Hornowska Elżbieta (1952- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(159)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(6)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Studenci
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Bibliotekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
Psychologia
(5)
Testy psychologiczne
(4)
Mentoring
(2)
Metodologia
(2)
Uczenie się
(2)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Brzeziński, Jerzy (1947- )
(1)
Coaching
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Czytelnictwo młodzieżowe
(1)
Diagnoza
(1)
Eksperymenty
(1)
Kształcenie
(1)
Metoda KLANZY
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Paluchowski, Władysław Jacek (1947- )
(1)
Praca zespołowa
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przemoc
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychometria
(1)
Testy
(1)
Uniwersytety
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Antologia
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Nauka i badania
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46526 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6933 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Profesorowi Jerzemu Marianowi Brzezińskiemu z okazji siedemdziesięciolecia urodzin i czterdziestopięciolecia działalności naukowej.
Bibliografia prac Jerzego Mariana Brzezińskiego na stronach 16-17, 95-97, 271-273 i bibliografia, netografia przy pracach.
Z okazji jubileuszu siedemdziesięciolecia urodzin oraz czterdziestopięciolecia działalności naukowej Profesora Jerzego Brzezińskiego oddajemy w ręce Czytelników zbiór wybranych prac Profesora, wybitnego metodologa badań psychologicznych, znakomitego badacza, nauczyciela i organizatora nauki, osoby wrażliwej na etyczne problemy uprawiania psychologii. Zamieszczone tu teksty są świadectwem niezwykle aktywnego życia naukowego Profesora, niepodważalnego autorytetu w zakresie jakości uprawiania nauki, pomysłowego inicjatora wielu przedsięwzięć badawczych, wyrazistego mentora dla kolejnych pokoleń studentów i badaczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56453 (1 egz.)
Kaucja: 39,36 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44258 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4121, 6077, 4120 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Psychologiczne, ISSN 0077-0515 ; t. 60)
Bibliogr. s. 99-104.
Streszcz. ang. i ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4784 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteki - Dzieci - Młodzież ; 10)
Integralną częścią publikacji jest płyta z nagraniem czterech opowieści.
Płyta CD zawiera: Kalif bocian / Wilhelm Hauff ; Baśń o rumaku zaklętym / Bolesław Leśmian ; Słowik / Hans Christian Andersen ; O królewnie czarodziejce / Józef Ignacy Kraszewski.
Bibliografia na stronach 337-[340].
Przez warsztaty pracy z książką rozumiemy aktywne spotkania ludzi z literaturą, a jednocześnie ze sobą nawzajem. Publikację kierujemy do wszystkich, którzy już wykorzystują aktywne metody w swojej codziennej pracy, ale nadal poszukują nowych pomysłów oraz inspiracji. Myślimy również o adresatach poradnika zaciekawionych metodą KLANZY, zainteresowanych praktycznymi sposobami radzenia sobie z organizacją zajęć z książką i czytelnikami, być może planujących samodzielne prowadzenie warsztatów. Do takich odbiorców potencjalnie należą: bibliotekarze bibliotek publicznych i szkolnych, nauczyciele, studenci kierunków humanistycznych i społecznych, rodzice, animatorzy kultury zatrudnieni w domach kultury, centrach społecznej aktywności, w księgarniach oraz wszędzie tam, gdzie obecna jest książka i jej czytelnik. Poradnik będzie przydatny pośrednikom między książką a czytelnikiem, pracującym przede wszystkim z grupami. Integralną częścią publikacji jest płyta z nagraniem czterech opowieści. Maria Kulik opowiada baśnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 C (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 C (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 56365 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Najnowsza wersja.
Bibliogr. s. 15.
Po ponad dwudziestu latach od pierwszego wydania mamy przyjemność przekazać do rąk Czytelników nową wersję książki Standardy dla testów stosowanych w psychologii i pedagogice. Od wielu lat publikacja ta jest dla psychologów i pedagogów drogowskazem przy podejmowaniu wszelkich działań diagnostycznych."Standardy powinny stać się lekturą obowiązkową nie tylko dla studentów psychologii, pedagogiki czy socjologii, ale także dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi, dla wszystkich tych, dla których test jest narzędziem, a uzyskane dzięki niemu wyniki stanowią podstawę (czasem jedyną!) podejmowania decyzji dotyczących losów poszczególnych osób czy grup" - z recenzji prof. Jerzego Brzezińskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5660 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z Psychologii ; t. 6)
Bibliogr. s. 241-254. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Testy psychologiczne : teoria i praktyka / Elżbieta Hornowska. - Wyd. 3. - Warszawa : "Scholar", cop. 2005. - 259 s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
(Wykłady z Psychologii ; t. 6)
Bibliogr. s. 241-254 i przy rozdz. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47970 (1 egz.)
Kaucja: 29,84 zł
Książka
W koszyku
Testy psychologiczne : teoria i praktyka / Elżbieta Hornowska. - Warszawa : "Scholar", cop. 2001. - 259 s. : il. ; 25 cm.
(Wykłady z Psychologii t. 6)
Bibliogr. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7069 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Testy psychologiczne : teoria i praktyka / Elżbieta Hornowska. - Wyd. 4, 8 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe "Scholar", cop. 2019. - 259, [2] s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
(Wykłady z Psychologii ; t. 6)
Bibliogr. s. 241-254 i przy rozdz. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01.A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-289. Indeks.
Pierwszy podręcznik dotyczący psychologii coachingu, który Ž łącząc różne teorie psychologiczne Ž tworzy bazę dla coachingu, mentoringu i uczenia się. Autorzy, prezentując najnowsze tendencje w myśleniu, badaniach i osiągnięciach psychologii coachingu, pokazują, jak indywidualni użytkownicy i organizacje mogą wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Przedstawione w książce przykłady praktycznych rozwiązań opierają się na elementach międzykulturowych, dzięki czemu mają wymiar uniwersalny i znajdują zastosowanie w różnych środowiskach. Omówione zostały tu także kwestie skuteczności stosowania wiedzy psychologicznej w coachingu, mentoringu i uczeniu się, wartości coachingu dla przedsiębiorstwa oraz zagadnienia dotyczące etyki i kompetencji osób prowadzących coaching.Publikacja jest adresowana do studentów studiów społecznych, szczególnie psychologii i pedagogiki, terapeutów różnych orientacji, trenerów i konsultantów, specjalistów i menedżerów działów personalnych, kadry zarządzającej, a także czytelników zainteresowanych formami pomocy edukacyjnej dla osób dorosłych.Książka autorstwa Lawa, Ireland i Hussaina jest przykładem opracowania problematyki coachingu z perspektywy wiedzy psychologicznej. To całkiem udana próba integrowania istniejącej wiedzy w tym obszarze i pokazania czym jest coaching z perspektywy jednostki i perspektywy organizacji. Dodatkową zaletą książki są liczne przykłady i ćwiczenia (także w postaci analizy przypadków) ilustrujące metodę coachingu i pozwalające zrozumieć jej specyficzny charakter.Z recenzji prof. Elżbiety Hornowskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia coachingu / Ho Law, Sara Ireland, Zulfi Hussain ; przekład Grażyna Skoczylas ; redakcja naukowa wydania polskiego Elżbieta Hornowska. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : PWN, 2016. - 297, [1] strona : ilustracje, wykresy, tabele ; 24 cm.
Tytuł oryginału: The psychology of coaching, mentoring and learning.
Bibliografia na stronach [279]-289. Indeks.
Publikacja jest adresowana do studentów studiów społecznych, szczególnie psychologii i pedagogiki, terapeutów różnych orientacji, trenerów i konsultantów, specjalistów i menedżerów działów personalnych, kadry zarządzającej, a także czytelników zainteresow
Książka pokazuje zastosowanie teorii i zasad psychologicznych w coachingu, doradzaniu oraz uczeniu się jednostek i organizacji. Napisana przez praktyków i dla praktyków. Przedstawia stan wiedzy, definiuje najważniejsze terminy, omawia różne podejścia psychologiczne do coachingu, doradzania i uczenia się. Książka pozwala zrozumieć zarówno sens jak i wartość coachingu. Jej walorami są uporządkowane treści, ścisłe definicje oraz liczne praktyczne przykłady i opisy przypadków z perspektywy psychologicznej. Publikacja łączy różne teorie psychologiczne, tworzy bazę dla coachingu, mentoringu i uczenia się. Autorzy, prezentując najnowsze tendencje w myśleniu, badaniach i osiągnięciach psychologii coachingu pokazują, jak indywidualni użytkownicy i organizacje mogą wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Przedstawione w książce przykłady praktycznych rozwiązań opierają się na elementach międzykulturowych, dzięki czemu mają wymiar uniwersalny i znajdują zastosowanie w różnych środowiskach. Omówione zostały tu także kwestie skuteczności stosowania wiedzy psychologicznej w coachingu, mentoringu i uczeniu się, wartości coachingu dla przedsiębiorstwa oraz zagadnienia dotyczące etyki i kompetencji osób prowadzących coaching.
Słowo wstępne * Przedmowa * Podziękowania * Rozdział 1. Wprowadzenie * Cele * Kto jest adresatem tej książki? * Co wyróżnia tę książkę spośród innych? * Terminologia robocza * Próba ujednolicenia terminologii * Treść w pigułce * Podejście badawcze * Dlaczego coaching, mentoring i uczenie się? * Jak czytać książkę? * Rozdział 2. Czas dojrzewania: coaching, mentoring i psychologia pozytywna * Wprowadzenie * Rynek coachingu, mentoringu i szkoleń * Instytucje naukowe i zawodowe * Doradztwo biznesowe i menedżerskie * Niezależni praktycy * Coache i mentorzy wewnątrz organizacji * Doniesienia na temat coachingu * Doniesienia na temat mentoringu * E-coaching i e-mentoring * Teoria wygórowanych oczekiwań * Coach-adept, mentor-adept – dopasowanie różnorodności * Coaching, mentoring a psychologia * Ustalenie celu * Rzeczywistość * Opcje * Wola działania * Adaptacja podejścia psychologicznego w coachingu i mentoringu * Psychologia pozytywna * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 3. Filozofia i psychologia w coachingu i mentoringu: teoria procesów uczenia się * Wprowadzenie * Powiązania uczenia się z coachingiem i mentoringiem * Coaching i mentoring jako proces uczenia się * Psychologia uczenia się * Przegląd teorii uczenia się * Proces uczenia się * Uczenie się oparte na refleksji * Teorie konstruktywno-rozwojowe * Budowaniee znaczenia * Zastosowanie psychologii uczenia się w coachingu i mentoringu * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 4. Definicje: psychologia coachingu, coaching, mentoring i uczenie się * Wprowadzenie * Znaczenie mentoringu * Różnice między coachingiem a mentoringiem * Definicja coachingu * Definicja uczenia się * Zastosowanie definicji uczenia się do szkolenia, coachingu/mentoringu * Definicja mocnych stron jednostki – wkład psychologii pozytywnej * Definicja psychologii coachingu * Definicja międzykulturowej psychologii coachingu * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 5. Rola coachingu i mentoringu w powstawaniu uczącej się organizacji i uczącej się wspólnoty * Wprowadzenie * Wyzwania modernizacji * Firma, która się nie uczy * Początek * Organizacja ucząca się to organizacja kompetentna * Psychologia coachingu a pamięć organizacji * Rola zespołu kierowniczego * Organizacja ucząca się i psychologia uczenia się * Kompetencje menedżerskie i wprowadzenie programu coachingu * Wprowadzenie programu coachingu w organizacji * Poszerzanie kontekstu * Społeczne wsparcie dla coachingu i mentoringu * Związek między uczeniem się indywidualnym a organizacyjnym * Zapotrzebowanie na uczące się społeczności * Potrzeba współpracy i partnerskiego podejścia do uczenia się * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 6. Uniwersalna struktura odpowiadająca potrzebom coachingu i mentoringu w zróżnicowanym środowisku międzykulturowym * Wprowadzenie * Uniwersalna struktura zintegrowana – oparta na zintegrowanych uniwersalnych elementach coachingu i mentoringu międzykulturowego * Cykl uczenia się i superwizja a ciągły rozwój zawodowy * Uwzględnienie środowiska kulturowego * Znaczenie kultury * Różnorodność w praktyce coachingu i mentoringu * Płynność relacji coach–mentor–adept mentoringu * Integrujące kontinuum * Międzykulturowa inteligencja emocjonalna * Inteligencja w międzykulturowym coachingu/mentoringu a struktura uniwersalna * Sfera I. Kompetencje osobiste * Sfera II: Kompetencje społeczne * Sfera III: Kompetencje kulturowe * Sfera IV: Kompetencje zawodowe * Metody komunikacji i mechanizm feedbacku * Mechanizm feedbacku – ocena przez kolegów feedback 360-stopniowy * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 7. Metody i narzędzia * Wprowadzenie * Reguła psychologicznego uzasadnienia * Model Empsy sytuacji * Model interwencyjny Empsy * Poznawcze metody behawioralne * Wytyczenie celu * Ocena wartości celu * Cel SMARTER * Ocena emocji adepta coachingu/mentoringu * Przewidywanie możliwych przeszkód, problemów * Budowanie strategii pokonywania przeszkód, rozwiązywania problemów * Przegląd postępów * Podejście gestalt * Transpersonalny aspekt podejścia gestalt * Prymat postawy skupionej na teraźniejszości * Paradoksalna teoria zmian * Natura oporu * Zatrzymanie oporu * Metody gestalt * Metody supresyjne * Metody ekspresyjne * Wyjaśnienie i przełożenie * Identyfikacja i działanie * Techniki integracji * Dychotomia top dog–underdog * Reguły coachingu gestalt * Podejścia narracyjne * Pejzaż aktywności * Pejzaż świadomości * Rozmowy uzewnętrzniające * Odtworzenie historii * Rozmowa odpamiętująca * Ponowne opowiadanie zewnętrznego świadka * Ceremonia definiująca (społeczność) – ponowne powtórzenie opowiadania * Postawa i stanowisko narracyjnego coacha * Powrót do modelu GROW * Narzędzia uniwersalnej struktury zintegrowanej * Coaching poza ramami (coaching off-piste) * Rozwijanie wrażliwości kulturowej * Łączenie celów indywidualnych i grupowych * Uczenie się funkcjonowania w stanie przejściowym * Przekraczanie celów * Wkraczanie w pozajęzykową sferę znaczeń * Etapy życia * Proroctwa i sfera nadprzyrodzona sprzyjające twórczej postawie * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 8. Nieustający rozwój, zasoby przydatne do nauki i ćwiczenia praktyczne * Wprowadzenie * Trening UIF i nieustający rozwój * Dziennik podróży * Adaptacja oceny wyjściowej dla wszystkich uczestników * Otwartość i płynność ról * Ćwiczenia w uczeniu się * Identyfikacja negatywnych doświadczeń w uczeniu się * Identyfikacja czynników psychologicznych * Wybór interwencji * Ćwiczenia gestalt * Poziom I: Ćwiczenia Ja–Ty * Poziom II: Świadomość ciągłości * Poziom III: Ćwiczenia top dog–underdog * Ćwiczenia narracyjne * Rozmowa „re-autoryzująca” – wzbogacenie historii o umiejętności i wiedzę * Rozmowa „odpamiętująca” – wzbogacenie historii o umiejętności i wiedzę * Ćwiczenie grupowe – powtórzenie historii przez niezależnego świadka * Ceremonia definiowani (społeczność) – powtórzenie powtórzenia historii * Psychodrama narracyjna – ćwiczenia fizyczne * Przepływ * Acting out (rozładowanie) * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 9. Analiza przykładów * Przykład 1: Program coachingu/mentoringu dla służby zdrowia i opieki społecznej * Dobór * Obowiązkowe szkolenie UIF * Wspieranie procesu * Początkowa faza uczenia się * Dwanaście miesięcy później * Dwa lata później * Problem funduszy * Przykład 2: E-coaching – pilotażowy projekt coachingu transatlantyckiego * Zamierzenia i cele e-coachingu * Zakres coachingu * Selekcja * Wyniki e-kwestionariusza ewaluacji * Korzyści długoterminowe – rok później * Przykład 3: Coaching narracyjny we wspólnotach * Wizja * Konferencja – ceremonia definiowania * Obozowe ognisko * Opowieść o tańcu na linie * Najmłodszy lider * Historia o przyszłej grupie * „Wzrost i upadek puddingu yorkshirskiego” * Opowieść o rozczarowaniu * Opowieść o jeździe na łyżwach i hokeju na lodzie * Pejzaż świadomości. Mapa pejzażu działań * Uzupełnienie – informacje zwrotne * Wyniki * Napotkane trudności * Przykład 4: Poza coachingiem/mentoringiem – rola koordynatora * Tło * Rekrutacja i selekcja koordynatorów coachingu/mentoringu * Plan szkolenia * Entuzjaści * Problemy superwizji międzykulturowej * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 10. Ewaluacja * Wprowadzenie * Metodologia ewaluacji * Krok 1: Przesłanki * Krok 2: Cele * Krok 3a: Oszacowanie * Krok 3b: Wdrożenie * Krok 4: Monitoring * Krok 5: Ewaluacja * Ewaluacja uniwersalnej struktury zintegrowanej * Rezultaty * Korzyści z coachingu/mentoringu dla organizacji * Podsumowanie i refleksja * Rozdział 11. Wnioski, dyskusja i zadania na przyszłość * Wprowadzenie * Dopasowanie coachów/mentorów i adeptów coachingu/mentoringu * Dobór dla sukcesu * Rola elektronicznego dopasowania w mentoringu * Jaki powinien być koordynator? * Inteligencja emocjonalna a kompetencje międzykulturowe * Badania oparte na dowodach i ocena znaczenia programu * Superwizja * Szkolenie * Standardy coachingu i mentoringu * Etyka i kodeks postępowania * Etyka jako zjawisko międzykulturowe * Przyszłe prace badawcze * Podsumowanie i refleksja * Bibliografia * Wykaz źródeł tabel i rysunków * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy * O Autorach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56949 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
a stronie tytułowej: Profesorowi Władysławowi Jackowi Paluchowskiemu z okazji siedemdziesięciolecia urodzin i czterdziestosiedmiolecia pracy naukowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 2017 roku profesor Władysław Jacek Paluchowski obchodzi jubileusz siedemdziesięciolecia urodzin oraz czterdziestosiedmiolecia działalności naukowej. Z tej okazji oddajemy w ręce Czytelnikow zbiór wybranych prac Profesora, autorytetu w zakresie teorii, praktyki i dydaktyki diagnozy psychologicznej, badacza oraz nauczyciela wielu pokoleń psychologów. Prace umieszczone w niniejszym tomie powstawały na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Większość z nich dotyczy problematyki diagnozy psychologicznej, ujmowanej z kilku różnych punktów widzenia: poczynając od perspektywy najogólniejszych założeń o charakterze metodologicznym, po spojrzenie psychologa-praktyka. Znalazty się tu również teksty poświęcone problematyce szczególnie bliskiej Profesorowi, a mianowicie kształcenia diagnostów i związkom między psychologią o charakterze akademickim a praktyką psychologiczną, a także prace poświęcone zagadnieniom o charakterze metodologicznym, przede wszystkim porównaniom różnych aspektów metod ilościowych i jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56368 (1 egz.)
Kaucja: 39,36 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej