Komorowska Hanna (1946- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(8)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Komorowska Hanna (1946- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Języki
(3)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Efektywność nauczania
(1)
Filologia
(1)
Historiozofia
(1)
Języki obce
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Reforma oświaty
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Uczenie się
(1)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Programy nauczania
(2)
Podręcznik
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2942 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Językowa Dzisiaj : podręcznik akademicki)
Bibliogr. przy pracach.
Nowoczesny, przystępnie napisany podręcznik do nauczania języków obcych!Podręcznik uwzględnia obecną sytuację w szkolnictwie i na rynku usług edukacyjnych:- wdrażanie nowej podstawy programowej,- obniżenie wieku rozpoczynania nauki języka obcego,- powstanie nowych kontekstów edukacyjnych (kursy e-learningowe czy blended learning),- ogromny wzrost liczby uczniów o specyficznych trudnościach w nauce języka (uczniowie dyslektyczni, uczniowie niepełnosprawni),- upowszechnienie nauki języka obcego zintegrowanej z treścią (CLIL)Autorzy, wybitni specjaliści z całego kraju, napisali książkę, która jest znakomitym podręcznikiem dla wszystkich studentów kierunków filologicznych oraz wsparciem dla nauczycieli języków obcych. W kolejnych rozdziałach podręcznika omawiają:- nowoczesne cele nauczania języka obcego,- wymagania nowej podstawy programowej,- europejską politykę językową,- rozwijanie kompetencji interkulturowych,- umiejętność posługiwania się nowymi technologiami,- problemy specyficzne dla poszczególnych grup uczących się,- trudności, z którymi borykają się uczniowie (np. lęk komunikacyjny),- sposoby identyfikowania trudności ucznia i wspierania go w ich pokonywaniu.Podręcznik stanowi znakomitą pomoc zarówno dla czynnych nauczycieli języków obcych, jak i dla studentów zdobywających kwalifikacje zawodowe w zmieniających się warunkach nauczania języków obcych.
Część I * Cele procesu uczenia się języka obcego * - Cele nauki języka obcego - kompetencja językowa * - Cele nauki języka obcego - kompetencja interkulturowa * -Cel kształcenia językowego - nauczyć się, jak się uczyć * - Cel kształcenia językowego - umiejętność posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną * Część II * Uczenie się w różnych grupach wieku * - Proces uczenia się dzieci w przedszkolu i szkole podstawowej * - Proces uczenia się uczniów w liceum * - Proces uczenia się słuchaczy w kole językowej * - Proces uczenia się studentów jako e-learnerów * - Proces uczenia się dorosłych * Część III * Trudności ucznia a wsparcie ze strony nauczyciela * - Trudności w rozwijaniu sprawności interakcyjnych - rola lęku językowego * - Trudności w rozwijaniu sprawności receptywnych - jak wspierać ucznia w nauce czytania ze zrozumieniem * - Dyskomfort "trzeciego miejsca" - trudności interkulturowe ucznia * - Strategie nauczania i wspierania ucznia z niepełnosprawnością na lekcjach i zajęciach językowych * - Język obcy dla ucznia z dysleksją * - Bariery psychiczne w nauce języka obcego * - Trudności w pracy z podręcznikiem * - Trudności w organizacji pracy nad językiem * - Bariery na drodze do samodzielności * -Wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia na lekcjach języka obcego *
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 53799 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15751 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Książka
W koszyku
Aneks.
Bibliogr. s. 167-183.
Wybór programu spośród istniejących dokumentów programowych czy tworzenie programu autorskiego wymaga orientacji w podstawowych tendencjach w edukacji w Polsce i w innych krajach europejskich. Taka orientacja pozwoli określić, który z programów nosi tradycyjny charakter, a który jest nowatorski i jakiego zakresu dotyczy jego innowacyjność. Jeśli zaś nauczyciele decydują się na stworzenie własnego programu - potrzebna jest im wiedza o tym, jak to skutecznie robić.Aby te zadania Czytelnikom ułatwić, książka zawiera:- zestaw pytań kontrolnych- procedury oceny- metody i narzędzia ewaluacji programu nauczaniaa także uwagi na temat tego, co to są programy ukryte i w jaki sposób mogą nam pomóc lub przeszkadzać.W aneksie na temat programów kształcenia zawodowego zawarta jest podstawowa wiedza, niezbędna każdemu nauczycielowi zawodu.
Spis treści: I. Kontekst prac programowych - europejska polityka edukacyjna. II. Nieco teorii. Czym jest i do czego służy program nauczania? III. Podstawowe ujęcia programu nauczania. IV. Jak samodzielnie opracować program autorski? V. Jak wybrać najodpowiedniejszy program? VI. Jak badać program? Ewaluacja programu nauczania. VII. Programy nauczania języków obcych. Aneks: Programy kształcenia zawodowego wczoraj i dziś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16187 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7815 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Testy w nauczaniu języków obcych / Hanna Komorowska. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1984. - 307, [1] s. : rys. ; 21 cm.
(Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych)
Bibliogr. s. 304-[308].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12366 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych)
Forma i typ
Temat
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 197-210.
Dla studentów i nauczycieli akademickich kierunków pedagogicznych oraz nauczycieli języków obcych i nauczycieli przedmiotów w szkołach dwujęzycznych
CLIL (Content and Language Integrated Learning - zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe) to nowoczesne podejście do nauczania zarówno przedmiotów, jak i języków. Metoda ta definiowana jest jako dwuogniskowe podejście do nauczania języków, w której drugi język jest wykorzystywany do nauki oraz nauczania zarówno przedmiotu, jak i języka.Książka prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące CLIL i skierowana jest do nauczycieli uczących w klasach CLIL, zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji, od klasy VII szkoły podstawowej oraz w liceum, jak do również studentów licencjackich i magisterskich studiów filologicznych uzyskujących uprawnienia do nauczania oraz wszystkich osób zainteresowanych nauczaniem dwujęzycznym.W nauczaniu dwujęzycznym język obcy stanowi narzędzie komunikacji i wspomaga proces uczenia się. Głównym założeniem komunikacji jest używanie języka obcego w celu przekazywania treści przedmiotowych, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Istotnym elementem zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego jest pomoc koleżeńska. Wspomaga ona proces nabywania kompetencji w zakresie komunikacji, jak również ograniczania tzw. Teacher Talking Time (czasu, w którym mówi nauczyciel) oraz wydłużania tzw. Student Talking Time (czasu, w którym mówią uczniowie).W systemie CLIL uczniowie uczą się, w jaki sposób posługiwać się językiem, a także, jak używać go do nauki treści niepowiązanych z językiem. Nauczyciel stwarza warunki oraz towarzyszy uczniom w procesie odkrywania treści za pośrednictwem nauczanego języka. Uczniowie zdobywają wiedzę w języku obcym i o języku obcym. Są zachęcani do jego używania w celu wyrażania swoich uczuć i opinii na temat wiedzy przekazywanej na lekcji.Książka podzielona jest na część teoretyczną i praktyczną:- Celem części teoretycznej jest zdefiniowanie zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego, opisanie jego różnych wariantów i uwarunkowań modułowych. Celem tej części jest także przedstawienie kształcenia przedmiotowo-językowego w kontekście polskim oraz międzynarodowym. Autorki zwracają szczególną uwagę na poparcie tego programu edukacyjnego przez Unię Europejską oraz korzyści płynące z wprowadzenia CLIL w szkołach. Korzyści te przedstawione są z perspektywy ucznia, nauczyciela, szkoły, a także społeczeństwa.- Celem części praktycznej jest zaprezentowanie sposobów nauczania oraz uczenia się w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym ze szczególnym zwróceniem uwagi na podejście poznawcze, konstruktywistyczne oraz komunikacyjne. W części tej zostaną także przedstawione wymagane kompetencje nauczycieli CLIL oraz formy uczenia się (uczenie przez dociekanie naukowe, opowiadania edukacyjne etc.). Czytelnik uzyska także praktyczną wiedzę dotyczącą planowanie modułu CLIL (wybór treści, sposoby połączenia treści, język i procesów poznawczych, rozwijanie świadomości międzykulturowej), doboru środków dydaktycznych, tworzenia materiałów dydaktycznych oraz sposobów oceniania w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym.Książka stanowi kompendium dla ogółu nauczycieli pracujących metodą CLIL i jest pierwszą taką publikacją na polskim rynku. Autorki podają w niej zarys teoretyczny i praktyczny, który dotyczy edukacji dwujęzycznej całościowo i wszyscy nauczyciele mogą z niego czerpać. Z książki skorzystają studenci wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zwłaszcza angliści, jak również nauczyciele akademiccy przygotowujący przyszłych nauczycieli do pracy w szkołach i pracujący z przyszłymi nauczycielami na studiach podyplomowych, czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy CLIL zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji oraz nauczyciele pracujący w szkołach dwujęzycznych, zarówno nauczyciele przedmiotowi, jak i językowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20033 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej