Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(111)
Forma i typ
Książki
(111)
Publikacje fachowe
(55)
Publikacje dydaktyczne
(41)
Poradniki i przewodniki
(39)
Publikacje naukowe
(34)
Proza
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(114)
wypożyczone
(25)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(5)
BD40 (Suwalska 11)
(10)
BD52 (Rembielińska 6a)
(9)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
W2 (Bazyliańska 6)
(5)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(87)
Autor
Gubała Magdalena
(4)
Kańciurzewska Anna
(4)
Sroka-Mucha Bogna
(4)
Błasiak-Tytuła Marzena
(3)
Grudziewska Ewa
(3)
Mach Cecylia
(3)
Naprawa Renata
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Armstrong Nicky
(2)
Carter Cheryl R. (1962- )
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Kołodziejczyk Magdalena (tłumacz)
(2)
Kraczkowska Karolina
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Minahan Jessica
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Sunderland Margot
(2)
Swędrowska Małgorzata
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(2)
Żmuda Edyta
(2)
Abémonti-Świrniak Agnieszka
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Batko Magdalena
(1)
Bednarska Barbara (surdologopedia)
(1)
Berent Damian
(1)
Białek Kinga
(1)
Biddulph Steve
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Bryła Maria
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bye Sean Gasper
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błońska Ewelina
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Covan David
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dolto-Tolitch Catherine (1946- )
(1)
Domagała Aneta
(1)
Duda Anna K
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Dziedzic Agnieszka
(1)
Dziedziewicz Dorota
(1)
Edwards Allison
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(1)
Elvén Bo Hejlskov
(1)
Faure-Poirée Colline
(1)
Fetkowski Antoni
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gagat-Matuła Anna
(1)
Galit Atlas
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Greene Ross W
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gubała Elżbieta
(1)
Guziuk Marta
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Górniewicz Ewa (1959- )
(1)
Głodowska Małgorzata
(1)
Hadwin Julie
(1)
Hayes Louise L
(1)
Howlin Patricia (1946- )
(1)
Jasielska Dorota
(1)
Jedlińska Joanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Jerzak Marta
(1)
Johnson Roger
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Karwala Magdalena
(1)
Karwowski Maciej (psychologia)
(1)
Knapp Herschel
(1)
Kocurowska Maria
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Koniuszewska Marzena
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Krawczyk Jacek
(1)
Kuc Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(44)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(101)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(111)
Język
polski
(110)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9016)
Młodzież
(8471)
0-5 lat
(6910)
Pedagodzy
(111)
14-17 lat
(4611)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura francuska
(1)
Temat
Dzieci
(18)
Uczucia
(14)
Wychowanie
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Uczniowie
(9)
Język polski
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Mowa
(7)
Młodzież
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Wymowa
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Kompetencje społeczne
(6)
Korekcja mowy
(6)
Nastolatki
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Bajkoterapia
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dojrzewanie
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Dziecko trudne
(4)
Gniew
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Onomatopeja
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(4)
Strach
(4)
Zespół ADHD
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Gry i zabawy
(3)
Konflikt szkolny
(3)
Lęk
(3)
Nauczanie
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rodzina
(3)
Socjoterapia
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Afazja
(2)
Asertywność
(2)
Autyzm
(2)
Bunt
(2)
Czytanie
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja psychologiczna
(2)
Emocje
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Jakość życia
(2)
Klimat szkoły
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Mózg
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pisanie
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Pokonywanie strachu
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Socjalizacja
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Stres
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Tolerancja
(2)
Trauma
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Współdziałanie
(2)
Zaangażowanie szkolne
(2)
Zdolności
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Arteterapia
(1)
Badania naukowe
(1)
Ból psychiczny
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Decyzje
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(51)
Scenariusz zajęć
(14)
Podręcznik
(12)
Monografia
(11)
Opracowanie
(11)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Ćwiczenia logopedyczne
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Opowiadania i nowele
(6)
Książka obrazkowa
(4)
Książki dla małych dzieci
(4)
Karty pracy ucznia
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Program nauczania
(2)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(73)
Psychologia
(34)
Medycyna i zdrowie
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Językoznawstwo
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
111 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
"Pedagog w klasie - scenariusze zajęć na różne okazje" to zbiór scenariuszy zajęć prowadzonych przez pedagoga z uczniami w klasie. Książka zawiera również karty pracy, gotowe ankiety i formularze dla uczniów, dzięki którym pedagog będzie miał komplet narzędzi do przeprowadzenia ciekawych i wartościowych zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 1 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : WIR, 2022. - 1 teka (1 broszura, [40] kart luzem) : ilustracje ; 31 cm.
Na okładce : specjalne potrzeby edukacyjne
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 1 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem); trening wskazywania osób, przedmiotów i czynności; zapamiętywanie samogłosek oraz sylab otwartych w paradygmatach, a następnie sylab otwartych ze spółgłoską P w izolacji i w sekwencjach. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22450 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 2 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : WIR, 2022. - 1 teka (1 broszura, [52] karty luzem) : ilustracje, 31 cm.
Na okładce: Specjalne potrzeby edukacyjne.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 2 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem); zapamiętywanie zdań prostych i rozwiniętych; zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i sekwencjach; czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska i sylaba otwarta (np. APA, AMA, ABA, ALA) i identyfikowanie sylab otwartych; planowanie ruchów ręki (rysowanie po śladzie i według wzoru).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 4 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : WiR, 2023. - 1 teka (1 broszura, [64] karty luzem) : ilustracje, 31 cm.
Na okładce: Specjalne potrzeby edukacyjne.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 4 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie i użycie wyrazów przygotowujących do rozpoczęcia edukacji przedszkolnej; rozumienie i budowanie zdań z dopełnieniem, przydawką, okolicznikiem miejsca i sposobu; odmianę rzeczowników; zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i w sekwencjach, sekwencji wyrazów i poleceń; czytanie sylab otwartych ze spółgłoskami: D, S, Z, K, G; czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska + sylaba otwarta; czytanie wyrazów znaczących złożonych z dwóch lub trzech sylab otwartych; operacje myślowe z materiałem obrazkowym oraz pojęciowym; planowanie ruchów ręki. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopeadica Thoruniensia)
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne w katalogu Bibliografia M21.
Bibliografia przy pracach.
Publikacja adresowana jest do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, studentów pedagogiki oraz osób zainteresowanych prezentowaną problematyką.
Streszczenia angielskie przy pracach.
Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i istotny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii, a także badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej.Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UPProblematyka komunikacji omawiana jest tu z różnych perspektyw badawczych i w różnych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka oraz praktyka - niejednokrotnie w tej samej osobie.Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20310 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [81].
Program terapeutyczny "Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku" skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Nieustannie toczą walkę o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika - terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem - udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD.
Wstęp. Koniec z gubieniem pracy domowej * 1. Łączenie przyjemnego z pożytecznym * 2. Wychowywanie zgodnie z zainteresowaniami dziecka * 3. Wprowadzanie rutyny i ustalanie reguł * 4. Postępowanie w sposób jednoznaczny i konkretny * 5. Zarządzanie czasem i podejmowanie nowych zadań * 6. Przepis na sukces w szkole * 7. Sypialnia dziecka * 8. Krok ku odpowiedzialności * 9. Organizacja domu * 10. Pytania dotyczące ADD/ADHD * 11. Przydatne wskazówki * Źródła pomocy * Propozycje obowiązków dla poszczególnych grup wiekowych * Przykładowe listy kontrolne * Wzory tabeli i planu zajęć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Nieustannie toczą walkę o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika - terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem - udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD.
Wstęp. Koniec z gubieniem pracy domowej * 1. Łączenie przyjemnego z pożytecznym * 2. Wychowywanie zgodnie z zainteresowaniami dziecka * 3. Wprowadzanie rutyny i ustalanie reguł * 4. Postępowanie w sposób jednoznaczny i konkretny * 5. Zarządzanie czasem i podejmowanie nowych zadań * 6. Przepis na sukces w szkole * 7. Sypialnia dziecka * 8. Krok ku odpowiedzialności * 9. Organizacja domu * 10. Pytania dotyczące ADD/ADHD * 11. Przydatne wskazówki * Źródła pomocy * Propozycje obowiązków dla poszczególnych grup wiekowych * Przykładowe listy kontrolne * Wzory tabeli i planu zajęć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 538-599.
Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka.
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorski sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki.Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka. Może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów psychologii, socjologii czy pedagogiki, ale też być źródłem wiedzy dla specjalistów i praktyków: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i innych pracowników oświaty oraz służby zdrowia, którzy pracują z młodzieżą. Jest skierowana również do rodziców, którzy chcą lepiej poznać swoje dorastające dzieci i pomóc im rozwijać się prawidłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? : obserwacja / Joanna Chmura. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 62, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronie [63].
Obserwacja jest poradnikiem wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia. Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka. Wskazuje jak poprowadzić pierwsze wizyty dziecka w sposób wyczerpujący wiedzę na temat jego rozwoju. Opisuje sfery rozwojowe i umiejętność terapeutycznego postrzegania ich w kontekście normy biologicznej, a ewentualnych odstępstw od niej. Porównuje wiek biologiczny z wiekiem rozwojowym dziecka. Poradnik prowadzi terapeutę przez wszystkie sfery rozwojowe dziecka. Tłumaczy, na co zwracać uwagę w przygotowaniu zajęć, jak oceniać dziecko i jak prowadzić obserwację różnicową. Jest punktem wyjścia do podjęcia pierwszych kroków terapeutycznych w pracy z dzieckiem z deficytami. Książka napisana jest z myślą o terapeutach pracujących czynnie i w procesie z dziećmi z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi. Książka Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja zawiera również arkusz obserwacji dla terapeuty jako gotowy materiał do podjęcia pracy z dzieckiem. Książka opatrzona jest rysunkami metodą sketchnotingu i flipchartelingu, które wprowadzają czytelnika w każdy rozdział. [Opis pochodzi ze strony taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności / Iwona Chrzanowska. - Wydanie trzecie. - Kraków : Impuls, 2019. - 710, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(PNiP)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 651-696. Indeksy.
Oficyna Wydawnicza "Impuls“ zaprasza Czytelników do nowego i wyjątkowego podręcznika akademickiego autorstwa prof. Iwony Chrzanowskiej "Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności".Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji.Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje "wyjścia" poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi.Z recenzji Prof. dr hab. Amadeusz KrausePodręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter.Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów.Z recenzji Prof. dr hab. Andrzej Twardowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20695 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Na okładce: Scenariusze lekcji i karty pracy dla uczniów.
Książka "Jak nauczyć rozwiązywania konfliktów" to bardzo rozbudowany poradnik dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, zawierający ćwiczenia i strategie działania w postaci scenariuszy lekcji i kart pracy dla uczniów, opracowanych tak, by nauczyć ich umiejętności sprawnego radzenia sobie z konfliktami. Zdolność sprawnego porozumiewania się z innymi ludźmi, nawet w wypadku rozbieżności zdań lub interesów, jest kluczowa zarówno w szkole, jak i późniejszym życiu zawodowym i społecznym. Autorzy, David Covan, Susanna Palomares i Dianne Schilling, poprzez opracowanie tego poradnika stworzyli obszerne narzędzie do pracy z dziećmi w tym temacie, jednocześnie dbając o dobre teoretyczne przygotowanie prowadzących zajęcia. Całość składa się z dwóch głównych części. Pierwszy rozdział książki jest skierowany do prowadzącego. Wdraża on tematykę konfliktów, zakreślając ich dynamikę, źródła i następstwa. Tutaj znajdziemy również przegląd tematów zawartych w książce i ich krótkie wyjaśnienie. Zagadnienia te są dokładniej opisane przy poszczególnych tematach do pracy, jest także podana literatura uzupełniająca na poziomie podstawowym, średniozaawansowanym oraz zaawansowanym. Oprócz tego zostały w tym rozdziale omówione strategie dydaktyczne, w szczególności skoncentrowane na prowadzeniu rozmów w kręgu. W drugiej części poradnika zamieszczono pięć bloków tematycznych, w ramach których przeprowadzane są zajęcia: szacunek dla podobieństw i różnic, rozumienie i kontrolowanie emocji, współdziałanie i budowanie zespołu, strategie rozwiązywania konfliktów i stosowanie narzędzi rozwiązywania konfliktów. Do każdego bloku tematycznego są przyporządkowane odpowiednie ćwiczenia wraz z formularzami i kartami pracy dla uczniów. Są one przedstawione jasno, z podziałem na cele, poziom (wiek dziecka), niezbędne materiały, dokładny przebieg w formie podstawowej i niekiedy z podaną możliwością rozszerzenia, a także pytania do dyskusji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 217-272. Indeks.
Publikacja kierowana do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z niepełnosprawnością wzroku.
Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka - od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające."Tyflopsychologia" to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących.Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną - mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku."Podręcznik został zredagowany zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) przyjętą przez WHO w 2001 roku. Jest to nowoczesne podejście, w którym kładzie się główny nacisk na aktywa osoby, a nie przede wszystkim deficyty. Osoba posiada wiele zasobów i możliwości mimo uszkodzonego wzroku. Mam nadzieję, że w pedagogice specjalnej ten paradygmat będzie silniej akcentowany, także w stosunku do innych niepełnosprawności."Z recenzji prof. dr hab. Romana Ossowskiego, prof. zw. UKW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20265 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginałów: La maternelle ; A la cantine ; Des amis de toutes les coleurs ; Freres et sours.
Na okładce: Metoda Dolto ; Rodzicielstwo uważności.
Pedagogika Montessori uczyła dzieci samodzielności przez działanie. Podejście Juula - pokazywało, jak ich słuchać. A metoda Dolto - pomaga dzieciom zrozumieć siebie. Pomóż dziecku pewnie wkroczyć w świat i zbudować dobre relacje z rodzeństwem, rówieśnikami oraz opiekunami w przedszkolu. Dzięki metodzie doktor Catherine Dolto twoje dziecko oswoi się z nowymi wyzwaniami i doświadczeniami związanymi z pierwszymi dniami w przedszkolu i pojawieniem się rodzeństwa. Razem odkryjecie, jak ważne są tolerancja i szacunek. Bo spotkanie z drugim człowiekiem to wielka przygoda, dzięki której można lepiej poznać siebie. Rodzicielstwo uważności to odpowiedź na pędzący świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20963 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 409-462.
Streszczenie angielskie przy rozdziałach.
Dwutomowa monografia pt. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarys pracy mediatora szkolnego / Anna K. Duda. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019. - 170, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Masz Prawo do Mediacji w Szkole)
Bibliografie przy rozdziałach oraz bibliografia całości na stronach 158-170.
Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. Zarys pracy mediatora szkolnego jest wielowątkowym opracowaniem przedstawiającym zakres działań, powinności i odpowiedzialności nauczyciela, pedagoga oraz rodziców w procesie wprowadzania mediacji do szkół. Wdrożenie odpowiednich działań przyczyni się do rozwoju mediacji jako elementu kultury polubownego rozwiązywania sporów w przestrzeni szkoły. Kluczem do sukcesu jest nauczyciel mający wiedzę i doświadczenie, pozwalające na skuteczną animację współpracy środowiska szkolnego w promowaniu idei mediacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20643 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Dla rodziców, nauczycieli, pedagogów i psychologów.
Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów."Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego czuje za mocno".W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom. [Opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22062 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The dyslexic advantage.
Bibliografia, netografia na stronach 311-318. Indeks.
Dla rodziców, pedagogów i dyslektyków.
Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów - a nawet popularnych pisarzy - miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania? W przełomowej książce Brock i Fernette Eide wyjaśniają, jak niepowtarzalny styl poznawczy - wspólny dla 20 procent ludzi - przekłada się na sukces w szkole, pracy i życiu prywatnym. Opierając się na specjalistycznej wiedzy w dziedziny neurologii i pedagogiki, autorzy pokazują, że dyslektycy nie tylko inaczej odbierają słowo pisane, lecz także wyróżniają się wyobraźnią przestrzenną, dostrzegają ukryte związki, które umykają innym, myślą o świecie narracjami i przejawiają niezwykłą kreatywność. "Dyslektyczne talenty" dostarczają bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy). Oferując praktyczne zalecenia i inspirujące przykłady z życia, ta rewolucyjna książka udowadnia, że dysleksja zamiast ciężarem może być cennym zasobem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20527 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; przełożył: Robert Pucek. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : Linia sp. z o.o., 2018. - 253, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Biała Plama)
Na okładce: Jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Gryzienie, bicie, krzyk oraz inne trudne zachowania osób niepełnosprawnych lub nietypowych rozwojowo są często powodowane przez ich otoczenie, które stawia im nierealistyczne wymagania. Bo Hejlskov Elvén pokazuje, że właściwe rozpoznanie problemu i jego źródeł może doprowadzić do pozytywnej zmiany w zachowaniu.Jego książkę można potraktować jako praktyczny poradnik zawierający właściwe sposoby postępowania w trudnych sytuacjach oraz strategie wychowawcze pozwalające osiągać pożądane rezultaty bez stosowania zakazów i kar. Proponowane przez Elvéna metody "niskiego pobudzenia" dają szansę na znaczną poprawę jakości życia osób mających kłopoty z kontrolą własnego zachowania oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie bliskich z ich otoczenia: członków rodziny, wychowawców, opiekunów.Zaletą książki jest wielkie bogactwo przykładów zachowań osób z najróżniejszymi zaburzeniami rozwojowymi, od zespołu Downa po autyzm. W każdym z nich autor omawia naturę problemu, po czym wskazuje sposób jego rozwiązania.Z przedmowy Joanny Ławickiej (Prodeste)Samokontrola. To słowo pojawia się w tej książce 71 razy. W różnych formach, odmianach i kontekstach. Jest kluczem. Kluczem do zrozumienia, że pomagając drugiemu człowiekowi ją odzyskać, nie tylko zarządzamy skutecznie zachowaniem, lecz przede wszystkim pozwalamy wieść godne, pełne szacunku życie.O autorze:Bo Hejlskov Elvén pracuje w Szwecji jako psycholog kliniczny. Jest również niezależnym doradcą i wykładowcą zajmującym się autyzmem i zachowaniami trudnymi. W 2009 roku Szwedzkie Towarzystwo Autyzmu przyznało mu nagrodę Puzzle Piece of the Year.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21415 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej