1945-1989
(5)
Temat: miejsce
Polska
(56)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Województwo łódzkie (1999- )
(2)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Niemcy
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Warszawa
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Powieść
(36871)
Opowiadania i nowele
(13366)
Powieść obyczajowa
(7728)
Poradnik
(5541)
Podręcznik
(4810)
Raport z badań
(-)
Wydawnictwa popularne
(4757)
Film fabularny
(4634)
Kryminał
(4204)
Biografia
(3941)
Wiersze
(3434)
Thriller
(3341)
Opracowanie
(2989)
Powieść przygodowa
(2718)
Publikacja bogato ilustrowana
(2534)
Romans
(2393)
Fantastyka
(2389)
Pamiętniki i wspomnienia
(2376)
Materiały pomocnicze
(2371)
Publikacje dydaktyczne
(2338)
Fantasy
(2206)
Antologia
(2185)
Powieść historyczna
(1989)
Książka obrazkowa
(1634)
Sensacja
(1377)
Powieść psychologiczna
(1302)
Przewodnik turystyczny
(1254)
Encyklopedia
(1112)
Reportaż
(1038)
Adaptacja filmowa
(943)
Science fiction
(936)
Adaptacja literacka
(900)
Saga rodzinna
(898)
Wydawnictwa dla dzieci
(897)
Ćwiczenia i zadania
(894)
Monografia
(852)
Szkic literacki
(814)
Film animowany
(782)
Dramat filmowy
(766)
Podręczniki
(748)
Bajki i baśnie
(723)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(647)
Lektura z opracowaniem
(646)
Książka-zabawka
(615)
Komiks
(614)
Książki dla małych dzieci
(586)
Powieść erotyczna
(581)
Pamiętniki polskie
(569)
Literatura dziecięca polska
(550)
Dokumenty dźwiękowe
(547)
Publicystyka
(537)
Praca zbiorowa
(531)
Powieść biograficzna
(516)
Serial filmowy
(492)
Przepisy kulinarne
(486)
Esej
(469)
Publikacje dla dzieci
(463)
Romans historyczny
(447)
Opowiadania i nowele przygodowe
(446)
Horror
(437)
Literatura polska
(436)
Film przygodowy
(432)
Film amerykański
(424)
Publicystyka polska
(409)
Wywiad dziennikarski
(409)
Materiały konferencyjne
(367)
Komedia
(365)
Komiks przygodowy
(365)
Film familijny
(342)
Relacja z podróży
(331)
Gry i zabawy umysłowe
(326)
Poezja polska
(324)
Film dla dzieci i młodzieży
(311)
Encyklopedie
(305)
Materiały pomocnicze dla szkół
(293)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(283)
Film dokumentalny
(256)
Film akcji
(254)
Książka kucharska
(251)
Legendy i podania
(240)
Muzyka rozrywkowa
(237)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(231)
Film biograficzny
(227)
Album
(221)
Dramat (gatunek literacki)
(218)
Przewodniki turystyczne
(209)
Poradniki dla nauczycieli
(194)
Satyra
(194)
Atlas
(189)
Literatura podróżnicza polska
(185)
Film edukacyjny
(182)
Wywiad-rzeka
(182)
Film obyczajowy
(178)
Felieton
(177)
Dramat polski
(175)
Tragedia
(175)
Albumy
(171)
Komiksy
(169)
Literatura
(162)
Komedia kryminalna
(161)
Powieść autobiograficzna
(160)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(40)
Socjologia i społeczeństwo
(40)
Psychologia
(29)
Medycyna i zdrowie
(14)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Zarządzanie i marketing
(6)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
114 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [348]-362.
Problematyce starości poświęca się w ostatnim czasie bardzo wiele uwagi, co jest wynikiem intensywnych przemian demograficznych nie tylko w społeczeństwie polskim, ale również w społeczeństwach europejskich. Wydłużenie długości trwania życia, a przede wszystkim trwania życia w zdrowiu z jednej strony stanowi niewątpliwe osiągnięcie cywilizacyjne, z drugiej zaś wymusza zmiany w polityce społeczno-gospodarczej państw europejskich, a więc i Polski, by ogromny potencjał i zasoby kapitału społecznego i ludzkiego osób starszych był właściwie wykorzystany (...). W niniejszym opracowaniu osoby starsze traktuje się jako kategorię społeczną, której postawy wobec starości różnicują się ze względów społczeno-ekonomicznych. Głównym zadaniem pracy jest analiza społeczno-ekonomicznych czynników mających wpływa na postawy Polaków wobec starości i starzenia się, zdiagnozowanie nastawienia do starości i emerytury określanego przez sposób rozumienia pomyślnego starzenia się oraz wykreowany obraz emerytury, jak również zbadanie rozumienia przygotowania się do emerytury i identyfikacja działań podejmowanych w tym obszarze. Ze wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 53,25 zł
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 158)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla badaczy kultury, bibliotekarzy, nauczycieli, socjologów, psychologów, pedagogów, studentów kierunków humanistycznych.
Dostępne również w formie elektronicznej.
Tekst części w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim i polskim przy niektórych pracach.
Książka składa się z trzech części zatytułowanych: 1. Biblioteki w ujęciu współczesnym: fakty, liczby, koncepcje, 2. Kultura czytelnicza nastolatków w świetle badań oraz 3. Zachęcić do czytania: o sposobach na rozbudzanie zainteresowań czytelniczych nastolatków. Zamieszczono w niej artykuły zarówno przedstawicieli świata nauki jak i praktyków, autorów polskich i zagranicznych. Publikacja jest adresowana do badaczy kultury poświęcających uwagę czytelnictwu nastolatków i instytucjom, które mają na nie wpływ, a ponadto do: bibliotekarzy, nauczycieli, socjologów, psychologów, pedagogów, studentów kierunków humanistycznych oraz tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57590 (1 egz.)
Kaucja: 40,44 zł
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 189)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [283]-295.
Streszczenie w języku angielskim.
Głównym celem publikacji jest analiza związków i zależności między działalnością twórczą młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięciami edukacyjnymi w świetle literatury i własnych badań empirycznych oraz opracowanie teoretycznych podstaw pedagogii twórczości w cyberprzestrzeni w kontekście teorii pedagogiki personalistycznej i praktycznych wskazań pedagogicznych. Praca wpisuje się w pedagogikę kultury, pedagogikę personalistyczną, pedagogikę twórczości, pedagogikę szkolną. Wybraną problematykę badań podjęto przez wzgląd na brak dotychczasowych badań w zakresie działalności twórczej młodzieży w cyberprzestrzeni. Internet i jego rozrastająca się przestrzeń towarzyszą kolejnym pokoleniom już od kilkunastu lat, a mimo to nadal jest to obszar w niedostatecznym stopniu zbadany przez psychologów i pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57930 (1 egz.)
Kaucja: 49,15 zł
Książka
W koszyku
Eksperiencje nagości / Ewa Banaszak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2017. - 389 stron ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [371]-380. Indeks.
Nagość jest czymś, co się zauważa, co przykuwa uwagę, przynajmniej osób doświadczających jako normy ubrania. Ale czy na pewno wiemy jak ludzie doświadczają nagości własnej? Jak doświadczają nagości innych? Czego szukają w nagości innego i jak znają własną nagość? Tylko na pierwszy rzut oka odpowiedzi są proste i banalne. To prawda, że w naszym kręgu kulturowym jest ona doświadczeniem w dużej mierze subiektywnym, intymnym i prywatnym. Autorce książki udaje się udowodnić, że ma też inną stronę. Codzienność ubrania skutecznie przesłania fakt, że nagość powstała w społecznej fabryce, która wytwarza kody i język narracji o niej, miejsca i ich charakter, sposoby postępowania i uczucia, oczekiwania względem innych, a nawet klasyfikacje i hierarchie. Autorka pokazała, że nasze doświadczenia związane z nagością nie są dowolne ani zindywidualizowane w takim stopniu, jak zwykło się sądzić, są "pochłonięte" przez instytucje i historię, które nadają im kształt i znaczenie. Jest to praca prawdziwie socjologiczna. Pozwala również obejrzeć warsztat i rozterki badacza mierzącego się z ludzką intymnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 28,35 zł
Książka
W koszyku
(Komunikacja i Media)
Bibliografia, netografia na stronach 225-244.
Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem "z tekstu" a wizerunkiem "ze zdjęcia"? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny. Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe. Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57637 (1 egz.)
Kaucja: 33,68 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [177]-198.
Praca skierowana jest do pracowników naukowych, nauczycieli WF-u, studentów kierunków: Wychowania Fizycznego, Wychowania Trenerskiego, Turystyki i Rekreacji.
Książka poświęcona jest ocenie fizycznej aktywności młodych ludzi. Szczególna uwaga skoncentrowana jest na aktywności w czasie wolnym, stąd też przedstawiona jest koncepcja czasu wolnego i sposobów jego wykorzystania. Drugim przedmiotem rozważań w książce są nowoczesne technologie, które zrewolucjonizowały życie człowieka we wszystkich dziedzinach, w tym także w zakresie aktywności fizycznej. Przedstawiono wyniki badań na temat wiodących urządzeń wsparcia aktywności sportowo-rekreacyjnej oraz najpopularniejsze wykorzystywane aplikacje mobilne, jak również częstotliwość korzystania z nich. Wskazano zależności pomiędzy poziomem aktywności fizycznej a zakresem korzystania z technologii. Praca skierowana jest przede wszystkim środowiska akademickiego, zarówno nauczycieli akademickich, jak i studentów. Szczególnie wartościowa może być dla pracowników i studentów kierunków Wychowania Fizycznego, Trenerskiego, Turystyka i rekreacja. Jest też wartościowym źródłem informacji dla branży oferującej mobilne aplikacje, jak i inne technologie informacyjno-komunikacyjne wspierające aktywność fizyczną. Jest również przeznaczona do środowiska nauczycielskiego prowadzącego zajęcia z wychowania fizycznego. Ze względu na ważny i aktualny temat będzie przedmiotem zainteresowania osób uprawiających aktywność fizyczną i posiłkujących się nowoczesnymi technologiami, w szczególności mobilnymi aplikacjami.
Wstęp * Rozdział 1. Znaczenie czasu wolnego dla człowieka i formy jego zagospodarowania * 1.1. Istota i sposoby spędzania czasu wolnego * 1.2. Czynniki determinujące sposoby spędzania czasu wolnego * 1.3. Czas wolny a nowe technologie * Rozdział 2. Uwarunkowania zdrowego stylu życia * 2.1. Charakterystyka zdrowia oraz pojęcia fitness i wellness * 2.2. Główne determinanty zdrowego stylu życia * 2.3. Choroby cywilizacyjne i zagrożenia wynikające z prowadzenia niezdrowego stylu życia * Rozdział 3. Aktywność fizyczna jako kluczowy czynnik utrzymania zdrowia * 3.1. Uwarunkowania aktywności fizycznej * 3.2. Prozdrowotne zalecenia aktywności fizycznej * 3.3. Korzyści regularnej aktywności fizycznej * 3.4. Narzędzia wykorzystywane do oceny aktywności fizycznej * Rozdział 4. Rozwój psychofizyczny człowieka w okresie wczesnej dorosłości * 4.1. Ogólny rozwój człowieka * 4.2. Rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny w okresie wczesnej dorosłości * 4.2.1. Ogólna charakterystyka rozwoju fizycznego * 4.2.2. Rozwój fizyczny w okresie wczesnej dorosłości * 4.2.3. Rozwój psychiczny i społeczny w okresie wczesnej dorosłości * 4.2.4. Zagrożenia rozwoju psychicznego i społecznego w okresie wczesnej dorosłości * Rozdział 5. Rola i znaczenie nowoczesnych technologii w aktywności fizycznej * 5.1. Nowe technologie w sporcie i rekreacji – przegląd dotychczasowych osiągnięć naukowych * 5.2. Rozwiązania oparte na nowych technologiach, wykorzystywane w sporcie i rekreacji * 5.3. Trendy nowoczesnych technologii w sporcie i rekreacji * Rozdział 6. Metodyka badań własnych * 6.1. Cel pracy i postawione pytania badawcze * 6.2. Dobór próby i organizacja badań * 6.3. Metoda badań * 6.3.1. Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej – IPAQ (wersja długa) * 6.3.2. Autorski kwestionariusz dotyczący stosowania w sporcie i rekreacji nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych * 6.3.3. Metody analizy statystycznej * 6.4. Charakterystyka badanej zbiorowości * Rozdział 7. Poziom aktywności fizycznej studentów – analiza wyników badań * 7.1. Tygodniowa deklarowana aktywność fizyczna studentów * 7.2. Zróżnicowanie poziomu aktywności fizycznej w zależności od czynników demograficzno-społecznych * 7.3. Poziom bezczynności ruchowej studentów * 7.4. Odsetek studentów wypełniających prozdrowotne zalecenia aktywności fizycznej * Rozdział 8. Zachowania i preferencje studentów w zakresie wsparcia aktywności sportowo-rekreacyjnej nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi – wyniki badań własnych * 8.1. Wykorzystanie nowoczesnych technologii w aktywności fizycznej studentów * 8.2. Motywy wyboru określonych technologii informacyjno-komunikacyjnych * 8.3. Ocena wybranych funkcjonalności technologii stosowanych w procesach wsparcia aktywności fizycznej * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel i rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 291-306.
Opracowanie zawiera wyniki kompleksowych badań nad problematyką absorpcji funduszy wdrażanych w ramach programów finansowanych ze Wspólnej Polityki Rolnej w regionie kujawsko-pomorskim. Walorem pracy jest zastosowanie szerokiego ujęcia problemowego (przyjęto ogół wdrażanych dotychczas programów UE), jak i uwzględnienie długiego horyzontu czasowego (od okresu przedakcesyjnego aż po ostatnią zakończoną perspektywę finansową, tj. lata 2007-2013). Pozwoliło to uchwycić zmiany zachodzące na przestrzeni kilkunastu lat w kierunkach i poziomie absorpcji środków unijnych z poszczególnych programów w każdej jednostce samorządowej (gmina, powiat). Skala przeprowadzonych badań (obejmująca wszystkie dotychczas wdrażane i zakończone programy UE skierowane na rozwój wsi i rolnictwa) oraz forma ich dokumentacji (62 tabele, 161 rycin) sprawiają, że jest to jedno z najpełniejszych opracowań o charakterze lokalnym i regionalnym z zakresu absorpcji funduszy unijnych ukierunkowanych na rozwój obszarów wiejskich.
WYKAZ SKRÓTÓW * WSTĘP * 1. ZAŁOŻENIA, CELE I METODYKA BADAŁ * 2. INSTRUMENTY WSPÓLNEJ POLITYKI ROLNEJ JAKO DETERMINANTA ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH* 2.1. Przedakcesyjny program SAPARD * 2.2. Sektorowy Program Operacyjny "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich" * 2.3. Plan Rozwoju Obszarów Wiejskich 2004-2006 * 2.4. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 * Oś 1: Poprawa konkurencyjności sektora rolnego i leśnego * Oś 2: Poprawa środowiska naturalnego i obszarów wiejskich * Oś 3: Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej * Oś 4: Leader * 3. UWARUNKOWANIA PROCESU ABSORPCJI FUNDUSZY UNIJNYCH * 3.1. Uwarunkowania przyrodnicze * 3.2. Przeszłość polityczno-gospodarcza * 3.3. Poziom rozwoju rolnictwa * 3.4. Proces urbanizacji i rozwoju społeczno-gospodarczego * 3.4.1. Uwarunkowania demograficzno-gospodarcze * 3.4.2. Infrastruktura techniczna * 3.4.3. Samorząd lokalny * 3.4.4. Syntetyczny wskaźnik poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego * 4. ZRÓŻNICOWANIE PRZESTRZENNE WDRAŻANIA PROGRAMU SAPARD * 4.1. Realizacja programu SAPARD według działań * 4.1.1. Poprawa przetwórstwa i marketingu artykułów rolnych i rybnych * 4.1.2. Inwestycje w gospodarstwach rolnych * 4.1.3. Rozwój i poprawa infrastruktury obszarów wiejskich * 4.1.4. Różnicowanie działalności gospodarczej na obszarach wiejskich * 4.2. Poziom i struktura absorpcji programu SAPARD * 4.3. Wdrażanie środków SAPARD według beneficjentów działań * 4.4. Wpływ uwarunkowań na poziom i strukturę absorpcji środków SAPARD * 5. REALIZACJA SEKTOROWEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO "RESTRUKTURYZACJA I MODERNIZACJA SEKTORA ŻYWNOŚCIOWEGO I ROZWÓJ OBSZARÓW WIEJSKICH" * 5.1. Realizacja SPO Rolnictwo według działań * 5.1.1. Inwestycje w gospodarstwach rolnych * 5.1.2. Ułatwienie startu młodym rolnikom * 5.1.3. Poprawa przetwórstwa i marketingu artykułów rolnych * 5.1.4. Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego * 5.1.5. Różnicowanie działalności rolniczej * 5.1.6. Gospodarowanie rolniczymi zasobami wodnymi * 5.1.7. Rozwój i ulepszanie infrastruktury technicznej związanej z rolnictwem * 5.2. Poziom i struktura absorpcji programu SPO Rolnictwo * 5.3. Wdrażanie środków SPO Rolnictwo według beneficjentów działań * 5.4. Wpływ uwarunkowań na poziom i strukturę absorpcji środków SPO Rolnictwo * 6. WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW PLANU ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH 2004-2006 * 6.1. Realizacja Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich według działań * 6.1.1. Renty strukturalne * 6.1.2. Wspieranie gospodarstw niskotowarowych * 6.1.3. Wspieranie przedsięwzięć rolnośrodowiskowych i poprawy dobrostanu zwierząt * 6.1.4. Zalesianie gruntów rolnych * 6.1.5. Dostosowanie gospodarstw rolnych do standardów Unii Europejskiej * 6.2. Poziom i struktura absorpcji programu PROW 2004-2006 * 6.3. Aktywność gospodarstw rolnych według działań PROW 2004-2006 * 6.4. Wpływ uwarunkowań na poziom i strukturę absorpcji PROW 2004-2006 * 7. EFEKTY REALIZACJI PROGRAMU ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH 2007-2013 * 7.1. Realizacja działań osi 1 "Poprawa konkurencyjności rolnictwa i leśnictwa poprzez wspieranie restrukturyzacji, rozwoju i innowacji" * 7.1.1. Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie * 7.1.2. Ułatwianie startu młodym rolnikom * 7.1.3. Renty strukturalne * 7.1.4. Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów * 7.1.5. Modernizacja gospodarstw rolnych * 7.1.6. Zwiększanie wartości dodanej podstawowej produkcji rolnej i leśnej * 7.1.7. Poprawianie i rozwijanie infrastruktury związanej z rozwojem i dostosowaniem rolnictwa i leśnictwa * 7.1.8. Przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych oraz wprowadzenie odpowiednich działań zapobiegawczych * 7.1.9. Uczestnictwo rolników w systemach jakości żywności * 7.1.10. Działania informacyjne i promocyjne * 7.1.11. Grupy producentów rolnych * 7.2. Realizacja działań osi 2 "Poprawa środowiska naturalnego i obszarów wiejskich" * 7.2.1. Wspieranie gospodarowania na obszarach górskich i innych obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania (ONW) * 7.2.2. Program rolnośrodowiskowy * 7.2.3. Zalesianie gruntów rolnych oraz innych niż rolne * 7.2.4. Odtwarzanie potencjału produkcji leśnej, zniszczonego przez katastrofy, oraz wprowadzanie instrumentów zapobiegawczych * 7.3. Realizacja działań osi 3 "Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej" * 7.3.1. Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej * 7.3.2. Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw * 7.3.3. Odnowa i rozwój wsi * 7.3.4. Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej * 7.4. Realizacja działań osi 4 "LEADER" * 7.4.1. Realizacja działania "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" * 7.4.2. Wdrażanie projektów współpracy * 7.4.3. Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja * 7.5. Poziom i struktura absorpcji programu PROW 2007-2013 * 7.6. Aktywność beneficjentów we wdrażaniu działań PROW 2007-2013 * 7.7. Wpływ uwarunkowań na poziom i strukturę absorpcji PROW 2007-2013 * 8. DELIMITACJA PRZESTRZENNA ABSORPCJI ŚRODKÓW UNIJNYCH W LATACH 2000-2013 * 8.1. Sumaryczna ocena poziomu absorpcji * 8.2. Instrumenty Wspólnej Polityki Rolnej a rozwój obszarów wiejskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. DF 56533 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 175-200.
Sytuacje trudne są integralną część ludzkiego życia. Stanowią one zarówno zagrożenie dla dobrostanu jednostki, jak i szansę dla jej rozwoju i wzrostu, czasami są jedyną drogą prowadzącą do uzyskania pożądanych rezultatów. Zatem ważne jest, aby jednostka konfrontująca się z sytuacjami trudnymi, miała umiejętność radzenia sobie z nimi. Autorka opracowania za sytuację trudną uznaje taką, która przerasta możliwości adaptacyjne jednostki. Sytuacje tego typu są bardzo rozpowszechnione w życiu każdego człowieka i są one bardzo różnorodne.Przedmiotem swojego zainteresowania Autorka czyni jeden rodzaj takich sytuacji, a mianowicie sytuacje konfliktu społecznego. Ważne jest skupienie uwagi właśnie na konfliktach społecznych, ze względu na powszechność oraz na ich ogromne znaczenie w życiu każdego człowieka. Autorka swoje zainteresowanie tym zagadnieniem ogranicza się do ściśle określonej grupy, jaką jest młodzież w okresie dorastania. Cenne należy uznać podjęcie przez Autorkę kwestii zmagania się młodzieży z sytuacjami konfliktu społecznego, poznanie strategii w radzeniu sobie z nimi i psychospołecznych uwarunkowań aktywności zaradczej adolescentów. Zagadnienie radzenia sobie przez młodego człowieka w sytuacji konfliktu społecznego ma duże znaczenie teoretyczne, ponieważ pozwala na coraz lepsze rozumienie mechanizmów rządzących funkcjonowaniem adolescenta w konflikcie i na coraz lepszą konceptualizację tego zjawiska. Duże jest także znaczenie praktyczne tego opracowania. To znaczenie praktyczne widoczne jest szczególnie w obszarze psychologii wychowania i psychologii klinicznej. Zdobyta wiedza pozwala bowiem na opracowanie adekwatnych i skutecznych interwencji terapeutycznych oraz działań profilaktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [594]-612. Indeks
Dostępna również jako e-book.
Książka daje wgląd w życie niewielkiej społeczności mieszkającej w wyodrębnionej przestrzeni, która przez dziesiątki lat w zmieniających się warunkach zewnętrznych wytworzyła własny społeczny mikroświat. Rzuca światło na złożoną codzienność, rozmaite strategie i taktyki mieszkańców osiedla przy Torze służewieckim na Wyścigach. I jest to jej największa wartość takich publikacji dotychczas nie byto. [...] Z pewnością usatysfakcjonuje szerokie grono czytelników z zakresu nauk społecznych i humanistycznych (socjologów, antropologów, historyków), a także miłośników literatury varsavianistycznej oraz grono pasjonatów wyścigów konnych. (Z recenzji Łukasza Smyrskiego) Książka jest kompletną, interdyscyplinarną monografią opisującą złożone zjawisko społeczne, jakim jest środowisko Wyścigów. [...] Od pierwszych stron autorka jak gdyby pisała powieść, a nie poważną monografię naukową, uwodzi czytelnika intelektualnie. Nie chodzi tu o warstwę retoryczną tekstu, ale o oryginalność i empiryczne ugruntowanie przedstawianej rzeczywistości. Każdy krok dokłada kolejną warstwę znaczenia, a wnikliwa socjologiczna interpretacja pozwala, by familiaryzacja czytelnika postępowała sukcesywnie. [...] Na polskim gruncie jest to publikacja przełomowa. L..] Stanowi równocześnie wzorcowy przykład dobrze przemyślanych i zrealizowanych badań antropologicznych w przestrzeni miejskiej. Autorka staje się jednym z głównych autorytetów w dziedzinie studiów nad ekologią społeczną przestrzeni enklaw poddanych restrukturyzacji. (Z recenzji Macieja Witkowskiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57942 (1 egz.)
Kaucja: 57,34 zł
Książka
W koszyku
Wiedza dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną o emocjach / Marzena Buchnat, Aleksandra Jasielska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 142, [2] strony : rysunki, tabele ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 118-136.
W publikacji została opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (NI). Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej, badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym językiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 127-129.
Osoba nauczyciela pojawia się w życiu każdego człowieka i - co się z tym wią- że - także w jego świadomości, bardzo wcześnie. Już na etapie przedszkola (obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego obejmuje już dzieci pięcioletnie) młody człowiek styka się z osobą nauczyciela. Dziecko spotyka nauczyciela w szkole podstawowej, gimnazjalnej, ponadgimnazjalnej, czy w końcu na studiach wyższych. Obowiązek szkolny w Polsce dotyczy dzieci od 5. roku życia do ukończenia 18. roku życia i uzyskania pełnoletności. Z wiekiem dziecka obraz nauczyciela podlega przeobrażeniu. Spotyka się ono z różnymi nauczycielami, charakterami, sposobami prowadzenia zajęć; różny jest też poziom zainteresowania nauczyciela jego uczniami. Także z wiekiem młodego człowieka zmieniają się jego oczekiwania i wymagania względem nauczyciela. Wydaje się więc, że kwestia roli nauczyciela w dzisiejszym świecie nabiera znaczenia szczególnego, również ze względu na to, że razem ze światem zmienia się system edukacji, którego nauczyciel jest nieodłączną częścią. We współczesnym świecie rośnie tempo życia, a młodzi ludzie mają problem z odnalezieniem się, określeniem swojego miejsca i roli w świecie (szczególnie gdy wchodzą w etap samodzielności i dorosłości). Dzisiejszy świat wymusza na nauczycielach nieustanne dokształcanie (studia podyplomowe, kursy, szkolenia), a wszystko to dla dobra dzieci i samorozwoju. Wydaje się, że nauczyciel powinien umieć myśleć twórczo, pomagać swoim uczniom w samodzielnym myśleniu (wyzwalać je), aktywizować ich, by sami podejmowali działania. Dobry nauczyciel to taki, który posiada szerokie zainteresowania (niekoniecznie związane z jego zawodem), potrafi przekazać wiedzę w sposób interesujący dla uczniów, posiada wszechstronne umiejętności interpersonalne i potrafi (a może bardziej chce) znaleźć wspólny język ze swoimi podopiecznymi. Niewątpliwie dobrym nauczycielem jest ten, który swoich uczniów traktuje w sposób podmiotowy, partnerski i słucha ich uwag, przyjmuje ich krytykę. Nauczyciel ma być przewodnikiem i obrońcą swoich uczniów. Powinien zapewniać im poczucie bezpieczeństwa w szkole. Uczniowie powinni mieć świadomość, że zawsze mogą liczyć na swojego wychowawcę. Władza nauczyciela nad uczniami ukazuje się w takim jego działaniu, które ma na celu kształtowanie osobowości uczniów, wskazywanie pożądanych spo- łecznie (i akceptowanych) zachowań. To nauczyciel, w dużej mierze, przygotowuje uczniów do życia w rodzinie i w społeczeństwie. Występuje w roli doradcy ucznia, pomocnika, obrońcy, czasem stając się dla uczniów wzorem do naśladowania, autorytetem czy też mentorem Ze wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 538-599.
Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka.
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorski sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki.Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka. Może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów psychologii, socjologii czy pedagogiki, ale też być źródłem wiedzy dla specjalistów i praktyków: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i innych pracowników oświaty oraz służby zdrowia, którzy pracują z młodzieżą. Jest skierowana również do rodziców, którzy chcą lepiej poznać swoje dorastające dzieci i pomóc im rozwijać się prawidłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-178.
Książka znakomicie ukazuje zarówno od strony teoretycznej, jaki i prezentowanych w niej wyników oryginalnych badań to, o co toczy się spór w naszym kraju - wiek rozpoczynania nauki szkolnej, dostęp do wychowania przedszkolnego, udział rodziców w kreowaniu środowiska edukacyjnego przygotowującego do pełnienia roli ucznia itp. Już wgląd w strukturę publikacji, która jest przejrzysta i klarowna, zachęca do jej uważnej lektury, gdyż obiecuje uporządkowanie myśli, jasność wywodu i łatwość wybiórczego odnajdywania w tekście interesujących wątków. Na uwagę zasługuje sugestia zastanowienia się nad koniecznością poszerzenia zakresu pojęcia zawartego w tytule książki: "gotowość szkolna" - odnosząc ją nie tylko do przedszkolaków czy do samej szkoły, ale także do rodziców, którzy powinni zostać przygotowani do świadomego udziału w edukacji swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [365]-393.
Czy w XXI wieku dystans ma znaczenie dla międzynarodowego biznesu? Czy i w jaki sposób wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstw decydujących się na ekspansję zagraniczną? Istnieje wiele argumentów przemawiających za tezą, że dystans - jako bariera umiędzynarodowienia przedsiębiorstw związana z odległością geograficzną, ale także odmiennością kulturową, administracyjną i gospodarczą rynków - traci na znaczeniu. Globalizacja jest najczęściej przedstawiana jako rosnąca integracja i współzależność gospodarek krajowych, która przejawia się w integracji rynków i produkcji. Niewątpliwie spadek barier celnych i ograniczeń dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwój technologiczny (postępująca digitalizacja, automatyzacja oraz spadek kosztów transportu) napędzają procesy globalizacji, co daje podstawy dla twierdzenia, że dystans - zwłaszcza geograficzny - rzeczywiście traci na znaczeniu. Wyniki wielu badań sugerują jednak, że tezę o śmierci dystansu ogłoszono przedwcześnie. Nowsze badania, które analizują poziom konwergencji między krajami w okresie między 1960 a 2009 rokiem pod względem ekonomicznym, demograficznym, poziomu wiedzy, finansowym i politycznym, wykazują, że kraje upodobniły się do siebie mniej, niż sądzono. Pod koniec drugiej dekady XXI wieku jesteśmy świadkami narastającego - na fali nastrojów nacjonalistycznych - protekcjonizmu, także w krajach Unii Europejskiej. Niepewność związana z wyjściem Wielkiej Brytanii ze struktur UE (brexit), wojny handlowe między USA i Chinami oraz USA z UE odzwierciedlają trendy cofania się globalizacji. Będzie to wpływać na globalną sytuację makroekonomiczną, a w efekcie również na zachowania przedsiębiorstw i menedżerów kształtujących strategie międzynarodowego rozwoju firm. W kontekście internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw istotne wydają się dwa pytania stawiane w książce: Jak przedsiębiorstwa pokonują trudności wynikające z postrzeganych przez menedżerów różnic między rynkiem krajowym a rynkiem zagranicznym? Czy wpływ dystansu na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych zależny jest od intensywności technologicznej branży, w której działają przedsiębiorstwa? Celem badań prowadzonych na potrzeby tej pracy było rozpoznanie wpływu postrzeganego przez menedżerów dystansu (dystansu psychicznego) na wyniki przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, poznanie sposobów pokonywania trudności wynikających z różnic pomiędzy rynkami oraz sformułowanie modelu pokonywania dystansu.
Wstęp * Rozdział 1. DYSTANS PSYCHICZNY JAKO KATEGORIA TEORETYCZNA ORAZ OBSZAR BADAWCZY * 1.1. Teoretyczne perspektywy internacjonalizacji * przedsiębiorstw * 1.2. Dystans psychiczny w etapowym modelu internacjonalizacji * 1.3. Definicje dystansu psychicznego i sposoby pomiaru * 1.4. Główne nurty badań dystansu psychicznego * Dystans psychiczny a przebieg procesu umiędzynarodowienia (wybór rynku zagranicznego, wybór sposobu wejścia, sekwencja) * Dystans psychiczny a wyniki na rynkach zagranicznych * Dystans psychiczny a adaptacja do rynku zagranicznego * Dystans psychiczny a uwarunkowania postrzeganego dystansu * Dystans psychiczny a relacje z partnerem zagranicznym * Dystans psychiczny a miękkie aspekty zarządzania * Dystans psychiczny a sposoby pokonywania trudności wynikających z odmiennośco rynków * 1.5. Efekty na rynkach zagranicznych: filary perspektywy strategicznej i rodzaje barier ("kosztów") * Rozdział 2. MODEL I METODA BADAŁ * 2.1. Luka badawcza - kompleksowość zależności, kontekst i mechanizmy ograniczające wpływ dystansu psychicznego na ekspansję zagraniczną przedsiębiorstw * 2.2. Cele, pytania i model konceptualny * 2.3. Logika modelu konceptualnego * Hipotezy replikujące dotychczasowy dorobek teoretyczny w nowym kontekście * Hipotezy poszerzające dotychczasowy dorobek teoretyczny * 2.4. Metody badawcze * Metody mieszane: łączenie metod ilościowych i jakościowych * Proces badawczy * Rozdział 3. DYSTANS PSYCHICZNY I SPOSOBY JEGO POKONYWANIA W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŁ ILOŚCIOWYCH * 3.1. Próba badawcza * 3.2. Operacjonalizacja zmiennych * 3.3. Modele równań strukturalnych (SEM) * 3.4. Wpływ dystansu psychicznego na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych: estymowanie modelu konceptualnego z wykorzystaniem modelowania strukturalnego * Model strukturalny dla całej próby * Modelowanie strukturalne w podgrupach branżowych * 3.5. Ocena wyników: weryfikacja hipotez z modelu konceptualnego * 3.6. Znaczenie kontekstu: analiza różnic na poziomie głównych zmiennych w grupach branżowych * Dystans psychiczny * Reakcja na dystans i zakres instrumentów * Adaptacja do rynku zagranicznego * 3.7. Podsumowanie badań ilościowych * Rozdział 4. MECHANIZMY POKONYWANIA DYSTANSU W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŁ JAKOŚCIOWYCH * 4.1. Studium przypadku jako metoda badawcza * 4.2. Dobór przedsiębiorstw, źródła danych i analiza materiału empirycznego * 4.3. Profile badanych przedsiębiorstw i charakterystyka ekspansji zagranicznej * 4.4. Dystans kulturowy * Postrzegana kulturowa odmienność rynków * Pokonywanie dystansu kulturowego * Wpływ dystansu kulturowego na wybory strategiczne * 4.5. Dystans administracyjny * Postrzegana administracyjna odmienność rynków * Protekcjonizm, związki zawodowe i podatki * Pokonywanie dystansu administracyjnego * Wpływ dystansu administracyjnego na wybory strategiczne * 4.6. Dystans geograficzny * Postrzegana geograficzna odmienność rynków * Pokonywanie dystansu geograficznego * Wpływ dystansu geograficznego na wybory strategiczne * 4.7. Dystans gospodarczo-technologiczny * Postrzegana gospodarczo-technologiczna odmienność rynków * Pokonywanie dystansu gospodarczo-technologicznego * Wpływ dystansu gospodarczo-technologicznego na wybory strategiczne * 4.8. Podsumowanie badań jakościowych * Wpływ dystansu na kluczowe wybory strategii internacjonalizacji * Typy mechanizmów pokonywania dystansu * Rozdział 5. MODEL POKONYWANIA DYSTANSU W EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ * 5.1. Sposoby i mechanizmy pokonywania dystansu - model teoretyczny * 5.2. Wkład w teorię internacjonalizacji przedsiębiorstw * 5.3. Wkład w praktykę zarządzania * 5.4. Ograniczenia modelu i kierunki dalszych badań * Załączniki * Załącznik 1. Przegląd badań uwzględniających dystans psychiczny, opublikowanych do 2017 roku * Załącznik 2. Kwestionariusz badawczy do badań ilościowych * Załącznik 3. Klasyfikacja technologiczna branż produkcyjnych * Załącznik 4. Kategorie instrumentów - wyniki modelowania strukturalnego w grupach branżowych * Załącznik 5. Przypadek A (Grupa Nowy Styl) * Załącznik 6. Przypadek B (Granna) * Załącznik 7. Przypadek C (Aplisens SA) * Załącznik 8. Przypadek D (Lechpol) * Bibliografia * Spis rysunków * Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [341]-360.
Podstawowy cel niniejszej pracy to poszukiwanie idei zawartych we współczesnych reklamach oraz wyjaśnienie teleologii wykorzystania takich, a nie innych nośników znaczeń i wartości. Reklama jest tu traktowana jako zjawisko społeczne w nawiązaniu do teorii dotyczących nie tyle samego odbioru przekazu, ale jego zawartości w kontekście celu. Niniejsza praca to próba spojrzenia na zmiany i trendy, z jakimi mamy do czynienia w ostatnich latach, czyli od kiedy prowadzone i powszechnie dostępne są comiesięczne rankingi i publikowane zestawienia najbardziej popularnych kreacji w ramach YouTube Ads Leaderboard Top 5 najchętniej oglądanych spotow reklamowych wyświetlanych przed właściwymi materiałami video opracowywany jest globalnie, ale również ze względu na mutacje krajoweNaukowy namysł nad lokowaniem idei w reklamie był związany z luką, jaką niniejsza publikacja mogłaby zapełnić dzięki prezentacji autorskiej kategoryzacji dziesięciu najważniejszych modusów, poprzez które przekaz ten oddziałuje na użytkowników współczenych mediów.
Wstęp * WPROWADZENIE METODOLOGICZNE * 1. Konteksty naukowe badania reklamy * 1.1. Interdyscyplinarność badań reklamy w naukach o komunikacji społecznej i mediach * 1.2. Badania reklamy a ideokrajobraz - przegląd perspektyw badawczych w kontekście studiów komunikologicznych i kulturologicznych * 1.3. Różnorodność ujęć w badaniu komunikatów perswazyjnych * 2. Metodologia badań przekazu i recepcji reklamy * 2.1. Przedmiot, metody i pytania badawcze * 2.2. Hipotezy gtówne i pomocnicze * 3. Szczegółowe kryteria, procedury i narzędzia badawcze * 3.1. Dobór kategorii badawczych na podstawie obiektywnych i mierzalnych kryteriów * 3.2. Kryteria ocen eksperckich * 3.3. Wsparcie technologicznych narzędzi badawczych * 3.4. Orientacyjna rola wywiadów w obrębie grup badawczych * 3.5. Wsparcie komparatystyczne wyników w zakresie badań longitudinalnych * 3.6. Analiza semiotyczna z uwzględnieniem zmiany kodów kulturowych i schematów narracyjnych * 4. Metodologiczne konteksty analizy i interpretacji wyników badań * 4.1. Proces badawczy-triangulacja w obrębie analiz medialnych * 4.2. Logistyka badań naukowych nad przekazem reklamowym * 4.3. Wybór metodologii i modalności w badaniach nad obrazem filmowym * 4.4. Teleologia podjętych badań * ROZDZIAŁ I PERSWAZYJNOŚĆ REKLAMY W KOMUNIKOWANIU IDEI I WARTOŚCI * 1. Komunikacja perswazyjna - konceptualizacja zjawiska w kontekście wartości i idei w reklamie * 2. Reklama jako perswazja idei - ideologiczność komunikatów reklamowych * 2.1. Przegląd ogólnych stanowisk na temat zjawiska wartości w reklamie współczesnej * 2.2. Przegląd stanowisk dotyczących badania wartości w reklamie w kontekście Polski * 3. Idea w reklamie - kontekst badawczy * 3.1. Idea w reklamie jako zjawisko kulturowe * 3.2. Reklama jako nośnik idei i narzędzie ideologii * 3.3. Lansowanie idei w reklamie współczesnej * 3.4. Zjawisko idea placement * ROZDZIAŁ II SPECYFIKA IDEA PLACEMET W PRZESTRZENI MARKETINGOWEJ YOUTUB`A * 1. Rola Internetu i nowych mediów w kampaniach crossmedialnych * 2. Potencjał YouTube??a w tworzeniu więzi, autoekspresji i kontaktów społecznych * 3. YouTubejako medium społecznościowe w kontekście marketingowym * 4. Nowa jakość działań reklamowych w serwisie - era youtuberów i influencerów * 5. Personalizacja i lokalizacja reklam w kontekście rynku ich odbiorców * 6. Kategoryzacja dyferencyjności użytkowników w serwisie YouTube w Polsce * 7. Product placement a idea placement w serwisie YouTube * 8. Idea placement w przekazie reklamowym na YouTube * ROZDZIAŁ III KREATYWNOŚĆ KAMPANII REKLAMOWYCH W SERWISIE YOUTUBE KOMPLEKSOWE BADANIA * PRZEKAZU I RECEPCJI * 1. Prezentacja korpusu badań własnych * 2. Metodologia kodowania danych ilościowych i jakościowych * 2.1. Procedura przetwarzania wartości zmiennych oraz ich klasyfikacji * 2.2. Proces kodowania w procedurze badawczej * 3. Analiza kontentu - badanie zawartości i pomiar wyników * 3.1. Pozycja kreacji na kanałach w serwisie YouTube * 3.2. Tematyka kreacji reklamowych w serwisie YouTube * 3.3. Forma kreacji reklamowych w serwisie YouTube * 3.4. Analiza zmiennych pośrednich na podstawie bazy danych * 3.4.1. Creative Agency i Media Agency - pomysłodawcy i producenci kreacji reklamowych * 3.4.2. Zasięg kampanii-analiza wyświetleń płatnych do estymalnych * 3.4.3. Pomiar ilościowy komentarzy użytkowników YouTube * 3.4.4. Poziom sentymentu badanych kreacji * 3.4.5. Format reklamowy w serwisie YouTube * 3.4.6. Długość realnego wyświetlenia reklamy * 3.4.7. Czas trwania kreacji reklamowych * 3.4.8. Frekwencja kanałów tematycznych * 3.4.9. Liczba subskrybentów kanałów w kontekście liderów i łącznej liczby wyświetleń * 3.4.10. Zestawienie firm, marek i produktów w Top 5 * 3.4.11. Rodzaje reklamy ze względu na cel * 3.4.12. Projektowani adresaci kampanii reklamowych w serwisie YouTube * 3.4.13. Specyfikacja reklam ze względu na ich funkcję komunikacyjną * 3.5. Kategoryzacja kampanii reklamowych ze względu na treść i przesłanie * 3.5.1. Sposób dotarcia do odbiorcy - klucz zafascynowania Sally Hogshead * 3.5.2. Bazowanie na emocjach - klasyfikacja Paula Ekmana * 3.5.3. Odwołanie się do potrzeb-klasyfikacja Abrahama Masłowa * 3.5.4. Pozycjonowanie w hierarchii wartości - kategoryzacja Maxa Schelera * 3.5.5. Odniesienie do uniwersalnych wartości-klucz Michała Drożdża * 3.6. Identyfikacja zjawiska lokowanie idei w reklamie * 3.6.1. Rodzaj reklamy ze względu na typ promowanej idei "mieć" albo "być" * 3.6.2. Frekwencja słów kluczowych w odniesieniu do głównej idei przekazu * 3.6.3. Typologia idei w kreacjach reklamowych na kanałach YouTube * ROZDZIAŁ IV MEDIALNOŚĆ PERSWAZYJNA IDEI - PROJEKT KATEGORYZACJI * 1. Idea zwyciężania (homo vincens). Od pokonywania przeciwności po kult niezawodnej materii * 2. Idea zabawy (homo ludens). Od ekskluzywności po hedonizm idestrukcjonizm * 3. Idea kultu siebie (homo narcissus). Od zaspokojenia potrzeb po samouwielbienie * 4. Idea relacji z innymi (homo socialis). Od wspólnotowej wiary po fetyszyzację jednostkowych pragnień * 5. Idea stylu życia (homo eligens). Od wolnego wyboru po zniewolenie wyborem * 6. Idea magiczności (homo magicus). Od sacrum po profanum * 7. Idea nowoczesności (homo irretitus). Od wolności po kult technologii * 8. Idea relacji z przyrodą (homo praedatorius). Od świadomości ekologicznej po ekomarketing * 9. Idea wygody (homo confortatus). Od użyteczności po elitaryzm * 10. Idea przeciwstawiania się przemocy (homoprotegens). Od hejtu po zaufanie * ROZDZIAŁ V KATEGORIE FORM NARRACYJNYCH IDEA PLACEMENT- BADANIA NEUROMARKETINGOWE WYBRANYCH REKLAM * 1. Analiza narracyjna jako metoda i narzędzie * 1.1. Metody i cele analizy narracyjnej * 1.2. Perswazyjność narracji * 1.3. Teleologia analizy narracyjnej * 2. Badania neuromarketingowe-specyfika i metodologia analizy reklam * 2.1. Metodologia badań neuromarketingowych * 2.2. Badania eyetrackingowe * 2.3. Elektroencefalografia (EEG) jako wsparcie dla badań eyetrackingowych * 2.4. Badania focusowe-materiał do analizy i interpretacji * 3. Szczegółowa analiza form narracyjnych w idea placement- casestudy * 3.1. Narracja katektyczna (Teledysk "The A-Z of YouTube: * Celebrating 10 Years | #HappyBirthdayYouTube") * 3.2. Narracja storytellingowa ("Historia Talizman | Podziel się tym, co masz * cennego | Czego szukasz?") * 3.3. Narracja celebrycka ("Huawei #PerfectlO in Imperfect World") * 3.4. Narracja gamingowa ("WOJNA Z RAKIEM") * 3.5. Narracja amplifikowana ("Studio Mistrzowie selfie - Konkurs #FantaSelfie") * 4. Narracja jako nośniki przekaźnik idei - podsumowanie badań * Zakończenie * Bibliografia * Spis fotografii * Spis rycin * Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 257-269.
Technologie informacyjno-komunikacyjne zmieniają życie zarówno dorosłych, jak i dzieci. Mają olbrzymi wpływ na wykonywanie obowiązków zawodowych. Jest to szczególnie ważne dla nauczycieli mających kontakt z otwartymi na nowoczesne technologie dziećmi imłodzieżą. Technologie informacyjno-komunikacyjne, wspomagające uczenie się i nauczanie, są dla nauczycieli wyzwaniem w ramach kształcenia społeczeństwa informacyjnego. Nauczyciele muszą zastanowić się, jak wykorzystywać do tego nowe technologie, by uzyskać lepsze efekty. [...] Monografia Wojciecha Czerskiego to dobra propozycja analizy zagadnień związanych z gotowością nauczycieli do stosowania TIK. Problematyka jest jak najbardziej aktualna i z pewnością wymaga ciągłego monitorowania. [...] Praca powinna być lekturą obowiązkową dla dyrektorów, nauczycieli, pracowników ośrodków doskonalenia nauczycieli, jak również osób przygotowujących założenia do systemu kształcenia nauczycieli. Z recenzji dr hab. Elżbiety Sałaty, prof. nadzw. UTH
Wprowadzenie * Rozdział 1. Determinanty gotowości nauczycieli do innowacyjnego stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych * Rozdział 2. Nowoczesne technologie stosowane w procesie dydaktycznym * Rozdział 3. Nowoczesne technologie w pracy nauczyciela-wychowawcy * Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych * Rozdział 5. Podstawowe czynniki warunkujące poziom gotowości nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych * Rozdział 6. Wybrane czynniki materialne, techniczne i organizacyjne wpływające na poziom gotowości nauczycieli * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach289-[343]. Indeks.
W książce podjęto problematykę zasobów osobistych i społecznych wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych i ustalenia ich związku z dobro-stanem psychicznym. Autorka omawia znaczenie zasobów psychospołecznych w życiu człowieka oraz przybliża ich resocjalizacyjny potencjał. Wskazuje także na sytuacji, w której wtórna socjalizacja osób dorastających odbywa się w separacji od zewnętrznych, naturalnych środowisk życia. Odwołując się do literatury przedmiotu, ukazuje niekorzystny wpływ izolacji instytucjonalnej na zdrowie psychiczne adolescentów. Na tej podstawie i z uwzględnieniem wyników badań własnych przedstawia nowe rozwiązania w pracy z młodzieżą przebywającą w placówkach resocjalizacyjnych. Proponuje kierunki zmian koncentrujące się na rozwoju dobrostanu psychicznego oraz rekomenduje adekwatne programy, które z powodzeniem stosowane są w wielu krajach świata. Publikacja skierowana jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków. Będzie szczególnie przydatna dla studentów kierunków pedagogicznych i pracy socjalnej, pedagogów szkolnych, kuratorów sądowych oraz kadry pedagogicznej instytucji wychowawczych i resocjalizacyjnych. "Autorka, sięgając zwłaszcza do podstaw współczesnej psychologii pozytywnej oraz do pedagogiki resocjalizacyjnej – w jej wymiarze teoretycznym i praktycznym – skonstruowała projekt badawczy koncentrujący się na poszukiwaniu u wykolejających się wychowanków nie deficytów socjalizacyjnych, a tkwiących w nich zasobów psychospołecznych stanowiących punkt wyjścia podejmowanych odpowiednich działań opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. Dzięki takiemu właśnie ujęciu praca ta jest swoistym novum wśród licznych dzisiaj opracowań powstających w obszarze pedagogiki resocjalizacyjnej”. Z recenzji prof. dr. hab. Wiesława Ambrozika Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 141-150.
Dla kadry menedżerskiej, przedstawicieli nauki oraz studentów.
Publikacja dedykowana jest przede wszystkim kadrze menedżerskiej wszystkich szczebli zarządzania, przedstawicielom nauki zainteresowanym problematyką marki osobistej raz studentom na kierunkach zarządzanie, psychologia, socjologia. Autorzy książki kompleksowo omówili najważniejsze problemy budowania marki osobistej w kształtowaniu kariery zawodowej kadry menedżerskiej w nowoczesnych organizacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21162 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia na stronach [428]-463. Indeks.
Poznaj wyniki przełomowego badania nad rozwojem osoby.Proces kształtowania się osobowości intryguje badaczy rozwoju, klinicystów oraz psychologów. Jest to najważniejsze i najbardziej skomplikowane zagadnienie w psychologii, wymaga bowiem uwzględnienia niezliczonych czynników równocześnie, a także ich wpływu na jednostkę w ciągu wielu lat. Zespół doświadczonych naukowców z Uniwersytetu w Minnesocie podjął próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób człowiek staje się taką, a nie inną osobą.Niniejsza książka to podsumowanie przełomowego badania, w którym wzięło udział 180 dzieci obserwowanych przez 30 lat, od narodzin do wieku dorosłego. Dzięki wieloletniej pracy otrzymano spójny, złożony obraz rozwoju człowieka, ustalono, jaka jest natura rozwoju, a także wskazano jego ogólne trendy. Autorzy objaśniają zarówno zastosowaną metodologię, jak i konsekwencje projektu dla postrzegania procesu kształtowania osobowości.Zgromadzona w książce ogromna ilość danych pomaga zrozumieć, jak nasze słabe i mocne strony kształtują się pod wpływem takich czynników, jak pierwsze doświadczenia, relacje z rodziną i rówieśnikami w okresie dzieciństwa i adolescencji, różnice w cechach charakteru i zdolnościach czy warunki społeczno-ekonomiczne. Precyzyjne i przejrzyście sformułowane wnioski badawcze wyjaśniają koleje indywidualnych losów, ukazując ciągłą interakcję między rozwijającymi się dziećmi a ich środowiskiem i jego wpływ na kształtowanie się osobowości.Dzięki książce:Ľ poznasz szczegółowy opis metodologii badania i doboru próby;Ľ dowiesz się, jakie są kolejne etapy kształtowania się osobowości i jak rozwija się onaw poszczególnych okresach życia;Ľ poznasz rozwojowy model zaburzeń."Jest to kompleksowe, dobrze przemyślane i skonstruowane podłużne badanie rozwojowe, które w istotny sposób pomaga zrozumieć rozwój i związane z nim zagadnienia. Będzie ono bardzo przydatne nie tylko dla studentów psychologii rozwojowej, ale także dla wszystkich przedstawicieli dyscyplin psychologicznych zajmujących się rozwojem i jego następstwami"."Bulletin of the Menninger Clinic""Wspaniały opis niezwykle wnikliwej eksploracji doświadczeń i okoliczności, które z czasem składają się na osobę... Do tej pory nie przeprowadzono zbyt wielu badań, które trwałyby aż 30 lat, ale oprócz tego, że wspomniane badanie należy do rzadkości, ma również solidne podstawy teoretyczne i będzie inspirujące dla każdego, kto kiedykolwiek zastanawiał się nad tym, co czyni go taką osobą, jaką jest"."Journal of Child Psychology and Psychiatry""Jeśli chcesz mieć najbardziej aktualną, głęboką wiedzę na temat rozwoju, to powinieneś przeczytać właśnie tę książkę. W tekst wpleciona została prezentacja najnowocześniejszego teoretycznego podejścia do rozwoju. Niniejsza publikacja będzie przydatna jako lektura uzupełniająca na zawansowanym kursie teorii rozwojowej lub bardziej ogólnym kursie z dziedziny rozwoju człowieka"."Journal of Child and Family Studies"L. Alan Sroufe, Ph.D., jest profesorem psychologii dziecka w Instytucie Rozwoju Dziecka oraz na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Minnesoty, a także członkiem Society for Research in Child Development. Autor sześciu książek i ponad 100 artykułów na temat wczesnych relacji przywiązaniowych, rozwoju emocjonalnego i psychopatologii rozwojowej, dzięki którym zyskał międzynarodowe uznanie jako ekspert w tych dziedzinach.Byron Egeland, Ph.D., jest profesorem rozwoju dziecka na Uniwersytecie Minnesoty i jednym z kierowników IrvingB. Harris Training Center for Infant and Toddler Development. Zasiada w zarządach wielu organizacji krajowych, w tym Prevent Child Abuse America oraz w komitecie doradczym Boy Scouts of America. Jest autorem artykułów i książek poświęconych maltretowaniu dzieci, dzieciom z grup wysokiego ryzyka, psychopatologii rozwojowej oraz profilaktycznym programom interwencyjnym dla rodzin z grup wysokiego ryzyka.Elizabeth A. Carlson, Ph.D., pracuje na stanowisku adiunkta w Instytucie Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Minnesoty. Opublikowała wiele prac na temat wpływu wczesnych doświadczeń na rozwój zaburzeń emocjonalnych i behawioralnych, internalizacji doświadczenia oraz wzajemnego wpływu reprezentacji i doświadczenia. Zyskała międzynarodowe uznanie, prowadząc szkolenia z zakresu oceny przywiązania u niemowląt.W. Andrew Collins, Ph.D., wykłada psychologię rozwojową w Instytucie Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Minnesoty. Napisał wiele artykułów poświęconych oddziaływaniu środków masowego przekazu oraz relacji z rodzicami w okresie adolescencji, a także relacjom rówieśniczym i miłosnym w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości. Obecnie pełni funkcję przewodniczącego rady naukowej Study of Early Child Care and Youth Development prowadzonego pod auspicjami National Institute of Child Health and Human Development.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia agresji : wybrane problemy / Marzanna Farnicka, Hanna Liberska, Dorota Niewiedział. - Warszawa : PWN, copyright 2016. - 207, [3] strony : tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [180]-200. Indeks.
Książka "Psychologia agresji. Wybrane problemy" to bardzo interesująca i naukowo dojrzała praca. Napisana jest ona z myślą podsumowania dotychczasowej wiedzy i najnowszych badań nad agresją, jak i przedstawienia własnego autorskiego modelu agresji m.in. na podstawie badań własnych. Książka składa się z trzech dobrze skomponowanych części, które obejmują osiem rozdziałów. Książka przedstawia swoiste autorskie kompendium wiedzy na temat agresji i jest to dokonanie interesujące, choć do końca nie wyczerpujące tego zagadnienia. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że agresja jest zjawiskiem wieloaspektowym. "Przeprowadzone analizy teoretyczne i metodologiczne oraz zaprezentowane wyniki badań dostarczają zarówno odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące fenomenu agresji, jak i podstawy do postawienia kolejnych pytań na temat możliwości eksplorowania zachowań agresywnych i ich nowych przejawów." Z recenzji prof. dr hab. Augustyna Bańki Książka składa się z trzech części zawartych w ośmiu rozdziałach i stanowi kompendium wiedzy na temat agresji. Mocną stroną książki jest odniesienie zjawiska agresji do stadiów rozwoju człowieka. Autorzy nie tylko prowadzą dialog na temat definicji, rodzajów agresji czy dawnych i nowszych teorii tłumaczących agresję jako immanentny element życia społecznego, lecz także rozpatrują znaczenie agresji w różnych okresach życia, jak: adolescencji, dojrzałości (np. zespole "pustego gniazda") i co szczególnie ciekawe: agresji w okresie starzenia się i starości (przy uwzględnieniu procesów neurodegene­racyjnych).
Wstęp * Wprowadzenie. Agresja i Agresywność (J. Martin Ramírez) * Część I. Wybrane teorie i mechanizmy agresji – zagadnienia podstawowe * Rozdział I. Czym jest agresja? Podstawowe pytania dotyczące agresji * 1. Pytanie podstawowe: Agresja (aggression) – co to jest? * 2. Pytanie: Czy agresję można wypreparować z motywów? Motywy agresji * 3. Pytanie: Czy oprócz ofiary cierpi także agresor? * 4. Pytanie: Czy agresja jest równa agresji? * 5. Pytanie: Agresja: emocje czy rozum? * 6. Pytanie: Czy można uporządkować przejawy i formy agresji? Jakie są wymiary agresji? * 7. Pytanie: W jakich zachowaniach może wyrażać się agresja? * 8. Pytanie: Czy agresja, przymus i przemoc to to samo? * 9. Pytanie: Czy agresja jest tym samym co agresywność? * 10. Pytanie: Jakie są kierunki poszukiwań mechanizmu agresji? * Rozdział 2. Podstawowe teorie i mechanizmy powstawania agresji * 2.1. Biologiczne teorie agresji * 2.2. Agresja w ujęciu etologicznym * 2.3. Agresja ujmowana na gruncie teorii ewolucji – stanowisko socjobiologii * 2.4. Agresja z perspektywy genetyki behawioralnej – problem dziedziczenia * Rozdział 3. Psychologiczne koncepcje agresji * 3.1. Agresja jako destrukcyjny instynkt * 3.2. Agresja jako popęd ukierunkowany na cel a teoria frustracji-agresji * 3.3. Rola negatywnych afektów w regulacji agresji * 3.4. Agresywne skrypty a przetwarzanie informacji społecznych * 3.5. Uczenie się agresji: rola wzmocnienia i naśladownictwa * 3.6. Agresja jako przymuszający wpływ społeczny * 3.7. Ogólny interakcyjny model agresji * 3.8. Podsumowanie. Agresja jako zjawisko biopsychospołeczne * 3.8.1. Zapowiedź nowych tropów, nowych kierunków poszukiwań wyjaśnienia agresji i jej związków z właściwościami podmiotu i sytuacji * Część II. Podstawowe problemy badań nad agresją i jej uwarunkowaniami * Rozdział 4. Wybrane problemy badań nad agresją: obszary, strategie i narzędzia pomiaru * 4.1. Problemy dotyczące wyznaczników obszaru badawczego i integracji uzyskanych rezultatów * 4.1.1. Jakie problemy stwarzają zbyt szczegółowo sformułowane obszary badawcze? * 4.1.2. Co pomaga badaczom integrować rezultaty badań? * 4.1.3. Etapy integracji: jak rezultat może stać się nauką? * 4.2. Metody badania agresji – podział i charakterystyka wybranych narzędzi pomiaru * 4.3. Wybrane metody badań nad agresją * 4.3.1. Metody obserwacyjne – znaczenie czynników kulturowych i środowiskowych w badaniach nad agresją * 4.3.2. Skale oceniające zachowanie innych * 4.3.3. Eksperyment * 4.3.4. Arkusze samoobserwacyjne * 4.3.5. Narzędzia jakościowe w badaniu zachowań agresywnych * Rozdział 5. Uwarunkowania agresji wśród młodzieży * 5.1. Wybrane uwarunkowania agresji jako zjawiska biopsychospołecznego * 5.2. Czynniki chroniące i czynniki ryzyka powstawania agresji w okresie dojrzewania * 5.3. Uwarunkowania socjodemograficzne agresji – mit czy rzeczywistość? * 5.4. Oddziaływania rodzicielskie jako uwarunkowania agresji u dzieci i młodzieży * 5.5. Sprawca i ofiara – dwie strony tego samego problemu? Uwarunkowania podmiotowe i społeczne wchodzenia w rolę sprawcy i ofiary * Rozdział 6. Etapy i ścieżki w rozwoju agresywności – propozycja modelu badawczego i jego weryfikacji * 6.1. Prezentacja modelu * 6.2. Weryfikacja modelu i kierunki modyfikacji * 6.3. Rezultaty badań własnych: nowe zjawiska i kierunki dalszych poszukiwań * Część III. Przejawy agresji – ponadczasowe problemy i nowe wyzwania * Rozdział 7. Zachowania agresywne – klasyczna klasyfikacja zjawiska * 7.1. Podział zachowań agresywnych * 7.2. Uwarunkowania społecznej akceptacji zachowań agresywnych * Rozdział 8. Przejawy zachowań agresywnych w kontekście interakcji społecznych – stary problem, nowe formy * 8.1. Asertywność – technika obrony granic, strategia komunikacji, postawa czy agresja akceptowana społecznie? * 8.2. Cyberbullying – przemoc grupowa w nowej odsłonie * 8.2.1. Jak oceniać skuteczność programów profilaktycznych? * 8.3. Mobbing – przemoc ukryta w zasadach grupy * 8.3.1. Rozumienie zjawiska mobbingu * 8.3.2. Cechy sytuacji mobbingowej * 8.3.3. Konsekwencje mobbingu * 8.3.4. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące przed mobbingiem * Rozdział 9. Formy agresji na przestrzeni życia jednostki – agresja w późnej dorosłości * 9.1. Zachowania agresywne starzejących się osób i problemy z ich pomiarem * 9.2. Przyczyny agresji seniorów w perspektywie neuropsychologicznej i teorii pomyślnego starzenia się * 9.3. Zachowania agresywne wobec seniorów * 9.4. Zachowania agresywne w małżeństwach w okresie późnej dorosłości * 9.5. Problemy agresywności i agresji w starości jako biała plama w badaniach i dyskursie społecznym * Zakończenie * Literatura * Indeks nazwisk * Spis tabel * Spis rysunków * Nota o autorach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56948 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18130 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej