Pilecka Władysława (1948- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Pilecka Władysława (1948- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia lekarska
(1)
Psychoterapia
(1)
Socjalizacja
(1)
Zachowania zdrowotne
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 2045 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2018)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6330, 8766 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 47096 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16554, 4691 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 517-566. Indeksy.
Podręcznik akademicki.
Podręcznik przygotowano z myślą o studentach, którzy zamierzają się specjalizować w psychologii zdrowia, ze szczególnym jej odniesieniem do populacji dzieci i młodzieży, jak również o tych, którzy swoje zainteresowania skupiają na psychologii klinicznej dziecka, aby w przyszłych decyzjach zawodowych uwzględniali ścisłe powiązania między organizmem i psychiką, zwłaszcza te sprzyjające rozwojowi oraz podwyższające jakość życia młodego człowieka. Będzie on przydatny dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, gdyż w każdym przedszkolu, szkole i innych instytucjach edukacyjnych uczą się dzieci ze specyficznymi potrzebami zdrowotnymi, które muszą być brane pod uwagę w planowaniu i realizacji działań dydaktycznych, wychowawczych i terapeutycznych. Mogą z niego korzystać również studenci medycyny, pielęgniarstwa i socjologii, aby lepiej rozumieć potrzeby swoich przyszłych pacjentów czy podopiecznych. Jednym słowem, książka może zainteresować każdą osobę, dla której zdrowie dzieci i młodzieży jest ważną wartością. (Ze Wstępu)
Rozdział I: Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży jako dyscyplina stosowana * 1.1. Perspektywa historyczna * 1.2. Przedmiot, zadania i podstawowe pojęcia psychologii zdrowia dzieci i młodzieży * 1.3. Status psychologii zdrowia dzieci i młodzieży * Rozdział II: Teoretyczne podstawy psychologii zdrowia dzieci i młodzieży * 2.1. Teoria stresu dziecięcego * 2.2. Teoria dziecięcej odporności psychicznej * 2.3. Podejście poznawcze i poznawczo-behawioralne * 2.4. Podejście egzystencjalne * 2.5. Podejście psychoanalityczne * 2.6. Podejście systemowe * * Rozdział III: Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna * 3.1. Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna - przedmiot, cele * i zadania * 3.2. Edukacja zdrowotna jako podstawowa forma promocji zdrowia wśród dzieci i młodzieży * 3.3. Styl życia i zachowania zdrowotne jako ważne wyznaczniki zdrowia dzieci i młodzieży * Rozdział IV: Psychospołeczne aspekty przewlekłych chorób somatycznych u dzieci i młodzieży * 4.1. Związek psychiki i ciała w patogenezie, przebiegu i leczeniu chorób somatycznych * 4.2. Adaptacja dziecka i jego rodziny w sytuacji przewlekłej choroby somatycznej * 4.3. Dziecko w sytuacji choroby zagrażającej życiu. Pediatryczna opieka paliatywna * Rozdział V: Zmaganie się dziecka z chorobą * 5.1. Percepcja i rozumienie bólu przez dzieci * 5.2. Dziecko wobec cierpienia * 5.3. Dziecko w roli pacjenta * * Rozdział VI: Wybrane choroby przewlekłe i dysfunkcje somatyczne * 6.1. Astma oskrzelowa * 6.2. Cukrzyca typu 1 * 6.3. Choroby nowotworowe * 6.4. Wady serca i choroby kardiologiczne * 6.5. Dysfunkcje narządów ruchu * Rozdział VII: Wybrane zaburzenia rozwoju i zachowania * Wprowadzenie * 7.1. Dysleksja * 7.2. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi - ADHD * 7.3. Zaburzenia lękowe * 7.4. Zaburzenia odżywiania * 7.5. Przemoc i zaniedbanie * 7.6. Uzależnienia * 7.7. Depresja i samobójstwa * Rozdział VIII: Pomoc psychologiczna dziecku i jego rodzinie * 8.1. Diagnoza * 8.2. Wybrane formy pomocy psychologicznej * 8.3. Psychoterapia dzieci i młodzieży * * Rozdział IX: Zagadnienia etyczne i prawne w psychologii zdrowia dzieci i młodzieży * 9.1. Główne zagadnienia etyczne w psychologii zdrowia dzieci i młodzieży * 9.2. Główne kwestie prawne w psychologii zdrowia dzieci i młodzieży: władza rodzicielska a zdolność dziecka do czynności prawnych * 9.3. Dokumenty i akty prawne *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 195)
Bibliogr. s. 278-283, oraz przy rozdz.
Książka Wydawnictwa Naukowego Akademii Pedagogicznej "Stymulacja psychoruchowego rozwoju dzieci...", pod redakcją Władysławy i Jana Pileckich zawiera informacje, które z pewnością zainteresują nauczycieli szkół (powszechnych oraz specjalnych), studentów kierunków związanych z pracą z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie (między innymi kierunków pedagogicznych), a także rodziców dzieci z upośledzeniem umysłowym.W niniejszej publikacji znajdziemy szczegółowe opisy gier, zabaw, a także zajęć, których celem jest stymulowanie rozwoju szeregu niezwykle istotnych w życiu każdego człowieka umiejętności społecznych. Autorzy skupiają się również na zagadnieniu rozwijania osobowości oraz procesów poznawczych dzieci upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17902 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej