Hussain Zulfi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Hussain Zulfi
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Mentoring
(2)
Uczenie się
(2)
Coaching
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-289. Indeks.
Pierwszy podręcznik dotyczący psychologii coachingu, który Ž łącząc różne teorie psychologiczne Ž tworzy bazę dla coachingu, mentoringu i uczenia się. Autorzy, prezentując najnowsze tendencje w myśleniu, badaniach i osiągnięciach psychologii coachingu, pokazują, jak indywidualni użytkownicy i organizacje mogą wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Przedstawione w książce przykłady praktycznych rozwiązań opierają się na elementach międzykulturowych, dzięki czemu mają wymiar uniwersalny i znajdują zastosowanie w różnych środowiskach. Omówione zostały tu także kwestie skuteczności stosowania wiedzy psychologicznej w coachingu, mentoringu i uczeniu się, wartości coachingu dla przedsiębiorstwa oraz zagadnienia dotyczące etyki i kompetencji osób prowadzących coaching.Publikacja jest adresowana do studentów studiów społecznych, szczególnie psychologii i pedagogiki, terapeutów różnych orientacji, trenerów i konsultantów, specjalistów i menedżerów działów personalnych, kadry zarządzającej, a także czytelników zainteresowanych formami pomocy edukacyjnej dla osób dorosłych.Książka autorstwa Lawa, Ireland i Hussaina jest przykładem opracowania problematyki coachingu z perspektywy wiedzy psychologicznej. To całkiem udana próba integrowania istniejącej wiedzy w tym obszarze i pokazania czym jest coaching z perspektywy jednostki i perspektywy organizacji. Dodatkową zaletą książki są liczne przykłady i ćwiczenia (także w postaci analizy przypadków) ilustrujące metodę coachingu i pozwalające zrozumieć jej specyficzny charakter.Z recenzji prof. Elżbiety Hornowskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia coachingu / Ho Law, Sara Ireland, Zulfi Hussain ; przekład Grażyna Skoczylas ; redakcja naukowa wydania polskiego Elżbieta Hornowska. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : PWN, 2016. - 297, [1] strona : ilustracje, wykresy, tabele ; 24 cm.
Tytuł oryginału: The psychology of coaching, mentoring and learning.
Bibliografia na stronach [279]-289. Indeks.
Publikacja jest adresowana do studentów studiów społecznych, szczególnie psychologii i pedagogiki, terapeutów różnych orientacji, trenerów i konsultantów, specjalistów i menedżerów działów personalnych, kadry zarządzającej, a także czytelników zainteresow
Książka pokazuje zastosowanie teorii i zasad psychologicznych w coachingu, doradzaniu oraz uczeniu się jednostek i organizacji. Napisana przez praktyków i dla praktyków. Przedstawia stan wiedzy, definiuje najważniejsze terminy, omawia różne podejścia psychologiczne do coachingu, doradzania i uczenia się. Książka pozwala zrozumieć zarówno sens jak i wartość coachingu. Jej walorami są uporządkowane treści, ścisłe definicje oraz liczne praktyczne przykłady i opisy przypadków z perspektywy psychologicznej. Publikacja łączy różne teorie psychologiczne, tworzy bazę dla coachingu, mentoringu i uczenia się. Autorzy, prezentując najnowsze tendencje w myśleniu, badaniach i osiągnięciach psychologii coachingu pokazują, jak indywidualni użytkownicy i organizacje mogą wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Przedstawione w książce przykłady praktycznych rozwiązań opierają się na elementach międzykulturowych, dzięki czemu mają wymiar uniwersalny i znajdują zastosowanie w różnych środowiskach. Omówione zostały tu także kwestie skuteczności stosowania wiedzy psychologicznej w coachingu, mentoringu i uczeniu się, wartości coachingu dla przedsiębiorstwa oraz zagadnienia dotyczące etyki i kompetencji osób prowadzących coaching.
Słowo wstępne * Przedmowa * Podziękowania * Rozdział 1. Wprowadzenie * Cele * Kto jest adresatem tej książki? * Co wyróżnia tę książkę spośród innych? * Terminologia robocza * Próba ujednolicenia terminologii * Treść w pigułce * Podejście badawcze * Dlaczego coaching, mentoring i uczenie się? * Jak czytać książkę? * Rozdział 2. Czas dojrzewania: coaching, mentoring i psychologia pozytywna * Wprowadzenie * Rynek coachingu, mentoringu i szkoleń * Instytucje naukowe i zawodowe * Doradztwo biznesowe i menedżerskie * Niezależni praktycy * Coache i mentorzy wewnątrz organizacji * Doniesienia na temat coachingu * Doniesienia na temat mentoringu * E-coaching i e-mentoring * Teoria wygórowanych oczekiwań * Coach-adept, mentor-adept – dopasowanie różnorodności * Coaching, mentoring a psychologia * Ustalenie celu * Rzeczywistość * Opcje * Wola działania * Adaptacja podejścia psychologicznego w coachingu i mentoringu * Psychologia pozytywna * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 3. Filozofia i psychologia w coachingu i mentoringu: teoria procesów uczenia się * Wprowadzenie * Powiązania uczenia się z coachingiem i mentoringiem * Coaching i mentoring jako proces uczenia się * Psychologia uczenia się * Przegląd teorii uczenia się * Proces uczenia się * Uczenie się oparte na refleksji * Teorie konstruktywno-rozwojowe * Budowaniee znaczenia * Zastosowanie psychologii uczenia się w coachingu i mentoringu * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 4. Definicje: psychologia coachingu, coaching, mentoring i uczenie się * Wprowadzenie * Znaczenie mentoringu * Różnice między coachingiem a mentoringiem * Definicja coachingu * Definicja uczenia się * Zastosowanie definicji uczenia się do szkolenia, coachingu/mentoringu * Definicja mocnych stron jednostki – wkład psychologii pozytywnej * Definicja psychologii coachingu * Definicja międzykulturowej psychologii coachingu * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 5. Rola coachingu i mentoringu w powstawaniu uczącej się organizacji i uczącej się wspólnoty * Wprowadzenie * Wyzwania modernizacji * Firma, która się nie uczy * Początek * Organizacja ucząca się to organizacja kompetentna * Psychologia coachingu a pamięć organizacji * Rola zespołu kierowniczego * Organizacja ucząca się i psychologia uczenia się * Kompetencje menedżerskie i wprowadzenie programu coachingu * Wprowadzenie programu coachingu w organizacji * Poszerzanie kontekstu * Społeczne wsparcie dla coachingu i mentoringu * Związek między uczeniem się indywidualnym a organizacyjnym * Zapotrzebowanie na uczące się społeczności * Potrzeba współpracy i partnerskiego podejścia do uczenia się * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 6. Uniwersalna struktura odpowiadająca potrzebom coachingu i mentoringu w zróżnicowanym środowisku międzykulturowym * Wprowadzenie * Uniwersalna struktura zintegrowana – oparta na zintegrowanych uniwersalnych elementach coachingu i mentoringu międzykulturowego * Cykl uczenia się i superwizja a ciągły rozwój zawodowy * Uwzględnienie środowiska kulturowego * Znaczenie kultury * Różnorodność w praktyce coachingu i mentoringu * Płynność relacji coach–mentor–adept mentoringu * Integrujące kontinuum * Międzykulturowa inteligencja emocjonalna * Inteligencja w międzykulturowym coachingu/mentoringu a struktura uniwersalna * Sfera I. Kompetencje osobiste * Sfera II: Kompetencje społeczne * Sfera III: Kompetencje kulturowe * Sfera IV: Kompetencje zawodowe * Metody komunikacji i mechanizm feedbacku * Mechanizm feedbacku – ocena przez kolegów feedback 360-stopniowy * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 7. Metody i narzędzia * Wprowadzenie * Reguła psychologicznego uzasadnienia * Model Empsy sytuacji * Model interwencyjny Empsy * Poznawcze metody behawioralne * Wytyczenie celu * Ocena wartości celu * Cel SMARTER * Ocena emocji adepta coachingu/mentoringu * Przewidywanie możliwych przeszkód, problemów * Budowanie strategii pokonywania przeszkód, rozwiązywania problemów * Przegląd postępów * Podejście gestalt * Transpersonalny aspekt podejścia gestalt * Prymat postawy skupionej na teraźniejszości * Paradoksalna teoria zmian * Natura oporu * Zatrzymanie oporu * Metody gestalt * Metody supresyjne * Metody ekspresyjne * Wyjaśnienie i przełożenie * Identyfikacja i działanie * Techniki integracji * Dychotomia top dog–underdog * Reguły coachingu gestalt * Podejścia narracyjne * Pejzaż aktywności * Pejzaż świadomości * Rozmowy uzewnętrzniające * Odtworzenie historii * Rozmowa odpamiętująca * Ponowne opowiadanie zewnętrznego świadka * Ceremonia definiująca (społeczność) – ponowne powtórzenie opowiadania * Postawa i stanowisko narracyjnego coacha * Powrót do modelu GROW * Narzędzia uniwersalnej struktury zintegrowanej * Coaching poza ramami (coaching off-piste) * Rozwijanie wrażliwości kulturowej * Łączenie celów indywidualnych i grupowych * Uczenie się funkcjonowania w stanie przejściowym * Przekraczanie celów * Wkraczanie w pozajęzykową sferę znaczeń * Etapy życia * Proroctwa i sfera nadprzyrodzona sprzyjające twórczej postawie * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 8. Nieustający rozwój, zasoby przydatne do nauki i ćwiczenia praktyczne * Wprowadzenie * Trening UIF i nieustający rozwój * Dziennik podróży * Adaptacja oceny wyjściowej dla wszystkich uczestników * Otwartość i płynność ról * Ćwiczenia w uczeniu się * Identyfikacja negatywnych doświadczeń w uczeniu się * Identyfikacja czynników psychologicznych * Wybór interwencji * Ćwiczenia gestalt * Poziom I: Ćwiczenia Ja–Ty * Poziom II: Świadomość ciągłości * Poziom III: Ćwiczenia top dog–underdog * Ćwiczenia narracyjne * Rozmowa „re-autoryzująca” – wzbogacenie historii o umiejętności i wiedzę * Rozmowa „odpamiętująca” – wzbogacenie historii o umiejętności i wiedzę * Ćwiczenie grupowe – powtórzenie historii przez niezależnego świadka * Ceremonia definiowani (społeczność) – powtórzenie powtórzenia historii * Psychodrama narracyjna – ćwiczenia fizyczne * Przepływ * Acting out (rozładowanie) * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 9. Analiza przykładów * Przykład 1: Program coachingu/mentoringu dla służby zdrowia i opieki społecznej * Dobór * Obowiązkowe szkolenie UIF * Wspieranie procesu * Początkowa faza uczenia się * Dwanaście miesięcy później * Dwa lata później * Problem funduszy * Przykład 2: E-coaching – pilotażowy projekt coachingu transatlantyckiego * Zamierzenia i cele e-coachingu * Zakres coachingu * Selekcja * Wyniki e-kwestionariusza ewaluacji * Korzyści długoterminowe – rok później * Przykład 3: Coaching narracyjny we wspólnotach * Wizja * Konferencja – ceremonia definiowania * Obozowe ognisko * Opowieść o tańcu na linie * Najmłodszy lider * Historia o przyszłej grupie * „Wzrost i upadek puddingu yorkshirskiego” * Opowieść o rozczarowaniu * Opowieść o jeździe na łyżwach i hokeju na lodzie * Pejzaż świadomości. Mapa pejzażu działań * Uzupełnienie – informacje zwrotne * Wyniki * Napotkane trudności * Przykład 4: Poza coachingiem/mentoringiem – rola koordynatora * Tło * Rekrutacja i selekcja koordynatorów coachingu/mentoringu * Plan szkolenia * Entuzjaści * Problemy superwizji międzykulturowej * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 10. Ewaluacja * Wprowadzenie * Metodologia ewaluacji * Krok 1: Przesłanki * Krok 2: Cele * Krok 3a: Oszacowanie * Krok 3b: Wdrożenie * Krok 4: Monitoring * Krok 5: Ewaluacja * Ewaluacja uniwersalnej struktury zintegrowanej * Rezultaty * Korzyści z coachingu/mentoringu dla organizacji * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 11. Wnioski, dyskusja i zadania na przyszłość * Wprowadzenie * Dopasowanie coachów/mentorów i adeptów coachingu/mentoringu * Dobór dla sukcesu * Rola elektronicznego dopasowania w mentoringu * Jaki powinien być koordynator? * Inteligencja emocjonalna a kompetencje międzykulturowe * Badania oparte na dowodach i ocena znaczenia programu * Superwizja * Szkolenie * Standardy coachingu i mentoringu * Etyka i kodeks postępowania * Etyka jako zjawisko międzykulturowe * Przyszłe prace badawcze * Podsumowanie i refleksja * Bibliografia * Wykaz źródeł tabel i rysunków * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy * O Autorach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56949 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18182 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej