Woźniak Jacek (1957- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Woźniak Jacek (1957- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Pracownicy działu HR
(1)
Studenci
(1)
Studenci wydziału zarządzania
(1)
Temat
Kadry
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Gry kierownicze
(1)
Motywacja pracy
(1)
Praca
(1)
Psychologia
(1)
Symulacja
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Na okł.: przewodnik dla trenerów.
Bibliogr. s. 181-197.
Alicja Balcerak i Jacek Woźniak, eksperci w swojej dziedzinie, proponują niezwykle wyczerpujące kompendium wiedzy na temat gier menedżerskich, wykorzystywanych jako specjalistyczne narzędzia szkoleniowe i wspomagające zarządzanie. Celem autorów jest połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną. Wyjaśniają oni nie tylko, czym są gry menedżerskie i dla kogo są przeznaczone, ale też jak ogromne są potencjał i rola tych narzędzi szkoleniowych w rozwijaniu kompetencji menedżerskich. Autorzy omawiają praktyczne zagadnienia związane z prowadzeniem zajęć i pokazują, jak stosować gry, aby osiągnąć zamierzone cele szkolenia. W książce znajdziemy opisy najpopularniejszych gier menedżerskich oraz metod oceny uczenia się z wykorzystaniem tych narzędzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18218 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Bibliogr. s. 218-[229].
Rosnąca popularność szkoleń sprawia, że potrzebni są odpowiednio przygotowani trenerzy, którzy będą mogli je zaplanować i poprowadzić. Do nich właśnie, jak również do pracowników działów HR i szkoleniowych, adresowana jest seria Szkolenia. Metody symulacyjne były znane już w starożytności. W Polsce ich wprowadzenie przebiegało falami, a ich rozkwit i znaczące rozpowszechnienie nastąpiły wraz z transformacją gospodarczą kraju i zmianami w edukacji. Celem autorów jest połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną i pokazanie, jak stosować symulacje w celu osiągnięcia zamierzonych efektów szkolenia. Opisują oni trzy podstawowe rodzaje metod symulacyjnych (symulacja behawioralna, gry symulacyjne, symulatory), tłumaczą, jak stworzyć własne symulacyjne narzędzie szkoleniowe i dostosować te już znane do danego obszaru tematycznego. Przekazują użyteczne wskazówki, które pomogą trenerom w ich codziennej pracy i ułatwią rozwój kompetencji uczestników szkolenia. Dodatkowo podpowiadają, jak zadbać o poczucie bezpieczeństwa osób szkolonych, wzbudzić ich ciekawość, zminimalizować opór i rozwiać pojawiające się wątpliwości. Tłumaczą, że trener musi zachować postawę niezależnego arbitra, dającego szansę uczestnikom na popełnianie błędów, a następnie wyciąganie z nich wniosków i ich naprawianie. Wspominają również o słabych stronach i ograniczeniach metod symulacyjnych, przestrzegają przed potencjalnymi trudnościami i zachęcają do nieustannego notowania własnych spostrzeżeń jako wskazówek do dalszego doskonalenia zarówno siebie, jak i samego szkolenia. Zapewniają, że poprawnie dobrana i przeprowadzona symulacja jest nieocenionym wsparciem w osiąganiu celów szkolenia.
Rozdział 1 * Metody symulacyjne i ich rodzaje * 1.1. Symulacja i jej definicje * 1.2. Symulacyjne i niesymulacyjne metody aktywizujące * 1.3. Rodzaje szkoleniowych metod symulacyjnych * 1.4. Pedagogiczne przesłanki szkoleniowego użycia symulacji * 1.5. Cel szkoleniowego użycia narzędzi symulacyjnych * Rozdział 2 * Szkoleniowe zastosowania symulacji * 2.1. Cele szkoleniowego zastosowania symulacji - klasyfikacje efektów edukacyjnych * 2.2. Mechanizm zapewniający trwałość efektów uczenia * 2.3. Wprowadzenie do działania w świecie symulowanym * 2.4. Przebieg symulacji - rola trenera i uczestników * 2.5. Omówienie - jego funkcje i etapy * Rozdział 3 * Symulacje behawioralne * 3.1. Behawioralne symulacje jednoosobowe * 3.2. Scenki jako symulacje behawioralne * 3.3. Gry negocjacyjne jako specyficzny rodzaj symulacji behawioralnych * 3.4. Grupowe rozwiązywanie problemów * Rozdział 4 * Gry symulacyjne * 4.1. Gry symulacyjne - definicje i klasyfikacja * 4.2. Gry serio, gry zamknięte i otwarte * 4.3. Strukturalne elementy gry symulacyjnej * 4.4. Atuty gier symulacyjnych jako narzędzi szkoleniowych - jak ich nie zaprzepaścić * Rozdział 5 * Symulatory * 5.1. Definicje i typologie symulatorów * 5.2. Wierność i jej rodzaje * 5.3. Dobór symulatorów do osiągania wybranych efektów edukacyjnych * 5.4. Szkolenia w zakresie współpracy w zespole (crew management training) * Rozdział 6 * Projektowanie symulacji dla celów szkoleniowych * 6.1. Jak pozyskać szkoleniowe narzędzia symulacyjne * 6.2. Budowa i ocena modelu symulacyjnego * 6.3. Projektowanie szkoleniowej gry symulacyjnej * 6.4. Projektowanie symulacji behawioralnej * 6.5. Specyfika walidacji gier symulacyjnych i symulacji behawioralnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 161-[168].
W niniejszym, siódmym tomie serii autor przedstawia najważniejsze zagadnienia dotyczące oceny efektów szkoleń. Nie podaje jednego prostego przepisu na pomiar efektywności, ale przedstawia różne koncepcje teoretyczne, między innymi metodę czteropoziomowej oceny Donalda L. Kirkpatricka, model ROI czy metodę pięciu pytań Jacka Phillipsa, zwracając uwagę na ich mocne i słabe strony. Jego celem jest stworzenie zestawu narzędzi, z których w praktyce mogliby korzystać zarówno szkoleniowcy, jak i ich klienci.Ocena efektywności szkoleń jest przydatna wszystkim stronom procesu szkoleniowego: trenerom, uczestnikom i firmom zamawiającym szkolenie. Wskazówki, jak ją przeprowadzić, znajdą oni w niniejszej książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. HR)
Bibliogr. s. [326]-343. Indeks.
Dla studentów zarządzania zasobami ludzkimi, menedżerów oraz właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw.
We współczesnej gospodarce, w której dominują usługi oraz sektory oparte na wiedzy, kompetencje pracowników, ich doświadczenie, umiejętności, cechy charakteru to jeden z głównych czynników konkurencyjnych przedsiębiorstwa. Rekrutacja stała się najważniejszym procesem kadrowym przedsiębiorstwa. Odpowiednie zaplanowanie potrzeb kadrowych dotyczących obecnej i przyszłej działalności firmy, w wymiarze ilościowym i jakościowym stanowi niezbędny warunek sukcesu rynkowego. Prezentowana książka jest praktycznym przewodnikiem po zagadnieniach rekrutacji i selekcji. Autor przedstawia cały proces doboru personelu, rozpoczynając od wyznaczenia potrzeb kadrowych i tworzenia profili rekrutacyjnych, przez opisanie narzędzi związanych z rekrutacją i selekcją, aż po wybór pracowników i ich adaptację do pracy. Dużym atutem publikacji jest jej praktyczny charakter, a także uwzględnienie najbardziej aktualnych i sprawdzonych teorii, metod i narzędzi. Wszystkie aspekty rekrutacji zobrazowane zostały przykładami zaczerpniętymi z działalności przedsiębiorstw. Publikacja jest znakomitym źródłem wiedzy dla studentów zarządzania zasobami ludzkimi, menedżerów, właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, a także do osób, które zawodowo zajmują się rekrutacją i selekcją.
Wstęp * ROZDZIAŁ 1. Rekrutacja i jej cele * ROZDZIAŁ 2. Przygotowanie profilu rekrutacyjnego i planu rekrutacji * ROZDZIAŁ 3. Planowanie komunikowania się * ROZDZIAŁ 4. Rekrutacja internetowa i jej możliwe wykorzystanie * ROZDZIAŁ 5. Praktyka rekrutacji internetowej * ROZDZIAŁ 6. Metody selekcji oparte na kwestionariuszach * ROZDZIAŁ 7. Metody selekcji oparte na wywiadzie * ROZDZIAŁ 8. Metody selekcji oparte na ocenie działania * ROZDZIAŁ 9. Dokonywanie końcowego wyboru na podstawie różnorodnych danych * ROZDZIAŁ 10. Adaptacja nowego pracownika * Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55753 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Bibliogr. s. [322]-335.
W dzisiejszych czasach podstawą sukcesu każdej firmy są kompetencje i umiejętności ludzi w niej zatrudnionych. Dobrze zaprojektowane i realizowane systemy motywacyjne pozwalają na pozyskiwanie i utrzymywanie najlepszych pracowników, wpływając na uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej przez firmy.Praca została podzielona na dwie części, które łącznie stanowią kompleksowe ujęcie omawianego problemu. W pierwszej z nich opisane zostały zagadnienia będące syntezą wiedzy dotyczącej teorii motywacji takie, jak: systemy motywacyjne, wskaźniki badania poziomu motywacji pracowników, związek motywowania i wynagradzania oraz kształtowanie motywacyjnego środowiska pracy.Druga część ma charakter praktyczny - autor omawia w niej sposoby motywowania trzech grup pracowników tzn. pracowników wiedzy, handlowców i menedżerów wyższego szczebla. Rozdziały te uwzględniają specyfikę pracy każdej wymienionej grupy zawodowej i odpowiadają na problemy występujące podczas tworzenia i realizowania systemów motywacyjnych dla każdej z nich.Autor omawia zarówno teorie motywacji, jak i praktyki stosowane w przedsiębiorstwach w sposób krytyczny, co zachęca czytelnika do samodzielnego analizowania przedstawionych zagadnień.
CZĘŚĆ I. Teoria i praktyka współczesnych systemów motywacyjnych * ROZDZIAŁ 1. Wiedza o motywacji, systemy motywacyjne i podstawowe teorie motywacji * 1.1. Motywacja a motywowanie - zakres znaczeniowy pojęć * 1.2. Motywowanie czy manipulowanie - definicja systemów motywacyjnych * 1.3. Przykład: zarządzanie motywacją w firmie A.Blikle * 1.4. Podstawowe teorie potrzeb (treści motywacji) * 1.5. Teorie procesu motywacji * ROZDZIAŁ 2. Wskaźniki stanu motywacji * 2.1. Wprowadzenie - badania nad wskaźnikami stanu motywacji w organizacji * 2.2. Satysfakcja z pracy i jej znaczenie motywacyjne * 2.3. Zaangażowanie organizacyjne * 2.4. Postrzegane wsparcie ze strony organizacji * 2.5. Osobiste zaangażowanie w pracę * 2.6. Wskaźniki fluktuacji personelu oraz ich prognozowanie * 2.7. Współczesne badania nad satysfakcją pracowników * 2.7.1. Współczesne badania nad stanem motywacji pracowników - zasady ogólne * 2.7.2. Wykorzystanie badania nad satysfakcją pracowników - przykład * 3. Systemy motywacyjne a wynagradzanie * 3.1. Motywatory finansowe a koncepcja wynagrodzenia całkowitego * 3.2. Bieżące wynagrodzenia gwarantowane * 3.3. Wynagrodzenia zmienne * 3.4. Świadczenia dodatkowe * 3.4.1. "Kafeteryjne" systemy świadczeń * 3.4.2. Świadczenia partycypacyjne * 3.5. Wynagrodzenie odroczone * 3.6. Trendy w rozwoju form wynagrodzenia finansowego * ROZDZIAŁ 4. Motywujące środowisko pracy * 4.1. Stres a ocena środowiska pracy * 4.2. Stres w pracy jako problem zarządzania * 4.3. Redukcja stresu jako czynnik motywacyjny * 4.4. Redukcja stresu w pracy a harmonogramy pracy * 4.5. Przekazywanie uprawnień decyzyjnych pracownikom a wymagania środowiska pracy * 4.6. Modyfikacja przestrzeni i zacieranie granic miedzy pracą a domem * ROZDZIAŁ 5. Systemy motywacyjne związane rozwojem zawodowym * 5.1. Znaczenie motywacyjne procedur organizacyjnych związanych z rozwojem kompetencji zawodowych pracowników * 5.2. Narzędzia systemów motywacyjnych związanych z rozwojem zawodowym w fazie adaptacji do pracy * 5.3. Narzędzia z obszaru rozwoju zawodowego stosowane wobec dojrzałych pracowników jako element systemów motywacyjnych * 5.4. Procedury motywacyjne związane z zarządzaniem talentami * 5.5. Motywacyjne działania rozwojowe stosowane w fazie derekrutacji * CZĘŚĆ II. Trzy zastosowania systemów motywacyjnych * ROZDZIAŁ 6. Systemy motywowania kadry kierowniczej najwyższego szczebla * 6.1. Wysokość wynagrodzenia jako czynnik motywujący zarządy - z perspektywy teorii zarządzania * 6.2. Teoria agencji jako uzasadnienie struktury pakietu wynagrodzeń dla zarządów * 6.3. Wyniki dotyczące uspójnienia wynagrodzeń prezesa i interesów akcjonariuszy w specyficznej sytuacji strategicznej, uzyskane w ramach teorii agencji * 6.4. Czy prezesi mają wpływ na wyniki działania firmy? * 6.5. Niefinansowe czynniki motywowania prezesów do działania w interesie firmy * ROZDZIAŁ 7. Zarządzanie systemami motywacji dla pracowników wiedzy * 7.1. Zarządzanie pracownikami wiedzy jako problem w naukach o zarządzaniu * 7.2. Gospodarka oparta na wiedzy - pracownicy wiedzy i ich rola zawodowa * 7.3. Typologie zadań realizowanych przez pracowników wiedzy * 7.4. Systemy motywacyjne stosowane wobec pracowników wiedzy różnych typów * 7.5. Specyficzne zadania wynikające z wymogów zarządzania wiedzą w organizacji oraz problemy motywacyjne z tym związane * ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie motywacją handlowców * 8.1. Handlowcy, sprzedawcy, "misjonarze" - o zróżnicowaniu w działach handlowych firm * 8.2. Sposoby motywowania finansowego i wynagradzania handlowców * 8.3. Motywacyjne znaczenie systemów kontroli * 8.4. Zarządzanie motywacją w zespołach handlowych * 8.5. Konkursy dla sprzedawców * 8.6. Systemy motywacyjne z obszaru zarządzania rozwojem stosowane wobec dla handlowców * 8.7. Systemy motywacyjne dla handlowców a ograniczanie fluktuacji kadr
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 331 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18629 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. HR)
Bibliogr. s. 322-335.
Książka przeznaczona dla praktyków zarządzania zasobami ludzkimi oraz dla studentów specjalności obejmujących tę tematykę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.C (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej