Montessori, Maria (1870-1952)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(3)
Camarda Sylwia (1983- )
(2)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(2)
Baldini Laura (1970- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Hawranek Maria (1987- )
(1)
Honegger Fresco Grazia
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Kierejewska Anna
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Martín Raquel
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Steenberg Ulrich
(1)
Surma Barbara
(1)
Sánchez Vegara María Isabel
(1)
Sánchez Vegara María Isabel. Mali Wielcy
(1)
Tokarczyk Julia (tłumacz)
(1)
Zawanowska Maria (1950- )
(1)
Łatacz Ewa (1957- )
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(5)
1945-1989
(3)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura austriacka
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Montessori, Maria (1870-1952)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1374)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(990)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(925)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
1801-1900
(5)
1901-2000
(5)
1945-1989
(3)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Włochy
(3)
Rzym (Włochy ; okolice)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Biografia
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Poradnik
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na książce pseudonim autorki, nazwa właściwa: Beate Maly.
Dostępna również jako e-book.
Pasjonujące losy nauczycielki, która odkryła sekret dobrego dzieciństwa. Rzym, 1896 rok. Młoda Maria Montessori rozpoczyna wymarzoną pracę na dziecięcym oddziale kliniki psychiatrycznej. Z przerażeniem odkrywa, że mali pacjenci całe dnie siedzą na łóżkach, wpatrzeni pustym wzrokiem w przestrzeń. Kiedy upiera się, żeby zapewnić im coś do zabawy, w zapomniane przez świat dzieci nagle wstępuje życie. Inni lekarze nie mogą uwierzyć w tę przemianę. Dla Marii to moment ogromnej radości i początek światowej kariery. Ramię w ramię z wyjątkowym mężczyzną, z którym łączy ją głębokie uczucie i zawodowa pasja. Wkrótce jednak Maria będzie musiała podjąć dramatyczną decyzję, która zaważy na całym jej życiu. Wybitna postać. Wciągająca opowieść. Tajemnica, która w nowym świetle pokazuje jedną z najbardziej inspirujących kobiet w historii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 austr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 austr. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 austr. (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48151 (1 egz.)
Kaucja: 34,40 zł
Książka
W koszyku
Szkoły, do których chce się chodzić : (są bliżej, niż myślisz) / Maria Hawranek. - Wydanie I. - Kraków : Znak Litera Nova, 2021. - 348, [3] strony, [8] stron tablic : ilustracje ; 21 cm.
Na okładce: Pierwszy praktyczny przewodnik dla rodziców, którzy mają dość.
Bibliografia na stronach 341-[349].
POZNAJ SZKOŁY POMYŚLANE INACZEJ Czujesz, że tradycyjny model szkoły nie wspiera dzieci w rozwoju tak, jak mógłby i powinien? Twoje dziecko ma dość nadmiaru sprawdzianów i prac domowych, a ty - roli jego nadzorcy? W poszukiwaniu szkół, do których chce się chodzić, Maria Hawranek, reporterka i mama, przejechała całą Polskę. W Warszawie, Gdańsku, Bielsku-Białej, Radowie Małym czy Słupi Wielkiej znalazła inspirujące miejsca i ludzi, którzy zarażają entuzjazmem i wcielają w życie inne pomysły na edukację. Sięgają do metod Marii Montessori czy Celestyna Freineta, rezygnują z ocen, prowadzą lekcje w przyrodzie i mają czas, by dbać o relacje. Wszystko po to, by uczniowie mieli szczęśliwe dzieciństwo, ale też odnaleźli się w dorosłym życiu. Oto pierwszy przewodnik, który pokazuje, jak w praktyce wyglądają przyjazne szkoły - prywatne, domowe i publiczne. W całej Polsce, dla każdego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 347-[366].
Kanoniczna biografia kobiety, która zmieniła myślenie o wychowaniu i edukacji dzieci. Maria Montessori nie była zwyczajną kobietą. Zdolna budzić najbardziej entuzjastyczne poparcie i najbardziej złośliwą krytykę, była w swoich czasach przedmiotem spekulacji, oszczerstw i plotek, a jeszcze dziś jej poczucie wolności i niewygodne nowatorstwo poglądów budzą sprzeczne reakcje. Grazia Honegger Fresco z wrażliwością i wyczuciem opisuje poszczególne etapy życia kobiety, która stworzyła nowy kierunek w pedagogice dziecięcej. Snuje opowieść o latach edukacji, naznaczonych trudnościami związanymi z faktem, że Maria Montessori była wówczas jedyną kobietą z tytułem lekarskim w Rzymie. Dowiadujemy się o bolesnych doświadczeniach skrywanego macierzyństwa; o budzącym się feminizmie, poczuciu sprawiedliwości społecznej i świadomości nowej roli kobiety. Śledzimy, jak rodził się innowacyjny projekt pedagogiczny, oparty na podkreślaniu zasobów i wolności dziecka Dzięki cennemu wkładowi prawnuczki Marii, Caroliny Montessori, książka zawiera wiele nieznanych dotąd faktów z życia i pracy Marii. "To najlepsza biografia Marii Montessori, jaką znam. Grazia Honegger Fresco jest montessorianką z serca i duszy, obdarzoną głęboką znajomością życia i działalności Marii Montessori, a jej książka nie jest ani nudną powtórką już znanych informacji, ani hagiografią. Autorka przeprowadziła bardzo dokładne badania we Włoszech i za granicą, sprawdzając oryginalne i prywatne dokumenty Marii Montessori oraz jej rodziny, a także słuchając tych, którzy znali ją osobiście. Wynikiem jest to całkowicie oryginalne arcydzieło". Carolina Montessori (prawnuczka Marii Montessori)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20834 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5251 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć Montessori Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka / Małgorzata Miksza. - Wydanie VIII uzupełnione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2018. - 131, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 115-[117].
Polecamy nowe VIII już wydanie 2018 publikacji Pani Małgorzaty Mikszypt. Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka. Książka Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka ma przede wszystkim na celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Pomimo, ze w pracach Autorki często pojawiał się termin "metoda", to M. Montessori zawsze w końcowym rezultacie chodziło o wszechstronną pomoc dziecku w jego trudzie indywidualnego rozwoju oraz włączenie go do życia w kulturze i cywilizacji ludzkiej przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne było, zdaniem M. Montessori odpowiednie przygotowanie dorosłych (nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy znając prawa rozwojowe dziecka (chodzi tu m.in. o "polaryzację uwagi", "wrażliwe fazy"), będą je wpierać w rozwoju, rozumnie kochając i darząc szacunkiem. Środkiem ma tu być "przygotowane otoczenie" a warunkiem sukcesu, respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która w wyważonych klamrach prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli "normalizacji". Przedmiotem rozważań książki pt. Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka jest zaprezentowanie kluczowych pojęć tworzących podstawy teorii pedagogicznej Marii Montessori. Podjęto zatem przede wszystkim zagadnienie wyjaśnienia rozumienia wychowania przez M. Montessori przy uwypukleniu koncepcji rozwoju dziecka i środowiska edukacyjnego( przygotowanego otoczenia). W rozdziale pierwszym, po krótkim nakreśleniu postaci M. Montessori w świetle jej biografii, ukazano jej drogę rozwoju jako pedagoga( od medycyny, poprzez psychiatrię, pedagogikę specjalną do pedagogiki ogólnej). W kolejnym rozdziale scharakteryzowano koncepcję rozwoju dziecka. Podkreślono te składniki poglądów M. Montessori, które stanowią o ich oryginalności w ujmowaniu aspektów rozwoju człowieka ("wrażliwe fazy", "absorbująca psychika’, "polaryzacja uwagi’, "normalizacja’, "horme’, ??mneme"). Uwypuklono cechy charakterystyczne w rozwoju dziecka w okresie niemowlęctwa, dzieciństwa i okresu szkolnego. Za punkt centralny w opisie rozwoju dziecka przyjęto jego dążenie do samodzielności i niezależności (zagadnienie podmiotowości). Charakterystyka rozwoju dziecka stała się podstawą do opisu w rozdziale trzecim przygotowanego otoczenia, w którym dziecko odnajduje potrzebne impulsy do indywidualnego i społecznego rozwoju. W opisie uwzględniono aspekt materialny środowiska edukacyjnego ( budynek, wyposażenie, pomoce rozwojowe Montessori), aspekt strukturalno - dynamiczny, tj. zasady konstrukcji otoczenia z naciskiem na zasadę porządku i wolności oraz aspekt osobowy, na który składa się grupa dzieci wymieszana wiekowo, nauczyciel, rodzice. W tym fragmencie książki skoncentrowano się na opisie przygotowanego otoczenia w przedszkolu. Scharakteryzowano grupy pomocy rozwojowych Montessori wraz z przykładami ich zastosowania w konkretnej pracy. Zamiarem było tu także ukazanie korelacji pomiędzy specyfiką rozwoju dziecka w ujęciu M. Montessori a aranżacją przygotowanego otoczenia w pomoce montessoriańskie zgodnie z wrażliwymi fazami. W zakończeniu, analiza metateoretyczna doprowadziła do próby zdefiniowania wychowania w ujęciu M. Montessori i wyjaśnienia jej przesłania pedagogicznego. Uwypuklono także wartości pedagogiki M. Montessori, by wykazać aktualność tej koncepcji we współczesnych naukach o wychowaniu. Książkę zamyka biogram M. Montessori, wybór literatury przedmiotu w języku polskim oraz aneksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy dostosowane do jego potrzebi korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne.Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres "życia wewnętrznego", który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu.Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań.Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich?O kształtowaniu się człowieka to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako "pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji"."Przez tysiąclecia ludzkość przechodziła obok dziecka z całkowitą obojętnością, niewzruszona cudem natury, jakim jest kształtowanie się inteligencji, kształtowanie się ludzkiej osobowości. W jaki sposób następuje to kształtowanie? Jakie procesy składają się na nie? Jakie prawa nim rządzą?"Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy dostosowane do jego potrzebi korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne.Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres "życia wewnętrznego", który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu.Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań.Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich?O kształtowaniu się człowieka to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako "pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji"."Przez tysiąclecia ludzkość przechodziła obok dziecka z całkowitą obojętnością, niewzruszona cudem natury, jakim jest kształtowanie się inteligencji, kształtowanie się ludzkiej osobowości. W jaki sposób następuje to kształtowanie? Jakie procesy składają się na nie? Jakie prawa nim rządzą?"Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umysł dziecka / Maria Montessori ; przekład Maria Zawanowska. - Warszawa : Bellona, copyright 2023. - 365, [3] strony : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: La mente del bambino.
Maria Montessori była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do szóstego roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22335 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
(Mali Wielcy / Maria Isabel Sánchez Vegara)
(Smart Books)
Tekst tłumaczony z języka angielskiego, oryginał w języku hiszpańskim.
Mała Maria chciała zdobywać wiedzę, lecz uważała, że nauka w szkole jest nudna. Od najmłodszych lat przełamywała normy społeczne uczęszczając do szkoły o profiu technicznym dla chłopców. Dzięki uporowi i wytrwałości ukończyła studia medyczne i została pierwszą kobietą lekarką we Włoszech. Pracując z niepełnosprawnymi dziećmi prowadziła obserwacje i badania naukowe, aby opracować nowatorski system pedagogiczny, który zmienił tradycyjne podejście do wychowania i nauczania. Metoda Montessori oparta o wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka w duchu miłości i tolerancji, stosowana jest obecnie przez niezliczone placówki edukacyjne na całym świecie. Inspirująca opowieść o wybitnej lekarce i innowacyjnym pedagogu i prekursorce nowoczesnego nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 45975 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Montessori)
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. równol. pol., niem. Spis treści także niem.
To co budziło tak wielkie zainteresowanie w metodzie Montessori, nazwano odkryciem dziecka lub inaczej kluczem do dziecka. Analizując koleje pierwszego wydania "Il metodo" , trzeba stwierdzić, że Maria Montessori wielokrotnie dokonywała zmian w swej metodzie. Świadczy to o ciągłej potrzebie badania rozwoju dziecka i szukania nowych możliwości jego odkrywania, sposobu jego uczenia się, nabywania różnych umiejętności, pamiętając jednak o zasadzie wolnego wyboru i własnej aktywności dziecka w przygotowanym otoczeniu. Dowodem na to, że spadkobiercy myśli pedagogicznej Marii Montessori podążają za dzieckiem, nie zatrzymują się na badaniach dokonanych w zeszłym stuleciu, jest niniejsza pozycja, której celem jest ukazanie, w jaki sposób pracuje się współcześnie z dziećmi, jak dziecko się uczy oraz jaka jest pozycja i rola nauczyciela montessoriańskiego w polskich placówkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16272 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 395-404.
Książka jest adresowana do osób zainteresowanych pedagogiką freblowską, steinerowską, Montessori, planem daltońskim, pedagogiką freinetowska, unschoolingiem lub szkołami demokratycznymi, które chciałyby wiedzieć, czy współczesna nauka potwierdza intuicje ich twórców.Publikacja może też służyć pomocą nauczycielom, którzy chcieliby wdrożyć do swojej praktyki rozwiązania stosowane w omówionych nurtach, a także rodzicom, którzy szukają dla swoich dzieci szkoły i chcieliby dowiedzieć się, co oferują konkretne podejścia.W książce omówione zostały następujące nurty:- pedagogika Friedricha Froebla - autorką rozdziału jest Sylwia Kustosz.- pedagogika waldorfska - autorką rozdziału jest Maria Borzęcka.- pedagogika Montessori - autorkami rozdziału są Dominika Stępień-Buczek i Izabella Gorczyca.- plan daltoński - autorami rozdziału są Anna i Robert Sowińscy.- pedagogika Freinetowska - autorką rozdziału jest Marzena Kędra.- edukacja demokratyczna - autorką rozdziału jest Marianna Kłosińska.Autorami bogatych komentarzy naukowych są: dr Marek Kaczmarzyk (biolog UŚ), dr Marcin Jaracz (neuropsycholog Collegium Medicum UMK i dr Marzena Żylińska (metodyk).Fragment wstępu:"Prezentowany wybór alternatywnych nurtów nie wyczerpuje całej palety prądów i kierunków pedagogicznych, ale koncentruje się na najczęściej spotkanych w polskich szkołach. Zależało mi na tym, by każdy z nurtów był opisany przez osoby, które stosują go w praktyce, by był to przekaz osobisty, a teksty zawierały nie tylko teoretyczne informacje, ale i subiektywne oceny i płynące z doświadczenia relacje. Czytając po raz pierwszy nadesłane teksty, wiedziałam, że była to dobra decyzja, bo jak pokazują wnioski płynące z badań psychologów i neurobiologów, o tym, czy coś nas porusza, decydują emocje, a te towarzyszą osobistemu zaangażowaniu."dr Marzena Żylińska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22149 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej