Rozwój psychofizyczny dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(286)
Forma i typ
Książki
(285)
Poradniki i przewodniki
(129)
Publikacje dydaktyczne
(71)
Publikacje fachowe
(66)
Publikacje naukowe
(45)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Poezja
(8)
Komiksy i książki obrazkowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(338)
wypożyczone
(34)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(17)
BD40 (Suwalska 11)
(51)
BD52 (Rembielińska 6a)
(7)
BD53 (Bazyliańska 6)
(6)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(10)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(13)
W29 (Rembielińska 6a)
(15)
W37 (Smoleńska 94)
(19)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(5)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(6)
W98 (Kondratowicza 23)
(11)
WP130 (św. Wincentego 85)
(197)
Autor
Hinz Magdalena
(11)
Montessori Maria (1870-1952)
(10)
Święcicka Ewa
(8)
Camarda Sylwia (1983- )
(7)
Hopkins Amanda (1962- )
(6)
Sparrow Joshua D
(6)
Franczyk Anna
(5)
Baker Sidney M
(4)
Barańska Małgorzata
(4)
Baruzzi Agnese (1980- )
(4)
Biddulph Steve
(4)
Blau Melinda (1943- )
(4)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(4)
Czekański Marek (1948- )
(4)
Hogg Tracy
(4)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(4)
Jacewicz Agnieszka
(4)
Jegier Aneta
(4)
Karney Alicja
(4)
Knapp Julie
(4)
Krajewska Katarzyna
(4)
Mikler-Chwastek Anna
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Siara Olga
(4)
Stein Agnieszka
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Brzuzy Grzegorz
(3)
Cioch Agnieszka
(3)
Goddard Sally (1957- )
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Hermanowska Magdalena
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Mazel Sharon
(3)
Minge Krzysztof
(3)
Minge Natalia
(3)
Murkoff Heidi Eisenberg
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(3)
Różańska-Gał Anna
(3)
Skowrońska Emilia
(3)
Stanish Paul
(3)
Szurowska Beata (1973- )
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Ames Louise Bates (1908- )
(2)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borszewska-Kornacka Maria Katarzyna
(2)
Brazelton T. Berry (1918- )
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Błaż Agata
(2)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(2)
Czajka Irena (psychologia)
(2)
Czochańska Jagna
(2)
Czubak Marzena
(2)
Domagała Aneta
(2)
Duszczyk Ewa
(2)
Helwing Daniela
(2)
Hopkins Amanda
(2)
Jackowska Teresa (medycyna)
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Korniszewski Lech
(2)
Kowalewska-Kantecka Barbara
(2)
Kołudzka Janina
(2)
Kuś Joanna (pedagogika)
(2)
Mach Cecylia
(2)
Machajska Joanna
(2)
Malinowska Dominika
(2)
Miller Kelly
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Naprawa Renata
(2)
Needlman Robert (1959- )
(2)
Panek Marta
(2)
Pawluczuk-Solorz Monika
(2)
Piaget Jean (1896-1980)
(2)
Plandowska Magdalena
(2)
Rawicz Marcin
(2)
Rokicka-Milewska Roma (1932- )
(2)
Sears Martha
(2)
Sears William
(2)
Siegel Daniel J. (1957- )
(2)
Spock Benjamin (1903-1998)
(2)
Stanisławska Irena A
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szilágyi-Pągowska Ilona
(2)
Szwajkowska Elżbieta
(2)
Szwajkowski Witold
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Słysz Magdalena
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tomasik Iwona (logopeda)
(2)
Ulatowska Agnieszka (1977- )
(2)
Voss Angie
(2)
Wasilewicz Grażyna
(2)
Wentrych Agnieszka
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Wiśniewska Marta
(2)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(2)
Wrońska Irmina
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(77)
2010 - 2019
(165)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(1)
1930 - 1939
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(229)
1901-2000
(33)
1989-2000
(15)
1945-1989
(10)
1918-1939
(5)
Kraj wydania
Polska
(285)
Język
polski
(285)
Odbiorca
Rodzice
(125)
Nauczyciele
(41)
Dzieci
(27)
Terapeuci zajęciowi
(22)
0-5 lat
(20)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Psycholodzy
(14)
6-8 lat
(13)
Pedagodzy
(12)
Przedszkola
(11)
Logopedzi
(10)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
Szkoły wyższe
(8)
Terapeuci
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Studenci
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
9-13 lat
(3)
Klasa 3.
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Klasa 1.
(2)
Lekarze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Rehabilitanci
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Wychowawcy
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Ergoterapeuci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 2.
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunowie
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Psychiatrzy
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Szkoły podstawowe specjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Film polski
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Francja
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Wenezuela
(1)
Gatunek
Poradnik
(140)
Ćwiczenia i zadania
(32)
Opracowanie
(21)
Podręcznik
(16)
Wydawnictwa popularne
(12)
Monografia
(9)
Gry i zabawy
(8)
Wiersze
(8)
Gry i zabawy dziecięce
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Książka obrazkowa
(6)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Raport z badań
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Program nauczania
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Rymowanki
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Cytaty
(1)
Elementarze polskie
(1)
Film edukacyjny
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Książka-zabawka
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rysunki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zabawy matematyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(169)
Psychologia
(86)
Medycyna i zdrowie
(49)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(41)
Biologia
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
286 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Les lois naturelles de l`enfant.
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 405-424.
Dziecko rodzi się zaprogramowane do nauki i kochania. Neuronauka codziennie odkrywa nowe elementy niesamowitego potencjału dzieci. A jednak, w wyniku naszej niewiedzy, narzucamy dziecku zupełnie do niego nieprzystosowany system edukacyjny, który hamuje u niego proces uczenia się i nie wspiera jego wrodzonej pozytywnej postawy. Ponad 40 naszych dzieci kończy szkołę podstawową z brakami, które nieodwracalnie zaburzają ich dalszą edukację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 493-503.
Pojawiające się do tej pory różnego rodzaju książki, podręczniki czy poradniki dotyczące rozwoju zdolności, talentu czy geniuszu człowieka miały - oczywiście nie wszystkie - jedną zasadniczą wadę: kurczowo trzymały się bądź to jednej dyscypliny wiedzy (najczęściej psychologii lub/i pedagogiki), bądź to zredukowanego obszaru problemów (rozwoju umysłowego, percepcyjnego, emocjonalnego, intuicyjnego). Przypominało to czasami podawanie przepisów w książce kucharskiej. Tyle że każdy, kto chociaż raz gotował lub piekł ad hoc, mając nawet bardzo dobry model działania, przekonał się, iż trudno być od razu kulinarnym geniuszem. Na ogół musiał stwierdzić, że albo nie ma określonych zdolności percepcyjnych, albo operacyjnych, albo brakuje mu pewnej wiedzy o produktach, narzędziach i technikach oraz ich właściwościach, albo, wreszcie, brakuje mu odpowiedniej motywacji do podejmowania tego rodzaju czynności. Okazuje się, iż stworzenie w miarę optymalnego podręcznika wymaga szerszego przygotowania z kilku, a nawet z bardzo wielu dyscyplin naukowych (nie mówiąc o subdyscyplinach) głębokiego wglądu w kulturę, a w zasadzie w to, co transkulturowe, jak również konkretnych obserwacji i doświadczeń w wielu różnych praktykach i dziedzinach życia.Stąd niniejsza książka nie jest typowym poradnikiem odpowiadającym na praktyczne pytania typu "jak", nie jest również typowym podręcznikiem historiozoficznym zbierającym wszystkie możliwe teorie i pytania typu "co", a tym bardziej nie jest typowym dziełem zasad i reguł kanonicznych odpowiadających apodyktycznie na najważniejsze pytania typu "dlaczego". Chociaż w jakiejś mierze stara się odpowiedzieć na nie wszystkie jednocześnie, jakby powiedział Erich Fromm, w metajęzyku logiki paradoksalnej, aby w każdym kroku rodzica, opiekuna, wychowawcy i nauczyciela ukazywać możliwie największą głębię i dynamikę rozwoju oraz strukturalną złożoność przeciwstawnych procesów edukacyjnych. Z jednej strony, ma prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej - wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka; z jednej strony, ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, a z drugiej - przedstawić bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Powinno to zainteresować nie tylko faktycznych rodziców i wychowawców, ale również potencjalnych rodziców i tych, którzy mogą i powinni z nimi współpracować: studentów pedagogiki, nauczycieli, opiekunów społecznych, urzędników, dziennikarzy czy polityków, w trudnym procesie optymalnego rozwijania i formowania każdej ludzkiej istoty...[...]Niniejsza książka rozczaruje tego czytelnika, który oczekuje na podstawie atrakcyjnego jej tytułu gotowych (p)odpowiedzi, wskazówek czy metod, dzięki którym mógłby uczynić ze swojego dziecka geniusza. Autor sam o książce pisze tak: Z jednej strony ma ona prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej strony ma wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka, z jednej strony ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, z drugiej strony bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących, w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 355-376. Indeks.
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia - nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20684 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Le guide de votre enfant de 3 a 6 ans. Na okładce: Sposób na wychowanie dziecka w wieku przedszkolnym : poznanie etapów rozwoju, organizowanie zabaw, budowanie więzi z dzieckiem.
Indeks.
Poradnik omawia rozwój dziecka w wieku od 3 do 6 lat w różnych aspektach: fizycznym, społecznym, psychicznym i uczuciowym. Podpowiada, jak organizować mu czas oraz mądrą i bezpieczną zabawę. Książka pomaga odpowiedzieć na pytania: Czy to normalne, że jeszcze ssie palec?, Jak mu powiedzieć, że zdechł ukochany pies czy królik?, Dlaczego ciągle wymyśla niestworzone historie?, Co zrobić, gdy używa brzydkich słów?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla dziecka i jego nauczyciela palce dłoni są nieocenioną pomocą dydaktyczną! Doskonale przydają się do kształtowania pojęcia liczby w aspekcie kardynalnym i porządkowym, pomagają w porównywaniu liczb, dodawaniu i odejmowaniu - i to nie tylko w zakresie dziesięciu! Palce przydają się, gdy dziecko uczy się nazw dni tygodnia i dowiaduje się, że tydzień to jest siedem dni następujących jeden po drugim. Ja was, palce, dobrze znam. to książeczka, która powstała z myślą o przedszkolakach, zwłaszcza starszakach i średniakach, o uczniach klas pierwszych oraz o dzieciach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Składają się na nią sześćdziesiąt dwa czterowersowe wierszyki oraz opisy zabaw palcowych, które należy wykonywać podczas ich recytowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronie [64].
Książka powstała z myślą o dorosłych i dzieciach, którzy mogą się razem bawić w to, co służy rozwojowi integracji sensorycznej. Po publikację sięgną więc osoby pracujące z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych, nauczyciele przedszkoli i klas młodszych, a także rodzice i dziadkowie. Zabawy z towarzyszącymi im wierszykami zostały podzielone na pięć części odnoszących się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia. Są to: propriocepcja, układ przedsionkowy, dotyk, słuch i wzrok.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 61
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 249-254. Indeks.
"Łatwy do zastosowania, skuteczny przewodnik. Verbal Behavior Approach motywuje i zachęca do dalszej nauki."- Kathleen Ricca, pedagog, matka trzyletniego chłopca z autyzmem"Książka Barbery jest nie tylko dokładna, ale i zrozumiała......Osobiste doświadczenia autorki w dziedzinie, o której pisze, sprawiają, że wyjaśnienia i instrukcje nie są nużące i łatwo je zastosować"- dr Jack Michael, redaktor "The Analysis of Verbal Behavior"Metoda zachowań werbalnych (VB) jest formą stosowanej analizy zachowań (SAZ), opartej na analizie funkcjonalnej zachowań werbalnych B.F. Skinnera. Sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku dzieci posługujących się mową w stopniu minimalnym lub w ogóle niemówiących. Aby wyjaśnić podstawy VB oraz sposoby wykorzystywania tej metody, Mary Lynch Barbera opiera się na własnych doświadczeniach jako certyfikowanego analityka zachowania, a także jako matka dziecka autystycznego."Ten przewodnik w sposób uporządkowany przynosi wiele informacji o tym, jak pomagać dzieciom rozwijać mowę i umiejętności językowe oraz wyjaśnia, jak uczyć dzieci niemówiące, języka miganego. Osobny rozdział poświęcono sposobom, które pozwalają zmniejszyć problemy z zachowaniem. Książka zawiera także cenne wskazówki dotyczące treningu czystości i innych umiejętności samoobsługi, przydatne dla wszystkich dzieci.Ta książka umożliwi rodzicom i terapeutom, nieznającym zasad SAZ iVB, natychmiastowe stosowanie metody zachowań werbalnych do nauczania dzieci autystycznych i z innymi zaburzeniami rozwojowymi. "
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18555 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Na okładce: kompletny przewodnik dla rodziców. ; Zalecane lektury i materiały wideo na stronach 447-463.
Bibliografia na stronach 465-475. Indeks.
Kolejne wydanie bestsellerowego poradnika dla rodziców i dzieci z ADHD uzupełnione o najnowsze informacje. Russell A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi, pomaga zrozumieć, czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym.Opracowana przez autora metoda wychowawcza - oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych technikach terapeutycznych - to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał.Przejrzysta struktura, przystępny język oraz bogactwo informacji zawartych w podręczniku pomogą rodzicom na całym świecie osiągnąć sukces wychowawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ogród / ilustracje: Agnese Baruzzi. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Olesiejuk, copyright 2020. - [20] stron : ilustracje kolorowe ; 17x15 cm.
(Baby Montessori)
Okładka wliczona w paginację.
Dla dzieci w wieku 0-12 miesięcy.
Tyle roślin i zwierząt można zobaczyć w ogrodzie!Niektóre znalazły się na stronach tej książki inspirowanej metodą Montessori. Twoje dziecko zacznie je poznawać, przyglądając się czarno-białym rysunkom, wzbogaconym czerwonymi detalami!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pojazdy / ilustracje Agnese Baruzzi. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Olesiejuk, copyright 2020. - [20] stron : ilustracje ; 17x15 cm.
(Baby Montessori)
Okładka wliczona w paginację.
Dla dzieci w wieku 0-12 miesięcy.
Samoloty, łodzie, samochody i rowery - tyle pojazdów do wyboru! Znajdź je podczas przewracania stron tej książki inspirowanej metodą Montessori. Twoje dziecko zacznie poznawać pojazdy, obserwując czarno-białe rysunki, wzbogaconym czerwonymi detalami!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Za mną! / ilustracje Agnese Baruzzi. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Olesiejuk, copyright 2020. - [20] stron : ilustracje kolorowe ; 17x15 cm.
(Baby Montessori)
Okładka wliczona w paginację.
Dla dzieci w wieku 0-12 miesięcy.
Twoje dziecko może odkrywać świat na stronach tej książki inspirowanej metodą Montessori. Wystarczy przesuwać palcem po śladzie i przyglądać się czarno-białym rysunkom, wzbogaconym czerwonymi detalami!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zwierzęta / ilustracje Agnese Baruzzi. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Olesiejuk, copyright 2020. - [20] stron : ilustracje ; 17x15 cm.
(Baby Montessori)
Okładka wliczona w paginację.
Dla dzieci w wieku 0-12 miesięcy.
Tyle jest zwierząt na świecie! Znajdź je podczas przewracania stron tej książki inspirowanej metodą Montessori.Twoje dziecko zacznie je poznawać, przyglądając się czarno-białym rysunkom, wzbogaconym czerwonymi detalami!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: rozwój , ćwiczenia, umiejętności.
Rodzice znajdą 150 ćwiczeń, gier i zabaw skierowanych do dzieci od narodzin do trzeciego roku życia. Zabawy te umożliwiają dziecku poznanie samego siebie oraz swojego otoczenia, ułatwiają kształtowanie więzi uczuciowych, wypracowują odpowiednią postawę ciała, poczucie rytmu, a także wzbogacają słownictwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 91.
W poradniku autorka przedstawia problemy, które mogą być przeoczone, a są ważne dla ogólnego rozwoju dziecka, szczególnie dla rozwoju jego mowy. Wyjaśnia i sygnalizuje, kiedy rodzice powinni szukać pomocy u specjalisty i na jakie objawy należy zwrócić szczególną uwagę. Praca ta oraz zamieszczone w niej tzw. logoporady są nowym ujęciem tematyki wczesnego rozwoju.mgr Grażyna Sklarzyk, logopeda, specjalista neurologopeda Książka ta może się stać logopedycznym vademecum dla osób sprawujących opiekę nad dzieckiem rozwijającym i doskonalącym swoją mowę. Twórczy charakter tego poradnika pokazuje, że osoby dorosłe wnikliwie obserwujące dziecko mogą już w pierwszych latach jego życia podejmować, w formie miłej zabawy, działania sprzyjające prawidłowemu funkcjonowaniu artykulatorów, przeciwdziałające jąkaniu wczesnodziecięcemu, służące wydłużeniu fazy oddechu, sprzyjające ukształtowaniu prawidłowego zgryzu. Autorka uświadamia, jak istotna jest rola słownego i emocjonalnego kontaktu z dzieckiem, które dzięki zabawom logopedycznym może uniknąć wielu rozczarowań i szkolnych niepowodzeń. Zaletą publikacji, oprócz jej praktycznego aspektu, jest komunikatywny język.dr Grażyna Pietruszewska-Kobiela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rodzice i ich Dzieci)
Pomóż córce wyrosnąć na mądrą, dobrą i silną kobietęSteve Biddulph, autor bestsellerowego Wychowywania chłopców, zwraca się tym razem do rodziców dziewczynek, dla których współczesny świat nie jest przyjaznym miejscem. Wskazując zagrożenia - medialna presja na idealny wygląd i szczupłą sylwetkę, obsesja na punkcie własnego ciała, zaburzenia odżywiania, przemoc rówieśnicza, skłonność do depresji - podsuwa zarazem skuteczne rozwiązania tych problemów. Pokazuje, jak pomóc dziewczynce pomyślnie ukończyć pięć etapów rozwoju, tak aby:- zyskała poczucie bezpieczeństwa i pewność siebie,- zbudowała silną tożsamość,- potrafiła nawiązywać i utrzymywać dobre relacje z ludźmi,- w przyszłości umiała stworzyć szczęśliwy związek.Czerpiąc z najnowszych badań oraz swego bogatego doświadczenia psychologa, przystępnie i z poczuciem humoru podaje wskazówki, które pozwolą rodzicom córek doprowadzić je do celu - wartościowego życia."Porady Steve’a są łatwe do zastosowania, a co ważniejsze - działają".BBC Family Life Magazine"Jeśli szukasz autorytetu, który odmieni twój sposób myślenia poprzez wskazanie naukowych dowodów i humanistyczne podejście, oto go znalazłeś, jest nim Steve Biddulph"."Times"Steve Biddulph to światowej sławy psycholog, terapeuta rodzinny i autor bestsellerowych książek na temat rodzicielstwa. REBIS wydał jego Wychowywanie chłopców, Sekrety szczęśliwego dzieciństwa, Jeszcze więcej sekretów szczęśliwego dzieciństwa, Męskość. Nowe spojrzenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rodzice i ich Dzieci)
Na okładce podtytuł: "Jak pomóc chłopcom wyrosnąć na szczęśliwych mężczyzn".
Indeks.
Przełomowa książka ukazująca najważniejsze kwestie dotyczące rozwoju chłopców od narodzin po dorosłość. W dzisiejszym świecie, pełnym brutalności i dążenia do sukcesu, rodzice wychowujący chłopców stoją przed szczególnie trudnym zadaniem. Chcą lepiej zrozumieć, co jest motorem działania ich synów i jak pomóc im wyrosnąć na szczęśliwych, kochających i zdolnych zmierzyć się z życiem. "Wychowywanie chłopców" na pewno im w tym pomoże. W tej książce Steve Biddulph analizuje najważniejsze kwestie dotyczące rozwoju chłopców od narodzin po dorosłość. Mówi o ciepłej, ale silnej ręce rodzica oraz o przewodnictwie, jakiego chłopiec potrzebuje. Do zadania, jakim jest wychowanie chłopców, autor wnosi humor, szczerość i praktyczną wiedzę wielu rodzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rodzice i ich Dzieci)
Na okładce podtytuł: "Jak pomóc chłopcom wyrosnąć na szczęśliwych mężczyzn".
Indeks.
Przełomowa książka ukazująca najważniejsze kwestie dotyczące rozwoju chłopców od narodzin po dorosłość. W dzisiejszym świecie, pełnym brutalności i dążenia do sukcesu, rodzice wychowujący chłopców stoją przed szczególnie trudnym zadaniem. Chcą lepiej zrozumieć, co jest motorem działania ich synów i jak pomóc im wyrosnąć na szczęśliwych, kochających i zdolnych zmierzyć się z życiem. "Wychowywanie chłopców" na pewno im w tym pomoże. W tej książce Steve Biddulph analizuje najważniejsze kwestie dotyczące rozwoju chłopców od narodzin po dorosłość. Mówi o ciepłej, ale silnej ręce rodzica oraz o przewodnictwie, jakiego chłopiec potrzebuje. Do zadania, jakim jest wychowanie chłopców, autor wnosi humor, szczerość i praktyczną wiedzę wielu rodzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rodzice i ich Dzieci)
Na okładce podtytuł: "Jak pomóc chłopcom wyrosnąć na szczęśliwych mężczyzn".
Indeks.
Przełomowa książka ukazująca najważniejsze kwestie dotyczące rozwoju chłopców od narodzin po dorosłość. W dzisiejszym świecie, pełnym brutalności i dążenia do sukcesu, rodzice wychowujący chłopców stoją przed szczególnie trudnym zadaniem. Chcą lepiej zrozumieć, co jest motorem działania ich synów i jak pomóc im wyrosnąć na szczęśliwych, kochających i zdolnych zmierzyć się z życiem. "Wychowywanie chłopców" na pewno im w tym pomoże. W tej książce Steve Biddulph analizuje najważniejsze kwestie dotyczące rozwoju chłopców od narodzin po dorosłość. Mówi o ciepłej, ale silnej ręce rodzica oraz o przewodnictwie, jakiego chłopiec potrzebuje. Do zadania, jakim jest wychowanie chłopców, autor wnosi humor, szczerość i praktyczną wiedzę wielu rodzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania.Ze wstępu Temple Grandin
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia na stronach 253-307. Indeks.
Rosnąca liczba badań i raportów klinicznych dostarczają bogatej wiedzy na temat efektywności muzykoterapii u wcześniaków. Coraz więcej wiemy jak interpretować zmiany rozwojowe niemowląt, czy to dzięki postępowi technologii obrazowania, czy poprzez bezpośrednie obserwowanie zachowań dziecka, takich jak płacz, jedzenie. Od niedawna w badaniach i działaniach klinicznych uwzględnia się rolę rodziców w procesie psychoterapii za pomocą muzyki. (.)|Przedstawiona Czytelnikowi książka jest kompleksowym spojrzeniem na kulturę i kontekst muzykoterapii na Oddziale Intensywnej Terapii Noworodka. Ten kontekst praktyki jest już obecny w Polsce. Wezwanie Redaktorów tej książki zostało wysłuchane.Joanne LoeweyThe Louis Armstrong Center for Music & Medicine, Mount Sinai Beth Israeloraz Icahn School of Medicine at Mount Sinai (USA)Do lektury książki zapraszamy muzykoterapeutów i studentów muzykoterapii oraz innych specjalistów klinicznych pracujących na OITN, w tym psychologów, pielęgniarki, neonatologów, pediatrów i innych pokrewnych pracowników służby zdrowia, a także rodziców, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę na temat efektywności muzykoterapii i korzyści, jakie można zaczerpnąć z uczestnictwa w sesjach muzykoterapeutycznych. Informacje zawarte w opracowaniu mogą być źródłem inspiracji również dla tych badaczy, którzy chcą się przyczynić do powstania kolejnych badań klinicznych weryfikujących efektywność tej niefarmakologicznej formy interwencji w dziedzinie zdrowia najmłodszych pacjentów, którymi są wcześniaki. (.)Publikacja podzielona została na pięć części. Następujące po sobie części i rozdziały w zamyśle tworzą spójną narrację, jednak każdy element stanowi jednocześnie samodzielną całość. Książkę można zatem czytać w całości lub zgłębiać poszczególne jej fragmenty, zależnie od zainteresowań Czytelnika i jego perspektywy. Pozostajemy z nadzieją, że lektura przyczyni się do profesjonalizacji i popularyzacji muzykoterapii w Polsce, dostarczając interdyscyplinarnej wiedzy zarówno środowiskom medycznym i terapeutycznym, jak i rodzicom wcześniaków.ze WstępuW tomie publikują:Łucja Bieleninik, Mariola Bidzan, Anna A. Bukowska, Magdalena Chrzan-Dętkoś, Darcy DeLoach, Michael Detmer, Mark Ettenberger, Claire Ghetti, Friederike Haslbeck, Ludwika Konieczna-Nowak, Justyna Kwaśniok, Ilona Poćwierz-Marciniak, Joanna Preis-Orlikowska, Krzysztof Stachyra, Alexandra Ullsten.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21842 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej