Egeland Byron R. (1938- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Egeland Byron R. (1938- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Adaptacja społeczna
(1)
Badania naukowe
(1)
Dojrzewanie
(1)
Metodologia
(1)
Osobowość
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychopatologia
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia na stronach [428]-463. Indeks.
Poznaj wyniki przełomowego badania nad rozwojem osoby.Proces kształtowania się osobowości intryguje badaczy rozwoju, klinicystów oraz psychologów. Jest to najważniejsze i najbardziej skomplikowane zagadnienie w psychologii, wymaga bowiem uwzględnienia niezliczonych czynników równocześnie, a także ich wpływu na jednostkę w ciągu wielu lat. Zespół doświadczonych naukowców z Uniwersytetu w Minnesocie podjął próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób człowiek staje się taką, a nie inną osobą.Niniejsza książka to podsumowanie przełomowego badania, w którym wzięło udział 180 dzieci obserwowanych przez 30 lat, od narodzin do wieku dorosłego. Dzięki wieloletniej pracy otrzymano spójny, złożony obraz rozwoju człowieka, ustalono, jaka jest natura rozwoju, a także wskazano jego ogólne trendy. Autorzy objaśniają zarówno zastosowaną metodologię, jak i konsekwencje projektu dla postrzegania procesu kształtowania osobowości.Zgromadzona w książce ogromna ilość danych pomaga zrozumieć, jak nasze słabe i mocne strony kształtują się pod wpływem takich czynników, jak pierwsze doświadczenia, relacje z rodziną i rówieśnikami w okresie dzieciństwa i adolescencji, różnice w cechach charakteru i zdolnościach czy warunki społeczno-ekonomiczne. Precyzyjne i przejrzyście sformułowane wnioski badawcze wyjaśniają koleje indywidualnych losów, ukazując ciągłą interakcję między rozwijającymi się dziećmi a ich środowiskiem i jego wpływ na kształtowanie się osobowości.Dzięki książce:Ľ poznasz szczegółowy opis metodologii badania i doboru próby;Ľ dowiesz się, jakie są kolejne etapy kształtowania się osobowości i jak rozwija się onaw poszczególnych okresach życia;Ľ poznasz rozwojowy model zaburzeń."Jest to kompleksowe, dobrze przemyślane i skonstruowane podłużne badanie rozwojowe, które w istotny sposób pomaga zrozumieć rozwój i związane z nim zagadnienia. Będzie ono bardzo przydatne nie tylko dla studentów psychologii rozwojowej, ale także dla wszystkich przedstawicieli dyscyplin psychologicznych zajmujących się rozwojem i jego następstwami"."Bulletin of the Menninger Clinic""Wspaniały opis niezwykle wnikliwej eksploracji doświadczeń i okoliczności, które z czasem składają się na osobę... Do tej pory nie przeprowadzono zbyt wielu badań, które trwałyby aż 30 lat, ale oprócz tego, że wspomniane badanie należy do rzadkości, ma również solidne podstawy teoretyczne i będzie inspirujące dla każdego, kto kiedykolwiek zastanawiał się nad tym, co czyni go taką osobą, jaką jest"."Journal of Child Psychology and Psychiatry""Jeśli chcesz mieć najbardziej aktualną, głęboką wiedzę na temat rozwoju, to powinieneś przeczytać właśnie tę książkę. W tekst wpleciona została prezentacja najnowocześniejszego teoretycznego podejścia do rozwoju. Niniejsza publikacja będzie przydatna jako lektura uzupełniająca na zawansowanym kursie teorii rozwojowej lub bardziej ogólnym kursie z dziedziny rozwoju człowieka"."Journal of Child and Family Studies"L. Alan Sroufe, Ph.D., jest profesorem psychologii dziecka w Instytucie Rozwoju Dziecka oraz na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Minnesoty, a także członkiem Society for Research in Child Development. Autor sześciu książek i ponad 100 artykułów na temat wczesnych relacji przywiązaniowych, rozwoju emocjonalnego i psychopatologii rozwojowej, dzięki którym zyskał międzynarodowe uznanie jako ekspert w tych dziedzinach.Byron Egeland, Ph.D., jest profesorem rozwoju dziecka na Uniwersytecie Minnesoty i jednym z kierowników IrvingB. Harris Training Center for Infant and Toddler Development. Zasiada w zarządach wielu organizacji krajowych, w tym Prevent Child Abuse America oraz w komitecie doradczym Boy Scouts of America. Jest autorem artykułów i książek poświęconych maltretowaniu dzieci, dzieciom z grup wysokiego ryzyka, psychopatologii rozwojowej oraz profilaktycznym programom interwencyjnym dla rodzin z grup wysokiego ryzyka.Elizabeth A. Carlson, Ph.D., pracuje na stanowisku adiunkta w Instytucie Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Minnesoty. Opublikowała wiele prac na temat wpływu wczesnych doświadczeń na rozwój zaburzeń emocjonalnych i behawioralnych, internalizacji doświadczenia oraz wzajemnego wpływu reprezentacji i doświadczenia. Zyskała międzynarodowe uznanie, prowadząc szkolenia z zakresu oceny przywiązania u niemowląt.W. Andrew Collins, Ph.D., wykłada psychologię rozwojową w Instytucie Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Minnesoty. Napisał wiele artykułów poświęconych oddziaływaniu środków masowego przekazu oraz relacji z rodzicami w okresie adolescencji, a także relacjom rówieśniczym i miłosnym w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości. Obecnie pełni funkcję przewodniczącego rady naukowej Study of Early Child Care and Youth Development prowadzonego pod auspicjami National Institute of Child Health and Human Development.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21583 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej