Sorting
Source
Katalog centralny
(16)
Form of Work
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Status
available
(17)
Branch
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(13)
Author
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(3)
Wołoszyn Stefan (1911-2004). Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej
(3)
Kościelniak Marek
(2)
Radlińska Helena (1879-1954)
(2)
Araszkiewicz Feliks W. (1933-1987)
(1)
Barycz Henryk
(1)
Brezinka Wolfgang (1928- )
(1)
Chamcówna Mirosława
(1)
Danek Wincenty (1907-1976)
(1)
Durkheim Émile (1858-1917)
(1)
Dygasiński Adolf (1839-1902)
(1)
Gara Jarosław
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(1)
Hessenowa Maria
(1)
Jobert Ambroise
(1)
Kamiński Aleksander (1903-1978)
(1)
Kehily Mary Jane
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kozieł Dariusz
(1)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(1)
Machoń Henryk (1967- )
(1)
Michl Werner (1950- )
(1)
Neville Bernie (1938- )
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913- )
(1)
Radlińska Helena (1879-1954) Pisma Pedagogiczne
(1)
Radlińska Helena (1879-1954). Pisma pedagogiczne
(1)
Rybicka Dorota
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Wyrobkowa-|Delawska Wanda
(1)
Ługowski Bronisław
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
Time Period of Creation
1901-2000
(3)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
2001-
(1)
Country
Poland
(16)
Language
Polish
(16)
Audience Group
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Pedagogika
(9)
Wychowanie
(4)
Źródłoznawstwo
(3)
Bibliotekarstwo
(1)
Dialog
(1)
Dygasiński, Adolf (1839-1902)
(1)
Dziecko
(1)
Hessen, Sergiusz (1887-1950)
(1)
Książki i czytanie
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie DBN
(1)
Nauczanie
(1)
Nieświadomość
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Podoleński, Stanisław (1887-1945)
(1)
Radlińska, Helena (1879-1954)
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie katolickie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wyobraźnia
(1)
Subject: time
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1918-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(2)
Wydawnictwo źródłowe
(2)
Monografia
(1)
Wydawnictwo źródłowe DBN
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Historia
(4)
Religia i duchowość
(1)
16 results Filter
Book
In basket
(Myśl Pedagogiczna)
Bibliogr. s. 267-293. Indeksy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 3781 (1 egz.)
Book
In basket
(Myśl Pedagogiczna)
Form of Work
Subject
Tytuł serii
Bibliogr. s. 251-259. Indeks.
Streszcz. ang.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 973 (1 egz.)
Book
In basket
(Myśl Pedagogiczna)
Bibliogr. s. 243-256.
Podręcznik akademicki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 4514 (1 egz.)
Book
In basket
(Myśl Pedagogiczna)
Bibliogr. s. 93-98. Indeks.
Pedagogika przeżyć w przeszłości budziła wiele kontrowersji. Dziś metodę tę doceniającą rolę przygody i głębokiego wrażenia uważa się za idealną drogę efektywnej edukacji i uczenia się. Te cechy sprawiają, że wykorzystuje się ją w niemal wszystkich dziedzinach pedagogicznej praktyki: w wychowaniu domowym, w pracy z młodzieżą lub z osobami upośledzonymi, w szkoleniu zawodowym dorosłych, a nawet w kształceniu uniwersyteckim. Nadto ciągle jest ona przedmiotem empirycznych badań.Książka Wernera Michla syntetycznie wprowadza w najistotniejsze założenia pedagogiki zorientowanej na działanie i przeżycie. Autor w sposób jasny, zwięzły i precyzyjny omawia w niej kluczowe dla tej gałęzi wiedzy zagadnienia dotyczące: przeżyć, metod ich opisu i sposobu wdrożenia zdobytego doświadczenia w życie codzienne. Jak bowiem podkreśla, górska wspinaczka, zjazd na linie czy morska żegluga dostarczają wiele radości i niezapomnianych doznań, ale bez refleksji i włączenia tych wrażeń w całokształt doświadczenia pozostają one jedynie sposobem spędzania wolnego czasu.
1. Historia: Skąd pochodzi pedagogika przeżyć? * 2. Kurt Hahn: W jaki sposób terapia przeżyć staje się pedagogiką * 3. Ponowne odkrycie wychowania: Co wnosi pedagogika przeżyć? * 4. Modele uczenia się: Obciążenie czy ochota do uczenia się? * 5. Od praktyki do badania: Jak działa pedagogika przeżyć? * 6. Metaforyczne uczenie się: Wygodna droga czy ślepa uliczka? * 7. Działania w duchu pedagogiki przeżyć? Co i jak?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 16391 (1 egz.)
Book
In basket
(Myśl Pedagogiczna)
Bibliografia strony 395-399. Indeks.
Psyche i edukacja należy do najważniejszych pozycji światowej literatury pedagogicznej ostatnich dziesięcioleci. To książka o pośrednim uczeniu się, sugestii, transie, psychodramie, relaksacji, treningu autogennym, biofeedbacku, wizualizacji, intuicji, Kontroli Umysłu i medytacji, które nie są substytutem "prawdziwego nauczania", lecz empirycznie udokumentowanymi strategiami i technikami wnoszącymi istotny wkład w dydaktykę. Bernie Neville, znany australijski pedagog, psycholog i psychoterapeuta, opierając się przede wszystkim na myśli Carla Junga i Jamesa Hillmana przyjmuje, że Psyche i inne mityczne bóstwa stanowią personifikację sposobów postrzegania świata, myślenia i odczuwania.Książka należy do tych wyjątkowych pozycji literatury pedagogicznej, które należy mieć zawsze pod ręką, czyli we własnym księgozbiorze, by móc sięgnąć po nią zawsze wtedy, gdy zapragniemy wsparcia w naszych rozmyślaniach nad sensem edukacji oferowanej uczniom XXI wieku, czyli nam wszystkim młodym i starym, uczącym się przez całe życie i czasem również nauczającym innych. Dr hab. Joanna Danilewska, prof. UJNeville dotyka zdumiewających, niezbadanych sił ludzkiego umysłu. Wszystko, o czym pisze posiada implikacje wykraczające daleko poza obszar edukacji. Umieszczę książkę Neville’a na honorowym miejscu, na półce pomiędzy kilkunastoma książkami, do których wciąż powracam.Colin Wilson, pisarz i filozof
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 21514 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Myśli Pedagogicznej)
Bibliogr. s. 40-41. Indeksy.
Tekst tł. z fr.
Wychowanie moralne jest zbiorem 18 wykładów wygłoszonych przez Durkheima w roku akademickim 1902-1903 na Sorbonie w ramach zajęć z socjologii.Émile Durkheim (1858-1917) był francuskim uczonym zajmującym się problematyką filozoficzną, pedagogiczną i socjologiczną. Do historii nauki przeszedł jako współtwórca socjologii, jego nazwisko jest w tym kontekście przywoływane najczęściej z nazwiskami Karola Marksa i Maxa Webera. Najważniejszą kategorią wprowadzoną przez Durkheima do nauk społecznych była kategoria faktów społecznych, niezależnych w swoim istnieniu od faktów organicznych i psychicznych, a także wymagających odrębnych metod badawczych. Naukowy dorobek Durkheima sytuowany jest dziś najczęściej w nurcie funkcjonalizmu, on sam zaś uznawany jest za twórcę socjologizmu - orientacji w naukach społecznych, zgodnie z którą społeczeństwo całkowicie determinuje życie psychiczne i kulturalne jednostek, zaś socjologia jako nauka badająca życie społeczne powinna zajmować najwyższe miejsce w hierarchii nauk.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 17704 (1 egz.)
Book
In basket
(Polska Myśl Pedagogiczna)
W załączniku wybór pism ks. Stanisława Tadeusza Podeleńskiego SJ.
Bibliografia na stronach 185-[206]. Indeks.
Finansowanie: Uniwersytet Jagielloński ze środków Instytutu Pedagogiki
Książka Profesor Janiny Kostkiewicz stanowi wnikliwe, całościowe i wielostronne studium zagadnień podejmowanych przez ks. Stanisława Podoleńskiego, które - w sposób kompetentny i rzetelny - autorka poddała analizie i obiektywnej ocenie. Temat opracowania i jego kompozycja ujawniają dogłębną znajomość naukowej spuścizny jezuity oraz umiejętność jej […] prezentacji w płynnym toku narracji. Ksiądz Podoleński należy do reprezentantów katolickiego nurtu pedagogiki. Otrzymał solidne wykształcenie humanistyczne, był uformowany w szkole duchowości św. Ignacego Loyoli. Znał pedagogikę ignacjańską, której zasady zapisano między innymi w słynnej Ratio studiorum. Nic zatem dziwnego, że wykazuje integralne spojrzenie - wypływające z jego chrześcijańskiej wizji - na człowieka jako osobę stworzoną na obraz i podobieństwo Boga (Rdz 1, 27). W wizji tej istotne były: godność osoby ludzkiej, jej podmiotowość, wolność i otwarcie na transcendentalia. Autorka podkreśliła, że prace pedagogiczne ks. Podoleńskiego „mają interdyscyplinarny charakter, tworzą jeden z najszerszych i najoryginalniej wyrażony w warunkach dwudziestolecia międzywojennego obszar pedagogiki społecznej”, cechują się prospołecznym i wspólnotowym wymiarem, a wyjątkowe „zaangażowanie ks. Podoleńskiego we wdrażanie katolickiej nauki społecznej i moralności katolickiej było przede wszystkim wynikiem osobistych decyzji w kwestiach pracy dla dobra wspólnego”. [Z recenzji ks. dra hab. Stanisława Cieślaka SJ, prof. UIK].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 23260 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 18096 (1 egz.)
Book
In basket
(Źródła do Dziejów Myśli Pedagogicznej ; t. 6)
(Pisma pedagogiczne / Helena Radlińska ; 2)
Indeksy.
Do działów nauczycielskich bibliotek szkół podstawowych, liceów ogólnokształcących, zasadniczych szkół zawodowych, techników i bibliotek zakładów kształcenia nauczycieli.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 18096 (1 egz.)
Kaucja: 38,00 zł
All copies are currently unavailable
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 11532 (1 egz.)
Kaucja: 22,00 zł
All copies are currently unavailable
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 9851 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 34830 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 10995 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 14141 (1 egz.)
Book
In basket
Myśl pedagogiczna w XX stuleciu. T. 3 Ks.1,/ wybór i opracowanie Stefan Wołoszyn. - Wydanie drugie zmienione. - Kielce : Dom Wydawniczy Strzelec, copyright1998. - 835, [1] sstrona ; 25 cm.
(Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej / Stefan Wołoszyn ; t. 3, ks. 1)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Tekst częściowo tłumaczony z różnych języków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5595, 5599 (2 egz.)
Book
In basket
Myśl pedagogiczna w XX stuleciu. T. 3, Ks. 2 /wybór i opracowanie Stefan Wołoszyn. - Wydanie drugie zmienione. - Kielce : Dom Wydawniczy Strzelec, copyright 1998. - 826, [2] strony : ilustracje ; 25 cm.
(Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej / Stefan Wołoszyn ; t. 3, ks. 2)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Tekst częściowo tłumaczony z różnych języków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5600, 5596 (2 egz.)
Book
In basket
Od wychowania pierwotnego do końca XVIII stulecia. T. 1 / wybór i opracowanie Stefan Wołoszyn. - Wydanie drugie zmienione. - Kielce : Dom Wydawniczy Strzelec, 1999. - 695, [1] strona : rysunki ; 25 cm.
(Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej / Stefan Wołoszyn ; t.1)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Tekst częściowo tłumaczony z różnych języków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5597, 5593 (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again