Zaborniak-Sobczak Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Adaptacja społeczna
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Głusi
(1)
Postawy
(1)
Socjologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka porusza problemy takie jak : Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdol­nień dzieci i młodzieży, Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne, Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych po­trzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, uta­lentowanych, Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia szkolne dzieci, Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość?, Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu, Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kon­te­kście wyzwań globalnych i lokalnych,Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i roz­wijaniu talentów młodzieży, Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych.
Maria Chodkowska, Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży * Barbara Pilecka, Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne * Krystyna Barłóg, Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, utalentowanych * Danuta Ochojska, Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia * szkolne dzieci * Jolanta Lenart, Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość? * Katarzyna Miłek, Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu * Eliza Maria Chodkowska, Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kontekście wyzwań globalnych i lokalnych * Urszula Gruca-Miąsik, Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i rozwijaniu talentów młodzieży * Maria Kocór, Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych * Małgorzata Marmola, Anna Wańczyk-Welc, Rola samooceny nauczyciela * w kształtowaniu twórczych relacji z uczniami i rodzicami * Mariusz Gajewski (SJ), Rola i znaczenie relacji interpersonalnych w twórczej komunikacji pomiędzy uczniem i wychowawcą * Sławomira Pusz, Rozwijanie aktywności twórczej uczniów kl I-III w propozycjach * aktualnych programów kształcenia * Violetta Ciećko, Moje doświadczenia w pracy z dzieckiem o wybitnych * zdolnościach ogólnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182-194.
Temat dzieła i jego problematyka odnosi się do zagadnień o znacznej doniosłości społecznej i zasługuje na zainteresowanie pedagogów specjalnych oraz specjalistów innych dziedzin zajmujących się problemami włączania osób niepełnosprawnych do życia we wspólnocie z osobami sprawnymi. Głównym celem, który postawiła sobie Autorka, jest rozważenie ważności i zbadanie postaw osób doświadczających skutków wczesnego poważnego uszkodzenia narządu słuchu wobec problemów ich własnej integracji psychospołecznej. Podjęcie tej problematyki stanowi istotne novum w badaniach dotyczących zagadnienia integracji społecznej osób niepełnosprawnych, które dotychczas koncentrowały się raczej na postawach ludzi uznawanych za w pełni sprawnych wobec osób dotkniętych niepełnosprawnością, a pomijały podmiotowy charakter udziału tych ostatnich w relacjach społecznych. Wartość pracy wynika z aktualności podjętej problematyki oraz jej związku z przemianami w sytuacji ludzi niepełnosprawnych w Polsce, a przede wszystkim z jej przydatnością w kształceniu pedagogów i terapeutów zajmujących się rehabilitacją osób z uszkodzonym słuchem. (...) Obszerna część teoretyczna rozprawy zawiera dosyć dobrze wyważony przegląd problematyki surdopedagogicznej, stanowiący tło badań własnych. Część badawcza dzieła dobrze ukazuje osobisty trud poszukiwań zmierzających do jasnego postawienia ważnych pytań oraz do znalezienia odpowiedzi na nie i klarownego ich przedstawienia. Obraz badanego stanu rzeczy jawi się czytelnikowi jako wystarczająco wyrazisty i uporządkowany, co nie stanowi sprzeczności ze wskazaniem na skomplikowany charakter badanego zjawiska. Analiza i interpretacja wyników badań zawiera sporo wartościowych spostrzeżeń i refleksji, które mogą inspirować zarówno działania rehabilitacyjne, jak i dalsze poszukiwania badawcze. (z recenzji dr hab. Kazimiery Krakowiak, prof. KUL)
Rozdział I. Integracja psychospołeczna osób niepełnosprawnych w kontekście podmiotowości człowieka * Rozdział II. Wada słuchu w aspekcie pedagogicznym, psychologicznym i medycznym * Rozdział III. Funkcjonowanie osób z wadą słuchu w środowisku społecznym - wybrane problemy * Rozdział IV. Założenia metodologiczne badania postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej * Rozdział V. Indywidualne determinanty postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej * Rozdział VI. Edukacyjne uwarunkowania postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej * Rozdział VII. Środowiskowe uwarunkowania postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej * Rozdział VIII. Kierunek postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1594 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej