Sorting
Source
Katalog centralny
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(2)
unavailable
(1)
Branch
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Author
Bachmann Kremena
(1)
Hens Thorsten
(1)
Konieczny Tadeusz (1922- )
(1)
Markiewicz Maciej
(1)
Potocka Karolina
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Ekonomia behawioralna
(2)
Inwestycje
(1)
Praca
(1)
Rynek finansowy
(1)
Stres zawodowy
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
3 results Filter
Book
In basket
(Psychologia Biznesu dla Menedżerów)
Bibliografia na stronach 289-293.
„Psychologia rynku dla doradców finansowych" to kompleksowy przewodnik, który stanowi bardzo cenne źródło informacji o praktycznych narzę­dziach, pomocnych w wykonywanej pracy doradcy finansowego. W książce przedstawiono aktualne wyzwania, jakie stoją przed bankowością i po­średnikami finansowymi, ze szczególnym uwzględnieniem tego, jak ważną rolę odgrywa psychologia w pracy doradców finansowych. Wiele miejsca poświęcono opisowi różnorodnych pułapek psychologicznych (inklinacji behawioralnych), które napotykają doradcy finansowi podczas obsługi klienta, a także ich wpływu na konstrukcję procesu decyzyjnego i doboru instrumentów do portfela inwestycyjnego klienta. W publikacji można znaleźć wiele wskazówek na temat, jak przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu psychologii finansowej można stworzyć narzędzia niezbędne do określenia psychologicznego profilu ryzyka klienta i tym samym lepiej zdywersyfikować ryzyko portfela aktywów. Zawiera ona również omówienie produktów finansowych, w tym instrumentów strukturyzowanych, oraz sposoby ich analizy zarówno ze strony tradycyjnych finansów opar­tych na teorii oczekiwanej użyteczności, jak i psychologii finansów bazującej na teorii perspektywy. Prezentując dynamikę budowy nowych produktów finansowych autorzy ukazują różne koncepcje wyboru i przebudowy portfela instrumentów finansowych opartych o meandry psychologii finansów. Ostatnie rozdziały książki poświęcone są kwestii kompleksowego zarządzania bogactwem klientów przez doradców finansowych i dostarczają wska­zówek na temat tego, jak powinien wyglądać proces doradczy, aby w pełni wykorzystać potrzeby i oczekiwania klientów, uwzględniając zarządzanie indywidualnymi aktywami/pasywami, cykl życia, rozpoznawanie profilu ryzyka oraz wdrażanie strategii zarządzania bogactwem klientów. Książka „Psychologia rynku dla doradców finansowych" przedstawia m.in.: - Jak rozpoznać profil ryzyka danego klienta? - Jak wybrać optymalną alokację aktywów dostosowaną do profilu ryzyka danego klienta? - Które produkty inwestycyjne są optymalne z punktu widzenia podstaw psychologicznych klienta? - W jakiej sytuacji lepszą decyzją jest przebudowa portfela w trakcie procesu inwestycyjnego, a kiedy należałoby wyjść z rynku lub podjąć większe ry­zyko? - Jakie są powszechnie stosowane zasady w zakresie obsługi klientów i w jakich sytuacjach nie należy ich stosować? - Jak dopasować alokację aktywów do konkretnego etapu życia klienta? „Psychologia rynku dla doradców finansowych", poprzez zaprezentowanie wielu praktycznych przykładów umożliwia doradcom poprawę jakości ofero­wanych przez nich usług, na każdym etapie procesu zarządzania bogactwem klientów. (opis wydawcy).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 59124 (1 egz.)
Book
In basket
Stres w organizacji / redakcja Tadeusz Konieczny. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. - 179 stron : ilustracje ; 22 cm.
(Psychologia Biznesu)
Bibliografia przy rozdziałach.
Miejsce nauk społecznych we współczesnej gospodarce Różnice w rozumieniu pojęcia stresu * Definicja i perspektywa badawcza * Rodzaje i źródła stresu * Odporność na stres a choroby cywilizacyjne * Cechy indywidualne a odczuwanie stresu * Jeden skutek * Stres organizacyjny * Stres jako element pracy zawodowej * Stres chroniczny i wypalenie zawodowe * Radzenie sobie ze stresem * Stres i efektywność pracy menedżera * Nowe zadania menedżera * Modele stresu zawodowego * Model Michigan * Model DCS (demand-control-support model) * Model ERI (effort-reward imbalance model) Transakcyjny model stresu zawodowego (transactional model of occupational stress) * Model JD-R (job demand-resources model) * Stres i różnice indywidualne * Radzenie sobie * Cechy osobowości * Temperament * Efektywność organizacyjna i indywidualna * Wiek a poziom stresu i indywidualne sposoby radzenia sobie ze stresem u menedżerów * Istota pracy menedżera * Stresory w pracy menedżera * Poziom stresu u menedżerów * Pojęcie radzenia sobie ze stresem * Organizacyjne sposoby radzenia sobie ze stresem * Indywidualne sposoby radzenia sobie ze stresem * Zwiększanie odporności na stres * Przebieg badania wśród menedżerów 45+ * Poziom stresu u menedżerów 45+ * Dyskusja wyników * Podsumowanie * Umiejętność znajdowania rozwiązań w stresujących sytuacjach menedżerskich a inteligencja emocjonalna * Rola inteligencji emocjonalnej * Procedura badań * Wyniki badań * Dyskusja wyników * Trening mentalny pomocą w radzeniu sobie ze stresem oraz efektywnym funkcjonowaniu u menedżerów * Pojęcie treningu mentalnego jako metody neutralizacji stresu * Trening mentalny i coaching biznesowy * Praktyka treningu mentalnego w sporcie * Techniki radzenia sobie ze stresem * Techniki relaksacyjne * Relaksacja progresywna * Trening autogenny * Sugestia i autosugestia w stanie relaksu * Biofeedback * Trening koncentracji uwagi * Trening kontroli uwagi (attention control training) * Trening wyobrażeniowy * Podsumowanie * Stres i rola pozytywnych emocji * Nie tylko negatywne uczucia * Rodzaje pozytywnych emocji * Optymizm * Nadzieja * Radość * Zainteresowania * W obliczu pracy zawodowej * Pozytywne przywództwo * Zdrowe miejsce pracy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 18627 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.12.2025)
Book
In basket
(Psychologia Biznesu dla Menedżerów)
Bibliografia na stronach 251-283.
„Statman jest jednym z pionierów dziedziny finansów behawioralnych a jego książka Czego naprawdę chcą inwestorzy powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich inwestorów oraz ich finansowych doradców! Znaleźć w niej można mistrzowską analizę licznych pułapek i wyzwań, przed jakimi stają dziś uczestnicy rynku”. - ANDREW W. LO, Harris & Harris Group, Profesor finansów w Sloan School of Management, MIT „ (…) pozwala dokonać „autopsji” zarówno cudzych, jak i naszych własnych decyzji finansowych. Książka ta zawiera przydatną wiedzę teoretyczną, pokazując, jak podejmujemy decyzje finansowe, a także wiedzę praktyczną odnośnie naszego procesu decyzyjnego”. - HARRY M. MARKOWITZ, laureat Nagrody Nobla z Ekonomii, profesor finansów w Szkole Zarządzania w Rady „Podczas inwestowania jesteśmy często swoimi najgorszymi doradcami. Statman wyjaśnia powszechnie popełniane błędy i pomaga nam podejmować mądrzejsze decyzje dotyczące naszych własnych inwestycji”. - BURTON MALKIEL, autor bestsellerowej książki „Random Walk Down Wall Street” „Meir Statman z perspektywy współczesnej neuropsychologii rzuca jasne światło na wszelkie umysłowe demony, jakie sprzysięgły się przeciwko tobie, by uczynić cię biednym. Statman rozbawi cię, przyprawi o łzy i, co najważniejsze, poprawi twój rachunek zysków i strat”. - WILLIAM BERNSTEIN, autor bestsellera Intelligent Asset Allocator, The Four Pillars of Investing oraz The Investor's Manifesto, współzałożyciel Efficient Frontiers Advisors
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 58948 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again