Zubrzycka-Maciąg Teresa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Nauczyciele
(2)
Stres zawodowy
(2)
Kobieta
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Psychologia
(1)
Uczniowie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Temat: miejsce
Województwo lubelskie (1919-1939)
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-321. Indeks.
Zjawisko wypalenia zawodowego nauczycieli jest istotnym problemem społecznym i pedagogicznym. Częste występowanie napięć i stresów w trudnych na ogół warunkach pracy zawodowej powoduje wyczerpanie emocjonalne oraz symptomy utraty poczucia podmiotowości nauczycieli, obniża ich motywację i zaangażowanie w sprawy szkoły i środowiska. W zawodzie nauczycielskim, w którym rotacja osób zatrudnionych jest niewielka, ma to niekorzystne skutki zarówno dla samych nauczycieli, jak i uczniów, gdyż wypalenie zawodowe z oczywistych powodów obniża jakość pracy pedagogicznej. Oceniając ogólnie publikację, [...] stwierdzam, że ma ona wysoki poziom merytoryczny, dotyczy istotnego, a zbyt mało rozpoznanego zagadnienia oraz przedstawia wyniki wartościowych, szeroko zakrojonych pod względem tematycznym badań. (Z recenzji prof. zw. dra hab. Mirosława J. Szymańskiego)
Rozdział I. Ogólna charakterystyka wypalenia zawodowego * 1. Pojęcie wypalenia zawodowego * 2. Specyfika i przejawy wypalenia zawodowego * 3. Wybrane koncepcje i modele wypalenia zawodowego * 4. Uwarunkowania wypalenia zawodowego * 5. Wypalenie zawodowe nauczycieli * 5.1. Symptomy wypalania się nauczycieli w zawodzie * 5.2. Przyczyny wypalenia zawodowego nauczycieli * 5.3. Wypalenie zawodowe nauczycieli - przegląd badań * Rozdział II. Metodologiczne podstawy badań własnych * 1. Cel badań i problematyka badawcza * 2. Charakterystyka badanych nauczycielek * Rozdział III. Poziom wypalenia zawodowego badanych nauczycielek * 1. Statystyki opisowe zespołu wypalenia zawodowego badanych * 2. Zróżnicowanie poziomów zespołu wypalenia zawodowego w obrębie zmiennych socjodemograficznych badanych * 3. Typy zespołu wypalenia zawodowego badanych * 4. Typy zespołu wypalenia zawodowego a struktura socjodemograficzna badanych * Rozdział IV. Wypalenie zawodowe a wsparcie społeczne nauczycieli * 1. Wprowadzenie w problematykę wsparcia społecznego * 2. Wsparcie społeczne nauczycieli - przegląd badań * 3. Zależności między wypaleniem zawodowym a wsparciem społecznym badanych nauczycielek * 3.1. Wyniki badań Kwestionariuszem Wsparcia Społecznego (NSSQ) * 3.1.1. Grupy źródłowe sieci wsparcia społecznego badanych * 3.1.2. Grupy źródłowe sieci wsparcia społecznego w obrębie typów zespołu wypalenia zawodowego badanych * 3.1.3. Natężenie wsparcia społecznego a typy zespołu wypalenia zawodowego badanych * 3.2. Wyniki badań Berlińską Skalą Wsparcia Społecznego (BSSS) * Rozdział V. Wypalenie zawodowe a samoocena nauczycieli * 1. Wprowadzenie w problematykę samooceny * 2. Samoocena nauczycieli - przegląd badań * 3. Zależności między wypaleniem zawodowym a samooceną badanych nauczycielek * Rozdział VI. Wypalenie zawodowe a poczucie koherencji nauczycieli * 1. Wprowadzenie w problematykę koherencji * 2. Poczucie koherencji nauczycieli - przegląd badań * 3. Zależności między wypaleniem zawodowym a poczuciem koherencji badanych nauczycielek * 3.1. Wynik globalny * 3.2. Komponenty poczucia koherencji * Rozdział VII. Wypalenie zawodowe a motywacja osiągnięć nauczycieli * 1. Wprowadzenie w problematykę motywacji osiągnięć * 2. Motywacja osiągnięć nauczycieli - przegląd badań * 3. Zależności między wypaleniem zawodowym a motywacją osiągnięć badanych nauczycielek * 3.1. Globalny wskaźnik motywacji osiągnięć * 3.2. Wskaźniki motywacji osiągnięć * Rozdział VIII. Wypalenie zawodowe a postawy zawodowe nauczycieli * 1. Wprowadzenie w problematykę postaw zawodowych * 2. Postawy zawodowe nauczycieli - przegląd badań * 3. Zależności między wypaleniem zawodowym a postawami zawodowymi badanych nauczycielek * 3.1. Globalny wskaźnik postaw zawodowych * 3.2. Wskaźniki postaw zawodowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
Problematyka wychowawcza wciąż jest niedoceniana w polskim systemie edukacji, a przecież wychowanie, obok kształcenia i opieki, to główne zadania współczesnej szkoły. Oczekuje się od niej, aby była nie tylko instytucją nauczającą, ale także chroniącą indywidualność każdego ucznia, przygotowującą do świadomego i wartościowego uczestnictwa w życiu społecznym oraz do kierowania własnym rozwojem i samorealizacji. Szczególną rolę w procesie wychowania szkolnego odgrywają nauczyciele - wychowawcy klas. Od ich wiedzy, umiejętności, postaw i zaangażowania w dużej mierze zależy stosunek uczniów do obowiązków szkolnych, nastawienie i motywacja do nauki, funkcjonowanie w grupie rówieśniczej, a w konsekwencji jakość życia szkolnego. Bardzo ważne dla skuteczności podejmowanych przez nauczyciela działań wychowawczych jest pozyskanie dla współpracy rodziców. Tym głównym kierunkom refleksji pedagogicznej nad wychowaniem w szkole poświęcone jest niniejsze opracowanie. To książka dla tych, którym zagadnienia związane z wychowaniem dzieci i młodzieży są bliskie, pomagają bowiem w racjonalnej i efektywnej pracy z nimi.
Część I. Szkoła jako środowisko wychowawcze * Współodpowiedzialność rodziców i szkoły za wychowanie młodych pokoleń (w świetle raportów CBOS) * Opiekuńczo-wychowawcza funkcja polskiej szkoły * Wychowanie w szkole w świetle doświadczeń i opinii studentów pedagogiki * Strata czasu czy szansa rozwojowa? Godziny wychowawcze w percepcji uczniów szkół ponadpodstawowych * Obraz szkoły, nauczyciela i kolegi w percepcji uczniów gimnazjum * Atmosfera uczenia się w świadomości absolwentów klas prowadzonych na podstawie założeń pedagogiki Marii Montessori * Indywidualność w kształceniu i wychowaniu. Perspektywa nauczyciela i wychowanka * Część II. Nauczyciel jako wykonawca zadań wychowawczych * Stereotyp nauczyciela w opinii społecznej * Kompetencje wychowawcy klasy w ocenie uczniów i nauczycieli * Przygotowanie uczniów do pracy nad sobą jako zadanie nauczyciela wychowawcy * Kompetencje społeczne pedagogów z różnym poczuciem samoskuteczności * Interakcje nauczyciel-uczeń jako czynnik stresogenny (w świetle badań własnych) * Przygotowanie przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego do realizacji zadań wychowawczych * O krok od bezradności, czyli nauczyciel wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi * Możliwości współpracy szkoły z oddziałami integracyjnymi z rodziną dzieci niepełnosprawnych * Możliwości współpracy nauczycieli i rodziców w procesie wychowania i kształcenia uczniów w szkole muzycznej * Część III. Wychowanie w szkole w ujęciu historycznym (w świetle badań polskich i ukraińskich) * Oczekiwania wobec szkoły elementarnej i średniej na przełomie XIX i XX wieku (w świetle wybranych czasopism kobiecych Królestwa Polskiego) * Refleksje na temat założeń polityki oświatowej i wychowawczej II Rzeczypospolitej * Wychowanie patriotyczne w elementarzach II Rzeczypospolitej * Działalność wychowawcza ukraińskich nauczycieli Galicji w procesie edukacji narodowej uczniów (1867-1939) * The role of the teacher in the formation of senior pupils? creative personality (1950-1980) - Rola nauczyciela w kształtowaniu osobowości twórczej licealistów w latach 1950-1980 * Iwan Franko about the role of a teacher inyouth education - Iwan Franko na temat roli nauczyciela w edukacji uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 297-322. Indeks.
Autorka podejmuje niezwykle ważny dla polskiej pedeutologii problem badawczy i wprowadza czytelników w zakres poszerzających i pogłębiających się zagrożeń związanych z funkcjonowaniem nauczycieli w zawodzie, a w istocie w szeroko rozumianym środowisku socjalizacyjnym (instytucjonalnym i pozainstytucjonalnym). Nie może być dłużej obojętne społeczeństwu i decydentom politycznym to, jak poważnym, bo ukrytym i odroczonym w skutkach, zagrożeniem dla uczęszczających do placówek dzieci i młodzieży jest wpływ toksycznych postaw ich pedagogów-wychowawców-edukatorów, którzy są dotknięci syndromem negatywnego stresu. Książka kierowana jest do szerokiego grona czytelników zainteresowanych warunkami pracy i kondycją psychofizyczną polskich nauczycieli oraz teorią i praktyką edukacji nauczycielskiej. Szczególnie zaś przeznaczona jest dla osób profesjonalnie zajmujących się problematyką psychospołecznego funkcjonowania nauczycieli w środowisku pracy w kontekście pełnionej przez nich roli zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16881 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.D (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej