Barłóg Krystyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Barłóg Krystyna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(3)
Niepełnosprawni
(2)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Nauczanie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Krystyna Barłóg - Wstęp, * Krystyna Barłóg - Życiorys prof. dra hab. Janusza Homplewicza, * Janusz Homplewicz - Wiązki świateł etyki pedagogicznej w pryzmacie wychowywania niepełnosprawnych, * Waldemar Furmanek - Klawiatura problemów pedagogiki w pracach Janusza Homplewicza, * Jerzy Niemiec - Wspomnienie o prawdziwej przyjaźni, tej "na zawsze", * Kazimierz Denek - Język jako nośnik wartości. Chrońmy go!, * Kazimierz Szmyd - Dziecko i nauczyciel wobec zagrożeń wychowania doby "postnowoczesnej", * Krystyna Barłóg - Wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju * Aleksandra Mach - Z badań nad przystosowaniem psychospołecznym osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, * Izabela Marczykowska, Anna Potocka - Działalność Ośrodka Wczesnej Interwencji jako oferta pomocy dziecku i jego rodzinie, * Elżbieta Kłęczek - Specjalistyczna Placówka Wsparcia Dziennego i Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka - realizacją zadań w zakresie wspierania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym, * Elżbieta Szuty - Możliwości wsparcia rehabilitacyjnego niepełnosprawnych dzieci w szkole integracyjnej, * Elżbieta Jurkiewicz - Z doświadczeń integracji dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w Szkole Podstawowej nr 22 w Rzeszowie, * Lucyna Koryl - Doświadczenia z pracy terapeutyczno-wychowawczej indywidualnego przypadku dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole ogólnodostępnej, * Ilona Czyż - Problemy komunikacji u dzieci z cechami autystycznymi, * Katarzyna Hul - Rehabilitacja społeczna osób niesłyszących poprzez turystykę i sport (oferta wsparcia Polskiego Związku Głuchych w Rzeszowie), * Małgorzata Busz - Nowe spojrzenie na rehabilitację - realną możliwością zaspokajania potrzeb życiowych oraz samorealizacji studentów z dysfunkcją słuchu uczelni rzeszowskich, * Joanna Sebastianka - Rodzeństwo pełnosprawne osób niepełnosprawnych intelektualnie, * Justyna Bereś - Wieloaspektowość i kompleksowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko autystyczne, * Magdalena Gołaszewska - Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim * Notki o Autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5104 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Część I * Diagnoza i terapia dzieci z autyzmem * * * Danuta Ochojska, Budowanie relacji terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych * * * Joanna Leśniak, Rozpoznawanie oznak autyzmu poprzez obserwację umiejętności motorycznych małego dziecka * * * Aneta Lew-Koralewicz, Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej * * * Alicja Kurasz, Katechizacja i przygotowanie do sakramentów dzieci z autyzmem * * * Część II * Dziecko z autyzmem w przedszkolu i szkole * Katarzyna Łach, Organizacja kształcenia dla dzieci z autyzmem na przykładzie przedszkola specjalnego „Niebieska Kraina” w Łańcucie * * * Marta Lubas, Uczeń z autyzmem w szkole – na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej * * * Natalia Kwoka, Adaptacja uczniów z autyzmem do warunków szkoły masowej w opinii nauczycieli i wychowawców * * * Patrycja Gołąbek-Jonak, Edukacyjne zajęcia z udziałem psa jako metoda wspomagająca proces uczenia się dziecka z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku * * * Monika Głód, Problemy z komunikacją u dziecka z autyzmem i możliwości terapii * * * Część III * Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej rodziny i środowiska * * * Tomasz Gosztyła, Elżbieta Turbiłowicz, Matki dzieci z autyzmem – kluczowe wyzwania i proponowane wsparcie * * * Krystyna Barłóg, Trajektoria cierpienia rodziców dzieci z autyzmem * * * Karolina Kapica, Współpraca rodziców dzieci z autyzmem z terapeutami * * * Maria Filip, Katarzyna Józefek, Iwona Karnas, Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym * * * Karolina Kapica, Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem * * * Zakończenie * * * Informacje o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZĘŚĆ I * Działania terapeutyczno-wspomagające w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością oraz ich rodziną * Krystyna Barłóg, Oddziaływania terapeutyczno-wspomagające w pedagogice specjalnej * Joanna Leśniak, „Mieszkam Sam!” Niezależne życie osób z niepełnosprawnością intelektualną * Ireneusz Marciniec, Pedagogiczne i psychoterapeutyczne formy wsparcia rodziny w kryzysie emocjonalnym * Marzena Jakubek, Przedszkole „Promyk” szansą na harmonijny rozwój dziecka z niepełnosprawnością * Klaudia Sabat-Zabłotni, Biblioterapia kobiet – ofiar przemocy * CZĘŚĆ II * Wybrane metody pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Aneta Lew-Koralewicz, Wybrane metody rozwijania samodzielności u uczniów z za-burzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście ich autonomii * Katarzyna Ginalska-Połomska, Ewelina Ginalska-Rak, Praca z dzieckiem autystycznym. Metoda krakowska * Natalia Kwoka, Metoda Ośrodków Pracy Marii Grzegorzewskiej w kształceniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – od tradycji ku współczesności * Janusz Kawa, Metody pracy z uczniem zdolnym * Katarzyna Król, Sensoplastyka i ruch kreatywny w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością * Aleksandra Warcaba, Gabriela Nagórna, Metoda Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością * Karolina Bieniarz, Alicja Elgass, Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi z niepełno-sprawnością * CZĘŚĆ III * Terapie ogólnorozwojowe w pedagogice specjalnej * Dominika Gołąb, Dominika Szczepanik, Terapia plastyczna w procesie wspomagania rozwoju komunikacji osón z niepełnosprawnością intelektualną * Dominika Karcz, Karolina Nowak, Muzykoterapia- wspomaganie terapii poprzez dźwiek i muzykę * Barbara Maciąg-Bebło, Juztyna Michalewska, Metoda Dennisona jako metoda wspomagajaca rozwój dziecka z niepełnosprawnościa wieloraką * CZĘŚĆ IV * Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością * paulina Dubiel-Zielińska, Piotr Zieliński, Kinesiotaping na tle innych metod wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa * Joanna kata, Rodzina w rehabilitacji i opiece dziecka z niepełnosprawnością * Monika Godos, barbara Szetela, Izabela Zajdel, Rola rodziców w wychowaniu dziecka z wadą słuchu * Zakończenie * Noty o autorach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56582 (1 egz.)
Kaucja: 22,14 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19107 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.02.2020)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka porusza problemy takie jak : Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdol­nień dzieci i młodzieży, Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne, Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych po­trzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, uta­lentowanych, Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia szkolne dzieci, Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość?, Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu, Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kon­te­kście wyzwań globalnych i lokalnych,Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i roz­wijaniu talentów młodzieży, Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych.
Maria Chodkowska, Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży * Barbara Pilecka, Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne * Krystyna Barłóg, Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, utalentowanych * Danuta Ochojska, Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia * szkolne dzieci * Jolanta Lenart, Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość? * Katarzyna Miłek, Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu * Eliza Maria Chodkowska, Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kontekście wyzwań globalnych i lokalnych * Urszula Gruca-Miąsik, Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i rozwijaniu talentów młodzieży * Maria Kocór, Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych * Małgorzata Marmola, Anna Wańczyk-Welc, Rola samooceny nauczyciela * w kształtowaniu twórczych relacji z uczniami i rodzicami * Mariusz Gajewski (SJ), Rola i znaczenie relacji interpersonalnych w twórczej komunikacji pomiędzy uczniem i wychowawcą * Sławomira Pusz, Rozwijanie aktywności twórczej uczniów kl I-III w propozycjach * aktualnych programów kształcenia * Violetta Ciećko, Moje doświadczenia w pracy z dzieckiem o wybitnych * zdolnościach ogólnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 495-515.
Streszcz. ang., niem.
Celem pracy jest ustalenie pełnej, rozwiniętej diagnozy wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczących się w specjalnych, ogólnodostępnych lub integracyjnych formach edukacji, jak również określenie przyczynowo-skutkowych zależności realizowanych funkcji wspomagania rozwoju w obrębie systemu: rodziny, szkoły i środowiska. Główne zadania pracy sprowadzają się do diagnozy i oceny wartości wzajemnej współpracy, weryfikowania, jakie rodzaje działań oraz jakie płaszczyzny i formy współdziałania najbardziej służą celom wszechstronnego rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w aktualnie dostępnych formach ich edukacji. Zadaniem niniejszej pracy jest także próba ukazania istotnych czynników facylitujących rozwój dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim zarówno w specjalnych, integracyjnych, jak i ogólnodostępnych formach ich edukacji. Jest to również próba wskazania wzajemnych związków, zależności, więzi, w tym oddziaływań pomocowych w środowisku rodzinnym, szkolnym, lokalnym, postaw i wartości na poziomie mikro-, mezo-, egzo-, makrosystemu dziecka oraz próba wskazania wymiernych efektów kompetencji dzieci, ich psychospołecznej integracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8080, 8079 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej