Głusi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Proza
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(8)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(5)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(6)
W72 (Suwalska 11)
(4)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(11)
Autor
Bartnikowska Urszula
(2)
Kabat Jan
(2)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(2)
Augustynek Tomasz
(1)
Blaschke Bartosz (1974- )
(1)
Brown Sandra (1948- )
(1)
Buryn Urszula
(1)
Byliniak Maciej
(1)
Foremniak Małgorzata (1967- )
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Goc Anna (1987- )
(1)
Grzegorek Aleksandra
(1)
Hoffmann Bogdan
(1)
Hruwer Anna
(1)
Iwanowska-Szymańska Lidia (1971- )
(1)
Iwanowska-Szymańska Lidia (1971- ). PoczytajMY (pol.)
(1)
Janczak Krzysztof Aleksander (1983- )
(1)
Jančiauskaité Rasa
(1)
Jančiauskaité Rasa. (1991- )
(1)
Jeske Karolina
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Lane Harlan
(1)
Liwo Helena
(1)
Lupton Rosamund
(1)
Masterton Graham (1946- )
(1)
Małaczyński Adam
(1)
Oparkowska Anna
(1)
Pajek Anna
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Prillwitz Siegmund
(1)
Sacks Oliver (1933- )
(1)
Sikorski Michał (aktor)
(1)
Simlat Łukasz (1977- )
(1)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Viskic Emma
(1)
Wachowiak Joanna
(1)
Wieczorek Paweł
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Zięcina-Banek Maria (1930-1992)
(1)
Świdziński Marek (1949- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Ukraina
(1)
Język
polski
(25)
ukraiński
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
6-8 lat
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura angielska
(2)
Film polski
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura litewska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Kobieta
(5221)
Rodzina
(4019)
Przyjaźń
(3835)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2959)
Głusi
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1591)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1529)
Uczucia
(1403)
Nastolatki
(1379)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1348)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Chłopcy
(998)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Alaska (Stany Zjednoczone)
(1)
Australia
(1)
Gatunek
Powieść
(5)
Książka obrazkowa
(2)
Proza poetycka
(2)
Thriller
(2)
Dramat filmowy
(1)
Film biograficzny
(1)
Film fabularny
(1)
Horror
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Powieść graficzna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reportaż
(1)
Sonety
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-239.
W prezentowanej publikacji Autorka przedstawia wyniki badań dotyczących nie tylko sposobów i efektów porozumiewania się w związkach, gdzie jedno z małżonków ma uszkodzony słuch, ale również próbuje odpowiedzieć na pytanie dotyczące motywów zawarcia małżeństwa z osobą z wadą słuchu, a także przedstawia sytuację dzieci w rodzinie stworzonej przez małżeństwo mieszane.
Rozdział I * Uszkodzenie słuchu * 1. Zmiany w pojmowaniu i definiowaniu uszkodzeń słuchu – wyjaśnienie pojęć * 2. Wielowymiarowość uszkodzenia słuchu * 2.1. aspekt organiczny * 2.2. aspekt psychiczny * 2.3. aspekt społeczny * 3. Wielowarstwowość następstw uszkodzenia słuchu * 3.1. następstwa pierwotne * 3.2. następstwa wtórne * 4. Sposoby nadawania informacji przez osoby niesłyszące * 4.1. klasyczny język migowy * 4.2. system językowo-migowy i język migany * 4.3. daktylografia * 4.4. fonogesty * 4.5. komunikacja totalna * 4.6. pismo * 5. Sposoby odbierania informacji * 5.1. odbiór komunikatów uszkodzonym narządem słuchu * 5.2. odczytywanie mowy z ust * 5.3. słuchowo-wzrokowy odbiór komunikatów * Rozdział II * Małżeństwo * 1. Rozróżnienia terminologiczne * 2. Pojęcie jakości związku małżeńskiego i jej wyznaczniki * 3. Małżeństwa osób niepełnosprawnych * 4. Małżeństwa mieszane * 5. Porozumiewanie się w małżeństwie mieszanym * Rozdział III * Metodologiczne podstawy badań własnych * 1. Cel badań, problemy badawcze * 2. Metoda i techniki badań * 3. Charakterystyka badanych osób * Rozdział IV * Wyniki badań własnych * 1. Sytuacja badanych osób przed zawarciem związku małżeńskiego * 1.1. kontakty słyszących z niesłyszącymi * 1.2. kontakty niesłyszących ze słyszącymi * 1.3. warunki podejmowania decyzji o ślubie * 2. Sytuacja badanych osób po zawarciu związku małżeńskiego * 2.1. wada słuchu a role pełnione w małżeństwie * 2.2. poczucie zadowolenia ze związku * 2.3. kontakty z innymi ludźmi * 3. Sposoby porozumiewania się osób w badanych małżeństwach * 3.1. sposoby porozumiewania się respondentów z uszkodzonym słuchem * 3.2. sposoby porozumiewania się słyszących respondentów * 4. Trudności w porozumiewaniu się badanych małżeństw * 4.1. rodzaje trudności w porozumiewaniu się * 4.2. strategie radzenia sobie z trudnościami * 5. Dzieci małżeństw mieszanych * 5.1. ogólna sytuacja dziecka małżeństwa mieszanego * 5.2. porozumiewanie się dziecka z rodzicem z wadą słuchu * 5.3. rodzic niesłyszący w oczach dziecka * Refleksje końcowe * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 495-514.
Książka Urszuli Bartnikowskiej zatytułowana "Sytuacja społeczna i rodzinna słyszących dzieci niesłyszących rodziców" - jak to podkreśla w recenzji wydawniczej prof. Aniela Korzon - "stanowi rezultat wieloletniego doświadczenia surdopedagogicznego i zainteresowania problematyką rodziny", a na jej treść "składają się także refleksje Autorki wynikające ze znajomości rodzin głuchych oraz światowego dorobku w tej dziedzinie wiedzy, jak i z własnych kontaktów ze światem głuchych oraz materiał empiryczny będący podstawą tak obszernego i wnikliwego opracowania". Również prof. Czesław Kosakowski, akcentując że rozprawa U. Bartnikowskiej wnosi znaczący wkład do tej dziedziny wiedzy, zwraca uwagę na to, że "Autorka podejmuje w książce jeden z wątków prawie nieobecnych, i zaniedbanych w surdopedagogice". Strukturę tego obszernego, liczącego 514 stron, studium stanowią trzy części, które wypełnia łącznie 10 rozdziałów. Przynoszą one interdyscyplinarne spojrzenie (od medycznego, poprzez kulturowe, a kończąc na pedagogicznym) na głuchotę. Rzutuje to niewątpliwie na wartość książki wykraczającej w swojej treści poza wąski aspekt surdopedagogiki i pozwalającej spojrzeć na tytułową kwestię również poprzez pryzmat np. pedagogiki rodziny, czy też współczesnych paradygmatów nauk społecznych. Na koniec wato ponownie przywołać fragment recenzji prof. A. Korzon, w której czytamy: "Pragnę podkreślić, iż praca dr Urszuli Bartnikowskiej stanowi cenne opracowanie dla dalszego rozwoju surdopedagogiki i pedagogiki rodziny. Jej udostępnienie surdopedagogom, rehabilitantom, studentom pedagogiki specjalnej, rodzicom jest zadaniem pilnym i ważnym".
Spis treści * Wprowadzenie * Część I Teoretyczne podstawy podjętych badań * Rozdział 1 * Uszkodzenie słuchu - aspekt medyczny * 1. Rozwój narządu słuchu i jego uszkodzenia * 2. Przyczyny uszkodzeń słuchu * 3. Pomoc medyczno-techniczna oferowana osobom z uszkodzonym słuchem * Rozdział 2 * Głuchota - aspekt społeczno-kulturowy * 1. Medyczny a społeczno-kulturowy model głuchoty - zmiana perspektywy * 2. Wyznaczniki przynależności do społeczności Głuchych * 3. Dzieciństwo - dominacja medycznego modelu uszkodzenia słuchu * 4. Dorastanie i dorosłość - odkrywanie tożsamości Głuchego * 5. Przejawy odmienności kulturowej Głuchych * 6. Głusi jako rodzice * 7. Podsumowanie * Rozdział 3 * Słyszące dzieci niesłyszących rodziców- stan literatury i badań * 1. Słyszące dzieci niesłyszących rodziców - kim są? * 2. Wyjaśnienie pojęć: CODA, OCODA, SODA * 3. Sposób porozumiewania się * 4. Relacja niesłyszący rodzic - słyszące dziecko * 5. Role pełnione przez dziecko w rodzinie * 6. Tożsamość i identyfikacja z CODA/KODA * 7. Podsumowanie * Rozdział 4 * Życie społeczne i rodzinne w świetle teorii systemów * 1. Teoria systemów w socjologii * 2. Teoria systemów w psychologii * 3. Teoria systemów w pedagogice * Część II Metodologiczne podstawy podjętych badań * Rozdział 1 * Współczesne paradygmaty w naukach społecznych * 1. Paradygmat normatywny * 2. Badania w paradygmacie normatywnym * 3. Paradygmat interpretacyjny * 4. Paradygmat interpretacyjny a jakościowe metody badań * Rozdział 2 * Filozoficzno-metodologiczne inspiracje podjętych badań * 1. Fenomenologia * 2. Fenomenografia * 3. Hermeneutyka * Rozdział 3 * Przebieg badań własnych * 1. Przedmiot, cel, problemy badawcze * 2. Zastosowane metody * Część III Sytuacja społeczna i rodzinna słyszących dzieci niesłyszących rodziców - badania własne * Rozdział 1 * Dzieciństwo * 1. Wewnątrz rodziny * 1.1. Przedstawienie respondentów * 1.2. Sposób porozumiewania się w rodzinie * 1.3. Role pełnione przez dziecko w rodzinie * 1.4. Wykorzystywanie faktu, że rodzice nie słyszą * 1.5. Poczucie zrozumienia * 1.6. "Przedwczesna dojrzałość" * 1.7. Uświadomienie sobie odmienności * 2. Rodzina a słyszące otoczenie * 2.1. Postawy otoczenia * 2.2. Rówieśnicy * 2.3. Świat zewnętrzny a rodzina * 3. Kontakty z niesłyszącymi * 4. Rodzina w relacjach z dalszą rodziną * 4.1. Pomoc ze strony dalszej rodziny * 4.2. Spotkania z dalszą rodziną * 5. Poczucie odmienności dzieciństwa * Rozdział 2 * Dorastanie i dorosłość * 1. Aktualna sytuacja życiowa badanych * 2. Problematyka przejścia z dzieciństwa do dorosłości * 2.1. Odejście z domu * 2.2. Wybór partnera życiowego * 3. Dorosłe życie badanych * 3.1. Kontakty z niesłyszącymi * 3.2. Ponowna akceptacja głuchoty * 3.3. Znajomość języka migowego * 3.4. Głuchota w oczach badanych * 3.5. Postrzeganie społeczności głuchych * 3.6. Kontakty z innymi słyszącymi dziećmi niesłyszących rodziców * 3.7. Poczucie odmienności * 4. Ocena wpływu rodziców niesłyszących i innych niesłyszących na życie * Refleksje końcowe * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53480 (1 egz.)
Kaucja: 45,24 zł
Film
DVD
W koszyku
Sonata [Film] / reżyseria, scenariusz Bartosz Blaschke. - Warszawa : Telewizja Polska, [2022]. - 1 dysk optyczny (DVD) (113 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + 1 booklet.
Oryginalny film wyprodukowano w 2021 r.
Książka stanowi integralną część opakowania i zawiera komentarz.
Data wydania wg: https://www.empik.com/sonata-blaschke-bartosz,p1328451369,film-p.
Zdjęcia Tomasz Augustynek ; muzyka Krzysztof Aleksander Janczak.
Obsada: Michał Sikorski, Małgorzata Foremniak, Łukasz Simlat [i inni].
DVD-Video ; obraz: kolor 16:9, dźwięk: Dolby Digital 5.1.
Ścieżka dźwiękowa w języku polskim. Napisy w języku polskim, angielskim, polskie dla niesłyszących. Audiodeskrypcja w języku polskim.
Orzeł 2022 r.: Najlepszy dźwięk ; Złote Lwy 2022 r.: Nagroda Publiczności, Nagrody Indywidualne: Najlepszy debiut aktorski - Michał Sikorski.
Grzegorz Płonka (Michał Sikorski), po latach życia w kompletnej ciszy, dzięki uporowi rodziców (Małgorzata Foremniak, Łukasz Simlat), wsparciu grupy dobrych ludzi i zabiegowi wszczepienia implantu w Instytucie profesora Henryka Skarżyńskiego (Jerzy Stuhr) odzyskał słuch i mógł spełnić największe marzenie swojego życia – zagrać „Sonatę Księżycową” Beethovena.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Miłość i Zbrodnia / Libros)
Na ranczo Anny Corbet, pięknej, głuchej kobiety samotnie wychowującej małego synka, przybywa wędrowny kowboy Jack Sawyer, człowiek, którego przeszłość okrywa mgła tajemnicy. Wierzy, że jego obecność ochroni Annę przed psychopatycznym mordercą, zbiegłym właśnie z więzienia... Ucieczka Carla z więzienia zapoczątkuje ciąg wydarzeń, począwszy od wyrównania rachunków z policjantem z sąsiedztwa, skończywszy na Annie, uwięzionej w ciszy i samotności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
(dostępność ok. 05.08.2019)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głusza / Anna Goc. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Dowody na Istnienie Wydawnictwo, 2022. - 244, [4] strony ; 22 cm.
(Seria Reporterska)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 242-[245].
Słyszaki” – mówią czasem głusi o słyszących. Czy ludzi można opuścić językowo? Nie dać im prawa do języka? Albo za wszelką cenę nakłaniać do nauczenia się innego języka, którym posługuje się większość, chociaż dla wielu z nich to zadanie niewykonalne? Jedno z pierwszych pytań, które zadają słyszący: głusi nie słyszą, ale przecież chyba mogą nauczyć się czytać? Gdy dowiadują się, że nie – nie wszyscy głusi w Polsce potrafią czytać ze zrozumieniem po polsku – słyszący dziwią się jeszcze bardziej: przecież to Polacy, kończą polskie szkoły, żyją w kraju, w którym wiadomości, pisma urzędowe, diagnozy i wyroki są po polsku. Jak to możliwe, że nie znają języka ojczystego? – Jesteśmy niepełnosprawni tylko między wami, słyszącymi – mówi jeden z bohaterów Głuszy. – Gdy jesteśmy sami ze sobą, głusi z głuchymi, możemy używać naszego języka i nie czujemy się inni. Dotąd o głuchych wypowiadali się głównie ci, którzy słyszą. Teraz głusi chcą opowiedzieć o sobie sami. Wychowawca z internatu dla głuchych dzieci bił je i znęcał się nad nimi psychicznie. Głucha kobieta miga, że wychowankowie nie mogli o tym nikomu powiedzieć, bo większość z nich nie potrafiła mówić, a ich matki nie nauczyły się języka migowego. Głucha kobieta w ciąży trafiła do szpital, ale nikt nie wezwał tłumacza. Jej syn, uczeń podstawówki, który umiał migać, musiał przekazać matce, że noworodka nie udało się uratować. W czasie pandemii głucha matka zobaczyła, że nauczycielka ze szkoły dla głuchych mówi do jej syna podczas lekcji online. „Dlaczego ona to robi? – zastanawiała się. – Przecież on nic nie słyszy”. „Jeszcze Porsy nie zdęła,/ lea my żeczamy,/ Co tam obca przemoc wziąła,/ Szablą odbierzemy. Marsz, marsz, Dąbrows,/ Z ziemi fłoskie do Borsy./ Zam twog przewodem/ Złoczym się z narodem” – czyta na głos głuchy Daniel Kotowski. – Tego oczekuje ode mnie Rzeczpospolita Polska – miga. – Artykuł dwudziesty siódmy Konstytucji RP mówi, że „W Rzeczypospolitej Polskiej językiem urzędowym jest język polski”. A więc ja, obywatel głuchy od urodzenia, powinienem mówić. Nawet jeśli nie potrafię, choć przez kilkanaście lat próbowałem się nauczyć. Nawet jeśli nie słyszę swojego głosu. Mam konstytucyjny obowiązek mówić po polsku. Anna Goc, dziennikarka „Tygodnika Powszechnego” i laureatka Stypendium im. Ryszarda Kapuścińskiego, w swojej książce oddaje głos głuchym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.06.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39353 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1852 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jiji porożni miscia / Anna Hruwer. - L`viv : Vidavnictvo Starogo Leva, 2022. - 581, [1] strona ; 21 cm.
Її порожні місця / Анна Хруwер.
Tekst w jezyku ukraińskim. Alfabet cyrylicki.
Анна і Сара — дві дівчинки з різних часів. Перша — сучасна підлітка, переселенка з Донецька, яка захоплюється музикою і має близькі взаємини із набагато старшим одруженим чоловіком. Друга — єврейська дівчинка, яка нічого не чує через ваду слуху, робить дивовижні колажі, веде щоденник упродовж 1938–1941 рр., і згодом цей щоденник вийде у світ окремою книжкою. Що ж поєднує двох дівчат із такими різними долями? І навіщо Анні щоденник Сари, яку правду вона хоче там відшукати? Ця книжка — про важливість помічати тих, хто поруч, про дорослішання та набуття самості й власного голосу, про складання із розрізнених фрагментів себе і свого цілісного світу, в якому немає порожніх місць. Врешті — про правду, стійкість, про дім, який завжди з нами, хай би де ми були. Код:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ukr. LU (1 egz.)
(dostępność ok. 22.06.2024)
Książka
W koszyku
Nasza mała mama / tekst: Lidia Iwanowska-Szymańska ; opracowanie graficzne: Aleksandra Grzegorek. - Wydanie I. - Poznań : FONT, 2021. - [44] strony : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
(PoczytajMY / Lidia Iwanowska-Szymańska)
"Nasza mała mama ma wiele lat, ale jest ciągle mała. Trzymamy mamę mocno za ręce, żeby się nie zgubiła. (...)" nasza mała mama to ilustrowana książka dla dzieci małych i dużych. Na świecie żyje wiele małych mam. Spotykacie je co dzień.I znacie ich dzieci. Czy dzieci małych mam są małe? Czy się bawią? Czy ktoś czyta im bajki na dobranoc? Poznajcie naszą małą mamę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł przekładu angielskiego: Signs of silence.
Tekst tłumaczony z języka angielskiego.
Projekt książki zdobył główną nagrodę jury wydawniczego oraz wyróżnienie jury międzynarodowego w konkursie na projekt książki ilustrowanej JASNOWIDZE 2016/2017.
Ekspresyjnie zilustrowana książka obrazkowa wprowadzająca w świat niesłyszących. Jak rozmawiają ludzie, którzy nie słyszą? Czy różnią się od słyszących? I co o nich myślą? Poznajcie Indre, Dmitrijusa, Rasę, Deimante, Arnoldasa i Vaivę. Każde z nich jest inne, ale coś ich łączy. Potrafią bez trudu dogadać się w największym hałasie - i w całkowitej ciszy. Umieją opowiedzieć dowcip bez wydawania dźwięków, a gdy dyskutują, robią to całym ciałem. Niektórzy dziwnie wtedy na nich patrzą - a oni po prostu mówią w innym języku. Bo czy to, że ktoś nie słyszy, naprawdę znaczy, że jest inny niż my? Sześć autobiograficznych wypowiedzi osób doświadczających na różne sposoby głuchoty, przystępnie podana wiedza o społeczności Głuchych i języku migowym oraz wyraziste, pełne ekspresji i humoru ilustracje złożyły się na niezwykłą obrazkową książkę non-fiction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opowiedzieć ciszę / Karolina Jeske. - Wydanie I. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Linia, copyright 2022. - [54] strony : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
Tytuł równoległy i okładkowy w polskim języku migowym.
Na wyklejkach manualny alfabet polskiego języka migowego.
Wyobraź sobie, że przestajesz słyszeć w środę. Tak jak przestała słyszeć bohaterka książki graficznej Karoliny Jeske Opowiedzieć ciszę. A potem otwórz tę książkę i z uwagą, kartka za kartką, odkryj drogę prowadzącą ze świata Dźwięku do świata Ciszy. Drogę, która początkowo naznaczona jest lękiem przed nieznanym i poczuciem wyobcowania, finalnie jednak zostaje wypełniona akceptacją i radością, jaką wnosi nowy, inny język. Przy pomocy pięknych, onirycznych ilustracji Karolina Jeske w bezpośredni i prosty sposób porusza problem utraty słuchu. Na specjalnie przygotowanych kalkach pokazane są wybrane znaki języka migowego - języka, którym posługuje się w Polsce ok. 50 tysięcy osób, języka, dzięki któremu słyszą się i komunikują.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-91 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-91 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-91 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 251-269.
Streszczenie w języku angielskim.
Monografia dr Heleny Liwo będzie przydatna zarówno dla pedagogów specjalnych, jak i rodziców dzieci niesłyszących. Praca odnosi się do warstwy suprasegmentalnej mowy, to jest do elementów prozodycznych komunikacji, takich jak: melodia, akcent i iloczas mowy. Autorka stawia zasadnicze pytania o tę stronę komunikacji w przypadku małych dzieci zaimplantowanych ślimakowo. W dużej mierze chodzi tu o pytania na temat możliwości współpracy interdycyplinarnej pomiędzy medycyną a pedagogiką. U wielu odbiorców mamy ciągle jedynie powierzchowną wiedzę na temat implantów ślimakowych, a u części wręcz brak wiedzy czy utrwalone przekonania stereotypowe. Autorka w sposób bardzo kompetentny przybliża czytelnikowi najnowsze osiągnięcia w zakresie implantowania małego dziecka i prezentuje różnice między implantem ślimakowym a aparatem słuchowym. Te argumenty mają szczególną wagę w środowisku samych niesłyszących, gdzie jeszcze często sceptycznie podchodzi się do zasadności implantowania w przypadku posiadania resztek słuchowych.Pracę wyróżnia nowatorski projekt badawczy. Dotychczasowe badania w zakresie suprasegmentalnego obszaru mowy dotyczyły dzieci powyżej trzech lat. Autorka, badając dzieci do drugiego roku życia, uwidacznia konieczność i korzyści z wczesnego implantowania dziecka niesłyszącego. Niezwykle ważnym elementem monografii jest ukazanie pedagogicznej roli rehabilitacji słuchu.Prof. zw. dr hab. Amadeusz Krause
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Thriller, który zmrozi ci krew w żyłach!
Na okładce: Autorka bestsellerowych powieści Siostra i Potem.
Tytuł oryginału: The quality of silence.
Yasmin Alfredson przybywa wraz z głuchą córką Ruby na Alaskę, by spotkać się tam z mężem Mattem, dokumentalistą, który przyjechał na północ, filmować przyrodę. Yasmin dowiaduje się po przylocie, że Anaktue, wioska, w której mieszkał Matt, została strawiona przez wielki pożar i że nikt nie ocalał. Wbrew temu, co twierdzi policja, Yasmin wierzy uparcie, że jej mąż żyje i wyrusza na jego poszukiwania. Razem z córką przemierza ciężarówką pustkowia Alaski podczas nocy polarnej. Przez całą drogę jedzie za nimi tajemniczy samochód, a na laptopie Ruby pojawiają się anonimowe maile ze zdjęciami martwych zwierząt. Czy Yasmin odnajdzie męża? Co naprawdę wydarzyło się w Anaktue?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niemy strach / Graham Masterton ; tłumaczył Paweł Wieczorek. - Wydanie 2. - Zakrzewo : Wydawnictwo Replika, copyright 2016. - 238, [2] strony ; 21 cm.
Inny tytuł książki "Koszmar".
Książka w Polsce była wydana także pod tytułem "Koszmar". Jako dziecko Holly Summers w wyniku choroby straciła słuch. Posiadła umiejętność czytania z ruchu warg, a zdolność tę wykorzystuje, pomagając policji namierzać groźnych przestępców w sytuacjach, gdy niemożliwe jest założenie podsłuchu. Holly pracuje także na rzecz pomocy dzieciom maltretowanym przez rodziców. Podczas jednej z rozpraw sądowych oskarżony o ciężkie pobicie swego syna mężczyzna rzuca na bohaterkę przekleństwo Kruka. Życie Holly z dnia na dzień zamienia się w koszmar... "Niemy strach" to dojrzała, silna w swojej wymowie powieść, która przyprawi o dreszcze niejednego czytelnika spragnionego solidnej dawki mocnych wrażeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4318 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oryg. : "Zum Zusammenhang von Kognition, Kommunikation und Sprache mit Bezug auf die Gebörlosenproblematik".
Bibliogr. s. 302-[324].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zobaczyć głos : podróż do świata ciszy / Olivier Sacks ; tłumaczył Adam Małaczyński. - Wydanie I w tej edycji. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2011. - 256, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 245-[257].
Oliver Sacks, wybitny angielski neurolog, zawsze interesował się, jak człowiek radzi sobie z chorobami układu nerwowego, co znalazło odzwierciedlenie w jego wielu bestsellerowych książkach, by wymienić tylko Mężczyznę, który pomylił swoją żonę z kapeluszem, Przebudzenia, Wyspę daltonistów i wyspę sagowców i Oko umysłu.Tym razem Sacks zajmuje się problemem ludzi głuchych, a szczególnie ich wysiłkami twórczego adaptowania się do życia z własną ułomnością. W Zobaczyć głos autor pozwala nam poznać nieznany świat głuchych, przedstawia niemedyczny punkt widzenia - niesłyszących postrzega w kontekście etnicznym i kulturowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20080 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.09.2021)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-[239].
ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej * 1.1. Swoistość pedagogiki specjalnej * 1.2. Związki pedagogiki specjalnej z innymi dziedzinami wiedzy * 1.3. Pojęcie, kierunki i zasady procesu rewalidacji * 1.4. Działy pedagogiki specjalnej * 1.5. Rys historyczny pedagogiki specjalnej w Polsce i na świecie * Słowa kluczowe * Rozdział 2. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy oligofrenopedagogiki * 2.1. Klasyfikacja i charakterystyka upośledzenia umysłowego * 2.2. Przyczyny upośledzenia umysłowego * 2.3. Kształcenie osób upośledzonych umysłowo * 2.4. Zastosowanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie * 2.5. Rodzina wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie * Słowa kluczowe * Rozdział 3. Pedagogika specjalna szczegółowa:podstawy tyflopedagogiki * 3.1. Psychospołeczne i fizyczne aspekty braku lub zaburzeń funkcjonowania analizatora wzroku * 3.2. Wybrane problemy rewalidacji osób niewidomych i niedowidzących. * 3.3. Wychowanie rodzinne dziecka z uszkodzeniem wzroku * 3.4. (Re)adaptacja społeczna osób ociemniałych * 3.5. Zarys problematyki głuchoniewidzenia * Słowa kluczowe * Rozdział 4. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy surdopedagogiki * 4.1. Pojęcia, klasyfikacja i etiologia głuchoty * 4.2. Wpfyw głuchoty na funkcjonowanie psychospołeczne * 4.3. Sposoby komunikowania się jednostek z uszkodzonym słuchem * 4.4. Główne kierunki rewalidacji dzieci głuchych i niedosłyszących * 4.5. Dziecko głuche upośledzone umysłowo * Słowa kluczowe * Rozdział 5. Pedagogika specjalna szczegółowa: wprowadzenie do pedagogiki terapeutycznej * 5.1.Wpływ choroby przewlekłej i terminalnej na sytuację psychospołeczną człowieka * 5.2.Psychoopiekuńcza i pedagogiczna działalność wobec dzieci z chorobą nowotworową * 5.3. Rodzina wobec niepełnosprawności i choroby dziecka * 5.4. Wykorzystanie biblioterapii w pedagogice specjalnej * 5.5. Terapeutyczne walory bajki * Słowa kluczowe * Rozdział 6. Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej. * 6.1. Dylematy pedagogiki specjalnej * 6.2. Postrzeganie osób niepełnosprawnych i jego determinanty * 6.3. Idea i praktyka integracji * 6.4. Rola i znaczenie organizacji pozarządowych w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych * 6.5. Sylwetka pedagoga specjalnego * Słowa kluczowe * Słownik * Bibliografia * Załączniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3765 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej