Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(989)
Forma i typ
Książki
(989)
Publikacje naukowe
(107)
Publikacje dydaktyczne
(70)
Publikacje fachowe
(40)
Poradniki i przewodniki
(27)
Proza
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
Poezja
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(1073)
wypożyczone
(36)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(25)
BD40 (Suwalska 11)
(49)
BD52 (Rembielińska 6a)
(13)
BD53 (Bazyliańska 6)
(38)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(29)
CN1 (św. Wincentego 85)
(89)
W2 (Bazyliańska 6)
(15)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(7)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(13)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(14)
W64 (Radzymińska 121)
(5)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(8)
WP130 (św. Wincentego 85)
(720)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(81)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(37)
Fuks Agata
(20)
Dymara Bronisława
(15)
Śliwerski Wojciech
(14)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(12)
Krzysztoszek Grażyna
(11)
Murzyn Andrzej
(11)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(10)
Piszczek Małgorzata
(10)
Gajda Janusz (1933- )
(9)
Niewola Dorota
(9)
Ogrodzka-Mazur Ewa. Red
(9)
Skorek Ewa Małgorzata
(9)
Szuścik Urszula
(9)
Stasica Jadwiga
(8)
Winczura Barbara (1969- )
(8)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(8)
Franczyk Anna
(7)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(7)
Skałbania Barbara
(7)
Szuścik Urszula. Red
(7)
Aksamovic Ewa
(6)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(6)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(6)
Gajda Janusz
(6)
Kowalewska Barbara
(6)
Krajewska Katarzyna
(6)
Plopa Mieczysław (1948- )
(6)
Węglińska Maria (1936- )
(6)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(5)
Cytowska Beata (1964- )
(5)
Kaczmarek Bogusława
(5)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(5)
Szybist Joanna
(5)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(5)
Adamek Irena
(4)
Bielski Janusz
(4)
Czelakowska Danuta
(4)
Dzionek Elżbieta
(4)
Gajdzica Zenon
(4)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(4)
Głażewski Michał
(4)
Kostkiewicz Janina
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Kurzeja Anna
(4)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(4)
Lubina Monika
(4)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(4)
Modrak Małgorzata
(4)
Moroz Henryk (1924- )
(4)
Muchacka Bożena
(4)
Muchacka Bożena (1953- )
(4)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(4)
Olszówka Piotr (1970- )
(4)
Puślecki Władysław (1933-2008)
(4)
Skibska Joanna
(4)
Szkudlarek Tomasz
(4)
Wiatrowska Leokadia
(4)
Węglińska Maria
(4)
Łobocki Mieczysław
(4)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(3)
Gmosińska Małgorzata
(3)
Gunia Grażyna
(3)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(3)
Hildebrandt Dobrochna
(3)
Jodłowska Bogusława
(3)
Jąder Mariola
(3)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Konieczna Ewelina J
(3)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(3)
Kraszewski Krzysztof
(3)
Krupa Dorota
(3)
Leppert Roman
(3)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(3)
Majda Jan
(3)
Maurer Alicja
(3)
Melosik Zbyszko (1956- )
(3)
Mikosza Lucyna
(3)
Modrak Małgorzata Program ochrony pamięci
(3)
Musialska Kinga
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Oszwa Urszula
(3)
Paluch Anna
(3)
Pawlak Piotr (psychologia)
(3)
Radziwiłłowicz Wioletta
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Sikorski Wiesław
(3)
Szaga Hanna
(3)
Szempruch Jolanta
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(3)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(3)
Wiącek Renata
(3)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(3)
Zalewska-Bujak Małgorzata. Red
(3)
Zasępa Ewa
(3)
Łaba Agnieszka
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(49)
2010 - 2019
(382)
2000 - 2009
(486)
1990 - 1999
(72)
Okres powstania dzieła
2001-
(206)
1901-2000
(30)
1801-1900
(5)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(988)
Język
polski
(989)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(46)
Studenci
(34)
Dzieci
(25)
Rodzice
(19)
Nauczyciele
(17)
Logopedzi
(10)
6-8 lat
(8)
Pedagodzy
(7)
0-5 lat
(6)
9-13 lat
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Młodzież
(4)
Przedszkola
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Psycholodzy
(2)
Studenci pedagogiki
(2)
Arteterapeuci
(1)
Chorzy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Działacze kulturalno-oświatowi
(1)
Kadra naukowa
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy aparatu wymiaru sprawiedliwości
(1)
Pracownicy placówek oświatowych
(1)
Pracownicy służb bezpieczeństwa
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rehabilitanci
(1)
Studenci kierunków pedagogicznych
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(25)
Temat
Dziecko
(81)
Pedagogika
(61)
Wychowanie
(55)
Nauczanie początkowe
(46)
Język polski
(44)
Nauczanie
(42)
Wychowanie przedszkolne
(37)
Nauczyciele
(34)
Mowa
(28)
Młodzież
(26)
Rodzina
(25)
Szkolnictwo
(22)
Dzieci
(19)
Nauczanie zintegrowane
(19)
Gry edukacyjne
(17)
Oświata
(17)
Dziecko autystyczne
(15)
Uczniowie
(15)
Wychowanie w rodzinie
(15)
Myślenie twórcze
(14)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Autyzm
(13)
Dziecko niepełnosprawne
(13)
Środki masowego przekazu
(13)
Kształcenie integracyjne
(12)
Komunikacja społeczna
(11)
Kształcenie
(11)
Pedagogika resocjalizacyjna
(11)
Więźniowie
(11)
Gry i zabawy
(10)
Niepełnosprawni
(10)
Postawy
(10)
Twórczość
(10)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(9)
Kobieta
(9)
Zdolności
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością
(8)
Jąkanie
(8)
Kultura masowa
(8)
Logopedia
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Psychoterapia
(8)
Wartość
(8)
Wychowanie estetyczne
(8)
Czytanie
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Dziecko zdolne
(7)
Edukacja medialna
(7)
Innowacje
(7)
Matematyka
(7)
Opieka społeczna
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Wychowanie fizyczne
(7)
Antropologia filozoficzna
(6)
Antropologia społeczna
(6)
Arteterapia
(6)
Bajkoterapia
(6)
Biblioterapia
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Dziecko głuche
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Edukacja
(6)
Edukacja zdrowotna
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Integracja społeczna
(6)
Mnemotechnika
(6)
Muzyka
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Osobowość
(6)
Pamięć
(6)
Pedagogika waldorfska
(6)
Pisanie
(6)
Przemoc w rodzinie
(6)
Przestępczość
(6)
Socjologia
(6)
Telewizja
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Dziecko chore
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Harcerstwo
(5)
Jakość życia
(5)
Języki
(5)
Komunikacja wspomagająca
(5)
Macierzyństwo
(5)
Małżeństwo
(5)
Metoda Montessori
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Pedagodzy
(5)
Pedagogika kultury
(5)
Pedagogika wczesnoszkolna
(5)
Prawa dziecka
(5)
Rodzice
(5)
Szkolnictwo specjalne
(5)
Sztuka
(5)
Uczenie się
(5)
Uczucia
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Wypalenie zawodowe
(5)
Temat: dzieło
Kultura (czasopismo ; Paryż)
(1)
Szkoła
(1)
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
2001-
(47)
1989-
(36)
1901-2000
(17)
1989-2000
(9)
1801-1900
(5)
1945-1989
(5)
1901-
(4)
1701-
(3)
1701-1800
(2)
1801-
(2)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-
(1)
2001-0
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(33)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Województwo pomorskie (1999- )
(2)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Kanada
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Linköping (Szwecja)
(1)
Niemcy
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Podkarpacie
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Tarnowskie Góry (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręcznik
(68)
Poradnik
(54)
Monografia
(27)
Opracowanie
(23)
Materiały konferencyjne
(21)
Podręczniki
(21)
Raport z badań
(16)
Praca zbiorowa
(15)
Ćwiczenia i zadania
(15)
Opowiadania i nowele
(14)
Wydawnictwa popularne
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(10)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(9)
Wiersze
(9)
Scenariusz zajęć
(6)
Antologia
(5)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(5)
Gry edukacyjne
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Biografia
(3)
Księgi pamiątkowe
(3)
Literatura
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(3)
Utwory sceniczne dla dzieci
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Encyklopedie
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Literatura polska
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Powieść
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Publicystyka polska
(2)
Reprint
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Bajka terapeutyczna
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliografia
(1)
Czasopisma
(1)
Encyklopedia
(1)
Film polski
(1)
Kalendarium
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książki do kolorowania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Melodia z tekstem podłożonym i funkcjami harmonicznymi
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rysunki
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(1)
Szkice
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Słowniki polskie
(1)
Telewizyjny program popularnonaukowy
(1)
Zadania i ćwiczenia
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(125)
Psychologia
(30)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Medycyna i zdrowie
(17)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Historia
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Filozofia i etyka
(3)
Językoznawstwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
989 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pomóc dziecku z dysfunkcją narządu ruchu / Barbara Arusztowicz. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2001. - 101, [1] strona ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 101-[102].
Myślą przewodnia książki są słowa dziecka obarczonego schorzeniem narządu ruchu: „Życie jest moja miłością, mimo że jestem chory, urody tego świata nie zamieniłbym na nic innego” . Książka napisana w oparciu o wyniki badań przeprowadzone przez autorkę wśród dzieci i młodzieży w wieku 7-20 lat. Część teoretyczna książki została poparta spostrzeżeniami autorki, przemyśleniami i długoletnim doświadczeniem. Głównym celem przyświecającym tej książce jest ukazanie całej prawdy o losach dziecka z dysfunkcją narządu ruchu. Ukazuje ona dziecko niepełnosprawne w interakcji ze środowiskiem, w którym żyje i na które składa się najbliższe otoczenie Pozycja skierowana jest do wszystkich, których te losy interesują, jak też do samych dzieci, które dotychczas nie znalazły jeszcze swojego miejsca w życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału: 978-1-7325082-1-7.
Bibliografia na stronach 321-328.
"Język na uwięzi" to wszechstronny i pierwszy tego rodzaju przewodnik wyjaśniający tę powszechną, a jednak wciąż niezrozumiałą dolegliwość. Doktor Richard Baxter wraz z zespołem specjalistów medycznych odkrywa tajemnice krótkiego wędzidełka języka oraz jego wpływ zarówno na niemowlęta, jak i na dorosłych. Mając na uwadze najlepsze praktyki oraz dostępne rodzaje terapii, dr Baxter i jego współpracownicy przedstawiają zrównoważone podejście do leczenia problemu krótkich wędzidełek jamy ustnej (TOTs), a historie udanego przebiegu leczenia pacjentów z pewnością będą inspiracją dla każdego Czytelnika. Niniejszy podręcznik prezentuje różnorodne metody leczenia oraz terapii stosowane przez specjalistów opieki zdrowotnej oraz umożliwiające im zaangażowanie zespołu w leczenie pacjentów i opieranie się na najnowszej wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22469 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47918 (1 egz.)
Kaucja: 36,00 zł
Książka
W koszyku
Między swobodą a przemocą w wychowaniu / Jadwiga Bińczycka. - Wyd. 3. - Kraków : Impuls, 1999. - 68, [4] s. : il. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 66-[69].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod red. Jacka J. Błeszyńskiego. - Wyd. 2 poszerz. i popr. - Kraków : Impuls, 2008. - 470 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wydanie VIII. - Kraków : Impuls, 2017. - 155, [1] strona : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 147-[156].
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wyd. 4. - Kraków : Impuls, 2007. - 155, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 147.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 89-[92].
Kilka lat temu napisałam książkę Opowieści o Czujątkach. Ćwiczenia z empatii dla Dzieci i. Dorosłych. Trafiła ona do różnych miejsc i osób. Dostałam wiele informacji od moich Czytelników, że Czujątka - od czasu, gdy w tekście postawiłam ostatnią kropkę - zaczęły żyć własnym życiem, co bardzo mnie cieszy. Publikacja ta zawierała pięć baśni o przykrych emocjach: smutku, złości, wstydzie, lęku oraz o odwadze w realizowaniu marzeń, a bohaterowie książki odkrywali, że uczucia, określane często mianem "negatywnych", są przydatne, gdyż informują o niezaspokojonych potrzebach. Do każdej baśni dołączyłam scenariusz zajęć psychoedukacyjnych, które miały na celu uświadomienie dzieciom, że trudne emocje wcale nie są "złe". Publikacja była dedykowana także dorosłym, aby spróbowali odkryć, jakie emocje i potrzeby niesie dla nich przeżycie dziecka.Podłożem teoretycznym książki był program Porozumienia bez Przemocy stworzony przez Marshalla Rosenberga, który przeciwstawiał się tendencji do moralnej oceny samej emocji, zachęcając do zastanowienia się nad ukrytymi pod danym uczuciem niezaspokojonymi potrzebami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21644 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? : obserwacja / Joanna Chmura. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 62, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronie [63].
Obserwacja jest poradnikiem wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia. Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka. Wskazuje jak poprowadzić pierwsze wizyty dziecka w sposób wyczerpujący wiedzę na temat jego rozwoju. Opisuje sfery rozwojowe i umiejętność terapeutycznego postrzegania ich w kontekście normy biologicznej, a ewentualnych odstępstw od niej. Porównuje wiek biologiczny z wiekiem rozwojowym dziecka. Poradnik prowadzi terapeutę przez wszystkie sfery rozwojowe dziecka. Tłumaczy, na co zwracać uwagę w przygotowaniu zajęć, jak oceniać dziecko i jak prowadzić obserwację różnicową. Jest punktem wyjścia do podjęcia pierwszych kroków terapeutycznych w pracy z dzieckiem z deficytami. Książka napisana jest z myślą o terapeutach pracujących czynnie i w procesie z dziećmi z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi. Książka Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja zawiera również arkusz obserwacji dla terapeuty jako gotowy materiał do podjęcia pracy z dzieckiem. Książka opatrzona jest rysunkami metodą sketchnotingu i flipchartelingu, które wprowadzają czytelnika w każdy rozdział. [Opis pochodzi ze strony taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [271]-275.
Praca logopedy nad dźwiękami mowy wymaga elementarnej wiedzy z różnych dyscyplin, która będzie dla niego stanowić bazę. Jednakże cel terapii nie z każdym pacjentem ukierunkowany jest na artykulację, tzn. na jej czystość zgodnie z normą ortofoniczną. Nie z każdym pacjentem możliwe jest wypracowanie idealnej, wzorcowej realizacji danej głoski. Niekiedy możliwe jest tylko usprawnienie fonacji i artykulacji głosek. Książka składa się z trzech części. Część pierwsza przedstawia wiadomości teoretyczne na temat dyslalii i metod pracy stosowanych przez różnych praktyków logopedów oraz przybliża przyczyny występowania zaburzeń artykulacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22609 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności / Iwona Chrzanowska. - Wydanie trzecie. - Kraków : Impuls, 2019. - 710, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(PNiP)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 651-696. Indeksy.
Oficyna Wydawnicza "Impuls“ zaprasza Czytelników do nowego i wyjątkowego podręcznika akademickiego autorstwa prof. Iwony Chrzanowskiej "Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności".Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji.Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje "wyjścia" poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi.Z recenzji Prof. dr hab. Amadeusz KrausePodręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter.Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów.Z recenzji Prof. dr hab. Andrzej Twardowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20695 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [167]-192.
Streszczenie w języku angielskim, spis treści w językach polskim i angielskim.
Animacja społeczno-kulturalna jest jednym z kierunków pedagogiki zajmującym się zagadnieniem praktyki wychowawczej i edukacyjnej, realizowanej w obszarze szeroko rozumianej kultury. Można jednak powiedzieć, iż jest to tradycyjne zagadnienie pedagogiki w ogóle, gdyż we wszystkich subdyscyplinach pedagogicznych w mniejszym lub większym stopniu pojawia się i jest podejmowany temat kultury i jej wpływu na proces wychowania. Przy czym chodzi tu nie tylko o fundamentalne dla animacji społeczno-kulturalnej zagadnienie wartości, które jest przecież podstawą każdego myślenia o wychowaniu i edukacji, ale także o konkretne praktyczne rozstrzygnięcia - o wykorzystywanie treści kulturowych w działaniach edukacyjnych. Jest to przestrzeń rozważań i projektów dotyczących wychowania realizowanego przez określone, różnorodne instytucje edukacyjne. Za tym idzie zaś potrzeba nie tylko rozpoznawania i wpisywania się w określony kontekst, dziedzictwo i tożsamość kulturową, ale także odczytywania zmieniających się potrzeb kulturalnych ludzi, co przekłada się na możliwe i potrzebne uczestnictwo w kulturze wszystkich jednostek uczestniczących w życiu społecznym: dzieci, młodzieży, dorosłych oraz osób starych - seniorów. Tradycji rozwoju animacji społeczno-kulturalnej - tak szeroko i specyficznie tu rozumianej: jako praktyki wychowawczej odwołującej się do kultury - można i należy poszukiwać wieloaspektowo, a także w dość odległej przeszłości - na drogach rozwoju pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 26,67 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 193-214.
Empatia pojmowana jako zdolność do współodczuwania oraz rozumienia stanów innych osób jest jedną z najważniejszych umiejętności społecznych. Potrzeba napisania tej książki wynikła zarówno z doświadczeń praktycznych Autora - pracy wychowawcy i mediatora, jak i naukowych dociekań związanych z aktywnością zawodową na Wydziale Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.Książka, którą trzymacie w rękach, nie jest wyłącznie opisem programu - stanowi próbę integracji nowoczesnej wiedzy na temat empatii w ujęciu zarówno psychologicznym, jak i pedagogicznym. Intencją Autora było i jest przygotowanie koncepcji wychowania do empatii idącej "w poprzek" naukowych teorii - łączącej wiedzę z różnych dziedzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4273, 4272 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagog szkolny : homo viator w labiryncie życia szkolnego / Agnieszka Domagała-Kręcioch. - Wydanie II uzupełnione. - Kraków : Impuls, 2021. - 182, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Każda podróż ma swój początek i kres. Homo viator, jakim jest pedagog w labiryncie życia szkolnego, także kiedyś rozpoczyna swoją zawodową wędrówkę, która zmusza go do wyboru dróg, przekraczania strefy bezpieczeństwa, podejmowania decyzji nie zawsze łatwych i trafnych... Niniejsza publikacja wyrosła z głębokiej potrzeby docenienia pracy pedagogów szkolnych, którzy przy okazji licznych rozmów oraz kolejnych szkoleń i warsztatów czują się wciąż osamotnieni w swoich działaniach, przemęczeni biurokracją, sfrustrowani kolejnymi reformami, bezradni wobec procedur oraz wyczerpani walką z oczekiwaniami i postawami roszczeniowymi. Pedagogów, którzy mimo wszystko podejmują wyzwania, szukają rozwiązań i optymistycznie patrzą w przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22222 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2355, 2390 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Inteligencja : test na inteligencję / Aleksander Dydel. - Wydanie I. - Kraków: Impuls, 2021. - 51, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronie 51.
Ksiązka dostępna także jako e-book.
Uniwersyteckie badania naukowe wykazały, iż regularne rozwiązywanie zadań logiczno-matematycznych wpływa korzystnie na rozwój intelektu, kształtuje umiejętność logicznego myślenia oraz buduje wyobraźnię.Książka zachęca Czytelnika do podjęcia tematu rozwoju inteligencji w sposób twórczy, z entuzjazmem, w różnym aspekcie ducha, serca i umysłu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21777 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej