Guziuk Marta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Guziuk Marta
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 422-[439]. Indeks.
Publikacja składa się z ośmiu rozdziałów. Pierwszy z nich wprowadza w problematykę badań diagnostycznych w naukach społecznych, wskazuje na podstawowe terminy stosowane w badaniach diagnostycznych, przedstawia proces diagnozowania w ujęciu wąskim i szerokim, eksponuje etyczny wymiar diagnozowania oraz podstawowe błędy diagnostyczne. W rozdziale drugim podjęłam problematykę diagnozowania psychologicznego dla potrzeb dydaktyczno-wychowawczych, podkreślając specyfikę diagnozowania psychologicznego, obszary problemowe, modele i etapy diagnozowania w psychologii oraz istotę i zakres diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki. Zostały opisane w nim również poszczególne subdyscypliny psychologii i ich rola w diagnozowaniu dla potrzeb pedagogiki, przy podkreśleniu swoistości diagnostyki psychopedagogicznej. Rozdział trzeci został poświęcony charakterystyce badań diagnostycznych w pedagogice. Zwróciłam w nim uwagę na specyfikę i odrębność diagnostyki pedagogicznej, odnosząc się do poglądów prekursorów diagnozowania pedagogicznego oraz opisując rodzaje i typy diagnoz stosowanych w pedagogice współczesnej. Nawiązujący do niego rozdział czwarty jest poświęcony praktycznej metodologii diagnozowania. Zaprezentowałam w nim strategie badań diagnostycznych w pedagogice, zwracając uwagę na różnice w podejściu diagnostycznym w paradygmacie ilościowym, jakościowym oraz w modelu eklektycznym, a także na różnorodność zmiennych i wskaźników diagnostycznych (zarówno w ujęciu wąskim, jak i szerokim). [fragment Wstępu]
Rozdział I * BADANIA DIAGNOSTYCZNE W NAUKACH O WYCHOWANIU - USTALENIA WSTĘPNE * 1.1. Terminologia, istota i zakres badań diagnostycznych * 1.1.1. Diagnoza a badania diagnostyczne - rozpoznawcze * 1.1.2. Podstawowe terminy stosowane w badaniach diagnostycznych * 1.1.3. Proces diagnozowania w ujęciu szerokim * 1.1.4. Ujęcie wąskie procesu diagnozy * 1.2. Etyczny wymiar diagnozowania * 1.3. Błędy diagnostyczne * Rozdział II * DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA W SŁUŻBIE POTRZEB DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH * 2.1. Podstawy prawne * 2.2. Diagnoza psychologiczna - specyfika i zakres * 2.3. Obszary problemowe i modele diagnozowania psychologicznego * 2.4. Etapy procesu diagnozowania w psychologii * 2.5. Diagnoza psychologiczna dla celów dydaktyczno-wychowawczych * 2.5.1. Istota i zakres diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki * 2.5.2. Subdyscypliny psychologii a diagnozowanie dla potrzeb pedagogiki * 2.5.3. Etapy procesu diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki * 2.5.4. Diagnostyka psychopedagogiczna * Rozdział III * BADANIA DIAGNOSTYCZNE W PEDAGOGICE * 3.1. Prekursorzy diagnozowania pedagogicznego * 3.2. Istota i zakres diagnozy pedagogicznej * 3.3. Etapy procesu diagnozowania w pedagogice (ujęcie szerokie) * 3.3.1. Działania preparacyjne * 3.3.2. Opis diagnostyczny * 3.3.3. Ocena diagnostyczna * 3.3.4. Konkluzja * 3.4. Etapy diagnozowania problemów dydaktyczno-wychowawczych (ujęcie wąskie) * 3.5. Rodzaje i typy diagnoz pedagogicznych * Rozdział IV * Strategie badań diagnostycznych w pedagogice * 4.1. Metodologia diagnozowania - wyjaśnienia definicyjne * 4.2. Różnice w podejściu diagnostycznym w paradygmacie ilościowym i jakościowym * 4.2.1. Badania diagnostyczne według reguł modelu ilościowego * 4.2.2. Badania diagnostyczne według reguł modelu jakościowego * 4.2.3. Badania diagnostyczne bazujące na metodologicznej triangulacji * 4.3. Rola norm w diagnozowaniu pedagogicznym * 4.4. Zmienne (cechy) diagnostyczne * 4.4.1. Ujęcie wąskie (praktyczne) * 4.4.2. Ujęcie szerokie (badawcze) * 4.5. Wskaźniki diagnostyczne * 4.5.1. Ujęcie szerokie (badawcze) * 4.5.2. Ujęcie wąskie (praktyczne) * Rozdział V * METODY DIAGNOZOWANIA PEDAGOGICZNEGO * 5.1. Metody badawcze a metody diagnozowania * 5.1.1. Metody diagnozowania- ujęcie szerokie (badawcze) 5.1.1.1. Monografia pedagogiczna * 5.1.1.2. Metoda indywidualnych przypadków a studium przypadku * 5.1.1.3. Sondaż diagnostyczny * 5.1.1.4. Metoda eksperymentalna * 5.1.2. Metody diagnozowania-ujęcie wąskie (praktyczne) * Rozdział VI * TECHNIKI DIAGNOSTYCZNE * 6.1. Pojęcie technik diagnostycznych (badawczych) i ich klasyfikacje * 6.1.1. Ankieta * 6.1.2. Wywiad i rozmowa * 6.1.3. Obserwacja naukowa i diagnostyczna * 6.1.4. Skale, skalowanie (ratings) * 6.1.5. Technika analizy dokumentów (dokumentoskopia) i wytworów * 6.1.6. Testy * 6.1.7. Techniki socjometryczne * 6.1.8. Techniki projekcyjne * Rozdział VII * NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE * 7.1. Narzędzia diagnostyczne - pojęcie i rola * 7.2. Kwestionariusz jako narzędzie badawcze * 7.3. Przegląd narzędzi diagnostycznych stosowanych w pedagogice * 7.3.1. Kwestionariusz ankiety * 7.3.2. Kwestionariusz wywiadu * 7.3.3. Arkusz, dziennik i scheduła obserwacyjna * 7.3.3.1. Arkusz obserwacyjny * 7.3.3.2. Dziennik obserwacji * 7.3.3.3. Scheduła obserwacyjna * 7.3.4. Kwestionariusz testu * 7.3.5. Inwentarze osobowościowe * Rozdział VIII * WZORY NARZĘDZI DIAGNOSTYCZNYCH * 8.1. Kwestionariusz ankiety * 8.2. Kwestionariusz wywiadu skategoryzowanego (ogólne zasady konstrukcji) * 8.3. Kwestionariusz wywiadu pogłębionego w tłumaczeniu i opracowaniu Henryka Mizerka * 8.4. Arkusz obserwacyjny - przykład * 8.5. Scheduła obserwacyjna ogólna Czesława Nowaczyka * 8.6. Test dla rodziców Davida Lewisa * 8.7. Nauczycielski kwestionariusz obserwacji umiejętności ucznia Samuela Ralpha Laycocka * 8.8. Arkusz obserwacji czytania - dla nauczyciela * 8.9. Nauczycielski formularz rozpoznawania inteligencji uczniów Judy W. Eby * 8.10. Arkusz do analizy celów życiowych (skala trójstopniowa jako forma kafeterii - fragment narzędzia autorskiego) * 8.11. Test do badania poziomu sprawności manualnej i percepcji wzrokowej Haliny Spionek * 8.12. Test do badania poziomu analizy i syntezy słuchowej wyrazów Ireny Styczek * 8.13. Test do badania mowy i myślenia uczniów * 8.14. Arkusz zachowania się ucznia Barbary Markowskiej * 8.15. Kwestionariusz zachowania się dziecka w przedszkolu i szkole [CBI] Earla S. Schaefera i May Aaronson, opracowanie polskie Józefa Rembowskiego * 8.16. Kwestionariusz diagnozy ucznia Joanny Tomczak i Renaty Ziętary * 8.17. Karta oceny rozwoju ucznia Anny Babki * 8.18. Karta oceny rozwoju ucznia rozwijającego się w sposób prawidłowy (rozwój harmonijny) - uczeń rozpoczynający naukę szkolną Anny Babki * 8.19. Skala ryzyka dysleksji-SRD Marty Bogdanowicz * 8.20. Kwestionariusz objawów dysleksji u dorosłych [KODD] Michaela Vinegrada * 8.21. Kwestionariusz dla rodziców Marii Ziemskiej * 8.22. Kwestionariusz stosunków między dziećmi a rodzicami (jako metoda badania postaw rodzicielskich) Anny Roe i Marvina Siegelmana, autoryzowany przekład W.S. Kowalskiego * 8.23. Skala postaw rodzicielskich w opracowaniu Mieczysława Plopy * 8.24. Kwestionariusz rozumienia empatycznego Andrzeja Węglińskiego * 8.25. Kwestionariusz Henry`ego Alexandra Murraya do diagnozy potrzeb psychicznych * 8.26. Kwestionariusz Henry`ego Alexandra Murraya do diagnozy cech, uczuć, upodobań i skłonności * 8.27. Test socjometryczny * 8.28. Test socjometryczny - badanie opinii o wybranych uczniach w ocenie pozostałych członków zespołu klasowego "Zgadnij, kto to?" * 8.29. Narzędzie socjometrii - "Plebiscyt życzliwości i niechęci" * 8.30. Kwestionariusz gotowości do zmiany Roberta Kriegela, Davida Brandta * 8.31. Kwestionariusz ról zespołowych Raymonda Mereditha Belbina (A Self Perception Inventory) * 8.32. Arkusz ewaluacyjny - przykład I * 8.33. Arkusz ewaluacyjny - przykład II * 8.34. Kwestionariusz samoewaluacyjny skierowany do osób prowadzących wykłady/ćwiczenia * 8.35. Arkusz ewaluacyjny. Ogólna ocena jakości oferty dydaktycznej oraz sposobu jej realizacji na studiach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16290, 19024, 19025 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej