Kirenko Janusz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kirenko Janusz
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Niepełnosprawni
(4)
Nauczyciele
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Bezrobocie
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Psychofizjologia
(1)
Stres zawodowy
(1)
Uczniowie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s, [273]-286.
Autorzy podjęli się porównawczego badania kondycji psychospołecznej osób niepełnosprawnych i sprawnych, zarówno pracujących jak i niepracujących, w aspekcie potrzeb psychicznych, funkcjonowania psychospołecznego, w tym samooceny, radzenia sobie w sytuacjach trudnych, wsparcia społecznego i postaw społecznych. Wybór do badań tych właśnie aspektów kondycji psychospołecznej człowieka wydaje się trafny w świetle współczesnego stanu badań nad uwarunkowaniami psychospołecznymi funkcjonowania człowieka w środowisku społecznym.
Rozdział I * Założenia badawcze * 1. Bezrobocie i niepełnosprawność jako podstawowe kategorie podjętych analiz * 1.1. Bezrobocie * 1.2. Niepełnosprawność * 1.3. Osoby niepełnosprawne na rynku pracy * 2. Cel badań i problematyka badawcza * 3. Charakterystyka badanych osób * 3.1. Płeć * 3.2. Wiek * 3.3. Stan cywilny * 3.4. Wykształcenie * 3.5. Miejsce zamieszkania * 3.6. Sytuacja materialna * Rozdział II * Potrzeby psychiczne badanych osób * 1. Wprowadzenie w problematykę potrzeb * 2. Potrzeby osób bezrobotnych i z niepełnosprawnością - przegląd badań * 3. Potrzeby psychiczne osób badanych * 4. Nasilenie potrzeb psychicznych badanych * 4.1. Porównanie osób z niepełnosprawnością z osobami sprawnymi * 4.2. Porównanie osób bezrobotnych z osobami pracującymi * 4.3. Porównanie osób: niepełnosprawnych niepracujących, niepełnosprawnych pracujących, sprawnych niepracujących i sprawnych pracujących * 5. Typy nasilenia potrzeb psychicznych * 6. Podsumowanie * Rozdział III * Psychospołeczne funkcjonowanie badanych osób * 1. Samoocena * 1.1. Wprowadzenie w problematykę samooceny * 1.2. Samoocena osób bezrobotnych i z niepełnosprawnością - przegląd badań * 1.3. Poziom samooceny osób badanych * 1.4. Podsumowanie * 2. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych * 2.1. Wprowadzenie w problematykę radzenia sobie w sytuacjach trudnych * 2.2. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych osób bezrobotnych i z niepełnosprawnością - przegląd badań * 2.3. Formy radzenia sobie osób badanych * 2.4. Stopień nasilenia form radzenia sobie osób badanych * 2.5. Podsumowanie * 3. Wsparcie społeczne * 3.1. Wprowadzenie w problematykę wsparcia społecznego * 3.2. Wsparcie społeczne osób bezrobotnych i z niepełnosprawnością - przegląd badań * 3.3. Wsparcie społeczne osób badanych * 3.4. Grupy źródłowe sieci wsparcia społecznego osób badanych * 3.5. Natężenie wsparcia społecznego osób badanych * 3.6. Podsumowanie * 4. Postawy społeczne * 4.1. Wprowadzenie w problematykę postaw społecznych * 4.2. Postawy społeczne osób bezrobotnych i z niepełnosprawnością - przegląd badań * 4.3. Postawy społeczne osób badanych * 4.4. Podsumowanie * Rozdział IV * Czynniki związane z potrzebami psychicznymi badanych osób * 1. Potrzeba Aktywności * 2. Potrzeba Poczucia bezpieczeństwa * 3. Potrzeba Izolacji-Afiliacji * 4. Potrzeba Rozrywki * 5. Potrzeba Równowagi * 6. Potrzeba Zależności * 7. Potrzeba Bycia w centrum uwagi * 8. Podsumowanie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52901 (1 egz.)
Kaucja: 32,19 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15718 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05.A (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Bibliogr. s. 296-304.
Rozdział 1 Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności * Rozdział 2 Podstawowe założenia badań własnych * Rozdział 3 Program badań własnych * Rozdział 4 Zróżnicowanie wartościowania indywidualnego i społecznego modelu niepełnosprawności: analiza wyników badań * Rozdział 5 Korelaty osobowościowe indywidualnego i społecznego modelu niepełnosprawności: analiza wyników badań * Rozdział 6 Czynniki kształtujące indywidualny i społeczny model niepełnosprawności: analiza wyników badań * Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51588 (1 egz.)
Kaucja: 20,88 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-321. Indeks.
Zjawisko wypalenia zawodowego nauczycieli jest istotnym problemem społecznym i pedagogicznym. Częste występowanie napięć i stresów w trudnych na ogół warunkach pracy zawodowej powoduje wyczerpanie emocjonalne oraz symptomy utraty poczucia podmiotowości nauczycieli, obniża ich motywację i zaangażowanie w sprawy szkoły i środowiska. W zawodzie nauczycielskim, w którym rotacja osób zatrudnionych jest niewielka, ma to niekorzystne skutki zarówno dla samych nauczycieli, jak i uczniów, gdyż wypalenie zawodowe z oczywistych powodów obniża jakość pracy pedagogicznej. Oceniając ogólnie publikację, [...] stwierdzam, że ma ona wysoki poziom merytoryczny, dotyczy istotnego, a zbyt mało rozpoznanego zagadnienia oraz przedstawia wyniki wartościowych, szeroko zakrojonych pod względem tematycznym badań. (Z recenzji prof. zw. dra hab. Mirosława J. Szymańskiego)
Rozdział I. Ogólna charakterystyka wypalenia zawodowego * 1. Pojęcie wypalenia zawodowego * 2. Specyfika i przejawy wypalenia zawodowego * 3. Wybrane koncepcje i modele wypalenia zawodowego * 4. Uwarunkowania wypalenia zawodowego * 5. Wypalenie zawodowe nauczycieli * 5.1. Symptomy wypalania się nauczycieli w zawodzie * 5.2. Przyczyny wypalenia zawodowego nauczycieli * 5.3. Wypalenie zawodowe nauczycieli - przegląd badań * Rozdział II. Metodologiczne podstawy badań własnych * 1. Cel badań i problematyka badawcza * 2. Charakterystyka badanych nauczycielek * Rozdział III. Poziom wypalenia zawodowego badanych nauczycielek * 1. Statystyki opisowe zespołu wypalenia zawodowego badanych * 2. Zróżnicowanie poziomów zespołu wypalenia zawodowego w obrębie zmiennych socjodemograficznych badanych * 3. Typy zespołu wypalenia zawodowego badanych * 4. Typy zespołu wypalenia zawodowego a struktura socjodemograficzna badanych * Rozdział IV. Wypalenie zawodowe a wsparcie społeczne nauczycieli * 1. Wprowadzenie w problematykę wsparcia społecznego * 2. Wsparcie społeczne nauczycieli - przegląd badań * 3. Zależności między wypaleniem zawodowym a wsparciem społecznym badanych nauczycielek * 3.1. Wyniki badań Kwestionariuszem Wsparcia Społecznego (NSSQ) * 3.1.1. Grupy źródłowe sieci wsparcia społecznego badanych * 3.1.2. Grupy źródłowe sieci wsparcia społecznego w obrębie typów zespołu wypalenia zawodowego badanych * 3.1.3. Natężenie wsparcia społecznego a typy zespołu wypalenia zawodowego badanych * 3.2. Wyniki badań Berlińską Skalą Wsparcia Społecznego (BSSS) * Rozdział V. Wypalenie zawodowe a samoocena nauczycieli * 1. Wprowadzenie w problematykę samooceny * 2. Samoocena nauczycieli - przegląd badań * 3. Zależności między wypaleniem zawodowym a samooceną badanych nauczycielek * Rozdział VI. Wypalenie zawodowe a poczucie koherencji nauczycieli * 1. Wprowadzenie w problematykę koherencji * 2. Poczucie koherencji nauczycieli - przegląd badań * 3. Zależności między wypaleniem zawodowym a poczuciem koherencji badanych nauczycielek * 3.1. Wynik globalny * 3.2. Komponenty poczucia koherencji * Rozdział VII. Wypalenie zawodowe a motywacja osiągnięć nauczycieli * 1. Wprowadzenie w problematykę motywacji osiągnięć * 2. Motywacja osiągnięć nauczycieli - przegląd badań * 3. Zależności między wypaleniem zawodowym a motywacją osiągnięć badanych nauczycielek * 3.1. Globalny wskaźnik motywacji osiągnięć * 3.2. Wskaźniki motywacji osiągnięć * Rozdział VIII. Wypalenie zawodowe a postawy zawodowe nauczycieli * 1. Wprowadzenie w problematykę postaw zawodowych * 2. Postawy zawodowe nauczycieli - przegląd badań * 3. Zależności między wypaleniem zawodowym a postawami zawodowymi badanych nauczycielek * 3.1. Globalny wskaźnik postaw zawodowych * 3.2. Wskaźniki postaw zawodowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
Problematyka wychowawcza wciąż jest niedoceniana w polskim systemie edukacji, a przecież wychowanie, obok kształcenia i opieki, to główne zadania współczesnej szkoły. Oczekuje się od niej, aby była nie tylko instytucją nauczającą, ale także chroniącą indywidualność każdego ucznia, przygotowującą do świadomego i wartościowego uczestnictwa w życiu społecznym oraz do kierowania własnym rozwojem i samorealizacji. Szczególną rolę w procesie wychowania szkolnego odgrywają nauczyciele - wychowawcy klas. Od ich wiedzy, umiejętności, postaw i zaangażowania w dużej mierze zależy stosunek uczniów do obowiązków szkolnych, nastawienie i motywacja do nauki, funkcjonowanie w grupie rówieśniczej, a w konsekwencji jakość życia szkolnego. Bardzo ważne dla skuteczności podejmowanych przez nauczyciela działań wychowawczych jest pozyskanie dla współpracy rodziców. Tym głównym kierunkom refleksji pedagogicznej nad wychowaniem w szkole poświęcone jest niniejsze opracowanie. To książka dla tych, którym zagadnienia związane z wychowaniem dzieci i młodzieży są bliskie, pomagają bowiem w racjonalnej i efektywnej pracy z nimi.
Część I. Szkoła jako środowisko wychowawcze * Współodpowiedzialność rodziców i szkoły za wychowanie młodych pokoleń (w świetle raportów CBOS) * Opiekuńczo-wychowawcza funkcja polskiej szkoły * Wychowanie w szkole w świetle doświadczeń i opinii studentów pedagogiki * Strata czasu czy szansa rozwojowa? Godziny wychowawcze w percepcji uczniów szkół ponadpodstawowych * Obraz szkoły, nauczyciela i kolegi w percepcji uczniów gimnazjum * Atmosfera uczenia się w świadomości absolwentów klas prowadzonych na podstawie założeń pedagogiki Marii Montessori * Indywidualność w kształceniu i wychowaniu. Perspektywa nauczyciela i wychowanka * Część II. Nauczyciel jako wykonawca zadań wychowawczych * Stereotyp nauczyciela w opinii społecznej * Kompetencje wychowawcy klasy w ocenie uczniów i nauczycieli * Przygotowanie uczniów do pracy nad sobą jako zadanie nauczyciela wychowawcy * Kompetencje społeczne pedagogów z różnym poczuciem samoskuteczności * Interakcje nauczyciel-uczeń jako czynnik stresogenny (w świetle badań własnych) * Przygotowanie przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego do realizacji zadań wychowawczych * O krok od bezradności, czyli nauczyciel wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi * Możliwości współpracy szkoły z oddziałami integracyjnymi z rodziną dzieci niepełnosprawnych * Możliwości współpracy nauczycieli i rodziców w procesie wychowania i kształcenia uczniów w szkole muzycznej * Część III. Wychowanie w szkole w ujęciu historycznym (w świetle badań polskich i ukraińskich) * Oczekiwania wobec szkoły elementarnej i średniej na przełomie XIX i XX wieku (w świetle wybranych czasopism kobiecych Królestwa Polskiego) * Refleksje na temat założeń polityki oświatowej i wychowawczej II Rzeczypospolitej * Wychowanie patriotyczne w elementarzach II Rzeczypospolitej * Działalność wychowawcza ukraińskich nauczycieli Galicji w procesie edukacji narodowej uczniów (1867-1939) * The role of the teacher in the formation of senior pupils? creative personality (1950-1980) - Rola nauczyciela w kształtowaniu osobowości twórczej licealistów w latach 1950-1980 * Iwan Franko about the role of a teacher inyouth education - Iwan Franko na temat roli nauczyciela w edukacji uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-251.
Wielokrotnie dociekano już kwestii związków silnego poczucia koherencji ze zdolnością do nawiązywania pozytywnych relacji społecznych, otrzymywania takiego wsparcia, dzięki któremu lepiej można radzić sobie z napotykanymi stresorami, pozytywnie je udowadniając w rozległym planie zdrowia i zachowań zdrowotnych. Było to o tyle oczywiste, o ile w punkcie wyjścia stosowana była salutogenetyczna koncepcja poczucia koherencji i zdrowia. Rozstrzyganie natomiast tych kwestii w kontekście choroby stanowią pewną swoistość, zwłaszcza, gdy osadzone są one w obrębie poznawania mechanizmów odpowiedzialnych za procesy zdrowienia, zaś dotychczasowe doświadczenia badawcze, skupione na bezpośrednim związku poczucia koherencji i wsparcia społecznego, w niewielkim stopniu zaznaczyły się w obrębie problemów związanych z chorobą psychosomatyczną. Pokuszenie się zatem o ustalenie specyficznej konfiguracji poczucia koherencji i wsparcia społecznego dało możliwość ukazania charakteru powiązań owych zasobów z chorobą psychosomatyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16326 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej