Ekonomia behawioralna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Zielonka Piotr
(2)
Ariely Dan
(1)
Grzegorzewska Tatiana
(1)
Grzegorzewski Piotr
(1)
Komorowski Jan
(1)
Markiewicz Maciej
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Statman Meir
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Kobieta
(5202)
Rodzina
(4008)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3252)
Tajemnica
(2948)
Ekonomia behawioralna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2511)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1601)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1375)
II wojna światowa (1939-1945)
(1361)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1013)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(992)
Sekrety rodzinne
(928)
Wybory życiowe
(928)
Policjanci
(907)
Żydzi
(891)
Relacja romantyczna
(878)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(819)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(649)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(468)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(425)
Pisarze
(417)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(408)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Psychologia
(3)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Mistrzowie Psychologii)
Bibliografia na stronach 291-296. Indeksy.
Dostępne także jako e-book.
Dostępne także jako audiobook.
Dlaczego ból głowy nie ustępuje po zażyciu aspiryny o wartości jednego centa, ale znika bez śladu, kiedy weźmiemy aspirynę, która kosztuje pięćdziesiąt centów?Dlaczego przepuszczamy pieniądze na wystawny posiłek, ale wycinamy kupony, aby zaoszczędzić dwadzieścia pięć centów na puszce zupy?Jeśli chodzi o podejmowanie decyzji życiowych, wydaje nam się, że dokonujemy mądrych, racjonalnych wyborów. Czy naprawdę tak jest?W nowym, poprawionym i rozszerzonym wydaniu przełomowego bestsellera New York Timesa Dan Ariely obala popularne przekonanie, że my, ludzie, zachowujemy się racjonalnie. Od picia kawy po odchudzanie się, od zakupu samochodu po wybór partnera życiowego - nieustannie przepłacamy, nie doceniamy i odwlekamy decyzję. Takie zachowania nie są jednak przypadkowe ani pozbawione sensu. Przeciwnie, są systematyczne i przewidywalne, a co za tym idzie - czynią nas przewidywalnie irracjonalnymi.Wspaniała, pouczająca książka. Wnikliwa, przystępna, pełna dowodów empirycznych na to, że w pewnych dziedzinach i sytuacjach zachęty materialne działają w nieoczekiwany sposób. My, ludzie, jesteśmy obdarzeni zaletami, które można zniszczyć poprzez wprowadzenie zysków ekonomicznych. Lektura obowiązkowa! - Nassim Nicholas Taleb, autor bestsellera "New York Timesa", Czarny łabędź. O skutkach nieprzewidywalnych zdarzeńPomysłowa i klarowna. Potęga irracjonalności jest książką dużo bardziej rewolucyjną, niż może się wydawać na podstawie jej lekkiego tonu. - New York Times Book ReviewZaskakująco frapująca. Przystępna. W książce Ariely’ego ekonomia i dziwactwa ludzkiego umysłu stają się zabawne i zajmujące. Fascynująca wycieczka po nauce o podejmowaniu decyzji, która odkrywa przed nami sposoby, w jakie normy społeczne, oczekiwania i okoliczności wodzą nas na manowce. - TimeDan Ariely w pomysłowy sposób wystawia racjonalność na próbę. (.) Nowe eksperymenty i optymistyczne idee wypływają z niego niczym woda z fontanny. - Boston GlobeZajmująca wycieczka po rozmaitych sposobach, w jakie ludzie działają wbrew własnym interesom, oparta na pomysłowo zaprojektowanych eksperymentach Ariely’ego. (.) Osobista i przystępna. - BusinessWeekKsiążka Ariely’ego traktuje o ważkich sprawach. z nieoczekiwaną szczyptą humoru. - Entertainment WeeklyPomysłowa i przystępna. Ariely ma wielki talent do opowiadania historii. Gdyby inni badacze potrafili tak pisać, to świat byłby lepszym miejscem. - Financial TimesInteligentny, barwny styl Ariely’ego i jego skłaniające do myślenia argumenty składają się na fascynującą, a zarazem pouczającą lekturę. - Publishers WeeklyTaksonomia głupoty finansowej. - The New Yorker
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19305 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [391] - 400.
Autor książki wychodzi z założenia, że dla menedżerów głównym problemem zarządzania przedsiębiorstwem jest właściwy wybór celów. Stwierdza, że cele finansowe będące pochodną "maksymalizacji zysku na rzecz właścicieli kapitału", jako idee pochodzące z okresu XIX-wiecznego kapitalizmu, nie odpowiadają współczesnym przedsiębiorstwom. Dyskusja na temat celów sprowadza się w istocie do konstruowania mechanizmu rozwoju przedsiębiorstwa. Autor uważa, że w określeniu celów punktem wyjścia jest analiza podmiotowości przedsiębiorstwa i wartości, jakimi się ono kieruje. Wśród uwarunkowań rozwoju przedsiębiorstwa traktowanego podmiotowo dostrzega się jego osobowość, wolność gospodarowania, autonomię decyzji i ich racjonalność, kulturę wewnętrzną przedsiębiorstwa, zawieranie kompromisów, dążenie do równowagi, współpracę ze środowiskiem działania itd. Wykorzystanie wiedzy psychologicznej i socjologicznej umożliwia rozwiązywanie zagadnień zarządzania oraz finansów przedsiębiorstwa i prowadzi do rozwoju nowego kierunku ekonomii behawioralnej, opartej na filozofii personalizmu.
Wstęp * ˙ * Rozdział I. W poszukiwaniu istoty współczesnego przedsiębiorstwa * 1.1. Behawioryzm jako główny nurt rozwoju teorii przedsiębiorstwa * 1.2. Przedmiotowe podejście do przedsiębiorstwa a utylitaryzm koncepcji teoretycznych * 1.3. Właściwości przedsiębiorstwa a środowiskowe uwarunkowania działalności gospodarczej * 1.4. Ramy podmiotowości przedsiębiorstwa a jego wewnętrzna kultura * 1.5. Samodzielność jako kluczowa wartość przedsiębiorstwa * ˙ * Rozdział II. Środowiskowe uwarunkowania działalności przedsiębiorstwa * 2.1. Elementy otoczenia współczesnego przedsiębiorstwa a stosunki rynkowe * 2.2. Konkurencja a współdziałanie interesariuszy * 2.3. Wartości związane ze środowiskiem działania przedsiębiorstwa * 2.4. Rozwój przedsiębiorstwa w warunkach otwartej gospodarki * 2.5. Oddziaływanie państwa na potencjał rozwojowy przedsiębiorstw * ˙ * Rozdział III. Kluczowe czynniki rozwoju współczesnych przedsiębiorstw w ujęciu behawioralnym * 3.1. Innowacyjność w przedsiębiorstwie a orientacja na nowoczesność * 3.2. Inwestycje przedsiębiorstwa a postęp organizacyjno-technologiczny * 3.3. Stosunki międzyludzkie w mechanizmie rozwoju przedsiębiorstwa * 3.4. Pierwiastek ludzki a kultura wewnętrzna przedsiębiorstwa * 3.5. Wymiar finansowy funkcjonowania przedsiębiorstwa a bariera redukcjonizmu * 3.6. Gotowość do podejmowania ryzyka a odpowiedzialność w biznesie * 3.7. Sekwencja strategicznych wartości w zarządzaniu rozwojem przedsiębiorstwa * ˙ * Rozdział IV. Czynniki kształtujące wybór celów w przedsiębiorstwie * 4.1. Kwestia celowości w prowadzeniu działalności gospodarczej * 4.2. Wielowymiarowy układ celów przedsiębiorstwa * 4.3. Założenia metodyczne budowy systemu celów w przedsiębiorstwie * 4.4. Rzeczowa i finansowa forma celów przedsiębiorstwa * 4.5. Cele formalne i nieformalne a skuteczność zarządzania przedsiębiorstwem * 4.6. Cele przedsiębiorstwa jako wyraz kompromisu interesów * ˙ * Rozdział V. Praktyczne następstwa wyboru celów finansowych w przedsiębiorstwie * 5.1. Ewolucja poglądów na temat maksymalizacji zysku przedsiębiorstwa * 5.2. Wartość ekonomiczna przedsiębiorstwa jako cel zarządzania * 5.3. Filozoficzny wymiar wartości a cele przedsiębiorstwa * 5.4. Cele przedsiębiorstwa w koncepcji personalizmu filozoficznego * 5.5. Zagadnienie równowagi przedsiębiorstwa w świetle wyboru celów * 5.6. Wyznaczanie struktury celów w ramach polityki wyników finansowych * ˙ * Rozdział VI. Zagadnienie rozwoju w strukturze celów współczesnego przedsiębiorstwa * 6.1. Rozwój sfery realnej jako czynnik wzmacniający potencjał ekonomiczny przedsiębiorstwa * 6.2. Współzależność procesu rozwoju przedsiębiorstwa i nowoczesności produktów * 6.3. Rozwój w programie inwestycji przedsiębiorstwa * 6.4. Rozwój przedsiębiorstwa a kwestia racjonalności i optymalizacji * 6.5. Cele przedsiębiorstwa zorientowane na rozwój jako wyraz antycypacji przyszłości * 6.6. Proces rozwoju przedsiębiorstwa a pomnażanie wartości ekonomicznej * ˙ * Rozdział VII. Realizacja celów przedsiębiorstwa w globalnym środowisku działania * 7.1. Intelektualny nurt globalizacji * 7.2. Środowisko działalności gospodarczej przedsiębiorstwa a globalizacja * 7.3. Globalizacja jako czynnik stwarzający wyzwania dla polskich przedsiębiorstw * 7.4. Kluczowe dylematy przedsiębiorstw w warunkach globalizacji * 7.5. Wartości wzmacniające potencjał rozwojowy przedsiębiorstwa w globalnym środowisku działania * 7.6. Bilans współzależności przedsiębiorstwa z globalnym otoczeniem * ˙ * Bibliografia * ˙ * Spis tablic i rysunków * * *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu dla Menedżerów)
Bibliografia na stronach 251-283.
„Statman jest jednym z pionierów dziedziny finansów behawioralnych a jego książka Czego naprawdę chcą inwestorzy powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich inwestorów oraz ich finansowych doradców! Znaleźć w niej można mistrzowską analizę licznych pułapek i wyzwań, przed jakimi stają dziś uczestnicy rynku”. - ANDREW W. LO, Harris & Harris Group, Profesor finansów w Sloan School of Management, MIT „ (…) pozwala dokonać „autopsji” zarówno cudzych, jak i naszych własnych decyzji finansowych. Książka ta zawiera przydatną wiedzę teoretyczną, pokazując, jak podejmujemy decyzje finansowe, a także wiedzę praktyczną odnośnie naszego procesu decyzyjnego”. - HARRY M. MARKOWITZ, laureat Nagrody Nobla z Ekonomii, profesor finansów w Szkole Zarządzania w Rady „Podczas inwestowania jesteśmy często swoimi najgorszymi doradcami. Statman wyjaśnia powszechnie popełniane błędy i pomaga nam podejmować mądrzejsze decyzje dotyczące naszych własnych inwestycji”. - BURTON MALKIEL, autor bestsellerowej książki „Random Walk Down Wall Street” „Meir Statman z perspektywy współczesnej neuropsychologii rzuca jasne światło na wszelkie umysłowe demony, jakie sprzysięgły się przeciwko tobie, by uczynić cię biednym. Statman rozbawi cię, przyprawi o łzy i, co najważniejsze, poprawi twój rachunek zysków i strat”. - WILLIAM BERNSTEIN, autor bestsellera Intelligent Asset Allocator, The Four Pillars of Investing oraz The Investor's Manifesto, współzałożyciel Efficient Frontiers Advisors
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58948 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 159-168.
"Człowiek, który cudem uniknął śmierci lub poważnych obrażeń, czuje się jak zwycięzca. Jest niczym ten, który wygrał milion złotych na loterii albo otrzymał drugie życie. Dlaczego? Przecież obiektywnie w jego życiu nic nie zmieniło się w stosunku do sytuacji sprzed tego zdarzenia. Wbrew powszechnej intuicji, to, czy jakaś okoliczność zostanie odebrana jako zysk, czy strata, w dużej mierze zależy od umiejscowienia punktu odniesienia. Wpływ punktu odniesienia na poziom satysfakcji oraz na podejmowane decyzje jest jednym spośród wielu efektów motywacyjnych i poznawczych omawianych w tej pracy. W monografii podjęta została ważna problematyka wpływu czynników behawioralnych na podejmowanie decyzji, ze szczególnym uwzględnieniem decyzji ekonomicznych". Z recenzji dr hab. Justyny Franc-Dąbrowskiej, prof. SGGW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57019 (1 egz.)
Kaucja: 39,53 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 159-168.
Książka jest adresowana do środowiska naukowego i praktyków gospodarczych.
Człowiek, który cudem uniknął śmierci lub poważnych obrażeń, czuje się jak zwycięzca. Jest niczym ten, który wygrał milion złotych na loterii albo otrzymał drugie życie. Dlaczego? Przecież obiektywnie w jego życiu nic nie zmieniło się w stosunku do sytuacji sprzed tego zdarzenia. Wbrew powszechnej intuicji to, czy jakaś okoliczność zostanie odebrana jako zysk czy strata, w dużej mierze zależy od umiejscowienia punktu odniesienia. Wpływ punktu odniesienia na poziom satysfakcji oraz na podejmowane decyzje jest jednym spośród wielu efektów motywacyjnych i poznawczych omawianych w tej pracy. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58988 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej