Branża informatyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Czartoryski Bartosz
(2)
Schreier Jason
(2)
Chyba Zbigniew
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Marciniak Stanisław (zarządzanie)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Kobieta
(5245)
Rodzina
(4041)
Przyjaźń
(3862)
Miłość
(3270)
Tajemnica
(2989)
Branża informatyczna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2960)
Relacje międzyludzkie
(2542)
Zabójstwo
(2192)
Życie codzienne
(1920)
Magia
(1742)
Zwierzęta
(1613)
Dzieci
(1605)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1551)
Uczucia
(1416)
Nastolatki
(1391)
II wojna światowa (1939-1945)
(1372)
Rodzeństwo
(1360)
Język polski
(1353)
Uczniowie
(1261)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1137)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1019)
Trudne sytuacje życiowe
(1015)
Chłopcy
(1008)
Wybory życiowe
(952)
Sekrety rodzinne
(940)
Policjanci
(922)
Żydzi
(898)
Relacja romantyczna
(885)
Osoby zaginione
(882)
Psy
(867)
Władcy
(866)
Historia
(849)
Kultura
(825)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(785)
Prywatni detektywi
(773)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(746)
Walka dobra ze złem
(721)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Krainy i światy fikcyjne
(685)
Koty
(684)
Arystokracja
(683)
Stworzenia fantastyczne
(672)
Mężczyzna
(654)
Poszukiwania zaginionych
(644)
Uprowadzenie
(643)
Literatura młodzieżowa polska
(640)
Psychologia
(637)
Matki i córki
(631)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(614)
Wojna
(602)
Dziennikarze
(591)
Sztuka
(579)
Nauczyciele
(564)
Polacy za granicą
(561)
Zemsta
(557)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(517)
Zakochanie
(511)
Śmierć
(511)
Dziadkowie i wnuki
(506)
Psychoterapia
(505)
Dojrzewanie
(499)
Czytanie
(498)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(482)
Spisek
(479)
Seryjni zabójcy
(476)
Osobowość
(474)
Przyroda
(462)
Ojcowie i córki
(461)
Postawy
(452)
Lekarze
(451)
Marzenia
(447)
Samotność
(445)
Opieka nad zwierzętami
(436)
Język angielski
(435)
Nauka
(435)
Ludzie bogaci
(432)
Czarownice i czarownicy
(429)
Nauczanie początkowe
(428)
Pisarze
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Publicystyka
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 197-206.
Dostępna również jako ebook.
Prezentując strukturę publikacji, należy zauważyć, że monografia składa się ze wstępu, dwunastu rozdziałów i podsumowania. Kolejność omawianych w monografii zagadnień nie jest przypadkowa. Jest logiczną konsekwencją przenikania się poszczególnych branż w gospodarce. Postęp technologiczny, przejawiający się kreowaniem i implementowaniem innowacji, najsilniej występuje w trzech kluczowych obszarach: nowe źródła energii, nowe materiały, a także (a może przede wszystkim) nowe źródła przekazywania informacji. Sekwencja prezentowanych rozdziałów jest emanacją wymienionej kolejności.
1. WPROWADZENIE DO TEMATYKI INNOWACJI Z PERSPEKTYWY SEKTORÓW I BRANŻ GOSPODARKI (Bartłomiej Gładysz, Stanisław Marciniak, Zbigniew Chyba) * 2. PRZENIKANIE INNOWACJI POMIĘDZY SEKTORAMI (Stanisław Marciniak, Bartłomiej Gładysz) * 2.1. Rozwój ekonomiczno-społeczny ludzkości a technologie * 2.2. Istota przenikania innowacji * 2.3. Przykłady przenikania innowacji pomiędzy branżami i sektorami * 2.3.1. Przenikanie innowacji pomiędzy techniką a biologią * 2.3.2. Identyfikacja radiowa jako innowacja w różnych sektorach i branżach * 3. INNOWACJE W PRZEMYŚLE NAFTOWYM I GAZOWYM (Mirosław Czerw, Krzysztof Ejsmont) * 3.1. Wybrane charakterystyki przemysłu naftowego i gazowego * 3.2. Specyfika innowacji w przemyśle naftowym i gazowym * 3.3. Kierunki rozwoju innowacji w górnictwie nafty i gazu * 3.4. Bariery wdrażania innowacji w przemyśle naftowym i gazowym * 3.5. Przykłady innowacji w sektorze oil & gas * 3.6. Rekomendacje i praktyczne wnioski dla wprowadzania innowacji w przemyśle naftowym i gazowym * 4. WPŁYW NAPĘDU ELEKTRYCZNEGO NA INNOWACYJNOŚĆ BRANŻY MOTORYZACYJNEJ (Aleksander Buczacki) * 4.1. Innowacje przełomowe * 4.2. Wykorzystanie napędu elektrycznego w branży samochodowej * 4.2.1. Samochody elektryczne * 4.2.2. Ogniwa paliwowe * 4.2.3. Superkondensatory * 4.2.4. Chemiczne magazyny energii - baterie i akumulatory * 4.3. Rodzaje napędów elektrycznych * 4.4. Przełomowość innowacji napędu elektrycznego w branży motoryzacyjnej * 5. WYBRANE TRENDY ROZWOJU INNOWACJI W SEKTORZE CHEMICZNYM I MEDYCZNYM NA PRZYKŁADZIE POLIMERÓW (Zbigniew Chyba) * 5.1. Nowe materiały jako czynnik rozwoju innowacji w różnych sektorach * 5.2. Charakterystyka sektora chemicznego w Polsce * 5.2.1. Uwagi ogólne * 5.2.2. Przewidywane zmiany w sektorze chemicznym w Polsce * 5.3. Specyfika innowacji w sektorze chemicznym * 5.3.1. Ogólna charakterystyka * 5.3.2. Klasyfikacja innowacji w sektorze chemicznym * 5.4. Nowoczesne materiały polimerowe high-tech * 5.4.1. Rozwój tworzyw konstrukcyjnych * 5.4.2. Poliwęglany, poliacetale, polistyren syndiotaktyczny * 5.5. Zastosowania nowoczesnych polimerów * 5.5.1. Nowoczesne tworzywa specjalne stosowane w elektronice i optoelektronice * 5.5.2. Innowacje i przykłady zastosowań tworzyw sztucznych w medycynie i farmacji * 5.6. Perspektywy rozwoju polimerów * 5.7. Znaczenie innowacji chemicznych we współczesnym świecie * 6. INNOWACYJNE TRENDY W BRANŻY IT (Martyna Wybraniak-Kujawa) * 6.1. Wybrane charakterystyki branży IT * 6.2. Specyfika innowacji w branży IT * 6.3. Przykłady innowacji w branży IT * 6.3.1. Big Data i Business Intelligence * 6.3.2. Sztuczna Inteligencja * 6.3.3. Chmura obliczeniowa * 6.3.4. Cyberbezpieczeństwo * 6.3.5. Internet Rzeczy * 6.3.6. Systemy informatyczne jako ponadczasowe innowacje * 6.4. Trendy w IT a rozwój innych branż * 7. WSPÓŁCZESNE KRYTERIA OCENY REZULTATÓW PROJEKTÓW INFORMATYCZNYCH (Tomasz Kowalczyk) * 7.1. Specyfika projektów budowy i rozwoju oprogramowania * 7.2. Ewolucja kryteriów oceny rezultatów projektu jako przykład innowacji w zarządzaniu projektami informatycznymi * 7.2.1. Od żelaznego trójkąta ograniczeń projektowych do satysfakcji klienta * 7.2.2. Rezultaty projektów w świetle zmieniających się kryteriów sukcesu * 7.3. Przesłanki zastosowania inżynierii konkurencyjnej * 8. INNOWACJE W EDUKACJI NA PRZYKŁADZIE NAUCZANIA NA ODLEGŁOŚĆ I EDUKACJI INŻYNIERÓW (Izabela Maleńczyk, Bartłomiej Gładysz) * 8.1. Istota innowacji w edukacji * 8.2. Nauczanie na odległość w szkolnictwie wyższym - możliwości i ograniczenia * 8.2.1. Historia * 8.2.2. Aspekty prawne * 8.2.3. Aspekty technologiczne * 8.2.4. Aspekty ekonomiczne * 8.2.5. Platformy e-learningowe * 8.3. Wybrane zagadnienia i przykłady innowacji w edukacji inżynierów * 8.3.1. Zastosowania technologii informatycznych jako wsparcia edukacji inżynierów * 8.3.2. Nauczanie poprzez doświadczenie (experiential learning) * 8.3.3. European Engineering Team jak o przykład innowacji w edukacji inżynierów * 8.4. Innowacje w edukacji jako odzwierciedlenie dynamiki zmian społecznych i gospodarczych * 9. INNOWACJE W BIBLIOTEKACH (Bartłomiej Gładysz) * 9.1. Podstawowe informacje o roli i ewolucji bibliotek * 9.2. Specyfika innowacji w bibliotekach * 9.3. Przykłady innowacji w bibliotekach * 9.4. Innowacje w bibliotekach a zmiana roli bibliotek * 10. INNOWACJE ORGANIZACYJNE W SEKTORZE OCHRONY ZDROWIA (Jolanta Korkosz-Gębska) * 10.1. Specyfika systemu opieki zdrowotnej w Polsce * 10.2. Istota innowacji organizacyjnych w ochronie zdrowia * 10.2.1. Istota i rodzaje zmian organizacyjnych w ochronie zdrowia * 10.2.2. Lean healthcare jako przykład innowacji organizacyjnych w ochronie zdrowia * 10.3. Kształtowanie proinnowacyjnej kultury organizacyjnej w podmiotach medycznych * 11. NOWOCZESNE TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I KOMUNIKACYJNE W USŁUGACH PUBLICZNYCH DLA SENIORÓW (Adrianna Trzaskowska-Dmoch) * 11.1. Polscy seniorzy i ich gospodarstwa domowe * 11.1.1. Ogólne dane statystyczne * 11.1.2. Zastosowanie nowoczesnych technologii w opiece nad seniorami * 11.1.3. Wyposażenie polskich gospodarstw domowych w dobra trwałego użytkowania * 11.1.4. Działania na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu * 11.2. Powszechność, bariery i zagrożenia stosowania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w gospodarstwach domowych seniorów * 11.2.1. Strach przed nowoczesnością * 11.2.2. Internet * 11.2.3. Zmiany postaw seniorów * 11.3. Sondaż diagnostyczny - wyniki badania pilotażowego * 11.4. Potencjał Internetu Rzeczy w gospodarstwach domowych seniorów * 11.5. Szanse i korzyści zastosowań teleopieki i telemedycyny na przykładzie Wielkiej Brytanii * 11.6. Kierunki rozwoju innowacji w usługach publicznych dla seniorów * 12. SPECYFIKA I UWARUNKOWANIA INNOWACJI W WYBRANYCH SEKTORACH GOSPODARKI (Zbigniew Chyba, Stanisław Marciniak, Bartłomiej Gładysz) * Bibliografia * Spis rysunków * Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57834 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Międzynarodowy bestseller! Jak powstają znane gry - Wiedźmin, Dragon Age, Stardew Valley, Destiny, Diablo? Tworzenie gier komputerowych w dzisiejszych czasach jest często bardziej fascynujące niż efekt końcowy. Jason Schreier zabiera czytelników w niezwykłą podróż za kulisy przemysłu gier wideo, gdzie twórcą może być zespół 600 przepracowanych geeków lub jeden geniusz. Opisując artystyczne wyzwania stojące przed producentami, techniczne bariery, żądania graczy i pracę przypominającą robotę w korporacji, autor dochodzi do wniosku, że każda z gier jest swoistym cudem. To podróż do istnego piekła, jakim jest świat twórców gier, a jednocześnie hołd dla wszystkich tych, którzy próbują sprostać niebotycznym oczekiwaniom otoczenia i stworzyć najlepszą grę, jaką tylko można sobie wyobrazić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN bez dywizów.
Autor bestselleru "Krew, pot i piksele" powraca z kolejną dogłębną, zakulisową analizą branży gier wideo. Opowiada, jak upadały najgłośniejsze studia ostatniej dekady, snując opowieści - te triumfalne i te tragiczne - o tym, co stało się potem. Przemysł gier jest zarówno prestiżowy, jak i nieprzewidywalny. Opierając się na licznych wywiadach z producentami przełomowych gier, takich jak BioShock Infinite, Epic Mickey czy Dead Space, Jason Schreier pisze o szokujących decyzjach, które doprowadziły do zamknięcia firm odpowiedzialnych za te produkcje. "Wciśnij reset" opowiada o osobach z krwi i kości, których życie diametralnie zmieniło się po nagłej likwidacji studia - ludzie ci z czasem doszli do siebie i zrobili krok naprzód lub zupełnie porzucili świat gier. Schreier kreśli prawdziwy portret branży, nie unikając kontrowersyjnych historii dotyczących wrogich przejęć, szefów tyranów, korporacyjnych dramatów czy czeków bez pokrycia. Przypomina losy Curta Schillinga z Boston Red Sox, który wymyślił sobie, że stanie na czele studia, które zdetronizuje World of Warcraft. Autor zadaje niewygodne pytania: skoro branża rośnie jak nigdy przedtem, to czemu tak trudno wyżyć z tworzenia gier i czy biznes ten ma szansę się zmienić, zanim będzie za późno.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58527 (1 egz.)
Kaucja: 29,35 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej