Winterhoff Michael (1955- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Winterhoff Michael (1955- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Psychiatra dziecięcy Michael Winterhoff próbuje rozwiązać problem bezradności wychowawczej współczesnych rodziców, polegający na częstym przejmowaniu przez dzieci kontroli nad procesem wychowania. Autor nazywa to zjawisko dziecięcą tyranią i udowadnia, że obecnie w wysoko rozwiniętych społeczeństwach dzieci coraz częściej - wbrew swojej woli i przy bezradności otaczających ich dorosłych - tracą respekt dla swoich wychowawców, co prowadzi do frustracji, rodzinnych konfliktów i niedoborów emocjonalnych, gdy dzieci te zaczynają dorastać. Jak wyjść z tego kryzysu? Dorośli, zwłaszcza rodzice i nauczyciele, powinni być świadomi swojej odpowiedzialności za rozwój psychiczny powierzonego im dziecka. To od nich zależy, czy z małego tyrana wyrośnie szczęśliwy, spełniony, zdrowy człowiek. Klasyczny model wychowania Winterhoff proponuje zastąpić nowoczesnym, który uwzględnia fizyczne, ale przede wszystkim psychiczne dojrzewanie dziecka. Dowiadujemy się na przykład, na jakim etapie rozwoju psychicznego znajduje się raczkujące niemowlę i z jakim poziomem stresu jest gotowe sobie poradzić, by pozostało to bez szkody dla jego kształtującego się obrazu świata oraz że nie każdy trzynastolatek jest gotów na samodzielne kontrolowanie higieny własnego ciała. Książka dla dorosłych, którzy z niepoważanych dyktatorów chcą się stać wrażliwymi instruktorami, wspierającymi dzieci w procesie dorastania.
Rozdział pierwszy. Parę słów na początek * Dlaczego samo wychowanie nie wystarcza? * Czym się kierować? Etapy rozwoju dziecka * Ekskurs. Pojęcie dzieciństwa na przestrzeni dziejów * Z życia wzięte. Sprzątanie * Rozdział drugi. Koncepcja "dziecka". Co powoduje zaburzenia więzi? * Koncepcja "dziecko jako dziecko" * Koncepcja " dziecko jako partner" * Koncepcja "chcę, żeby moje dziecko mnie kochało" * Konepcja "dziecko jako część mnie" * Przykład Jana * Z życia wzięte. Kontrola zadań domowych przez nauczyciela * Rozdział trzeci. Zaburzenia komunikacji jako podłoże dylematu. Co właściwie mamy na myśli, kiedy mówimy "dziecko" * Rada pedagogiczna. Komunikacja pomiędzy nauczycielami w sprawie dzieci * Komunikacja pomiędzy nauczycielami i uczniami * Komunikacja pomiędzy nauczycielami i rodzicami * Komunikacja pomiędzy rodzicami i dziećmi * Komunikacja pomiędzy rodzicami i dziadkami * Komunikacja pomiędzy partnerami * Zaburzona komunikacja w moim gabinecie - przykład * Rozdział czwarty. Dokąd prowadzi ta droga? Perspektywy naszego społeczeństwa pod znakiem braku rozwoju psychicznego * Czynnik czasowy * Czas goni - tempo i prędkość jako cechy nowoczesności * Psychiczne skutki kultu tempa * Dać sobie czas - wyhamować - włączyć spokój * Przykład Michaela * Pytanie o sens * Rozdział piąty. Wyjście. Nie ma prostych rozwiązań * Odnaleźć siebie na nowo. Autoanaliza i usunięcie zaburzeń więzi * Z życia wzięte. Ubieramy się * Przykład Tima * Rozdział szósty. Sfera prywatna. Co dziś musi zdziałać rodzina? * Rozdział siódmy. Przestrzeń publiczna. Oczekiwania społeczne i presja * Brak struktury w przedszkolu i szkole * Dzieci nie potrzebują animatora * Rozdział ósmy. Wnioski. Co robić?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej