Komunikacja interpersonalna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(173)
Forma i typ
Książki
(167)
Poradniki i przewodniki
(93)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje naukowe
(14)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Audiobooki
(5)
Proza
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(194)
wypożyczone
(48)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(10)
BD40 (Suwalska 11)
(6)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(7)
CN1 (św. Wincentego 85)
(28)
MW123 (św. Wincentego 64)
(6)
W2 (Bazyliańska 6)
(20)
W29 (Rembielińska 6a)
(7)
W37 (Smoleńska 94)
(8)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(8)
W64 (Radzymińska 121)
(12)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(5)
W98 (Kondratowicza 23)
(7)
WP130 (św. Wincentego 85)
(104)
Autor
Berendt Joanna
(4)
Carnegie Dale (1888-1955)
(4)
Błaż Agata
(3)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(3)
Gray John (1951- )
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Harwas-Napierała Barbara
(3)
Maruszkin Małgorzata
(3)
Pell Arthur R
(3)
Skoczylas Grażyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adler Ronald Brian (1946- )
(2)
Aladjidi Virginie (1971- )
(2)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(2)
Carnegie Dorothy (1912- )
(2)
Chapman Gary D. (1938- )
(2)
Cichawa Paweł
(2)
Davis Martha (1947- )
(2)
Duda Anna K
(2)
Dziewońska Dorota
(2)
Erikson Thomas (1965- )
(2)
Fanning Patrick
(2)
Giżyńska Suzan (1972- )
(2)
Glass Lillian
(2)
Gryżewski Andrzej (psycholog)
(2)
Jaszecka Karolina
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Kazek Beata
(2)
Kozak Agnieszka
(2)
Kuhn Joanna
(2)
Lipa Michał
(2)
McKay Matthew
(2)
Miller Katarzyna
(2)
Miller Katarzyna (1962- )
(2)
Moskal Maria
(2)
Pellissier Caroline (1971- )
(2)
Proctor Russell F
(2)
Roca Elisenda (1963- )
(2)
Rosenfeld Lawrence B. (1944- )
(2)
Sendor Magdalena
(2)
Serafinowicz Agnieszka
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Smółka Paweł
(2)
Stanisławska Irena A
(2)
Syska Dariusz
(2)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(2)
Wojciechowska Justyna (logopeda)
(2)
Woldańska Justyna
(2)
Altucher Claudia Azula
(1)
Altucher James
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Arndt Roland
(1)
Artymiak Małgorzata
(1)
Bacon Terry R. (1947- )
(1)
Banasiak Jan
(1)
Baney Joann
(1)
Barker Alan (1956- )
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Baryło Waldemar
(1)
Bauer Katarzyna
(1)
Baylon Christian
(1)
Bielas Jacek
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Boniszewska Anna
(1)
Boszczyk Natalia
(1)
Boćkowski Lesław E
(1)
Brett Regina (1956- )
(1)
Brian Rachel (1971- )
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Buk Katarzyna
(1)
Bullock Dan (1983- )
(1)
Burningham Sarah O`Leary
(1)
Błachowicz Ewa
(1)
Błaszczak Ewa
(1)
Błońska Ewelina
(1)
Carter Jay
(1)
Chang Jill
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Ciałkowska-Rysz Aleksandra
(1)
Covan David
(1)
Cwalina Wojciech (1971- )
(1)
Cydejko Ewdokia
(1)
Cyganik Kamil
(1)
Czak Krystyna
(1)
Czarnawska Mira Montana (1953- )
(1)
Czechowska-|Bieluga Marta
(1)
Czernik Jakub
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Donoghue Paul J
(1)
Doroba Anita
(1)
Dreeke Robin
(1)
Dudzik Katarzyna
(1)
Dziedzic Agnieszka
(1)
Emery Roxanne
(1)
Faber Joanna
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Fenyvesiová Lívia
(1)
Ferrazzi Keith
(1)
Filak Patrycja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(61)
2010 - 2019
(88)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(121)
1901-2000
(11)
1989-2000
(6)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(172)
Ukraina
(1)
Język
polski
(172)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Rodzice
(19)
Nauczyciele
(14)
6-8 lat
(7)
Dzieci
(7)
Psychoterapeuci
(6)
Pedagodzy
(5)
0-5 lat
(4)
14-17 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Młodzież
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Kobieta
(3)
Psycholodzy
(3)
Coachowie
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Lekarze
(1)
Menadżerowie
(1)
Menedżerowie
(1)
Neurologowie dziecięcy
(1)
Opiekunowie dzieci z zaburzeniami o charakterze autystycznym
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy HR
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Rehabilitanci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura francuska
(2)
Literatura katalońska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Komunikacja interpersonalna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
Poradnik
(104)
Scenariusz zajęć
(8)
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Wydawnictwa popularne
(5)
Wywiad dziennikarski
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Opowiadania i nowele
(4)
Podręczniki
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Publicystyka
(2)
Aforyzmy
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Esej
(1)
Fotografia cyfrowa
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Komiks
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Monografia
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(49)
Psychologia
(47)
Edukacja i pedagogika
(30)
Rozwój osobisty
(28)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Praca, kariera, pieniądze
(8)
Medycyna i zdrowie
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Językoznawstwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Religia i duchowość
(1)
173 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Relacje interpersonalne : proces porozumiewania się / Ronald B. Adler, Lawrence B. Rosenfeld, Russell F. Proctor II ; przekład Grażyna Skoczylas. - Wydanie 2. zmienione (na podstawie 10. wydania oryginału) (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2016. - XVI, 521 stron : ilustracje, 24 cm.
Bibliografia, netografia strony 443-500. Indeksy.
Relacje interpersonalne, oparte na najnowszym, dziesiątym wydaniu amerykańskim, to znakomite wprowadzenie do zagadnień porozumiewania się, które może służyć zarówno studentom - i to nie tylko psychologii - jak badaczom tematu. Dzieło to rozwija się wraz z tym, jak rozszerzają się zagadnienia porozumiewania się między ludźmi.Autorzy odwołują się do wyników licznych badań nad porozumiewaniem się i bogatej literatury przedmiotu, czerpiąc obficie z najświeższych dokonań na tym polu. Rozważają zagadnienia porozumiewania się na różnych płaszczyznach - od par, rodzin i innych małych grup po relacje w miejscu pracy i kontakty między przedstawicielami różnych kultur - oraz w wielu aspektach, poruszając m.in. kwestię ekspresji emocjonalnej, wpływu płci na styl porozumiewania się, powodów przyjmowania postawy obronnej czy ochrony prywatności w relacjach z innymi. Nie zapominają też o zjawiskach najbardziej współczesnych, jak np. porozumiewanie się za pośrednictwem Internetu i komunikatorów.Zrozumiały i wartki język, jakim posługują się autorzy, dobrze skonstruowane tabele i rysunki, zdjęcia ilustrujące omawiane zagadnienia oraz przykłady z życia są dodatkowym atutem tego znakomitego podręcznika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18703 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Relacje interpersonalne : proces porozumiewania się / Ronald B. Adler, Lawrence B. Rosenfeld, Russell F. Proctor II ; przekład Grażyna Skoczylas. - Wydanie III zmienione (na podstawie XIII wydania oryginalnego). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018. - XVIII, [2] strony, 413, [91] stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 26 cm.
Na stronie tytułowej: Na podstawie XIII wydania amerykańskiego.
Bibliografia na stronach B-1-B-60. Indeks.
Nowe wydanie znanego od lat także w Polsce podręcznika! Rozszerzone i uzupełnione o wyniki najnowszych badań, oparte na 13. edycji amerykańskiej.Znakomite wprowadzenie do zagadnień porozumiewania się, które może służyć zarówno studentom, wykładowcom, jak i badaczom. Dzieło to rozwija się z każdym nowym wydaniem, idealnie łącząc teorię, doniesienia z badań i ćwiczenia pozwalające sprawdzać wiedzę oraz rozwijać własne umiejętności w zakresie relacji interpersonalnych.Niniejsze wydanie zawiera mnóstwo przebudowanego lub całkowicie nowego materiału. Dotyczy to m.in. mediów społecznych i serwisów społecznościowych, porozumiewania się w kontekście międzykulturowym i w bliskich relacjach - w rodzinie, w związkach uczuciowych i przyjacielskich - oraz w kontekście płci biologicznej i społecznej. W tym wydaniu rozbudowano także materiał poświęcony m.in. nieporozumieniom w komunikacji, wpływowi płci na sposób posługiwania się językiem, stylom słuchania, emocjom wspierającym porozumiewanie się. Materiał świetnie uzupełniają nowe rubryki: "Z badań", "Ciemna strona komunikacji" , "W pracy" oraz rubryki umożliwiające użytkownikom podręcznika sprawdzenie wiedzy i umiejętności w tym zakresie: "Jak się porozumiewasz" i "Sprawdź swoją wiedzę".Relacje interpersonalne to jeden z najlepszych na świecie podręczników wprowadzających do porozumiewania się międzyludzkiego. To nie tylko moja opinia - w każdym semestrze wyrażają ją również moi studenci. - Rachel Reznik, Elmhurst College To jeden z najlepiej skonstruowanych i napisanych podręczników komunikacji międzyludzkiej - zawsze aktualny dzięki wprowadzanym w każdym nowym wydaniu zmianom. - Lowell Habel, Chapman University Relacje interpersonalne bezbłędnie przeprowadzają studentów przez zagadnienia porozumiewania się między ludźmi, dając znakomite podstawy teoretyczne wraz z wiedzą wynikającą z badań naukowych, a przy tym są napisane w niezwykle przystępny sposób. Moi studenci podzielają tę opinię - wciąż powtarzają mi, że nie mogą się rozstać z tym podręcznikiem, ponieważ jest niezastąpionym źródłem wiedzy i praktycznych ćwiczeń. - Patricia Smith Ollry, Concordia University Irvine.Autorami Relacji interpersonalnych są trzej profesorowie psychologii specjalizujący się w zagadnieniach porozumiewania się międzyludzkiego i procesów interpersonalnych: Ronald B. Adler z Santa Barbara City College, Lawrence B. Rosenfeld z University of North Carolina w Chapell Hill, Russell F. Proctor II z Northern Kentucky University, nie tylko cenieni badacze, ale i wspaniali wykładowcy uniwersyteccy.
CZĘŚĆ PIERWSZA: PODSTAWY POROZUMIEWANIA SIĘ MIĘDZYOSOBOWEGO * Rozdział 1. Procesy międzyosobowe * Rozdział 2. Kultura a porozumiewanie się międzyosobowe * Rozdział 3. Porozumiewanie międzyosobowe a "Ja" * Rozdział 4. Spostrzeganie innych ; CZĘŚĆ DRUGA: TWORZENIE WIADOMOŚCI I ODPOWIEDANIE NA WIADOMOŚCI * Rozdział 5. Język * Rozdział 6. Komunikacja niewerbalna * Rozdział 7. Słuchanie. Odbieranie wiadomości i reagowanie * Rozdział 8. Emocje * CZĘŚĆ TRZECIA: ASPEKTY RELACJI INTERPERSONALNYCH * Rozdział 9. Dynamika relacji interpersonalnych * Rozdział 10. Porozumienie się w bliskich relacjach. Przyjaciele, rodzina i partnerzy w związkach uczuciowych * Rozdział 11. Klimat porozumiewania się * Rozdział 12. Radzenie sobie z konfliktami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19509 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
325 min.
Tyt. oryg.: "Power of no: because one little word can bring health, abundance, and happiness".
Muzyka Grzegorz Dondziłło.
Czyta: Robert Michalak.
Dostępne również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia sukcesu, czyli Przyjaźń w interesach / Roland Arndt ; [tł. Krystyna Czak]. - Wydanie I przetworzone na podstawie wydania 1. - Wrocław : Wydawnictwo Astrum, [2016]. - 215, [1] stron ; 20 cm.
(Kreatywność : seria książek naukowych i popularno-naukowych)
Poprzednie wydanie pt.: Komunikacja międzyludzka : psychologia sukcesu czyli przyjaźń w interesach.
Bazując na konkretnych przykładach z życia zawodowego osób reprezentujących różne profesje, autor książki wskazuje możliwości kontaktów międzyludzkich, nacechowanych uczciwością, zaufaniem i konstruktywnym działaniem. Dzięki temu może dojść do powstania swoistego rodzaju przyjaźni prowadzącej do obustronnych korzyści nie tylko w sferze prywatnej, ale i zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 157-158.
Książkę tę pisałam z myślą o osobach takich jak te, z którymi - z racji swojej pracy zawodowej i życiowych doświadczeń - zdarzyło mi się spotkać, a które przeżywają trudności w relacjach (zwłaszcza damsko-męskich) i pomimo sporych wysiłków wkładanych w poszukiwanie wartościowych rad i sugestii, nadal mają poczucie braku rozumienia zarówno przyczyn doświadczanych trudności, jak i skutecznych sposobów radzenia sobie z nimi. Utrwalają w sobie przekonanie o byciu skazanymi na niepowodzenia. Często wypowiadają myśli typu: Ja już widocznie taki jestem; Kobiety takie są, nikt ich nie zrozumie; Od mężczyzny nie ma co oczekiwać zrozumienia itp. A to nie prawda.Te myśli pomogły już wielu i wciąż pomagają. Jestem przekonana, że i Tobie, drogi Czytelniku też pomogą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19201 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na górze okł.: Dowiedz się, czego naprawdę chcą twoi pracownicy.
Na dole okł.: Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół?.
Silne relacje międzyludzkie opierają się na dobrej komunikacji. Atmosfera w pracy przekłada się na wyniki i wizerunek firmy. Zwłaszcza relacja przełożony - podwładny jest skomplikowana i trzeba nad nią pracować, aby opierała się na wzajemnym szacunku, zaufaniu i wspólnym dążeniu do celu. Pierwsze pytanie, jakie powinien zadać sobie dobry menedżer, może się wydawać banalnie: "Czego potrzebują moi podwładni?". Okazuje się jednak, że potrzeby pracowników są przez przełożonych spychane na dalszy plan, co według Terry`ego R. Bacona jest poważnym błędem. Jego książka pomoże Ci zmienić swoje przyzwyczajenia dotyczące pracy z grupą i stworzyć zespół, który będzie chciał razem działać na rzecz firmy. Dzięki wskazówkom autora dowiesz się, co robić, aby stać się autorytetem i partnerem dla podwładnych. Jeśli zmienisz swoje nawyki i zastosujesz się do jego rad, przekonasz się, o ile lżej pracuje się Tobie i Twoim ludziom.
Rozdział 1 * Czego ludzie chcą najbardziej * Część 1 * W tobie pokładam ufność * Rozdział 2 * Być godnym zaufania * Rozdział 3 * Nadawać relacjom właściwy ton * Rozdział 4 * Być wrażliwym * Rozdział 5 * Szacunek dla innych * Rozdział 6 * Kontakty osobiste * Część 2 * Zdrowe Ja * Rozdział 7 * Szacunek dla siebie * Rozdział 8 * Utrzymać równy kurs * Rozdział 9 * Toksyczne zachowanie (i jak go unikać) * Zakończenie * Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 26,93 zł
Książka
W koszyku
(Przewodnik)
Bibliogr. s. [115]-116. Indeks.
Przewodnik prowadzi czytelnika krok po kroku po niełatwej drodze doskonalenia umiejętności porozumiewania się w sferze zawodowej, ale może też posłużyć jako poradnik komunikacji w ogóle, w życiu codziennym. Jest ponadto przydatnym narzędziem dla potrzeb szkoleń specjalistycznych i seminariów. Autorka przewodnika, doświadczona specjalistka w dziedzinie komunikacji, dostarcza również wskazówek przydatnych dla podtrzymywania kontaktów biznesowych. Czytelnik dowie się między innymi: jak należy się zachować podczas rozmowy kwalifikacyjnej, na czym polegają skuteczne negocjacje, jak taktownie i efektywnie przeprowadzać okresowe oceny pracowników, co to jest konstruktywne słuchanie i jak się go nauczyć, jak umiejętnie przekazywać informacje zwrotne, jakie pytania zadawać klientom przez telefon, żeby rozmowa z biznesowego punktu widzenia była skuteczna, jak zapanować nad nieśmiałością, która utrudnia karierę, w jaki sposób szukać najlepszych pracowników do swego działu, jak zawierać intratne kontrakty w sytuacji, kiedy kontrahent jest bardzo wymagający, jak nawiązywać i podtrzymywać kontakty na rynku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53566 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Książka
W koszyku
(Droga do Sukcesu)
Na okładce: Światowy bestesller.
Praktyczny poradnik na temat skutecznej komunikacji w biznesie. Książka zawiera istotne porady, jak poprawiać jakość rozmów, przeprowadzać efektywne prezentacje, pisać perfekcyjne e-maile i sprawozdania, a także skutecznie nawiązywać kontakty biznesowe. Poradniki "Droga do sukcesu" pomogą zdobyć kluczowe umiejętności i podnieść efektywność pracy; błyskawicznie osiągnąć mierzalne postępy i rozwinąć swoją karierę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Komunikacja / Christian Baylon, Xavier Mignot ; przekł. Magdalena Sowa. - Kraków : Wydawnictwo Flair, cop. 2008. - 430, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 403-415. - Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Słucham, Mówię, Wspieram)
Dzieci nie zawsze zachowują się tak, jak chcemy. My jako rodzice nie zawsze reagujemy tak, jak chcemy. Co zrobić, gdy emocje dorosłego lub małego człowieka sięgają zenitu? Jak rozmawiać z dzieckiem tak, aby się dogadać? Co zwiększa szansę na empatyczną komunikację i wzajemne usłyszenie się? Jak budować relację opartą na wzajemnym szacunku, akceptacji i zaufaniu? To tylko niektóre z ważnych pytań, na które wspólnie odpowiemy. Ta książka jest o tym, co pomaga budować takie relacje z dziećmi, o jakich marzymy. Pierwszy krok to zrozumienie i poznanie siebie w roli rodzica. Jakim rodzicem chcę być? O co potrzebuję zadbać, by zbudować takie kontakty z dzieckiem, jakich chcę? Kolejny etap to poznanie i zrozumienie dziecka - dzieci bowiem czasem robią wszystko na opak w stosunku do rodzicielskich oczekiwań i to w najmniej odpowiednim momencie! Słodki aniołek odchodzi wówczas na bok, a do akcji wkracza mały buntownik. Jak za każdym z tych zachowań dostrzec sedno, potrzeby dziecka, jego motywacje i uczucia? Ostatni element to praktyka - konkretne narzędzia inspirowane "Porozumieniem bez Przemocy" i podejściem coachingowym. Jest to ważna część książki, gdyż wspiera ona rodzica w przełożeniu teorii na działanie. Chcemy przyjrzeć się różnym stronom rodzicielstwa, by dzięki praktycznym ćwiczeniom wesprzeć rodziców w czerpaniu radości i satysfakcji z rodzicielstwa. Rodzic mówi - dziecko mówi, a to już dobry krok, by zwiększyć szanse na ich wzajemne usłyszenie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19197 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [267]-270.
By poczuć radość w poniedziałkowy poranek...Wyobraź sobie firmę wolną od krzyku, konfliktów, wzajemnego punktowania i obgadywania za plecami. Wyobraź sobie środowisko pracy bez kompleksów, bez zagrożenia, przyjazne miejsce, gdzie Ty i ludzie wokół macie poczucie sensu i własnej wartości. Wyobraź sobie, że z zawodowej rzeczywistości usuwasz przemoc, agresję, szantaż, pretensje, fochy i oceny, w zamian tworzysz nowy świat, oparty na szacunku, współpracy, dialogu oraz - co najważniejsze - na kontakcie z innymi ludźmi i wzajemnym zrozumieniu. Wyobraź sobie świat, w którym można być efektywnym i zadowolonym ze swojej pracy. Wyobraź go sobie, a potem wprowadź jego reguły do swojej codzienności.Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication - NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i wypracowywania na jej podstawie rozwiązań wygrany - wygrany. Nie ma tu miejsca na przemoc, strach, ocenianie, co dobre, a co złe, w zamian jest uważność na fakty i obserwacje, refleksja, jakie uczucia, a zatem i potrzeby, wywołują w nas dane sceny, sytuacje czy zachowanie drugiego człowieka. Nie ma spychania na kogoś odpowiedzialności za własne samopoczucie. Jest koncentracja na słuchaniu, dbanie o siebie i innych. W efekcie, w atmosferze porozumienia, wszystkim pracuje się przyjemniej i spokojniej. Wzrasta entuzjazm, pojawiają się nowe pomysły, poprawiają się wyniki finansowe. Firma ma świetną reputację jako pracodawca, więc do wolnych stanowisk ustawia się kolejka chętnych.Piękne, prawda? W dodatku realne. Poznaj reguły Porozumienia bez Przemocy i już dziś zacznij je wprowadzać w swoim życiu i we własnej organizacji!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21266 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [267]-270.
By poczuć radość w poniedziałkowy poranek... Wyobraź sobie firmę wolną od krzyku, konfliktów, wzajemnego punktowania i obgadywania za plecami. Wyobraź sobie środowisko pracy bez kompleksów, bez zagrożenia, przyjazne miejsce, gdzie Ty i ludzie wokół macie poczucie sensu i własnej wartości. Wyobraź sobie, że z zawodowej rzeczywistości usuwasz przemoc, agresję, szantaż, pretensje, fochy i oceny, w zamian tworzysz nowy świat, oparty na szacunku, współpracy, dialogu oraz - co najważniejsze - na kontakcie z innymi ludźmi i wzajemnym zrozumieniu. Wyobraź sobie świat, w którym można być efektywnym i zadowolonym ze swojej pracy. Wyobraź go sobie, a potem wprowadź jego reguły do swojej codzienności. Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication - NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i wypracowywania na jej podstawie rozwiązań wygrany - wygrany. Nie ma tu miejsca na przemoc, strach, ocenianie, co dobre, a co złe, w zamian jest uważność na fakty i obserwacje, refleksja, jakie uczucia, a zatem i potrzeby, wywołują w nas dane sceny, sytuacje czy zachowanie drugiego człowieka. Nie ma spychania na kogoś odpowiedzialności za własne samopoczucie. Jest koncentracja na słuchaniu, dbanie o siebie i innych. W efekcie, w atmosferze porozumienia, wszystkim pracuje się przyjemniej i spokojniej. Wzrasta entuzjazm, pojawiają się nowe pomysły, poprawiają się wyniki finansowe. Firma ma świetną reputację jako pracodawca, więc do wolnych stanowisk ustawia się kolejka chętnych. Piękne, prawda? W dodatku realne. Poznaj reguły Porozumienia bez Przemocy i już dziś zacznij je wprowadzać w swoim życiu i we własnej organizacji!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.06.2024)
Książka
W koszyku
Książka jest wprowadzeniem w tematykę Porozumienia bez Przemocy skierowane do nauczycieli, którym bliskie są kwestie komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Składa się z teoretycznego wprowadzenia i ośmiu scenariuszy lekcji tworzących cykl zajęć o komunikacji i empatycznych relacjach w szkole i poza nią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20742 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53258 (1 egz.)
Kaucja: 15,66 zł
Książka
W koszyku
Mówmy do siebie jak ludzie : komunikacyjny detoks / Ewa Błaszczak. - Gliwice : Sensus, copyright 2022. - 280 stron ; 21 cm.
(Sensus)
Książka dostępna także jako e-book.
Komunikacja (nie)toksyczna. Nikt nie żyje w społecznej próżni. W każdym razie nikt nie powinien w niej żyć. Człowiek to istota społeczna, która do zdrowego, pełnego, szczęśliwego funkcjonowania potrzebuje innych ludzi. Spotykania się z nimi, spędzania czasu, rozmów. Niestety, relacje często są podszyte pewnym podstawowym lękiem. Mózg człowieka niczego nie boi się tak bardzo, jak odrzucenia. To naturalne - skoro odpowiednie kontakty społeczne są tak ważne dla przeżycia, wizja ich utraty musi budzić strach. I prowokować do samoobrony. A samoobroną ludzkiego mózgu są toksyny komunikacyjne. Jak każdy "odruchowy" system obronny, toksyny komunikacyjne mają pewne dobre cele, ale... bardzo często przynoszą negatywne konsekwencje. Sączone dzień po dniu, stają się główną przyczyną nieporozumień i konfliktów między ludźmi. W biznesie są powodem nieefektywności spotkań, braku podejścia określanego jako "gra do jednej bramki" i spadku zaangażowania. Zabijają poczucie partnerstwa, niszczą zaufanie, osłabiają kreatywność. To, co mózg jednego człowieka może w danej chwili uznać za właściwą reakcję na toksynę wysłaną przez mózg drugiego, w efekcie przynosi rezultaty odwrotne do oczekiwanych. Działa negatywnie dla obu stron - czy to współpracowników przy sąsiednich biurkach, czy rozmówców przy stole negocjacyjnym. Na szczęście wobec własnych i cudzych toksyn informacyjnych nie pozostajemy bezradni. Skorzystaj z najświeższej wiedzy neurobiologicznej, psychologicznej, socjologicznej i biznesowej i przekonaj się, że jesteś w stanie zneutralizować toksyny komunikacyjne. A nawet więcej - zaprząc je do pracy przy budowie dobrych, trwałych i efektywnych relacji. W pracy i w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 139.
Książka adresowana jest do wszystkich, lecz szczególnie do tych, którzy chcą coś zmienić w swoim życiu. Do tych, którzy chcą się dowiedzieć, jak stać się sprzedawcą osiągającym sukcesy w sposób planowy, a nie tylko intuicyjny. Do tych, którzy chcą uczynić swoje życie szczęśliwszym i nie żyć...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dobre relacje w szkole / Natalia Boszczyk. - Stan prawny na 1 września 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 260 stron ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia na stronach 253-257.
Publikacja jest przewodnikiem po zagadnieniach dotyczących budowania dobrych relacji w szkole, napisanym przez praktyka dla praktyków z głębokim przekonaniem, że dobrą edukację tworzy się zawsze poprzez budowanie pozytywnych relacji.Autorka skupiając się wokół hasła "edukacja to relacja", zachęca do wdrażania działań opartych na empatii, szacunku i akceptacji oraz proponuje bogaty zbiór pomysłów na budowanie relacji z uczniami, rodzicami, a także ze współpracownikami z grona pedagogicznego.W książce czytelnik znajdzie m.in.:Ľ katalog pomysłów na budowanie relacji w szkole wraz ze schematami wdrażania proponowanych rozwiązań;Ľ praktyczne porady dotyczące tego, w jaki sposób aranżować szkolną przestrzeń, by sprzyjała ona budowaniu relacji, a zarazem by wspierała efektywną naukę;Ľ techniki komunikacji w konflikcie: narzędzia Porozumienia bez Przemocy (NVC), tutoringu i mediacji.Opracowanie zawiera ćwiczenia, które pomagają przekuć teorię w praktykę każdy rozdział wzbogacają pytania, przykłady ze szkolnej codzienności oraz wypowiedzi nauczycielek i nauczycieli.Książka opisuje konkretne działania, które można podejmować na co dzień, by budować pozytywne więzi w edukacji, przeznaczona jest zarówno dla nauczycieli, jak i dyrektorów szkół odpowiedzialnych za dobrą komunikację, atmosferę i aranżację szkolnej przestrzeni. Zainteresuje także rodziców oraz studentów kierunków pedagogicznych, pomagając im zrozumieć szkolną rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dostępne także jako e-book.
Jerzy Bralczyk i Lucyna Kirwil. Językoznawca i psycholog. Mąż i żona. Od 35 lat w nieustającej rozmowie - czasem poważnej, czasem całkiem niepoważnej, czasem spokojnej, czasem pełnej emocji, zawsze błyskotliwej i nigdy nudnej. W książce "Pokochawszy" w rozmowie z Karoliną Oponowicz dyskutują o wszystkim tym, co z miłością związane: romantycznych wyznaniach, zakochaniu i odkochaniu, seksie, kłótniach, listach miłosnych, czułych słowach, kiczu, rozstaniach i miłości dojrzałej. Patrzą na sprawy a to pod kątem języka, a to emocji. A ponieważ te perspektywy nie zawsze się pokrywają, w wymianie zdań pomiędzy nimi nie brakuje ognia. Przy okazji Jerzy Bralczyk i Lucyna Kirwil opowiadają, wspominają początki związku, najbardziej burzliwe kłótnie, językowe nieporozumienia czy małżeńskie rytuały. Czy mówienie, że miłość jest jak róża, to kicz? Jaka jest najpiękniejsza w literaturze scena oświadczyn? Co zrobić, żeby miłość trwała wiecznie? Dlaczego tyle seksualnych określeń ma związek z ptactwem? Jak się dobrze kłócić? Kiedy w łóżku rozmawiać, a kiedy milczeć? Czy profesor Bralczyk ogląda komedie romantyczne? Kto komu dał czarną polewkę? Dlaczego Lucyna Kirwil nie zwraca się do męża "Juruś"? To tylko kilka z wielu pytań, na które odpowiedź pada w książce "Pokochawszy".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdrowy język : dla lekarza, dla pacjenta / Jerzy Bralczyk, Artur Mamcarz. - Wydanie I. - Warszawa : PWN ; PZWL , 2023. - 336 stron ; 22 cm.
Dostępna również jako e-book i audiobook.
Każdemu, nawet lekarzowi, zdarza się być pacjentem. Ale czy każdy potrafi opowiedzieć o swoim problemie ze zdrowiem tak, aby lekarz dobrze go zrozumiał i dzięki temu postawił właściwą diagnozę, a potem dokonał wyboru właściwej terapii? Czy każdy lekarz potrafi dowiedzieć się od swojego pacjenta tego, co ważne dla jego zdrowia? Co służy prawdziwemu porozumieniu między pacjentem a lekarzem? Kluczowy jest język, którego używamy. Słowo ma bowiem wielką siłę, a sama rozmowa może mieć działanie terapeutyczne. Zdrowie jest obecne w wielu powiedzeniach, przysłowiach, życzeniach i codziennych zwrotach i jest jedną z najwyżej cenionych wartości. Ale czy dobrze je rozumiemy i potrafimy o nim rozmawiać? - Warto to sobie uświadomić. O języku medycyny, jakim posługują się lekarze i pacjenci, rozmawiają językoznawca - prof. Jerzy Bralczyk oraz lekarz - prof. Artur Mamcarz. Mówią oni o pochodzeniu słów związanych ze zdrowiem, o tym, jak zmieniał się ich wydźwięk oraz jakie jest ich obecne znaczenie. Zastanawiają się wspólnie, jaki powinien być język środowiska medycznego, aby porozumienie z pacjentem było rzeczywiste, a nie pozorne i aby jego efektem było bezpieczne i skuteczne leczenie. Prof. J. Bralczyk występuje tu w podwójnej roli: jako znawca języka, ale i jako pacjent. Opowiada o zawiłościach związanych z językiem medycyny i zdrowia ze zwykłą sobie erudycją, swadą i poczuciem humoru. To jedyna na rynku książka o komunikacji w obszarze służby zdrowia w ujęciu językoznawczym i zainteresuje nie tylko lekarzy i osoby zainteresowane językiem, ale także pacjentów. To prawdziwa uczta intelektualna dla tych, którym bliskie są sprawy zdrowia i języka! [Opis pochodzi z taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 59005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odkryj swoją prawdę, wytrwale za nią podążaj i nie wahaj się nią dzielić - oto przesłanie nowej książki Reginy Brett. "Mów własnym głosem" to 50 porywających lekcji o tym, jaką siłę mają słowa - nie milczenie; o tym, że nawet jeśłi trudno zmierzyć się z prawdą, to tylko w ten sposób staniemy się wolni. Jak ćwiczyć się w odwadze? Jak stawiać czoła codzienności wbrew naszym obawom i lękom? I wreszcie - jak przekazywać swoją historię, by była inspiracją i nadzieją? Przeczytaj.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej