Kinezjologia edukacyjna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Goddard Sally (1957- )
(3)
Crahay Anne (1973- )
(2)
Dennison Gail
(2)
Dennison Paul Ehrlich
(2)
Masgutova Svetlana Kimovna
(2)
Skalska Katarzyna
(2)
Beuret Lawrence J
(1)
Blythe Peter
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Förder Gabrielle (1958- )
(1)
Grochowska Joanna (tłumacz)
(1)
Hawryluk Piotr
(1)
Koneberg Ludwig (1947- )
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Matuszkiewicz Maria
(1)
Mańkowska Izabela
(1)
Regner Anna
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Warszewski Roman (1959- )
(1)
Wilczyńska Magdalena
(1)
Wodzikowska Joanna
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Rodzice
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura belgijska
(2)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Kinezjologia edukacyjna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka : fakty i mity / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 156 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka... to przede wszystkim książka napisana przez pedagoga dla pedagogów. Stanowi próbę usystematyzowania wiedzy, obejmującej implikacje wyników badań nad mózgiem w działalności nauczyciela. Każdy z rozdziałów zawiera zarówno praktyczne wskazówki, jak i ich teoretyczne uzasadnienia, oparte na wynikach najnowszych badań z zakresu neurobiologii. Autorka odnosi się do popularnych w przedszkolach czy szkołach teorii, wskazując czy należy je rozumieć jako neuromity czy neurofakty. Czytelnik ma okazję pogłębić wiedzę na temat Teorii Inteligencji Wielorakich, teorii stylów nauczania czy kinezjologii edukacyjnej, ale także w zakresie takich twierdzeń, jak:- mózg jest plastyczny przez całe życie i uczy się powoli (praca domowa ma sens, ale jedna godzina terapii w tygodniu - już nie),- płeć ma znaczenie,- neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję,- mózg filtruje informacje (kluczem do sukcesu jest motywacja, a nie metody aktywizujące),- nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia,- zgubna droga pełnej cyfryzacji edukacji, czyli jak nadmierny kontakt z mediami zmienia strukturę i funkcjonowanie mózgu. Podsumowanie książki stanowi raport z pilotażowych badań neuropedagogicznych. Jego wyniki mogą stanowić odpowiedź na pytania, które obecnie zadaje sobie wielu pedagogów: jak pracować z tzw. medialnymi dziećmi, czy wykorzystywać nowe media czy raczej wrócić do przysłowiowych "kamyczków i patyczków"? Autorka kieruje dla wszystkich osób, zainteresowanych działaniami edukacyjnymi, zaproszenie do tworzenia edukacji opartej na faktach (Evidence Based Education). Niniejsza publikacja stanowi próbę zainicjowania tego procesu, ponieważ jej celem jest zmobilizowanie czytelnika do dokonania oceny działań, podejmowanych w szkole, przedszkolu czy domu rodzinnym, w oparciu o założenia neurobiologii i pedagogiki. Małgorzata Chojak - dr, neuropedagog, adiunkt w Zakładzie Dydaktyki na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie. Interesują ją: neuropedagogika, wpływ mediów na rozwój poznawczy dzieci, uwarunkowania gotowości szkolnej przedszkolaków, postawy rodziców wobec wychowania oraz wobec kształcenia dzieci, praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Wstęp - jak korzystać z tej książki? * * * Rozdział 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki * * * Neuropedagogika, czyli co? * Teoretyczne podstawy badań neuropedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach (Evidence Based Education) * * * Rozdział 2. Elementy budowy układu nerwowego * * * Rozdział 3. Neuromity w edukacji dzieci * * * Z historii neuromitów * Teoria inteligencji wielorakich * Teoria stylów uczenia się * Kinezjologia edukacyjna * Specjalizacja półkul i używanie 10 mózgu * Okresy krytyczne w rozwoju i mit trzech lat * Wielozadaniowość * * * Rozdział 4. Neurofakty w nauczaniu * * * Neurofakt, czyli co? * Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli * Mózg filtruje informacje - kluczem do sukcesu jest motywacja * Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję * Płeć ma znaczenie - o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn * Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia * Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością * * * Zamiast podsumowania * Spis rysunków i tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moja złość / Anne Crahay ; przełożyła z francuskiego Katarzyna Skalska. - Wydanie pierwsze. - Poznań : Zakamarki, 2021. - [44] strony : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
Na okładce: słowno-ruchowe ćwiczenia relaksacyjne z twoim dzieckiem.
Cztery relaksacje słowno-ruchowe, które pomogą dziecku wyrazić swoją złość i przez nią przejść. Opis każdej relaksacji zawiera: część informacyjną dla rodzica, czyli wyjaśnienie celu i przebiegu relaksacji oraz opis ruchu, jaki ma wykonywać dziecko ; część praktyczną do pracy z dzieckiem, czyli tekst z ilustracjami do wspólnego czytania, oglądania i praktykowania. Ćwiczenia są proste i przyjemne, dzięki czemu dziecko szybko je zapamięta. Przyswojone sekwencje ruchowe pomogą mu na co dzień uznawać, wyrażać i uspokajać swoją złość. Wspólne chwile odprężenia dzieci i rodziców to wspaniała praktyka. Poczujcie, jak pozytywnie wpływa ona zarówno na ciało, jak i na ducha, i przekonajcie się, że będzie procentować przez całe życie!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
Mój spokój / text & illustrations Anne Crahay ; przełożyła z francuskiego Katarzyna Skalska. - Wydanie pierwsze. - Poznań : Zakamarki, 2021. - [44] strony : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
Na okładce: słowno-ruchowe ćwiczenia relaksacyjne z twoim dzieckiem.
Cztery relaksacje słowno-ruchowe, które pomogą dziecku odprężyć się i dobrze poczuć tu i teraz oraz w dłuższej perspektywie. Opis każdej relaksacji zawiera: Ľ część informacyjną dla rodzica, czyli wyjaśnienie celu i przebiegu relaksacji oraz opis ruchu, jaki ma wykonywać dziecko Ľ część praktyczną do pracy z dzieckiem, czyli tekst z ilustracjami do wspólnego czytania, oglądania i praktykowania. Ćwiczenia są proste i przyjemne, dzięki czemu dziecko szybko je zapamięta. Przyswojone sekwencje ruchowe pomogą mu zrelaksować się w ciągu dnia, pogłębić wewnętrzne zaufanie, rozluźnić napięcia w ciele, pobudzić energię i zachować równowagę. Wspólne chwile odprężenia dzieci i rodziców to wspaniała praktyka. Poczujcie, jak pozytywnie wpływa ona zarówno na ciało, jak i na ducha, i przekonajcie się, że będzie procentować przez całe życie!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 08.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4551 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2946, 2945 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 55.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2774 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 387-400. Indeks.
Książka, napisana przez wybitnych specjalistów w dziedzinie, prezentuje nowoczesne, interdyscyplinarne i potwierdzone naukowo podejście do uczenia się. Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają, dlaczego zakłócenia umiejętności sensomotorycznych negatywnie wpływają na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka, a także dlaczego mogą być przyczyną specyficznych trudności w nauce oraz niedojrzałego zachowania uczniów. Pokazują, w jaki sposób diagnozować problem oraz skutecznie mu przeciwdziałać przez usprawnianie umiejętności koniecznych do efektywnego uczenia się oraz jak dzięki proponowanym przez nich rozwiązaniom (program ćwiczeń integrujących) wspierać harmonijny rozwój dziecka.Techniki używane w INPP pozwalają na przekroczenie wielu międzydyscyplinarnych granic: techniki diagnostyczne oraz systemy obliczania punktów są oparte na testach, które powstały pierwotnie na polu medycyny ogólnej. Oznacza to, że jeśli te same testy zostaną użyte przez lekarza, fizjoterapeutę czy terapeutę zajęciowego, uzyskają oni identyczne wyniki. Jednakże używane w INPP metody interwencji różnią się od metod, jakimi zwyczajowo posługują się fizjoterapeuci czy terapeuci zajęciowi przeszkoleni w zakresie integracji sensorycznej; ostatecznie, testy fizyczne oraz programy leczenia fizycznego znajdują zastosowanie w odniesieniu do problemów natury edukacyjnej bądź psychologicznej. Celem niniejszej książki była synteza i zbliżenie różnych dziedzin zawodowych i osiągnięcie jednolitego rozumienia roli, jaką czynniki fizyczne mogą odgrywać zarówno w procesie uczenia się, jak i powstawania problemów emocjonalnych.(Z Przedmowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2991, 5350, 2990 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-221. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że "dziecko z tego wyrośnie". Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: jak uwolnić się od blokad w uczeniu się.
Bibliogr. s. 123. Indeks.
Jest to doskonała pozycja dla rodziców, terapeutów, pedagogów. W przystępny sposób wyjaśniono w niej, skąd mogą brać się kłopoty wielu dzieci z nauką i zachowaniem i jak z nimi walczyć.Problemy szkolne są w tej terapii traktowane jako efekt blokad spowodowanych stresem, na który współczesne dzieci są narażone. Blokady hamują prawidłowy przepływ informacji w mózgu i utrudniają opanowanie niezbędnych umiejętności i wiedzy. Odpowiednio dobrane ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej pozwalają znieść te przeszkody i tym samym umożliwiają poprawę wyników szkolnych.Autorzy dokładnie omawiają, jakie są symptomy blokad, jak je rozpoznać i jakie ćwiczenia zastosować, by daną blokadę usunąć. Szczegółowo opisują każdy ruch, dzięki czemu wykonanie ćwiczeń nie jest trudne. W kolejnych rozdziałach znajdują się specjalnie ułożone programy dla dzieci, by ćwiczenia przyniosły jak najlepsze skutki.W książce jest także rozdział poświęcony terapii dorosłych, którzy pracując z dziećmi, mogą mieć blokady energetyczne. Im pomoże program zamieszczony na końcu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł.: Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży.
"Kreowanie rozwoju dziecka" to unikalna publikacja na polskim rynku. Autorka, pedagog z wieloletnim doświadczeniem w terapii dzieci z trudnościami w nauce, stworzyła nowatorski program profilaktyczno-terapeutyczny. Program integruje różne metody pracy z dzieckiem, tworząc z nich spójny system, który obejmuje: kinezjologię edukacyjną - metodę wykorzystującą proste ruchy ciała do zintegrowania funkcji mózgu; metody przyspieszonego uczenia się, pozwalające na łatwe przyswajanie wiedzy; techniki treningu interpersonalnego, kształtujące poprawne relacje dziecka z innymi ludźmi.Ta książka pomaga dzieciom rozwinąć skrzydła!Program pozwala nauczycielom na: wykorzystywanie go zarówno w szkołach podstawowych, jak i gimnazjach; łatwą pracę z gotowymi materiałami, korzystanie ze sprawdzonych w praktyce, nowoczesnych metod wspierania rozwoju dziecka; prowadzenie efektywnych zajęć dzięki bogactwu oryginalnych, niestandardowych rozwiązań i gotowych narzędzi pracy.Dzięki zastosowaniu programu dzieci rozwijają: pamięć i koncentrację; koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową; umiejętności personalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8702 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 243-250.
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna.Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18966 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej