Czasopismo polskie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
Autor
Andrus Artur (1971- )
(1)
Bogdanowicz Elżbieta
(1)
Buck Andrzej (1953- )
(1)
Chrząstek Tomasz
(1)
Filip Grażyna
(1)
Latour Daniel de (1971- )
(1)
Niewiara Aleksandra
(1)
Potkaj Tomasz (1968- )
(1)
Skwarczyński Zdzisław
(1)
Szews Przemysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Dziennikarze
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Czasopismo polskie
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: dzieło
Przekrój (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
1989-2000
(3)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Antologia
(1)
Artykuł z gazety
(1)
Biografia
(1)
Kabaret polski
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Reportaż
(1)
Satyra
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(8)
Historia
(3)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Antylopa z Podbeskidzia / Artur Andrus ; zilustrował Daniel de Latour. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : NK, 2021. - 379, [5] stron : ilustracje ; 24 cm.
Książka dostępna także jako e-book.
Podczas swoich występów Artur Andrus odwiedził wiele zakątków Polski. Z tych wyjazdów przywiózł nie tylko wspomnienia, lecz także lokalne gazety, które skrzętnie przechowuje w czarnym pudełku. Te zbiory posłużyły mu jako inspiracja do tworzenia skrzących się absurdalnym humorem "Ballad dziadowskich", stylizowanych na pieśni podwórzowe. W książce zebraliśmy sporą porcję tych ballad, opatrzonych barwnymi opowieściami zdradzającymi kulisy ich powstania. "Nie wiem, kiedy i dlaczego zacząłem je systematycznie pisać. Pewnie po sukcesie »Ballady o Baronie, Niedźwiedziu i Czarnej Helenie«, którą zaśpiewałem przy okazji 1500. wydania Listy Przebojów Trójki. Zaśpiewałem to jako żartobliwy prezent dla moich radiowych kolegów, a żart tak się rozwinął, że przez dłuższy czas był na pierwszym miejscu Listy. Zapisałem sobie, z kim wtedy tą balladą wygrywałem: Stingiem, Madonną, Erikiem Claptonen, Philem Collinsem... (...) Każda była wykonywana tylko raz. Zdarzało się, że udało się je nagrać podczas występu i potem zamieścić w lokalnym portalu informacyjnym albo na stronie internetowej domu kultury. Ale w zdecydowanej większości przypadków słyszeli je tylko ci, którzy byli wtedy na moim występie". Dziś wszyscy mamy okazję poznać te ulotne dotąd utwory. Tekstom towarzyszą satyryczne rysunki Daniela de Latoura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [259]-267.
Streszczenie w języku angielskim.
(...) Wokół zagadnienia konotacji nazw własnych koncentrują się rozważania podjęte w niniejszym opracowaniu. W zakresie tak wytyczonej problematyki badawczej podstawowymi zadaniami, jakie sobie stawiam, jest określenie istoty nazw własnych jako źródła konotacji, wyodrębnienie konotacji łączonych z różnymi nazwami własnymi, wskazanie przyczyn i okoliczności ich powstawania, opracowanie typologii konotacji jednostek onimicznych i określenie roli konotacji w tworzeniu metafor oraz derywatów semantycznych, semantyczno-słowotwórczych i skontaminowanych. Innymi słowy, badane i opisywane tu kwestie - aspekt metodologiczny, teoretyczny i praktyczny - są zorientowane na uchwycenie semantycznej i funkcjonalnej specyfiki nazw własnych, ujmowanych z perspektywy wykształcanych przez nie konotacji. Takie zdefiniowanie podstawowego celu badawczego skutkuje przyjęciem określonego sposobu widzenia nazw własnych, które w pewnych zastosowaniach dyskursywnych mogą wykraczać poza granice standardowych funkcji nominacyjnych, wiąże się też z koniecznością rozpatrzenia różnych koncepcji konotacji, przede wszystkim teorii konotacji semantycznych, pozwalającej opisywać onimy pod kątem kojarzonych z nimi treści znaczeniowych. (Z Wprowadzenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Historyczna ; 3)
W latach 1939 - 1945 w Polsce do literatury "wchodziło się" poprzez pismo literackie. Tak działo się np. z noblistką Szymborską, która debiutowała na łamach krakowskiej "Walki". Jerzy Putrament pisał : "Chociaż nie wyszły z tego żadne Żagary to przecież mam z tej Walki pewną satysfakcję. To w niej debiutowała tak dobra poetka Wisława Szymborska ". Autor niniejszej publikacji wyodrębnił kategorię czasopisma literackie młodych, przeciwstawiając je kategorii czasopisma literackie dla młodych. Wyodrębnione m.in. przez prof. Wykę kategorie periodyzacji literatury: kryterium historyczne i pokoleniowe (grupy i pokolenia literackie) wskazują na jeden z ważnych instrumentów obecności nowych świadomości pokoleniowych w historycznoliterackich dziejach Polski. Kryteria wyodrębnienia: związek instytucjonalny o charakterze najczęściej nieformalnym z dowolną formą zorganizowania lub skupienia literatów, prasa jako ważny czynnik literackich interakcji w społeczeństwie, geneza związana z dążeniem młodych do posiadania własnego, przez siebie programowanego periodyku, opozycja wobec sytuacji zastanej, zarówno w sensie programowym, jak i instytucjonalnym. W kreowaniu tych świadomości pokoleniowych i w powstających programach literackich odegrały ważną rolę periodyki młodo literackie jak np. "Sztuka i Naród", "Walka", "Inaczej", "Pokolenie", "Nurt", "Po Prostu", "Wyboje", "Zebra", "Orientacja", "Nowy Wyraz" i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58020 (1 egz.)
Kaucja: 21,00 zł
Książka
W koszyku
(Dziennikarze, Twórcy, Naukowcy)
Na stronie przedtytułowej: Centralny Projekt Badawczy IPN Aparat Bezpieczeństwa wobec środowisk twórczych, dziennkiarskich i naukowych.
Bibliografia na stronach 375-385. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Tygodnik społeczno-kulturalny "Nowa Kultura", ukazujący się w latach 1950-1963, odegrał bardzo istotną rolę w życiu kulturalnym powojennej Polski. Dla historyka zajmującego się okresem PRL dzieje tego czasopisma sq doskonałym przykładem ilustrującym praktyki władz partyjnych, mające na celu podporządkowanie twórców interesom partyjnym. Autor analizuje kolejne fazy rozwoju pisma. W latach 1950-1955 tygodnik przekazywał oficjalną wykładnię polityki informacyjno-propagandowej ówczesnych władz wobec kultury. W latach 1955-1957 stał się ośrodkiem negującym dotychczasowe praktyki władz i aktywnie uczestniczył w dyskusjach literackich i społecznych, przechodząc swoiste katharsis. W 1958 t., po spacyfikowaniu przez władze w ramach rozprawiania się z rewizjonizmem w prasie, "Nowa Kultura" przybrała postać teoretyczno--socjologiczną, by ostatecznie stać się areną rozgrywek frakcyjnych i paść łupem grupy Mieczysława Moczara zwanej "partyzantami". Pomimo swych niedostatków "Nowa Kultura" w latach 1950-1963 była płaszczyzną tworzenia kultury i świadectwem pozycji, którą władze komunistyczne wyznaczyły twórcom i dziennikarzom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58189 (1 egz.)
Kaucja: 34,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 211-218.
Streszczenie w języku angielskim.
Monograficzna książka Grażyny Filip stanowi przykład bardzo dobrego pisarstwa naukowego. W pełni respektuje wysokie standardy stylu naukowego, ale to nie wszystko: mamy do czynienia z Badaczką, którą określiłabym jako tworzącą teksty naukowe z pełną świadomością istoty piśmiennictwa tego typu - jego zadań, celów i funkcji. Wyraźnie interesuje ją płaszczyzna meta tworzonego tekstu. Znakomitym pomysłem warsztatowym i wyrazem szacunku dla odbiorcy jest przywołanie przemyśleń Stevena Pinkera, amerykańskiego psychologa, kognitywisty i popularyzatora nauki (wydaje się, że z rad Pinkera w tym ostatnim zakresie korzysta jego kolega uniwersytecki, profesor ikonografii z Uniwersytetu Harvarda - "pociągający profesor" - Robert Langdon, stworzony przez Dana Browna), odnoszących się do stylistyki tekstu naukowego. Potwierdzeniem kompetencji Pinkera w tym obszarze jest to, że ma na swoim koncie kilka bestsellerów naukowych, kilka doktoratów honoris causa i wiele tytułów Myśliciela Roku. Autorka w toku swojego wykładu w pełni realizuje ustalenia i zalecenia z książki o wymownym tytule Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku (The Sense of Style: The Thinking Person??s Guide to Writing in the 21st Century), wyd. pol. 2015, co przyczynia się w dużej mierze do tego, że jej książkę przeczyta z pożytkiem i przyjemnością nie tylko specjalista, lecz także humanista zainteresowany językiem w działaniu, jak i możliwościami różnych dyscyplin czy obszarów wiedzy w zakresie opisu działań językowych i komunikacyjnych. Naukowa monografia Grażyny Filip jest bowiem ciekawą lekturą, którą warto przeczytać, jeśli się jest "człowiekiem myślącym". Naukowość jest tu zachętą do autentycznego dialogu z Autorką, nie zaś stereotypowym odstraszaczem, zniechęcającym hermetycznością myślenia i języka. Prostota zamiast zawiłości to prymarny atut książki. Kognitywista akcentuje z przekonaniem: mózg ceni prostotę! Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kity
Przedsłowie Małgorzaty Kity: Kiedy samochód przestał być tylko samochodem... Lingwistyczne odczytanie tekstów z zakresu brandingu motoryzacyjnego * Wprowadzenie do Motion & Emotion * Rozdział 1. Prasa branżowa w strategii kreowania marki * Rozdział 2. Elitarna egalitarność. Do kogo adresowane są teksty w motoryzacyjnej prasie branżowej * Rozdział 3. Lew na maskach peugeotów. Logo marki jest jak kod DNA * Rozdział 4. "Żywią się środkami językowymi wszystkich odmian polszczyzny". O wielogłosowości w prasie branżowej * Rozdział 5. Nazwa kreuje markę. O nazwach modeli Volkswagena * Rozdział 6. "Pierworodny syn nowej rodziny Volkswagena". O personifikacji w brandingu * Rozdział 7. Dopamina i system opioidowy. Radość na usługach brandingu * Rozdział 8. Dotknij, poczuj i kup. Językowe konkretyzacje haptyki w magazynach motoryzacyjnych * Na zakończenie * Bibliografia * Summary. Powered by Emotions. Linguistic Brand Creation
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57957 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336)
Bibliografia na stronach 509-[522]. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim i rosyjskim.
[...] w praktyce psychoanalitycznej mówienie pacjenta o przeszłości własnej przynosi ujawnienie i wyleczenie kompleksów. Chyba to samo można powiedzieć o zbiorowościach. Z chęci zrozumienia siebie i własnej wspólnoty, z duchowej potrzeby, z pewnego imperatywu wyrastają prace naukowe, dzieła literackie, artystyczne dotyczące zagadnień niby pamiętanych, ale w publicznym dyskursie omówionych niewystarczająco. Wzbudzają tym większe kontrowersje, im mniej uwagi wcześniej danej kwestii poświęcono. Również w tej książce poruszono tematy pamiętane i zapomniane. Dotyczą one ludzi postrzeganych w swych grupach narodowych, reprezentujących państwa i ich związki, ludzi tworzących w swych wysiłkach unikalny świat znanej nam cywilizacji XX i XXI w. Ambicją autorki jest co najmniej ukazanie wielu z nich w zapomnianym współcześnie świetle. (z książki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57678 (1 egz.)
Kaucja: 62,97 zł
Książka
W koszyku
Przekrój Eilego : biografia całego tego zamieszania z uwzględnieniem psa Fafika / Tomasz Potkaj. - Krako??w : Mando, copyright 2019. - 381, [3] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 354-361. Indeks.
Pierwsza biografia twórcy "Przekroju"! Ba! Całego "Przekroju"! A nawet cywilizacji! Czyta się! O ikonie Zdumiewająca opowieść o zjawisku "Przekrój", niezapomnianej epoce, jej śmiesznych i tragicznych postaciach oraz o jednym nieszablonowym człowieku. Kiedy Marian Eile przyjął zlecenie na stworzenie "Przekroju", nikt nie spodziewał się, że powstaje prawdziwa ikona. Dokonał rzeczy zdumiewającej. Czasopismo do dziś zna każdy czytający Polak. Jakim cudem przetrwało pod okiem cenzury? Dlaczego pies Fafik został pełnoprawnym członkiem redakcji? Jak wielkim oryginałem był Eile? Kto najczęściej gościł na okładce "Przekroju" i dlaczego byli to Bierut i Gomułka? Dlaczego mistyfikacja to drugie imię "Przekroju"? Kto wprowadził do polszczyzny dżinsy? Jak się obchodzić z książką. Pozycja obowiązkowa dla każdego szanującego się miłośnika książek, sztuki i kultury. Klucz do zrozumienia gustu wielu Polaków, również młodych - ciągle oczarowanych fenomenem "Przekroju". A przy okazji dawka niezwykłych opowieści o miłości (także tej w trójkącie) i trwodze w trudnych czasach. UWAGA! Czasy zawsze są trudne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skarby Biblioteki Narodowej)
Bibliogr. s. CXXXV-CXXXIX,
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 050+070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Infografika w prasie i Internecie / Przemysław Szews. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020. - 196, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 181-[193].
Dla studentów i wykładowców dziennikarstwa oraz dziennikarzy.
Dostępne także jako e-book.
Publikacja dotyczy komunikacji wizualnej w mediach na przykładzie infografiki w prasie i Internecie. Na podstawie przykładów zaczerpniętych z miesięcznika "PRESS", dwóch gazet codziennych - "Faktu" i "Gazety Wyborczej" - oraz z wybranych realizacji internetowych (dwóch czołowych portali internetowych i serwisu specjalizującego się w dziennikarstwie danych) autor zwraca uwagę m.in. na: ruchomość infografik, ewentualne przejawy manipulacji, błędy i odchylenia konstrukcyjne, efektywność przekazu, rodzaj grafiki, użyte środki wyrazu, wiarygodność, elementy budowy, a także powiązania między blokami i informacjami. Ocenia również spójność, wypełnianie podstawowych celów infografiki oraz zaspokajanie potrzeb informacyjnych odbiorcy z uwzględnieniem jego kompetencji wizualnych. Książka może służyć jako podręcznik dla studentów dziennikarstwa i samych dziennikarzy zajmujących się przekazem wizualnym i tworzeniem infografik. [...] Analizy przykładów dobrych i nietrafionych infografik są jednym z bardziej znaczących atutów publikacji. [...] Monografia jest bogato ilustrowana przykładami infografik, przez co stanowi bardzo dobry materiał poglądowy, m.in. dla studentów i wykładowców dziennikarstwa oraz dziennikarzy chcących wzbogacić swój warsztat. Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Adamskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57605 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej