Czerepaniak-Walczak Maria
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Czerepaniak-Walczak Maria
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Studenci
(4)
Nauczyciele
(1)
Temat
Wychowanie
(4)
Efektywność nauczania
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne)
Bibliogr. s. 243-249. Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48923 (1 egz.)
Kaucja: 42,04 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 47,20 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5338, 3306, 5339 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 47,92 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2800 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4572 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. red. błędny .
Tyt. t. 5 na s. 4 okł.
Indeksy.
Nadrzędnym celem serii, do której należy podręcznik, jest poszukiwanie odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Kim jest i jaki jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca? Tom Codzienność w szkole. Szkoła w codzienności podejmuje problematykę potencjału wychowawczego tkwiącego w codziennych warunkach życia. Autorzy poszczególnych rozpraw, esejów oraz raportów z badań - wśród nich antropolodzy, socjologowie i pedagodzy - skupiają się na odsłanianiu istoty i następstw relacji między wychowaniem a codziennymi sprawami zachodzącymi w różnych sferach jednostkowego i zbiorowego życia. W swoich tekstach omawiają zagadnienie wychowania w kontekście codzienności. Treść podręcznika jest zorganizowana wokół trzech obszarów: ści jako fenomenu i kategorii badawczej, analitycznych w badaniu codzienności oraz empirycznych badań nad specyfiką szkolnej codzienności. Część pierwsza podręcznika liczy 8 rozdziałów, druga - 6, a trzecia - 9 (w sumie 23 rozdziały).
CODZIENNOŚĆ W SZKOLE. SZKOŁA W CODZIENNOŚCI * NOTKI O AUTORACH * CZĘŚĆ 1 * CODZIENNOŚĆ JAKO FENOMEN I KATEGORIA BADAWCZA * Rozdział 1 * Anna Zadrożyńska-Barącz * CODZIENNOŚĆ - NIECODZIENNOŚĆ - ŚWIĘTO * Rozdział 2 * Jadwiga Mizińska * WYDZIEDZICZENIE Z CODZIENNOŚCI. ESEJ O PEDAGOGICZNYCH * IMPLIKACJACH TWÓRCZOŚCI HERTY MULLER * Rozdział 3 * Elżbieta Tarkowska * ŻYCIE CODZIENNE JAKO KATEGORIA INTERDYSCYPLINARNA * Rozdział 4 * Maria Czerepaniak-Walczak * EMANCYPACJA W CODZIENNOŚCI I PRZEZ CODZIENNOŚĆ. EGZEMPLIFIKACJE * EDUKACYJNE * Rozdział 5 * Bogusław Śliwerski * INNOWACYJNOŚĆ W CODZIENNOŚCI SZKOLNEJ I BADAWCZEJ * Rozdział 6 * Sławomir Krzychała * BADACZ W SZKOLE - O REKONSTRUOWANIU EDUKACYJNEJ CODZIENNOŚCI * Rozdział 7 * Zenon Gajdzica * CODZIENNOŚĆ UCZNIA NIEPEŁNOSPRAWNEGO - PERSPEKTYWA BADACZA * Rozdział 8 * Agnieszka Gromkowska-Melosik * PAT SOCJALIZACYJNY? KONTROWERSJE WOKÓŁ SPOŁECZNYCH * KONSTRUKCJI KOBIECOŚCI I MĘSKOŚCI * CZĘSC 2 * KATEGORIE ANALITYCZNE W BADANIU CODZIENNOŚCI * Rozdział 9 * Maria Dudzikowa * ESEJ O CODZIENNOŚCI SZKOLNEJ Z PERSPEKTYWY METAFORY * Rozdział 10 * Joanna Szewczyk-Kowalczyk * CODZIENNOŚĆ SZKOLNA W OPTYCE RYTUAŁÓW (CODZIENNE RYTUAŁY * SZKOLNE W PERSPEKTYWIE COHMON SENSE) * Rozdział 11 * Barbara Fatyga * ZMIENNE KOLEJE TEORII STYLÓW ŻYCIA * Rozdział 12 * Ewa Bielska * SZKOŁA JAKO PRZESTRZEŁ PRAKTYKI OPORU CODZIENNEGO * Rozdział 13 * Dorota Khis-Stańska * DZIEŁ JAK CO DZIEŁ. O BARIERACH ZMIANY KULTURY SZKOŁY * Rozdział 14 * Janusz Barański * SZKOLNY HABITUS. RZECZ NIE TYLKO O MUNDURKACH SZKOLNYCH * CZĘŚĆ 3 * Z BADAŁ CODZIENNOŚCI * Rozdział 15 * Dariusz Chętkowski * ROZMOWA JAKO RELIKT W CODZIENNOŚCI SZKOLNEJ * Rozdział 16 * Beata Zamorska * POKÓJ NAUCZYCIELSKI JAKO PRZESTRZEŁ DYSKURSU EDUKACYJNEGO * Rozdział 17 * Marcin Wojciechowski * PRZERWA LEKCYJNA JAKO FRAGMENT CODZIENNOŚCI SZKOLNEJ UCZNIÓW * Rozdział 18 * Bożena Dusza * WSPÓŁCZEŚNI LICEALIŚCI. BADANIE SPOSOBÓW BYCIA W ROLI UCZNIA * (Z WYKORZYSTANIEiW KONCEPCJI FLORIANA ZNANIECKIEGO) * Rozdział 19 * Magdalena Bankiewicz * STRATEGIE LICEALISTÓW. BADANIE SZKOLNEJ CODZIENNOŚCI * Z WYKORZYSTANIEM KONCEPCJI ROBERTA K. MERTONA * Rozdział 20 * Karina Knasiecka-Falbierska * ANARCHISTA W SZKOLE. BUNTOWNIK, KONFORMISTA CZY OUTSIDER? * Rozdział 21 * Barbara Fatyga, Przemysław Zieliński * EMPIRYCZNE TYPOLOGIE STYLÓW ŻYCIA MŁODZIEŻY PO 1989 ROKU * Rozdział 22 * Dorota Żołędź-Strzelczyk * REKREACYJE UCZNIOWSKIE, CZYLI O TYM, CO ROBILI DAWNI UCZNIOWIE * POZA NAUKĄ I MODLITWA * INDEKS NAZWISK * INDEKS RZECZOWY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15776 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 197-210.
Dla studentów i nauczycieli akademickich kierunków pedagogicznych oraz nauczycieli języków obcych i nauczycieli przedmiotów w szkołach dwujęzycznych
CLIL (Content and Language Integrated Learning - zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe) to nowoczesne podejście do nauczania zarówno przedmiotów, jak i języków. Metoda ta definiowana jest jako dwuogniskowe podejście do nauczania języków, w której drugi język jest wykorzystywany do nauki oraz nauczania zarówno przedmiotu, jak i języka.Książka prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące CLIL i skierowana jest do nauczycieli uczących w klasach CLIL, zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji, od klasy VII szkoły podstawowej oraz w liceum, jak do również studentów licencjackich i magisterskich studiów filologicznych uzyskujących uprawnienia do nauczania oraz wszystkich osób zainteresowanych nauczaniem dwujęzycznym.W nauczaniu dwujęzycznym język obcy stanowi narzędzie komunikacji i wspomaga proces uczenia się. Głównym założeniem komunikacji jest używanie języka obcego w celu przekazywania treści przedmiotowych, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Istotnym elementem zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego jest pomoc koleżeńska. Wspomaga ona proces nabywania kompetencji w zakresie komunikacji, jak również ograniczania tzw. Teacher Talking Time (czasu, w którym mówi nauczyciel) oraz wydłużania tzw. Student Talking Time (czasu, w którym mówią uczniowie).W systemie CLIL uczniowie uczą się, w jaki sposób posługiwać się językiem, a także, jak używać go do nauki treści niepowiązanych z językiem. Nauczyciel stwarza warunki oraz towarzyszy uczniom w procesie odkrywania treści za pośrednictwem nauczanego języka. Uczniowie zdobywają wiedzę w języku obcym i o języku obcym. Są zachęcani do jego używania w celu wyrażania swoich uczuć i opinii na temat wiedzy przekazywanej na lekcji.Książka podzielona jest na część teoretyczną i praktyczną:- Celem części teoretycznej jest zdefiniowanie zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego, opisanie jego różnych wariantów i uwarunkowań modułowych. Celem tej części jest także przedstawienie kształcenia przedmiotowo-językowego w kontekście polskim oraz międzynarodowym. Autorki zwracają szczególną uwagę na poparcie tego programu edukacyjnego przez Unię Europejską oraz korzyści płynące z wprowadzenia CLIL w szkołach. Korzyści te przedstawione są z perspektywy ucznia, nauczyciela, szkoły, a także społeczeństwa.- Celem części praktycznej jest zaprezentowanie sposobów nauczania oraz uczenia się w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym ze szczególnym zwróceniem uwagi na podejście poznawcze, konstruktywistyczne oraz komunikacyjne. W części tej zostaną także przedstawione wymagane kompetencje nauczycieli CLIL oraz formy uczenia się (uczenie przez dociekanie naukowe, opowiadania edukacyjne etc.). Czytelnik uzyska także praktyczną wiedzę dotyczącą planowanie modułu CLIL (wybór treści, sposoby połączenia treści, język i procesów poznawczych, rozwijanie świadomości międzykulturowej), doboru środków dydaktycznych, tworzenia materiałów dydaktycznych oraz sposobów oceniania w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym.Książka stanowi kompendium dla ogółu nauczycieli pracujących metodą CLIL i jest pierwszą taką publikacją na polskim rynku. Autorki podają w niej zarys teoretyczny i praktyczny, który dotyczy edukacji dwujęzycznej całościowo i wszyscy nauczyciele mogą z niego czerpać. Z książki skorzystają studenci wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zwłaszcza angliści, jak również nauczyciele akademiccy przygotowujący przyszłych nauczycieli do pracy w szkołach i pracujący z przyszłymi nauczycielami na studiach podyplomowych, czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy CLIL zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji oraz nauczyciele pracujący w szkołach dwujęzycznych, zarówno nauczyciele przedmiotowi, jak i językowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20033 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej