Terapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(62)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Poradniki i przewodniki
(22)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje naukowe
(13)
Proza
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
wypożyczone
(19)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(4)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(54)
Autor
Gubała Magdalena
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Bala Agnieszka
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Kowalcze-Filar Iwona
(2)
Makola Ewa
(2)
Modrzyński Robert
(2)
Niezgoda Ewa
(2)
Plummer Deborah (1957- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Arentewicz Joanna
(1)
Barbera Mary Lynch
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Biddulph Steve
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Botsford Johnson Jane
(1)
Budzińska Anna
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Cieślak Roman
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Fengler Jörg (1944- )
(1)
Gagat-Matuła Anna
(1)
Galit Atlas
(1)
Gaweł Katarzyna
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grabska Iwona
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Greenberger Dennis
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grycman Magdalena
(1)
Gubała Elżbieta
(1)
Guziuk Marta
(1)
Hanbury Martin
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Hopkins Amanda (1962- )
(1)
Jodko-Kula Elżbieta
(1)
Karga Małgorzata
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kelman Elaine
(1)
Klimont Liliana
(1)
Knapp Julie
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Komuda Katarzyna
(1)
Korendo Marta
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Kłos Joanna
(1)
Laidlaw Ken (1961- )
(1)
Liput Przemysław (1985- )
(1)
Liwińska Małgorzata
(1)
Lynch Christopher (1965- )
(1)
Maas Violet F
(1)
Mach Cecylia
(1)
Makowska Zofia
(1)
Maroda Karen J
(1)
Moyski Elżbieta
(1)
Naprawa Renata
(1)
Naziemiec Leszek
(1)
Newlaczyl Anna
(1)
Newman Joye
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Osińska Barbara
(1)
Padesky Christine A
(1)
Palin Michael
(1)
Panasiuk Maria (1949- )
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Pietruszewski Kazimierz
(1)
Piszczek Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Preissmann Christine
(1)
Przyrowski Zbigniew
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Rassmussen Tracy
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sobiecka Danuta
(1)
Stanish Paul
(1)
Stegen-Hanson Tania
(1)
Stomann Allan
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Sundberg Mark
(1)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szyler Marzena
(1)
Sędłak Daria Olga
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Słabuszewska Renata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9013)
Młodzież
(8467)
0-5 lat
(6910)
Terapeuci
(62)
14-17 lat
(4608)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Autyzm
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Korekcja mowy
(6)
Uczucia
(5)
Kompetencje społeczne
(4)
Psychoterapia
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Bajkoterapia
(3)
Czytanie
(3)
Nauczanie
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Trauma
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Dzieci
(2)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Gniew
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Jąkanie
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Logopedia
(2)
Lęk
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Psychoedukacja
(2)
Spółgłoski
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wymowa
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Agresywność
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Arytmetyka
(1)
Autodestruktywność
(1)
Ból psychiczny
(1)
Błędy poznawcze (psychologia)
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dzieci z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Emocje
(1)
Giełkot
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jesień
(1)
Język
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Koszmary senne
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mentalizacja
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mowa
(1)
Myśli natrętne
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauka liczenia
(1)
Neofobia żywieniowa
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Niewidomi
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby współuzależnione
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Pory roku
(1)
Potraumatyczny wzrost
(1)
Praca
(1)
Przekonania
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Korekcja mowy
(1)
Logopedia
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Opowiadania i nowele
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Podręcznik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Gry i zabawy
(2)
Monografia
(2)
Książka obrazkowa
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(31)
Psychologia
(28)
Medycyna i zdrowie
(10)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Elementarz wraz z zeszytem ćwiczeń pozwala uczyć komunikacji także dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować.
Nauka czytania jest jednym z podstawowych elementów stymulujących całościowy rozwój dziecka. Dzięki niej dziecko rozumie świat, mówi o nim, o swoich odczuciach, potrzebach.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń skierowany jest do wszystkich dzieci. Jest to doskonała pomoc dla dzieci z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych jak i dla tych, które chcą rozwijać umiejętności czytania prostymi metodami. Formuła zestawu Elementarz wraz z Zeszytem ćwiczeń pozwala także uczyć komunikacji dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.W pakiecie zastosowana jest Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R) opierająca się na stymulacji prawej i lewej półkuli mózgu.Kolejność pojawiających się sylab w elementarzu jest zgodna z kolejnością pojawiających się sylab w rozwoju dziecka. Zastosowanie wyrazów globalnych ma pomóc w dalszym procesie czytania i formułowania prostych zdań. Aby uzyskać lepszą koncentrację dziecka, teksty napisane są czcionką bezszeryfową, a sylaby umieszczane są na silnie skontrastowanym tle, naprzemiennie białe sylaby czarne tło, czarne sylaby białe tło.Ćwiczenia zawarte w Elementarzu pomagają rozwijać rozumienie pojedynczych wyrazów, zdań, przeczytanych samodzielnie. Wspierają komunikację na podstawowym poziomie. Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować. Zadania w nim pomogą uczyć się wykorzystywać język, tłumaczyć znaczenie słów, zjawisk, przetwarzać informacje, analizować wydarzenia, wyodrębniać centralny element wydarzenia i jego znaczenie.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń ma być przede wszystkim pomocą i wskazówką dla rodziców, terapeutów w pracy z dziećmi z zaburzeniem rozwoju.Elementarz rozwijający komunikację oraz Zeszyt ćwiczeń może być wykorzystany przez nauczyciela nauczania przedszkolnego, który w skuteczny sposób chce nauczyć czytać dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19695 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 40.
Przedstawiony program jest próbą określenia kierunku terapeutycznego i edukacyjnego w przypadku pracy z dzieckiem zagrożonym autyzmem i autystycznym we wczesnym okresie jego rozwoju.Doświadczenie autorki w pracy z tymi dziećmi ukazuje, że jest to możliwe, choć niekoniecznie proste.Z jednej strony dzieci z tym zaburzeniem są nieprzewidywalne, z drugiej jednak powinny mieć możliwość rozwijania umiejętności zgodnie z programem wyznaczonym przez naturę. Wiedza na temat rozwoju dziecka daje możliwość precyzyjnego konstruowania programu terapeutycznego dla dzieciautystycznych. Wiemy, iż osiągniecie kolejnych kamieni milowych w rozwoju, warunkuje dalszy proces terapeutyczny i edukacyjny.Każda pojawiająca się umiejętność jest bazą dla następnego etapu. Metoda krakowska, która jest podstawą tego opracowania, pozwala zaplanować pracę krok po kroku, zgodnie z etapami rozwoju dziecka oraz daje możliwość stosowania szerokiego wachlarza technik terapeutycznych i edukacyjnych.Program Terapeutyczno-Edukacyjny dla Dzieci Zagrożonych Autyzmem i Autystycznychprzedstawia propozycję pracy w ramach:wczesnego wspomagania rozwoju dzieckaedukacjiterapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 249-254. Indeks.
"Łatwy do zastosowania, skuteczny przewodnik. Verbal Behavior Approach motywuje i zachęca do dalszej nauki."- Kathleen Ricca, pedagog, matka trzyletniego chłopca z autyzmem"Książka Barbery jest nie tylko dokładna, ale i zrozumiała......Osobiste doświadczenia autorki w dziedzinie, o której pisze, sprawiają, że wyjaśnienia i instrukcje nie są nużące i łatwo je zastosować"- dr Jack Michael, redaktor "The Analysis of Verbal Behavior"Metoda zachowań werbalnych (VB) jest formą stosowanej analizy zachowań (SAZ), opartej na analizie funkcjonalnej zachowań werbalnych B.F. Skinnera. Sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku dzieci posługujących się mową w stopniu minimalnym lub w ogóle niemówiących. Aby wyjaśnić podstawy VB oraz sposoby wykorzystywania tej metody, Mary Lynch Barbera opiera się na własnych doświadczeniach jako certyfikowanego analityka zachowania, a także jako matka dziecka autystycznego."Ten przewodnik w sposób uporządkowany przynosi wiele informacji o tym, jak pomagać dzieciom rozwijać mowę i umiejętności językowe oraz wyjaśnia, jak uczyć dzieci niemówiące, języka miganego. Osobny rozdział poświęcono sposobom, które pozwalają zmniejszyć problemy z zachowaniem. Książka zawiera także cenne wskazówki dotyczące treningu czystości i innych umiejętności samoobsługi, przydatne dla wszystkich dzieci.Ta książka umożliwi rodzicom i terapeutom, nieznającym zasad SAZ iVB, natychmiastowe stosowanie metody zachowań werbalnych do nauczania dzieci autystycznych i z innymi zaburzeniami rozwojowymi. "
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18555 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopeadica Thoruniensia)
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne w katalogu Bibliografia M21.
Bibliografia przy pracach.
Publikacja adresowana jest do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, studentów pedagogiki oraz osób zainteresowanych prezentowaną problematyką.
Streszczenia angielskie przy pracach.
Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i istotny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii, a także badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej.Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UPProblematyka komunikacji omawiana jest tu z różnych perspektyw badawczych i w różnych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka oraz praktyka - niejednokrotnie w tej samej osobie.Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20310 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Tekst również na skrzydełkach.
Bibliografia na stronach [276]-279.
Książka przeznaczona dla rodziców i terapeutów.
Metody i techniki stosowanej analizy zachowania. Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie.W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności - stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny.Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice - tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej "Kwadrans dla terapii".W książce - w praktyczny i przystępny sposób - zostały omówione takie zagadnienia, jak:Ľ charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu;Ľ wybór skutecznej terapii;Ľ budowanie relacji z dzieckiem;Ľ tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego;Ľ angażowanie rodziców w proces terapii;Ľ określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii;Ľ tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka;Ľ przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych;Ľ pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia;Ľ monitorowanie i ocena postępów;Ľ radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych;Ľ rozwijanie samodzielności u dziecka;Ľ kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21058 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. - Warszawa : Difin, 2017. - 159 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Zawiera załączniki.
Bibliografia strony 155-158.
Poradnik dla studentów kierunków pedagogicznych, psychologicznych itp., rodziców, nauczycieli wychowania przedszkolnego i klas szkolnych, specjalistów prowadzących zajęcia indywidualne oraz terapeutów integracji sensorycznej.
Książka napisana została w formie przewodnika dla osób niezwiązanych z terapią integracji sensorycznej, czyli rodziców, nauczycieli i innych specjalistów, aby przybliżyć im w sposób czytelny te zagadnienia. W publikacji zawarte zostały definicje, podstawy teoretyczne założeń integracji sensorycznej oraz opisy charakteryzujące podstawowe systemy zmysłowe. Dużą część książki stanowią propozycje zabaw, historii, pomysły do wykorzystania zarówno przez rodziców w domu, jak i przez nauczycieli przedszkoli czy profesjonalistów zajmujących się na co dzień terapią. Uzupełnieniem książki są tabelki pomagające określić poziom funkcjonowania naszego dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18643 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 233-247.
Książka ma charakter fundamentalny zarówno z uwagi na swoją wartość naukową, jak i praktyczną. Stanowi wyjątkowo syntetyczny i esencjonalny wykład na temat wielowymiarowej diagnozy, zwanej dymensjonalną, zaburzeń rozwojowych z zakresu autyzmu, zespołu Aspergera i dysleksji, pokazuje miejsca sprawiające diagnostom najwięcej trudności z interpretacją ich przejawów, bo ujawniających się i ewoluujących na różnych etapach rozwoju dziecka, mających różny stopień nasilenia, wchodzących w korelacje z innymi zaburzeniami, a także normatywnymi wymiarami funkcjonowania jednostki.Publikacja wnosi ważny element do diagnozy zaburzeń rozwojowych, pozwala myśleć o nich jak o jednostkach niehomogenicznych, a zatem często wymykających się diagnozie kategorialnej, bo niespełniających jej wielu warunków. Zaproponowana diagnoza dymensjonalna nie zostawia żadnego dziecka z trudnościami rozwojowymi z niczym, ponieważ dopuszcza istnienie nieprototypowych konfiguracji deficytów, nieprzewidzianych przez dotychczasowe sposoby patrzenia na nie. To kompleksowa ocena każdej jednostki uznająca jej neurobiologiczny bagaż modulowany przez wpływy środowiskowe (zewnętrzne) oraz codzienne doświadczenia lub ich brak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21345 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wsparcie społeczne, stres i zdrowie / redakcja naukowa Helena Sęk i Roman Cieślak ; tłumacz Jacek Suchecki. - Wydanie I - 5 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 246, [1] strona : rysunki, wykresy, tablice ; 21 cm.
(Nowe Tendencje w Psychologii ; t. 9)
Bibliografia na stronach 206-[242].
Podręcznik przeznaczony dla studentów psychologii i kierunków pedagogicznych, a także dla terapeutów i psychologów.
Tekst częściowo tłumaczony z języka angielskiego, niemieckiego.
Czy każda pomoc i w każdej sytuacji wspiera? Jakie są rodzaje, mechanizmy i formy wsparcia społecznego? Od czego zależy skuteczność udzielanej pomocy? Autorzy książki, analizując proces i mechanizmy wsparcia społecznego, próbują wyjaśnić, w jakich warunkach wsparcie społeczne sprzyja zdrowiu jednostki i czy ułatwia radzenie sobie ze stresem. Książka - napisana przez znanych zagranicznych i polskich badaczy tego zjawiska - ukazuje teoretyczne i metodologiczne podstawy poszukiwań badawczych i prezentuje najnowsze dane na temat skutecznych form udzielania wsparcia osobom potrzebującym, np. przeżywającym stres w pracy, borykającym się z chorobą nowotworową, niedokrwienną, ze śmiercią najbliższych, bezrobociem czy ofiarom klęsk żywiołowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58258 (1 egz.)
Kaucja: 35,77 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeksy.
Zachowania autoagresywne występują u prawie połowy osób z autyzmem i stanowią jeden z najbardziej wyniszczających problemów, a zarazem najtrudniejszych do wyeliminowania. Autoagresja może przejawiać się w różnych formach - dana osoba może na przykład uderzać głową, gryźć się w ręce, ciągnąć się za włosy lub nadmiernie się drapać. Medyczne i behawioralne badania nad zachowaniami autoagresywnymi są prowadzone od ponad pięćdziesięciu lat, jednak wciąż wielu specjalistów i rodziców nie zna szerokiego spektrum przyczyn tych zachowań ani dostępnych możliwości terapii. Autorzy niniejszego tomu - wybitni badacze i praktycy - przedstawiają kompletną analizę zachowań autoagresywnych przejawianych przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub powiązanymi zaburzeniami rozwoju, a także prezentują różnorodne metody terapii."Książka ta łączy podejście medyczne, biomedyczne i behawioralne. To podstawowa lektura dla rodziców, nauczycieli, terapeutów i lekarzy, którzy pracują z osobami przejawiającymi zachowania autoagresywne".Z przedmowy Temple Grandin
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia strony 237-241.
Lori Ernsperger i Tania Stegen-Hanson [.] poruszają jeden z poważniejszych problemów dotyczących współczesnych rodzin. Mam tu na myśli dzieci, które wykazują opór wobec samego jedzenia albo niechęć do określonych pokarmów. Autorki przedstawiają swoje nowatorskie podejście do tego, w jaki sposób poszerzać jadłospis dziecka i budować jego zrównoważoną dietę.W książce przewija się motyw zrozumienia fizjologicznych, rozwojowych, sensorycznych i motorycznych zdolności dziecka, a także - co najważniejsze - uszanowania tego, co dziecko próbuje nam przekazać w reakcji na pokarm. [.]W publikacji znajdziemy też szczegółową listę różnych objawów wskazujących na to, że mamy do czynienia z istnieniem pewnych fundamentalnych problemów. Z jej pomocą czytelnik może dokonać odpowiedniego oglądu sytuacji i jej oceny. Autorki zamieszczają w publikacji ćwiczenia dla rodziców i specjalistów.Z przedmowy Temple Grandin
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20706 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.05.2024)
Książka
W koszyku
(Problemy Współczesnej Psychoterapii)
Bibliografia strony 193-207.
Książka adresowana jest do terapeutów, ale nie tylko. Skierowana jest do wszystkich osób, które zawodowo lub bezinteresownie poświęcają się innym ludziom, wspierając, doradzając, wychowując, terapeutyzując, lecząc, opiekując się, ucząc i pielęgnując innych. Są to między innymi:: psychologowie i psychoterapeuci, psychiatrzy i lekarze innych specjalności, pielęgniarki i salowe, fizjoterapeuci, nauczyciele, pedagodzy, pracownicy socjalni, księża, policjanci, prawnicy, ludzie, którzy zajmują się fizycznie lub psychicznie upośledzonym członkiem rodziny.
CZĘŚĆ 1:: * POMAGANIE * 1. Dlaczego pomagamy? * 2. Zachowania wspomagające * 3. Definicja i przykłady deformacji osobowości jako konsekwencji wykonywania zawodu * 4. Teorie zawodowej deformacji osobowości * CZĘŚĆ 2:: * OBCIĄŻENIE * 5. Obciążenie przez samego siebie * 6. Obciążenie w związku partnerskim * 7. Obciążenie przez klientów * 8. Obciążenie w zespole współpracowników * 9. Obciążenie przez instytucje * 10. Wypalenie, syndrom wyczerpania * 11. Obciążenie i wypalenie w różnych zawodach związanych z pomaganiem * CZĘŚĆ 3:: * ZAWODOWA DEFORMACJA OSOBOWOŚCI * 12. Autodeformacja * 13. Deformacja w związku partnerskim, rodzinie i kręgu przyjaciół * 14. Deformacja w kontakcie z klientami * 15. Deformacja wśród personelu i w instytucji * 16. Zaburzenia w kontaktach z kolegami * CZĘŚĆ 4:: * POKONYWANIE PROBLEMÓW * 17. Higiena psychiczna * 18. Radzenie sobie * 19. Oparcie społeczne * 20. Superwizja * 21. Interwencja w obrębie zespołu i instytucji * CZĘŚĆ 5:: * SPOTKANIE Z SAMYM SOBĄ * Aneks 1:: Badanie zależności między wiekiem a wyborem zawodu * Aneks 2:: Badanie obciążenia i sposoby jego redukcji * Aneks 3. Badanie reakcji terapeutów na fikcyjną wypowiedź klienta lub partnera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21074 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żyją w nas ludzie, których kochamy i którzy nas wychowywali. Doświadczamy ich emocjonalnego cierpienia i śnimy ich wspomnienia, a wszystko to kształtuje nasze życie w nie zawsze uświadomiony sposób. Książka Dziedzictwo emocjonalne opowiada o rodzinnych sekretach, które prześladują nas niczym upiory przeszłości i nie pozwalają nam żyć pełnią życia oraz przyczyniają się do powstawania przepaści między tym, czego pragniemy, a tym, co możemy osiągnąć. Dr Galit Atlas łączy historie swych pacjentów, własne doświadczenia oraz dziesięciolecia badań, by pomóc nam odszukać zależności między życiowymi problemami a emocjonalnym dziedzictwem, które dźwiga każdy z nas. Tylko dzięki podążaniu śladami duchów przeszłości możemy zmienić nasze przeznaczenie. „Doktor Atlas z wielką wrażliwością opowiada o tych, którzy nosili w swych ciałach, umysłach, sercach i duszach niewypowiedziane i najtajniejsze traumy skrzywdzonych rodziców. Jako przedstawicielka pierwszego pokolenia mojej rodziny uchodźców i deportowanych – ofiar czystek etnicznych i borykających się z problemami imigrantów – które przyszło na świat w Ameryce, z pokorą zapewniam, że zjawisko traumy międzypokoleniowej jest mi doskonale znane. Uważam dr Atlas za osobę, która potrafi je opisać w pełni, znając szczegóły tego, co w swojej pracy nazywam »raną pokoleniową”. – dr Clarissa Pinkola Estés Reyés, autorka książki Biegnąca z wilkami „Intymne, wielowymiarowe i pełne empatii studium międzypokoleniowej traumy, jej przekazywania w rodzinach oraz tego, jak można ją umiejętnie ujawnić, dostrzec, osłabić i być może nawet uleczyć dzięki relacji terapeutycznej, metabolizując to, co dotychczas nie było nazywane bądź nazwać się tego nie dało”. – Jon Kabat-Zinn, autor książki Uzdrawiająca moc uważności Doktor Galit Atlas jest psychoanalityczką, specjalistką w dziedzinie terapii kreatywnych, superwizorką kliniczną. Prowadzi prywatną praktykę na Manhattanie. Adiunktka na wydziale programu podoktoranckiego na Uniwersytecie Nowego Jorku, specjalizująca się w psychoterapii i psychoanalizie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22252 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt "Paczka czy packa?" obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu szumiącego oraz syczącego: cz i c. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt ?Szale czy sale?? obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu syczącego oraz szumiącego: s i sz. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19313 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Poradnik zawiera propozycje programów zajęć socjoterapeutycznych przygotowanych przez praktyków, którzy na co dzień w swojej pracy zawodowej stosują metodę socjoterapii.Pierwszy z programów autorstwa Justyny Kulik - Do biegu, motywacja - start! - ma na celu rozwijanie motywacji do nauki oraz zainteresowań u dzieci ze szkoły podstawowej. Autorka realizując program, skorzystała z założeń metody projektu i wykorzystała elementy filmoterapii w pracy z grupą.Również Joanna Bartecka podjęła próbę podnoszenia motywacji do nauki i rozwijania zainteresowań, jednakże u młodzieży w wieku gimnazjalnym (14-16 lat). W programie, podobnie jak wspomniana Justyna Kulik, wykorzystała metodę projektu i elementy filmoterapii ze starszą wiekowo grupą. Założeniem programu było także wzmocnienie rozwoju osobistego uczestników zajęć oraz postrzegania siebie i swoich możliwości na tle grupy rówieśniczej.Autorkami kolejnego programu socjoterapeutycznego są Elżbieta Chmielecka-Wróbel oraz Ewa Pacucha. Program pt. Podróż do Krainy Czujątek przeznaczony jest dla dzieci w wieku 10-12 lat, a jego celem jest rozwijanie umiejętności radzenia sobie z emocjami oraz rozwijanie empatii. Program był realizowany w grupie chłopców, którzy prezentowali nieakceptowane społecznie sposoby radzenia sobie z przykrymi emocjami, najczęściej w postaci zachowań agresywnych skierowanych na rówieśników.Z kolei Sylwia Lubas podjęła w programie pt. Mediacja drogą do porozumienia próbę rozwijania umiejętności rozwiązywania konfliktów na drodze mediacji szkolnych u dzieci w wieku 11-13 lat. Celem prezentowanego programu jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i umiejętności współpracy w sytuacji rozbieżności dotyczących interesów czy poglądów. Program ma w swym założeniu dostarczyć podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia mediacji szkolnych jako konstruktywnego sposobu rozwiązywania konfliktów.W rozdziale piątym Sylwia Huczuk-Kapluk zaprezentowała rozważania dotyczące znaczenia oddziaływań socjoterapeutycznych i możliwości ich wykorzystania w pracy z nieletnimi, którzy na podstawie postanowienia sądu zostali skierowani do ośrodków kuratorskich. Autorka podkreśla, że socjoterapia odgrywa istotną rolę w projektowaniu oddziaływań prowadzonych wobec tej grupy dzieci i młodzieży przejawiającej zaburzenia zachowania oraz symptomy demoralizacji, wśród których znajduje się między innymi niska motywacji do nauki, brak zainteresowań, absencja itp.Ostatni z programów autorstwa Aleksandry Kin pt. Świat beze mnie nie będzie idealny adresowany jest do nieletnich uczęszczających na zajęcia do ośrodka kuratorskiego, a jego celem głównym jest przede wszystkim podnoszenie samooceny i poczucia własnej wartości. Program stworzono z myślą o osobach, pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych i przejawiających agresywne lub wycofujące się zachowania, różnego typu zaburzenia emocjonalne, niepotrafiących nawiązywać konstruktywnych relacji rówieśniczych, łamiących szkolny regulamin oraz mających problemy ze środkami psychoaktywnymi, ponieważ taka młodzież jest kierowana przez sądy rodzinne do ośrodków kuratorskich.Poradnik stanowi inspirację w pracy wychowawców, nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów oraz wszystkich osób, które są zainteresowane socjoterapią i jej możliwościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 425-429.
Zgodnie ze swoim tytułem, książka Magdaleny Grycman adresowana jest nie tylko do rodziców, lecz także do wszystkich osób stykających się w swojej pracy zawodowej z dziećmi obarczonymi zaburzeniami w zakresie komunikowania się. Autorka dzieli się tutaj wiedzą, którą pozyskała od rodziców, nauczycieli oraz terapeutów dzieci cierpiących na zaburzenia związane z umiejętnością porozumiewania się.Czytelnicy znajdą w prezentowanej książce odpowiedzi między innymi na takie pytania jak: od czego zacząć pracę nad rozwojem komunikacji w jaki sposób obserwować umiejętności porozumiewania się jak korygować wdrożone już strategie czy ich dziecko będzie mówić jak rozszerzać słownictwo jak odczytać problemy ucznia jak wzbudzić w dziecku chęć do rozmawianiaAgnieszka Pilch, Prezes Stowarzyszenia "Mówić bez Słów", podkreśla w recenzji niniejszej publikacji, że książkę tę z powodzeniem nazwać można ...bezcenną skarbnicą wiedzy o metodach pracy określanych jako alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się - tzw. AAC.Jedyna na rynku książka, która w tak przystępny, kompetentny i wszechstronny sposób porusza problemy dotyczące osób niemówiących. Poradnik ten - skierowany zarówno do terapeutów, jak i rodziców - jest bezcenną skarbnicą wiedzy o metodach pracy określanych jako alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się - tzw. AAC. Dr Magdalena Grycman w swojej najnowszej książce stara się odpowiedzieć na fundamentalne dla rodziców i terapeutów pytania: Jak mam zrozumieć moje dziecko? Jak odczytać potrzeby naszego ucznia? Ja wzbudzić w dziecku chęć do rozmawiania? Jak nauczyć dziecko bycia aktywnym uczestnikiem zdarzeń, a nie tylko obserwatorem?. Krok po kroku, strategia po strategii Autorka towarzyszy rodzicom i terapeutom w poszukiwaniu sposobu nawiązania kontaktu, dzieląc się z nimi ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi ze złożonymi trudnościami w komunikacji. Forma rozmów, które dr Grycman prowadzi na łamach swojej książki, podkreśla niepowtarzalny charakter problemów każdego dziecka i sprawia, że jej rozmówcy włączani są w odkrywanie indywidualnych dróg komunikacji. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że w tych działaniach towarzyszą jej aktywnie rodzice, gdyż to środowisko rodzinne jest tym, w którym rozwijają się w naturalny sposób kompetencje komunikacyjne i umiejętności językowe.Prezes Stowarzyszenia "Mówić bez Słów"mgr Agnieszka Pilch
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19815 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 422-[439]. Indeks.
Publikacja składa się z ośmiu rozdziałów. Pierwszy z nich wprowadza w problematykę badań diagnostycznych w naukach społecznych, wskazuje na podstawowe terminy stosowane w badaniach diagnostycznych, przedstawia proces diagnozowania w ujęciu wąskim i szerokim, eksponuje etyczny wymiar diagnozowania oraz podstawowe błędy diagnostyczne. W rozdziale drugim podjęłam problematykę diagnozowania psychologicznego dla potrzeb dydaktyczno-wychowawczych, podkreślając specyfikę diagnozowania psychologicznego, obszary problemowe, modele i etapy diagnozowania w psychologii oraz istotę i zakres diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki. Zostały opisane w nim również poszczególne subdyscypliny psychologii i ich rola w diagnozowaniu dla potrzeb pedagogiki, przy podkreśleniu swoistości diagnostyki psychopedagogicznej. Rozdział trzeci został poświęcony charakterystyce badań diagnostycznych w pedagogice. Zwróciłam w nim uwagę na specyfikę i odrębność diagnostyki pedagogicznej, odnosząc się do poglądów prekursorów diagnozowania pedagogicznego oraz opisując rodzaje i typy diagnoz stosowanych w pedagogice współczesnej. Nawiązujący do niego rozdział czwarty jest poświęcony praktycznej metodologii diagnozowania. Zaprezentowałam w nim strategie badań diagnostycznych w pedagogice, zwracając uwagę na różnice w podejściu diagnostycznym w paradygmacie ilościowym, jakościowym oraz w modelu eklektycznym, a także na różnorodność zmiennych i wskaźników diagnostycznych (zarówno w ujęciu wąskim, jak i szerokim). [fragment Wstępu]
Rozdział I * BADANIA DIAGNOSTYCZNE W NAUKACH O WYCHOWANIU - USTALENIA WSTĘPNE * 1.1. Terminologia, istota i zakres badań diagnostycznych * 1.1.1. Diagnoza a badania diagnostyczne - rozpoznawcze * 1.1.2. Podstawowe terminy stosowane w badaniach diagnostycznych * 1.1.3. Proces diagnozowania w ujęciu szerokim * 1.1.4. Ujęcie wąskie procesu diagnozy * 1.2. Etyczny wymiar diagnozowania * 1.3. Błędy diagnostyczne * Rozdział II * DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA W SŁUŻBIE POTRZEB DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH * 2.1. Podstawy prawne * 2.2. Diagnoza psychologiczna - specyfika i zakres * 2.3. Obszary problemowe i modele diagnozowania psychologicznego * 2.4. Etapy procesu diagnozowania w psychologii * 2.5. Diagnoza psychologiczna dla celów dydaktyczno-wychowawczych * 2.5.1. Istota i zakres diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki * 2.5.2. Subdyscypliny psychologii a diagnozowanie dla potrzeb pedagogiki * 2.5.3. Etapy procesu diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki * 2.5.4. Diagnostyka psychopedagogiczna * Rozdział III * BADANIA DIAGNOSTYCZNE W PEDAGOGICE * 3.1. Prekursorzy diagnozowania pedagogicznego * 3.2. Istota i zakres diagnozy pedagogicznej * 3.3. Etapy procesu diagnozowania w pedagogice (ujęcie szerokie) * 3.3.1. Działania preparacyjne * 3.3.2. Opis diagnostyczny * 3.3.3. Ocena diagnostyczna * 3.3.4. Konkluzja * 3.4. Etapy diagnozowania problemów dydaktyczno-wychowawczych (ujęcie wąskie) * 3.5. Rodzaje i typy diagnoz pedagogicznych * Rozdział IV * Strategie badań diagnostycznych w pedagogice * 4.1. Metodologia diagnozowania - wyjaśnienia definicyjne * 4.2. Różnice w podejściu diagnostycznym w paradygmacie ilościowym i jakościowym * 4.2.1. Badania diagnostyczne według reguł modelu ilościowego * 4.2.2. Badania diagnostyczne według reguł modelu jakościowego * 4.2.3. Badania diagnostyczne bazujące na metodologicznej triangulacji * 4.3. Rola norm w diagnozowaniu pedagogicznym * 4.4. Zmienne (cechy) diagnostyczne * 4.4.1. Ujęcie wąskie (praktyczne) * 4.4.2. Ujęcie szerokie (badawcze) * 4.5. Wskaźniki diagnostyczne * 4.5.1. Ujęcie szerokie (badawcze) * 4.5.2. Ujęcie wąskie (praktyczne) * Rozdział V * METODY DIAGNOZOWANIA PEDAGOGICZNEGO * 5.1. Metody badawcze a metody diagnozowania * 5.1.1. Metody diagnozowania- ujęcie szerokie (badawcze) 5.1.1.1. Monografia pedagogiczna * 5.1.1.2. Metoda indywidualnych przypadków a studium przypadku * 5.1.1.3. Sondaż diagnostyczny * 5.1.1.4. Metoda eksperymentalna * 5.1.2. Metody diagnozowania-ujęcie wąskie (praktyczne) * Rozdział VI * TECHNIKI DIAGNOSTYCZNE * 6.1. Pojęcie technik diagnostycznych (badawczych) i ich klasyfikacje * 6.1.1. Ankieta * 6.1.2. Wywiad i rozmowa * 6.1.3. Obserwacja naukowa i diagnostyczna * 6.1.4. Skale, skalowanie (ratings) * 6.1.5. Technika analizy dokumentów (dokumentoskopia) i wytworów * 6.1.6. Testy * 6.1.7. Techniki socjometryczne * 6.1.8. Techniki projekcyjne * Rozdział VII * NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE * 7.1. Narzędzia diagnostyczne - pojęcie i rola * 7.2. Kwestionariusz jako narzędzie badawcze * 7.3. Przegląd narzędzi diagnostycznych stosowanych w pedagogice * 7.3.1. Kwestionariusz ankiety * 7.3.2. Kwestionariusz wywiadu * 7.3.3. Arkusz, dziennik i scheduła obserwacyjna * 7.3.3.1. Arkusz obserwacyjny * 7.3.3.2. Dziennik obserwacji * 7.3.3.3. Scheduła obserwacyjna * 7.3.4. Kwestionariusz testu * 7.3.5. Inwentarze osobowościowe * Rozdział VIII * WZORY NARZĘDZI DIAGNOSTYCZNYCH * 8.1. Kwestionariusz ankiety * 8.2. Kwestionariusz wywiadu skategoryzowanego (ogólne zasady konstrukcji) * 8.3. Kwestionariusz wywiadu pogłębionego w tłumaczeniu i opracowaniu Henryka Mizerka * 8.4. Arkusz obserwacyjny - przykład * 8.5. Scheduła obserwacyjna ogólna Czesława Nowaczyka * 8.6. Test dla rodziców Davida Lewisa * 8.7. Nauczycielski kwestionariusz obserwacji umiejętności ucznia Samuela Ralpha Laycocka * 8.8. Arkusz obserwacji czytania - dla nauczyciela * 8.9. Nauczycielski formularz rozpoznawania inteligencji uczniów Judy W. Eby * 8.10. Arkusz do analizy celów życiowych (skala trójstopniowa jako forma kafeterii - fragment narzędzia autorskiego) * 8.11. Test do badania poziomu sprawności manualnej i percepcji wzrokowej Haliny Spionek * 8.12. Test do badania poziomu analizy i syntezy słuchowej wyrazów Ireny Styczek * 8.13. Test do badania mowy i myślenia uczniów * 8.14. Arkusz zachowania się ucznia Barbary Markowskiej * 8.15. Kwestionariusz zachowania się dziecka w przedszkolu i szkole [CBI] Earla S. Schaefera i May Aaronson, opracowanie polskie Józefa Rembowskiego * 8.16. Kwestionariusz diagnozy ucznia Joanny Tomczak i Renaty Ziętary * 8.17. Karta oceny rozwoju ucznia Anny Babki * 8.18. Karta oceny rozwoju ucznia rozwijającego się w sposób prawidłowy (rozwój harmonijny) - uczeń rozpoczynający naukę szkolną Anny Babki * 8.19. Skala ryzyka dysleksji-SRD Marty Bogdanowicz * 8.20. Kwestionariusz objawów dysleksji u dorosłych [KODD] Michaela Vinegrada * 8.21. Kwestionariusz dla rodziców Marii Ziemskiej * 8.22. Kwestionariusz stosunków między dziećmi a rodzicami (jako metoda badania postaw rodzicielskich) Anny Roe i Marvina Siegelmana, autoryzowany przekład W.S. Kowalskiego * 8.23. Skala postaw rodzicielskich w opracowaniu Mieczysława Plopy * 8.24. Kwestionariusz rozumienia empatycznego Andrzeja Węglińskiego * 8.25. Kwestionariusz Henry`ego Alexandra Murraya do diagnozy potrzeb psychicznych * 8.26. Kwestionariusz Henry`ego Alexandra Murraya do diagnozy cech, uczuć, upodobań i skłonności * 8.27. Test socjometryczny * 8.28. Test socjometryczny - badanie opinii o wybranych uczniach w ocenie pozostałych członków zespołu klasowego "Zgadnij, kto to?" * 8.29. Narzędzie socjometrii - "Plebiscyt życzliwości i niechęci" * 8.30. Kwestionariusz gotowości do zmiany Roberta Kriegela, Davida Brandta * 8.31. Kwestionariusz ról zespołowych Raymonda Mereditha Belbina (A Self Perception Inventory) * 8.32. Arkusz ewaluacyjny - przykład I * 8.33. Arkusz ewaluacyjny - przykład II * 8.34. Kwestionariusz samoewaluacyjny skierowany do osób prowadzących wykłady/ćwiczenia * 8.35. Arkusz ewaluacyjny. Ogólna ocena jakości oferty dydaktycznej oraz sposobu jej realizacji na studiach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19025, 19024, 16290 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia. Indeks.
Fantastyczna, mądra książka, z pomocą której możemy wykryć, jaka przyczyna leży za trudnymi zachowaniami autystycznego dziecka i zbadać nasze predyspozycje do pracy z takimi dziećmi.Bardzo dobry poradnik dla rodziców i dla osób pracujących w organizacjach zajmujących się wspieraniem autystycznych dzieci. Praca z dziećmi skoncentrowana jest na osobie - nie zarządzamy ich zachowaniem, ale wspomagamy zachowania pozytywne, dzięki czemu możemy - tu i teraz - poradzić sobie z napadami niewłaściwych zachowań i rozwijać umiejętności adaptacyjne naszych podopiecznych.Ciekawa, przystępna lektura, skoncentrowana na zachowaniach trudnych, niezbędna w zestawie pomocy do pracy dla terapeutów, nauczycieli, rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19855 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc i zjawisk przyrody. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące jesieni: jesienne miesiące; cechy charakterystyczne pogody; ubiór; jesienne dary i to, co z nich robimy; zwyczaje zwierząt przygotowujących się do zimy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20380 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej