Nowak-Dziemianowicz Mirosława (1956- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława (1956- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Edukacja
(1)
Jakość życia
(1)
Kształcenie
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież a społeczeństwo
(1)
Nauczyciel
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pamięć zbiorowa
(1)
Pedagogika
(1)
Polityka historyczna
(1)
Socjoterapia
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Wychowanie
(1)
Zespół wypalenia zawodowego
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [197]-213.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka pokazuje dwa ważne zjawiska, obecne zawsze tam, gdzie pojawia sią próba włączania we wspólne działanie osób niepełnosprawnych. Są to samowykluczenie i samomarginalizacja. To one (jako następstwo wcześniejszych doświadczeń osób niepełnosprawnych) nie pozwalają im często na jakąkolwiek aktywność. Nie pozwalają uwierzyć w siebie, w innych, w życzliwość grupy. Ten aspekt zaprezentowanych w pracy wyników mówi bardzo dużo nie tylko o niepełnosprawnych mężczyznach, uczestnikach badań, ale także o nas samych pozbawionych pokory i narracyjnej wyobraźni. Książka Macieja Jabłońskiego jest przykładem pedagogicznych badań zaangażowanych. Znakomicie ugruntowana teoretyczne, przywołująca najnowsze, interdyscyplinarne teorie jakości życia stawia prawdziwie ważne pytania badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia na stronach [277]-310.
Trzy użyte w tytule publikacji kategorie (pamięć, historia, tożsamość) mają ze swej natury interdyscyplinarny (albo jak powiedzieliby językoznawcy: poli-semantyczny) charakter, taka też jest specyfika tworzących ją tekstów. Reprezentują one nie tylko różne dyscypliny naukowe (co w przypadku podejmowanej problematyki wydaje się oczywistością), lecz także odmienne punkty widzenia, stanowiska teoretyczne, a nawet założenia światopoglądowe. To jeden z walorów recenzowanego dzieła, pozwalającego Czytelnikowi na wejście w dyskurs z prezentowanymi stanowiskami i punktami widzenia. [...] Trafnie dookreśla zawartość monografii podtytuł, w którym zwracają uwagę kategorie "edukacja" oraz "polityka historyczna", wskazując jednak, że narracja wspólnoty jest konstruowana, że w procesie tym uczestniczy wiele podmiotów, a postać tej narracji zależy od wielu czynników, wśród których tzw. prawda historyczna wcale nie należy do najistotniejszych. Z recenzji prof. dr. hab. Romana Lepperta. Pamięć opiera się na historii, bo ma swoje odniesienie do przeszłości, integruje wspólnotę i daje jej poczucie tożsamości. Jednak pamięć społeczna to nie tylko świadomość wspólnej przeszłości. Pamięć społeczna jest wciąż pisana na nowo i podlega permanentnej konstrukcji (ale i rekonstrukcji). Typowe dla niej jest również zjawisko niepamięci (nie mylić z zapominaniem), na co wskazują Mirosława Nowak-Dziemianowicz i kilku innych jeszcze autorów niniejszej publikacji. Czy możemy już mówić o deficycie kultury pamięci, czyli o tym, jak żyć bez własnej pamięci o przeszłości? Jedynie historia jest oficjalną, honorowaną przez społeczeństwo pamięcią, ale rozdzielenie od siebie obu tych form wiedzy odnoszącej się do przeszłości nie jest zadaniem prostym. A to przecież pamięć - o czym zapominają niektórzy autorzy - jest bardziej podatna na naciski i manipulacje, choć i historia potrafi być "wybiórcza". W wielu tekstach pojawia się wątek polityki historycznej - hasła bardziej wypełnionego emocjami niż poszukiwaniem sensu poznawczego. W polityce, także tej bieżącej, walka o władzę (a to jest przecież sensem polityki) była niemal wszędzie i zawsze oznaczała też walkę o panowanie nad interpretacją historii i zbiorową pamięcią. Z recenzji prof. dr. hab. Marka MasnykaKsiążka "Pamięć - Historia - Tożsamość. Edukacja i polityka historyczna w procesie konstruowania narracji naszej wspólnoty" - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57573 (1 egz.)
Kaucja: 28,68 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej