Wsparcie społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(67)
Forma i typ
Książki
(66)
Publikacje naukowe
(28)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Proza
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(85)
wypożyczone
(12)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(5)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(19)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(3)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(46)
Autor
Ackerman Robert J
(3)
Rossowski Dariusz
(3)
Cieślak Roman
(2)
Kijak Remigiusz (1979- )
(2)
Kirenko Janusz
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Sarvìra Anna (1986- )
(2)
Szluz Beata
(2)
Szluz Beata (1968- )
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Thito Philippe
(2)
Becelewska Daniela
(1)
Bjorkoe Jens Aage (1946- )
(1)
Borski Maciej
(1)
Brac Krzysztof
(1)
Bratos-Stępień Małgorzata
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Byra Stanisława
(1)
Cali Davide (1972- )
(1)
Carroll David (1942- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dimmitt Melanie
(1)
Dodziuk Anna (1947- )
(1)
Dolata Dorota (pedagogika)
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dyrda Beata (1968- )
(1)
Dąbrowska Anna (1965- )
(1)
Fengler Jörg (1944- )
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Glinowiecki Mateusz
(1)
Grotowska-|Leder Jolanta
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Grądzki Rafał
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hajduk Barbara
(1)
Hajduk Edward
(1)
Jagielska Beata
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Janowicz Anna
(1)
Janus Edyta
(1)
Jaraczewska Jadwiga M
(1)
Jucewicz Agnieszka (1976- )
(1)
Juczyński Zygfryd
(1)
Kacperczyk Anna
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kaczorowski Jan
(1)
Kalinowski Mirosław (1962- )
(1)
Kaszyński Hubert
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Komerski Grzegorz
(1)
Kotarski Hubert
(1)
Latoś Dariusz
(1)
Lisssy Kara
(1)
Maciejewska Olga
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Marynowicz - Hetka Ewa. Biblioteka Pracownika Socjalnego
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- ). Biblioteka Pracownika Socjalnego
(1)
Matejek Józefa
(1)
Michałowski Maciej
(1)
Moskal Zbigniew (1953- )
(1)
Mudrecka Irena
(1)
Nalepa Zofia
(1)
Nicewicz-Staszowska Ewa
(1)
Paczkowska Agnieszka (1980- )
(1)
Panasiuk Maria (1949- )
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Pietruszewski Kazimierz
(1)
Plichta Piotr
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Riessman Frank (1924- )
(1)
Róg Anna
(1)
Sarzyńska Ewa
(1)
Siarkiewicz Elżbieta (pedagogika)
(1)
Somà Marco (1983- )
(1)
Spaczyńska Ewa (psycholog)
(1)
Stec Katarzyna (chemia)
(1)
Stojecka-|Zuber Renata
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Szczupał Bernadeta
(1)
Szluz Anna
(1)
Taraszkiewicz-Kotońska Małgorzata
(1)
Urbańska Magda (socjolog)
(1)
Walc Wiesława
(1)
Walęcka-Matyja Katarzyna
(1)
Wielgos-Struck Renata
(1)
Wilczyńska Agnieszka (psycholog)
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Yagisawa Satoshi (1977- )
(1)
Środa Jacek
(1)
Żołądkowicz Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(65)
Luksemburg
(2)
Język
polski
(66)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Terapeuci
(4)
Dzieci
(3)
Młodzież
(3)
Studenci
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Opiekunowie osób upośledzonych
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura belgijska
(2)
Literatura francuska
(1)
Literatura japońska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Wsparcie społeczne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(12)
1989-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Japonia
(1)
Kolumbia
(1)
Kopenhaga (Dania)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(10)
Poradnik
(9)
Praca zbiorowa
(9)
Opracowanie
(7)
Raport z badań
(5)
Opowiadania i nowele
(3)
Podręcznik
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Fantastyka
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura LGBT
(1)
Podręczniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(10)
Medycyna i zdrowie
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Rozwój osobisty
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nowy Początek)
Na okładce: Dla DDA i DDD.
Bibliografia na stronach 323-[326].
Dostępna również jako e-book.
Masz trudności z wyrażaniem uczuć i utrzymywaniem relacji? Czasem nagle wybuchasz i nie wiesz dlaczego? Przewidujesz najgorsze i nie wierzysz w możliwość zmiany na dobre? Nie lubisz krytyki i obawiasz się porażki? Widzisz, że źle gospodarujesz czasem, ale nie potrafisz nic z tym zrobić? Nie potrafisz się całkiem odprężyć i swobodnie się bawić? Jeśli na część z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, być może należysz do ogromnej grupy mężczyzn, których dr Robert Ackerman nazywa "milczącymi synami". Milczący synowie mogą pochodzić z rodzin naznaczonych alkoholizmem, przemocą, perfekcjonizmem, skrajnym chłodem emocjonalnym czy krytycyzmem. Mężczyźni ci rzadko mówią o tym, czego doświadczyli w przeszłości. Wydaje się, że funkcjonują jak wszyscy inni - mają poczucie humoru, są lojalnymi przyjaciółmi i potrafią ciężko pracować - ale tak naprawdę wnoszą swoje cierpienie w każde miejsce, do którego docierają w życiu. Dr. Ackerman jest jednym z nich i jak nikt inny wie, jak pokonać problemy, z którymi się borykają. W tej książce, będącej silnym wsparciem dla mężczyzn, pomaga też kobietom wreszcie zrozumieć, co czują ich partnerzy, synowie czy przyjaciele. Jeśli jesteś mężczyzną, ta książka może być o tobie. Jeśli jesteś kobietą, może ona być o kimś, kogo kochasz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 15.09.2022)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21854 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyrosnąć z DDA / Robert J. Ackerman ; przekład: Dariusz Rossowski. - Wydanie I. - Łódź : Feeria Wydawnictwo, 2020. - 350, [1] strona ; 21 cm.
Na okładce: wsparcie dla dorosłych córek alkoholików.
Mam nadzieję, że ta książka oraz spostrzeżenia dorosłych córek alkoholików będą dla ciebie pomocą. Zasługujesz na to. Ľ Czy wciąż zdarza ci się rezygnować z własnych potrzeb na rzecz cudzych? Ľ Za wszelką cenę dążysz do perfekcji w tym, co robisz? Ľ Szukasz u innych potwierdzenia swojej wartości? Ľ Wciąż czujesz niewyjaśnione napięcie i niepokój? Dorastanie w rodzinie alkoholowej odciska głębokie piętno na psychice. By jakoś poradzić sobie w dzieciństwie, musiałaś wypracować sztywne schematy reagowania. Dzięki nim stałaś się "mistrzynią przetrwania". Dziś te mechanizmy są już niepotrzebne, ale tobie trudno się od nich uwolnić i wciąż odgrywasz dawną rolę. Doktor Robert J. Ackerman, który od kilkudziesięciu lat pomaga dorosłym córkom alkoholików zrozumieć siebie, zaakceptować skomplikowaną przeszłość i rozpocząć proces zdrowienia, przekonuje, że mają one wystarczająco dużo siły i wytrwałości, by poradzić sobie z dawnymi zranieniami i prowadzić satysfakcjonujące życie. Dowodzą tego bezpośrednie relacje jego pacjentek. Dzielą się one w tej książce swoimi trudnymi przeżyciami i na własnym przykładzie pokazują, że choć niełatwo jest "na nowo poskładać wartości, zaufanie i miłość", to można nauczyć się rozumieć i akceptować własne emocje oraz odzyskać wiarę w siebie i świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58457 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyrosnąć z DDA / Robert J. Ackerman ; przekład: Dariusz Rossowski. - Wydanie II. - Łódź : Feeria Wydawnictwo, 2021. - 350, [1] strona ; 21 cm.
Mam nadzieję, że ta książka oraz spostrzeżenia dorosłych córek alkoholików będą dla ciebie pomocą. Zasługujesz na to. Czy wciąż zdarza ci się rezygnować z własnych potrzeb na rzecz cudzych? Za wszelką cenę dążysz do perfekcji w tym, co robisz? Szukasz u innych potwierdzenia swojej wartości? Wciąż czujesz niewyjaśnione napięcie i niepokój? Dorastanie w rodzinie alkoholowej odciska głębokie piętno na psychice. By jakoś poradzić sobie w dzieciństwie, musiałaś wypracować sztywne schematy reagowania. Dzięki nim stałaś się "mistrzynią przetrwania". Dziś te mechanizmy są już niepotrzebne, ale tobie trudno się od nich uwolnić i wciąż odgrywasz dawną rolę. Doktor Robert J. Ackerman, który od kilkudziesięciu lat pomaga dorosłym córkom alkoholików zrozumieć siebie, zaakceptować skomplikowaną przeszłość i rozpocząć proces zdrowienia, przekonuje, że mają one wystarczająco dużo siły i wytrwałości, by poradzić sobie z dawnymi zranieniami i prowadzić satysfakcjonujące życie. Dowodzą tego bezpośrednie relacje jego pacjentek. Dzielą się one w tej książce swoimi trudnymi przeżyciami i na własnym przykładzie pokazują, że choć niełatwo jest "na nowo poskładać wartości, zaufanie i miłość", to można nauczyć się rozumieć i akceptować własne emocje oraz odzyskać wiarę w siebie i świat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(BPS Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Bibliogr. s. 204-208.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47114 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4478, 389 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9766, 5694 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach [258]-277.
Zasadniczym celem opracowania jest próba ukazania poszczególnych form wsparcia, jakiego państwo udziela osobom z niepełnosprawnościami. Już sam jego tytuł "Publiczne formy wspierania opiekunów osób z niepełnosprawnościami" świadczy o uniwersalnym i holistycznym charakterze pracy. Wydaje się także, że jest to opracowanie, które po raz pierwszy w sposób kompleksowy podejmuje problematykę wsparcia dokonywanego przez organy władzy publicznej na rzecz opiekunów osób z niepełnosprawnościami. Do tej pory przedmiotem badań doktryny prawa były bowiem wyłącznie kwestie związane ze wspieraniem osób z niepełnosprawnościami. Problem pogorszenia sytuacji osób im bliskich, które "skazane są" na koegzystencję z nimi i ich wspieranie, jest praktycznie nieobecny w literaturze prawniczej. Ma on przy tym wyraźnie interdyscyplinarny charakter. O ile bowiem nauka prawa praktycznie nie odnosi się do społecznych uwarunkowań funkcjonowania opiekunów osób z niepełnosprawnościami, o tyle kwestia ta, w różnych oczywiście aspektach, jest przedmiotem zainteresowania pedagogiki, psychologii, socjologii, polityki społecznej czy ekonomii. Nie można zatem, dokonując analizy istniejących rozwiązań normatywnych, abstrahować od dokonań innych nauk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wolfie Black i kojocie serce / Krzysztof Brac. - Wydanie pierwsze. - Gdynia : Manufaktura Słów, 2022. - 234, [2] strony ; 21 cm.
Trzymasz właśnie w dłoni książkę o poszukiwaniu własnej tożsamości, akceptacji przez otoczenie i dojrzewaniu.
Czy Wolfie pogodzi się ze swoją orientacją? Czy znajdzie wsparcie u przyjaciół? Kto stoi za śmiercią jego rodziców? I co ma z tym wspólnego nowy, tajemniczy sąsiad?
Przed Tobą historia o zwierzętach i ich ludzkich dramatach. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czynniki warunkujące poczucie przeciążenia pracą a spostrzegana jakość życia w okresie środkowej dorosłości / Małgorzata Bratos-Stępień. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, copyright 2023. - 194, [3] strony : ilustracje, wykresy, tabele ; 23 cm.
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia na stronach [183]-190.
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Książka łączy w sobie dwa obszary: psychologię pracy oraz psychologię jakości życia. Dotyczy powszechnego dziś problemu przeciążenia pracą, jego genezy oraz konsekwencji. W szczególności ilustruje związek subiektywnej oceny przeciążenia pracą z subiektywną oceną jakości życia, jego podmiotowe Czytelnik
Czytelnik znajdzie w niej opis następujących zagadnień: stresory zawodowe i konsekwencje ich działania, przeciążenie pracą w perspektywie obiektywnej i subiektywnej (ilościowe i jakościowe), rozróżnienie między przeciążeniem pracą a pracoholizmem, uwarunkowania subiektywnej oceny jakości życia opisane jako aktywna vs. pasywna postawa wobec życia.
Poza obszerną analizą teoretyczną przedstawione zostały wyniki badań przeprowadzonych w środowisku lekarzy w okresie środkowej dorosłości.
Książka może stanowić lekturę zarówno dla przedstawicieli środowiska akademickiego, zainteresowanych takimi dziedzinami naukowymi jak psychologia pracy i organizacji oraz psychologia jakości życia, jak i psychologów praktyków. Ponadto może być przydatna dla specjalistów z obszaru HR w zakresie doboru pracowników i zarządzania nimi. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej BPS)
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 141-149.
Książka w przystępny sposób przedstawia:1) podstawowe zagadnienia definiujące zdrowie psychiczne oraz chorobę psychiczną2) opis funkcji, celów i zadań pracowników socjalnych oraz innych profesjonalistów społecznych w pracy z osobami chorującymi psychicznie i ich rodzinami,3) syntetyczną charakterystykę instytucji leczenia, terapii, rehabilitacji oraz wsparcia środowiskowego dla tej grupy osób potrzebujących,4) opis dyskutowanych współcześnie (również w Polsce) zagadnień z zakresu ochrony zdrowia psychicznego.Książka adresowana jest do pracowników socjalnych oraz innych profesjonalistów społecznych zajmujących się problematyką wsparcia dla osób chorujących psychicznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdrowie i choroba : problemy teorii, diagnozy i praktyki / redakcja naukowa: Jerzy M. Brzeziński, Lidia Cierpiałkowska. - Wydanie pierwsze. - Gdańsk ; Sopot : GWP, 2008. - XXXII, [2] strony, 565 [1] strona : ilustracje ; 25 cm.
Na stronie tytułowej: Prace dedykowane pani profesor Helenie Sęk.
Bibliogragfia przy pracach, wykaz publlikacji H. Sęk na stronach XXI-[XXXIII]. Indeksy.
Zdrowie i choroba to zbiór artykułów prezentujących wyniki prac badawczych i efekty rozważań teoretycznych z zakresu psychologii zdrowia i psychologii klinicznej. Grono znakomitych autorów - wybitni polscy psychologowie - przedstawia różne aspekty zdrowia i choroby, wyjaśniając między innymi źródła i mechanizmy funkcjonowania człowieka w zdrowiu, prezentując modele i działania prozdrowotne i terapeutyczne, wymiary diagnozy, problematykę stresu, mobbingu i wypalenia zawodowego oraz związek tych zjawisk z jakością życia. Książka ta przedstawia najnowsze badania z zakresu psychologii zdrowia, ujęte w pięć obszernych części
Profesor Helena Sęk - psycholog kliniczny i profesor uniwersytetu * Wykaz publikacji Profesor Heleny Sęk z lat 1965-2008 * CZĘŚĆ I ZDROWIE I CHOROBA - MODELE I DZIAŁANIA PROZDROWOTNE I TERAPEUTYCZNE * Kulturowy wymiar kategorii choroby (Krystyna Zamiara) * Zdrowe społeczeństwo (Janusz Grzelak) * Od ogólnych do specyficznych przekonań o własnej skuteczności - utrzymywanie i odzyskiwanie zdrowia w świetle teorii społeczno-poznawczej (Aleksandra Łuszczyńska. Ralf Schwarzer) * Co z tym zdrowiem? Pytania ważne i mniej ważne (Tomasz Pasikowski) * Zaburzenia tożsamości. Rozważania teoretyczne i kliniczne (Stanisław Steuden) * Zasoby duchowe człowieka a zdrowie somatyczne (Irena Heszen) * Rehabilitacja osób chorych psychicznie. Propozycje działań dla psychologów klinicznych (Stanisław Kowalik) * Relacja i przymierze terapeutyczne a efektywność psychoterapii (Lidia Cierpiałowska) * Strategia samoutrudniania - zjawisko z pogranicza psychologii społecznej i klinicznej (Dariusz Doliński) * Zabawa a zdrowie. Psychologiczne a kulturoznawcze pojęcie zabawy (Jan Grad) * Dylematy i kontrowersje dotyczące uzależnień (Zygfryd Juszczyński) * CZĘŚĆ II STRES - MOBBING - WYPALENIE ZAWODOWE - JAKOŚĆ ŻYCIA * Indywidualny kontekst poczucia koherencji (Władysław Łosiak) * Mobbing w miejscu pracy - czynniki ryzyka i konsekwencje (Lidia Grzesiuk) * Osobowość a wypalenie zawodowe (Jan Sterlau) * Wsparcie społeczne a wypalenie zawodowe - nowe perspektywy badań (Roman Cieślak, Charles B. Benight) * Ryzyko związane z wykonywaniem zawodu terapeuty seksuologa (Maria Beisert) * Czy jakość życia kobiet z chorobą niedokrwienną jest gorsza niż jakość życia mężczyzn? ( Kazimierz Wrześniewski) * CZĘŚĆ III ROZWÓJ A WSPARCIE * Co psychologowie wiedzą o naturze człowieka (Piotr Oleś) * Wyczerpanie z perspektywy zasobowych koncepcji regulacji zachowania (Wiesław Łukaszewski) * Zagubieni w dorastaniu (Irena Obuchowska) * O różnym rozumieniu "równych szans" edukacyjnych (Zbigniew Kwieciński) * O różnych obliczach wsparcia emocjonalnego raz jeszcze ( Wojciecj Poznaniak) * CZĘŚĆ IV WYMIARY DIAGNOZY * Architektura osobowości - czym jest i jakie rozumienie osobowości proponuje (Krystyna Drat-Ruszczak) * Inteligencja i intuicja. Komplementarność w strukturze zdolności umysłowych (Czesław S. Nosal) * Czy Blaszany Drwal znajdzie serce? O starym sporze z nowej perspektywy (Elżbieta Hornowska, Władysław Jacek Paluchowski) * Etyczny wymiar diagnozy psychologicznej - kontekst edukacji (Jerzy Marian Brzeziński) * CZĘŚĆ V WAŻNE PRZYPOMNIENIA * Prawda ma strukturę fikcji. Breuerowska metoda katartyczna prekursorską metodą psychoterapeutyczną (Ryszard Stachowski) * Ernst Kris o twórczości i sztuce (Michał Srasiakiewicz) * Poznańskie początki eksperymentalnych badań nad stresem w Polsce i ich kontynuacje (Zbigniew Pleszewski) * Indeks osobowy * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Duży problem / Davide Cali, Marco Soma ; z języka francuskiego przełożyła Ewa Nicewicz. - Wydanie pierwsze. - Toruń : Tako, 2023. - [27] stron : ilustracje ; 31 cm.
Pewnego ranka w krainie motyli z nieba spada dziwna rzecz. Skrzydlaci mieszkańcy łąki badają tajemniczy obiekt. Dorośli dochodzą do wniosku, że jest to ogromny problem, którego należy się pozbyć. Gdy tak debatują, jakaś mała dziewczynka dotyka dziwnego przedmiotu i oznajmia: "Mmm... Smakuje jak miód!". Po chwili z wielkiego problemu zostaną tylko okruchy... A wszystko dzięki dzieciom! Książka uzmysławia, że brak uprzedzeń i ciekawość świata bardzo pomagają w rozwiązywaniu życiowych problemów. Lektura wzbogacająca czytelników w każdym wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wsparcie społeczne, stres i zdrowie / redakcja naukowa Helena Sęk i Roman Cieślak ; tłumacz Jacek Suchecki. - Wydanie I - 5 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 246, [1] strona : rysunki, wykresy, tablice ; 21 cm.
(Nowe Tendencje w Psychologii ; t. 9)
Bibliografia na stronach 206-[242].
Podręcznik przeznaczony dla studentów psychologii i kierunków pedagogicznych, a także dla terapeutów i psychologów.
Tekst częściowo tłumaczony z języka angielskiego, niemieckiego.
Czy każda pomoc i w każdej sytuacji wspiera? Jakie są rodzaje, mechanizmy i formy wsparcia społecznego? Od czego zależy skuteczność udzielanej pomocy? Autorzy książki, analizując proces i mechanizmy wsparcia społecznego, próbują wyjaśnić, w jakich warunkach wsparcie społeczne sprzyja zdrowiu jednostki i czy ułatwia radzenie sobie ze stresem. Książka - napisana przez znanych zagranicznych i polskich badaczy tego zjawiska - ukazuje teoretyczne i metodologiczne podstawy poszukiwań badawczych i prezentuje najnowsze dane na temat skutecznych form udzielania wsparcia osobom potrzebującym, np. przeżywającym stres w pracy, borykającym się z chorobą nowotworową, niedokrwienną, ze śmiercią najbliższych, bezrobociem czy ofiarom klęsk żywiołowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58258 (1 egz.)
Kaucja: 35,77 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach289-[343]. Indeks.
W książce podjęto problematykę zasobów osobistych i społecznych wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych i ustalenia ich związku z dobro-stanem psychicznym. Autorka omawia znaczenie zasobów psychospołecznych w życiu człowieka oraz przybliża ich resocjalizacyjny potencjał. Wskazuje także na sytuacji, w której wtórna socjalizacja osób dorastających odbywa się w separacji od zewnętrznych, naturalnych środowisk życia. Odwołując się do literatury przedmiotu, ukazuje niekorzystny wpływ izolacji instytucjonalnej na zdrowie psychiczne adolescentów. Na tej podstawie i z uwzględnieniem wyników badań własnych przedstawia nowe rozwiązania w pracy z młodzieżą przebywającą w placówkach resocjalizacyjnych. Proponuje kierunki zmian koncentrujące się na rozwoju dobrostanu psychicznego oraz rekomenduje adekwatne programy, które z powodzeniem stosowane są w wielu krajach świata. Publikacja skierowana jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków. Będzie szczególnie przydatna dla studentów kierunków pedagogicznych i pracy socjalnej, pedagogów szkolnych, kuratorów sądowych oraz kadry pedagogicznej instytucji wychowawczych i resocjalizacyjnych. "Autorka, sięgając zwłaszcza do podstaw współczesnej psychologii pozytywnej oraz do pedagogiki resocjalizacyjnej – w jej wymiarze teoretycznym i praktycznym – skonstruowała projekt badawczy koncentrujący się na poszukiwaniu u wykolejających się wychowanków nie deficytów socjalizacyjnych, a tkwiących w nich zasobów psychospołecznych stanowiących punkt wyjścia podejmowanych odpowiednich działań opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. Dzięki takiemu właśnie ujęciu praca ta jest swoistym novum wśród licznych dzisiaj opracowań powstających w obszarze pedagogiki resocjalizacyjnej”. Z recenzji prof. dr. hab. Wiesława Ambrozika Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biała Plama)
Dla większości z nas oczekiwanie na dziecko jest czasem wyjątkowej radości. Czasami jednak wydarza się faktycznie coś wyjątkowego i cały nasz świat ulega ogromnej zmianie - nasze dziecko rodzi się z jakimś rodzajem niepełnosprawności. Dla wielu rodziców to szok. Wielu z nich będzie zmagać się od teraz z codziennymi wyzwaniami, które mogą prowadzić do zmęczenia, wyczerpania, depresji, rozpadów rodzin.Melanie Dimmitt napisała szczery poradnik dla wszystkich osób, które muszą odnaleźć się w świecie, w którym pojawia się dziecko z niepełnosprawnością. Korzystając z własnych doświadczeń oraz doświadczeń innych rodziców krok po kroku próbuje uspokoić lęki i niepokoje matek i ojców.Dzięki wskazówkom i radom specjalistów dzieli się strategiami radzenia sobie nie tylko z procesem wychowawczym, ale również z obsesyjnymi myślami: "dlaczego mnie się to przydarzyło", "czy kiedykolwiek będziemy szczęśliwi", "czy przetrwa nasz związek".Melanie Dimmitt:Zdecydowałam się napisać tę książkę, ponieważ moim zdaniem w światku niepełnosprawności, w kręgu rodzin dzieci o specjalnych potrzebach stanowczo zbyt mało uwagi poświęca się samopoczuciu rodziców.Napisałam tę książkę dla osoby, jaką byłam przed dwoma laty. Dla mam i ojców zmagających się ze skomplikowanymi opisami USG, w których pojawia się sformułowanie wysokie ryzyko. Dla ludzi spędzających pierwsze tygodnie i miesiące rodzicielstwa na oddziałach intensywnej terapii i w poczekalniach niezliczonych specjalistów. Dla osób pełnych nadziei, których optymizm zaczyna się kruszyć pod naporem suchych danych medycznych.Napisałam ją dla wszystkich którzy wbrew sobie, z krzykiem na ustach i strachem w sercu zostali wessani w świat dzieci o specjalnych potrzebach. Pisałam również z myślą o rodzicach rodziców - o dziadkach - oraz o bliższych i dalszych krewnych, o przyjaciołach, o każdym, kto rozpaczliwie pragnie zrozumieć i pomóc, a za cholerę nie wie, jak się do tego zabrać ani od czego zacząć.Dorota Zawadzka - psycholożka rozwojowa, doradczyni rodzinnaTa książka to przewodnik. Przewodnik po wędrówce, na którą nikt nie chce wyruszać. Wasza droga to wychowanie dziecka z niepełnosprawnością. Szlak jest trudny, ale nie idziecie sami. Jest z wami osoba, którą kochacie najbardziej na świecie. Wasze dziecko.Jestem pewna, że każdy kto przeczyta tę książkę, zrozumie, że narodziny dziecka z niepełnosprawnością - w przypadku autorki chłopca z porażeniem mózgowym - to nie koniec świata, ale początek niezwykłej, wspaniałej więzi. Czy będziecie płakać? Pewnie tak. Czy będziecie się wściekać na świat, że jest niesprawiedliwy? Na pewno.Na pewno też nie pożałujecie, że przeczytaliście opowiedziane autorce historie wspaniałych ludzi, rodziców i dzieci dotkniętych niepełnosprawnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21424 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 189-192.
Książka przeznaczona jest dla pracowników socjalnych i asystentów rodziny, stykających się na co dzień z rodzinami, w których ktoś nadużywa alkoholu lub jest od niego uzależniony. Przedstawia w sposób pogłębiony proces zmiany, jakiej podlegają takie rodziny, i wskazuje, jak całościowa perspektywa ułatwia towarzyszenie rodzinie na kolejnych etapach. Autorki zajmują się także trudnym procesem nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z rodziną alkoholową oraz motywowaniem jej do zmiany, zaś osoby uzależnionej do trzeźwienia. Czytelnik znajdzie tu wiele praktycznych wskazówek, także w obszarze pomocy dla osób współuzależnionych i dzieci, również gdy są one ofiarami przemocy. Osiąganiu konstruktywnej zmiany sprzyja pozyskiwanie sojuszników - służy temu omówienie mapy lokalnych zasobów. Przy kolejnych tematach przedstawione zostały pułapki i zagrożenia procesu pomagania, podsumowane w zakończeniu, z towarzyszeniem sposobów ich unikania i środków zaradczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 317)
Bibliografia na stronach 281-293.
Jak funkcjonują DDA i jak postrzegają siebie w różnych relacjach społecznych; jakie mają trudności indywidualne, w związkach intymnych, relacjach z rodzicem uzależnionym i niepijącym, jak oceniają wsparcie społeczne i jakiej pomocy wciąż oczekują.We współczesnej literaturze przedmiotu nie ma wielu odwołań do wątku związanego z funkcjonowaniem dorosłych osób wychowywanych w rodzinie alkoholowej. Autorka przedstawia podstawy teoretyczne oraz wyniki badań własnych związanych z funkcjonowaniem DDA, charakteryzuje poszczególne osoby tworzące rodzinę alkoholową oraz rodzinę taką jako całość. Przedstawia analizę postrzegania przez dorosłe dzieci alkoholików swojego funkcjonowania w różnych relacjach społecznych, a przede wszystkim ich ocenę otrzymanego wsparcia społecznego i obszarów, w których wciąż oczekują pomocy.Wiedza dotycząca dorosłego życia osób wychowywanych w rodzinie alkoholowej, zwłaszcza ich percepcja związana z efektywnością wsparcia im (nie)udzielanego, może być wskazówką do pracy specjalistów z tą grupą osób w celu podejmowania jak najefektywniejszych działań pomocowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20970 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Książka podejmuje problem szczególnego rodzaju edukacji - edukacji zdalnej - dla szczególnych osób - ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Głos zabierają w niej zarówno nauczyciele, terapeuci, rodzice i wychowawcy prowadzący zdalną edukację - jak i osoby z niepełnosprawnościami, które nie tylko przedstawiają własne potrzeby, ale i rozwiązania mogące poprawić jakość tego rodzaju kształcenia.Nauczanie zdalne pozostanie z nami dłużej niż pandemia - dlatego tę publikację polecamy serdecznie nauczycielom, terapeutom, rodzicom, studentom kierunków nauczycielskich i wszystkim osobom zainteresowanym wykorzystaniem nowoczesnych technologii komunikowania w edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Są to pierwsze tak duże polskie badania jakościowe z obszaru pedagogiki zdolności, odnoszące się do powszechnej praktyki edukacyjnej. (...) Autorka w interesujący sposób przedstawiła doświadczenia innych krajów w obszarze kształcenia uczniów zdolnych - jest to bardzo wartościowy poznawczo fragment, ponieważ niektóre systemy są w Polsce zaprezentowane po raz pierwszy. (...) Książka stanowi znakomity przykład metodologiczny - pokazanie różnic w badaniu tej samej rzeczywistości przy zastosowaniu różnych metod. (...) Czas przeprowadzenia badań i opublikowania książki sprzyja monitorowaniu zmian wprowadzanych w systemie wsparcia ucznia zdolnego od roku szkolnego 2011/12". [z recenzji wydawniczej prof. nadzw. dr hab. Teresy Gizy ] Bohaterem książki Beaty Dyrdy jest uczeń zdolny, niezwykle barwna postać naszych czasów; postać-marzenie milionów rodziców i dziesiątków tysięcy nauczycieli. Tożsamość tego bohatera na kartach tej znakomitej książki krystalizuje wiele współczesnych problemów i kontrowersji współczesnej edukacji. (...) Mogę stwierdzić jednoznacznie, że badania stanowią niezaprzeczalny i oryginalny wkład dr Beaty Dyrdy do pedagogiki zdolności i to zarówno na poziomie polskich, jak i europejskich nauk o edukacji. (...) Pragnę też stwierdzić, że narracje Autorki są dynamiczne i otwarte; dając czytelnikowi możliwość dokonania własnych interpretacji omawianych zagadnień. (...) Wpisując się w założenia społecznego konstruktywizmu, dr Beata Dyrda znakomicie pokazuje - zarówno w części teoretycznej, jak i badawczej - w jaki sposób kategoria zdolności sama w sobie oraz postać ucznia zdolnego są (re)konstruowane zarówno na poziomie społecznym (w tym także instytucjonalnym) oraz-jednostkowym. [z recenzji wydawniczej prof. zw. dra hab. Zbyszko Melosika]
Wstęp * Rozdział 1. Problematyka zdolności i ucznia zdolnego w pedagogice - pojęcia i koncepcje teoretyczne * 1.1. Pojęcie zdolności i koncepcje zdolności - próba syntezy * 1.2. Kształtowanie się pedagogiki zdolności jako subdyscypliny pedagogicznej * 1.3. Uczeń zdolny jako przedmiot zainteresowań pedagogiki zdolności * Rozdział 2. Problematyka zdolności i jednostek zdolnych w perspektywie socjologiczno-pedagogicznej i ekonomicznej * 2.1. Zdolności i jednostki zdolne w kontekście socjokulturowym * 2.2. Problematyka zdolności i jednostek zdolnych w ujęciu ekonomicznym * Rozdział 3. Prawne podstawy kształcenia uczniów zdolnych * 3.1. Kształcenie uczniów zdolnych w kontekście prawa międzynarodowego * 3.2. Kształcenie uczniów zdolnych w dokumentach polskiego prawa oświatowego * Rozdział 4. Kształcenie i wspieranie rozwoju jednostek zdolnych w wybranych państwach świata * 4.1. Kształcenie uczniów zdolnych w systemie oświaty Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej * 4.2. Kształcenie uczniów zdolnych w europejskich systemach oświatowych * 4.3. Kształcenie uczniów zdolnych w innych krajach świata * 4.4. Kształcenie uczniów zdolnych a procesy standaryzacji * 4.5. Wybrane standardy w zakresie pracy z uczniami zdolnymi * 4.6. Najważniejsze światowe tendencje w kształceniu uczniów zdolnych * Rozdział 5. Współczesna szkoła jako środowisko rozwoju zdolności uczniów * 5.1. Przegląd badań nad szkołą jako inhibitorem zdolności i uzdolnień uczniów * 5.2. Szkoła wspierająca rozwój zdolności uczniów * 5.3. Rola nauczyciela ucznia zdolnego - charakterystyki osobowościowe i kompetencyjne * 5.4. Przygotowanie zawodowe nauczycieli do pracy z uczniem zdolnym * Rozdział 6. Społeczno-kulturowe i środowiskowe perspektywy zjawiska syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych (SNOS) * 6.1. Trudności definicyjne oraz kryteria identyfikacji uczniów z syndromem nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.2. Charakterystyki uczniów z syndromem nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.3. Uwarunkowania środowiska rodzinnego a problem zaniżonych osiągnięć * 6.4. Relacje interpersonalne w grupie rówieśniczej a problem zaniżonych wyników w nauce * 6.5. Uwarunkowania środowiska szkolnego a problem zaniżonych osiągnięć * 6.6. Zróżnicowanie środowiska kulturowego a problem zaniżonych osiągnięć * 6.7. Uczniowie zdolni ze specyficznymi problemami w nauce a problem syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.8. Działania interwencyjne wobec uczniów zdolnych z syndromem nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.9. Próba syntezy i wskazówki do dalszych badań nad problemem * Rozdział 7. Metodologiczne podstawy badań własnych * 7.1. Teoretyczne podstawy wspomagania i wspierania rozwoju człowieka - ujęcia psychopedagogiczne * 7.2. Metodologiczne założenia koncepcji badań własnych edukacyjnego wspierania rozwoju uczniów zdolnych * 7.3. Typ i przedmiot badań własnych * 7.4. Cele, problematyka i procedura badawcza * 7.5. Dobór próby badawczej i organizacja badań * Rozdział 8. Instytucjonalne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych w badaniach własnych * 8.1. Charakterystyka badanych szkół * 8.2. Organizacja pracy szkoły w zakresie pracy z uczniami zdolnymi w świetle zapisów wewnątrzszkolnych dokumentów prawa oświatowego * 8.3. Wspieranie rozwoju uczniów zdolnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej szkoły * 8.4. Wybrane egzemplifikacje wewnątrzszkolnych specjalnych projektów i nowatorskich działań w zakresie rozwijania zdolności i uzdolnień uczniów - przykłady dobrej praktyki * 8.5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom zdolnym - narracje badanych pedagogów w zakresie wspierania rozwoju uczniów zdolnych * Rozdział 9. Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych w szkole w percepcji badanych nauczycieli * 9.1. Struktura badanej grupy nauczycieli * 9.2. Obraz ucznia zdolnego w teoriach implicite badanych nauczycieli * 9.2.1. Pozytywne zachowania uczniów zdolnych w percepcji badanych nauczycieli * 9.2.2. Negatywne zachowania uczniów zdolnych w percepcji badanych nauczycieli * 9.2.3. Działania wychowawcze podejmowane przez nauczycieli wobec negatywnych zachowań uczniów zdolnych * 9.3. Ocena kompetencji merytoryczno-metodycznych w zakresie pracy z uczniem zdolnym posiadanych przez badanych nauczycieli * 9.4. Deklarowane formy i metody pracy z uczniem zdolnym stosowane przez badanych nauczycieli * 9.5. Trudności organizacyjno-dydaktyczno-wychowawcze w pracy z uczniami zdolnymi w opinii badanych nauczycieli * 9.6. Rodzaje zdolności, uzdolnień uczniów a percepcja nauczycieli w zakresie wspierania ich rozwoju w szkole * 9.7. Oferta dydaktyczno-wychowawcza dla uczniów zdolnych w badanych szkołach w opinii nauczycieli * 9.8. Specjalne potrzeby uczniów zdolnych w opinii badanych nauczycieli * 9.9. Działania pedagoga szkolnego podejmowane w szkołach w opinii badanych nauczycieli * 9.10. Ocena współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczna w zakresie opieki nad uczniem zdolnym przez badanych nauczycieli * 9.11. Wiedza i doświadczenia badanych nauczycieli związane z występowaniem syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 9.12. Nauczycielska ocena działań podejmowanych w szkole oraz postulaty badanych w zakresie powinności szkoły w pracy z uczniami zdolnymi * 9.13. Potrzeba standardów w zakresie pracy z uczniami zdolnymi w opinii badanych nauczycieli * 9.14. Zróżnicowanie badanych nauczycieli w zakresie stopnia samooceny kompetencji diagnozowania zdolności i uzdolnień uczniów z uwzględnieniem zmiennych: płeć, staż pracy i lokalizacja szkoły * 9.15. Zróżnicowanie badanych nauczycieli w zakresie stopnia samooceny wiedzy i umiejętności metodycznych w pracy z uczniami zdolnymi z uwzględnieniem zmiennych: płeć, staż pracy i lokalizacja szkoły * Rozdział 10. Wspieranie rozwoju zdolności i uzdolnień w narracjach biografii edukacyjnych badanych uczniów zdolnych * 10.1. Dzieciństwo i sytuacja rodzinna uczniów zdolnych * 10.2. Identyfikacja zdolności i uzdolnień w narracjach badanych uczniów zdolnych * 10.3. Środowisko szkolne w narracjach uczniów zdolnych * 10.4. Rola instytucji pozaszkolnych we wspieraniu uzdolnień uczniów * 10.5. Relacje uczniów zdolnych z rówieśnikami * 10.6. Czas wolny i zainteresowania uczniów zdolnych * 10.7. Samoocena i obraz siebie badanych uczniów zdolnych * 10.8. Przeszkody i ograniczenia w rozwoju zdolności i uzdolnień u badanych uczniów * 10.9. Sukcesy i autorytety jako wsparcie rozwoju zdolności i uzdolnień uczniów * 10.10. Aspiracje i plany rozwojowe w narracjach badanych uczniów zdolnych * Podsumowanie i wnioski ukierunkowane na optymalizację procesu edukacyjnego wspierania rozwoju uczniów zdolnych * Aneks 1. Wybrane fragmenty analizowanych dokumentów * Aneks 2. Zestawienie badanych osób zdolnych z uwzględnieniem wieku, płci, rodzaju zdolności i uzdolnień, szczebla edukacji, miejsca zamieszkania i sytuacji rodzinnej * Aneks 3. Narzędzia badawcze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Współczesnej Psychoterapii)
Bibliografia strony 193-207.
Książka adresowana jest do terapeutów, ale nie tylko. Skierowana jest do wszystkich osób, które zawodowo lub bezinteresownie poświęcają się innym ludziom, wspierając, doradzając, wychowując, terapeutyzując, lecząc, opiekując się, ucząc i pielęgnując innych. Są to między innymi:: psychologowie i psychoterapeuci, psychiatrzy i lekarze innych specjalności, pielęgniarki i salowe, fizjoterapeuci, nauczyciele, pedagodzy, pracownicy socjalni, księża, policjanci, prawnicy, ludzie, którzy zajmują się fizycznie lub psychicznie upośledzonym członkiem rodziny.
CZĘŚĆ 1:: * POMAGANIE * 1. Dlaczego pomagamy? * 2. Zachowania wspomagające * 3. Definicja i przykłady deformacji osobowości jako konsekwencji wykonywania zawodu * 4. Teorie zawodowej deformacji osobowości * CZĘŚĆ 2:: * OBCIĄŻENIE * 5. Obciążenie przez samego siebie * 6. Obciążenie w związku partnerskim * 7. Obciążenie przez klientów * 8. Obciążenie w zespole współpracowników * 9. Obciążenie przez instytucje * 10. Wypalenie, syndrom wyczerpania * 11. Obciążenie i wypalenie w różnych zawodach związanych z pomaganiem * CZĘŚĆ 3:: * ZAWODOWA DEFORMACJA OSOBOWOŚCI * 12. Autodeformacja * 13. Deformacja w związku partnerskim, rodzinie i kręgu przyjaciół * 14. Deformacja w kontakcie z klientami * 15. Deformacja wśród personelu i w instytucji * 16. Zaburzenia w kontaktach z kolegami * CZĘŚĆ 4:: * POKONYWANIE PROBLEMÓW * 17. Higiena psychiczna * 18. Radzenie sobie * 19. Oparcie społeczne * 20. Superwizja * 21. Interwencja w obrębie zespołu i instytucji * CZĘŚĆ 5:: * SPOTKANIE Z SAMYM SOBĄ * Aneks 1:: Badanie zależności między wiekiem a wyborem zawodu * Aneks 2:: Badanie obciążenia i sposoby jego redukcji * Aneks 3. Badanie reakcji terapeutów na fikcyjną wypowiedź klienta lub partnera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21074 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 152.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10392 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej