Surma Barbara
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Surma Barbara
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Metoda Montessori
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Pedagogika
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 361-389.
Przedłożona do recenzji praca pt. "Pedagogika przedszkolna z metodyką" autorstwa Jolanty Karbowniczek, Małgorzaty Kwaśniewskiej i Barbary Surmy ma charakter podręcznika, który może być wykorzystany w procesie akademickiego kształcenia pedagogów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela przedszkola. W książce podjęto i omówiono wiele zagadnień istotnych zarówno dla organizacji, jak i przebiegu procesu edukacji dzieci w wieku przedszkolnym. Składa się ona z siedmiu rozdziałów, których tematyka dobrze koresponduje z potrzebami dydaktyki akademickiej oraz obszernej bibliografii ukazującej możliwości pogłębienia omawianych w książce zagadnień, a także poszukiwania materiałów do samodzielnej analizy wybranych problemów.Z recenzji prof. dr hab. Sabiny Guz
Rozdział 1. Z historii wychowania przedszkolnego * Rozdział 2. Aktualny stan wychowania przedszkolnego w Polsce * Rozdział 3. Uczestnicy (podmioty) procesu edukacyjnego w przedszkolu * Rozdział 4. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce * Rozdział 5. Założenia metodyczne pracy pedagogicznej w przedszkolu * Rozdział 6. Planowanie pracy pedagogicznej w przedszkolu * Rozdział 7. Diagnozowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16013, 16141 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Montessori)
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. równol. pol., niem. Spis treści także niem.
To co budziło tak wielkie zainteresowanie w metodzie Montessori, nazwano odkryciem dziecka lub inaczej kluczem do dziecka. Analizując koleje pierwszego wydania "Il metodo" , trzeba stwierdzić, że Maria Montessori wielokrotnie dokonywała zmian w swej metodzie. Świadczy to o ciągłej potrzebie badania rozwoju dziecka i szukania nowych możliwości jego odkrywania, sposobu jego uczenia się, nabywania różnych umiejętności, pamiętając jednak o zasadzie wolnego wyboru i własnej aktywności dziecka w przygotowanym otoczeniu. Dowodem na to, że spadkobiercy myśli pedagogicznej Marii Montessori podążają za dzieckiem, nie zatrzymują się na badaniach dokonanych w zeszłym stuleciu, jest niniejsza pozycja, której celem jest ukazanie, w jaki sposób pracuje się współcześnie z dziećmi, jak dziecko się uczy oraz jaka jest pozycja i rola nauczyciela montessoriańskiego w polskich placówkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16272 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy poszcz. rozdz.
Czy systemy edukacyjne powinny się integrować? * Aktualność pedagogiki Marii Montessori w świetle doniesień współczesnej psychologii * Wokół (nie)zamierzonych skutków przemian w edukacji przedszkolnej * Nauczyciel wychowania wczesnoszkolnego kreatorem działań edukacyjnych * Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych dzieci w młodszym wieku szkolnym * W poszukiwaniu drogi do sukcesów matematycznych dziecka * Perspektywa interakcyjna w edukacji przedszkolnej * Współczesna literatura dziecięca w edukacji wczesnoszkolnej -rzeczywistość i perspektywy * Język obcy nowożytny w edukacji wczesnoszkolnej w dobie przemian * Wychowanie religijne dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wobec wyzwań współczesnego świata * Edukacja religijna we współczesnych książkach dla dzieci * Wychowanie przez sztukę w przedszkolu * Muzyka jako integralny element wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej * Przedszkole środowiskiem kształtowania postaw prozdrowotnych dziecka * Przygotowanie uczniów po pierwszym etapie edukacyjnym do racjonalnego spędzania czasu * Edukacja ekologiczna ważnym elementem religijno-patriotycznego wychowania dziecka przedszkolnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Montessori)
Forma i typ
Tytuł serii: Biblioteka Montessori
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. wł., niem. Spis treści także niem.
Idea pedagogiczna Marii Montessori znana jest na świecie od ponad stu lat, jej rozwój i recepcja przebiegały w różnych krajach na różne sposoby. Celem tej publikacji jest przedstawienie polskiemu Czytelnikowi historycznych uwarunkowań rozwoju myśli pedagogicznej Marii Montessori we Włoszech, w Niemczech i w Polsce oraz aktualnego stanu recepcji tegoż systemu w Polsce. Zebrane w tej publikacji artykuły są próbą przybliżenia i rozpowszechnienia idei pedagogicznych Marii Montessori realizowanych w coraz to liczniejszych, nowo powstająych w Polsce żłobkach, przedszkolach i szkołach podstawowych.Fragment recenzji:(...) Redaktorka naukowa tej publikacji Barbara Surma napisała we Wstępie: "W myśl Marii Montessori, podążając za dzieckiem, jesteśmy w stanie pomóc mu rozwinąć jego osobowość, bez względu na to gdzie mieszka, jakim językiem się posługuje, jaką wyznaje religię... Ta różnorodność nie dzieli, a jednoczy. Dziecko niesie pokój. Naszym zadaniem jest tylko odkryć to dziecko i pomóc mu rozwinąć jego osobowość" .Teksty zawarte w pracy zbiorowej dają świadectwo możliwości realizacji tego podstawowego zadania wychowawczego (...)Prof. zw. dr hab. Stanisław Palka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16270 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Montessori)
Bibliogr. s. 199-214.
"W czasie przemian obejmujących niemal każdą dziedzinę życia pedagodzy podejmują refleksję nad sposobem wychowania młodego człowieka oraz nad potrzebą stworzenia nowego systemu edukacji. Trwa poszukiwanie metod wychowawczych, które odpowiadałyby wyzwaniom czasu. Tworzy się nowe systemy, ale także czerpie inspirację z tych, które rozwijały się na przeŞłomie XIX i XX wieku. W ostatnich latach (od 1989 roku) w Polsce, w dobie pluralizmu i większej autonomii szkół, powstały i funkcjonują różnego typu placówki oświatowe, które w wielu przypadkach można zaliczyć do szkół eksperymentalnych i alternatywnych, czy to w sensie organizacyjnym, ideowym czy metodycznym. Twórcy niektórych tych placówek korzystają z doświadczeń europejskich reformatorów prowadzących szkoły alternatywne w Europie Zachodniej. Jednym z systemów oświatowych reaktywowanych ostatnio w polskich przedszkolach i szkołach jest system pedagogiczny Marii Montessori (1870-1952), któremu poświęcam tę książkę..."
Wstęp * I.Wychowanie i edukacja w systemie pedagogicznym Marii Montessori - podstawy teoretyczne * 1.Początki i rozwój systemu pedagogicznego Marii Montessori * 1.1.Biografia Marii Montessori * 1.2.Rozwój i recepcja myśli pedagogicznej Marii Montessori w świecie * 1.3.Rozwój i recepcja myśli pedagogicznej Marii Montessori w Polsce * 2.Teoretyczne założenia systemu pedagogicznego Marii Montessori * 2.1.Podstawy filozoficzne * 2.2.Założenia psychologiczne * 2.3.Podstawy socjologiczne * 2.4.Pedagogiczne aspekty koncepcji wychowania Marii Montessori * 2.5.Metodyczne podstawy systemu pedagogicznego Marii Montessori * 2.6.Krytyczne oceny dzieła pedagogicznego Marii Montessori * 3.Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna w Polsce i we Włoszech * 4.Miejsce systemu pedagogicznego Marii Montessori w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i we Włoszech * II.Metodologiczne podstawy pracy * 5.Metodologia badań własnych * 5.1.Problematyka badań * 5.2.Zmienne i wskaźniki * 5.3.Metody, techniki i narzędzia badawcze * 5.4.Charakterystyka badanych instytucji i grup * 5.5.Organizacja i przebieg badań * 5.6.Charakterystyka zgromadzonego materiału badawczego * III.Pedagogika Marii Montessori w praktyce - analiza badań własnych * 6.Twórcze wykorzystanie systemu pedagogicznego Marii Montessori w praktyce * 7.Cele wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 7.1.Cel główny i cele szczegółowe wychowania w systemie pedagogicznym Marii Montessori * 7.2.Cel główny i cele szczegółowe w polskich placówkach montessoriańskich * 7.3.Cele kształcenia we włoskich placówkach montessoriańskich * 7.4.Cele w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech - porównanie i interpretacja * 8.Treści wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 8.1.Treści wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori * 8.2.Treści wychowania i kształcenia w polskich placówkach montessoriańskich * 8.3.Treści wychowania i kształcenia we włoskich placówkach montessoriańskich * 8.4.Porównanie i interpretacja treści wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 9.Metody wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 10.Formy wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 11.Środki wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 12.Efekty wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 13.Uwarunkowania efektywności wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w polskich i włoskich placówkach edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej * 14.Postulaty dla praktyki * Bibliografia * Spis tablic * Spis fotografii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16271 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej