Inteligencje wielorakie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Gmosińska Danuta
(1)
Suchecka Ewa
(1)
Woźniak Violeta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Kobieta
(5232)
Rodzina
(4027)
Przyjaźń
(3847)
Miłość
(3265)
Tajemnica
(2972)
Inteligencje wielorakie
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2948)
Relacje międzyludzkie
(2527)
Zabójstwo
(2185)
Życie codzienne
(1915)
Magia
(1736)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1595)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1537)
Uczucia
(1408)
Nastolatki
(1382)
II wojna światowa (1939-1945)
(1369)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1350)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1009)
Chłopcy
(1005)
Wybory życiowe
(946)
Sekrety rodzinne
(936)
Policjanci
(915)
Żydzi
(897)
Relacja romantyczna
(885)
Osoby zaginione
(879)
Psy
(865)
Władcy
(865)
Historia
(847)
Kultura
(824)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(781)
Prywatni detektywi
(772)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(719)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(683)
Koty
(681)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(670)
Mężczyzna
(654)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(638)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(608)
Wojna
(600)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(555)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(508)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(501)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(496)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(483)
Spisek
(476)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(473)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(459)
Postawy
(452)
Lekarze
(450)
Marzenia
(446)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(431)
Czarownice i czarownicy
(428)
Nauczanie początkowe
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(425)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka : fakty i mity / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 156 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka... to przede wszystkim książka napisana przez pedagoga dla pedagogów. Stanowi próbę usystematyzowania wiedzy, obejmującej implikacje wyników badań nad mózgiem w działalności nauczyciela. Każdy z rozdziałów zawiera zarówno praktyczne wskazówki, jak i ich teoretyczne uzasadnienia, oparte na wynikach najnowszych badań z zakresu neurobiologii. Autorka odnosi się do popularnych w przedszkolach czy szkołach teorii, wskazując czy należy je rozumieć jako neuromity czy neurofakty. Czytelnik ma okazję pogłębić wiedzę na temat Teorii Inteligencji Wielorakich, teorii stylów nauczania czy kinezjologii edukacyjnej, ale także w zakresie takich twierdzeń, jak:- mózg jest plastyczny przez całe życie i uczy się powoli (praca domowa ma sens, ale jedna godzina terapii w tygodniu - już nie),- płeć ma znaczenie,- neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję,- mózg filtruje informacje (kluczem do sukcesu jest motywacja, a nie metody aktywizujące),- nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia,- zgubna droga pełnej cyfryzacji edukacji, czyli jak nadmierny kontakt z mediami zmienia strukturę i funkcjonowanie mózgu. Podsumowanie książki stanowi raport z pilotażowych badań neuropedagogicznych. Jego wyniki mogą stanowić odpowiedź na pytania, które obecnie zadaje sobie wielu pedagogów: jak pracować z tzw. medialnymi dziećmi, czy wykorzystywać nowe media czy raczej wrócić do przysłowiowych "kamyczków i patyczków"? Autorka kieruje dla wszystkich osób, zainteresowanych działaniami edukacyjnymi, zaproszenie do tworzenia edukacji opartej na faktach (Evidence Based Education). Niniejsza publikacja stanowi próbę zainicjowania tego procesu, ponieważ jej celem jest zmobilizowanie czytelnika do dokonania oceny działań, podejmowanych w szkole, przedszkolu czy domu rodzinnym, w oparciu o założenia neurobiologii i pedagogiki. Małgorzata Chojak - dr, neuropedagog, adiunkt w Zakładzie Dydaktyki na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie. Interesują ją: neuropedagogika, wpływ mediów na rozwój poznawczy dzieci, uwarunkowania gotowości szkolnej przedszkolaków, postawy rodziców wobec wychowania oraz wobec kształcenia dzieci, praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Wstęp - jak korzystać z tej książki? * * * Rozdział 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki * * * Neuropedagogika, czyli co? * Teoretyczne podstawy badań neuropedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach (Evidence Based Education) * * * Rozdział 2. Elementy budowy układu nerwowego * * * Rozdział 3. Neuromity w edukacji dzieci * * * Z historii neuromitów * Teoria inteligencji wielorakich * Teoria stylów uczenia się * Kinezjologia edukacyjna * Specjalizacja półkul i używanie 10 mózgu * Okresy krytyczne w rozwoju i mit trzech lat * Wielozadaniowość * * * Rozdział 4. Neurofakty w nauczaniu * * * Neurofakt, czyli co? * Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli * Mózg filtruje informacje - kluczem do sukcesu jest motywacja * Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję * Płeć ma znaczenie - o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn * Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia * Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością * * * Zamiast podsumowania * Spis rysunków i tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii : 7 walizek / Danuta Gmosińska, Violeta Woźniak. - Wydanie III. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - 77, [3] strony : ilustracje ; 30 cm + teka część 1 (44 strony, [24] kolorowe tablice ; 30 cm) + teka część 2 ([48] kolorowych tablic ; 30 cm).
Bibliografia strona [78].
Jest to pozycja adresowana do terapeutów oraz nauczycieli języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum. Przedstawiona w niej metoda zakłada, że każdy z nas posiada nie jedną, a siedem różnych inteligencji (teoria H. Gardnera). Są to: inteligencja słowna, wizualno-przestrzenna, logiczno-matematyczna, muzyczna, fizyczno-kinestetyczna, interpersonalna i intrapersonalna. To, które z nich są dominujące, decyduje, jakie metody są najskuteczniejsze do przyswajania wiedzy, także ortografii. Autorki proponują ćwiczenia i scenariusze zajęć, na których angażowane będą wszystkie sfery. Dzięki temu wszyscy uczniowie będą mieli szanse osiągnąć sukces, a lekcja zyska na atrakcyjności.Do książki dołączono teczki, w których znajdują się wszystkie potrzebne teksty i inne materiały (m.in. karty pracy do skserowania). W teczce znajduje się także zbiór ponad 700 wyrazów z rz, ż, ó, u, h i ch do wycięcia i wykorzystania w takcie zabaw (ortobanki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [353].
Żyjemy w zjednoczonej Europie. Zwiedzamy różne kraje i odwiedzamy znajomych.Nic więc dziwnego, że coraz większego znaczenia nabiera znajomość języków obcych. Dzieci mają obowiązkową naukę języka obcego już od pierwszej klasy szkoły podstawowej.Zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej z 1997 roku w Europie prymat wiodą trzy języki: angielski, niemiecki i francuski. Największym zainteresowaniem cieszy się nauka języka angielskiego. Nic więc dziwnego, że różni naukowcy poszukują coraz doskonalszych metod nauki tego języka. Zagadnieniem tym zainteresowała się również doktor Ewa Suchecka, pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego UW, lektorka tego języka w szkołach, która przeprowadziła nowatorskie badania zakończone ciekawymi wnioskami.Za przykładem amerykańskiego naukowca Howarda Gardnera udowodniła, że istnieją różne typy wrodzonych inteligencji, których indywidualne wykorzystanie pomaga w szybkim i dobrym opanowaniu języka angielskiego. Polecamy te książkę nauczycielom języka angielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16586 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej