Pedagogika specjalna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(121)
Forma i typ
Książki
(121)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(131)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(28)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(105)
Autor
Szumski Grzegorz
(5)
Tomasik Ewa
(5)
Głodkowska Joanna
(4)
Smith Deborah Deutsch
(4)
Barłóg Krystyna
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Schiefelbusch Richard L
(3)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(3)
Wyczesany Janina (1937- )
(3)
Badora Sylwia
(2)
Balcerek Marian
(2)
Borowski Ryszard ( -2007)
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Doroszewska Janina
(2)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Dykcik Władysław Kazimierz
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Hulek Aleksander
(2)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Nartowska Hanna
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Pilecki Jan
(2)
Radzicki Józef
(2)
Sowa Józef
(2)
Speck Otto (1926- )
(2)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bielak Urszula
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borzyszkowska Halina (1929-2008)
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Burbowa Elżbieta
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Byers Richard Lee
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czajkowska Irena
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Dyduch Ewa
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Firkowska-|Mankiewicz Anna
(1)
Florek Anna
(1)
Gietko Marian
(1)
Grzegorzewska Maria
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Górecka Halina (1948- )
(1)
Haring Norris G
(1)
Herda Kazimierz
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Hulek Aleksander (1916-1993)
(1)
Janeczko Roman ( -2002)
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kamionka Michał
(1)
Karwowski Maciej (psychologia)
(1)
Keller Helen Adams (1880-1968)
(1)
Kephart Newell C. (1911-1973)
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Klöppel Renate
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Lipkowski Otton
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Lis Małgorzata (pedagogika)
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Mauersberg Stanisław
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Mikrut Adam
(1)
Mitchell David (1938- )
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nowak Jadwiga Ewa (1941-1990)
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Opozda-Suder Sylwia
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Palak Zofia
(1)
Paluch Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(48)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(15)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(6)
Kraj wydania
Polska
(121)
Język
polski
(121)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(18)
Studenci
(16)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły podstawowe specjalne
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Pedagogika specjalna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(32)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Materiały konferencyjne
(8)
Monografia
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Księgi pamiątkowe
(4)
Poradnik
(4)
Listy polskie
(2)
Podręczniki
(2)
Biografia
(1)
Encyklopedie
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 367-389.
Książka ukazuje wieloaspektowość edukacji włączającej, jej aktualne i wciąż nierozwiązane problemy, które stanowią o jej poziomie i kondycji. Na gruncie wybranych stanowisk filozoficzno-pedagogicznych edukację włączającą rozpatruje się tu jako złożony i wysoce zdeterminowany proces edukacyjny. W publikacji podjęto też próbę konstrukcji dialogowego modelu edukacji włączającej, jako Szkoły dla Wszystkich, który wraz ze swoimi atrybutami i zachodzącymi między nimi związkami będzie można zastosować w praktyce edukacyjnej.Rozważania koncentrują się głównie wokół interakcji nauczyciel i inne podmioty procesu edukacji, ze szczególnym jednak uwzględnieniem ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warunkiem rozpatrywanych interakcji jest spostrzeganie Innych w edukacji jako Inności, a nie jako obcości. Stwarza to szansę nauczycielowi i uczniowi na samorozwój, jako jeden z warunków dialogu, oraz na takie działania, które zbliżają ich do siebie, a nauczycielowi przypisują miano poszukującego profesjonalisty w kontakcie z Innymi. Edukacja włączająca jako edukacja dialogu prowokuje do poznania siebie i partnerów dialogu, rozumienia siebie i Innych oraz do bycia razem w realizacji podjętych wspólnie działań sprzyjających efektywnemu włączaniu ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17012 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 07.06.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11992 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10712 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Część I * Diagnoza i terapia dzieci z autyzmem * * * Danuta Ochojska, Budowanie relacji terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych * * * Joanna Leśniak, Rozpoznawanie oznak autyzmu poprzez obserwację umiejętności motorycznych małego dziecka * * * Aneta Lew-Koralewicz, Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej * * * Alicja Kurasz, Katechizacja i przygotowanie do sakramentów dzieci z autyzmem * * * Część II * Dziecko z autyzmem w przedszkolu i szkole * Katarzyna Łach, Organizacja kształcenia dla dzieci z autyzmem na przykładzie przedszkola specjalnego „Niebieska Kraina” w Łańcucie * * * Marta Lubas, Uczeń z autyzmem w szkole – na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej * * * Natalia Kwoka, Adaptacja uczniów z autyzmem do warunków szkoły masowej w opinii nauczycieli i wychowawców * * * Patrycja Gołąbek-Jonak, Edukacyjne zajęcia z udziałem psa jako metoda wspomagająca proces uczenia się dziecka z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku * * * Monika Głód, Problemy z komunikacją u dziecka z autyzmem i możliwości terapii * * * Część III * Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej rodziny i środowiska * * * Tomasz Gosztyła, Elżbieta Turbiłowicz, Matki dzieci z autyzmem – kluczowe wyzwania i proponowane wsparcie * * * Krystyna Barłóg, Trajektoria cierpienia rodziców dzieci z autyzmem * * * Karolina Kapica, Współpraca rodziców dzieci z autyzmem z terapeutami * * * Maria Filip, Katarzyna Józefek, Iwona Karnas, Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym * * * Karolina Kapica, Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem * * * Zakończenie * * * Informacje o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZĘŚĆ I * Działania terapeutyczno-wspomagające w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością oraz ich rodziną * Krystyna Barłóg, Oddziaływania terapeutyczno-wspomagające w pedagogice specjalnej * Joanna Leśniak, „Mieszkam Sam!” Niezależne życie osób z niepełnosprawnością intelektualną * Ireneusz Marciniec, Pedagogiczne i psychoterapeutyczne formy wsparcia rodziny w kryzysie emocjonalnym * Marzena Jakubek, Przedszkole „Promyk” szansą na harmonijny rozwój dziecka z niepełnosprawnością * Klaudia Sabat-Zabłotni, Biblioterapia kobiet – ofiar przemocy * CZĘŚĆ II * Wybrane metody pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Aneta Lew-Koralewicz, Wybrane metody rozwijania samodzielności u uczniów z za-burzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście ich autonomii * Katarzyna Ginalska-Połomska, Ewelina Ginalska-Rak, Praca z dzieckiem autystycznym. Metoda krakowska * Natalia Kwoka, Metoda Ośrodków Pracy Marii Grzegorzewskiej w kształceniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – od tradycji ku współczesności * Janusz Kawa, Metody pracy z uczniem zdolnym * Katarzyna Król, Sensoplastyka i ruch kreatywny w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością * Aleksandra Warcaba, Gabriela Nagórna, Metoda Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością * Karolina Bieniarz, Alicja Elgass, Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi z niepełno-sprawnością * CZĘŚĆ III * Terapie ogólnorozwojowe w pedagogice specjalnej * Dominika Gołąb, Dominika Szczepanik, Terapia plastyczna w procesie wspomagania rozwoju komunikacji osón z niepełnosprawnością intelektualną * Dominika Karcz, Karolina Nowak, Muzykoterapia- wspomaganie terapii poprzez dźwiek i muzykę * Barbara Maciąg-Bebło, Juztyna Michalewska, Metoda Dennisona jako metoda wspomagajaca rozwój dziecka z niepełnosprawnościa wieloraką * CZĘŚĆ IV * Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością * paulina Dubiel-Zielińska, Piotr Zieliński, Kinesiotaping na tle innych metod wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa * Joanna kata, Rodzina w rehabilitacji i opiece dziecka z niepełnosprawnością * Monika Godos, barbara Szetela, Izabela Zajdel, Rola rodziców w wychowaniu dziecka z wadą słuchu * Zakończenie * Noty o autorach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56582 (1 egz.)
Kaucja: 22,14 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19107 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.02.2020)
Książka
W koszyku
(Dyskursy pedagogiki specjalnej ; 7)
Bibliogr. przy rozdz.
CZĘŚĆ I PROBLEMY WSPÓŁNE W EDUKACJI I REWALIDACJI/REHABILITACJI OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ * Rozdział 1 Węzłowe problemy pedagogiki specjalnej * Rozdizał 2 Edukacja i rewalidacja/rehabilitacja osób z niepełnosprawnością * Rozdział 3 Problemy rodzin osób z niepełnosprawnością * Rozdział 4 Jakość życia osób z niepełnosprawnoscią * Rozdział 5 Stereotypy dotyczące osób z niepełnosprawnością * CZĘŚĆ II PROBLEMY SWOISTE W EDUKACJI I REWALIDACJI/REHABILITACJI OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ * Rozdział 1 Problemy edukacji i rewalidacji/rehabilitacji osób z wybranymi przypadkami klinicznymi * Rozdział 2 Edukacja i rewalidacja/rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 3 Edukacja i rewalidacja/rehabilitacja osób z zaburzeniami słyszenia * Rozdział 4 Edukacja i rewalidacja/rehabilitacja osób z ADHD i innymi zaburzeniami zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2366 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybór bibliograficzny polskich prac komunikacji alternatywnej i wspomaganej - w podziale na systemy i specyfikę użytkownika na stronach 491-504.
Dla logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Wyd. 1 poszerz. [w Harmonii Universalis]. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. - 278 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 184-201.
Publikacja ma służyć jako podręcznik dla nauczycieli, logopedów i terapeutów, wzbogacający ich wiedzę oraz warsztat pracy z dziećmi wymagającymi wspomagania i usprawniania rozwoju psychomotorycznego. Publikacja jest wynikiem wieloletniej praktyki terapeutycznej Autorki, dociekań, analiz teoretycznych, diagnostycznych opracowań, badań empirycznych oraz modyfikacji metody i tworzenia nowych propozycji metodycznych. Wiedza teoretyczna zobrazowana jest wynikami badań i licznymi wskazówkami praktycznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17206 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria: Podstawy Pedagogiki Rewalidacyjnej)
Bibliogr. s. [289]-303.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8233 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10170 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13894, 13895 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49800 (1 egz.)
Kaucja: 46,98 zł
Książka
W koszyku
Nazwy autorów wstępu pod tekstem, nazwy autorów na stronie 587.
Bibliografia strony 589-595, bibliografia przy pracach.
Główną treść pracy stanowi prezentacja funkcjonujących obecnie w Polsce najważniejszych instytucji opieki, wychowania i pomocy, opisanych zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami prawnymi oraz najnowszymi wynikami badań i analiz źródłowych. Prezentowane formy zostały podzielone na kilka grup. Pierwszą stanowią placówki opieki i pomocy rodzinie o charakterze uzupełniającym, wspierającym i interwencyjnym. Druga grupa to formy opieki nad dziećmi i młodzieżą, podejmujące zarówno opiekę dzienną, jak i całodobową, a mające charakter opiekuńczy, socjalizacyjny i resocjalizacyjny. W ostatniej grupie przedstawione zostały placówki opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi. Praca dotyczy pedagogiki, a więc adresowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki o specjalności pedagogika społeczna, opiekuńcza, praca socjalna, resocjalizacja oraz do nauczycieli akademickich prowadzących przedmioty metodyczne z zakresu wymienionych specjalności. Może być także przydatna studentom innych kierunków z obszaru nauk społecznych oraz praktykom - wychowawcom, pracownikom socjalnym, kuratorom sądowym.
Wstęp * * Część I - Formy opieki i pomocy rodzinie * Rozdział I- Instytucje uzupełniające funkcje rodziny * 1. Żłobek (Alicja Kurcz) * 2. Przedszkole (Alicja Kurcz) * 3. Szkoła jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze(Anna Weissbrot-Koziarska) * 4. Internat i bursa (Beata Zięba-Kołodziej) * 5. Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza(Jan Zebrowski) * 5. Centrum informacji zawodowej (Beata Świątek) * Rozdział II - Instytucje wsparcia * 1. Powiatowe centrum pomocy rodzinie (Alicja Kurcz) * 2. Ośrodek pomocy społecznej (Piotr Sikora) * 3. Poradnie rodzinne (Danuta Kowalczyk) * 4. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne (Danuta Kowalczyk) * Rozdział III - Instytucje interwencji kryzysowej * 1. Ośrodek interwencji kryzysowej (Barbara Juszczak) * 2. Dom dla matki i dziecka (Ewa Bogdańska) * 3. System wsparcia osób bezdomnych(Adrian Matuszczyk) * Część II - Formy opieki nad dziećmi i młodzieżą * Rozdział I - Placówki wsparcia dziennego * 1. Świetlica środowiskowa (Iwona Dąbrowska-Jabłońska) * 2. Świetlica socjoterapeutyczna (Anna Róg) * 3. Ognisko wychowawcze (Renata Stojecka-Zuber) * 4. Warsztaty terapii zajęciowej (Wiesław Sikorski) * Rozdział II - Rodzinne formy opieki * 1. Rodzina adopcyjna (Alicja Kalus) * 2. Rodzina zastępcza (Sylwia Badora) * Rozdział III - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego * 1. Pogotowie opiekuńcze (Józefa Brągiel) * 2. Policyjna izba dziecka (Anna Wawrzczak-Gazda) * Rozdział IV - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego * 1. Rodzinny dom dziecka (Sylwia Badora) * 2. Wioska dziecięca (Anna Róg) * Rozdział V - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego * 1. Dom dziecka (Sylwia Badora) * 2. Placówka wielofunkcyjna (Barbara Czeredrecka, Anna Róg) * 3. Ochotnicze hufce pracy (Anna Glińska-Lachowicz) * Rozdział VI - Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym * 1. Ośrodki szkolno-wychowawcze (Beata Górnicka) * 2. Ośrodek rehabilitacyjno-wychowawczy dla dzieci uzależnionych(Elena Karpuszenko) * 3. Szkoła przyszpitalna (Jolanta Zarczyńska-Hyla) * Rozdział VII - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego * 1. Młodzieżowy ośrodek wychowawczy (Irena 1bludrecka) * 2. Schronisko dla nieletnich (Irena Mudrecka) * 3. Zakład poprawczy (Irena Mudrecka) * 4. Rodzinny kurator sądowy (Irena Mudrecka) * 5. Ośrodek rehabilitacyjno-readaptacyjny dla uzależnionych (Piotr Sasin) * Część III - Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi * Rozdział I - Formy kreacyjne * 1. Uniwersytet trzeciego wieku (Elżbieta Trafiałek) * 2. Biblioteka terapeutyczna (Nionika Noszczyk) * Rozdział II - Formy wsparcia i opieki * 1. Ośrodki wsparcia dziennego (Piotr Sikora) * 2. Dom pomocy społecznej (Piotr Sikora) * 3. Hospicjum (Przemysław Kaniok) * Wykaz autorów * Bibliografia wybranych opracowań wydanych po 2000 roku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56482 (1 egz.)
Kaucja: 48,88 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 1552 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [303]-322.
Z nieukrywanym zadowoleniem [...] rekomenduję przygotowaną przez dr Joannę Buławę-Halasz monografię na temat: Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych. Studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre`a Bourdieu, ponieważ wpisuje się w obszary dotyczące zagadnienia autyzmu mało znane i jak sam autyzm marginalizowane z powodu trudności w ich badaniu oraz interpretacji uzyskanych wyników [...] badań naukowych. * [...] Autorka książki wykonała niewątpliwie ogromną, tytaniczną wręcz pracę nad ugruntowaniem teoretycznym omawianej problematyki, wpisaniem tej problematyki w określoną koncepcję teoretyczną, doborem adekwatnej do zaproponowanych badań metodologii ich realizacji. [...] Przedstawiane w monografii zagadnienie jest niezwykle istotne nie tylko z humanistycznego, utylitarnego czy wychowawczego punktu widzenia, ale także z racji tego, że jego poznanie i zbadanie ukierunkowują ludzkie życie, współdecydują o jego przebiegu, o samodzielności, autonomii, samorealizacji, transcendencji w poszczególnych okresach dorosłego życia osób doświadczających konsekwencji autyzmu oraz wynikających z autyzmu mocy i niemocy. * Z recenzji prof. dr hab. Marzenny Zaorskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56411 (1 egz.)
Kaucja: 31,20 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności / Iwona Chrzanowska. - Wydanie trzecie. - Kraków : Impuls, 2019. - 710, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(PNiP)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 651-696. Indeksy.
Oficyna Wydawnicza "Impuls“ zaprasza Czytelników do nowego i wyjątkowego podręcznika akademickiego autorstwa prof. Iwony Chrzanowskiej "Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności".Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji.Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje "wyjścia" poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi.Z recenzji Prof. dr hab. Amadeusz KrausePodręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter.Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów.Z recenzji Prof. dr hab. Andrzej Twardowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20695 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W stronę treningu inteligencji intuicyjnej * Twórcze postawy nauczycieli i menedżerów * Przykłady barier psychicznych i ich pokonywanie * Problem związku zdolności twórczych z dysleksją * Czy lubimy ludzi twórczych? * Rozwiązywanie problemów dywergencyjnych przez dzieci i młodzież * W kierunku twórczych nagród i kar * Stymulowanie twórczego myślenia. Propozycje ćwiczeń * Odyseja Umysłu - twórcze rozwiązywanie problemów w grupie * Wpływ podanej instrukcji na zwiększenie poziomu twórczości i zmniejszenie fiksacji funkcjonalnej * Aktywność twórcza dzieci i młodzieży * Techniki wspomagające rozwiązywanie problemów. Nowe propozycje * Postęp? * Student psychopedagogiki kreatywności w zderzeniu z praktyką * Recenzje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8104, 9699 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna. T. 1, Podstawowe problemy teorii i praktyki / Janina Doroszewska. - Wyd. 2 uzup. - Wrocław [etc.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1989. - 714, [1] s. : faks., fot., 2 portr., rys., wykr. ; 25 cm.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39805 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1938 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej