Kultura organizacyjna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(8)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(8)
Autor
Adrjan Beata
(1)
Białek Maria (tłumaczka)
(1)
Budnik Monika
(1)
Daisley Bruce
(1)
Hryniewicz Janusz Tadeusz
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kamińska-Radomska Irena
(1)
Konieczniak Marek
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Krannich Marek
(1)
Krawczyk-Antoniuk Olena
(1)
Laloux Frederic (1969- )
(1)
Lyons Daniel (1960- )
(1)
Majewska-Opiełka Iwona
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Meyer Erin (1971- )
(1)
Milczarek Stanisław
(1)
Milewski Piotr (1975- )
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Nowak Anna
(1)
Rost Małgorzata
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Sowińska-Wróbel Agnieszka
(1)
Stanek Aleksandra
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Turek Dariusz
(1)
Wilczyński Jan Zygmunt (1891-1970)
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Zabiciel Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(2)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Menedżerowie
(5)
Przedsiębiorcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Kultura organizacyjna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Japonia
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(2)
Powieść autobiograficzna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-219.
Publikacja jest próbą przedstawienia całościowego obrazu szkoły. Obrazu ilustrującego, jaka szkoła naprawdę jest, a nie: jaka powinna być. Szczególnym założeniem podjętych badań było ukazanie szkoły jako całości, jako żywego organizmu prowadzącego własne życie. Badanie kultury szkoły jest sposobem na odkrycie tej wielokontekstowej całości. [...] kultura jako zespół sądów i przekonań [...] to w ogromnej mierze nieuświadamiany przewodnik po rzeczywistości społecznej każdej grupy (Burszta, 1998, s. 52). Praca jest odpowiedzią na postulowaną przez wielu autorów potrzebę całościowego opisu szkoły we wszystkich przejawach jej codziennego życia (Surzykiewicz, 2000; Berger, Luckmann, 1983; Katz, Kahn, 1979). Jak pisze przytoczony na początku Krzysztof Kruszewski: pisanie o szkole jest ryzykiem. Ryzyko to podjęto z nadzieją, że etnograficzny opis kultury szkoły, według przyjętych założeń teoretycznych i metodologicznych, będzie przyczynkiem do lepszego jej (z)rozumienia.
Rozdział 1 * Szkoła * 1. Teorie szkoły * 1.1. Szkoła w perspektywie socjologicznej * 1.2. Szkoła w perspektywie ideologii edukacyjnych * 1.3. Szkoła w perspektywie organizacyjnej * 2. Krytyka i kryzys szkoły * 3. Polska szkoła w kontekście badań pedagogicznych * Rozdział 2 * Klimat i kultura organizacyjna szkoły * 1. Pojęcia „klimat” i „kultura” * 1.1. Klimat społeczny * 1.2. Kultura * 2. Klimat i kultura szkoły jako kategoria badawcza * 3. Model kultury organizacyjnej Scheina * Rozdział 3 * Metodologia badań * 1. Problematyka badań * 2. Model badawczy * 2.1. Model badań jakościowych * 2.2. Paradygmaty badań jakościowych * 2.3. Tradycje badań jakościowych * 2.4. Metody i strategie zbierania danych * 3. Przebieg i organizacja badań * 3.1. Zbieranie materiału badawczego * 3.2. Analiza materiału badawczego * Rozdział 4 * Związki szkoły z otoczeniem * 1. Obraz szkoły * 1.1. Szkoła mała – misja * 1.2. Szkoła mała – wizerunek * 1.3. Szkoła duża – misja * 1.4. Szkoła duża – wizerunek * 2. Powiązania z innymi instytucjami * 2.1. Powiązania szkoły małej * 2.2. Powiązania szkoły dużej * 3. Granice między szkołą a światem zewnętrznym * 3.1. Szkoła mała a świat zewnętrzny * 3.2. Szkoła duża a świat zewnętrzny * 4. Związki szkoły z otoczeniem – podsumowanie * Rozdział 5 * Ludzka natura * 1. Relacje między nauczycielem a uczniem w procesie kształcenia * 1.1. Relacje w szkole małej * 1.2. Relacje w szkole dużej * 2. Udział uczniów, nauczycieli, rodziców i pracowników administracyjnych w życiu szkoły * 2.1. Uczestnictwo w życiu szkoły małej * 2.2. Uczestnictwo w życiu szkoły dużej * 3. Model ucznia preferowany w badanych szkołach * 3.1. Model ucznia w szkole małej * 3.2. Model ucznia w szkole dużej * 4. Założenia dotyczące natury ludzkiej w badanych szkołach – podsumowanie * Rozdział 6 * Prawda i czas * 1. Założenia dotyczące prawdy w badanych szkołach * 1.1. Prawda w szkole małej * 1.2. Prawda w szkole dużej * 2. Założenia dotyczące czasu w badanych szkołach * 2.1. Czas w szkole małej * 2.2. Czas w szkole dużej * 3. Założenia dotyczące prawdy i czasu w badanych szkołach – podsumowanie * Rozdział 7 * Związki między ludźmi * 1. Dystrybucja statusu w badanych szkołach * 1.1. Status w szkole małej * 1.2. Status w szkole dużej * 2. Dystrybucja władzy w badanych szkołach * 2.1. Władza w szkole małej * 2.2. Władza w szkole dużej * 3. Życie społeczne w badanych szkołach * 3.1. Społeczności szkoły małej * 3.2. Społeczności szkoły dużej * 4. Założenia dotyczące związków między ludźmi w badanych szkołach – podsumowanie * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia pracy w zarysie / Monika Budnik. - Wydanie I. - Warszawa : Difin, 2019. - 282 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 269-280.
Książka przybliża współczesną subdyscyplinę nauki jaką jest socjologia pracy. Poruszana tematyka we wprowadzeniu dotyczy obszarów historii socjologii pracy w Polsce oraz wskazuje na elementy socjologii organizacji i przemysłu. Współczesny obraz socjologii pracy opisywany jest przez społeczne obszary: rynku pracy, zawodu, instytucje kształcące do zawodów różnego typu, wskazuje się także na pojęcia adaptacji zawodowej, satysfakcji zawodowej oraz zjawisk występujących w grupach pracowniczych i organizacjach zatrudniających ludzi. Publikacja prezentuje socjologiczne spojrzenie na socjologię pracy z perspektywy organizacji: prywatnych, publicznych, sfery ekonomii społecznej i podmiotów istotnych z perspektywy podziału pracy. Wskazuje się na zróżnicowane relacje w podziale pracy w kontekście pojęć socjologicznych wskazujących na nowe formy pracy obecne we współczesności.
Rozdział 1. Socjologia pracy jako socjologia szczegółowa * 1.1. Socjologia pracy w Polsce * 1.2. Definicja i funkcje pracy * 1.3. Metody i techniki badań społecznych w socjologii pracy * Ćwiczenia sprawdzające wiedzę * Rozdział 2. Wiodące problemy badawcze współczesnej socjologii pracy * 2.1. Problem przemian podmiotowości człowieka pracującego w ponowoczesności * 2.2. Problem dematerializacji i dekoncentracji pracy * 2.3. Problem destandaryzacji form pracy * 2.4. Problem biednych pracujących i pojęcie prekariatu * 2.5. Problem niepewności wobec niestabilnych form pracy zarobkowej * Ćwiczenia sprawdzające wiedzę * Rozdział 3. Zawód i kariera – pojęcia i klasyfikacje * 3.1. Zagadnienia karier zawodowych * 3.2. Problem płynności pojęcia kariery i zawodu * 3.3. Predyspozycje do zawodu * 3.4. Teorie dotyczące życia zawodowego człowieka * 3.5. Klasyfikacje zawodowe * 3.6. Stratyfikacja zawodowa i struktura zawodowa w Polsce * Ćwiczenia sprawdzające wiedzę * Rozdział 4. Rynek pracy i segmentacja rynku pracy * 4.1. Teorie rynku pracy * 4.2. Instytucje rynku pracy * 4.3. Sektor ekonomii społecznej w zatrudnieniu wspomaganym * 4.4. Mobilność zawodowa i pojęcie ruchliwości społecznej * 4.5. Bezrobocie typy i modele * Ćwiczenia sprawdzające wiedzę * Rozdział 5. Na peryferiach zatrudnienia * 5.1. Usługi i formy wsparcia kierowane do osób poszukujących pracy * 5.2. Pojęcie grup zagrożonych wykluczeniem na rynku pracy * 5.3. Formy jawnej i ukrytej dyskryminacji na rynkach pracy * 5.4. Pojęcie dialogu społecznego, zagadnienie konfliktów i negocjacji * Ćwiczenia sprawdzające wiedzę * Rozdział 6. Organizacja procesów pracy – perspektywa pracy ludzkiej * 6.1. Adaptacja w życiu zawodowym * 6.2. Zespoły w miejscu pracy i praca indywidualna * 6.3. Praca z ludźmi: dobór pracowników * 6.4. Budowanie profili stanowisk pracy * 6.5. Motywacja i jej znaczenie w pracy * 6.6. Bezpieczeństwo i higiena pracy * 6.7. Bezpieczeństwo socjalne * Ćwiczenia sprawdzające wiedzę * Rozdział 7. Zagrożenia psychospołeczne związane z wykonywaniem pracy * 7.1. Wypalenie zawodowe, prezentyzm, stres * 7.2. Pracoholizm – i inne zachowania ryzykowne * 7.3. Zagrożenia relacyjne – mobbing * 7.4. Narzędzia diagnozowania zagrożeń psychospołecznych * Ćwiczenia sprawdzające wiedzę * Rozdział 8. Kultura organizacyjna * 8.1. Kulturowe modele organizacji pracy * 8.2. Pojęcie zmiany wobec pracy * 8.3. Czas w pracy w perspektywie kulturowej * 8.4. Filozofia równowagi Life Work Balance * Ćwiczenia sprawdzające wiedzę *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The joy of work : 30 ways to fix your work culture and fall in love with your job again.
Bibliografia, filmografia na stronach 293-[297]. Indeks.
Czy współcześni menedżerowie potrafią stworzyć przyjazne środowiska pracy dla siebie i zespołów? Czy praca w przestrzeni open-space faktycznie sprzyja integracji i kooperacji? Czy przełomowe technologie XX i XXI wieku sprawiają, że ubywa nam stresu, a przybywa czasu? Czy korporacyjna kultura pracy promuje rozwój umiejętności pracownika? Czy to, że mamy coraz więcej zadań, sprawia, że rzeczywiście jesteśmy bardziej wydajni? Czy potrafimy czerpać satysfakcję ze swojej pracy? Odpowiedzi na te pytania często brzmią: niestety nie. Dzisiejsi pracownicy są bardziej zestresowani i mniej efektywni niż kiedykolwiek w przeszłości. Co możemy z tym zrobić? To książka dla tych, którzy są zmęczeni, stracili z oczu sens swojej pracy, mają dosyć szefa i kolegów, jak również przestali kochać to, co robią. Bruce Daisley, wiceprezes europejskiego Twittera, podpowiada, jak (znów) poczuć się szczęśliwym w życiu zawodowym. Bruce Daisley jest autorem licznych projektów i prezentacji dla Google’a i YouTube’a, poświęconym budowaniu poczucia szczęścia w pracy. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem kultury pracy i jej ewolucji. Bazą jego wystąpień i podcastów są rozmowy z pracownikami: od liderów i kadry menedżerskiej po pracowników najniższego szczebla w firmach reprezentujących rozmaite branże (od Microsoftu po Netlixa). Równie ważne są dla niego rozmowy z ekspertami reprezentującymi tradycyjne dziedziny nauki (jak psychologia) oraz te, które właśnie się rozwijają (jak neuroekonomia czy socjofizyka). Z tego materiału Daisley stworzył kompendium – przystępny i praktyczny poradnik służący świadomemu budowaniu kultury pracy i przywróceniu radości i satysfakcji z tego, co robimy przez co najmniej jedną trzecią doby. Publikacja stanowi przegląd najważniejszych aspektów (problemów) pracy w XXI wieku. Autor kompleksowo pokazuje, w jaki sposób zmiana nawyków w pracy przekłada się na nasze zdrowie, poczucie spełnienia i rozmaite sfery naszego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22622 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6032 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie publikacji dofinansowane ze środków Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie .
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
"Pytaniem, ciągle aktualnym, jest jakim kapitałem ludzkim dysponuje dane społeczeństwo, organizacja czy też konkretna osoba? Pytanie to związane jest z metodami pomiaru tego kapitału, które - ze względu na swoje liczne wady - nadal wzbudzają wiele dyskusji i kontrowersji. Z tego punktu widzenia recenzowaną pracę należy uznać za bardzo ważny wkład w poszukiwanie jednoznacznych odpowiedzi na tak postawione pytanie. Co więcej, ze swojej strony pragnę pogratulować wszystkim autorom zainteresowania się tym tematem i za trud włożony w przygotowanie tej publikacji. Jej celem jest bowiem wypełnienie luki, jaka w warstwie teoretycznej, a przede wszystkim praktycznej, obserwowana jest w kontekście pomiaru jakości kapitału ludzkiego. Publikacja ta odznacza się wysokimi walorami poznawczymi oraz aplikacyjnymi, co z pewnością zastanie docenione przez czytelników. (.) Recenzowane opracowanie należy uznać za nowatorskie i tym samym inspirujące. W ujęciu poznawczym dostarcza badaczom nowych koncepcji dotyczących istoty jakości kapitału ludzkiego organizacji oraz sposobów jej pomiaru, które mogą stać się inspiracją do dalszych badań. Warty podkreślenia jest również charakter aplikacyjny opracowania. Szeroki wachlarz opracowanych i zweryfikowanych w praktyce gospodarczej metod pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji stanowi cenne wsparcie dla wszystkich osób na stanowiskach menedżerskich zajmujących się na co dzień tą problematyką." dr Grzegorz Łukasiewicz.
Wprowadzenie * 1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji * 1.1. Kapitał ludzki w organizacji — istota i zakres * 1.2. Determinanty kapitału ludzkiego w organizacji * 1.3. Założenia pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji * Bibliografia * 2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji * 2.1. Kompetencje pracowników — podejście behawioralne * 2.2. Modele, opisy i profile kompetencyjne * 2.2.1. Rodzaje kompetencji * 2.2.2. Wskaźniki i poziomy kompetencji * 2.2.3. Profile kompetencji * 2.3. Badanie i pomiar kompetencji * 2.3.1. Metody diagnostyczne * 2.3.2. Ocena kompetencji przy użyciu skal obserwacyjnych * 2.3.3. Testy kompetencyjne i psychologiczne * 2.3.4. Assessment Center * 2.4. Jak zmierzyć kompetencje pracowników — propozycje obszarów do badania * Bibliografia * Załącznik * 3. Pomiar kluczowych postaw pracowników * 3.1. Postawy jako składnik kapitału ludzkiego organizacji * 3.2. Zaangażowanie pracowników * 3.2.1. Istota terminu zaangażowanie pracownika * 3.2.2. Przegląd metod pomiaru zaangażowania * 3.2.3. Koncepcja metody pomiaru zaangażowania organizacyjnego * 3.2.4. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru zaangażowania organizacyjnego * 3.2.5. Weryfikacja metody pomiaru * 3.3. Satysfakcja zawodowa pracowników * 3.3.1. Celowość pomiaru satysfakcji z pracy * 3.3.2. Interpretacja oraz determinanty satysfakcji zawodowej * 3.3.3. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy * 3.3.4. Założenia metody pomiaru satysfakcji zawodowej * 3.3.5. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru satysfakcji zawodowej * 3.4. Postawa otwartości na nowe doświadczenia i zmianę * 3.4.1. Otwartość na zmianę w procesie budowania jakości kapitału ludzkiego organizacji uczącej się i rozwijającej * 3.4.2. Możliwości pomiaru otwartości na nowe doświadczenia i zmianę — metody ilościowe i jakościowe * 3.5. Postawa gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem * 3.5.1. Gotowość do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem jako czynnik budowania jakości kapitału ludzkiego w organizacji * 3.5.2. Możliwość pomiaru postawy gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem — metody ilościowe i jakościowe * Bibliografia * Załącznik * 4. Pomiar kontaktów interpersonalnych * 4.1. Kontakty interpersonalne jako przedmiot pomiaru * 4.1.1. Uwarunkowania jakości kontaktów międzyludzkich — rola doświadczeń osobistych, osobowości i kompetencji społecznych pracowników * 4.1.2. Jakość kontaktów interpersonalnych w tradycyjnym zespole pracowniczym i w rozproszonym zespole projektowym * 4.1.3. Kontakty interpersonalne jako wymiar budujący jakość kapitału ludzkiego w organizacji * 4.2. Wskaźniki empiryczne kontaktów interpersonalnych * 4.2.1. Wskaźniki empiryczne pomiaru dotyczące kontekstu komunikacji interpersonalnej * 4.2.2. Wskaźniki empiryczne pomiaru jakości kontaktów interpersonalnych * 4.3. Narzędzia pomiaru kontaktów interpersonalnych * Kwestionariusz ankiety do badania jakości kontaktów interpersonalnych w przedsiębiorstwie * Bibliografia * 5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego * 5.1. Od badań nad małymi grupami społecznymi do badań ogólnego klimatu organizacyjnego * 5.1.1. Kultura a klimat organizacyjny * 5.1.2. Natura klimatu psychologicznego * 5.1.3. Integracyjne podejście do klimatu organizacyjnego * 5.2. Główne wymiary klimatu organizacyjnego * 5.3. Sposoby badania klimatu organizacyjnego * 5.3.1. Narzędzia do diagnozy klimatu organizacyjnego * 5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego * Bibliografia * Załącznik * 6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji * 6.1. Od kapitału kulturowego do kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji * 6.2. Kultura organizacyjna jako przejaw kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji * 6.2.1. Kultura organizacji a kapitał kulturowy organizacji * 6.2.2. Kultura efektywności jako przejaw kapitału kulturowego organizacji * 6.3. Jak badać kapitał kulturowy organizacji? * 6.3.1. Jakościowe badanie kapitału kulturowego organizacji * 6.3.2. Ilościowe badanie kapitału kulturowego organizacji * 6.4. Narzędzia diagnostyczne kultury organizacyjnej * Bibliografia * Załącznik * Podsumowanie i rekomendacje .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56349 (1 egz.)
Kaucja: 58,41 zł
Książka
W koszyku
Kultura biznesu : normy i formy / Irena Kamińska-Radomska. - Wyd. 1 - 4 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 381, [1] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [379]-381.
Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Kultura biznesu obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości. W książce poruszono zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe, kwestie wizerunku i przyjęć oraz grzeczność na co dzień. Wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych, znalazły się odwołania do sfery towarzyskiej. Praca ma charakter normatywny, choć niektóre zagadnienia o większym znaczeniu kulturowym niepozbawione są podejścia opisowego, co pozostawia Czytelnika z własnymi wyborami odpowiednich zachowań w zależności od sytuacji, w której się znajdzie.
Wstęp * Kultura biznesu i kultura na co dzień * Fundamenty kultury biznesu * Zasady kontra naturalne zachowanie * Zwykła grzeczność * Komplementy * Krytyka * Asertywność i nietakt * Zwolnienie pracownika * Rozmowa kwalifikacyjna * Obsługa klienta w sklepie, w punkcie usługowym * Standardy dobrego asystenta * Kultura na drodze * Podczas lotu * Podróż pociągiem * Grzeczność przy uprawianiu sportu * Szlifowanie manier * Quiz ze zwykłej grzeczności * Komunikacja międzyludzka * Profesjonalna autoprezentacja * Prezentacja osób * Tytułowanie w rozmowie * Zapamiętywanie imion i nazwisk * Wizytówki * Komunikacja niewerbalna * Komunikacja werbalna i dbałość o piękno języka * Intonacja * Słuchanie * Rozmowy telefoniczne * Prezenty * Quiz z komunikacji * Korespondencja * Rodzaje korespondencji służbowej * Układ stałych elementów korespondencji * Zasady prowadzenia korespondencji służbowej * Reklamacje w korespondencji Koperty i papier firmowy * Quiz z korespondencji * Precedencja * Zasady precedencji, czyli pierwszeństwa * Precedencja w sytuacjach służbowych * Quiz z precedencji * Wizerunek * Ubiór służbowy mężczyzny i kobiety * Garderoba biznesmena * Garderoba bizneswoman * Dress code, czyli dostosowanie stroju do okazji * Quiz z wizerunku * Przyjęcia * Przyjęcia na stojąco * Przyjęcia przy stole * Zaproszenie gościa do restauracji * Przyjęcia herbatkowe * Przyjęcia ogrodowe * Quiz z przyjęć * Wystąpienia publiczne i organizacja spotkań * Błędy mówcy * Radzenie sobie w trudnych sytuacjach * Radzenie sobie z tremą * Najlepszy mówca * Przygotowanie treści wystąpienia * Organizacja spotkań * Negocjacje * Quiz z wystąpień publicznych i organizacji spotkań służbowych * Jak osiągnąć sukces na arenie międzynarodowej * Systematyka różnic kulturowych * Konsekwencje wynikające z nieznajomości różnic kulturowych * Przyjmowanie zagranicznych gości * Polska w kontekście różnic kulturowych * Quiz z różnic kulturowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55748 (1 egz.)
Kaucja: 36,42 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [111]-116.
Wstęp: Współczesność z jej żywiołowością i turbulentnymi zmianami wymaga coraz większego przywiązywania wagi do społecznych aspektów funkcjonowania organizacji. W warunkach organizacji, których "core bussines" opiera się na tworzeniu i przekazywaniu wiedzy, "społeczna tkanka" relacji organizacyjnych odgrywa zasadniczą rolę w kształtowaniu jej efektywności komunikacyjnej. Duża zmienność sytuacyjna, dynamika przeobrażeń w technologiach komunikacyjnych oraz inne nastawienia mentalne i przyjmowane paradygmaty zachowań powodują, że znajomość kultury organizacyjnej, jej orientacji oraz idących za tym pakietów postaw i działań staje się elementem istotnym w koordynacji strategii społecznego komunikowania się uczelni wyższych w odniesieniu do otoczenia oraz bezpośrednio w samych uczelniach. Kultura organizacyjna jest zjawiskiem wysoce złożonym. Nie jest ona przy tym odseparowana od innych elementów organizacji. Wielokierunkowe relacje ze strategiami personalnymi, otoczeniem oraz wewnętrznymi podsystemami powoduje, że nie poddaje się ona łatwo analizie. Duża część relacji i zależności jest niewidocznych, czasami nieuświadomionych wręcz, a przez to trudnych do obserwacji i jednoznacznego zdiagnozowania. Kultura organizacyjna decyduje o sposobie i tempie dokonywania zmian, wzorcach komunikacji i metodach rozwiązywania problemów, przy występującej niepewności w odniesieniu do skuteczności podejmowanych działań, przy częstokroć braku poprawnej interpretacji wszystkich elementów tworzących organizacje. Poprzez zaakceptowanie w organizacji wzorców postaw i zachowań członkowie organizacji mogą planować i przewidywać swoje działania. Kultura organizacyjna może determinować przyjęcie i wdrożenie konkretnych rozwiązań zarządczych, które z kolei mogą wpływać na wzorce komunikowana się. Do wyzwań, które towarzyszą procesowi wprowadzania zmian, należy zaliczyć opór członków organizacji wobec tego co nowe i niepoznane na początku; opór ten prowadzi do wytworzenia silnych barier mentalnych przed wprowadzaniem nowych form komunikowania się oraz wykorzystywania do tego celu mediów społecznościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 32,72 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 239-242.
Na polskim rynku sporo jest książek dotyczących zarządzania pracownikami, ale z perspektywy rynku amerykańskiego, nie zawsze porady te przystają do polskich realiów. Autorki podczas swojej pracy konsultanckiej i trenerskiej w polskich firmach, od lat gromadzą różnego rodzaju studia przypadków. Dzięki temu książka będzie składała się nie tylko z praktycznych porad i wskazówek jak efektywnie zarządzać zespołem ale również będzie zawierała case`y z polskich firm. Trenerki (szkolą z budowania autorytetu, przywództwa, budowaniai zarządzania zespołami, zarządzania przez coaching, komunikacji w oparciu o metodę nonviolent communication, asertywności, budowania partnerskich relacji w życiu i w biznesie, work-life balance, zarządzania własną efektywnością). Absolwentki CoachWise Essencials, programu akredytowanego przez International Coaching Federation). Prowadzą sesje executive & business coachingu oraz life coachingu. Szkolą menedżerów, w jaki sposób mogą wykorzystywać metody coachingowe do zwiększania efektywności pracy swoich pracowników.Wdrażają projekty HR z zakresu budowania modeli kompetencyjnych, systemów ocen okresowych, projektowania ścieżek karier i wyłaniania Talentów. Pracują z sukcesorami na stanowiska menedżerskie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 55636 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20816 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okł. podtyt.: nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości.
Bibliogr. s. 403-407.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Korposzczury / Dan Lyons ; przełożyła Małgorzata Rost. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2019. - 332 strony ; 24 cm.
Na okładce: Jak kultura korpo zrobiła z naszej pracy piekło.
U dołu okładki: AMEJZING ENTERTEJMENT! korposzczur płakał, jak czelendżował.
Bibliografia na stronach [311]-332.
Dostępna również jako e-book.
Jak managerowie z Doliny Krzemowej uczynili z naszej pracy koszmar. Witaj w nowej pracy. Po pierwsze, masz szczęście, że tu jesteś. Po drugie, mamy cię gdzieś. Nie zrobisz tu kariery. Jeśli to możliwe, wolimy z ciebie zrobić podwykonawcę zamiast cię zatrudnić, żebyśmy nie musieli zapewniać ci ubezpieczenia zdrowotnego ani świadczeń emerytalnych. Twoja praca będzie stresująca. Zamierzamy cię kontrolować i nadzorować. Nie oczekujemy, że długo z nami zostaniesz. Mamy za to stół do ping-ponga. Przekąski i piwo znajdziesz w kuchni. Dlaczego praca w korporacji stała się dobijająca? Czyja to wina? Dan Lyons - autor bestsellerowego "Fakapu" - zagłębia się w korporacyjny świat aby zrozumieć, dlaczego w biurze czujemy się czasem jak w psychologicznym laboratorium i martwimy się o naszą zawodową przyszłość. Odkrywa też korporacje przeciwstawiające się temu trendowi. Okazuje się nawet, że zysk firmy i zadowolenie pracowników nie są celami wzajemnie się wykluczającymi, a drogą do sukcesu nie jest pracoholizm. Dowiedz się jak powinno wyglądać wymarzone miejsce pracy - nie musisz już dłużej być doświadczalnym korposzczurem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 447-448. Indeks.
Logodydaktyka to autorska koncepcja Iwony Majewskiej-Opiełki, zajmująca się całościowo wspieraniem rozwoju człowieka, a przez to także firm. Pozwala łączyć dobro jednostki z dobrem firmy. Jest to formuła dochodzenia do zadowolenia z życia i poczucia spełnienia bez odwoływania się do terapii i psychicznych obnażeń, przeznaczona dla ludzi odczuwających potrzebę zmian w życiu, ale także dla tych, którzy po prostu chcą czegoś więcej niż to, co już osiągnęli. Opiera się na właściwie rozumianej skuteczności działania i stałym rozwoju.
CZĘŚĆ PIERWSZA * Rozdział I * Inaczej niż motyle. Rozwój osobisty * Rozdział 2 * Wstęp do logodydaktyki * Rozdział 3 * Psychologiczne wspieranie jednostek i firm * 3.1. Psychoterapia i inne formy wsparcia * Rozdział 4 Dydaktyka * 4.1. Wzorce interpretacyjne rzeczywistości (paradygmaty) * 4.2. Cele nauczania - wsparcie procesu dydaktycznego * 4.3. Szkolenie - popularna forma edukacji dorosłych * Rozdział 5 Logodydaktyka * 5.1. Dziesięć zasad logodydaktyki * Rozdział 6 * Świadomość, podświadomość, rozwój * 6.1. Trzy człowiecze obszary zawiadywania i współpracy * 6.2. Współpraca z podświadomością w czasie szkolenia i na co dzień * Rozdział 7 * Prawa półkula mózgu * Rozdział 8 * Skuteczne działanie w ujęciu logodydaktyki * 8.1. Pełnia człowieczeństwa * Rozdział 9 * Wizja i misja życia * 9.1. Wizja własnego życia * 9.2. Misja życiowa, czyli osobiste posłannictwo * 9.3. Cele * Rozdział 10 * Motywacja - napęd życiowy * 10.1. Inspiracja-siostra motywacji * 10.2. Motywacja w firmie * Rozdział 11 * Charakter - jeden z filarów logodydaktyki * 11.1. Dlaczego charakter - 5P * 11.2. Poczucie własnej wartości * 11.3. Proaktywność i sens życia * 11.4. Poczucie spójności wewnętrznej * 11.5. Poczucie obfitości * 11.6. Pozytywne myślenie * Rozdział 12 * Zarządzanie sobą w czasie * 12.1. Wyzwania, jakie stawia przed nami życie * 12.2. Istota zarządzania sobą w czasie * 12.3. Wizja i misja życiowa - podstawa zarządzania sobą w czasie * 12.4. Udoskonalony schemat Eisenhowera * 12 5. Prowadzenie terminarza * 12.6. Udział innych ludzi * 12 7. Rozliczenie swojego zachowania pod koniec tygodnia * 12.8. Zarządzanie sobą w czasie a charakter * Rozdział 13 * Komunikacja * 13.1. Komunikacja a logodydaktyka * 13.2. Przeszkody w komunikowaniu się * 13.3. Uświadomiona skuteczna komunikacja * 13.4. Komunikacja a charakter * 13.5. Wygrana - wygrana * Rozdział 14 * Od logoterapii do logodydaktyki * Rozdział 15 * Logodydaktyka w biznesie * 15.1. Ludzie - podstawa sukcesu * 15.2. Zmiana czasów, zmiana myślenia * 15.3. Lider i jego rola w grupie * 15.4. Kultura firmy * Rozdział 16 * Szukanie, znajdowanie i wzmacnianie talentów * Rozdział 17 * Sprzedaż * 17.1. Sprzedawca - przewodnik po wartości produktu * 17.2. Sprzedaż i charakter * 17.3. Wywieranie wpływu na innych * 17.4. Szkolenia ze sprzedaży * Rozdział 18 * Edukacja do mądrości i wychowanie do szczęścia, czyli logodydaktyka w szkole * 18.1. Edukacja dziś * 18.2. Misja i wizja szkoły * 18.3. Nauczyciel lider * 18.4. 5P ucznia * CZĘŚĆ DRUGA * Rozdział 19 * Ja - trener * 19.1. Akademia akademii * 19.2. Trener - nauczyciel dorosłych osób * 19.3. Psychologia i trenerzy * 19.4. Trener. Coach. Mentor * 19.5. Coaching * 19.6. Mentoring * Rozdział 20 * Trener-mentor * 20.1. Charakterystyka typowego trenera * 20.2. Trener-mentor - przygotowanie * 20.3. Co to znaczy trener-mentor? * 20.4. Charakter trenera * 20.5. Poczucie własnej wartości * 20.6. Proaktywność * 20.7. Poczucie obfitości * 20.8. Poczucie spójności wewnętrznej * 20.9. Pozytywne myślenie * 20.10. Wizja i misja trenera * 20.11. Komunikacja trenera * 20.12. Warsztat trenera * 20.13. O lodołamaczach i innych elementach wprowadzających
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The culture map : breaking through the invisible boundaries of global business.
Dla liderów, menedżerów i konsultantów.
Książka dostępna także jako e-book.
Tytuł oryginału: The culture map : breaking through the invisible boundaries of global business.
Dlaczego polskiemu menadżerowi tak trudno dogadać się z zespołem z Indii? Ile trwa piętnaście minut w Londynie, a ile w Dubaju? Co to znaczy, że Polacy, Francuzi i Niemcy są przedstawicielami kultur kokosowych? Jak dobrze odczytać to, co tak naprawdę mówią nam ludzie z innych krajów i kultur? Niemiec od razu przejdzie do sedna sprawy, ale kiedy krytykuje cię szef z Wielkiej Brytanii, możesz tego nawet nie zauważyć. W skandynawskim zespole trudno odkryć, kto właściwie jest menadżerem, co jest nie do pomyślenia dla ceniących hierarchię Azjatów. Kiedy różne narody i kultury zaczynają wspólnie robić biznes, czasem naprawdę trudno się dogadać. Mapa kulturowa to obowiązkowa lektura dla każdego, kto pracuje w międzynarodowym zespole. To książka dla liderów, menadżerów, konsultantów i specjalistów, którzy odkryli, że można świetnie znać język, ale wciąż pozostawać niezrozumiałym. Erin Meyer, opierając się na badaniach i własnej praktyce, przedstawia krok po kroku, jak zrozumieć najczęściej występujące w biznesie trudności komunikacyjne wynikające z różnic kulturowych oraz daje praktyczne wskazówki, jak skutecznie sobie z nimi radzić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58673 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Znaczenie kultury pracy wynika z tego, że wyznacza standardy zachowań społecznych na wyższym poziomie w strukturze akceptowanych. Zawiera ona treści ukształtowane tradycją (czasem przeszłym), aktualną dynamiką życia zawodowego i społecznego (teraźniejszości) oraz oczekiwaniami wynikającymi z przeszłości i teraźniejszości. Myśl przewodnia tej książki jest następująca: kultura pracy, w tym szczególnie menedżera zapewnia stabilność pracy przez umożliwienie uczestnikom procesu pracy zaspokojenia potrzeb stosownie do ich struktur wartości. Przekłada to się bezpośrednio na efektywność, zysk. Wiedza zawarta w tej książce przydatna jest dla teoretyków i praktyków. Można bowiem zapoznać się z uwarunkowaniami tworzenia kultury pracy menedżera wynikającymi z dorobku różnych nauk, jak i praktyką diagnozowania, określania kultury pracy. Pracownicy naukowi i studenci otrzymają materiał do przemyśleń i ustaleń kierunków dalszych badań. Praktycy, tj. osoby na stanowiskach kierowniczych, niezależnie od szczebla zarządzania/kierowania mają do dyspozycji narzędzie pozwalające określić zagrożenia w ich pracy i recepty jak im zapobiegać. Podwładni, pracobiorcy rozszerzyć mogą swoją wiedzę o wartości współpracy, funkcję jaką wykonują w realizacji celów zakładu pracy.
WSTĘP * 1. MENEDŻER W ŚRODOWISKU PRACY- TWÓRCA KULTURY PRACY * 1.1. PRACA * 1.2. ŚRODOWISKO - POJĘCIE I WŁAŚCIWOŚCI * 1.2.1. Środowisko pracy * 1.3. WOKÓŁ POJĘCIA KULTURA * 1.3.1. Pojęcie kultura * 1.3.2. Kultura organizacyjna * 1.3.3. Kultura pracy * 1.4. SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ MENEDŻERA W PROCESIE PRACY * 2. KULTURA PRACY MENEDŻERA KREACJĄ KAPITAŁU LUDZKIEGO * 2.1. TRIADA KULTURY PRACY, ORGANIZACJI, NARODU * 2.2. KULTURA PRACY MENEDŻERA W KORPORACJI MIĘDZYNARODOWEJ * 2.3. PROEFEKTYWNOŚCIOWA KULTURA PRACY MENEDŻERÓW * 2.4. ZARZĄDZANIE PRZEZ WSPÓLNE WARTOŚCI * 2.5. JAKI TYP KULTURY PRACY MENEDŻERA NALEŻAŁOBY PREFEROWAĆ? * 3. MENEDŻER A PRACOWNIK -STOSUNKI i ZACHOWANIA * 4. OSOBOWOŚĆ MENEDŻERA A STYL KIEROWANIA * 5. KULTURA PODEJMOWANIA DECYZJI PRZEZ MENEDŻERA A STYL KIEROWANIA * 5.1. PODEJMOWANIE DECYZJI PRZEZ MENEDŻERA - uwarunkowania prawne i kulturowe * 5.2. POJĘCIE, REGULACJA PRAWNA I STRUKTURA DIALOGU SPOŁECZNEGO * 5.3. TRÓJSTRONNA KOMISJA ds. SPOŁECZNO-GOSPODARCZYCH * 5.4. ZWIĄZKI ZAWODOWE * 5.5. RADA PRACOWNIKÓW * 5.6. EUROPEJSKA RADA ZAKŁADOWA * 6. TRUDNE DECYZJE MENEDŻERA SPRAWDZIAN WIEDZY O LUDZIACH * 7.PARTNERSTWO ROZWOJOWE PRZEZ COACHING MENEDŻERA A STYL KIEROWANIA * 7.1. COACH, COACHING-zagadnienia wprowadzające * 7.2. TYPY I RODZAJE COACHINGU * 7.3. RÓŻNE ROLE COACHA * 7.4. WIZERUNEK I AUTORYTET COACHA- MENEDŻERA * 7.5. STANDARDY PROFESJONALNEGO COACHINGU * 7.6. DOBRY COACH-profil kompetencyjny * 8. O MORALNOŚCI W ZARZĄDZANIU I JEJ BRAKU * 9. HUMANIZACJA PRACY A ZADANIA POLITYKI KADROWEJ * 9.1. HUMANIZACJA PRACY A ZADANIA POLITYKI KADROWEJ * 9.2. DYREKTYWY NOWOCZESNEJ POLITYKI KADROWEJ * 9.3. MENEDŻER JAKO WYCHOWAWCA W KULTURZE PRACY * 10. DORADCA ZAWODOWY W KULTURZE PRACY * 10.1. DORADZTWO ZAWODOWE A RYNEK PRACY * 10.2. DORADZTWO ZAWODOWE jako forma pomocy społecznej * 10.3. INSTRUMENTY PRACY DORADCY ZAWODOWEGO * 10.4. METODY PRACY W DORADZTWIE ZAWODOWYM * 11. KSZTAŁCENIE USTAWICZNE A ROZWÓJ KULTURY PRACY * 11.1. POTRZEBA KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO PRACOWNIKÓW I MENEDŻERÓW * 11.2. KSZTAŁCENIE USTAWICZNE A EDUKACJA i KULTURA DOROSŁYCH * 11.3. ZWIĄZKI KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO Z KULTURĄ PRACY * 11.4. KSZTAŁCENIE USTAWICZNE i KULTURA PRACY W PRZEDSIĘBIORSTWIE * 11.5. KSZTAŁCENIE USTAWICZNE i KULTURA WOBEC WYZWAŁ UNII EUROPEJSKIEJ * 11.6. STRATEGIA ROZWOJU KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO W POLSCE * 12. ZAUFANIE SPOIWO KULTURY PRACY MENEDŻERA * 12.1. KOMPONENTY I ASPEKTY ZAUFANIA * 12.1.1. Istota zaufania * 12.1.2. Właściwości oczekiwanych działań przełożonego i podwładnego * 12.1.3. Wymiary zaufania * 12.2. UWARUNKOWANIA ZAUFANIA -wyniki badań * 12.3. ROZPOZNANIE KULTURY PRACY MENEDŻERA * 13. PRAKTYKA - z życia wzięte
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53484 (1 egz.)
Kaucja: 44,00 zł
Książka
W koszyku
Dostępne również jako e-book.
Zabawny, a przy tym przejmujący zbeletryzowany opis pięciu lat pracy w japońskim przedsiębiorstwie. Jak zatrudnia się, pracuje i odchodzi z firmy w Japonii. Trzydziestoletni bohater rozpoczyna pracę w firmie K. Okazuje się, że jest jedynym obcokrajowcem, pośród sześciuset pracowników korporacji. Musi dostosować się do nowych warunków i wymagań. Przywdziewa strój roboczy, przesiaduje długie godziny w biurze, bierze udział w naradach, wyjeżdża w delegacje i na wycieczki pracownicze, spędza weekendy z Prezesem i wieczory z kolegami z pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Milewski P. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Zarządzasz grupą pracowników? Relacje interpersonalne są podstawą Twojego życia zawodowego? Ta książka, dzięki praktycznym przykładom, zadaniom i sprawdzonym koncepcjom psychologicznym ułatwi Ci kształtowanie własnych kompetencji personalnych.Książka zatytułowana Kompetencje personalne i społeczne. Jak je rozwijać? to kolejna pozycja wydawnicza Wydawnictwa Centrum Rozwoju Edukacji EDICON powstała z myślą o uczniach i słuchaczach szkół ponadgimnazjalnych, oferująca realne wsparcie dla przyszłych absolwentów, niejednokrotnie osób wkraczających dopiero na rynek pracy. Autorki publikacji, Anna Nowak oraz Aleksandra Stanek, absolwentki psychologii, posiadające doświadczenie zarówno w pracy akademickiej, jak i coachingowej, podjęły się zarysowania znaczenia doskonalenia tzw. kompetencji miękkich w życiu zawodowym. W oparciu o koncepcje głównie psychologii społecznej, stworzyły treść wzbogaconą o liczne zadania i przykłady odwołujące się do praktyki zawodowej przedstawicieli konkretnych zawodów takich jak technik usług kosmetycznych czy technik masażysta. Tym samym książka Anny Nowak i Aleksandry Stanek nie zatrzymuje się na poziomie ogólnym, czysto teoretycznym, ale zmierza ku praktycznemu wykorzystaniu wiedzy z zakresu rozwijania kompetencji personalnych i społecznych.W kolejnych rozdziałach autorki zwracają uwagę czytelnika na takie aspekty życia zawodowego jak budowanie właściwych relacji pracowniczych, przestrzeganie zasad wzajemnego zrozumienia i współpracy w celu tworzenia zgranego zespołu oraz podstawy efektywnej komunikacji. Nie zapominają także o indywidualnym wymiarze rozwijania kompetencji miękkich, który staje się pomocny w lepszym organizowaniu czasu pracy, w rozpoznawaniu i właściwym ukierunkowaniu osobistych emocji czy w kierowaniu zespołem ludzi i dążeniu do kreatywności. Dodatkowym atutem książki są zagadnienia dotyczące rozpoznawania i walki ze stresem oraz z wypaleniem zawodowym.Mocne strony:- autorki to absolwentki psychologii, posiadające doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji miękkich;- studium przypadku odnoszące się do konkretnych przykładów, dedykowane wybranym zawodom np. technik usług kosmetycznych;- zadania (wraz z odpowiedziami) w każdym rozdziale,- przypisy i bibliografia do każdego rozdziału- treść ilustrowana rysunkami i schematami ułatwiającymi przyswajanie wiedzy,- pytania kontrolne po każdym rozdziale,- miejsca na notatki - pozwalają na zapisanie ważnych informacji, ułatwiają przyswajanie wiedzy;- wybrane treści dedykowane takim kierunkom jak: opiekun medyczny, technik masażysta, asystentka stomatologiczna, higienistka stomatologiczna, technik dentystyczny i technik usług kosmetycznych, technik informatyk; wyróżnione w tekście;- przejrzysta struktura tekstu (tytuły podrozdziałów wysunięte na zewnętrzny margines lub wyróżnione przez różne wielkości i kolory czcionki),- ciekawostki, a także istotne informacje ujęte w ramki i graficznie wyróżnione z tekstu głównego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dostępna także jako e-book.
Ukierunkowanie energii ludzi na osiąganie maksymalnej efektywności jest wyjątkową umiejętnością menadżerów. Kurczące się rynki, rosnąca konkurencja, wzrost wymagań klientów, wreszcie ciągły niedobór wysoko wykwalifikowanych i efektywnych pracowników wymuszają na firmach naukę uzyskiwania jak najlepszych efektów przy ograniczonych zasobach. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż wiele osób ma tendencję do unikania wysiłku, a próba zaradzenia temu problemowi przez autorytarne wydawanie poleceń, groźby i krzyki jest z góry skazane na porażkę. Oto niezbędnik każdego lidera, który chce zainspirować swoich podwładnych do osiągnięcia maksymalnej efektywności. W książce wykorzystano wyniki badań z wielu dekad - stanowi więc ona wyczerpujące, a zarazem zwięzłe kompendium praktycznej wiedzy. Dowiesz się, jak tworzyć środowisko pracy oparte na zaufaniu, jak rozwiewać obawy i uwalniać potencjał pracowników. Przekonasz się, że poprawne wyznaczanie celów i zadań rządzi się kilkoma jasnymi zasadami, a odpowiednie dostrzeganie i nagradzanie wysiłku podwładnych dodaje energii każdemu członkowi zespołu. Nauczysz się także uaktywniać maksymalizujący produktywność tajemniczy „czynnik X” - dzięki niemu Twoi ludzie będą działać na najwyższych obrotach i realizować cele, które dziś wydają się nieosiągalne! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 00298 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 185-203.
Praca i jej miejsce w systemie wartości pracownika ma niezwykle ważny wpływ na jego postawę - aktywność, przeciętność, bierność lub negację. Kluczowym wyznacznikiem sposobu postrzegania miejsca pracy jest charakterystyczny dla każdej organizacji swoisty klimat organizacyjny. Zrozumienie istoty tego pojęcia wymaga głębokiej eksploracji, dostarczającej wielu pytań inspirujących do podejmowania kolejnych rozważań. Obraz klimatu organizacyjnego kreowany jest przez szereg determinant, wpływających nań zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, niekiedy skutecznie prowadząc do sukcesywnego kostnienia i zmniejszania umiejętności dynamicznego reagowania na zmiany w organizacji. Niniejsza książka jest syntetycznym ujęciem pojęcia klimat organizacyjny - o dużym znaczeniu zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, reprezentujących różnorodne dyscypliny naukowe. Autorki zawarły w książce wyczerpujące odpowiedzi m.in. na poniższe pytania: Co stanowi istotę klimatu organizacyjnego oraz jakie jego składniki identyfikuje międzynarodowe środowisko badaczy? Jaka jest różnica między klimatem organizacyjnym a kulturą organizacyjną? W jaki sposób klimat organizacyjny oddziałuje na poziom efektywności organizacyjnej? Jak kształtują się zależności między elementami klimatu organizacyjnego i jaki mają one wpływ na praktykę biznesową? Jaka jest specyfika relacji występującej między klimatem organizacyjnym a poziomem motywacji pracownika? Wobec jakich wyzwań związanych z kreowaniem klimatu organizacyjnego stoi współczesny menedżer, operujący w świecie VUCA?
Wstęp * Rozdział 1 Klimat organizacyjny pochodną kultury organizacyjnej * 1.1. Klimat organizacyjny - próba egzemplifikacji pojęcia * 1.2. Typy klimatu organizacyjnego * 1.3. Klimat organizacyjny a kultura organizacyjna - w gąszczu wzajemnych zależności * Rozdział 2 Różnorodność elementów klimatu organizacyjnego i ich charakterystyka * 2.1. Elementy klimatu organizacyjnego na podstawie przeglądu literatury zagranicznej * 2.2. Elementy klimatu organizacyjnego na podstawie przeglądu literatury polskiej * 2.3. Identyfikacja i analiza relacji występujących między elementami klimatu organizacyjnego * Rozdział 3 Klimat organizacyjny czynnikiem determinującym poziom efektywności organizacyjnej * 3.1. Efektywność organizacyjna - wieloznaczność kategorii badawczej * 3.2. Elementy klimatu organizacyjnego wpływające na poziom efektywności organizacyjnej * 3.3. Reduktory siły oddziaływania proefektywnościowych składników klimatu organizacyjnego * Rozdział 4 Klimat organizacyjny czynnikiem determinującym poziom motywacji ludzi do pracy * 4.1. Zrozumieć istotę motywacji pracowniczej * 4.2. Motywacja a budowa poczucia szczęścia * 4.3. Motywowanie w świecie VUCA * 4.4. Menedżer kluczową postacią w procesie kreacji motywującego klimatu organizacyjnego * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel * Spis rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57915 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej