Sorting
Source
Katalog centralny
(6)
Form of Work
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Status
available
(7)
Branch
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Author
Balcerak Alicja
(2)
Woźniak Jacek (1957- )
(2)
Fortuna Paweł
(1)
Szymczak Wojciech F
(1)
Torój Małgorzata
(1)
Urban Mirosław (psychologia)
(1)
Wański Tomasz (menedżer)
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
Szkolenie zawodowe
(4)
Gry edukacyjne
(1)
Gry kierownicze
(1)
Mentoring
(1)
Praca zespołowa
(1)
Symulacja
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Genre/Form
Poradnik
(4)
Domain
Rozwój osobisty
(1)
6 results Filter
Book
In basket
(Szkolenia)
Na okł.: przewodnik dla trenerów.
Bibliogr. s. 181-197.
Alicja Balcerak i Jacek Woźniak, eksperci w swojej dziedzinie, proponują niezwykle wyczerpujące kompendium wiedzy na temat gier menedżerskich, wykorzystywanych jako specjalistyczne narzędzia szkoleniowe i wspomagające zarządzanie. Celem autorów jest połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną. Wyjaśniają oni nie tylko, czym są gry menedżerskie i dla kogo są przeznaczone, ale też jak ogromne są potencjał i rola tych narzędzi szkoleniowych w rozwijaniu kompetencji menedżerskich. Autorzy omawiają praktyczne zagadnienia związane z prowadzeniem zajęć i pokazują, jak stosować gry, aby osiągnąć zamierzone cele szkolenia. W książce znajdziemy opisy najpopularniejszych gier menedżerskich oraz metod oceny uczenia się z wykorzystaniem tych narzędzi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 18218 (1 egz.)
Book
In basket
(Szkolenia)
Bibliogr. s. 218-[229].
Rosnąca popularność szkoleń sprawia, że potrzebni są odpowiednio przygotowani trenerzy, którzy będą mogli je zaplanować i poprowadzić. Do nich właśnie, jak również do pracowników działów HR i szkoleniowych, adresowana jest seria Szkolenia. Metody symulacyjne były znane już w starożytności. W Polsce ich wprowadzenie przebiegało falami, a ich rozkwit i znaczące rozpowszechnienie nastąpiły wraz z transformacją gospodarczą kraju i zmianami w edukacji. Celem autorów jest połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną i pokazanie, jak stosować symulacje w celu osiągnięcia zamierzonych efektów szkolenia. Opisują oni trzy podstawowe rodzaje metod symulacyjnych (symulacja behawioralna, gry symulacyjne, symulatory), tłumaczą, jak stworzyć własne symulacyjne narzędzie szkoleniowe i dostosować te już znane do danego obszaru tematycznego. Przekazują użyteczne wskazówki, które pomogą trenerom w ich codziennej pracy i ułatwią rozwój kompetencji uczestników szkolenia. Dodatkowo podpowiadają, jak zadbać o poczucie bezpieczeństwa osób szkolonych, wzbudzić ich ciekawość, zminimalizować opór i rozwiać pojawiające się wątpliwości. Tłumaczą, że trener musi zachować postawę niezależnego arbitra, dającego szansę uczestnikom na popełnianie błędów, a następnie wyciąganie z nich wniosków i ich naprawianie. Wspominają również o słabych stronach i ograniczeniach metod symulacyjnych, przestrzegają przed potencjalnymi trudnościami i zachęcają do nieustannego notowania własnych spostrzeżeń jako wskazówek do dalszego doskonalenia zarówno siebie, jak i samego szkolenia. Zapewniają, że poprawnie dobrana i przeprowadzona symulacja jest nieocenionym wsparciem w osiąganiu celów szkolenia.
Rozdział 1 * Metody symulacyjne i ich rodzaje * 1.1. Symulacja i jej definicje * 1.2. Symulacyjne i niesymulacyjne metody aktywizujące * 1.3. Rodzaje szkoleniowych metod symulacyjnych * 1.4. Pedagogiczne przesłanki szkoleniowego użycia symulacji * 1.5. Cel szkoleniowego użycia narzędzi symulacyjnych * Rozdział 2 * Szkoleniowe zastosowania symulacji * 2.1. Cele szkoleniowego zastosowania symulacji - klasyfikacje efektów edukacyjnych * 2.2. Mechanizm zapewniający trwałość efektów uczenia * 2.3. Wprowadzenie do działania w świecie symulowanym * 2.4. Przebieg symulacji - rola trenera i uczestników * 2.5. Omówienie - jego funkcje i etapy * Rozdział 3 * Symulacje behawioralne * 3.1. Behawioralne symulacje jednoosobowe * 3.2. Scenki jako symulacje behawioralne * 3.3. Gry negocjacyjne jako specyficzny rodzaj symulacji behawioralnych * 3.4. Grupowe rozwiązywanie problemów * Rozdział 4 * Gry symulacyjne * 4.1. Gry symulacyjne - definicje i klasyfikacja * 4.2. Gry serio, gry zamknięte i otwarte * 4.3. Strukturalne elementy gry symulacyjnej * 4.4. Atuty gier symulacyjnych jako narzędzi szkoleniowych - jak ich nie zaprzepaścić * Rozdział 5 * Symulatory * 5.1. Definicje i typologie symulatorów * 5.2. Wierność i jej rodzaje * 5.3. Dobór symulatorów do osiągania wybranych efektów edukacyjnych * 5.4. Szkolenia w zakresie współpracy w zespole (crew management training) * Rozdział 6 * Projektowanie symulacji dla celów szkoleniowych * 6.1. Jak pozyskać szkoleniowe narzędzia symulacyjne * 6.2. Budowa i ocena modelu symulacyjnego * 6.3. Projektowanie szkoleniowej gry symulacyjnej * 6.4. Projektowanie symulacji behawioralnej * 6.5. Specyfika walidacji gier symulacyjnych i symulacji behawioralnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 17254 (1 egz.)
Book
In basket
(Szkolenia)
Bibliogr. s. 187-[191].
Mariola Łaguna i Paweł Fortuna w przystępny sposób wyjaśniają, czym jest szkolenie i jak je zorganizować w taki sposób, aby uczestnicy odnieśli jak najwięcej korzyści. Omawiają rodzaje szkoleń, analizę potrzeb szkoleniowych, działania rekrutacyjne, wybór miejsca szkoleń, dobór trenerów i najbardziej efektywne działania promocyjne oraz metody oceny zajęć. Opisują też najczęstsze błędy i problemy pojawiające się w trakcie sesji szkoleniowych. Podkreślają, że sukces gwarantują odpowiednie przygotowanie i właściwe określenie głównych celów szkolenia. Ta książka to lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy rozpoczynają swoją przygodę z prowadzeniem szkoleń.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 17476 (1 egz.)
Book
In basket
(Szkolenia)
Bibliografia strony 176-178.
Rosnąca popularność szkoleń sprawia, że potrzebni są odpowiednio przygotowani trenerzy, którzy będą mogli je zaplanować i poprowadzić. Do nich właśnie, jak również do pracowników działów HR i szkoleniowych, adresowana jest seria Szkolenia.W niniejszym tomie autorzy omawiają zadania i rolę trenera w procesie szkoleniowym. Przybliżają trzy główne obszary jego działalności, typologię tego zawodu oraz możliwe ścieżki kariery. Poruszają też ważną kwestię etyki zawodowej i odpowiedzialności - trener jest osobą kluczową dla procesu szkoleniowego i to na nim spoczywa największa odpowiedzialność za przygotowanie, realizację i efekty szkolenia. Tom zawiera wiele opisów sytuacji z praktyki trenerskiej oraz cennych wskazówek pomocnych zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych trenerów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 20353 (1 egz.)
Book
In basket
(Szkolenia)
Bibliogr. s. 197-[201].
Motywacja do udziału w szkoleniu może być różna (nabycie nowych umiejętności, przyjemne spędzenie czasu pracy, zobowiązanie wobec pracodawcy) i wpływa na relację z trenerem oraz na przebieg zajęć. Zachowania uczestników mogą przeszkadzać w realizacji założonych przez trenera celów, dlatego umiejętność nawiązania przez niego relacji z grupą, zrozumienie wzajemnych zależności oraz wiedza dotycząca procesów grupowych rzutują na skuteczność szkolenia.Autorka opisuje sposoby budowania relacji z grupą szkoleniową w różnych fazach jej rozwoju - od fazy orientacji i zależności przez konflikt i bunt do współpracy i świadomej aktywności. Analizuje potencjalnie trudne zachowania uczestników szkolenia - ich przejawy, przyczyny, sposoby zapobiegania ich wystąpieniu oraz radzenia sobie z nimi. Jej wskazówki pozwolą trenerowi zachęcić grupę do otwartego rozwoju i do zaufania mu w procesie nabywania kompetencji.Dzięki tej książce:- zbudujesz właściwe relacje z uczestnikami szkolenia;- stworzysz zaangażowaną grupę;- osiągniesz założone cele szkolenia.
Rozdział 1. Grupa – co to takiego? 1.1. Grupa szkoleniowa a grupa społeczna. 1.2. Podstawowe charakterystyki grupy. 1.3. Korzyści wynikające z pracy w grupie. 1.4. Czynniki hamujące pracę grupy. Rozdział 2. Specyfika pracy z grupą szkoleniową. 2.1. Charakterystyka procesu uczenia się w grupie. 2.2. Uwarunkowania procesu uczenia się w grupie szkoleniowej. 2.3. Specyfika pracy z grupą w różnych typach szkoleń. Rozdział 3. Kształtowanie relacji z grupą szkoleniową w poszczególnych fazach jej rozwoju. 3.1. Inicjowanie kontaktu z grupą: diagnoza i kreowanie pierwszego wrażenia. 3.2. Faza orientacji i zależności. 3.3. Faza konfliktu i buntu. 3.4. Faza spójności i współpracy. 3.5. Faza celowej i świadomej aktywności. 3.6. Zakończenie kontaktu z grupą. Rozdział 4. Praca z trudną grupą szkoleniową. 4.1. Prowokowanie trudności przez trenera. 4.2. Postępowanie z trudnymi grupami. 4.3. Radzenie sobie z trudnymi uczestnikami. Rozdział 5. W blokach startowych, czyli dylematy trenera przed szkoleniem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 55633 (1 egz.)
Kaucja: 25,94 zł
There are copies available to loan: sygn. 18030 (1 egz.)
Book
In basket
(Niezbędnik Trenera)
(Szkolenia)
Bibliogr. s. 142-[144].
Dla trenerów, konsultantów, coachów oraz nauczycieli, liderów grup, wolontariuszy i osób pracujących z grupami.
Mirosław Urban prezentuje w swojej książce nowatorskie metody pracy z grupą. Tłumaczy, jak efektywnie wykorzystać potencjał słuchaczy w trakcie szkoleń i jak zachęcić ich do aktywnego uczestnictwa. W kolejnych rozdziałach opisuje różne techniki pracy z ciałem i głosem. Podpowiada również, jak wykorzystać ekspresję twórczą uczestników. Opis każdej metody uzupełnia przykładami konkretnych ćwiczeń. Dzięki wykorzystaniu przedstawionych przez autora technik szkolenia będą interesujące i niepowtarzalne, a przede wszystkim bardziej efektywne i pobudzające do działania. Książka zainteresuje nie tylko trenerów, konsultantów i coachów, ale również nauczycieli, liderów grup, wolontariuszy oraz osoby pracujące z grupami. Uatrakcyjnij zajęcia Stwórz inspirującą atmosferę wspólnej pracy Skorzystaj z różnych metod szkoleniowych Motywuj uczestników do działania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 18230 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again