Spożycie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(21)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Dąbrowska Anna (ekonomika)
(3)
Burgiel Aleksandra
(2)
Górnik-Durose Małgorzata
(2)
Kieżel Ewa
(2)
Kramer Józefa
(2)
Ritzer George (1940- )
(2)
Stawowy Ludwik
(2)
Aldridge Alan E. (1947- )
(1)
Badiner Allan Hunt
(1)
Barber Benjamin R
(1)
Bard Alexander (1961- )
(1)
Bauman Zygmunt (1925- )
(1)
Bendyk Edwin (1965- )
(1)
Biłos Piotr
(1)
Bogunia|-Borowska Małgorzata
(1)
Bombol Małgorzata
(1)
Bourdieu Pierre
(1)
Bywalec Czesław
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Danecki Jan
(1)
Grotowicz Wiktor (1958- )
(1)
Hostyński Lesław
(1)
Jankowska Hanna
(1)
Janoś-Kresło Mirosława
(1)
King Aleksander
(1)
Krycki Jerzy
(1)
Kusińska Alicja (1934- )
(1)
Listwan Jerzy Paweł
(1)
Morecka Zofia
(1)
Podolec Barbara
(1)
Rudnicki Leszek
(1)
Senyszyn Joanna
(1)
Söderqvist Jan (1961- )
(1)
Słaby Teresa
(1)
Valaskakis Kimon
(1)
Welzer Harald (1958- )
(1)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(1)
Zalega Tomasz
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
Śleboda Marta
(1)
Żakowski Maciek
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(3)
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Spożycie
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(5)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
28 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 53037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konsumpcja / Czesław Bywalec, Leszek Rudnicki. - Warszawa : Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2002. - 272 s. : il., mapa ; 21 cm.
Bibliogr. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44891 (1 egz.)
Kaucja: 40,50 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3754 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2121)
Bibliogr.
Streszcz. ang., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7814 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48613 (1 egz.)
Kaucja: 28,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47190 (1 egz.)
Kaucja: 45,00 zł
Książka
W koszyku
Konsumpcja w gospodarce rynkowej / Józefa Kramer. - Warszawa : Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 1997 (Krak. : DNar.). - 318, [2] s. : 3 mapy, wykr. ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 316-[319].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42549 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przestrzenna struktura konsumpcji w Polsce / Józefa Kramer. - Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1980. - 264, [3] s. : rys., wykr., mapy ; 20 cm.
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 258-[262].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35801 (1 egz.)
Kaucja: 54,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [205]-208.
Dla studentów i pracowników naukowych kierunków ekonomicznych uczelni różnych typów oraz specjalistów zajmujących się konsumpcją i marketingiem, działaczy sfery społeczno-gospodarczej i menedżerów.
1. Konsumpcja we współczesnej gospodarce * 1.1. Rozwój gospodarczy a konsumpcja * 1.2. Funkcje konsumpcji * 1.3. Konsumpcja jako inwestycja w kapitał ludzki i rozwój gospodarczy * 1.4. Urynkowienie gospodarki a konsumpcja * 2. Ekonomiczne i demograficzne uwarunkowania konsumpcji w regionach * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Charakterystyka demograficzna regionów * 2.3. Społeczno-gospodarcze uwarunkowania konsumpcji * 2.3.1. Regionalne zróżnicowanie potencjału gospodarczego * 2.3.2. Uwarunkowania związane z kapitałem ludzkim i rynkiem pracy * 2.4. Dochody gospodarstw domowych jako czynnik warunkujący konsumpcję * 2.4.1. Dochody do dyspozycji brutto w sektorze gospodarstw domowych * 2.4.2. Dochód rozporządzalny gospodarstw domowych (w skali mikroekonomicznej) * 2.4.3. Oszczędności i kredyty jako źródła finansowania konsumpcji * 2.4.4. Subiektywna ocena sytuacji finansowej przez gospodarstwa domowe * 3. Poziom i struktura konsumpcji gospodarstw domowych w regionach * 3.1. Wydatki gospodarstw domowych * 3.2. Struktura wydatków gospodarstw domowych * 3.3. Regiony o podobnej strukturze wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych * 3.4. Zmiany zachodzące w strukturze wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych * 3.5. Wyposażenie gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku * 3.5.1. Posiadane przez gospodarstwa domowe dobra trwałego użytku * 3.5.2. Zmiany wyposażenia gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku * 3.6. Poziom zaspokojenia potrzeb konsumpcyjnych w gospodarstwach domowych * 4. Pozaekonomiczne uwarunkowania konsumpcji w regionach, Alicja Kusińska * 4.1. Uznawane wartości i aspiracje jako czynnik rozwoju konsumpcji i gospodarki * 4.2. Subiektywne oceny możliwości realizacji celów i aspiracji konsumentów w miejscu zamieszkania * 4.3. Typy konsumentów a uznawane wartości i aspiracje oraz ocena zewnętrznych uwarunkowań aktywności społeczno-gospodarczej * 5. Zachowania rynkowe konsumentów w regionach * 5.1. Zróżnicowanie zachowań konsumpcyjnych badanej populacji * 5.2. Zróżnicowanie zachowań konsumpcyjnych w wybranych grupach województw * 5.3. Reakcje konsumentów na nowe produkty na rynku * 5.3.1. Stosunek konsumentów do nowych produktów na rynku * 5.3.2. Zróżnicowanie reakcji konsumentów na nowe produkty na rynku w˙wybranych grupach województw * 5.4. Sposoby dokonywania zakupów * 5.4.1. Sposoby dokonywania zakupów artykułów codziennego użytku * 5.4.2. Sposoby płatności za zakupione towary * 5.5. Miejsca dokonywania zakupów * 5.5.1. Preferowane formy handlu detalicznego * 5.5.2. Zakupy przez Internet * 5.6. Reakcje konsumentów na środki promocji sprzedaży stosowane przez sklepy * 6. Trendy konsumpcji i zachowań polskich konsumentów, * 6.1. Zmiany trendów konsumpcji i zachowań konsumentów * 6.2. Proces serwicyzacji konsumpcji * 6.3. Zachowania konsumentów w różnych sferach ich funkcjonowania na rynku produktów konsumpcyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54258 (1 egz.)
Kaucja: 37,06 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teoria i praktyka podziału : praca zbiorowa / pod red. Zofii Moreckiej. - Warszawa : Państ. Wydaw. Ekonomiczne, 1988 (Warsz. : "Tamka"). - 369, [3] s., [1] k. tabl. ; 21 cm.
Rez., summ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39240 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. okł.: Analiza kształtowania się dochodów i wydatków ludności.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 49513 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Forma i typ
Temat
Tytuł serii: Spectrum
Książka autora McDonaldyzacji społeczeństwa traktuje o współczesnych modelach konsumpcji. Ritzer z wlaściwa sobie swadą, uciekając się do nieoczekiwanych skojarzeń, analizuje "katedry konsumpcji" : świat centrów handlowych, supermarketów, parków tematycznych Disneya, zbiorowej tursytki. Są to miejsca pełne szczególnego uroku - ludzie udają się tam, by praktykować konsumpcjonizm niczym religię. Niestety, autor bez odpowiedzi pozostawia pytanie, jak żyć w społeczeństwie, w którym coraz częściej model konsumpcji jest wyznacznikiem statusu społecznego.
Rozdział 1 * Przegląd nowych środków konsumpcji * Świat Disneya * Nowe środki konsumpcji * Świątynie konsumpcji * Przegląd świątyń konsumpcji * Bary szybkich dań * Sklepy należące do sieci * Katalogi sprzedaży wysyłkowej * Centra handlowe * Elektroniczne centra handlowe * Sklepy dyskontowe * Supersklepy * Statki wycieczkowe * Kasyna * Rozrywka dla dorosłych * Jedzenie plus rozrywka (eatertainment) * Inne środki konsumpcji * Obiekty sportowe * Zamknięte luksusowe osiedla * Obiekty edukacyjne * Placówki medyczne i szpitale * Muzea i organizacje dobroczynne * Megakościoły * Podsumowanie * Przypisy * Rozdział 2 * Rewolucja w sferze konsumpcji a zmiany społeczne * Dlaczego teraz * Gospodarka * Młodzieżowy rynek zbytu * Postęp techniczny * Nowe ułatwienia * Ile konsumujemy * Rola świątyń konsumpcji * Jak konsumujemy * Wszystko w jednym miejscu * Cel podróży * Zrób to sam * Nowe relacje społeczne * Jak konsumują inni * Międzynarodowa ekspansja * Pielgrzymki do Ameryki * Krytyka obecnych tendencji * Podsumowanie * Przypisy * Rozdział 3 * Teoria socjologiczna a nowe środki konsumpcji * Teoria Marksa a środki konsumpcji * Wyzyskiwanie konsumenta i sterowanie nim Teoria Webera a racjonalizacja, magiczność i odmagicznienie * Racjonalizacja * Struktury władzy * Biurokracja * Kapitalizm * Odmagicznienie * Magiczność * Etyka romantyczna * Francuski dom towarowy * Ponowoczesna teoria socjologiczna a magiczność na nowo * Podsumowanie * Przypisy * Rozdział 4 * Racjonalizacja, magiczność i odmagicznienie * Racjonalizacja nowych środków konsumpcji * Sprawność * Z punktu widzenia klienta * Z punktu widzenia firmy * Wymierność * Przewidywalność * Sterowanie dzięki zastąpieniu ludzi zdehumanizowanymi środkami technicznymi * Nieracjonalność racjonalności * Związek racjonalizacji z odmagicznieniem * Racjonalizacja jako umagicznienie * Podsumowanie * Przypisy * Rozdział 5 * Umagicznianie na nowo - spektakl jako feeria i symulacja * Spektakl * Feeria * Tworzenie spektaklu za pomocą symulacji * Epoka symulacji * Symulowani ludzie * Symulacja a nowe środki konsumpcji * Utematycznianie * "Autentyczne symulacje" * Symulowane społeczności * Podsumowanie * Przypisy * Rozdział 6 * Umagicznianie na nowo: tworzenie spektaklu za pomocą implozji, czasu i przestrzeni * Implozja * Implozja w środkach konsumpcji * Zakupy i zabawa * Hazard i zakupy * Turystyka i konsumpcja * Bary szybkich dań, wygodne sklepy i supersklepy * Centra handlowe * Stadiony * Instytucje edukacyjne * Firmowe ośrodki recepcyjne * Kolumbaria * Miasta i miasteczka * Oryginał i falsyfikat * Czas i przestrzeń * Przestrzeń: implozja do domu * Czas: implozja czasu, jaki mamy na konsumpcję * Czas: implozja zarobków - przeszłych, obecnych i przyszłych * Czas jako spektakl * Szybkość * Spektakularne wykorzystywanie czasu * Niezwykłe przestrzenie * Manipulowanie ograniczeniami przestrzennymi * Wrażenie wszechobecności * Wrażenie ogromnej przestrzeni * Podsumowanie * Przypisy * Rozdział 7 * Skutki społeczne i przyszłość nowych środków konsumpcji * Czy nowe środki konsumpcji są faktycznie nowe * Nowoczesne i ponowoczesne * Specyficzne przypadki ciągłości i nieciągłości * Czynniki ogólniejsze * Inne kwestie * Zacieranie się różnic niegdyś oczywistych * Czarna dziura konsumpcji * Homogenizacja * "Czyszczenie" * Odmienione relacje * Odmieniona świadomość * Produkcja? Konsumpcja? * A może jedno i drugie? * Żelazna klatka, miniklatki czy otwarta przestrzeń? * Kultura wysoka i niska * Co począć z hiperkonsumpcją * Przyjemność * Rozczarowani * Rasa, klasa, płeć a świątynie konsumpcji * Rasa * Klasa społeczna * Ostentacyjny brak ostentacji * Płeć * Magia odmagiczniona, czyli dokąd zmierzamy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Forma i typ
Temat
Tytuł serii: Spectrum
Książka autora McDonaldyzacji społeczeństwa traktuje o współczesnych modelach konsumpcji. Ritzer z wlaściwa sobie swadą, uciekając się do nieoczekiwanych skojarzeń, analizuje "katedry konsumpcji" : świat centrów handlowych, supermarketów, parków tematycznych Disneya, zbiorowej tursytki. Są to miejsca pełne szczególnego uroku - ludzie udają się tam, by praktykować konsumpcjonizm niczym religię. Niestety, autor bez odpowiedzi pozostawia pytanie, jak żyć w społeczeństwie, w którym coraz częściej model konsumpcji jest wyznacznikiem statusu społecznego.
Rozdział 1 * Przegląd nowych środków konsumpcji * Świat Disneya * Nowe środki konsumpcji * Świątynie konsumpcji * Przegląd świątyń konsumpcji * Bary szybkich dań * Sklepy należące do sieci * Katalogi sprzedaży wysyłkowej * Centra handlowe * Elektroniczne centra handlowe * Sklepy dyskontowe * Supersklepy * Statki wycieczkowe * Kasyna * Rozrywka dla dorosłych * Jedzenie plus rozrywka (eatertainment) * Inne środki konsumpcji * Obiekty sportowe * Zamknięte luksusowe osiedla * Obiekty edukacyjne * Placówki medyczne i szpitale * Muzea i organizacje dobroczynne * Megakościoły * Podsumowanie * Przypisy * Rozdział 2 * Rewolucja w sferze konsumpcji a zmiany społeczne * Dlaczego teraz * Gospodarka * Młodzieżowy rynek zbytu * Postęp techniczny * Nowe ułatwienia * Ile konsumujemy * Rola świątyń konsumpcji * Jak konsumujemy * Wszystko w jednym miejscu * Cel podróży * Zrób to sam * Nowe relacje społeczne * Jak konsumują inni * Międzynarodowa ekspansja * Pielgrzymki do Ameryki * Krytyka obecnych tendencji * Podsumowanie * Przypisy * Rozdział 3 * Teoria socjologiczna a nowe środki konsumpcji * Teoria Marksa a środki konsumpcji * Wyzyskiwanie konsumenta i sterowanie nim Teoria Webera a racjonalizacja, magiczność i odmagicznienie * Racjonalizacja * Struktury władzy * Biurokracja * Kapitalizm * Odmagicznienie * Magiczność * Etyka romantyczna * Francuski dom towarowy * Ponowoczesna teoria socjologiczna a magiczność na nowo * Podsumowanie * Przypisy * Rozdział 4 * Racjonalizacja, magiczność i odmagicznienie * Racjonalizacja nowych środków konsumpcji * Sprawność * Z punktu widzenia klienta * Z punktu widzenia firmy * Wymierność * Przewidywalność * Sterowanie dzięki zastąpieniu ludzi zdehumanizowanymi środkami technicznymi * Nieracjonalność racjonalności * Związek racjonalizacji z odmagicznieniem * Racjonalizacja jako umagicznienie * Podsumowanie * Przypisy * Rozdział 5 * Umagicznianie na nowo - spektakl jako feeria i symulacja * Spektakl * Feeria * Tworzenie spektaklu za pomocą symulacji * Epoka symulacji * Symulowani ludzie * Symulacja a nowe środki konsumpcji * Utematycznianie * "Autentyczne symulacje" * Symulowane społeczności * Podsumowanie * Przypisy * Rozdział 6 * Umagicznianie na nowo: tworzenie spektaklu za pomocą implozji, czasu i przestrzeni * Implozja * Implozja w środkach konsumpcji * Zakupy i zabawa * Hazard i zakupy * Turystyka i konsumpcja * Bary szybkich dań, wygodne sklepy i supersklepy * Centra handlowe * Stadiony * Instytucje edukacyjne * Firmowe ośrodki recepcyjne * Kolumbaria * Miasta i miasteczka * Oryginał i falsyfikat * Czas i przestrzeń * Przestrzeń: implozja do domu * Czas: implozja czasu, jaki mamy na konsumpcję * Czas: implozja zarobków - przeszłych, obecnych i przyszłych * Czas jako spektakl * Szybkość * Spektakularne wykorzystywanie czasu * Niezwykłe przestrzenie * Manipulowanie ograniczeniami przestrzennymi * Wrażenie wszechobecności * Wrażenie ogromnej przestrzeni * Podsumowanie * Przypisy * Rozdział 7 * Skutki społeczne i przyszłość nowych środków konsumpcji * Czy nowe środki konsumpcji są faktycznie nowe * Nowoczesne i ponowoczesne * Specyficzne przypadki ciągłości i nieciągłości * Czynniki ogólniejsze * Inne kwestie * Zacieranie się różnic niegdyś oczywistych * Czarna dziura konsumpcji * Homogenizacja * "Czyszczenie" * Odmienione relacje * Odmieniona świadomość * Produkcja? Konsumpcja? * A może jedno i drugie? * Żelazna klatka, miniklatki czy otwarta przestrzeń? * Kultura wysoka i niska * Co począć z hiperkonsumpcją * Przyjemność * Rozczarowani * Rasa, klasa, płeć a świątynie konsumpcji * Rasa * Klasa społeczna * Ostentacyjny brak ostentacji * Płeć * Magia odmagiczniona, czyli dokąd zmierzamy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55503 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Bibliogr. s. 161-166.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48203 (1 egz.)
Kaucja: 28,80 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Oryg. : "The conserver society : a workable alternative for the future" 1979.
The conserver society : a workable alternative for the future.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43155 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Bibliografia, netografia strony 389-396. Indeks.
Jaka przyszłość czeka naszą cywilizację? Najwyższy czas, by każdy z osobna zadał sobie to pytanie i zastanowił się, co możemy zrobić już dziś, żeby wizja przyszłości znów stała się obietnicą a nie zagrożeniem. Autor, Harald Welzer, znany niemiecki psycholog społeczny prezentuje bezwzględną analizę społeczeństwa zakażonego wirusem totalnej konsumpcji i politycznego paraliżu. Jednocześnie Welzer pokazuje wiele konkretnych i intrygujących sposobów pozwalających każdemu z nas stać się politycznie aktywnym obywatelem i poważniej traktować siebie i własne interesy. Okazuje się, że pierwszy krok wcale nie jest taki trudny - wystarczy zacząć samodzielnie myśleć!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 280-294.
Dla studentów ekonomii i zarządzania, socjologii, psychologii, dziennikarstwa, politologii, kulturoznawstwa oraz prawa i administracji, dla polityków gospodarczych, działaczy społecznych i menedżerów, a także słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów oraz pracowników naukowych i dydaktycznych.
ROZDZIAŁ 1. Istota konsumpcji i zachowania się konsumenta * 1.1. Pojęcie konsumpcji * 1.2. Rodzaje i formy konsumpcji * 1.3. Treść i zakres pojęcia "zachowanie się konsumenta" * 1.4. Dylematy racjonalności zachowań konsumentów na rynku * 1.4.1. Racjonalność zachowań konsumentów * 1.4.2. Irracjonalność zachowań konsumentów * ROZDZIAŁ 2. Potrzeby i sposoby ich zaspokajania * 2.1. Potrzeby jako podstawa zachowania się konsumenta * 2.1.1. Geneza i mechanizm rozwoju potrzeb * 2.1.2. Właściwości potrzeb ludzkich * 2.2. Hierarchizacja potrzeb konsumpcyjnych * 2.3. Środki służące zaspokajaniu potrzeb konsumpcyjnych * 2.4. Potrzeby konsumpcyjne a popyt * ROZDZIAŁ 3. Gospodarstwo domowe jako podmiot konsumpcji * 3.1. Geneza i pojęcie gospodarstwa domowego * 3.2. Istota, funkcje i zakres działania gospodarstwa domowego * 3.3. Klasyfikacja gospodarstw domowych * ROZDZIAŁ 4. Uwarunkowania konsumpcji i nowe trendy w zachowaniach gospodarstw domowych * 4.1. Determinanty określające potrzeby i zachowania gospodarstw domowych * 4.2. Czynniki biologiczne * 4.3. Czynniki ekonomiczne * 4.4. Czynniki społeczno-psychologiczne * 4.5. Czynniki kulturowe * 4.6. Nowe trendy w zachowaniach gospodarstw domowych * 4.7. Makrotrendy a zachowania gospodarstw domowych * ROZDZIAŁ 5. Teorie konsumpcji * 5.1. Teorie konsumpcji - wprowadzenie * 5.2. Mikroekonomiczne teorie konsumpcji * 5.2.1. Teoria użyteczności kardynalnej * 5.2.2. Teoria użyteczności ordynalnej (porządkowej) * 5.2.3. Nadwyżka konsumenta A. Marshalla i J. Dupuita * 5.2.4. Teoria ujawnionych preferencji P.A. Samuelsona * 5.2.5. Teoria adekwatności konsumpcji K.J. Lancastera * 5.2.6. Teoria konsumpcji w ujęciu T.B. Veblena * 5.2.7. Teoria konsumpcji G.S. Beckera * 5.2.8. Koncepcja homo satisfaciendus H.A. Simona * 5.2.9. Koncepcja racjonalności selektywnej H. Leibensteina * 5.3. Makroekonomiczne teorie konsumpcji * 5.3.1. Hipoteza dochodu absolutnego J.M. Keynesa * 5.3.2. Teoria dochodu względnego J.S. Duesenberry?ego * 5.3.3. Teoria wyboru międzyokresowego I. Fishera * 5.3.4. Hipoteza dochodu permanentnego M. Friedmana * 5.3.5. Hipoteza cyklu życia F. Modiglianiego i A.K. Ando * 5.3.6. Rozszerzony model cyklu życia i modele pochodne * 5.3.7. Behawioralna hipoteza cyklu życia H.M. Shefrina i R.H. Thalera * 5.4. Psychologiczne teorie konsumpcji * 5.4.1. Koncepcja zachowania konsumenta J. Lasourne?a * 5.4.2. Psychologiczna teoria konsumpcji G. Katony * ROZDZIAŁ 6. Modele i teorie rynkowych zachowań konsumentów * 6.1. Istota modeli zachowań konsumentów * 6.2. Zintegrowane modele zachowania konsumenta * 6.2.1. Model zachowania konsumenta A.R. Andreasena * 6.2.2. Model podejmowania decyzji F.M. Nicosii * 6.2.3. Model uczenia się konsumenta J.A. Howarda i J.N. Shetha * 6.2.4. Decyzyjny model zachowania konsumenta T. Rosaniego * 6.2.5. Model zachowania konsumenta według J.F. Engla, D.T. Kollata i R.D. Blackwella * 6.2.6. Teoria zachowania się konsumenta F. Hansena * 6.3. Empiryczne modele zachowania konsumenta * 6.3.1. Teoria przemyślanego działania M. Fishbeina i I. Ajzena * 6.3.2. Model strukturalny procesu decyzyjnego J.R. Bettmana * 6.3.3. Model zachowań konsumenta J.P. Petera i J.C. Olsona * 6.3.4. Model TOTE G.A. Millera, E. Galantera i K.H. Pribrama * 6.3.5. Model organizacyjny zachowania konsumenta J.C. Mowena * 6.4. Kompensacyjne modele preferencji * ROZDZIAŁ 7. Mierniki pomiaru konsumpcji i ich klasyfikacja * 7.1. Mierniki konsumpcji - wprowadzenie * 7.2. Mierniki wzorcowe * 7.3. Mierniki przeliczeniowe * 7.4. Mierniki struktury konsumpcji i mierniki dynamiki konsumpcji * 7.5. Mierniki agregatowe i mierniki współzależności * 7.6. Modele ekonometryczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt.: "Psychologia, konsumpcja, jakość życia".
Materiały z interdyscyplinarnej dyskusji (Gdańsk, 2009).
Bibliogr. przy pracach.
Dla psychologów, socjologów, ekonomistów, osób zajmujących się marketingiem i reklamą.
Tekst częśc. w jęz. ang.
CZĘŚĆ I. Życie w konsumpcji * 1. Dyskretny urok konsumpcjonizmu. Szkic do portretu konsumenta XXI wieku * 2. Konsumpcja klasy średniej w Polsce. Czy konsumowanie wyznacza etos? * 3. Mentalność prawego kciuka jako poznawczy regulator funkcjonowania współczesnego człowieka * 4. Objects of Desire as Objects of Speculation * 5. Powiślaki, kwaśnica, burczybas i barbarzyńcy... Wszystko jest na sprzedaż? * 6. Konsumpcja afordancji środowiskowych a przestrzenna lokacja i relokacja tożsamości * 7. Wykluczenie konsumpcyjne - wymiar jednostkowy i społeczny - zarys problematyki * CZĘŚĆ II. Konsumpcja w życiu * 8. Materialism and its Alternatives * 9. Merkantylizm psychiczny, struktura celów życiowych a poczucie dobrostanu psychologicznego * 10. "Coś za coś", czyli zdrowotne koszty orientacji merkantylnej * 11. Biedni czy bogaci? Wpływ dochodu i postaw wobec pieniędzy na ocenę własnej sytuacji finansowej * 12. O typach zakupów, które mogą zwiększać zadowolenie z życia * 13. Style konsumpcji i materializm a transcendencja i lęk przed śmiercią: co kupować, aby poczuć się lepiej? * 14. Determinanty konsumpcji w ramach produkcji własnej gospodarstw domowych * 15. Panel dyskusyjny - The Dilemma of Consumer in a Period of Economic
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53503 (1 egz.)
Kaucja: 35,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4880 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej