Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(66)
Forma i typ
Książki
(66)
Proza
(11)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(89)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(12)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(7)
CN1 (św. Wincentego 85)
(12)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(10)
W72 (Suwalska 11)
(13)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(18)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Marynowicz - Hetka Ewa. Biblioteka Pracownika Socjalnego
(5)
Sztumski Janusz (1930- )
(4)
Brězan Jurij (1916-2006)
(3)
Hetka Ewa. Biblioteka Pracownika Socjalnego
(3)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- ). Biblioteka Pracownika Socjalnego
(3)
Szklarska Krystyna
(3)
Szklarski Alfred (1912-1992)
(3)
Bidwell George
(2)
Czekaj Krzysztof (1958- )
(2)
DuBois Brenda (1949- )
(2)
Majchrowski Stefan (1908-1988)
(2)
Marek Józef (1922- )
(2)
Miley Karla Krogsrud (1942- )
(2)
Moczydłowska Joanna
(2)
Mrówczyński Bolesław (1910-1982)
(2)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(1)
Becelewska Daniela
(1)
Bieńkowska Danuta
(1)
Bonsels Waldemar
(1)
Brezovsky Bohuslav
(1)
Bylok Felicjan (1957- )
(1)
Chlebio - Abed Dorota
(1)
Chlebio-Abed Dorota
(1)
Cudak Romuald
(1)
Czeczot Andrzej (1933-2012)
(1)
Czeczotowa Janina
(1)
Davies Martin (1936- )
(1)
Dobkiewiczowa Kornelia (1912-1990)
(1)
Frysztacki Krzysztof
(1)
Gałązka Wojciech Biała jaskółka : antologia opowiadań bułgarskich XIX i XX wieku
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Goraj Henryk
(1)
Gramlewicz Barbara
(1)
Gramlewicz Marek
(1)
Granosik Mariusz
(1)
Głomb Józef
(1)
Hollanek Adam
(1)
Kacperek Małgorzata
(1)
Kijonka Tadeusz (1936- )
(1)
Kluska Stanisław (1940- )
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Krukowska-Miler Agata
(1)
Krysztofiak-Kaszyńska Maria
(1)
Krzeczek Barbara
(1)
Kuczyński Stefan Krzysztof
(1)
Machala Drahoslav (1947- )
(1)
Machala Ivan
(1)
Machura-Ginko Elżbieta
(1)
Maciąg Włodzimierz
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa. Biblioteka Pracownika Socjalnego
(1)
Migdalska Krystyna Biała jaskółka : antologia opowiadań bułgarskich XIX i XX wieku
(1)
Mikołajewicz Wojciech (1958- )
(1)
Morcinek Gustaw (1891-1963)
(1)
Niziurski Edmund (1925-2013)
(1)
Nowak Anna
(1)
Olech Anna
(1)
Osmańczyk Edmund Jan (1913-1989)
(1)
Ożogowska Hanna (1904-1995)
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pietras Zdzisław S
(1)
Piotrowski Andrzej (1931-2014)
(1)
Pęczalska Anna
(1)
Radwan-|Pragłowski Janusz
(1)
Roszko Janusz (1932-1995)
(1)
Ruszyc Marek
(1)
Sobolewicz Tadeusz (1923- )
(1)
Stabryła Stanisław (1936- )
(1)
Szklarska Krystyna. Złoto Gór Czarnych (pol.)
(1)
Szklarska Krystyna. Złoto Gór Czarnych : trylogia indiańska ; (pol.)
(1)
Szklarska Krystyna. Złoto Gór Czarnych : trylogia indiańska ; 2 (pol.)
(1)
Szwarc Ewa
(1)
Tambor Jolanta
(1)
Tomaszewska Marta (1933-2009)
(1)
Verne Jules
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Zachorowska-Mazurkiewicz Anna
(1)
Zamarovsky Vojtech
(1)
Zieleniec Bogdan (1917-1973)
(1)
Zieliński Władysław (1939-1987)
(1)
Ziębińska Beata
(1)
Zweig Stefan
(1)
Zych Adam A
(1)
Zych Adam A. (1945- )
(1)
Čapek Karol
(1)
Łuczyński Tomasz
(1)
Świrszczyńska Anna (1909-1984)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(21)
1970 - 1979
(16)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(16)
1945-1989
(7)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(66)
Język
polski
(66)
Odbiorca
Młodzież
(9)
14-17 lat
(4)
Dzieci
(4)
9-13 lat
(3)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Temat
Opieka społeczna
(6)
Pracownicy socjalni
(4)
Socjologia
(4)
Ludzie starzy
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Starzenie się
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Alkoholizm
(1)
Aristophanes (ok. 445-ok. 385 p.n.e.)
(1)
Bursztyn
(1)
Domy dziecka
(1)
Gerontologia
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hemingway, Ernest (1899-1961)
(1)
Homerus
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kryminologia
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Morcinek, Gustaw (1891-1963)
(1)
Młodzież
(1)
Nauki społeczne
(1)
Nałóg
(1)
Negocjacje
(1)
Obozy hitlerowskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Patologie społeczne
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pisarze amerykańscy
(1)
Polityka
(1)
Praca
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Pułaski, Kazimierz (1745-1779)
(1)
Ratownictwo medyczne
(1)
Rynek pracy
(1)
Sapho (ok. 620-ok. 570 p.n.e.)
(1)
Sobolewicz, Tadeusz (1923- )
(1)
Sophocles (ok. 496-406 p.n.e.)
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Służba zdrowia
(1)
Turystyka
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Usługi
(1)
Wojsko
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie
(1)
Zawód
(1)
Śmierć
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
800-701 p.n.e.
(1)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Górny Śląsk
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Powieść
(6)
Podręczniki
(3)
Biografia
(2)
Literatura dla młodzieży
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręcznik
(2)
Powieść przygodowa
(2)
Bajka i baśń duńska
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura dziecięca duńska
(1)
Literatura grecka
(1)
Literatura polska
(1)
Opracowanie
(1)
Powieść historyczna
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
66 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego / przew. rady red. Ewa Marynowicz - Hetka)
Bibliogr.
Rozdział 1 Wybrane zagadnienia z psychoprofilaktyki * Rozdział 2 Program aktywizacji samorządów uczniowskich jako działanie o charakterze profilaktyki pierwszorzędowej * Rozdział 3 Program rówieśniczych doradców jako działanie nieprofesjonalne o charakterze profilaktyki drugorzędowej * Rozdział 4 Młodzieżowy program adaptacyjny jako działania paraprofesjonalne o charakterze profilaktyki drugorzędowej * Rozdział 5 Klub wzajemnej pomocy jako działanie o charakterze profilaktyki trzeciorzędowej * Rozdział 6 Badanie skuteczności młodzieżowych programów wsparcia rówieśniczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4340, 4339 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 226-229.
1. Socjologia jako dyscyplina naukowa * 2. Historia socjologii * 3. Kultura * 4. Regulacja społeczna * 5. Socjalizacja * 6. Zbiory, zbiorowość i grupy społeczne * 7. Ubóstwo i bezdomność * 8. Struktura społeczna * 9. Płeć w ujęciu socjologicznym * 10. Rodzina * 11. Społeczne problemy zdrowia * 12. Religia * 13. Zachowania zbiorowe * 14. Instytucje życia gospodarczego * 15. Państwo i naród * 16. Metody badań socjologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3550, 3549 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(BPS Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Bibliogr. s. 211-214.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49570 (1 egz.)
Kaucja: 00,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego / przew. rady red. Ewa Marynowicz - Hetka)
Bibliogr.
Część I Teoria pracy socjalnej a pedagogika społeczna * Rozdział 1 Miejsce pracy socjalnej w pedagogice społecznej * Rozdział 2 Teoria pracy socjalnej jako źródło modeli pracy socjalnej * Rozdział 3 Problematyka socjalna w pedagogice społecznej * Część II Wychowawcza funkcja pracy socjalnej * Rozdział 1 O celach pracy socjalno-wychowawczej * Rozdział 2 Praca socjalno-wychowawcza jako działanie * Rozdział 3 Pracownik socjalny wśród ludzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4377, 4376 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6142 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. red. błędny ISBN.
Bibliogr. s. 225-234.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.A (4 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52529 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54615 (1 egz.)
Kaucja: 19,55 zł
Książka
W koszyku
Wstęp do metod i technik badań społecznych / Janusz Sztumski. - Wyd. 6 zm. i uzup. - Katowice : "Śląsk" Wydawnictwo Naukowe, 2005. - 272, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia strona 271-[273].
Kolejne, szóste wydanie zostało zaktualizowane i poszerzona o nowe zagadnienia, między innymi o rozdział poświęcony badaniom monograficznym - W części pierwszej autor analizuje metodologiczne problemy badań społecznych i uwidacznia ich złożoność i specyfikę - Omawiając charakterystykę, filozoficzne aspekty oraz typy i metody badań społecznych , przestrzega przed bezkrytycznym stosowaniem metod zapożyczonych z innych nauk - W drugiej części szczegółowo opisuje sposoby badania rzeczywistości społecznej, ukazując zarówno ich zalety, jak i wady - Informacje podane w niezwykle przystępnej formie pozwalają zrozumieć omawiane zagadnienia i zastosować je w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56085 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp do metod i technik badań społecznych / Janusz Sztumski. - Wydanie siódme zmienione i uzupełnione. - Katowice : "Śląsk" Wydawnictwo Naukowe, 2010. - 303 strony : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia strony 300-303.
Omówione zagadnienia: metodologiczne problemy badań społecznych, eksperyment, badania terenowe, badania całościowe i reprezentacyjne, obserwacja, wywiad, badania ankietowe, socjometria, badania sondażowe, opracowanie zebranych materiałów badawczych, wyjaśnianie zjawisk społecznych, metodologiczne aspekty zaufania i podejrzliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19320, 19319 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp do metod i technik badań społecznych / Janusz Sztumski. - Wyd. 8. popr. i uzup. - Katowice : "Śląsk" Wydawnictwo Naukowe, 2020. - 335 s. : il. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 331-335.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05.B (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48589 (1 egz.)
Kaucja: 28,80 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2601, 4315 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 53107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(BPS Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Bibliogr. s. 263-280.
Wieloaspektowość edukacji a starzenie się i starość - od tradycji do ponowoczesności * Moderacja rozwoju - wyzwaniem dla gerontologii edukacyjnej * Geragogika specjalna - konieczność, potrzeba czy moralny obowiązek? * Globalne starzenie się a potrzeby społeczne, kulturalne i edukacyjne odchodzącej generacji * Trzy szkice o starości * Czynniki płci i rodzaju a wielowymiarowość starzenia się i starości * "Czymże jest starość bez miłości?" * Etniczność a starzenie się - wyzwania edukacyjne * Dawanie - nadawaniem sensu życiu, czyli wsparciu i pomocy ludziom starszym * Formy opieki i pomocy dla ludzi starszych w Polsce i innych krajach * Jakość życia seniorów we współczesnym świecie * Przemoc wobec osób starzejących się i starych * Egzystencjonalne niepokoje i zagrożenia w starości * Zapomniany paradygmat - schola mortis * Ból, cierpienie i umieranie w cyklu życiowym człowieka * Psychologiczna analiza podstawowych faz umierania * Trajektoria umierania w ujęciu tanatopsychologii * Rozpaczać, aby żyć - żałoba w życiu człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [180]-185.
Ze "Wstępu"Książka ta jest teoretycznym kompendium wiedzy na temat trzech obszarów rynku usług: usług medycznych, ratownictwa medycznego i turystyki. Wybór tych obszarów podyktowany został potrzebą zebrania dotyczącej ich wiedzy w jednej publikacji oraz określenia ich wspólnych elementów.W rozdziale pierwszym opisano pojęcia związane z marketingiem oraz jego znaczenie na rynku usługowym. Przedstawiono zarys koncepcji marketingowej, a także zaprezentowano, jakie główne narzędzia marketingowe stosowane są w przypadku usług.Rozdział drugi to opis etapów zarządzania marketingowego stosowanego w firmach usługowych od fazy analizy do fazy kontrolnej. Jeden z jego podrozdziałów dotyczy procesu wdrażania strategii przedsiębiorstwa usługowego.Kolejny rozdział stanowi próbę syntetycznego ukazania charakteru marketingu w usługach medycznych poprzez pryzmat zmian strukturalnych w służbie zdrowia oraz ewolucję usług medycznych na przestrzeni ostatnich lat. Opisano tu między innymi uwarunkowania wpływające na stosowanie narzędzi marketingowych w tej sferze działalności.W czwartym rozdziale omówiono istotę stosowania marketingu w nadzwyczaj trudnej i specjalistycznej sferze, jaką jest ratownictwo medyczne. Główny nacisk położono na kwestie związane z niekomercyjnym charakterem działań marketingowych, a także na rolę mediów w kształtowaniu marketingu tego obszaru usług.Piąty, ostatni rozdział pozwala zapoznać się ze specyfiką marketingu turystycznego. Przedstawiono tu narzędzia marketingowe, które wykorzystuje się przy sprzedaży usług turystycznych, w tym między innymi produkt turystyczny, specyfikę cen w usługach turystycznych oraz dystrybucję i promocję.Celem publikacji jako całości jest pokazanie zróżnicowania stosowania działań marketingowych w zależności od wybranego obszaru usług. Założeniem autorów było syntetyczne zgromadzenie informacji na temat takich działań i określenie stopnia zróżnicowania badanych obszarów pod kątem marketingowym. Książka, bazująca na wielu źródłach, daje przekrój wiedzy związanej z funkcjonowaniem wybranych obszarów rynku usługowego w Polsce i może stanowić pomoc w ich dokładniejszym poznaniu.
Słowo wstępne * 1. Marketing i jego znaczenie na rynku usług * 1.1. Rozwój sektora usług w Polsce * 1.2. Pojęcie i znaczenie marketingu w usługach * 1.3. Obszary działań marketingowych * 1.4. Zarys elementów marketing miksu w usługach * 1.5. Znaczenie segmentacji i plasowania produktu na rynku usługowym * 2. Zarządzanie marketingowe w usługach * 2.1. Etapy zarządzania w marketingu * 2.2. Etap analizy w marketingowym procesie usługowym * 2.3. Zastosowanie badań marketingowych w usługach * 2.4. Wybór i wdrażanie strategii marketingowych * 3. Specyfika marketingu usług medycznych * 3.1. Sytuacja ochrony zdrowia w gospodarce rynkowej * 3.2. Analiza uwarunkowań zarządzania służbą zdrowia * 3.3. Reformy służby zdrowia i ich wpływ na finansowanie służby zdrowia * 3.4. Rola marketingu w usługach medycznych * 3.5. Znaczenie personelu w usługach medycznych * 4. Specyfika marketingu ratownictwa medycznego * 4.1. Struktura i sytuacja ratownictwa medycznego w Polsce * 4.1.1. Struktura ratownictwa medycznego w Polsce * 4.1.2. Sytuacja ratownictwa medycznego w Polsce i łańcuch przeżycia * 4.2. Legislacja dotycząca jednostek ratownictwa medycznego i źródła ich finansowania * 4.3. Wykorzystanie instrumentów marketingowych w ratownictwie medycznym * 5. Specyfika marketingu usług turystycznych * 5.1. Specyfika usług turystycznych * 5.2. Produkt turystyczny * 5.3. Cena jako narzędzie marketing miksu w usługach * 5.4. Dystrybucja usług turystycznych * 5.5. Promocja usług turystycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54425 (1 egz.)
Kaucja: 25,23 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [243]-257. Indeks.
Streszcz. ang., niem.
Biorąc pod uwagę złożoność zjawiska konsumpcji i potrzebę interdyscyplinarnego podejścia przy jego badaniu w niniejszej monografii zamierzam skoncentrować się na następujących celach poznawczych. Po pierwsze - chciałbym ukazać konsumpcję jako zjawisko społeczne i wynikające stąd implikacje praktyczne dla funkcjonowania jednostki i społeczeństwa. Po drugie - wskazać na perspektywę kulturowego kontekstu konsumpcji, jako propozycji badawczej. Po trzecie - ukazać złożoność socjologicznych uwarunkowań konsumpcji. Po czwarte - ukazać powiązania między konsumentem, konsumpcjonizmem a społeczeństwem konsumpcyjnym. Wreszcie po piąte - wskazać na najważniejsze kierunki rozwoju konsumpcji i jej ograniczenia.Przedstawiony zakres tematyczny i sformułowane cele wyznaczają problematykę badawczą, którą ilustrują następujące pytania badawcze: jakie przesłanki decydują o charakterze kategorii społeczno-ekonomicznej konsumenta? Co zdecydowało o przeistoczeniu się "spożywców" w kategorię konsumentów? W jaki stopniu czynniki społeczne i kulturowe wpłynęły na rozwój konsumpcji? Jakie uwarunkowania wpłynęły na rozwój społeczeństwa konsumpcyjnego? W jakim stopniu konsumpcjonizm stał się dominującą ideologią społeczeństwa konsumpcyjnego? Jakie są granice rozwoju konsumpcji?
Konsumpcja w świetle współczesnej socjologii * 1. Rozważania wstępne * 2. Konsumpcja jako kategoria socjoekonomiczna * 3. Konsumpcja jako przedmiot badań socjologii * 4. Struktura monografii * I. Proces przechodzenia ludzi od zaspokajania potrzeb egzystencjalnych do rozszerzonej konsumpcji rozmaitych dóbr * 1. Zaspokajanie prymitywnych potrzeb egzystencjalnych w społecznościach pierwotnych - narodziny kategorii "spożywcy" * 2. Rozwój kategorii "spożywców" w społeczeństwie feudalnym * 3. Proces przeobrażania się w społeczeństwie przemysłowym "spożywców" w konsumentów * 4. Społeczno-kulturowe determinanty rozwoju socjoekonomicznej kategorii konsumenta * II. Rozwój kategorii społeczno-ekonomicznej konsumenta w społeczeństwie masowej konsumpcji * 1. Ekonomiczne przesłanki rozwoju konsumentów * 2. Proces przechodzenia od społeczeństwa produkcji do społeczeństwa masowej konsumpcji * 3. Suwerenność konsumencka jako cecha współczesnego konsumenta * 4. Zmiany w sferze potrzeb konsumentów * 5. Rozwój etosu konsumpcji * 6. Konsumpcja na pokaz * III. Konsumpcja jako element systemu społeczeństwa konsumpcyjnego * 1. Wokół pojęcia społeczeństwo konsumpcyjne * 2. Perspektywa systemowa jako model analizy znaczenia konsumpcji w społeczeństwie konsumpcyjnym * 3. Konsumpcja a struktura społeczna w społeczeństwie konsumpcyjnym * 4. Kultura a konsumpcja w społeczeństwie konsumpcyjnym * 5. Konsumpcja a polityka w społeczeństwie konsumpcyjnym * 6. Praca a konsumpcja w społeczeństwie konsumpcyjnym * 7. Rozwój społeczeństw konsumpcyjnego w XX wieku * IV. Konsumpcjonizm jako ideologia kształtująca konsumenta w społeczeństwie konsumpcyjnym * 1. Pojęcie konsumpcjonizm * 2. Konsumpcjonizm jako sposób życia współczesnych konsumentów * 3. Konsumpcjonizm jako ideologia społeczeństwa konsumpcyjnego * 4. Wartości związane z ideologią konsumpcjonizmu * 5. Dobra konsumpcyjne jako atrybuty konsumpcjonizmu * V. Procesy i czynniki sprzyjające rozwoju konsumpcjonizmu * 1. Procesy wspomagające rozwój konsumpcjonizmu * 2. Moda jako czynnik wspomagający rozprzestrzenianie się ideologii konsumpcjonizmu * 3. Ciało ludzkie jako nowa sfera oddziaływania konsumpcjonizmu * 4. Przestrzenne uwarunkowania rozwoju konsumpcjonizmu * 5. Internet jako nowy czynnik rozprzestrzeniania się konsumpcjonizmu * 6. Kredyt i karta kredytowa elementem rozprzestrzeniania się konsumpcjonizmu * VI. Refleksje końcowe nad granicami konsumpcjonizmu w społeczeństwach wysokorozwiniętych * 1. Dokąd zmierza konsumpcjonizm * 2. Konsument przyjemności - od zabawy do ekstazy * 3. Konsument bez tradycyjnej moralności versus konsument moralny * 4. Zakupoholizm jako choroba związana z konsumpcjonizmem * 5. Konsument zrównoważony * 6. Konsument jako prosument * 7. Konsument zmarginalizowany w świecie dóbr konsumpcyjnych * Zakończenie * Bibliografia * Indeks nazwisk *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54849 (1 egz.)
Kaucja: 32,30 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej