Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(21)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(12)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(10)
Autor
Jędrzejko Mariusz
(2)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(2)
Adasik-Danieluk Ewa
(1)
Badora Anna
(1)
Bilska Agnieszka (nauczyciel)
(1)
Chyba Zbigniew
(1)
Ciesielka Marta
(1)
Cyrklaff Magdalena J
(1)
Czech-Czerniak Dorota
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Danieluk Maciej
(1)
Detz Edyta
(1)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(1)
Frąk Michał
(1)
Gontar Beata
(1)
Gontar Zbigniew
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jurek Michał (bezpieczeństwo narodowe)
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kalińska-Kula Magdalena
(1)
Kowalewski Marian
(1)
Kozielski Robert
(1)
Kozielski Robert (1968- )
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Krzemińska Joanna (nauczyciel)
(1)
Król Lech C
(1)
Laskowska-Rutkowska Aleksandra
(1)
Leksy Karina
(1)
Lubiński Mateusz
(1)
Ludwiński Mariusz
(1)
Maciorowski Artur
(1)
Majkowska Jolanta
(1)
Marciniak Stanisław (zarządzanie)
(1)
Mazurek Grzegorz
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Morańska Danuta
(1)
Mruk Henryk
(1)
Młynarska Małgorzata (logopeda)
(1)
Nowicka Anna (nauczyciel)
(1)
Okuniewska Jolanta
(1)
Olsztyński Andrzej
(1)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(1)
Plumińska-Mieloch Anita
(1)
Pomykalski Andrzej (1941- )
(1)
Sroczyński Tomasz (zarządzanie)
(1)
Staroń Przemysław
(1)
Staruch Marcin
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Tadeusiewicz Ryszard (1947- )
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Wereda Wioletta
(1)
Wiatr Mateusz (1991- )
(1)
Wiktor Jan W
(1)
Wojciechowska Maja
(1)
Zaskórski Piotr (1946- )
(1)
Zych Jan (nauki o bezpieczeństwie)
(1)
Łasiński Dawid
(1)
Łuczyński Edward (1947- )
(1)
Łukomski Jarosław (1962- )
(1)
Świercz Joanna
(1)
Święcicka Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Szkoły wyższe
(4)
Menedżerowie
(3)
Przedsiębiorcy
(2)
Rodzice
(2)
Dyrektorzy HR
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracodawcy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(15)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(9)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Zarządzanie i marketing
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 189)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [283]-295.
Streszczenie w języku angielskim.
Głównym celem publikacji jest analiza związków i zależności między działalnością twórczą młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięciami edukacyjnymi w świetle literatury i własnych badań empirycznych oraz opracowanie teoretycznych podstaw pedagogii twórczości w cyberprzestrzeni w kontekście teorii pedagogiki personalistycznej i praktycznych wskazań pedagogicznych. Praca wpisuje się w pedagogikę kultury, pedagogikę personalistyczną, pedagogikę twórczości, pedagogikę szkolną. Wybraną problematykę badań podjęto przez wzgląd na brak dotychczasowych badań w zakresie działalności twórczej młodzieży w cyberprzestrzeni. Internet i jego rozrastająca się przestrzeń towarzyszą kolejnym pokoleniom już od kilkunastu lat, a mimo to nadal jest to obszar w niedostatecznym stopniu zbadany przez psychologów i pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57930 (1 egz.)
Kaucja: 49,15 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronie 28. Indeks.
Ta publikacja to przewodnik dla nauczycieli po ogólnie dostępnych aplikacjach, które można wykorzystać podczas zajęć z uczniami. Autor wyjaśnia, w jaki sposób wykorzystać TiK w edukacji oraz omawia 100 aplikacji, które doskonale sprawdzają się podczas szkolnych zajęć. Przedstawione narzędzia są uniwersalne. Można je zastosować na różnych zajęciach.Niewątpliwym atutem tej książki jest rozdział zatytułowany Bank pomysłów, w którym znalazły się sprawdzone pomysły na wykorzystanie poszczególnych aplikacji. Swoje patenty zdradzają m.in. znani i cenieni Superbelfrzy RP: Marta Florkiewicz-Borkowska, Joanna Krzemińska, Jolanta Okuniewska, Agnieszka Bilska, Anita Plumińska-Mieloch, Joanna Świercz, Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska, Dorota Czech Czerniak, Przemysław Staroń, Dawid Łasiński i Maciej Danieluk - autor publikacji.Aplikacje dobrano w taki sposób, by pokazać, że to samo narzędzie można z powodzeniem wykorzystać zarówno na lekcjach języka polskiego, jak i fizyki czy matematyki. Dla uczniów z SPE, uczniów klas I-III, IV-VIII i szkół ponadpodstawowych. Wiek czy poziom umiejętności młodych ludzi nie jest żadną przeszkodą. Z nowoczesnych technologii warto i należy korzystać. Czytelnik musi tylko odpowiedzieć sobie na pytanie, co chce osiągnąć, a potem dobrać odpowiednie narzędzie, by ten cel zrealizować. Dzięki publikacji osoby korzystające z TIK mogą wzbogacić swój warsztat pracy, a ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę, otrzymują rzetelne wskazówki, od czego zacząć.Mocne strony:- sprawdzone pomysły na wykorzystanie poszczególnych aplikacji,- rekomendacje znanych i cenionych Superbelfrów RP,- przystępne wskazówki dot. wykorzystania TIK w edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 197-206.
Dostępna również jako ebook.
Prezentując strukturę publikacji, należy zauważyć, że monografia składa się ze wstępu, dwunastu rozdziałów i podsumowania. Kolejność omawianych w monografii zagadnień nie jest przypadkowa. Jest logiczną konsekwencją przenikania się poszczególnych branż w gospodarce. Postęp technologiczny, przejawiający się kreowaniem i implementowaniem innowacji, najsilniej występuje w trzech kluczowych obszarach: nowe źródła energii, nowe materiały, a także (a może przede wszystkim) nowe źródła przekazywania informacji. Sekwencja prezentowanych rozdziałów jest emanacją wymienionej kolejności.
1. WPROWADZENIE DO TEMATYKI INNOWACJI Z PERSPEKTYWY SEKTORÓW I BRANŻ GOSPODARKI (Bartłomiej Gładysz, Stanisław Marciniak, Zbigniew Chyba) * 2. PRZENIKANIE INNOWACJI POMIĘDZY SEKTORAMI (Stanisław Marciniak, Bartłomiej Gładysz) * 2.1. Rozwój ekonomiczno-społeczny ludzkości a technologie * 2.2. Istota przenikania innowacji * 2.3. Przykłady przenikania innowacji pomiędzy branżami i sektorami * 2.3.1. Przenikanie innowacji pomiędzy techniką a biologią * 2.3.2. Identyfikacja radiowa jako innowacja w różnych sektorach i branżach * 3. INNOWACJE W PRZEMYŚLE NAFTOWYM I GAZOWYM (Mirosław Czerw, Krzysztof Ejsmont) * 3.1. Wybrane charakterystyki przemysłu naftowego i gazowego * 3.2. Specyfika innowacji w przemyśle naftowym i gazowym * 3.3. Kierunki rozwoju innowacji w górnictwie nafty i gazu * 3.4. Bariery wdrażania innowacji w przemyśle naftowym i gazowym * 3.5. Przykłady innowacji w sektorze oil & gas * 3.6. Rekomendacje i praktyczne wnioski dla wprowadzania innowacji w przemyśle naftowym i gazowym * 4. WPŁYW NAPĘDU ELEKTRYCZNEGO NA INNOWACYJNOŚĆ BRANŻY MOTORYZACYJNEJ (Aleksander Buczacki) * 4.1. Innowacje przełomowe * 4.2. Wykorzystanie napędu elektrycznego w branży samochodowej * 4.2.1. Samochody elektryczne * 4.2.2. Ogniwa paliwowe * 4.2.3. Superkondensatory * 4.2.4. Chemiczne magazyny energii - baterie i akumulatory * 4.3. Rodzaje napędów elektrycznych * 4.4. Przełomowość innowacji napędu elektrycznego w branży motoryzacyjnej * 5. WYBRANE TRENDY ROZWOJU INNOWACJI W SEKTORZE CHEMICZNYM I MEDYCZNYM NA PRZYKŁADZIE POLIMERÓW (Zbigniew Chyba) * 5.1. Nowe materiały jako czynnik rozwoju innowacji w różnych sektorach * 5.2. Charakterystyka sektora chemicznego w Polsce * 5.2.1. Uwagi ogólne * 5.2.2. Przewidywane zmiany w sektorze chemicznym w Polsce * 5.3. Specyfika innowacji w sektorze chemicznym * 5.3.1. Ogólna charakterystyka * 5.3.2. Klasyfikacja innowacji w sektorze chemicznym * 5.4. Nowoczesne materiały polimerowe high-tech * 5.4.1. Rozwój tworzyw konstrukcyjnych * 5.4.2. Poliwęglany, poliacetale, polistyren syndiotaktyczny * 5.5. Zastosowania nowoczesnych polimerów * 5.5.1. Nowoczesne tworzywa specjalne stosowane w elektronice i optoelektronice * 5.5.2. Innowacje i przykłady zastosowań tworzyw sztucznych w medycynie i farmacji * 5.6. Perspektywy rozwoju polimerów * 5.7. Znaczenie innowacji chemicznych we współczesnym świecie * 6. INNOWACYJNE TRENDY W BRANŻY IT (Martyna Wybraniak-Kujawa) * 6.1. Wybrane charakterystyki branży IT * 6.2. Specyfika innowacji w branży IT * 6.3. Przykłady innowacji w branży IT * 6.3.1. Big Data i Business Intelligence * 6.3.2. Sztuczna Inteligencja * 6.3.3. Chmura obliczeniowa * 6.3.4. Cyberbezpieczeństwo * 6.3.5. Internet Rzeczy * 6.3.6. Systemy informatyczne jako ponadczasowe innowacje * 6.4. Trendy w IT a rozwój innych branż * 7. WSPÓŁCZESNE KRYTERIA OCENY REZULTATÓW PROJEKTÓW INFORMATYCZNYCH (Tomasz Kowalczyk) * 7.1. Specyfika projektów budowy i rozwoju oprogramowania * 7.2. Ewolucja kryteriów oceny rezultatów projektu jako przykład innowacji w zarządzaniu projektami informatycznymi * 7.2.1. Od żelaznego trójkąta ograniczeń projektowych do satysfakcji klienta * 7.2.2. Rezultaty projektów w świetle zmieniających się kryteriów sukcesu * 7.3. Przesłanki zastosowania inżynierii konkurencyjnej * 8. INNOWACJE W EDUKACJI NA PRZYKŁADZIE NAUCZANIA NA ODLEGŁOŚĆ I EDUKACJI INŻYNIERÓW (Izabela Maleńczyk, Bartłomiej Gładysz) * 8.1. Istota innowacji w edukacji * 8.2. Nauczanie na odległość w szkolnictwie wyższym - możliwości i ograniczenia * 8.2.1. Historia * 8.2.2. Aspekty prawne * 8.2.3. Aspekty technologiczne * 8.2.4. Aspekty ekonomiczne * 8.2.5. Platformy e-learningowe * 8.3. Wybrane zagadnienia i przykłady innowacji w edukacji inżynierów * 8.3.1. Zastosowania technologii informatycznych jako wsparcia edukacji inżynierów * 8.3.2. Nauczanie poprzez doświadczenie (experiential learning) * 8.3.3. European Engineering Team jak o przykład innowacji w edukacji inżynierów * 8.4. Innowacje w edukacji jako odzwierciedlenie dynamiki zmian społecznych i gospodarczych * 9. INNOWACJE W BIBLIOTEKACH (Bartłomiej Gładysz) * 9.1. Podstawowe informacje o roli i ewolucji bibliotek * 9.2. Specyfika innowacji w bibliotekach * 9.3. Przykłady innowacji w bibliotekach * 9.4. Innowacje w bibliotekach a zmiana roli bibliotek * 10. INNOWACJE ORGANIZACYJNE W SEKTORZE OCHRONY ZDROWIA (Jolanta Korkosz-Gębska) * 10.1. Specyfika systemu opieki zdrowotnej w Polsce * 10.2. Istota innowacji organizacyjnych w ochronie zdrowia * 10.2.1. Istota i rodzaje zmian organizacyjnych w ochronie zdrowia * 10.2.2. Lean healthcare jako przykład innowacji organizacyjnych w ochronie zdrowia * 10.3. Kształtowanie proinnowacyjnej kultury organizacyjnej w podmiotach medycznych * 11. NOWOCZESNE TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I KOMUNIKACYJNE W USŁUGACH PUBLICZNYCH DLA SENIORÓW (Adrianna Trzaskowska-Dmoch) * 11.1. Polscy seniorzy i ich gospodarstwa domowe * 11.1.1. Ogólne dane statystyczne * 11.1.2. Zastosowanie nowoczesnych technologii w opiece nad seniorami * 11.1.3. Wyposażenie polskich gospodarstw domowych w dobra trwałego użytkowania * 11.1.4. Działania na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu * 11.2. Powszechność, bariery i zagrożenia stosowania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w gospodarstwach domowych seniorów * 11.2.1. Strach przed nowoczesnością * 11.2.2. Internet * 11.2.3. Zmiany postaw seniorów * 11.3. Sondaż diagnostyczny - wyniki badania pilotażowego * 11.4. Potencjał Internetu Rzeczy w gospodarstwach domowych seniorów * 11.5. Szanse i korzyści zastosowań teleopieki i telemedycyny na przykładzie Wielkiej Brytanii * 11.6. Kierunki rozwoju innowacji w usługach publicznych dla seniorów * 12. SPECYFIKA I UWARUNKOWANIA INNOWACJI W WYBRANYCH SEKTORACH GOSPODARKI (Zbigniew Chyba, Stanisław Marciniak, Bartłomiej Gładysz) * Bibliografia * Spis rysunków * Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57834 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliografia na stronach [131]-139.
Książka dostępna również jako e-book.
Nowa wizja rozwoju Polski zawarta w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju z 2016 r. zakłada budowę wizerunku Polski jako atrakcyjnej, bezpiecznej i otwartej destynacji turystycznej. Rozwój tzw. przemysłu czasu wolnego, w tym rozwój sektora gospodarki turystycznej oraz koncentrację potencjału finansowego lokalnego biznesu na jednym, dużym i kompleksowym produkcie turystycznym, a także uruchomienie zintegrowanego produktu turystycznego umożliwiającego efektywne prowadzenie działań promocyjnych, co stymulować będzie ruch turystyczny i przyczyni się do wzrostu gospodarczego. W książce autorzy proponują budowę zintegrowanego produktu turystycznego wokół idei miejskiej zrównoważonej turystyki i oferują narzędzia ewaluacyjne umożliwiające ocenę współpracy miasta z wyższymi uczelniami i korporacjami ICT w budowie pilotażowych rozwiązań. Na potrzeby książki stworzono listę potencjalnych pilotażowych projektów ICT wspierających strategię miejskiej zrównoważonej turystyki, m.in. budowy smart society w ramach projektów rewitalizacyjnych realizowanych na podobnej zasadzie, jak to robi korporacja Panasonic w Tokio czy Berlinie. Zaproponowano metodę oceny i hierarchizacji projektów ICT wspierających rozwój miejskiej zrównoważonej turystyki, która pozwalająca ocenić wartość współpracy miasta z interesariuszami zainteresowanymi realizacją wspólnych projektów innowacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 338.48 (1 egz.)
Kaucja: 37,42 zł
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 255-272.
Dla studentów zarządzania i marketingu w zakresie przedmiotów: e-marketing, e-commerce, nowoczesne koncepcje w marketingu, nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, komunikacja marketingowa.
Publikacja stanowi spektrum trendów i rozwiązań związanych z technologiami cyfrowymi, które będą miały istotne znaczenie dla procesu ewolucji marketingu w najbliższych latach. To interdyscyplinarna publikacja wieloautorska, prezentująca dorobek naukowy pracowników różnych polskich uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, związanych z omawianymi trendami. Teoretyczne rozważania wzbogacone zostały licznymi przykładami, ilustracjami i opiniami praktyków. Książka może być wykorzystywana przez studentów zarządzania i marketingu z zakresie przedmiotów: nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, nowoczesne koncepcje w marketingu, komunikacja marketingowa, zachowania nabywców, e-marketing.
Wstęp * 1. Transformacja cyfrowa – implikacje dla marketingu (Grzegorz Mazurek) * Wprowadzenie * 1.1. Cyfrowa transformacja * 1.2. Marketing a cyfrowa transformacja * 1.3. Marketing a technologia * 1.3.1. Technologie mobilne * 1.3.2. Internet Rzeczy * 1.3.3. Media społecznościowe * 1.3.4. Sztuczna inteligencja * 1.4. Marketing a metody zarządzania * 1.5. Marketing a organizacja działań * 1.6. Przyszłość marketingu * Podsumowanie * 2. Sukces w czasach rewolucji cyfrowej (Robert Kozielski) * Wprowadzenie * 2.1. Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach * 2.2. Czwarta rewolucja przemysłowa – w kierunku zmiany zasad konkurowania * 2.3. Źródła sukcesu organizacji – analiza podejść – elementy wspólne i odróżniające * 2.4. Czterolistna koniczyna – sukces w epoce cyfrowej * Podsumowanie * 3. Homo Cyber Oeconomicus – nowy wymiar zachowań konsumenckich (Bogdan Gregor, Dominika Kaczorowska-Spychalska) * Wprowadzenie * 3.1. Konsument wobec technologii cyfrowych * 3.2. Homo Cyber Oeconomicus – w kierunku przyszłości * 3.3. Ekosystem cyfrowych interakcji * Podsumowanie * 4. Architektura systemu komunikacji wirtualnej – uwarunkowania i wyzwania (Jan W. Wiktor) * Wprowadzenie * 4.1. Komunikacja marketingowa a paradygmat technologii cyfrowej i społeczeństwa sieci – uwarunkowania i zależności * 4.2. Model komunikacji marketingowej w przestrzeni wirtualnej i cechy komunikacji on-line * 4.3. Elementy architektury systemu komunikacji wirtualnej – funkcje i instrumenty * 4.4. Metodyczne aspekty oceny komunikacji wirtualnej – elementy web-analityki * 4.4.1. Zasady i kryteria ewaluacji strony firmowej * 4.4.2. Ocena komunikacji w serwisach społecznościowych * 4.4.3. Wskaźniki pomiaru skuteczności reklamy w sieci * 4.4.4. Analiza ruchu w serwisie – Google Analytics * 4.5. Strategiczne wyzwania wobec komunikacji marketingowej * Podsumowanie * 5. Marka w procesie kreowania wartości na rynku 4.0 (Henryk Mruk) * Wprowadzenie * 5.1. Marka i jej istota na rynku 4.0 * 5.2. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów * 5.3. Nazwa i jej znaczenie na rynku 4.0 * 5.4. Pozycjonowanie marki na rynku 4.0 * 5.5. Wartości tworząpozycję marki * 5.6. Tożsamość oraz wizerunek marki * 5.7. Marka osobista sposobem budowania marki przedsiębiorstwa * 5.8. Lokalizacja marki na rynku 4.0 * Podsumowanie * 6. Badania marketingowe – nowe paradygmaty i metody w gospodarce cyfrowej (Krystyna Mazurek-Łopacińska) * Wprowadzenie * 6.1. Badania jakościowe w przestrzeni realnej i wirtualnej * 6.1.1. Formy i techniki wywiadów * 6.1.2. Podejście kulturowe w badaniach postaw i zachowańkonsumenckich * 6.1.3. Wykorzystanie technologii mobilnej w analizie psychograficznej * 6.2. Analityka internetowa w badaniu zachowań nabywczych internautów * 6.2.1. Multi-channel i Multiscreening w analityce internetowej * 6.3. Rola technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pozyskiwaniu wiedzy od klientów i kreowaniu innowacji * 6.4. Big Data w analityce marketingowej * 6.4.1. Cele i kierunki zastosowań * 6.4.2. Big Data w podstawowych obszarach marketingu * 6 5. Consumer Intelligence w pozyskiwaniu i analizie danych marketingowych * 6.6. Rola kokpitów menedżerskich w badaniach marketingowych * 6.7. Kierunki zastosowańanalityki marketingowej * 6.7.1. Wykorzystywanie analityki w obszarach decyzji marketingowych * 6.7.2. Wyzwania dla przedsiębiorstw w stosowaniu analityki marketingowej * Podsumowanie * 7. Market Intelligence a decyzje menedżerskie we współczesnej organizacji (Bogdan Gregor, Magdalena Kalińska-Kula) * Wprowadzenie * 7.1. Uwarunkowania otoczenia współczesnego biznesu * 7.2. Konkurencyjność współczesnej organizacji * 7.3. Rola wiedzy i informacji w zarządzaniu inteligentną organizacją * 7.4. Miejsce i znaczenie Market Intelligence w dobie gospodarki opartej na wiedzy * 7.5. Wykorzystanie Market telligence dla wsparcia decyzji menedżerskich – w świetle wyników badań własnych * Podsumowanie * 8. Koncepcja oraz kierunki rozwoju zintegrowanego zarządzania innowacjami (Andrzej Pomykalski) * Wprowadzenie * 8.1. Przesłanki i kierunki zmian * 8.2. Istota innowacji * 8.3. Charakterystyka aktywności innowacyjnej przez osiągane wyniki * 8.4. Zarządzanie innowacjami * 8.5. Zarządzanie sieciowe innowacjami * Podsumowanie * 9. Oczami praktyków * 9.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje * i mikroewolucje (Artur Maciorowski) * 9.1.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje * 9.1.2. Makrotrendy – rewolucja technologii * 9.1.3. Mikrotrendy * 9.2. Deep Learning – przywitaj się z Golemem (Lech C. Król) * 9.2.1. Duch w maszynie * 9.2.2. Dane * 9.2.3. Algorytmy * 9.2.4. Sprzęt * 9.2.5. SISO * 9.2.6. Mechaniczny Turek czy Golem? * 9.2.7. Telefon od Absolutu * 9.3. Trzy wymiary marketera – co współczesny marketer wiedzieć powinien? (Mariusz Ludwiński) * Epilog * O Autorach * Bibliografia * Netografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 187-215.
Przedmiotem naukowych zainteresowań autorki niniejszej książki stał się w ostatnich latach rozwój językowy współczesnego dziecka w kontekście pojawienia się nowych mediów - komputerów, laptopów, tabletów, netbooków, komórek i smartfonów. Postęp technologiczny spowodował powstanie nieznanych do tej pory w edukacji, w tym także w logopedii, zjawisk e-learningu i b-learningu. [.]Koncepcja interaktywnych i multimedialnych lekcji logopedycznych, nazwanych e-logolekcjami, wpisała się w światowe trendy rozwoju edukacji, a przede wszystkim spodobała się dzieciom doskonalącym swoją wymowę oraz ich rodzicom, którzy coraz częściej poszukiwali w internecie profesjonalnej pomocy logopedycznej.Ze wstępuW polskiej literaturze specjalistycznej "b-learning" to termin nowy. Pochodzi z języka angielskiego - blended learning - co jest tłumaczone na język polski jako nauczanie mieszane, zmiksowane, hybrydowe lub komplementarne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20545 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Cyberzaburzenia : cyberuzależnienia : mechanizmy i diagnoza.
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Na stronie tytułowej i okładce: Mechanizmy i diagnoza, modelowanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe, konteksty czasów koronawirusa.
Na okładce: Mechanizmy i diagnoza. Modeloeanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe. Konteksty czasów koronawirusa.
Bibliografia, netografia na stronach [185]-189.
Pierwsze w Polsce kompleksowe studium problemu cyberzaburzeń (cyberdisorder) skierowane do profesjonalistów (pedagodzy, psycholodzy, terapeuci, pediatrzy) oraz szerokiego grona odbiorców. Publikacja oparta o najnowsze źródła wiedzy i wieloletnią praktykę zawodową autorów w obszarze diagnozy cyberzaburzeń. Wnikliwy opis mechanizmów i predykatorów cyberzaburzeń, reakcji mózgu dzieci na nadużywanie technologii i kontaktów cyfrowych (komunikacji zapośredniczonej), rozwoju i etapów cyberzaburzeń. Liczne delegacje dla prawidłowego modelowania relacji dzieci-technologie cyfrowe oraz sposobów wprowadzania dziecka w cyberświat. Praktyczne wskazówki do tworzenia kontraktów cyfrowych oraz diagnozowania cyberzaburzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58447 (1 egz.)
Kaucja: 24,74 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20901 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz norm na stronach 232-235.
Monografia skierowana jest do środowisk, osób i użytkowników korzystających z nowoczesnych usług teleinformatycznych (e-usług), w tym głównie administracji publicznej (e-administracji) oraz studentów zajmujących się tą problematyką.
Wykaz podstawowych skrótów * Wstęp * 1. Określenie usług teleinformatycznych, e-usługi * 2. Uwarunkowania budowy i rozwoju usług teleinformatycznych * 3. Usługi teleinformatyczne społeczeństwa informacyjnego * 3.1. Rodzaje usług teleinformatycznych * 3.2. Usługi chmury obliczeniowej * 3.2.1. Określenie chmur obliczeniowych i ich bezpieczeństwa * 3.2.2. Rodzaje i modele chmur obliczeniowych * 3.2.3. Zastosowania i korzyści chmur obliczeniowych * 3.2.4. Wady i problemy zapewnienia bezpieczeństwa chmur obliczeniowych * 3.2.5. Rozwiązania wspierające zapewnienie bezpieczeństwa informacji i usług chmur obliczeniowych * 4. E-usługi administracji publicznej * 4.1. Modele e-usług * 4.2. Rodzaje e-usług * 4.3. E-deklaracje w sektorze finansowym * 4.4. E-usługi w sektorze służby zdrowia * 4.5. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej ePUAP * 4.5.1. Ogólna charakterystyka platformy ePUAP * 4.5.2. Katalog usług * 4.5.3. Podsystem bezpieczeństwa * 4.5.4. Profil zaufany * 4.5.5. Portal interoperacyjności * 4.5.6. Funkcjonowanie ePUAP * 4.6. Usługi e-administracji w Polsce na tle organizacji międzynarodowych * 5. Właściwości oraz metody badania jakości usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych * 5.1. Określenie jakości usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych * 5.2. Właściwości usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych * 5.2.1. Dostępność usługi * 5.2.2. Wierność/dokładność usługi * 5.2.3. Szybkość usługi * 5.2.4. Zdolność/potencjał * 5.2.5. Niezawodność * 5.2.6. Bezpieczeństwo * 5.2.7. Elastyczność * 5.2.8. Użyteczność * 5.2.9. Interoperacyjność * 5.3. Metody badania jakości usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych * 5.3.1. Metody subiektywne oceny jakości usług * 5.3.2. Metody obiektywnej oceny jakości usług * 5.3.3. Metody parametrycznej oceny jakości usług * 5.4. Badania pokrycia sygnałem radiowym * 5.4.1. Obszar pokrycia sygnałem radiowym * 5.4.2. Badania funkcjonalne i jakości usług * 5.4.3. Przewoźne stanowisko pomiarowe * 5.4.4. Określanie pokrycia wewnątrz budynków * 5.4.5. Badania jakości transmisji mowy * 5.5. Badanie jakości obrazu * 5.6. Badanie transmisji danych * 5.7. Badanie bezpieczeństwa usług * 6. Interoperacyjność usług administracji publicznej * 6.1. Określenie i znaczenie interoperacyjności sieci i usług teleinformatycznych * 6.2. Europejskie Ramy Interoperacyjności * 6.2.1. Europejskie Ramy Interoperacyjności dla europejskich usług użyteczności publicznej * 6.2.2. Europejskie Ramy Interoperacyjności - strategia wdrożenia * 6.3. Krajowe Ramy Interoperacyjności * 6.4. Wymagania WCAG * 6.4.1. Postrzegalność * 6.4.2. Funkcjonalność * 6.4.3. Zrozumiałość * 6.4.4. Solidność * 6.5. Zasady wdrażania Europejskich i Krajowych Ram Interoperacyjności * 7. Zarządzanie usługami teleinformatycznymi * 7.1. Elementy i procesy zarządzania usługami * 7.2. System Zarządzania Usługami (SMS) * 7.2.1. Architektura i podstawowe wymagania SMS * 7.2.2. Organizacja SMS * 7.2.3. Wdrożenie SMS * 8. Rozwój usług teleinformatycznych administracji publicznej * 8.1. Uwarunkowania rozwoju e-usług administracji publicznej * 8.2. Systemy teleinformatyczne 5G i ich usługi * Zakończenie * Bibliografia * Załączniki * Wykaz rysunków * Wykaz tablic
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57848 (1 egz.)
Kaucja: 37,36 zł
Książka
W koszyku
Miejsce wydania według strony internetowej wydawcy.
Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach. Obecne czasy są zwykle określane jako "okres zmiany i pośpiechu". Zmienia się świat, w którym funkcjonujemy. Sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość, blockchain, machinę learning, druk 3D, big data i inne wymuszają potrzebę zmiany, dostosowania się, a tym samym poszukiwania nowych koncepcji i metod konkurowania. Idee organizacji wirtualnych, turkusowych czy tzw. zwinnych z jednej strony, a lean startup, design thinking, ekonomia współdzielenia z drugiej są przykła­dami eksplozji, z jakąmamy do czynienia na całym świecie, w szczególności w świecie biznesu. Książka poprzez pokazanie kilku narzędzi, które są oparte na nowych technologiach, i ich zastosowaniu w biznesie podejmuje temat wyzwań, korzyści i ograniczeń związanych z adaptacją nowych technologii. Strach może być bowiem zastąpiony przez radość poznawania, lęk przez ciekawość. To zaś może zmieniać nie tylko ludzi, ale i całą organizację. Zapraszamy do wspólnej podróży do świata organizacji jutra. Autorzy "Internet ludzi" to książka bardzo nietypowa, łączy elementy fikcji literackiej, przedstawionej w postaci przyszłościowych narracji, opartych na uprawdopodobnianych jej scenariuszach, z naukową analizą społeczno-ekonomiczną. Książkę zdecydowanie polecam osobom, które myślą o przyszłości sięgającej odrobinę dalej, niż koniec nosa - czyli de facto wszystkim myślącym. Prot. dr hab. Dariusz Jemielniak Akademia Leona Koźmińskiego, Harvard Business School Kiedy wziąłem tę książkę do ręki, pomyślałem: kolejna nudna lektura o prawach rządzących światem biznesu. Tymczasem już pierwsze akapity przeniosły mnie w świat fantazji i przyszłości. To zgrabne połączenie literatury popularno-naukowej oraz podręczni­ka biznesowego z odrobiną akcji, futurologii i humoru. Michał Urbaniak muzyk jazzowy, kompozytor i aranżer Gratuluję autorom społeczno-biznesowej refleksji, skłaniającej do namysłu wielowymiarowego. Warto przeczytać, aby poznać syntetyczną wizję przyszłości. Dr Henryk Siodmok Prezes Grupy Atlas
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 004 (1 egz.)
Kaucja: 33,07 zł
Książka
W koszyku
Cyfryzacja w zarządzaniu / redakcja naukowa: Aleksandra Laskowska-Rutkowska. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 240 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Dla ośrodków akademickich, menedżerów oraz kadry zarządzającej w administracji publicznej.
Książka w sposób wyczerpujący i przejrzysty prezentuje istotne zagadnienia z obszaru zarządzania i cyfryzacji w kontekście aktualnych dynamicznie zachodzących przemian cywilizacyjnych i technologicznych. Omawiana problematyka skoncentrowana jest wokół kluczowego pojęcia - Gospodarka 4.0, jej elementów składowych oraz możliwości ich aplikacji. Publikacja stanowi oryginalne i pionierskie na polskim rynku wydawniczym opracowanie dotyczące zarządzania w warunkach Gospodarki 4.0. Stanowi źródło wiedzy dla ośrodków akademickich, menedżerów oraz kadry zarządzającej szczebla lokalnego i centralnego administracji publicznej. Wśród autorów monografii znajdują się znane nazwiska z obszaru nauk ekonomicznych oraz biznesu, m.in. Sonia Wędrychowicz-Horbatowska - liderka w dziedzinie cyfryzacji w sektorze bankowości, jedna z 10 najbardziej wpływowych osób na świecie w kategorii finanse i ekonomia w 2019 r. według platformy cyfrowej LinkedIn oraz jedna z wiodących kobiet w branży Fintech według rankingu Top 100 Women in Fintech 2019.
Wstęp * Rozdział 1 Przemysł 4.0, czyli na czym polega transformacja cyfrowa przedsiębiorstw (Katarzyna Śledziewska, Renata Włoch, Katarzyna Nosalska) * 1.1. Specyfika Przemysłu 4.0 * 1.2. Zmiana technologiczna w Przemyśle 4.0 * 1.3. Zmiana procesowa w Przemyśle 4.0 * 1.4. Zmiana organizacyjna w Przemyśle 4.0 * Bibliografia * Rozdział 2 Cyfryzacja w zarządzaniu ludźmi. Wyzwania gospodarki 4.0 (Beata Jamka) * 2.1. Zarządzanie ludźmi w gospodarce 4.0 * 2.2. Dataizm: władza algorytmów i zarządzanie przez pomiar * 2.3. Współpraca ludzi z maszynami * 2.4. Rynek pracy a kompetencje pracowników przyszłości * Bibliografia * Rozdział 3 Cyfryzacja w usprawnianiu zarządzania łańcuchem dostaw (Sabina Kauf, Aleksandra Laskowska-Rutkowska) * 3.1. Możliwości zastosowania Internetu rzeczy (IoT)w łańcuchu dostaw * 3.2. Cyfrowy świat łańcucha dostaw (platformy cyfrowe) * 3.3. Blockchain i jego możliwości zastosowania w łańcuchu dostaw * 3.4. Sztuczna inteligencja (AI) i jej potencjał optymalizacji łańcucha dostaw * 3.5. Robotyzacja łańcucha dostaw * 3.6. Physcial Internet jako nowatorskie podejście do zarządzania łańcuchem dostaw * Bibliografia * Rozdział 4 Zastosowanie zaawansowanych narzędzi przetwarzania danych w dobie cyfryzacji (Sylwia Gwoździewicz, Dariusz Prokopowicz, Jan Grzegorek) * 4.1. Główne determinanty rozwoju analityki biznesowej opartej na technologiach informacyjnych ICT * 4.2. Technologie informacyjne ICT, w tym Big Data jako kluczowe determinanty rozwoju The Financial Industry 4.0 * 4.3. Technologie Big Data i chmury obliczeniowej a kwestia bezpieczeństwa informacji w systemach informatycznych * 4.4. Analityka biznesowa przeprowadzana w systemach analitycznych Big Data narzędziem ułatwiającym zarządzanie podmiotami gospodarczymi * 4.5. Zastosowanie zinformatyzowanych platform analitycznych Business Intelligence w procesie zarządzania przedsiębiorstwem * Bibliografia * Rozdział 5 Zarządzanie zespołami w erze cyfryzacji - perspektywa menedżera z branży finansowej (Sonia Wędrychowicz-Horbatowska) * 5.1. Zmarginalizowanie działań niedodających wartości * 5.2. Właściwe wykorzystanie analityki i narzędzi cyfrowych * 5.3. Motywowanie i zarządzanie ludźmi w warunkach cyfryzacji * Bibliografia * Rozdział 6 Zastosowanie digital marketingu (Michał Pienias) * 6.1. Wpływ Internetu na proces komunikacji * 6.2. Digital marketing i jego narzędzia * 6.3. Zastosowanie digital marketingu w branży fitness w UE i w Polsce * Bibliografia * Rozdział 7 Cyfryzacja w procesie przedsiębiorczym jako składowa rozwoju firm sektora MŚP (Jarosław Ropęga, Paweł Wojno) * 7.1. Proces przedsiębiorczy w firmach sektora MŚP * 7.2. Cyfryzacja jako ciągłe poszukiwanie opartych na procesie przedsiębiorczym możliwości rozwoju biznesu * 7.3. Wyzwania cyfryzacji w firmie handlowej - Kujawsko-Dobrzyńska Spółdzielnia Handlowa w Rypinie * Bibliografia * Rozdział 8 Transformacja cyfrowa polskich przedsiębiorstw. Ocena zakresu wdrożenia rozwiązań z obszarów Przemysłu 4.0 (Katarzyna Śledziewska, Renata Włoch, Satia Rożynek) * 8.1. Metodologia badania * 8.2. Wdrażanie Przemysłu 4.0 w wymiarze technologicznym * 8.3. Wdrażanie Przemysłu 4.0 w wymiarze procesowym * 8.4. Wdrażanie Przemysłu 4.0 - organizacja * 8.5. Rekomendacje dla polityki przemysłowej * Bibliografia * Rozdział 9 Cyfryzacja i zarządzanie w świecie postpandemii. Nowa wizja przyszłości? (Aleksandra Laskowska-Rutkowska) * 9.1. Zarządzanie nie tylko cyfryzacją - czas, jakość i koszty * 9.2. Cyfryzacja i automatyzacja - wróg czy przyjaciel? * 9.3. Niepewna przyszłość i sztuczna inteligencja * 9.4. Praca i edukacja w modelu cyfrowym * 9.5. Infrastruktura telekomunikacyjna * 9.6. Zarządzanie procesem cyfryzacji * Bibliografia * Spis rysunków * Spis tabel * Noty o Autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 57909 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.05.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [213]-235, netografia na stronach [236]-239.
Treści zawarte w monografii pozwalają poznać i zrozumieć rzeczywistość (w tym rzeczywistość świata wirtualnego), w której żyją dorastający oraz wpływy społeczno-kulturowe determinujące ich codzienne funkcjonowanie i w znacznym stopniu wpływające na proces socjalizacji młodego pokolenia. Istotnym elementem opracowania jest ukazanie problemów zdrowia fizycznego i psychospołecznego dotykających współczesną młodzież, a w znacznym stopniu wynikających ze stylu życia i warunków szeroko rozumianego środowiska ich życia, w tym dominacji aktualnych trendów (pop)kulturowych. Stąd też tak podkreślana w monografii potrzeba realizacji edukacji zdrowotnej, która wydaje się koniecznością wobec wielu nowych zagrożeń zdrowia i bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
Wstęp * Rozdział 1. Zdrowotne konsekwencje przemian społeczno-kulturowych w zglobalizowanym świecie * 1.1. Pojęcie globalizacji w świetle literatury przedmiotu * 1.2. Globalizacja i migracja a ryzyko chorób zakaźnych * 1.3. Wpływ globalizacji kulturowej na zdrowie jednostki * 1.4. Nierówności w zdrowiu i "społeczeństwo ryzyka" a stres i zdrowie * 1.5. Edukacja zdrowotna narzędziem budowania świadomości zdrowotnej w zglobalizowanym świecie * Rozdział 2. Globalny nastolatek wobec wartości * 2.1. Zglobalizowany nastolatek * 2.2. Pojęcie wartości w naukach społecznych * 2.3. Wartości w życiu młodzieży w świetle badań * 2.4. Kultura popularna jako nośnik wartości - podsumowanie * Rozdział 3. W sidłach konsumpcji - znaczenie mody i konsumpcji dla zdrowia i jakości życia młodego pokolenia * 3.1. Społeczeństwo konsumpcyjne * 3.2. Tożsamość współczesnego konsumenta - wybrane typologie * 3.3. Magia zakupów * 3.4. W niewoli wolnego wyboru - konsumenckie dylematy * 3.5. Znaczenie kultury konsumpcji dla relacji międzyludzkich i wychowania * 3.6. "Ometkowany styl życia" * 3.7. Wychowanie do konsumpcji * Rozdział 4. Nowe media a styl i jakość życia współczesnych nastolatków * 4.1. Nowe media - wyjaśnienia terminologiczne * 4.2. Media cyfrowe w życiu globalnego nastolatka * 4.3. Internet i telefon komórkowy - atrybuty współczesnej młodzieży * 4.4. Technologie informacyjno-komunikacyjne - możliwości i zagrożenia zdrowotne * 4.5. Problem uzależnień od mediów cyfrowych * 4.6. Inne zagrożenia związane z korzystaniem ze współczesnej technologii cyfrowej * 4.7. Nowoczesne media cyfrowe jako wyzwanie wychowawcze i edukacyjne * Rozdział 5. Pokolenie "lubię to", czyli ekshibicjonizm społeczny w wirtualnym świecie * 5.1. Nic do ukrycia? * 5.2. Portal społecznościowy jako przestrzeń autopromocji * 5.3. Czy liczba lajków i znajomych ma znaczenie? * 5.4. Tendencje narcystyczne użytkowników social media * 5.5. Jasne i ciemne strony internetowego ekshibicjonizmu * 5.6. Internetowy ekshibicjonizm dorastających * 5.7. Umiar i rozwaga, czyli refleksje końcowe * Rozdział 6. Somatyzacja tożsamości - konsekwencje psychospołeczne i zdrowotne * 6.1. Status ciała we współczesnej kulturze zachodniej * 6.2. "Jestem tym, jak wyglądam", czyli ciało = tożsamość * 6.3. Piętno nieadekwatnego wyglądu * 6.4. Znaczenie atrakcyjnego ciała w procesie dojrzewania * 6.5. Dysmorfofobia i zaburzenia zachowania związane z ciałem * 6.6. Tożsamość to nie tylko ciało - uwagi końcowe * Rozdział 7. Seksualizacja kultury współczesnej - znaczenie dla funkcjonowania młodzieży * 7.1. Kultura popularna i przekazy medialne jako źródło seksualizacji życia * 7.2. Koniec wieku niewinności? * 7.3. Seksualizacja dziewcząt * 7.4. Konsekwencje zjawiska seksualizacji kultury dla współczesnej młodzieży * 7.5. Czy i w jaki sposób przeciwdziałać skutkom postępującej seksualizacji kultury? * Rozdział 8. Zdrowie, kształcenie i wychowanie (pop)nastolatków - perspektywa edukacyjna * 8.1. Dryfujący w popkulturze - czy to obraz współczesnego nastolatka? * 8.2. Wychowanie w popkulturze - perspektywa pedagogiczna * 8.3. Zdrowie i edukacja zdrowotna w popkulturze * Zakończenie, w którym o potrzebie edukacji zdrowotnej w popkulturowym świecie * Bibliografia * Netografia * Aneks. Edukacja zdrowotna w podstawie programowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58119 (1 egz.)
Kaucja: 41,14 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20691 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Bitcoin i Blockchain [Książka mówiona] / Mateusz Lubiński, Mateusz Wiatr. - [Piaseczno] : Storybox.pl, copyright 2023. - 1 dysk optyczny (CD-Audio) (3 godz. 37 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Czyta: Jarosław Łukomski.
Nagranie w formacie mp3.
Rewolucja cyfrowa trwa. Kryptowaluty i technologia blockchain zmieniają świat, który znamy. Czy tego chcemy, czy nie, w niedalekiej przyszłości mogą one stać się naszą codziennością.
"Bitcoin i Blockchain : narodziny kryptowalut” sięga do początków tej technologii, przybliżając okoliczności jej powstania oraz rozwoju aż do czasów obecnych. Wyjaśnia czym są kryptowaluty, blockchain i najważniejsze związane z nimi terminy, jak np. klucz publiczny i prywatny, NFT, dowód pracy i dowód stawki, hot i cold wallets czy Metaverse. Opisuje już istniejące oraz planowane inicjatywy, oparte na technologii blockchain, które mogą znacząco wpłynąć na rozwój m.in. bankowości, branży farmaceutycznej, medycznej, energetycznej czy logistycznej. Zwraca również uwagę na liczne ryzyka i niebezpieczeństwa, którymi obarczone są kryptowaluty. Przytacza spektakularne oszustwa, włamania na konta, przykłady wykorzystania cyfrowego pieniądza do handlu narkotykami oraz prania pieniędzy, a także nagłe wahania kursów, które wielu inwestorom przyniosły milionowe zyski, ale innych doprowadziły do bankructwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 163-172.
Technologie cyfrowe zrewolucjonizowały świat oraz stały się narzędziem zmian globalnych. Widać to szczególnie w dobie pandemii, kiedy stały się one skutecznym środkiem powstrzymania kryzysu ekonomicznego. Obszarem szczególnego wykorzystania technologii cyfrowej jest edukacja, która w sytuacji izolacji i konieczności wprowadzenia nauczania zdalnego postawiła z dnia na dzień jej organizatorom i realizatorom nowe wyzwania, niespotykane wcześniej - zwłaszcza na taką skalę. Zagadnienia z tym związane podejmuje zespół Autorów (Danuta Morańska, Marta Ciesielka, Mariusz Z. Jędrzejko) książki zatytułowanej: "Edukacja w cyfrowym świecie. Edukacja 4.0". Warto podkreślić, że Autorzy nie tylko prezentują uwarunkowania, cele i możliwości wykorzystania technologii cyfrowej w nauczaniu, ale też omawiają oryginalne rozwiązania mające bezpośrednie zastosowanie w szkołach. Stoją na stanowisku, że jednym z najistotniejszych zadań jest budowanie bazy cyfrowych materiałów wspomagających edukację, tworzonych w taki sposób, aby nauczyciele mogli je modyfikować i dostosowywać do autorskich programów nauczania. Wiele miejsca poświęcają problematyce cyberzaburzeń oraz prawidłowego modelowania relacji dzieci - technologie cyfrowe. Publikacja została przygotowana przez ekspertów w dziedzinie edukacji medialnej i profilaktyki, wydana w oryginalnej szacie graficznej, z dużą ilością praktycznych wskazówek i propozycji metodycznych dla nauczycieli realizujących zadania dydaktyczne i wychowawcze na wszystkich poziomach i w zakresie różnych przedmiotów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21223 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media cyfrowe wspierające procesy dydaktyczne / Aleksander Piecuch. - Wydanie I. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020. - 210, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia i wykaz aktów prawnych na stronach 201-[211].
Praca porusza interesujące, aktualne i trudne zagadnienia z obszaru edukacji techniczno-informatycznej i medialnej. Jest ważna w aspekcie różnorodnych oznak trudności w sferze świadomego, twórczego i odpowiedzialnego korzystania z metod i narzędzi ICT (Information and Communication Technology) oraz niewystarczającego rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce. (...)Podjęte w monografii zagadnienia są istotne w świetle podstawowej misji nauk pedagogicznych i założenia, że fundamentalnym zadaniem każdego systemu edukacji jest wspomaganie uczniów w rozwoju i przygotowanie ich do życia we współczesnym świecie. Powinno to znaleźć odzwierciedlenie w procesie nauczania i uczenia się, by właściwie przygotować przyszłe pokolenia świadomych odbiorców i użytkowników nowoczesnej technologii, przyszłych obywateli nowego społeczeństwa (określanego rozmaitymi terminami, w tym: informacyjnego, cyfrowego, sieciowego, wiedzy, ryzyka). Wybrany temat wymagał od autora wnikliwych i systematycznie prowadzonych analiz stanu edukacji w zakresie innowacyjnego i efektywnego korzystania z technologii informatycznych i informacyjnych. (...) Autor w swoich rozważaniach często stawiał trudne pytania i podejmował próby poszukiwania odpowiedzi. (...) Praca porządkuje wiedzę na temat edukacji wspomaganej mediami cyfrowymi oraz ustala jej jakość. Wskazuje na największe problemy oraz luki kształcenia i wychowania w tym obszarze. Przedstawienie przez autora własnego stanowiska na temat dydaktycznej użyteczności metod i narzędzi ICT stanowi największy walor pracy ze względu na jej praktyczny charakter wynikający z wieloletniego doświadczenia autora na polu przedmiotowego nauczania technologii informacyjno-komunikacyjnej. Z recenzji prof. UZdrhab. Euniki Baron-Polańczyk
Wstęp * CZĘŚĆ PIERWSZA MEDIA CYFROWE W EDUKACJI * ROZDZIAŁ 1 Techniczne środki wsparcia dla procesów uczenia się i nauczania * 1.1. Technologie multimedialne wspierające procesy uczenia się i nauczania * 1.2. Technologie informacyjne wspomagające poszukiwanie informacji * 1.3. Technologie informacyjne wspomagające gromadzenie i zapamiętywanie informacji * 1.4. Technologie informacyjne wspomagające wizualizację * 1.4.1. Projektory multimedialne * 1.4.2. Tablice kopiujące * 1.4.3. Tablice interaktywne * 1.4.4. Wizualizery * 1.4.5. Systemy testowe * 1.4.6. Systemy wideokonferencyjne * 1.4.7. Wskaźniki * 1.5. i-Lab wspomaganie problemowego uczenia się * 1.6. Chmura informacyjna * 1.7. Dysk w chmurze * ROZDZIAŁ 2 Internet i jego technologie w szkole * 2.1. System Informacji Oświatowej * 2.2. Szkoła w przestrzeni wirtualnej * 2.3. Portale korporacyjne a zarządzanie wiedzą * 2.4. Blogi i mikroblogi * 2.5. Otwarte Zasoby Edukacyjne * 2.6. e-Dziennik - narzędzie wspierające proces edukacji szkolnej * 2.7. Elektroniczny dziennik dla rodzica i ucznia 6 * CZĘŚĆ DRUGA TECHNOLOGIE BLISKIEJ PRZYSZŁOŚCI * ROZDZIAŁ 3 Technologie inżynierii wiedzy * 3.1. Inżynieria wiedzy * 3.2. Inżynieria dydaktyczna * 3.3. Technologie semantyczne w edukacji * 3.4. System zarządzania treścią * 3.4.1. Interaktywność sieci - Web 2.0 * 3.4.2. Technologia hipertekstu * 3.4.2.1. Modelowanie struktury hipertekstowej * 3.4.2.2. Optymalizacja węzła hipertekstowego * 3.4.2.3. W kierunku inteligentnego hipertekstu * 3.4.2.4. Hipertekst - korzyści i ograniczenia * ROZDZIAŁ 4 Teleedukacja * 4.1. Rozwój e-usług w edukacji * 4.2. e-Learning - kształcenie 2.0 * 4.3. m-Learning - perspektywa rozwoju * 4.4. e-Twinning - międzynarodowa przestrzeń edukacji * ROZDZIAŁ 5 Edukacja wirtualna * 5.1. Wirtualne środowisko edukacyjne * 5.2. Rozszerzona wirtualna rzeczywistość i jej edukacyjne znaczenie * 5.3. Wirtualne laboratoria - modelowanie i symulacje * 5.4. Wirtualne wycieczki dydaktyczne * 5.5. Wirtualne biblioteki cyfrowe * 5.6. Second Life w edukacji * 5.7. Chaterbooty - nowe technologie w edukacji * 5.8. Wirtualny doradca edukacyjno-zawodowy * 5.9. Wirtualne wykłady - uniwersytet otwarty * Zakończenie * Bibliografia * Netografia * Akty prawne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57507 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing sportu 2.0 w erze cyfrowej / Andrzej Sznajder. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste, 2021. - 252 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 235-252.
Dla praktyków zajmujących się zarządzaniem i marketingiem oraz studentów.
Andrzej Sznajder Profesor zwyczajny nauk ekonomicznych, twórca i kierownik Podyplomowych Studiów "Marketing Sportu" i Podyplomowych Studiów "Zarządzanie w Sporcie" w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W działalności naukowej i dydaktyczno-szkoleniowej zajmuje się problematyką marketingu. Koncentruje się na aktualnych trendach w marketingu i zarządzaniu, takich jak marketing międzynarodowy, alianse marketingowe, technologie informacyjno-komunikacyjne w marketingu i zarządzaniu oraz marketing sportu. Autor i współautor ponad 20 książek na te tematy, w tym pionierskich książek o marketingu sportu, sponsoringu sportu i o nowych technologiach w marketingu. Jest członkiem zespołu redakcyjnego czasopisma "Gospodarka Narodowa. The Polish Journal of Economics".Współpracuje z różnymi organizacjami sportowymi, był członkiem Zespołu Analiz Polskiego Związku Piłki Nożnej, pierwszego w polskim sporcie banku informacji, uczestniczył w pracach Komisji Marketingu Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Wydziału Marketingu Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Jest ekspertem w dziedzinie marketingu sportu, był jednym z ekspertów przy pozyskaniu sponsora tytularnego przez Stadion Narodowy. Jest członkiem kapituły Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie.Książka autorstwa Pana Prof. Andrzeja Sznajdera stanowi pierwsze w Polsce opracowanie poświęcone zagadnieniu transformacji cyfrowej szeroko rozumianego środowiska sportowego. Co ważne, wartość publikacji nie wynika wyłącznie z umiejętnego przeglądu, syntezy literatury zagranicznej jaka na ww. temat już powstała, ale przedstawia ujęcie rodzime, polskie, co jest bardzo ważne dla czytelnika. Bardzo się cieszę, że mogłem przeczytać tę publikację zanim pojawiła się na rynku. Gratuluje Autorowi pomysłu oraz całej koncepcji monografii. Jest to z pewnością wartościowa publikacja, jakiej brakowało na polskim rynku wydawniczym.Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek rektor Akademii Leona KoźmińskiegoStwierdzam, że przekazana mi do recenzji wydawniczej monografia jest opracowaniem nowatorskim i oryginalnym. Jest napisana przystępnym językiem, opatrzona licznymi przykładami, często bardzo aktualnymi. Jej lektura sprawia, że czytelnik posiądzie szeroką wiedzę z zakresu wykorzystania najnowszych osiągnięć ITC w sporcie. O ile mi wiadomo, nie ma jak dotąd takich, zwartych, kompleksowych opracowań polskojęzycznych na naszym rynku wydawniczym. Należy spodziewać się, że książka ta spotka się z szerokim zainteresowaniem czytelników, którymi mogą być zarówno praktycy, zajmujący się zarządzaniem i marketingiem w sferze sportu, jak i studenci kształcący się na studiach pierwszego lub drugiego stopnia.Dr hab. Zygmunt Waśkowski prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22175 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Edukacyjne Dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
Na okładce i stronie tytułowej: Zgodne z nową podstawą programową MEN.
Seria książek opracowana na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. dla nauczycieli i terapeutów realizujących treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej.
Wydanie skoroszytowe.
Na 4. stronie okładki: W trosce o harmonijny rozwój dzieci....
"Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną" to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej.W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działów "Ja w świecie techniki" i "Ja w świecie technologii informacyjnej". Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych - pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-learning na uczelniach : koncepcje, organizacja, wdrażanie / pod redakcją Ryszarda Tadeusiewicza. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 355 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Niniejsza publikacja ukazuje praktyczny aspekt wdrożenia tzw. e-learningu na uczelniach wyższych. Próby wprowadzania tej formy nauczania były już podejmowane przez polskie szkoły wyższe, ale prawdziwą "eksplozję e-learningu" mogliśmy zaobserwować podczaspandemii koronawirusa.Książka została przygotowana jako pokłosie przemyśleń, działań i doświadczeń autorów, powstałych podczas organizacji nauczania w trybie zdalnym. Ważnym elementem są także opinie studentów, którzy z tych metod korzystali i którzy "na własnej skórze" poznali ich zalety oraz wady. Jak sprawić, aby wykład przekazywany na odległość angażował aktywność studenta? W jaki sposób prowadzić na odległość ćwiczenia, zapewniając autentykację uczestników? Jak bezkontaktowo przeprowadzać egzaminy oraz obrony prac dyplomowych?Niewątpliwą zaletą książki jest omówienie zdalnego kształcenia w zakresie nauk technicznych i ścisłych. Właśnie na tych kierunkach student musi posiadać umiejętności praktyczne, nabywane w laboratoriach, w czasie ćwiczeń oraz prowadzonych doświadczeń.Książka zawiera także część związaną z konkretnymi narzędziami do prowadzenia e-learningu. Autorzy oceniają je, porównują i poddają wielostronnej dyskusji. Warto skorzystać z doświadczeń tych, którzy używali tych programów i uzyskali określone skutki. Tego się nie wyczyta się w instrukcji obsługi, oferowanej przez producenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21472 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 103)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Oddawana do rąk Czytelników publikacja ma na celu zwrócenie uwagi na wielowymiarowy charakter usług i organizację pracy współczesnych bibliotek różnych typów. Doświadczenia pierwszych dwóch dekad XXI wieku pokazały, że rola bibliotek w procesie społecznego komunikowania się nieustannie ewoluuje. Wielość funkcji tych instytucji począwszy od informacyjnej, edukacyjnej, przez rozrywkową i estetyczną, a skończywszy na integracyjnej i substytutywnej prowokuje do nadążania za zmianami w potrzebach czytelników i przekształcania oferty w bardziej adekwatną i aktualną. Z książnicy, która gromadzi, opracowuje i udostępnia zbiory, biblioteka, w szczególności publiczna i powoli także akademicka, przekształcają się w ośrodki kultury, które dbają o budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem społecznym i gospodarczym. Oczekiwania społeczeństwa i rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych spowodowały pojawianie się nowych form usług jak na przykład rent a librarian czy dostosowanie tradycyjnych form korzystania z katalogów do wersji mobilnej. Te i wiele innych aspektów funkcjonowania współczesnych bibliotek w Polsce, jak i zagranicą, będą wybrzmiewały w polecanej Państwu publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57922 (1 egz.)
Kaucja: 28,50 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 161-165.
Podręcznik do nauki zdalnej przygotowany przez pracowników naukowych Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, na co dzień zajmujących się problematyką analizy i doskonalenia procesów kształcenia.Książka opracowana została w sposób przejrzysty, przystępny i uniwersalny - w dużej mierze ma formę przewodnika po funkcjonalnościach najpopularniejszych platform e-learningowych, zawiera zestaw dobrych praktyk oraz wskazówek.Jest pomocna w realizacji procesów kształcenia na odległość dla różnych grup odbiorców (będących w różnym wieku i odznaczających się różnym poziomem kompetencji cyfrowych). Stanowi przejrzystą odpowiedź na potrzeby polskich szkół w obliczu konieczności zachowania ciągłości kształcenia w warunkach pandemii COVID-19.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21269 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie pracownikami w dobie Internetu / Jacek Woźniak. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 472 strony : ilustracje, wykres ; 24 cm.
(HR)
Bibliografia na stronach 443-472.
Dla pracowników działów kadr, zasobów ludzkich, a także menedżerów i właścicieli firm.
Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja, w której kompleksowo opisano wykorzystywanie Internetu w zarządzaniu pracownikami. Wskazano, jak nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) umożliwiają uzyskanie przez organizację przewagi konkurencyjnej w postaci zindywidualizowanej relacji między firmą a jej kapitałem ludzkim.W książce opisano zagadnienia, takie jak:- wykorzystanie sieci społecznościowych,- stosowanie gier komputerowych w obszarze rekrutacji, selekcji i adaptacji,- grywalizacja w rekrutacji i motywowaniu pracowników,- internetowe wspomaganie coachingu i mentoringu,- big data w planowaniu kadr,- nowoczesne zarządzanie talentami,- narzędzia służące do rozwoju kompetencji.Autor wyjaśnia, które z opisanych rozwiązań ułatwiają wdrażanie w firmie zwinnego zarządzania kapitałem ludzkim, a które wskazują ograniczenia i konieczne uzupełnienia w tym nowym podejściu do zarządzania współpracownikami. Opracowanie zainteresuje pracowników działów kadr, zasobów ludzkich, a także menedżerów i właścicieli firm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20731 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej