Innowacje
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(122)
Forma i typ
Książki
(120)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(9)
Poradniki i przewodniki
(6)
Audiobooki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(130)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(80)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(6)
W72 (Suwalska 11)
(4)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(26)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(3)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(3)
Barska Anetta
(2)
Christensen Clayton M
(2)
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Drucker Peter Ferdinand
(2)
Dukaj Jacek (1974- )
(2)
Griffin Ricky W. (1950- )
(2)
Janasz Władysław (1940- )
(2)
Jankowiak Agata
(2)
Kalinowski Marcin
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Nowacki Robert
(2)
Schulz Roman (1941- )
(2)
Wojciechowska Maja
(2)
Wyrwa Joanna
(2)
Albigowski Marek
(1)
Aluchna Maria
(1)
Anthony Scott D
(1)
Antkiewicz Sławomir
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Balogun Julia
(1)
Baran Michał
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Barański Czesław (1932- )
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Bohbot Amir
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Bratkowski Stefan
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Breidenbach Stephan
(1)
Breitenwald Michał (1955- )
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Brożek Katarzyna (ekonomia)
(1)
Buchwald Paweł
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Bugdol Marek
(1)
Błach Wiesław (1962- )
(1)
Carreyrou John
(1)
Casanave Daniel (1963- )
(1)
Champion Claire
(1)
Choroś-Mrozowska Dominika
(1)
Chyba Zbigniew
(1)
Cieślik Krzysztof (1985- )
(1)
Clarke Liz (1946- )
(1)
Cox Michael (sport)
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czerniak Jakub
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Duraj Jan
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Erbel Joanna
(1)
Farmer Neil
(1)
Firszt Dariusz (1980- )
(1)
Francik Anna
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Frąk Michał
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Gmińska Renata
(1)
Grant Adam M. (1981- )
(1)
Grudzewski Wiesław M
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Guzek Elżbieta
(1)
Gębicka-Frąc Maria
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Głatki Michał
(1)
Harari Yuval Noah (1976- )
(1)
Harari Yuval Noah (1976- ). Sapiens (pol.)
(1)
Harari Yuval Noah (1976- ). Sapiens : a brief history of humankind
(1)
Harris Blake J
(1)
Harry Mikel
(1)
Hejduk Irena K
(1)
Hope Hailey Veronica
(1)
Jabłoński Łukasz (1977- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janasz Władysław
(1)
Jankowski Andrzej (tłumacz)
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jaszczurowska Maria
(1)
Jorisch Avi (1975- )
(1)
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(1)
Kahney Leander (1965- )
(1)
Kalinowski Tomasz Bartosz
(1)
Kamińska Anna Dorota
(1)
Karłowska Katarzyna
(1)
Kaszkur Alina
(1)
Katz Yaakov (1979- )
(1)
Klebahn Perry
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(122)
Język
polski
(122)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(10)
Menedżerowie
(6)
Pracownicy naukowi
(3)
Studenci
(3)
Ekonomiści
(2)
Doktoranci
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Literatura angielska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura australijska
(1)
Literatura belgijska
(1)
Literatura chińska
(1)
Literatura izraelska
(1)
Literatura żydowska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Innowacje
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(29)
1901-2000
(12)
1989-2000
(9)
1945-1989
(7)
1989-
(4)
1-100
(1)
100-1 p.n.e
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
200-101 p.n.e
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Niemcy
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Czechy
(2)
Izrael
(2)
Słowacja
(2)
Świat
(2)
Australia
(1)
Azja
(1)
Chiny
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Opracowanie
(12)
Praca zbiorowa
(10)
Monografia
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Poradnik
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Esej
(3)
Reportaż
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Antologia
(2)
Biografia
(2)
Raport z badań
(2)
Adaptacja komiksowa
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Fantastyka
(1)
Komiks
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki
(1)
Publicystyka
(1)
Referat
(1)
Science fiction
(1)
praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(26)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(15)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Edukacja i pedagogika
(7)
Inżynieria i technika
(7)
Historia
(6)
Nauka i badania
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Transport i logistyka
(1)
122 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 26,10 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee, Metody, Inspiracje)
Mater. z międzynarodowej konferencji.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. tł. z ang., niem., słow.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5527, 9039 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 269-296.
Rozwój ekonomiczno-społeczny gospodarek i zmiany strukturalne oraz technologiczne zachodzące nieustannie w otoczeniu w sposób istotny wpływają na ewolucję postaw i zachowań konsumentów zarówno na rynku, jak i w innych sferach życia społecznego. Pod wpływem postępujących procesów globalizacyjnych i konwergencyjnych, a z drugiej strony dezintegracyjnych i dywergencyjnych, nowych technologii, zmian sposobu komunikowania się, przekształceniu ulegają potrzeby konsumentów i sposoby ich zaspokajania. Wiążą się z tym sposoby podejmowania decyzji nabywczych. Badania zachowań konsumentów są jednym z podstawowych problemów teorii ekonomii. Z naukowego punktu widzenia - pozwalają one na weryfikację różnych, często złożonych teorii ekonomicznych, poznawczych, ekonomiczno-psychologicznych, kulturowych oraz społeczno-psychologicznych (Antonides i van Raaij, 2003). Z punktu widzenia praktyki gospodarczej - są one pomocne w zrozumieniu i prognozowaniu popytu na produkty, co ułatwia menedżerom budowanie skutecznych strategii marketingowych. Jak wskazują Krystyna Mazurek-Łopacińska oraz Magdalena Sobocińska (2014), wiedza o konsumentach ma charakter kumulatywny, a jej pogłębianie wymaga uwzględniania różnych perspektyw badawczych, co uzasadnia permanentne podejmowanie tej tematyki badawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57405 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Polska, jako kraj członkowski Unii Europejskiej, jest zobligowana do wyrównywania dysproporcji w rozwoju regionalnym. Poszukuje się zatem wielu sposobów rozwiązywania tego typu problemów, uwzględniając nie tylko tendencje w gospodarce światowej, lecz także specyfikę warunków funkcjonowania struktur rządowych i samorządowych odpowiedzialnych za realizację polityki regionalnej na danym obszarze. Jak wskazują badania, nieodłącznym elementem tej polityki powinno być ukierunkowanie na: wiedzę, rozwój technologii informacyjnych, współpracę, innowacyjność, konkurencyjność czy komunikację ze społeczeństwem, które stanowią instrumenty ułatwiające tworzenie strategii rozwoju regionalnego. W książce autorzy, skupiając się na problemach dotyczących nierówności w rozwoju regionów, omówili m.in.: działania Unii Europejskiej wobec współczesnych wyzwań, rolę innowacji w rozwoju firm i regionów, współpracę podmiotów w modelu triple-helix, planowanie i wdrażanie strategii rozwoju jednostki samorządu terytorialnego, wybrane zagadnienia z dziedziny finansów, w tym wyrównywania dysproporcji finansowych między jednostkami samorządu terytorialnego.
Wstęp * Rozdział 1. Unia Europejska wobec wyzwań cywilizacyjno-gospodarczych świata * 1.1. Region w kontekście procesów integracyjnych — podejście teoretyczne * 1.2. Kontrowersje wokół zróżnicowania rozwojowego regionów wiodących i peryferyjnych * 1.3. Przyczyny i skutki nierównowagi ekonomicznej w regionach * 1.4. Unia Europejska wobec zagrożeń cywilizacyjnych * 1.5. Doświadczenia Japonii w zakresie wychodzenia z kryzysu — lata 90. XX wieku i późniejsze. Studium przypadku, czyli o czym Europa powinna pamiętać * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 2. Współczesne tendencje w gospodarce światowej na przykładzie Chin * 2.1. Procesy internacjonalizacyjne, globalizacyjne i integracyjne * 2.2. Chińskie otwarcie na świat * 2.3. Członkostwo Chin w Światowej Organizacji Handlu i jego podstawowe aspekty * 2.4. Chiny w organizacjach regionalnych * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 3. Innowacja jako determinanta rozwoju firm i regionów * 3.1. Środowiskowe uwarunkowania rozwoju innowacyjności * 3.2. Przedsiębiorstwo w procesie transferu wiedzy * 3.3. Przewaga konkurencyjna, innowacja, zasoby — wzajemne relacje * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 4. Współpraca podmiotów w modelu triple-helix w rozwoju innowacyjności w Wielkopolsce — bariery i ich ograniczanie * 4.1. Metodyka badań * 4.2. Zdolność czynników do zwiększania innowacji w Polsce — niedopasowania * 4.3. Bariery zewnętrzne kształtujące innowacyjność * 4.4. Bariery wewnętrzne rozwoju innowacyjności * 4.5. Zamierzenia przedsiębiorstw w zmniejszaniu barier innowacyjności * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 5. Rynek pracy w województwie podlaskim — podejście popytowe * 5.1. Polityka zatrudnienia a polityka rynku pracy * 5.2. Popyt na pracę w polityce rynku pracy — ujęcie teoretyczne * 5.3. Uwarunkowania popytu na pracę w województwie podlaskim * 5.4. Rynek pracy w województwie podlaskim w opinii pracodawców — wyniki badań wtórnych * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 6. Planowanie i wdrażanie strategii rozwoju jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie powiatu zielonogórskiego * 6.1. Istota planowania strategicznego w jednostkach samorządu terytorialnego * 6.2. Zakres i funkcje strategii rozwoju lokalnego * 6.3. Uwarunkowania budowy strategii rozwoju jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie powiatu zielonogórskiego * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 7. Wybrane problemy finansów gmin * 7.1. Niektóre problemy prawne związane z finansami gmin * 7.2. Rzeczywistość finansowa gmin * 7.3. Praktyka subwencjonowania gmin * 7.4. Zasady wyrównywania sytuacji dochodowej gmin — mechanizm wertykalny * 7.5. Zasady wyrównywania sytuacji dochodowej gmin — mechanizm horyzontalny * 7.6. Nieskuteczny mechanizm wyrównywania sytuacji dochodowej gmin * 7.7. Potrzeba zmian w mechanizmach subwencjonowania gmin * 7.8. Ocena mechanizmu subwencjonowania gmin — studium przypadku * Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 8. Strategia komunikacji marketingowej w jednostkach samorządu terytorialnego * 8.1. Proces komunikacji marketingowej w samorządach * 8.2. Instrumenty komunikacji marketingowej w JST * 8.3. Wpływ technologii na funkcjonowanie JST * 8.4. Charakterystyka procesu badawczego * 8.5. Strategia komunikacji marketingowej w gminach podkarpackich * Podsumowanie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-401.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 35,20 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52796 (1 egz.)
Kaucja: 68,73 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47361 (1 egz.)
Kaucja: 14,40 zł
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1103) 1029)
Na stronie tytułowej także tom 1029. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 455-472.
Streszczenie w języku angielskim.
W pracy wykorzystano zwartą i czasopiśmienniczą literaturę przedmiotu zarówno polską, jak i zagraniczną, właściwe akty prawne, opracowania statystyczne, raporty z badań, a także inne materiały źródłowe, w tym pozyskane drogą elektroniczną. Istotnym źródłem informacji w części empirycznej były wyniki własnych badań w zakresie innowacyjnych modeli biznesu przeprowadzonych w podmiotach gospodarczych turystyki, które umożliwiły weryfikację wielu zaprezentowanych poglądów. Publikacja stanowi próbę kompleksowego, monograficznego ukazania innowacyjnych modeli biznesu w turystyce, zwłaszcza poprzez usystematyzowanie wiedzy teoretycznej w badanym obszarze, a także opartej na praktycznych doświadczeniach biznesowych oraz opracowanie własnej koncepcji budowania innowacyjnych i implicite konkurencyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych. Ze wstępu
WSTĘP * Rozdział 1 * TEORETYCZNE PODSTAWY INNOWACYJNYCH MODELI BIZNESU (IMB) W EKONOMII * 1.1. Systematyzacja podstawowych terminów w zakresie stanowiącym przedmiot badań * 1.1.1. Innowacja jako przedmiot badań naukowych * 1.1.2. Kognitywny wymiar modeli biznesu * 1.1.3. Innowacyjne modele biznesu w płaszczyźnie teoretycznej * 1.2. Rodzaje innowacyjnych modeli biznesu * 1.3. Czynniki determinujące modele biznesowe oparte na innowacjach - ujęcie holistyczne * 1.4. Proces tworzenia innowacyjnych modeli biznesu * Rozdział 2 * CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE INNOWACYJNE MODELE BIZNESU W PODMIOTACH GOSPODARCZYCH TURYSTYKI - UJĘCIE SZCZEGÓŁOWE * 2.1. Usługa i jej wymiary w konfigurowaniu innowacyjnych koncepcji biznesu w podmiotach gospodarczych turystyki * 2.2. Specyfika turystyki i przedsiębiorstw turystycznych jako podstawowy wyznacznik innowacyjnych modeli biznesu w badanych podmiotach gospodarczych * 2.3. Systematyzacja czynników determinujących innowacyjne modele biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * 2.4. Zewnętrzne czynniki konfigurowania innowacyjnych modeli biznesu w podmiotach gospodarczych turystyki * 2.5. Wewnętrzne czynniki tworzenia modeli biznesu opartych na innowacjach w przedsiębiorstwach turystycznych * Rozdział 3 * METODYKA BADANIA INNOWACYJNYCH MODELI BIZNESU W PODMIOTACH GOSPODARCZYCH TURYSTYKI * 3.1. Deskrypcja przeprowadzonego badania * 3.1.1. Kontekst i metodyka badania przedsiębiorstw turystycznych w zakresie tworzenia modeli biznesu opartych na innowacjach * 3.1.2. Dobór próby badawczej * 3.1.3. Charakterystyka badanej zbiorowości * 3.2. Analiza zachowań przedsiębiorstw turystycznych w zakresie konstrukcji innowacyjnych modeli biznesu przez pryzmat podstawowych cech konstytuujących badaną zbiorowość * 3.3. Zakres pojmowania innowacyjnych modeli biznesu w badanych przedsiębiorstwach * 3.3.1. Pojęcie innowacyjnych modeli biznesu w opinii respondentów * 3.3.2. Architektura modeli biznesu opartych na innowacjach * 3.3.3. Forma innowacyjnych modeli biznesu w podmiotach gospodarczych turystyki * 3.4. Przyczyny niekonstruowania innowacyjnych modeli biznesu w podzbiorowości przedsiębiorstw turystycznych biernych * 3.5. Zamierzenia ankietowanych przedsiębiorców w zakresie skonstruowania lub zredefiniowania innowacyjnych modeli biznesu w przyszłości * 3.6. Miejsce innowacji w modelach biznesu w badanych przedsiębiorstwach * 3.7. Korzyści z tytułu wdrażania innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * Rozdział 4 * ANALIZA ZEWNĘTRZNYCH CZYNNIKÓW DETERMINUJĄCYCH INNOWACYJNE MODELE BIZNESU W PODMIOTACH GOSPODARCZYCH TURYSTYKI NA PODSTAWIE PRZEPROWADZONYCH BADAŁ * 4.1. Zakres badań nad czynnikami kształtowania innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * 4.2. Determinanty o charakterze makroekonomicznym i ich znaczenie w procesie konstrukcji innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * 4.3. Rola zewnętrznych determinant formalnoprawnych i instytucjonalnych w konfigurowaniu innowacyjnych modeli biznesu w podmiotach gospodarczych turystyki * 4.4. Otoczenie społeczno-kulturowe i demograficzne jako źródło formowania innowacyjnych modeli biznesu w badanych podmiotach gospodarczych turystyki * Rozdział 5 * ANALIZA WEWNĘTRZNYCH DETERMINANT FORMOWNIA INNOWACYJNYCH MODELI BIZNESU W PODMIOTACH GOSPODARCZYCH TURYSTYKI W ŚWIETLE BADAŁ EMPIRYCZNYCH * 5.1. Czynniki ekonomiczno-finansowe i ich rola w procesie konstrukcyjno-wdrożeniowym innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * 5.2. Organizacyjno-zarządczy wymiar kształtowania modeli biznesu opartych na innowacjach w podmiotach gospodarczych turystyki * 5.3. Bariery socjokulturowe formowania innowacyjnych modeli biznesu w badanych podmiotach gospodarczych * 5.4. Psychologiczno-intelektualna płaszczyzna determinowania innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * Rozdział 6 * KONCEPCJA BUDOWY INNOWACYJNYCH MODELI BIZNESU W PRZEDSIĘBIORSTWACH TURYSTYCZNYCH * 6.1. Schemat działania w konstruowaniu modeli biznesu opartych na innowacjach w badanych przedsiębiorstwach * 6.2. Podejścia w formułowaniu innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * 6.2.1. Model zdynamizowany * 6.2.2. Model umiarkowany * 6.2.3. Model zachowawczy * 6.2.4. Analiza komparatywna zaproponowanych koncepcji innowacyjnych modeli biznesu w badanych podmiotach gospodarczych * 6.3. Koncepcja budowy innowacyjnych modeli biznesu w podmiotach gospodarczych turystyki przez pryzmat czynników zewnętrznych * 6.4. Idea formowania innowacyjnych modeli biznesu w badanych przedsiębiorstwach przez pryzmat czynników wewnętrznych * ZAKOŁCZENIE * Bibliografia * Spis tabel, rysunków i wykresów * Wykaz akronimów, skrótów i symboli * Załączniki * Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 338 (1 egz.)
Kaucja: 82,32 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 215-227.
Dla studentów studiów ekonomicznych.
Problematyka innowacyjności przedsiębiorstw jest uznawana współcześnie za bardzo istotne zagadnienie, mające duże znaczenie dla rozwoju całokształtu gospodarki na różnym poziomie gospodarowania. Intencją Autorki było zwrócenie uwagi na istnienie kwestii związanych z istotą i rolą innowacyjności w relacji do przedsiębiorstw, regionów i układów międzynarodowych, co oznacza badanie interakcyjności innowacji pomiędzy różnymi poziomami gospodarowania. Jest to ważne zagadnienie, gdyż współcześnie innowacje i innowacyjność zarówno z punktu widzenia pojedynczych podmiotów gospodarczych, jak i gospodarek narodowych, powinny być traktowane jak rozbudowane wewnętrznie zestawy środków służących podnoszeniu sprawności działania, budowaniu silnej pozycji konkurencyjnej, uzyskiwaniu korzyści ekonomicznych na poziomach mikro (przedsiębiorstw), mezo (sektorów, regionów) oraz makro (kraju i świata). Monografia traktuje o innowacyjności jako kreatorze rozwoju przedsiębiorstw i wzrostu gospodarczego krajów Grupy Wyszehradzkiej. Przedstawiono w niej analizę m.in.: wskaźników innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce ; wskaźników innowacyjności przedsiębiorstw w krajach Grupy Wyszehradzkiej ; wpływu wybranych czynników na rozwój przedsiębiorstw w Polsce ; wpływu innowacyjności na wzrost gospodarczy krajów Grupy Wyszehradzkiej.
WSTĘP * Część I INNOWACYJNOŚĆ I PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ - BADANIA LITERATUROWE * Rozdział 1 TEORETYCZNE UJĘCIE INNOWACYJNOŚCI * 1.1. Wprowadzenie * 1.2. Istota i definicje innowacyjności * 1.3. Pośrednie instrumenty wspomagające rozwój innowacyjności przedsiębiorstw * 1.3.1. Filozofia kaizen * 1.3.2. Rynek pracy * 1.3.3. Inne rynki wspierające innowacyjność * 1.4. Podsumowanie * 1.5. Załącznik - podstawy prawne wdrażania innowacji w przedsiębiorstwach * Rozdział 2 WPROWADZENIE W TEMATYKĘ PRZEDSIĘBIORSTW * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Istota i definicje przedsiębiorstw * 2.3. Cechy przedsiębiorstw * 2.4. Klasyfikacja przedsiębiorstw * 2.5. Determinanty rozwoju przedsiębiorstw w polskiej gospodarce * 2.5.1. Otoczenie przedsiębiorstw a rodzaje uwarunkowań rozwoju * 2.5.2. Analiza czynników wewnętrznych * 2.5.3. Eksplikacja czynników zewnętrznych * 2.6. Podsumowanie * Część II ANALIZA STATYSTYCZNA * Rozdział 3 ANALIZA WYBRANYCH WSKAŹNIKÓW INNOWACYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Determinanty z zakresu działalności badawczo-rozwojowej * 3.3. Determinanty z zakresu działalności innowacyjnej * 3.4. Podsumowanie * Rozdział 4 ANALIZA WYBRANYCH WSKAŹNIKÓW INNOWACYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W KRAJACH GRUPY WYSZEHRADZKIEJ * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Sektor przedsiębiorstw i jego struktura * 4.3. Determinanty z zakresu zatrudnienia w sektorze B+R oraz wysokich technologii * 4.4. Determinanty z zakresu eksportu wysokich technologii i wydatków na B+R * 4.5. Podsumowanie * Część III ANALIZA EKONOMETRYCZNA * Rozdział 5 * ANALIZA WPŁYWU WYBRANYCH CZYNNIKÓW NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE * 5.1. Wprowadzenie * 5.2. Procedura badawcza * 5.3. Prezentacja zmiennych diagnostycznych * 5.4. Diagnostyka modelu panelowego * 5.5. Wnioski z analizy * 5.6. Załącznik - analiza regresji * 5.6.1. Estymacja losowe efekty * 5.6.2. Estymacja panelowa MNK * 5.6.3. Estymacja ustalone efekty * Rozdział 6 ANALIZA WPŁYWU INNOWACYJNOŚCI NA WZROST GOSPODARCZY KRAJÓW GRUPY WYSZEHRADZKIEJ * 6.1. Wprowadzenie * 6.2. Założenia metodyczne * 6.3. Konstrukcja modelu * 6.4. Wstępna analiza danych * 6.4.1. Podstawowe statystyki opisowe * 6.4.2. Wykresy rozrzutu i badanie korelacji * 6.5. Wnioski z przeprowadzonej estymacji * 6.6. Załącznik - analiza regresji * 6.6.1. Wstępna weryfikacja modelu panelowego MNK * 6.6.2. Weryfikacja modelu o ustalonych efektach na tle modelu klasycznego * 6.6.3. Porównanie modeli z efektami indywidualnymi * PODSUMOWANIE * BIBLIOGRAFIA * SPIS TABEL * SPIS RYSUNKÓW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57904 (1 egz.)
Kaucja: 48,16 zł
Książka
W koszyku
(Cyfryzacja Zarządzania)
Dla dyplomantów, doktorantów oraz ludzi nauki i przemysłu.
Autorom książki przyświecał cel pokazania Czytelnikom rzeczywistych zastosowań innowacyjnych technologii informatycznych.
W rozdziale 1 skupiono się na zagadnieniach dotyczących chmur obliczeniowych. W rozdziale 2 poddano analizie zagadnienia sztucznej inteligencji. Rozdział 3 dotyczy tematyki łańcuchów bloków – znanych powszechnie jako blockchain. Tematyce mobilnego internetu poświęcono rozdział 4, rozdział 5 zaś – przedstawieniu technologii AR. Rozważania na temat rozszerzonej rzeczywistości implikują niejako kontekst VR, któremu poświęcono analizy w rozdziale 6. Ostatni rozdział książki został poświęcony tematyce rozpoznawania mowy ludzkiej. W końcowym fragmencie książki autorzy przedstawili prognozowane przez nich trendy i kierunki rozwoju w zakresie innowacyjnych technologii informatycznych.
Książka jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców, w tym pracowników branży przemysłowej, produkcyjnej, informatycznej, transportowej oraz grona akademickiego – zarówno naukowego, naukowo-dydaktycznego, dydaktycznego, jak i doktorantów oraz studentów, zwłaszcza uczelni technicznych. Książka ta jest przy tym źródłem informacji dla pracowników, którzy pragną poszerzyć wiedzę dotyczącą zastosowań innowacyjnych technologii informatycznych w praktyce, ale także dla uczestników kursów i studiów podyplomowych z wielu dyscyplin dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych i specjalistów z innych dziedzin, którzy szukają możliwości zastosowania innowacyjnych technologii informatycznych w zakresie działań własnych, prywatnych lub zawodowych. [Opis pochodzi z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 59018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: "Zapomnij o kursach MBA, czytaj Kopciuszka" - Paul Hellman.
Bibliografia, netografia na stronach 243-[277].
Zdaniem Henry’ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da – tym samym utwierdzają absolwentów w fałszywym przekonaniu, że zostali wystarczająco przygotowani do pełnienia funkcji menedżerów. Ma to destrukcyjny wpływ na praktykę zarządzania, organizacje i społeczeństwo. Studia MBA powinny nie tylko szkolić w metodach i technikach, lecz także kształtować wartości etyczne i instrumentalne. Obecnie wiele szkół zarządzania zmienia już swoje programy, dostrzegając znaczenie wartości organizacyjnych. To właśnie wartości, takie jak sprawiedliwość, zaufanie, solidarność czy uczciwość, łączą omawiane w tej książce zagadnienia. Autor w niekonwencjonalny sposób zestawia dalekowschodnie bajki – od wieków wykorzystywane do kształtowania ludzkich postaw – z praktyką zarządzania i badaniami naukowymi. Zwraca w ten sposób uwagę, że w kierowaniu organizacjami oraz zespołami ludzkimi główną rolę odgrywają nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także postępowanie osadzone w sferze aksjonormatywnej. Dzięki przystępnie omówionym analogiom między ludowymi opowieściami a kwestiami związanymi z funkcjonowaniem organizacji (m.in. procesem awansowania, innowacyjnością, wyznaczaniem celów, CSR czy wsparciem kierowniczym i kontrolą pracowników) dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystać bajki do rozwijania kompetencji i cech menedżerskich. Pozwala to przygotować liderów do skutecznego i odpowiedzialnego zarządzania opartego na wartościach, mającego pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę oraz środowisko. [z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dostępna również jako e-book.
Porywająca historia ogromnego oszustwa, opowieść o ambicji i nieposkromionej pysze. Założycielka i prezeska Theranosa Elizabeth Holmes była powszechnie uważana za Steve’a Jobsa w spódnicy. Rzuciła studia, a jej firma miała w 2014 roku zrewolucjonizować przemysł medyczny dzięki maszynie, która znacznie usprawniłaby badanie krwi. Inwestorzy oszaleli: podczas kampanii finansowania wyceniono Theranosa na kwotę 9 miliardów dolarów, a wartość udziałów samej Holmes wynosiła 4,7 miliarda. Był tylko jeden problem: technologia nie działała. Założenie technologiczne, które leżało u jego podstaw - że najważniejsze informacje zdrowotne można wyczytać z jednej kropli krwi przy użyciu przenośnego urządzenia - okazało się kłamstwem. Pełna historia zapierającego dech w piersiach rozkwitu i równie szokującego upadku wartego kilka miliardów dolarów start-upu w dziedzinie biotechnologii. Relacja autorstwa nagradzanego dziennikarza, który jako pierwszy dotarł do sedna tej historii i opowiedział ją do końca, mimo nacisków ze strony charyzmatycznej założycielki i gróźb jej prawników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. : Wykorzystanie teorii innowacji w przewidywaniu zmian na rynku.
Indeks.
"Innowacje. Następny krok" opiera się na sprawdzonych teoriach nakreślonych we wcześniejszych pracach Christensena. Autorzy uzasadniają dlaczego przy użyciu tych teorii nawet w oparciu o niepewne informacje, można przewidzieć, jak potoczą się losy danej branży i dzięki tej prognozie podjąć mądrzejsze decyzje.Posługując się dogłębnymi studiami branż - komunikacji lotniczej, szkolnictwa, elektroniki półprzewodnikowej i telekomunikacji. Książka szkicuje analityczny model i dostarcza praktyczne diagnozy oraz metody, które pozwolą osobom podejmującym decyzje:Wskazać prowadzące do zmian branży firmy albo modele działalności na długo przed tym, jak rynki i eksperci zauważą, że coś się święciPrzewidzieć, kto zwycięży, a kto przegra w bezpośrednich starciach konkurencjiOcenić, czy konkretne decyzje firmy zwiększą, czy zmniejszą jej szanse na sukcesZe swoim unikalnym spojrzeniem na zmiany rynku Innowacje. Następny krok pomoże każdemu, kto ma swój udział w sukcesach firmy, dostrzec przyszłość wyraźniej i zastosować wizjonerską teorię innowacji we własnej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54452 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
Zarządzanie zmianą / Liz Clarke ; tł. [z ang.] Marek Albigowski. - Warszawa : Gebethner & Ska. Wydaw., 1997 (Pab. : PZG). - XIII, [1], 257 s. : rys., wykr. ; 21 cm.
(Podstawy Zarządzania)
Oryg. : "The essence of change" 1994
Bibliogr. s. 252-253. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44975 (1 egz.)
Kaucja: 18,75 zł
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej w zapisie ISBN brak dywizów.
Bibliografia, netografia, netografia na stronach 447-[452].
Dostępna również jako e-book i audiobook.
Ekscytująca podróż po najnowszej historii europejskiego futbolu! Piłka nożna nie znosi próżni i nieustannie ewoluuje. Jeszcze niedawno zachwycaliśmy się hiszpańską tiki-taką, by za chwilę być świadkami triumfu diabelnie skutecznego gegenpressingu - znaku rozpoznawczego Jürgena Kloppa. Od 1992 roku w europejskim futbolu średnio co cztery lata następuje zmiana dominującego stylu gry. Michael Cox, autor świetnie przyjętej Premier League. Historia taktyki w najlepszej piłkarskiej lidze świata, wyjaśnia, dlaczego tak się dzieje. Tłumaczy, w czym tkwiła istota holenderskiego "voetbalu", co sprawiło, że Borussia Dortmund na dwa sezony kompletnie zdominowała Bundesligę oraz czy to możliwe, że francuskie pokolenie mistrzów świata wychowali Włosi?W tej książce poza masą taktycznych niuansów znajdziecie też mnóstwo piłkarskich ciekawostek. Gegenpressing i tiki-taka to pozycja obowiązkowa zarówno dla kibiców zafascynowanych takimi pojęciami jak periodyzacja taktyczna, jak i dla tych, którzy chcieliby dowiedzieć się, co się za tym kryje i jak zbudował na niej sukces José Mourinho.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej