Zalega Tomasz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Zalega Tomasz
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Studenci
(3)
Temat
Makroekonomia
(3)
Mikroekonomia
(2)
Decyzje
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Spożycie
(1)
Uczelnie ekonomiczne
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Zarządzanie i marketing
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 255-279.
Dla studentów ekonomii, socjologii, marketingu oraz nauk o zarządzaniu.
Pierwsza na rynku kompleksowa publikacja na temat wpływu procesów globalizacyjnych na zachowania konsumentów. Jest wynikiem współpracy naukowców i praktyków z wiodących polskich ośrodków naukowych: Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Akademii Leona Koźmińskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Łódzkiego, a także Uniwersytetu Warszawskiego. Przedmiotem zainteresowań autorów jest konsument, jego decyzje i działanie w warunkach rozwoju nowych technologii, szerokiego dostępu do internetu, kryzysów, a także ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Głębokiej analizie poddane zostały najnowsze tendencje w zachowaniach konsumentów pod wpływem zmieniającego się otoczenia oraz zachodzących w nich procesów. W książce zaprezentowano zmiany, jakie zachodzą w konsumentach podczas podejmowania przez nich decyzji zakupowych. Modyfikacje te są spowodowane zarówno użytkowaniem mediów społecznościowych, usług mobilnych, zmianą w stylu życia, jak i działaniami przedsiębiorstw. Wskazano współczesne problemy oraz przedstawiono specyfikę segmentów konsumentów charakteryzujących rynki rozwinięte. Monografia stanowi bogate źródło wiedzy dla studentów ekonomii, socjologii, marketingu oraz nauk o zarządzaniu. Adresowana jest również do naukowców, badaczy i praktyków.Informacja o autorze/ redaktorze: dr hab. Małgorzata Bartosik - Purgat, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jej zainteresowania naukowe i badawcze koncentrują się przede wszystkim wokół kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, zachowań konsumentów na rynku międzynarodowym oraz międzynarodowych strategiach przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56181 (1 egz.)
Kaucja: 41,30 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [605]-612.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, ale również informatyki, ekonometrii, prawa i administracji, socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej.
Makroekonomia, zajmująca się badaniem całej gospodarki narodowej i jej najważniejszych części, prezentując przy tym szeroką panoramę aktywności gospodarczej, jest dynamicznie rozwijającym się działem ekonomii. Książka, który oddajemy do rąk Czytelników, jest nowoczesnym podręcznikiem zawierającym wyważoną prezentację najistotniejszych zagadnień współczesnej makroekonomii. Autorzy omawiają w nim dorobek teorii ekonomii, wzbogacając rozważania o liczne odwołania do realiów gospodarki polskiej. Zakres wiedzy przedstawiony w podręczniku pokrywa się z programem nauczania makroekonomii realizowanym w większości uczelni ekonomicznych w kraju. W gronie autorów książki są pracownicy naukowi z dużym doświadczeniem dydaktycznym, reprezentujący najznamienitsze ośrodki naukowe z całej Polski: Uniwersytet Warszawski, Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Uniwersytet Łódzki.Książka jest adresowana głównie do studentów wyższych uczelni na kierunkach ekonomicznych, ale może również stanowić cenne źródło wiedzy dla studentów informatyki, prawa i administracji, socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Zainteresuje też słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych.
Wprowadzenie * Część I * Wprowadzenie do makroekonomii * 1. Podstawowe zagadnienia makroekonomii * 1.1. Pojęcie i przedmiot makroekonomii * 1.2. Metoda makroekonomii * 1.3. Podstawowe szkoły makroekonomii * 1.4. Główne problemy makroekonomiczne * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * 2. Rachunek produktu społecznego * 2.1. Mierniki makroekonomiczne systemu MPS i SNA * 2.2. Produkt krajowy brutto i metody jego pomiaru * 2.3. Produkt narodowy brutto * 2.4. Inne mierniki działalności gospodarczej * 2.5. Zmodyfikowane mierniki systemu rachunków narodowych * 2.6. Metody uwzględniania zmiany cen * 2.7. Ruch okrężny produktu i dochodu w gospodarce rynkowej * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * 3. Model AD-AS * 3.1. Podstawowe elementy modelu AD-AS * 3.2. Krzywa agregatowego popytu * 3.3. Krzywa agregatowej podaży * 3.4. Równowaga makroekonomiczna w okresach krótkim i długim * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * Część II * Gospodarka w krótkim okresie * 4. Model gospodarki dwusektorowej w krótkim okresie * 4.1. Założenia dwusektorowego modelu równowagi w krótkim okresie * 4.2. Funkcja konsumpcji * 4.3. Funkcja oszczędności * 4.4. Funkcja inwestycji * 4.5. Popyt globalny w modelu J.M. Keynesa * 4.6. Krótkookresowa równowaga dochodu na rynku towarowym * 4.7. Mnożnik inwestycyjny * 4.8. Paradoks zapobiegliwości * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * 5. Wydatki konsumpcyjne * 5.1. Pojęcie konsumpcji * 5.2. Uwarunkowania konsumpcji * 5.3. Mechanizm transmisyjny * 5.4. Hipoteza dochodu absolutnego J.M. Keynesa * 5.5. Hipoteza dochodu względnego J.S. Duesenberry??ego * 5.6. Teoria wyboru międzyokresowego I. Fishera * 5.7. Hipoteza dochodu permanentnego M. Friedmana * 5.8. Hipoteza cyklu życia F. Modiglianiego i A.K. Ando * 5.9. Behawioralna hipoteza cyklu życia H.M. Shefrina i R.H. Thalera * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * 6. Wydatki inwestycyjne * 6.1. Wydatki inwestycje i funkcja inwestycji * 6.2. Kategorie wydatków inwestycyjnych * 6.3. Zasada akceleracji * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * 7. Wielosektorowe modele równowagi w krótkim okresie * 7.1. Podstawowe założenia trójsektorowego modelu równowagi krótkookresowej * 7.2. Podatki netto i funkcja konsumpcji * 7.3. Wpływ wydatków państwa i podatków na poziom równowagi krótkookresowej * 7.4. Mnożnikowy efekt wydatków i podatków * 7.5. Efekt Haavelmo * 7.6. Podstawowe założenia czterosektorowego modelu równowagi krótkookresowej * 7.7. Funkcja eksportu i importu * 7.8. Zależność między produkcją a popytem w gospodarce otwartej * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * 8. Budżet państwa i polityka fiskalna * 8.1. Budżet państwa i jego funkcje * 8.2. Prorozwojowe cele państwa i wydatki budżetu * 8.3. Dochody budżetu państwa - rodzaje i funkcje podatków * 8.4. Deficyt budżetowy i dług publiczny * 8.5. Automatyczne stabilizowanie koniunktury. Ekspansywna i restrykcyjna polityka fiskalna * 8.6. Sumaryczna wielkość podatków a hipoteza behawioralna Laffera * Podsumowanie * Podstawowe pojęcia * Aneks * 1. Podstawowe dane budżetowe * 2. Wyprowadzenie wzoru określającego relację długu publicznego do PKB * 3. Wyprowadzenie wzoru określającego relację deficytu pierwotnego do PKB * 4. Wyprowadzenie wzoru określającego wielkość dochodów budżetowych w funkcji stopy opodatkowania * 5. Makroekonomiczna algebra relacji między dochodem narodowym a deficytem budżetowym, wydatkami rządowymi, zyskami, inwestycjami i oszczędnościami * 9. Pieniądz. Polityka pieniężna * 9.1. Pojęcie i formy pieniądza * 9.2. Funkcje pieniądza * 9.3. Banki i ich funkcje * 9.4. Podaż pieniądza * 9.4.1. Podaż pieniądza w ujęciu szerokim * 9.4.2. Miary podaży pieniądza * 9.5. Popyt na pieniądz * 9.6. Kluczowe teorie popytu na pieniądz * 9.6.1. Ilościowa teoria pieniądza I. Fishera * 9.6.2. Teoria pieniądza A.C. Pigou * 9.6.3. Teoria preferencji płynności J.M. Keynesa * 9.6.4. Neoilościowa teoria pieniądza M. Friedmana * 9.7. Mechanizm kreacji pieniądza * 9.8. Podaż pieniądza a stopa procentowa * 9.9. Kontrola podaży pieniądza przez bank centralny * 9.9.1. Polityka rezerw obowiązkowych * 9.9.2. Polityka refinansowa * 9.9.3. Operacje na otwartym rynku * 9.10. Równowaga na rynku pieniężnym * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * 10. Równowaga na rynkach towarowym i pieniężnym. Polityka fiskalna i pieniężna w gospodarce zamkniętej * 10.1. Stopa procentowa a popyt zagregowany * 10.2. Efekt wypierania * 10.3. Efekt tłumienia * 10.4. Założenia modelu IS-LM * 10.5. Równowaga na rynku towarowym * 10.5.1. Konstrukcja krzywej IS * 10.5.2. Nachylenie krzywej IS * 10.5.3. Przesunięcia krzywej IS * 10.6. Równowaga na rynku pieniężnym * 10.6.1. Konstrukcja krzywej LM * 10.6.2. Nachylenie krzywej LM * 10.6.3. Przesunięcia krzywej LM * 10.7. Równowaga na rynkach towarowym i pieniężnym - model IS-LM * 10.8. Polityka fiskalna - przesunięcie krzywej IS * 10.9. Polityka pieniężna - przesunięcie krzywej LM * 10.10. Skuteczność polityki fiskalnej i polityki pieniężnej * 10.11. Zarządzanie popytem a charakter polityki gospodarczej * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * Część III * Gospodarka w długim okresie * 11. Wzrost gospodarczy * 11.1. Pojęcie i cechy wzrostu gospodarczego * 11.2. Czynniki wzrostu gospodarczego * 11.3. Makroekonomiczna funkcja produkcji * 11.4. Zatrudnienie i wydajność pracy * 11.5. Wydajność pracy i kapitałochłonność dochodu narodowego * 11.6. Tempo wzrostu dochodu narodowego a stopa inwestycji i współczynnik kapitałochłonności * 11.7. Model R.M. Solowa * 11.7.1. Egzogeniczny postęp techniczny * 11.7.2. Warunki zrównoważonego wzrostu w modelu R.M. Solowa * 11.7.3. Proces dochodzenia do równowagi w modelu R.M. Solowa * 11.7.4. Oszczędności w modelu R.M. Solowa * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * 12. Koniunktura gospodarcza * 12.1. Pojęcie i cechy klasycznego oraz współczesnego cyklu koniunkturalnego * 12.2. Teorie cyklu koniunkturalnego * 12.2.1. Teorie egzogeniczne * 12.2.2. Teorie endogeniczne * 12.3. Współczesny cykl gospodarczy * 12.4. Koniunktura gospodarcza w Polsce * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * 13. Rynek pracy i bezrobocie * 13.1. Pojęcie i działanie rynku pracy * 13.1.1. Pojęcie rynku pracy * 13.1.2. Popyt na pracę * 13.1.3. Podaż pracy * 13.1.4. Równowaga i nierównowaga na rynku pracy * 13.2. Pojęcie bezrobocia * 13.3. Mierzenie bezrobocia * 13.4. Skutki bezrobocia * 13.5. Typy bezrobocia * 13.6. Główne teorie bezrobocia * 13.6.1. Ujęcie neoklasyczne * 13.6.2. Ujęcie keynesistowskie * 13.6.3. Teoria naturalnej stopy bezrobocia * 13.6.4. Teoria bezrobocia NAIRU * 13.6.5. Teoria poszukiwań na rynku pracy * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * 14. Inflacja * 14.1. Pojęcie i pomiar inflacji * 14.2. Rodzaje inflacji * 14.3. Główne teorie inflacji * 14.3.1. Monetarystyczna teoria inflacji * 14.3.2. Popytowa (keynesowska) teoria inflacji * 14.3.3. Kosztowa teoria inflacji * 14.4. Konsekwencje inflacji * 14.5. Krótkookresowa krzywa Phillipsa * 14.6. Krzywa Friedmana-Phelpsa * 14.7. Krzywa Phillipsa z oczekiwaniami racjonalnymi * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * 15. Model pełnej równowagi makroekonomicznej w gospodarce zamkniętej * 15.1. Wpływ poziomu cen na globalny popyt i dochód - makroekonomiczna krzywa popytu (MDS) * 15.2. Równowaga w modelu AD-AS * 15.3. Szoki popytowe, podażowe i technologiczne. Mechanizmy dostosowawcze * 15.4. Skuteczność polityk fiskalnej i pieniężnej w ujęciu modelu klasycznego oraz modelu keynesowskiego * 15.5. Rola rządu i banku centralnego w procesie stabilizacji gospodarki * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * Część IV * Zagadnienia gospodarki światowej * 16. Handel międzynarodowy * 16.1. Źródła korzyści z handlu międzygałęziowego * 16.2. Rodzaje korzyści z handlu międzygałęziowego * 16.3. Zmiany w handlu międzynarodowym we współczesnej gospodarce światowej * 16.4. Handel wewnątrzgałęziowy * 16.5. Korzyści z handlu wewnątrzgałęziowego * 16.6. Znaczenie handlu półproduktami * 16.7. Badanie empiryczne: polski handel z zagranicą w latach 2004-2017 * 16.7.1. Handel Polski z Unią Europejską i resztą świata w latach 2004-2017 * Podsumowanie * Najważniejsze pojęcia * 17. Bilans płatniczy i systemy kursu walutowego * 17.1. Pojęcie i struktura bilansu płatniczego * 17.1.1. Pojęcie bilansu płatniczego * 17.1.2. Równowaga w bilansie płatniczym * 17.2. Bilans obrotów bieżących a bilans obrotów kapitałowych * 17.3. Międzynarodowa pozycja inwestycyjna * 17.4. Bilans płatniczy i międzynarodowa pozycja inwestycyjna Polski * 17.5. Kurs walutowy i jego odmiany * 17.6. Rodzaje kursów walutowych * 17.7. Czynniki wpływające na poziom kursu walutowego * 17.8. Równowaga na rynku walutowym * 17.8.1. Popyt na walutę * 17.8.2. Podaż waluty * 17.9. Nominalny i realny kurs walutowy * 17.10. Kurs walutowy a efekt krzywej J * 17.11. Ewolucja systemów kursowych w gospodarce * 17.11.1. System waluty złotej * 17.11.2. System waluty sztabowo-złotej i dewizowo-złotej * 17.11.3. System z Bretton Woods * 17.11.4. System wielodewizowy * 17.11.5. Mechanizm kursów walutowych * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * 18. Model gospodarki otwartej * 18.1 Wyprowadzenie krzywej bilansu płatniczego (BP) * 18.2. Równowaga globalna w gospodarce otwartej w warunkach doskonałej mobilności kapitału * 18.2.1. Sytuacja sztywnego kursu walutowego * 18.2.2. Sytuacja płynnego kursu walutowego * 18.3. Efektywność polityki fiskalnej i pieniężnej przy założeniu doskonałej mobilności kapitału * 18.4. Równowaga globalna i skuteczność polityki makroekonomicznej w gospodarce otwartej przy założeniu braku mobilności kapitału i przy sztywnych kursach walutowych * 18.5. Równowaga globalna i skuteczność polityki makroekonomicznej w gospodarce otwartej przy założeniu braku mobilności kapitału i przy płynnych kursach walutowych * 18.6. Równowaga globalna i skuteczność polityki makroekonomicznej w gospodarce otwartej przy założeniu ograniczonej mobilności kapitału * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * 19. Globalizacja a współczesny świat * 19.1. Historyczne etapy drogi do globalizacji gospodarki * 19.2. Globalne dylematy XXI wieku * 19.3. Nowe wzorce rozwojowe - koniec konsensusu waszyngtońskiego? * 19.4. Globalizacja a finansjeryzacja gospodarki światowej * 19.5. Globalizacja a "nowa gospodarka" * 19.6. Globalizacja - europejska perspektywa * Podsumowanie * Najważniejsze terminy * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 602-609.
Część I. Wprowadzenie do makroekonomii * Rozdział 1. Podstawowe zagadnienia makroekonomii * Rozdział 2. Rachunek produktu społecznego * Rozdział 3. Model AD-AS * Część II. Gospodarka w krótkim okresie * Rozdział 4. Model gospodarki dwusektorowej w krótkim okresie * Rozdział 5. Wydatki konsumpcyjne * Rozdział 6. Wydatki inwestycyjne * Rozdział 7. Wielosektorowe modele równowagi w krótkim okresie * Rozdział 8. Budżet państwa i polityka fiskalna * Rozdział 9. Pieniądz i polityka pieniężna * Rozdział 10. Równowaga na rynkach towarowym i pieniężnym. Polityka fiskalna i pieniężna w gospodarce zamkniętej * Część III. Gospodarka w długim okresie * Rozdział 11. Wzrost gospodarczy * Rozdział 12. Koniunktura gospodarcza * Rozdział 13. Rynek pracy i bezrobocie * Rozdział 14. Inflacja * Rozdział 15. Model pełnej równowagi makroekonomicznej w gospodarce zamkniętej * Część IV. Zagadnienia gospodarki światowej * Rozdział 16. Handel międzynarodowy * Rozdział 17. Bilans płatniczy i systemy kursu walutowego * Rozdział 18. Model gospodarki otwartej * Rozdział 19. Globalizacja a współczesny świat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla studentów wyższych uczelni na kierunkach ekonomicznych, ale może również stanowić cenne źródło wiedzy dla studentów informatyki, prawa i administracji, socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Zainteresuje też słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych.
Niniejszy zbiór zadań został przygotowany jako opracowanie towarzyszące podręcznikowi Makroekonomia pod red. Alojzego Z. Nowaka i Tomasza Zalegi. Podstawowym jego celem jest ułatwienie studentom samodzielnej nauki makroekonomii. Zbiór zadań ma im pomóc w sprawdzeniu zdobytej wiedzy, a także ułatwić kształtowanie podstawowych umiejętności ekonomicznych - wnioskowania oraz testowania hipotez. Struktura zbioru zadań odpowiada w pełni strukturze podręcznika głównego. Opracowanie zostało podzielone na cztery części, które zawierają łącznie 19 rozdziałów merytorycznych - od zagadnień wprowadzających w problematykę makroekonomii, poprzez funkcjonowanie gospodarki w krótkim i długim okresie, po zagadnienia gospodarki światowej i problemy globalizacji. Przedstawiony zakres wiedzy pokrywa się z programem nauczania makroekonomii realizowanym w większości uczelni ekonomicznych w kraju. W gronie autorów książki są pracownicy naukowi z dużym doświadczeniem dydaktycznym, reprezentujący najznamienitsze ośrodki naukowe z całej Polski: Uniwersytet Warszawski, Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Uniwersytet Łódzki. Książka jest adresowana głównie do studentów wyższych uczelni na kierunkach ekonomicznych, ale może również stanowić cenne źródło wiedzy dla studentów informatyki, prawa i administracji, socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Zainteresuje też słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych.
Wprowadzenie * Część I * Wprowadzenie do makroekonomii * 1. Podstawowe zagadnienia makroekonomii * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 2. Rachunek produktu społecznego * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 3. Model AD-AS * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * Część II * Gospodarka w krótkim okresie * 4. Model gospodarki dwusektorowej w krótkim okresie * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 5. Wydatki konsumpcyjne * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 6. Wydatki inwestycyjne * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 7. Wielosektorowe modele równowagi w krótkim okresie * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 8. Budżet państwa i polityka fiskalna * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 9. Pieniądz. Polityka pieniężna * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 10. Równowaga na rynkach towarowym i pieniężnym. Polityka fiskalna i pieniężna w gospodarce zamkniętej * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * Część III * Gospodarka w długim okresie * 11. Wzrost gospodarczy * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 12. Koniunktura gospodarcza * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 13. Rynek pracy i bezrobocie * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 14. Inflacja * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 15. Model pełnej równowagi makroekonomicznej w gospodarce zamkniętej * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * Część IV * Zagadnienia gospodarki światowej * 16. Handel międzynarodowy * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 17. Bilans płatniczy i system kursu walutowego * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 18. Model gospodarki otwartej * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań * 19. Globalizacja a współczesny świat * Test wielokrotnego wyboru * Zadania * Odpowiedzi i rozwiązania zadań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58243 (1 egz.)
Kaucja: 33,83 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 280-294.
Dla studentów ekonomii i zarządzania, socjologii, psychologii, dziennikarstwa, politologii, kulturoznawstwa oraz prawa i administracji, dla polityków gospodarczych, działaczy społecznych i menedżerów, a także słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów oraz pracowników naukowych i dydaktycznych.
ROZDZIAŁ 1. Istota konsumpcji i zachowania się konsumenta * 1.1. Pojęcie konsumpcji * 1.2. Rodzaje i formy konsumpcji * 1.3. Treść i zakres pojęcia "zachowanie się konsumenta" * 1.4. Dylematy racjonalności zachowań konsumentów na rynku * 1.4.1. Racjonalność zachowań konsumentów * 1.4.2. Irracjonalność zachowań konsumentów * ROZDZIAŁ 2. Potrzeby i sposoby ich zaspokajania * 2.1. Potrzeby jako podstawa zachowania się konsumenta * 2.1.1. Geneza i mechanizm rozwoju potrzeb * 2.1.2. Właściwości potrzeb ludzkich * 2.2. Hierarchizacja potrzeb konsumpcyjnych * 2.3. Środki służące zaspokajaniu potrzeb konsumpcyjnych * 2.4. Potrzeby konsumpcyjne a popyt * ROZDZIAŁ 3. Gospodarstwo domowe jako podmiot konsumpcji * 3.1. Geneza i pojęcie gospodarstwa domowego * 3.2. Istota, funkcje i zakres działania gospodarstwa domowego * 3.3. Klasyfikacja gospodarstw domowych * ROZDZIAŁ 4. Uwarunkowania konsumpcji i nowe trendy w zachowaniach gospodarstw domowych * 4.1. Determinanty określające potrzeby i zachowania gospodarstw domowych * 4.2. Czynniki biologiczne * 4.3. Czynniki ekonomiczne * 4.4. Czynniki społeczno-psychologiczne * 4.5. Czynniki kulturowe * 4.6. Nowe trendy w zachowaniach gospodarstw domowych * 4.7. Makrotrendy a zachowania gospodarstw domowych * ROZDZIAŁ 5. Teorie konsumpcji * 5.1. Teorie konsumpcji - wprowadzenie * 5.2. Mikroekonomiczne teorie konsumpcji * 5.2.1. Teoria użyteczności kardynalnej * 5.2.2. Teoria użyteczności ordynalnej (porządkowej) * 5.2.3. Nadwyżka konsumenta A. Marshalla i J. Dupuita * 5.2.4. Teoria ujawnionych preferencji P.A. Samuelsona * 5.2.5. Teoria adekwatności konsumpcji K.J. Lancastera * 5.2.6. Teoria konsumpcji w ujęciu T.B. Veblena * 5.2.7. Teoria konsumpcji G.S. Beckera * 5.2.8. Koncepcja homo satisfaciendus H.A. Simona * 5.2.9. Koncepcja racjonalności selektywnej H. Leibensteina * 5.3. Makroekonomiczne teorie konsumpcji * 5.3.1. Hipoteza dochodu absolutnego J.M. Keynesa * 5.3.2. Teoria dochodu względnego J.S. Duesenberry?ego * 5.3.3. Teoria wyboru międzyokresowego I. Fishera * 5.3.4. Hipoteza dochodu permanentnego M. Friedmana * 5.3.5. Hipoteza cyklu życia F. Modiglianiego i A.K. Ando * 5.3.6. Rozszerzony model cyklu życia i modele pochodne * 5.3.7. Behawioralna hipoteza cyklu życia H.M. Shefrina i R.H. Thalera * 5.4. Psychologiczne teorie konsumpcji * 5.4.1. Koncepcja zachowania konsumenta J. Lasourne?a * 5.4.2. Psychologiczna teoria konsumpcji G. Katony * ROZDZIAŁ 6. Modele i teorie rynkowych zachowań konsumentów * 6.1. Istota modeli zachowań konsumentów * 6.2. Zintegrowane modele zachowania konsumenta * 6.2.1. Model zachowania konsumenta A.R. Andreasena * 6.2.2. Model podejmowania decyzji F.M. Nicosii * 6.2.3. Model uczenia się konsumenta J.A. Howarda i J.N. Shetha * 6.2.4. Decyzyjny model zachowania konsumenta T. Rosaniego * 6.2.5. Model zachowania konsumenta według J.F. Engla, D.T. Kollata i R.D. Blackwella * 6.2.6. Teoria zachowania się konsumenta F. Hansena * 6.3. Empiryczne modele zachowania konsumenta * 6.3.1. Teoria przemyślanego działania M. Fishbeina i I. Ajzena * 6.3.2. Model strukturalny procesu decyzyjnego J.R. Bettmana * 6.3.3. Model zachowań konsumenta J.P. Petera i J.C. Olsona * 6.3.4. Model TOTE G.A. Millera, E. Galantera i K.H. Pribrama * 6.3.5. Model organizacyjny zachowania konsumenta J.C. Mowena * 6.4. Kompensacyjne modele preferencji * ROZDZIAŁ 7. Mierniki pomiaru konsumpcji i ich klasyfikacja * 7.1. Mierniki konsumpcji - wprowadzenie * 7.2. Mierniki wzorcowe * 7.3. Mierniki przeliczeniowe * 7.4. Mierniki struktury konsumpcji i mierniki dynamiki konsumpcji * 7.5. Mierniki agregatowe i mierniki współzależności * 7.6. Modele ekonometryczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 33 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dla studentów studiów ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12.B (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały i Podręczniki Mariana Pietraszewskiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12.A (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej