Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(259)
Forma i typ
Książki
(259)
Publikacje naukowe
(87)
Publikacje fachowe
(59)
Poradniki i przewodniki
(31)
Publikacje dydaktyczne
(31)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(258)
wypożyczone
(31)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(29)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(5)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(220)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(20)
Autor
Grudziewska Ewa
(11)
Kozdroń Agnieszka
(7)
Paszkiewicz Aneta
(7)
Jegier Aneta
(6)
Szurowska Beata (1973- )
(6)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(5)
Kozak Stanisław
(5)
Augustynek Andrzej
(4)
Gasiul Henryk (1950- )
(4)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(4)
Radwańska Anna (pedagogika)
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Ziółkowska Beata (1967- )
(4)
Łoza Bartosz
(4)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(3)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(3)
Karolak Wiesław (1949- )
(3)
Kliszcz Joanna
(3)
Kud Marzena
(3)
Ogińska-Bulik Nina
(3)
Piekarska Jolanta (językoznawca)
(3)
Piekarski Wiesław
(3)
Szymczak Wiesław
(3)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(3)
Zabłocka-Żytka Lidia
(3)
Bakiera Lucyna
(2)
Bednarek Józef
(2)
Brol Michał
(2)
Brytek-Matera Anna
(2)
Charbicka Magdalena
(2)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(2)
Dodziuk Anna (1947- )
(2)
Dyjakon Dorota
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Janus Edyta
(2)
Jastrzębski Mateusz
(2)
Korczyński Stanisław
(2)
Kubicki Jacek (1944- )
(2)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Mroczkowska Dorota
(2)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(2)
Papczyńska-Jasińska Patrycja
(2)
Ploch Leszek
(2)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(2)
Raszewska Maria
(2)
Rostowska Teresa (1947- )
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Skorupa Agnieszka (psycholog)
(2)
Sokołowska Ewa (1969- )
(2)
Spaczyńska Ewa (psycholog)
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Stepaniuk Joanna
(2)
Wejner-Jaworska Teresa
(2)
Wycisk Jowita (1971- )
(2)
Łaszczyk Jan
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog). Red
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Banasiak Małgorzata. Red
(1)
Baniak Józef (1948- )
(1)
Baraniak Barbara (1954- ). Red
(1)
Bednarek Józef. Red
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna. Red
(1)
Borecka-Biernat Danuta. Red
(1)
Boryczko Marcin
(1)
Breska Radosław
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Budnik Monika
(1)
Bąk-Sosnowska Monika
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Czarkowski Jakub
(1)
Czepczor Kamila
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(1)
Dobrenko Kamila
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dunajska Anna
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Fabiś Artur
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Gabryszak Renata. Red
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gudro-Puischel Maria (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(51)
2010 - 2019
(201)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(141)
Kraj wydania
Polska
(256)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(256)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(27)
Rodzice
(24)
Psycholodzy
(18)
Pedagodzy
(16)
Szkoły wyższe
(15)
Studenci
(8)
Logopedzi
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Psychoterapeuci
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Terapeuci
(4)
Asystenci rodzin
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Wychowawcy
(3)
Fizjoterapeuci
(2)
Klasa 4.
(2)
Lekarze
(2)
Oligofrenopedagodzy
(2)
Rehabilitanci
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Specjaliści ds. rekrutacji
(2)
Służba więzienna
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Aplikanci
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Ekonomiści
(1)
Klasa 3.
(1)
Kuratorzy sądowi
(1)
Mediatorzy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Urzędnicy
(1)
Wizytatorzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Młodzież
(21)
Dzieci
(17)
Rodzina
(14)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Arteterapia
(11)
Psychoterapia
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowanie
(11)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(9)
Nauczanie
(9)
Praca socjalna
(9)
Dziecko
(8)
Socjoterapia
(8)
Uczucia
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Internet
(7)
Nauczyciele
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Osoby w wieku starszym
(7)
Praca
(7)
Terapia zajęciowa
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Opieka społeczna
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Osobowość
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Przemoc w szkole
(5)
Trudności wychowawcze
(5)
Uzależnienie od komputera
(5)
Zaburzenia odżywiania
(5)
Cyberprzemoc
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Gry i zabawy
(4)
Jakość życia
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Mózg
(4)
Młodzież trudna
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Otyłość
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Problemy społeczne
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Rzeczywistość wirtualna
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Stres
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Agresywność
(3)
Aktywizacja społeczna
(3)
Biblioterapia
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Empatia
(3)
Filmoterapia
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Małżeństwo
(3)
Miłość
(3)
Motywacja
(3)
Muzykoterapia
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nadwaga
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Postawy
(3)
Profilaktyka społeczna
(3)
Przestępstwo komputerowe
(3)
Psychologia kliniczna
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Rynek pracy
(3)
Seksualność
(3)
Socjalizacja
(3)
Starość
(3)
Starzenie się
(3)
Studenci
(3)
Szczęście
(3)
Szkolnictwo
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Trudne sytuacje życiowe
(3)
Uczenie się
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zapobieganie
(3)
Alkoholizm
(2)
Alkoholizm w rodzinie
(2)
Asertywność
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Autodestruktywność
(2)
Bajkoterapia
(2)
Chorzy
(2)
Temat: czas
2001-
(20)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(27)
Berlin (Niemcy)
(1)
Indie
(1)
Pakistan
(1)
Praga (Czechy)
(1)
Szwecja
(1)
Warszawa
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(47)
Opracowanie
(32)
Monografia
(23)
Praca zbiorowa
(22)
Podręcznik
(14)
Scenariusz zajęć
(12)
Raport z badań
(11)
Scenariusze zajęć
(10)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Podręczniki
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Encyklopedia
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Rysunek
(2)
Autobiografia
(1)
Film
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Melodia z tekstem podłożonym i funkcjami harmonicznymi
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(73)
Psychologia
(53)
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Medycyna i zdrowie
(18)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Rozwój osobisty
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
259 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [257]-272.
Najnowsze media cyfrowe i interaktywne technologie informacyjno-komunikacyjne, tworzące cyberprzestrzeń oraz świat wirtualny stwarzają wiele możliwości, ale także zagrożeń dla najmłodszego pokolenia. Mają one charakter dynamiczny i powszechny, a ich wymiar jest globalny. Dzieci i młodzież są najbardziej narażone na niebezpieczeństwa występujące w cyberprzestrzeni. Z tego też powodu istotne znaczenie ma poznanie przyczyn rozwoju tych zagrożeń, obecnego stanu oraz skutków w aspekcie wychowawczym. W tej sytuacji istotnego wymiaru nabierają wszelkie działania pedagogiczne, profilaktyczne oraz terapeutyczne podejmowane nie tylko w rodzinach, ale także w szkołach oraz innych placówkach oświatowych.Prezentowana monografia jest pracą interdyscyplinarną łączącą wiedzę pedagogiczną, psychologiczną oraz społeczną. Książka podejmuje w swych treściach nowy obszar, w dużej mierze nie rozpoznany na gruncie środowiska oświatowo-wychowawczego. W szczególności rodzice i nauczyciele nie mają świadomości bezpieczeństwa dzieci w cyberprzestrzeni. Nie potrafią diagnozować różnorodnych zagrożeń tam występujących i im przeciwstawiać.W publikacji przedstawione zostały przyczyny, objawy oraz skutki zagrożeń cyberprzestrzeni dla dzieci i młodzieży. Omówiono działania edukacyjne i profilaktyczne w środowiskach oświatowo-wychowawczych w tym obszarze.
Rozdział 1. KOMUNIKOWANIE SIĘ W SIECI * 1.1. Charakterystyka komunikacji internetowej * 1.2. Sposoby, techniki i typy komunikacji internetowej * 1.3. Komunikacja nastolatków za pomocą internetu * 1.4. Język internetu dzieci i młodzieży a autoprezentacja w świecie wirtualnym * 1.5. Zaburzenia tożsamości w internecie * 1.6. Depersonalizacja * Rozdział 2. ROLA I ZNACZENIE PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH * 2.1. Charakterystyka wybranych portali społecznościowych * 2.2. Znaczenie komunikacji na portalach społecznościowych * 2.3. Kreowanie wizerunku i tożsamości na portalach społecznościowych * 2.4. Aktywność dzieci i młodzieży na portalach społecznościowych * 2.5. Udostępnianie informacji na profilach * 2.6. Zagrożenia związane z korzystaniem z serwisów społecznościowych * Rozdział 3. INTERNET A KSZTAŁTOWANIE WIĘZI EMOCJONALNYCH * 3.1. Znaczenie emocji w życiu człowieka * 3.2. Teoretyczne podstawy więzi emocjonalnych * 3.3. Związki w sieci * 3.4. Dylematy wynikające z nawiązywania kontaktów w sieci * Rozdział 4. GRY KOMPUTEROWE ROZRYWKĄ NASTOLATKÓW * 4.1. Specyfika gier komputerowych * 4.2. Pozytywne aspekty gier komputerowych * 4.3. Przydatność gier komputerowych w nauczaniu/uczeniu się * 4.4. Niebezpieczeństwa gier komputerowych * 4.5. Wpływ agresji i przemocy na psychikę i osobowość graczy * 4.6. Specyfika i przebieg uzależnienia od gier komputerowych * 4.7. Konsekwencje uzależnienia od gier komputerowych * 4.8. Klasyfikacja gier według systemu PEGI * Rozdział 5. UZALEŻNIENIE OD MEDIÓW CYFROWYCH NOWĄ FORMĄ PATOLOGII * 5.1. Teorie i modele badań nad mediami i uzależnieniami * 5.2. Nowy wymiar uzależnień * 5.3. Kryteria diagnostyczne uzależnienia od komputera i internetu * 5.4. Mechanizmy i formy uzależnienia * 5.5. Przyczyny uzależnienia * 5.6. Przebieg i skutki uzależnienia * Rozdział 6. CYBERBULLYING JAKO FORMA AGRESJI I PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ * 6.1. Istota i właściwości cyberbullyingu * 6.2. Specyfika w relacjach cyberagresor - poszkodowany * 6.3. Działania ofiary cyberagresora * 6.4. Wpływ cyberprzemocy na postawy i zachowania dzieci i młodzieży * 6.5. Przejawy cyberprzemocy w szkole * 6.6. Stosowane formy cyberprzemocy * 6.7. Profilaktyka cyberprzemocy * Rozdział 7. CYBERPORNOGRAFIA, CYBERPROSTYTUCJA I CYBERSEKS * 7.1. Pojęcie semantyczne (znaczeniowe) pornografii * 7.2. Przejawy i skutki cyberpornografii * 7.3. Przeciwdziałanie zjawisku cyberpornografii * 7.4. Prostytucja z użyciem internetu * 7.5. Cyberseks * Rozdział 8. PEDOFILIA W SIECI * 8.1. Pedofilia sieciowa - nowe oblicze istniejącego zagrożenia * 8.2. Grooming jako specyficzna relacja dorosły - dziecko * 8.3. Przyczyny i skutki groomingu * 8.4. Grooming w polskim prawie * Rozdział 9. SEKSTING - EKSHIBICJONIZM W INTERNECIE * 9.1. Internet sprzymierzeńcem sekstingu * 9.2. Przyczyny zachowań związanych z sekstingiem * 9.3. Ochrona przed skutkami sekstingu * 9.4. Seksting a prawo * Rozdział 10. SPONSORING - NOWE ZACHOWANIE NASTOLATKÓW * 10.1. Zjawisko sponsoringu w internecie * 10.2. Problem sponsoringu na wybranych forach dyskusyjnych * 10.3. Konsekwencje uprawiania sponsoringu * Rozdział 11. INTERNETOWY HAZARD * 11.1. E-hazard - niewinna rozrywka czy zagrożenie * 11.2. Charakterystyka wybranych gier oferowanych przez e-kasyna * 11.3. Hazard patologiczny * 11.4. Fazy oraz kryteria diagnostyczne hazardu patologicznego * 11.5. Aktywność hazardowa dorastającej młodzieży * Rozdział 12. FUNKCJONOWANIE SEKT W INTERNECIE * 12.1. Pojęcie i rodzaje sekt * 12.2. Przyczyny wstępowania do sekt * 12.3. Działalność sekt w internecie * 12.4. Sposoby werbowania do sekt * 12.5. Charakterystyka wybranych sekt * Rozdział 13. ANOREKSJA I BULIMIA - PROBLEM WSPÓŁCZESNYCH NASTOLATEK * 13.1. Anoreksja, czyli jadłowstręt psychiczny * 13.2. Bulimia, czyli wilczy apetyt * 13.3. Rola mediów w procesie odżywiania się * Rozdział 14. BIGOREKSJA - KULT MĘSKIEGO CIAŁA * 14.1. Identyfikacja problemu * 14.2. Przebieg i objawy bigoreksji * 14.3. Miejsce sterydów anaboliczno-androgennych w polskim prawie * 14.4. Najpopularniejsze środki stosowane przez bigorektyków * 14.5. Leczenie (terapia) bigoreksji * Rozdział 15. EDUKACJA MEDIALNA W PRZYGOTOWANIU DZIECI I MŁODZIEŻY DO RELACJI Z MEDIAMI * 15.1. Zadania edukacji medialnej * 15.2. Kompetencje nauczycieli niezbędne w edukacji medialnej * 15.3. Kompetencje uczniów nabywane w toku edukacji medialnej * 15.4. Rola i zadania rodziców w przygotowaniu dzieci i młodzieży do odbioru mediów cyfrowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Forma i typ
Temat
Gatunek
Tytuł serii: Engram
Bibliogr. s. 108-113. Indeksy.
Czytelnik otrzymuje monografię psychologiczną, zawierającą aktualną wiedzę wzbogaconą badaniami i doświadczeniem terapeutycznym autora na temat uzależnień opisanych od strony diagnozy, rozpowszechnienia i terapii. Książka adresowana jest nie tylko do specjalistów terapii uzależnień, ale także studentów kierunków medycznych i psychologicznych oraz osób borykających się z problemem własnego uzależnienia.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Geneza, mechanizm i teorie uzależnień * Rozdział 2. Kryteria rozpoznania uzależnień * 2.1. Rozpoznawanie uzależnienia od substancji psychoaktywnych * 2.2. Rozpoznawanie uzależnienia od czynności * Rozdział 3. Uzależnienie od substancji psychoaktywnych * 3.1. Alkoholizm * 3.1.1. Psychoterapia zespołu uzależnienia od alkoholu * 3.1.2. Farmakoterapia alkoholizmu * 3.1.3. Terapia hipnozą alkoholizmu * 3.1.4. Terapia alkoholizmu - badania własne * 3.1.5. Osoby współuzależnione * 3.2. Narkomania * 3.2.1. Krótka historia korzystania z narkotyków * 3.2.2. Leczenie narkomanii * 3.3. Lekomania * 3.4. Nikotynizm * Rozdział 4. Uzależnienie od czynności * 4.1. Hazard * 4.2. Uzależnienia komputerowe * 4.2.1. Psychologiczne aspekty korzystania z komputera i internetu * 4.2.2. Patologia korzystania z komputera * 4.2.3. Kryteria diagnostyczne rozpoznania uzależnienia od internetu * 4.2.4. Rozpowszechnienie i podmiotowe uwarunkowania uzależnień komputerowych * 4.2.5. Badania własne nad uzależnieniem od internetu * 4.2.6. Terapia uzależnień komputerowych * A. Dzieci i młodzież * B. Dorośli * C. Doświadczenia własne w terapii uzależnień komputerowych * 4.3. Telefon komórkowy * 4.4. Pracoholizm * 4.5. Seksoholizm * 4.6. Jedzenioholizm * A. Obżarstwo * B. Ortoreksja * C. Spaczone łaknienie * 4.7. Zakupoholizm * 4.8. Bigoreksja * 4.9. Tanoreksja * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16850 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Forma i typ
Gatunek
Tytuł serii: Engram
Bibliogr. s. [199]-206. Indeksy.
Czytelnik otrzymuje publikację zawierającą aktualną wiedzę na temat psychopatologii człowieka dorosłego w odniesieniu do najnowszej klasyfikacji Zaburzeń Psychicznych Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (DSM-5). Podręcznik zawiera pierwsze tłumaczenie DSM-5 na język polski. Książka adresowana jest nie tylko do specjalistów, ale także studentów kierunków medycznych i psychologicznych oraz osób zainteresowanych problematyką zaburzeń psychicznych, ich etiologią, epidemiologią i leczeniem.
WPROWADZENIE. Zdrowie - choroba; norma i patologia * 1. Klasyfikacje schorzeń psychicznych * 2. ZABURZENIA OSOBOWOŚCI * Paranoidalne (paranoiczne) zaburzenie osobowości * Schizoidalne zaburzenie osobowości * Schizotopowe zaburzenie osobowości * Antyspołeczne zaburzenie osobowości * Zaburzenie osobowości z pogranicza; osobowość chwiejna emocjonalnie typu borderline * Histrioniczne zaburzenie osobowości (histeryczne) * Narcystyczne zaburzenie osobowości * Obsesyjno-kompulsywne zaburzenie osobowości * Zaburzenia kontroli impulsu * Zaburzenia kontroli impulsu niesklasyfikowane gdzie indziej * 3. ZABURZENIA EMOCJI I NASTROJU * Emocje * Zaburzenia lękowe * Nerwice * Leczenie zaburzeń lękowych * Zaburzenia nastroju * Przeżycia traumatyczne i zaburzenia związane ze stresem * Zespół stresu pourazowego * Ostre zaburzenia stresowe * Zaburzenia przystosowania * Agresja * 4. SCHIZOFRENIA I INNE ZABURZENIA PSYCHOTYCZNE * Psychozy - zaburzenia psychotyczne * Schizofrenia * Przebieg choroby * Zaburzenia urojeniowe; paranoja - obłęd * Syndrom jerozolimski * Krótkotrwałe zaburzenie psychotyczne (ostre i przemijające zaburzenia psychotyczne) * Schizofrenoidalne zaburzenie * Schizoafekty wne zaburzenie * Zaburzenie psychotyczne wywołane substancjami psychoaktywnymi lub lekami * Zaburzenie psychotyczne powstałe w wyniku choroby somatycznej * Parafrenia; halucynoza; obłęd z omamami * Psychoza reaktywna * Psychoza egzogenna * Psychoza indukowana * Psychoza połogowa * Psychozy więzienne * Psychozy starcze * Psychozy alkoholowe * 5. ZABURZENIA SNU I CZUWANIA * Bezsenność * Bezdech senny * Nadmierna senność * Narkolepsja * Okresowe ruchy kończyn w czasie snu * Somnambulizm * Lęki nocne * 6. ZABURZENIE SEKSUALNE I TOŻSAMOŚCI PŁCIOWEJ * Zaburzenia tożsamości płciowei - transseksualizm * Zaburzenie preferencji seksualnych - parafilie * Dysfunkcje seksualne * 7. ZABURZENIA ODŻYWIANIA * Anoreksja-jadłowstręt psychiczny * Bulimia - żarłoczność psychiczna * Obżarstwo * Ortoreksja * Spaczone łaknienie * 8. MECHANIZM POWSTAWANIA UZALEŻNIENIA * 9. ZABURZENIA SPOWODOWANE SUBSTANCJAMI; UZALEŻNIENIA OD SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH * Zaburzenia spowodowane alkoholem * Narkomania * Lekomania * Nikotynizm * Zaburzenia spowodowane kofeiną * 10. UZALEŻNIENIA OD CZYNNOŚCI * Hazard * Uzależnienia komputerowe * Telefon komórkowy * Pracoholizm * Seksoholizm * Zakupoholizm * Bigoreksja * Tanoreksja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [146]-153.
Ostatnia dekada XX wieku otworzyła przed psychologią nowe, fascynujące pole eksploracji badawczej. Jest nim zachowanie się człowieka w społeczeństwie informacyjnym. Rozwój Internetu w jego obecnej postaci w ciągu ostatnich lat podniósł jeszcze rangę tego zagadnienia.Obok bezspornych zalet istnieje także ciemna strona Internetu. Ma miejsce przestępczość internetowa. Łatwiejszy stał się dostęp do pornografii i nawiązywania przygodnych kontaktów seksualnych. Nie można zapominać o destrukcyjnym wpływie na psychikę internautów niektórych gier komputerowych. Stosunkowo nowym zjawiskiem społecznym stało się uzależnienie od komputera. W pracy tej uzależnienie od komputera, wyodrębnione spośród innych uzależnień, opisane zostało od strony diagnozy, rozpowszechnienia i terapii przez psychologa nie tylko teoretyka, ale i praktyka.Czytelnik otrzymuje monografię psychologiczną, zawierającą aktualną wiedzę wzbogaconą badaniami i doświadczeniem terapeutycznym autora.
Część 1. Człowiek i Internet: przegląd literatury * 1.1. Historia Internetu * 1.2. Sposoby korzystania z Internetu a występowanie uzależnienia od Internetu * 1.3. Osobowościowe uwarunkowania uzależnienia od Internetu * 1.4. Kryteria diagnostyczne rozpoznania uzależnień komputerowych * 1.5. Epidemiologia uzależnienia od Internetu * 1.6. Model teoretyczny uzależnienia od Internetu * 1.7. Terapia uzależnień komputerowych * 1.7.1. Osoby dorosłe * 1.7.2. Dzieci i młodzież * 1.7.3. Terapeutyczne walory komputera i Internetu * Część 2. Uzależnienia komputerowe; badania własne * 2.1. Zagadnienia badawcze i metoda badań * 2.2. Sposoby korzystania z komputerów * 2.3. Rozpowszechnienie uzależnienia od Internetu * 2.3.1. I etap badań (2003 rok) * 2.3.2. II etap badań (2005 rok) * 2.3.3. III etap badań (2006 rok) * 2.3.4. Analiza paralelizmu wyników badań z 2005 i 2006 roku * 2.3.5. Konkluzja * 2.4. Osobowościowe korelaty uzależnienia od Internetu * 2.5. Analiza przypadków osób uzależnionych od Internetu zgłaszających się na terapię * 2.5.1. Charakterystyka osób zgłaszających się terapię zespołu uzależnienia od Internetu * 2.5.2. Analiza wyników terapii uzależnienia od Internetu *
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52755 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii / Andrzej Augustynek. - Warszawa : Difin, 2018. - 456, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Tytuł serii: Engram
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01.A (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony [287]-298. Indeksy.
Treści zawarte w Leksykonie wiążą się z problematyką psychologii rozwoju człowieka. Autorki nie zawężają się tylko do tej subdyscypliny psychologii teoretycznej i starają się przybliżyć Czytelnikowi pojęcia i koncepcje funkcjonujące nie tylko w naukach humanistycznych, społecznych, ale także w naukach medycznych (i innych), które to pojęcia, w ich ocenie, są przydatne do pełniejszego zrozumienia haseł kluczowych dla psychologii rozwoju człowieka. Z tego powodu Leksykon ma szanse okazać się użytecznym źródłem wiedzy dla osób zainteresowanych nie tylko psychologią rozwoju człowieka. ( ) Jedną z zalet Leksykonu są rozbudowane hasła poświęcone wybranym teoriom rozwojowym, które przygotowują Czytelnika do korzystania z tekstów napisanych przez ich twórców lub innych poświęconych im opracowań. ( ) Walorem opracowania jest przybliżenie Czytelnikowi głównych pojęć psychologii rozwoju, wskazanie ich wzajemnych związków oraz powiązań z innymi dziedzinami nauki. Wypełnia ono lukę wśród propozycji wydawniczych aspirujących do miana leksykonu, słownika bądź encyklopedii, które można nabyć w naszych księgarniach. W dotychczasowej ofercie wielu wydawnictw funkcjonujących na polskim rynku księgarskim jest to pierwszy leksykon psychologii rozwoju człowieka, i - co należy podkreślić - przygotowany przez rodzime specjalistki z tej dziedziny. (z rec. dr hab. prof. nadzw. UKW Hanny Liberskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C.159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony [279]-290. Indeksy.
Zaletą tego słownika, odróżniającą go od innych, jest to, że nie jest fragmentaryczny, ale tworzy strukturę wiedzy o rozwoju człowieka i porządkuje informacje odnoszące się do różnych zagadnień, badań i teorii. Na jego podstawie Czytelnik może ocenić, co już wiadomo, a co wymaga dalszych studiów i eksploracji w ramach psychologii rozwoju człowieka. (.) Dostarczenie tak szerokiego spojrzenia na procesy i mechanizmy zmian rozwojowych jest niezwykle pomocne w konstruowaniu przez Czytelnika w miarę pełnej struktury wiedzy. (.) Język opisu jest zrozumiały, narracja - wartka. Na uznanie zasługuje znalezienie równowagi pomiędzy jasnością i przystępnością wywodu a zastosowaniem języka naukowego, bez uciekania się do zbytniej popularyzacji. (Z recenzji dr hab. Ludwiki Wojciechowskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C.159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. i źródła internetowe przy rozdz.
Publikacja prezentuje wybrane problemy współczesnej szkoły odnoszące się do 3 obszarów jej funkcjonowania: aktywności ucznia, pracy nauczyciela oraz relacji między uczniem i nauczycielem z uwzględnieniem wpływu rodziców. W obszarze zainteresowań autorek znalazły się między innymi takie szczegółowe kwestie jak: trudności nauczycieli z utrzymaniem dyscypliny na lekcji, radzeniem sobie uczniów z wygórowanymi oczekiwaniami rodziców i związana z tym presja, kolejnych stopni awansu zawodowego, które nie idą w parze ze wzrostem kompetencji oraz problem ich "wypalania się" w zawodzie. Poza charakterystyką problemów książka zawiera również wiele cennych wskazówek i pomysłów na to, jak radzić sobie z tymi trudnymi sytuacjami i w jaki sposób im przeciwdziałać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17636 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Dla studentów, nauczycieli i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.E (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [278]-292.
Krytyczne nastawienie młodzieży polskiej do zasad etycznych moralności katolickiej oraz do metod upowszechniania ich przez Kościół instytucjonalny wśród katolików świeckich było w dotychczasowych badaniach socjologicznych ukazywane rzadko i z wąskiej perspektywy. Zdecydowanie częściej prezentowano i szerzej popularyzowano wskaźniki młodzieży akceptującej w pełni i bezkrytycznie te zasady etyczne, jak i jej uległość wobec Kościoła jako dysponenta tych norm. Ta grupa młodzieży deklarowała chęć stosowania zasad moralności katolickiej w swoim życiu, a Kościół jej gotowość upowszechniał w różny sposób. Książka ukazuje, jak wielkie odsetki kontestują zasady moralności katolickiej w formie sprzeciwu, oporu czy buntu, których pełny obraz dały postawy i oceny moich respondentów. Dotyczą one wszystkich istotnych sfer moralności katolickiej, ukazanych w kolejnych częściach książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55413 (1 egz.)
Kaucja: 52,70 zł
Książka
W koszyku
Człowiek w pedagogice pracy / red. nauk. Barbara Baraniak. - Warszawa : Difin, 2012. - 395 s. : il. ; 23 cm.
(Engram)
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Zastosowanie mediów cyfrowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w każdym obszarze życia człowieka wpłynęło także na przekształcenia i ewolucję w edukacji. Analiza i ocena tych przemian na przestrzeni dziejów pozwala na wyodrębnienie pięciu przełomów w komunikacji, w kształceniu, w pracy zawodowej i w innych obszarach aktywności człowieka. Obecnie mamy piąty, największy i najważniejszy przełom edukacyjny, łączący się z mediami interaktywnymi, z Internetem, z telewizją cyfrową, z telefonią komórkową. Te urządzenia cyfrowe zapewniają nie tylko multimedialną i komunikacyjną łączność, ale także globalny zasięg połączony z interakcyjnością i mobilnością. Cechy te mają wpływ na nową siłę, skalę i zasięg przekazów medialnych i multimedialnych, ale również aktywność najmłodszego pokolenia w cyberprzestrzeni i w świecie wirtualnym. Za pośrednictwem urządzeń programy i audycje o charakterze edukacyjnym i naukowym z całego świata trafiają do naszych domów i szkół. Celem Autorów jest przedstawienie nowych wyzwań i szans najnowszych mediów cyfrowych i technologii interaktywnych tworzących cyberprzestrzeń i świat wirtualny, ich nowych funkcji oraz wynikających z nich zadań i możliwości w różnych obszarach aktywności człowieka, zwłaszcza u najmłodszych.
1. Społeczne kompetencje medialno-informacyjne w kontekście bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i świata wirtualnego * Józef Bednarek * Wstęp * 1.1. Jakie są przesłanki największych przemian cywilizacyjnych? * 1.2. Jakie są nowe przemiany w edukacji ustawicznej i w pracy zawodowej? * 1.3. Dlaczego cyberprzestrzeń i świat wirtualny są niebezpieczne? * 1.4. Jakie społeczne kompetencje komunikacyjno-medialne są szczególnie ważne? * Wnioski * Bibliografia * 2. Gry wideo jako komplementarne narzędzie edukacji * Dominika Urbańska-Galanciak * Wstęp * 2.1. Gry wideo - dobre i złe strony * 2.2. Edukacyjne walory gier wideo * 2.3. Czego uczą gry? * Wnioski * Bibliografia * 3. Technologie informacyjno-komunikacyjne wyzwaniem nie tylko dla młodego pokolenia * Renata Tomaszewska-Lipiec * Wstęp * 3.1. Technologie informacyjno-komunikacyjne w perspektywie rozwoju kultury prefiguratywnej * 3.2. Technologie informacyjno-komunikacyjne nie tylko szansą, ale i zagrożeniem * 3.3. Kompetencje informatyczne warunkiem właściwego funkcjonowania we współczesnym świecie * Wnioski * Bibliografia * 4. Edukacyjne możliwości stosowania robotów humanoidalnych * Sebastian Koczy * Wstęp * 4.1. Ewolucja maszyn i urządzeń technologii informacyjnych * 4.2. Roboty jako najnowsza generacja technologii informacyjnych * 4.3. Relacje człowiek - robot a wizja przyszłości * 4.4. Wpływ robotyzacji na wspomaganie nauczania i uczenia się * 4.5. Koegzystencja człowieka i robota w przyszłości * Wnioski * Bibliografia * 5. Uczeń w cyfrowej szkole - szanse i zagrożenia * Waldemar Grądzki * Wstęp * 5.1. Określenie niezbędnego zakresu wiedzy i umiejętności nauczycieli, w tym kompetencji medialnych, do wprowadzenia elementów cyfrowej szkoły oraz tworzenia i wykorzystywania elektronicznych zasobów edukacyjnych * 5.2. Określenie szans i zagrożeń uczniów, jakie niesie powszechność wprowadzania obecnie elementów cyfrowej szkoły * 5.3. Przewidywane zmiany form i metod kształcenia w powszechnym systemie oświaty szkolnej i odchodzenie od systemu klasowo-lekcyjnego na rzecz indywidualizacji kształcenia uczniów w sieci * Wnioski * Bibliografia * 6. Edukacja i nowoczesne technologie w społeczeństwie wiedzy * Leszek Zakrzewski * Wstęp * 6.1. Komunikacja - Informacja - Wiedza * 6.2. Nauczyciel w społeczeństwie wiedzy * 6.3. Wykluczenie cyfrowe * 6.4. Certyfikacja a doskonalenie nauczycieli * Wnioski * Bibliografia * 7. Kompetencje społeczne młodzieży w kontekście wyzwań mediów cyfrowych * Weronika Kowalska * Wstęp * 7.1. Kompetencje społeczne * 7.2. Kształtowanie kompetencji społecznych * 7.3. Internet - komunikacja w sieci * Wnioski * Bibliografia * 8. Konstruktywizm pedagogiczny a technologie informacyjne w edukacji wczesnoszkolnej * Nataliya Woźniak * Wnioski * Bibliografia * 9. Funkcjonowanie człowieka w cyberprzestrzeni - świat wirtualny w realiach second life * Przemysław Zapędowski * Wstęp * 9.1. Znaczenie Internetu w życiu współczesnych ludzi * 9.2. Wirtualne światy * 9.3. Reguły funkcjonowania w wirtualnych światach * 9.4. Świat wirtualny a świat rzeczywisty * Wnioski * Bibliografia * 10. "Media literacy" jako odpowiedź na zagrożenia związane ze światem mediów * Marta Czerwiec * Wstęp * 10.1. Media a społeczeństwo * 10.2. Niebezpieczne treści * 10.3. Seks w mediach - jak o tym rozmawiać? * 10.4. Przedszkolak jako świadomy widz * Wnioski * Bibliografia * 11. Nowy wymiar piśmienności wizualnej generacji Digital Natives. Wyzwania edukacyjne * Krzysztof Lewandowski * Wstęp * 11.1. Neurodydaktyczne aspekty procesu uczenia się generacji Digital Natives * 11.2. Ewolucja pojęcia piśmienności wizualnej * 11.3. Diagnoza stanu umiejętności wizualnych generacji Cyfrowych tubylców * 11.4. Rekomendacje dla edukacji wizualnej * 11.5. Refleksje autora wynikające z doświadczeń zdobytych podczas wykonywania pracy nauczyciela na kursach komputerowych dla dorosłych * Wnioski * Bibliografia * 12. Komunikacja społeczna w świecie realnym, w cyberprzestrzeni oraz w rzeczywistości wirtualnej * Jacek Frentzel * Wstęp * 12.1. Kilka słów o społeczeństwie * 12.2. Komunikacja jako styl, proces i wpływ * 12.3. Komunikacja interpersonalna - liczy się nie tylko treść
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Zagrożenia cyberprzestrzeni i świata wirtualnego w ostatnich latach stają się coraz bardziej istotne dla współczesnej refleksji pedagogicznej. Dotyczą nowych niebezpiecznych zjawisk, zakłócających proces wychowawczy i kształcenia. Najbardziej narażoną grupą na niebezpieczeństwa generowane przez sieciową przestrzeń są dzieci i młodzież. Dlatego Autor poleca tę książkę szerokiemu gronu odbiorców, w szczególności rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom szkół różnych szczebli edukacji oraz specjalistom zajmującym się profilaktyką i terapią. Publikacja przydatna również będzie dla pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni humanistycznych i społecznych, a także studentów.
1. Nowe kompetencje nauczycieli w zakresie możliwości i niebezpieczeństw cyberprzestrzeni * Anna Andrzejewska * Wstęp * 1.1. Nowa rola nauczyciela w zmieniającej się rzeczywistości informatycznej * 1.2. Cyberprzestrzeń wyzwaniem dla współczesnego pedagoga * 1.3. Nowe kompetencje nauczyciela w obliczu rozwoju cyberprzestrzeni * Wnioski * Bibliografia * 2. Nowe obszary zagrożenia niepełnosprawnością i wykluczeniem osób 45+ w społeczeństwie wiedzy * Jakub Jerzy Czarkowski * Wstęp * 2.1. Coraz nowsze technologie, coraz starsze społeczeństwo * 2.2. Wiedza w gospodarce i społeczeństwie wiedzy * 2.3. Nowe obszary zagrożenia wykluczeniem * 2.4. Szanse, jakie tworzy nowa technologia * 2.5. Propozycja komplementarna * 2.6. Czy pozostaniemy sobą? * Wnioski * Bibliografia * 3. Współczesne uwarunkowania handlu ludźmi * Marek Cendrowski * Wstęp * 3.1. Początki handlu ludźmi * 3.2. Prawo a handel ludźmi * 3.3. Ściganie handlu ludźmi w Polsce * 3.4. Nowe oblicza handlu ludźmi * 3.5. Handel ludźmi w Polsce. Wybrane statystyki * 3.6. Handel ludźmi a Internet * 3.7. Handel ludźmi jako obszar przestępstw okołoegzystencjalnych * Wnioski * Bibliografia * 4. Ciemna strona sieci - zagrożenia internetowe oraz ich konsekwencje dla uczniów * Anna Wrona * Wstęp * 4.1. Istota zjawiska zagrożeń internetowych * 4.2. Przemoc w Internecie - zjawisko i przeciwdziałanie * 4.3. Pornografia internetowa zagrożeniem dla uczniów * 4.4. Seksting - upublicznianie nagich zdjęć * 4.5. Bezpieczeństwo w Internecie * Wnioski * Bibliografia * 5. "Kop" i "odlot" w wirtualnym świecie * Jarosław Korczak * Wstęp * 5.1. Charakter informacji na stronach WWW * 5.2. Leki a narkotyki * 5.3. Leki działające pobudzająco wykorzystywane jako legalna alternatywa dla amfetaminy i kokainy * 5.4. Leki na kaszel o działaniu otępiająco-halucynogennym wykorzystywane jako legalna alternatywa dla takich narkotyków, jak heroina, PCP czy LSD * 5.5. Przykłady najpopularniejszych leków na kaszel o działaniu dysocjano-euforyzującym, zawierających DXM * 5.6. Leki, narkotyki a Internet * Wnioski * Bibliografia * 6. Prawne aspekty cyberprzestępczości * Krzysztof Zimny * Wstęp * 6.1. Cyberprzestępczość w Internecie * 6.2. Cyberprzestępczość według Interpolu * 6.3. Cyberprzestępczość według Rady Europy * 6.4. Definicja cyberprzestępczości wg Unii Europejskiej * 6.5. Definicja cyberprzestępczości w polskim prawodawstwie * 6.6. Charakterystyka wybranych przestępstw i metod działania sprawców * 6.7. Cyberprzestępczość w statystykach polskich * 6.8. Ochrona prawna przed cyberprzestępczością w Polsce * Wnioski * Bibliografia * 7. Wolność słowa w świecie wirtualnym - wartość nadużywana * Dorota Marczuk, Kinga Kucała * Wstęp * 7.1. Obszary świata wirtualnego * 7.2. Wolność słowa jako wartość * 7.3. Internet i social media * 7.4. Postawa krytyczna wobec informacji zawartych w mediach * Wnioski * Bibliografia * 8. Bezpieczeństwo człowieka w społeczeństwie nadzorowanym * Piotr Krawczyk * Wstęp * 8.1. Społeczeństwo nadzorowane jako nieuchronna konsekwencja zmiany społecznej * 8.2. Technologie w służbie kontroli * 8.3. Zagrożenia dla prywatności w perspektywie pedagogicznej * Wnioski * Bibliografia * 9. Religijność człowieka jeszcze realna czy już wirtualna? * Mariusz Szymański, Erwin Jaworski * Wstęp * 9.1. Religia a religijność * 9.2. Religia w sieci a religia sieciowa * 9.3. Wirtualne wspólnoty religijne * 9.4. Wirtualne obrzędy religijne * Wnioski * Bibliografia * 10. Nowe wyzwania profilaktyki w kontekście zagrożeń dzieci i młodzieży * Ewa Krzyżak-Szymańska, Andrzej Szymański * Wstęp * 10.1. Istota działań profilaktycznych * 10.2. Nowe zagrożenia w środowisku dzieci i młodzieży * 10.3. Profilaktyka niebezpiecznego korzystania z Internetu i z komputera * 10.4. Zapobieganie negatywnemu wpływowi gier komputerowych na młodego odbiorcę * 10.5. Profilaktyka fonoholizmu wśród dzieci i młodzieży * 10.6. Nowy wymiar profilaktyki w społeczeństwie wiedzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17472 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy rozdz.
Współfinansowanie: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06.B (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 213-216.
Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych.Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej:1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej;2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora.Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych.Adresatami poradnika są nauczyciele przedszkoli, szkół artystycznych, ogólnokształcących, integracyjnych, doradcy metodyczni, psycholodzy i pedagodzy szkolni, instruktorzy i animatorzy kultury, pracownicy socjalni, studenci wyższych uczelni psychologicznych, pedagogicznych i muzycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 195-219.
Książka stanowi istotny głos w dyskusji nad uwarunkowaniami, specyfiką, sposobami przezwyciężania i skutkami sytuacji trudnych, które są udziałem młodzieży. Umożliwi ona pogłębienie refleksji nad znaczeniem sytuacji trudnych, ich istotą, poszukiwaniem sposobów konstruktywnego rozwiązywania tych sytuacji przez młodzież.
Część pierwsza. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia * sobie młodzieży dorastającej w sytuacji konfliktu społecznego w relacji do rodzinnych uwarunkowań * Rozdział 1. Problematyka strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego z uwzględnieniem rodzinnych uwarunkowań - w literaturze przedmiotu * 1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna * 2. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w kontekście sytuacji konfliktu społecznego * 3. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego * 4. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego * Rozdział 2. Założenia metodologiczne i prezentacja metody badań * 1. Problem badawczy * 2. Metoda i narzędzia badawcze * 3. Badana grupa i procedura badania * Rozdzial 3. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań * 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego * 2. Strategie radzenia sobie rodziców w sytuacji konfliktu społecznego w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego * 3. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego * 4. Podsumowanie wyników badań * Część druga. Radzenie sobie młodzieży z niepełnosprawnością w sytuacjach trudnych * Rozdział 1. Dorastanie jako okres zmagań z sytuacjami trudnymi * 1. Obszary zadań rozwojowych i sytuacji trudnych młodzieży * 2. Aktywność zaradcza młodzieży wobec sytuacji trudnych * 3. Uwarunkowania i efektywność radzenia sobie * Rozdzial 2. Typowe i specyficzne sytuacje trudne oraz aktywność zaradcza młodzieży z niepełnosprawnością * 1. Niepełnosprawność jako czynnik psychologicznego stresu zadaniowego i społecznego * 2. Społeczne i osobiste oblicza sytuacji trudnych młodzieży niepełnosprawnej * 3. Dynamika radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością w kontekście * uniwersalnego procesu przystosowania * 4. Specyficzne sytuacje trudne i radzenie sobie różnych grup młodzieży niepełnosprawnej * 4.1. Młodzież z zaburzeniami widzenia * 4.2. Młodzież z zaburzeniami słyszenia * 4.3. Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną * 4.4. Młodzież z dysfunkcją narządu ruchu * 4.5. Młodzież przewlekle chora * Rozdział 3. Pomoc młodzieży niepełnosprawnej w przezwyciężaniu sytuacji * trudnych w kontekście różnych podejść teoretycznych * Rozdział 4. Metody badania doświadczeń stresowych i aktywności zaradczej * młodzieży niepełnosprawnej * Część trzecia. Autodestruktywne zachowania młodzieży w sytuacjach trudnych * Rozdzial 1. Adolescencja czasem niepokoju i buntu * 1. Specyfika okresu dorastania w psychologicznej perspektywie * 2. Stresory sytuacji trudnych i ich konsekwencje dla adolescentów * 3. Etiologia agresji i autoagresji nastolatków * 3.1. Agresja * 3.2. Autoagresja * Rozdzial 2. Wybrane przejawy zachowań autodestruktywnych * 1. Samozniszczenie - samobójstwo, samookaleczenia * 2. Uzależnienia substancyjne * 3. Uzależnienia behawioralne - kult ciała * 3.1. Piercing i tatuowanie * 3.2. Zaburzenia łaknienia * 3.3. Dysmorfofobia * 4. Zaburzenia pozorowane * Rozdział 3. Wspomaganie dorastającej młodzieży * Zakończenie * Bibliografia * Biogramy autorów *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19851 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 175-200.
Sytuacje trudne są integralną część ludzkiego życia. Stanowią one zarówno zagrożenie dla dobrostanu jednostki, jak i szansę dla jej rozwoju i wzrostu, czasami są jedyną drogą prowadzącą do uzyskania pożądanych rezultatów. Zatem ważne jest, aby jednostka konfrontująca się z sytuacjami trudnymi, miała umiejętność radzenia sobie z nimi. Autorka opracowania za sytuację trudną uznaje taką, która przerasta możliwości adaptacyjne jednostki. Sytuacje tego typu są bardzo rozpowszechnione w życiu każdego człowieka i są one bardzo różnorodne.Przedmiotem swojego zainteresowania Autorka czyni jeden rodzaj takich sytuacji, a mianowicie sytuacje konfliktu społecznego. Ważne jest skupienie uwagi właśnie na konfliktach społecznych, ze względu na powszechność oraz na ich ogromne znaczenie w życiu każdego człowieka. Autorka swoje zainteresowanie tym zagadnieniem ogranicza się do ściśle określonej grupy, jaką jest młodzież w okresie dorastania. Cenne należy uznać podjęcie przez Autorkę kwestii zmagania się młodzieży z sytuacjami konfliktu społecznego, poznanie strategii w radzeniu sobie z nimi i psychospołecznych uwarunkowań aktywności zaradczej adolescentów. Zagadnienie radzenia sobie przez młodego człowieka w sytuacji konfliktu społecznego ma duże znaczenie teoretyczne, ponieważ pozwala na coraz lepsze rozumienie mechanizmów rządzących funkcjonowaniem adolescenta w konflikcie i na coraz lepszą konceptualizację tego zjawiska. Duże jest także znaczenie praktyczne tego opracowania. To znaczenie praktyczne widoczne jest szczególnie w obszarze psychologii wychowania i psychologii klinicznej. Zdobyta wiedza pozwala bowiem na opracowanie adekwatnych i skutecznych interwencji terapeutycznych oraz działań profilaktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Praca zawiera szerokie i ciekawe spojrzenie na uwarunkowania i dynamikę zjawiska agresji u dzieci i młodzieży. Wielu autorów z różnych punktów widzenia, zarówno przez pryzmat wyników badań empirycznych, jak i poprzez próby stworzenia wartościowych konceptualizacji stara się wyjaśnić mechanizmy powstawania i funkcjonowania tego niepokojącego zjawiska. Dotykowym atutem recenzowanej pracy jest to, że zawiera ona także prace autorów zagranicznych, przez co niepokojący problem narastania agresji dzieci i młodzieży zyskuje szersze, międzykulturowe ujęcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.C (4 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia i spis treści w języku angielskim.
Pierwszy tom poświęcony jest wykorzystaniu filmu w edukacji i profilaktyce, ukazuje również kontekst filmowej fikcji i rzeczywistości istotny dla odbioru różnych działań z filmem.
Część I. MIĘDZY FIKCJĄ I RZECZYWISTOŚCIĄ * „Prawda czasu - prawda ekranu" czy Baudrillardowskie simulacra * Katarzyna Krasoń, Jakub Krasoń * Filmowy obraz walki z przestępczością. Na przykładzie filmów forensic science crime drama * Olivia Rybak * (Super)złoczyńcy. Przemiany antagonistów w animacjach * Kamila Rogowicz * Robot jako wzór człowieczeństwa? Na przykładzie filmów z gatunku science fiction * Markus Lipowicz * * Część II. FILM W DZIAŁANIACH EDUKACYJNYCH * Filmy w sieci i ich psychologiczny potencjał edukacyjny * Mariusz Makowski * Film w edukacji seksualnej. Na przykładzie polskich i skandynawskich produkcji * Aleksandra Żyłkowska, Żaneta Rachwaniec-Szczecińska * Dyskurs w filmie, film w dyskursie. Na przykładzie filmowych adaptacji kryminałów Zygmunta Miłoszewskiego * Leszek Będkowski * Jak pracować z filmem biograficznym. Na przykładzie edukacji osób dorosłych * Joanna Golonka-Legut * Zastosowanie filmowych adaptacji dzieł Szekspira w prowadzeniu zajęć z młodzieżą. Na przykładzie działań edukacyjnych Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego * Anna Ratkiewicz-Syrek * Jak muzyka wpływa na odbiór obrazu filmowego. Na przykładzie zajęć z psychologii muzyki * Maria Chełkowska-Zacharewicz * Jak i gdzie szukać inspiracji filmowych do zajęć edukacyjnych z dziećmi i z młodzieżą. Na przykładzie polskich festiwali filmowych * Bolesław Drochomirecki * Materialne i społeczne konteksty edukacji medialnej na przykładzie NCKF w Łodzi * Artur Petz, Emil Sowiński * Część III. FILM W DZIAŁANIACH PROFILAKTYCZNYCH * Film w działaniach profilaktycznych * Agnieszka Skorupa, Michał Brol * Działania profilaktyczne z zastosowaniem krótkometrażowego filmu animowanego * Joanna Stępniewska * Psychologiczna praca z filmem jako narzędzie w profilaktyce przemocy * psychicznej * Anna Pyszkowska * Film jako migotliwe medium. Profilaktyka dyskryminacji osób głuchych i słabosłyszących * Ewelina Waląg * Filmowe obrazy osób z niepełnosprawnością ruchową. Wnioski z badań własnych * Alicja Mironiuk-Netreba * Filmowe obrazy schizofrenii. Działania profilaktyczne na przykładzie filmu Głosy * Anna Pindych, Eryka Probierz * Seriale i filmy kryminalne w profilaktyce przestępczości * Joanna Stojer-Polańska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19071 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej