Internacjonalizacja przedsiębiorstw
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Daszkiewicz Nelly
(1)
Glinkowska Beata
(1)
Jarosiński Mirosław
(1)
Kaczmarek Bogusław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4024)
Przyjaźń
(3842)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2967)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2941)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2177)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1735)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1594)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1536)
Uczucia
(1408)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1350)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Chłopcy
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(896)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(864)
Historia
(847)
Kultura
(824)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(778)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(719)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(682)
Koty
(681)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(669)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(608)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(555)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(508)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(483)
Spisek
(476)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(459)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Czarownice i czarownicy
(428)
Nauczanie początkowe
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [365]-393.
Czy w XXI wieku dystans ma znaczenie dla międzynarodowego biznesu? Czy i w jaki sposób wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstw decydujących się na ekspansję zagraniczną? Istnieje wiele argumentów przemawiających za tezą, że dystans - jako bariera umiędzynarodowienia przedsiębiorstw związana z odległością geograficzną, ale także odmiennością kulturową, administracyjną i gospodarczą rynków - traci na znaczeniu. Globalizacja jest najczęściej przedstawiana jako rosnąca integracja i współzależność gospodarek krajowych, która przejawia się w integracji rynków i produkcji. Niewątpliwie spadek barier celnych i ograniczeń dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwój technologiczny (postępująca digitalizacja, automatyzacja oraz spadek kosztów transportu) napędzają procesy globalizacji, co daje podstawy dla twierdzenia, że dystans - zwłaszcza geograficzny - rzeczywiście traci na znaczeniu. Wyniki wielu badań sugerują jednak, że tezę o śmierci dystansu ogłoszono przedwcześnie. Nowsze badania, które analizują poziom konwergencji między krajami w okresie między 1960 a 2009 rokiem pod względem ekonomicznym, demograficznym, poziomu wiedzy, finansowym i politycznym, wykazują, że kraje upodobniły się do siebie mniej, niż sądzono. Pod koniec drugiej dekady XXI wieku jesteśmy świadkami narastającego - na fali nastrojów nacjonalistycznych - protekcjonizmu, także w krajach Unii Europejskiej. Niepewność związana z wyjściem Wielkiej Brytanii ze struktur UE (brexit), wojny handlowe między USA i Chinami oraz USA z UE odzwierciedlają trendy cofania się globalizacji. Będzie to wpływać na globalną sytuację makroekonomiczną, a w efekcie również na zachowania przedsiębiorstw i menedżerów kształtujących strategie międzynarodowego rozwoju firm. W kontekście internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw istotne wydają się dwa pytania stawiane w książce: Jak przedsiębiorstwa pokonują trudności wynikające z postrzeganych przez menedżerów różnic między rynkiem krajowym a rynkiem zagranicznym? Czy wpływ dystansu na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych zależny jest od intensywności technologicznej branży, w której działają przedsiębiorstwa? Celem badań prowadzonych na potrzeby tej pracy było rozpoznanie wpływu postrzeganego przez menedżerów dystansu (dystansu psychicznego) na wyniki przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, poznanie sposobów pokonywania trudności wynikających z różnic pomiędzy rynkami oraz sformułowanie modelu pokonywania dystansu.
Wstęp * Rozdział 1. DYSTANS PSYCHICZNY JAKO KATEGORIA TEORETYCZNA ORAZ OBSZAR BADAWCZY * 1.1. Teoretyczne perspektywy internacjonalizacji * przedsiębiorstw * 1.2. Dystans psychiczny w etapowym modelu internacjonalizacji * 1.3. Definicje dystansu psychicznego i sposoby pomiaru * 1.4. Główne nurty badań dystansu psychicznego * Dystans psychiczny a przebieg procesu umiędzynarodowienia (wybór rynku zagranicznego, wybór sposobu wejścia, sekwencja) * Dystans psychiczny a wyniki na rynkach zagranicznych * Dystans psychiczny a adaptacja do rynku zagranicznego * Dystans psychiczny a uwarunkowania postrzeganego dystansu * Dystans psychiczny a relacje z partnerem zagranicznym * Dystans psychiczny a miękkie aspekty zarządzania * Dystans psychiczny a sposoby pokonywania trudności wynikających z odmiennośco rynków * 1.5. Efekty na rynkach zagranicznych: filary perspektywy strategicznej i rodzaje barier ("kosztów") * Rozdział 2. MODEL I METODA BADAŁ * 2.1. Luka badawcza - kompleksowość zależności, kontekst i mechanizmy ograniczające wpływ dystansu psychicznego na ekspansję zagraniczną przedsiębiorstw * 2.2. Cele, pytania i model konceptualny * 2.3. Logika modelu konceptualnego * Hipotezy replikujące dotychczasowy dorobek teoretyczny w nowym kontekście * Hipotezy poszerzające dotychczasowy dorobek teoretyczny * 2.4. Metody badawcze * Metody mieszane: łączenie metod ilościowych i jakościowych * Proces badawczy * Rozdział 3. DYSTANS PSYCHICZNY I SPOSOBY JEGO POKONYWANIA W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŁ ILOŚCIOWYCH * 3.1. Próba badawcza * 3.2. Operacjonalizacja zmiennych * 3.3. Modele równań strukturalnych (SEM) * 3.4. Wpływ dystansu psychicznego na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych: estymowanie modelu konceptualnego z wykorzystaniem modelowania strukturalnego * Model strukturalny dla całej próby * Modelowanie strukturalne w podgrupach branżowych * 3.5. Ocena wyników: weryfikacja hipotez z modelu konceptualnego * 3.6. Znaczenie kontekstu: analiza różnic na poziomie głównych zmiennych w grupach branżowych * Dystans psychiczny * Reakcja na dystans i zakres instrumentów * Adaptacja do rynku zagranicznego * 3.7. Podsumowanie badań ilościowych * Rozdział 4. MECHANIZMY POKONYWANIA DYSTANSU W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŁ JAKOŚCIOWYCH * 4.1. Studium przypadku jako metoda badawcza * 4.2. Dobór przedsiębiorstw, źródła danych i analiza materiału empirycznego * 4.3. Profile badanych przedsiębiorstw i charakterystyka ekspansji zagranicznej * 4.4. Dystans kulturowy * Postrzegana kulturowa odmienność rynków * Pokonywanie dystansu kulturowego * Wpływ dystansu kulturowego na wybory strategiczne * 4.5. Dystans administracyjny * Postrzegana administracyjna odmienność rynków * Protekcjonizm, związki zawodowe i podatki * Pokonywanie dystansu administracyjnego * Wpływ dystansu administracyjnego na wybory strategiczne * 4.6. Dystans geograficzny * Postrzegana geograficzna odmienność rynków * Pokonywanie dystansu geograficznego * Wpływ dystansu geograficznego na wybory strategiczne * 4.7. Dystans gospodarczo-technologiczny * Postrzegana gospodarczo-technologiczna odmienność rynków * Pokonywanie dystansu gospodarczo-technologicznego * Wpływ dystansu gospodarczo-technologicznego na wybory strategiczne * 4.8. Podsumowanie badań jakościowych * Wpływ dystansu na kluczowe wybory strategii internacjonalizacji * Typy mechanizmów pokonywania dystansu * Rozdział 5. MODEL POKONYWANIA DYSTANSU W EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ * 5.1. Sposoby i mechanizmy pokonywania dystansu - model teoretyczny * 5.2. Wkład w teorię internacjonalizacji przedsiębiorstw * 5.3. Wkład w praktykę zarządzania * 5.4. Ograniczenia modelu i kierunki dalszych badań * Załączniki * Załącznik 1. Przegląd badań uwzględniających dystans psychiczny, opublikowanych do 2017 roku * Załącznik 2. Kwestionariusz badawczy do badań ilościowych * Załącznik 3. Klasyfikacja technologiczna branż produkcyjnych * Załącznik 4. Kategorie instrumentów - wyniki modelowania strukturalnego w grupach branżowych * Załącznik 5. Przypadek A (Grupa Nowy Styl) * Załącznik 6. Przypadek B (Granna) * Załącznik 7. Przypadek C (Aplisens SA) * Załącznik 8. Przypadek D (Lechpol) * Bibliografia * Spis rysunków * Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. [161]-173. Indeksy.
Dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, naukowców, badaczy, doktorantów.
Publikacja jest monografią naukową, zawierającą całościowe ujęcie procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw z branż wysokich technologii. Autorka przedstawia w niej między innymi: Ľ przegląd podstawowych pojęć, zwłaszcza terminologii związanej z wysokimi technologiami i przedsiębiorstwami high-tech, Ľ kompleksowy przegląd teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw, Ľ szczegółową analizę zagadnień związanych z wczesną i szybką internacjonalizacją przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw high-tech, Ľ analizę związków między innowacjami a internacjonalizacją przedsiębiorstw, Ľ empiryczną analizę internacjonalizacji przedsiębiorstw działających w branżach high-tech w Polsce, opartą na badaniach empirycznych, których celem była identyfikacja wzorców i mechanizmów internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Książka może być inspiracją dla naukowców, badaczy i doktorantów do prowadzenia dalszych badań. Może być również polecana jako literatura uzupełniająca studentom kierunków ekonomicznych i zarządzania, zgłębiającym zagadnienia związane z internacjonalizacją przedsiębiorstw, wysokimi technologiami i innowacyjnością. Dr hab. Nelly Daszkiewicz - jest profesorem nadzwyczajnym Politechniki Gdańskiej na Wydziale Zarządzania i Ekonomii w Katedrze Nauk Ekonomicznych.
Wstęp * ROZDZIAŁ 1. Przedsiębiorstwa zaawansowane technologicznie * 1.1. Branże high-tech według różnych klasyfikacji * 1.2. Specyfika przedsiębiorstw high-tech * 1.3. Przedsiębiorstwa high-tech jako przedsiębiorstwa oparte na wiedzy i jako organizacje „uczące się” * 1.4. Przedsiębiorstwa high-tech a wzrost gospodarczy * 1.5. Kierunki badań nad przedsiębiorstwami high-tech * ROZDZIAŁ 2. Teorie internacjonalizacji przedsiębiorstw * 2.1. Wczesne teoretyczne koncepcje internacjonalizacji przedsiębiorstw * 2.2. Teorie neotechnologiczne * 2.3. Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw * 2.4. Modele etapowej internacjonalizacji * 2.5. Podejście zasobowe * 2.6. Podejście sieciowe * 2.7. Podejście szkoły przedsiębiorczości międzynarodowej * 2.8. Modele oparte na wiedzy * 2.9. Holistyczne podejście do internacjonalizacji * 2.10. Podejścia alternatywne * 2.11. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw * 2.12. Sposoby wejścia na rynki zagraniczne (instrumenty internacjonalizacji) * 2.13. Strategie internacjonalizacji * 2.14. Pomiar poziomu internacjonalizacji przedsiębiorstw * ROZDZIAŁ 3. Wczesna i szybka internacjonalizacja przedsiębiorstw działających w branżach high-tech * 3.1. Definiowanie born globals (BGs) * 3.2. Międzynarodowe nowe przedsięwzięcia (INVs) * 3.3. Ewolucja kierunków badań nad firmami born globals oraz INVs * 3.4. Współczesne kierunki badań nad INVs i BGs * 3.5. Wybrane modele internacjonalizacji born globals * 3.6. Czynniki internacjonalizacji born globals * 3.7. Orientacja przedsiębiorcza a teoria internacjonalizacji – koncepcja międzynarodowej orientacji przedsiębiorczej * ROZDZIAŁ 4. Innowacje a internacjonalizacja przedsiębiorstw * 4.1. Pojęcie i typy innowacji * 4.2. Innowacyjność * 4.3. Proces innowacyjny * 4.4. Innowacyjne modele internacjonalizacji * 4.5. Internacjonalizacja a innowacyjność * 4.6. Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej * ROZDZIAŁ 5. Empiryczna analiza internacjonalizacji przedsiębiorstw działających w branżach high-tech * 5.1. Założenia metodyczne badania * 5.2. Znaczenie badania * 5.3. Metodyka badania * 5.4. Analiza internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw * 5.5. Podsumowanie wyników badań * Zakończenie * Spis rysunków * Spis tabel * Bibliografia * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55787 (1 egz.)
Kaucja: 38,35 zł
Książka
W koszyku
(Akademia Zarządzania i Finansów)
Bibliogr., netogr. s. 267-284.
Streszcz. ang.
Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczą treścią książki są opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji organizacji i gospodarki. Autorzy wychodzą poza konwencjonalny opis, dodając nowe zagadnienia i wątki, podkreślając zwłaszcza rosnącą rolę kapitału ludzkiego w zarządzaniu organizacjami.Analiza teoretyczna dotyczy problemów zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym; głównie obszarów zarzadzania finansowego, kadrowego, zarządzania kulturą i społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw.Analiza praktyczna oparta jest na badaniach przeprowadzonych w polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, dotyczących ich skłonności do internacjonalizacji, strategii i dróg internacjonalizacji, także motywów i barier w analizowanym procesie. Oparcie książki na wynikach przeprowadzonych badań, także zamieszczenie studiów przypadków, daje możliwość konfrontacji dróg internacjonalizacji polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze znanymi w świecie modelami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18382 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 337-350.
Praca wpisuje się w nurt dynamicznie rozwijających się w Polsce badań nad zarządzaniem i marketingiem z desygnatem międzynarodowości, w tym nad przesłankami i uwarunkowaniami międzynarodowego rozwoju przedsiębiorstw. (...) W sposób twórczy i wartościowy łączy wątek teoretyczny i empiryczny. z recenzji prof. dr. hab. J.W. Wiktora Na szczególne podkreślenie zasługuje podjęcie analizy zjawiska tzw. wczesnej internacjonalizacji przedsiębiorstw, rosnącej liczby przedsiębiorstw wcześnie umiędzynarodowionych (?urodzonych globalistów" - born globals) zarówno na świecie jak i w Polsce. z recenzji prof. dr. hab. T. Gołębiowskiego
Wstęp * * * Rozdział 1. Internacjonalizacja przedsiębiorstwa - istota, przesłanki i modele * 1.1. Pojęcie internacjonalizacji przedsiębiorstwa w literaturze przedmiotu * 1.2. Proces internacjonalizacji przedsiębiorstwa * 1.3. Globalizacja przedsiębiorstwa jako etap internacjonalizacji * 1.4. Teorie rozwoju międzynarodowego przedsiębiorstwa * 1.5. Etapowe modele rozwoju przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym * 1.6. Uppsalski model sekwencyjnego rozwoju na rynku międzynarodowym * 1.7. Współczesne modele internacjonalizacji * 1.7.1. Internacjonalizacja niekonwencjonalna * 1.7.2. Podejście sieciowe * 1.7.3. Koncepcja urodzonych globalistów * 1.8. Podsumowanie * * * Rozdział 2. Przegląd badań nad internacjonalizacją polskich przedsiębiorstw * 2.1. Badania zrealizowane w okresie przed akcesją Polski do Unii Europejskiej * 2.2. Badania zrealizowane w okresie po akcesji Polski do Unii Europejskiej * 2.3. Zakres i metody badań nad internacjonalizacją polskich przedsiębiorstw * 2.4. Ocena stopnia internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw * 2.5. Podsumowanie * * * Rozdział 3. Wczesna internacjonalizacja przedsiębiorstw - istota i uwarunkowania wczesnego umiędzynarodowienia działalności * 3.1. Geneza badań nad wczesną internacjonalizacją * 3.2. Problemy terminologiczne w badaniach nad wczesną internacjonalizacją * 3.2.1. Terminologia stosowana w anglojęzycznej literaturze przedmiotu * 3.2.2. Terminologia stosowana w polskiej literaturze przedmiotu * 3.3. Analiza porównawcza definicji przedsiębiorstw wcześnie umiędzynarodowionych * 3.3.1. Definicje stosowane w anglojęzycznej literaturze przedmiotu * 3.3.2. Definicje stosowane w polskiej literaturze przedmiotu * 3.4. Klasyfikacje przedsiębiorstw wcześnie umiędzynarodowionych * 3.5. Przesłanki i motywy wczesnej internacjonalizacji przedsiębiorstw * 3.5.1. Czynniki zewnętrzne * 3.5.2. Czynniki wewnętrzne * 3.6. Podsumowanie * * * Rozdział 4. Badania nad wczesną internacjonalizacją na świecie * 4.1. Skala wczesnej internacjonalizacji na świecie * 4.2. Urodzeni globaliści a internacjonalizacja etapowa * 4.2.1. Urodzeni globaliści rozwijają się w sposób skokowy * 4.2.2. Urodzeni globaliści rozwijają się w sposób etapowy * 4.3. Porównanie born globals z innymi typami przedsiębiorstw * 4.4. Czynniki sukcesu rynkowego przedsiębiorstw wcześnie umiędzynarodowionych * 4.5. Charakterystyka założycieli i menedżerów firm typu born global * 4.6. Formy internacjonalizacji - sposoby wejścia na rynki zagraniczne * 4.7. Strategie działania born globals * 4.8. Wpływ wczesnej internacjonalizacji na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw * 4.9. Powiązania sieciowe urodzonych globalistów * 4.10. Podsumowanie i propozycje dalszych badań * * * * Rozdział 5. Stopień i tempo internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w świetle wyników badań empirycznych * 5.1. Założenia metodologiczne i organizacyjne badań * 5.1.1. Cel badań i hipotezy * 5.1.2. Metoda i organizacja badań * 5.1.3. Charakterystyka badanej grupy przedsiębiorstw * 5.2. Wyniki badań empirycznych nad internacjonalizacją polskich przedsiębiorstw * 5.2.1. Stopień internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw * 5.2.2. Zaawansowanie form internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw * 5.2.3. Tempo procesu internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw * 5.2.4. Internacjonalizacja badanych przedsiębiorstw a dystans geograficzny i kulturowy * 5.2.5. Wnioski płynące z badań nad internacjonalizacją polskich przedsiębiorstw * 5.3. Wyniki badań empirycznych nad wczesną internacjonalizacją polskich przedsiębiorstw * 5.3.1. Identyfikacja urodzonych globalistów w badanej grupie przedsiębiorstw * 5.3.2. Skłonność urodzonych globalistów do ryzyka * 5.3.3. Stopień internacjonalizacji urodzonych globalistów * 5.3.4. Wnioski płynące z badań nad wczesną internacjonalizacją polskich przedsiębiorstw * 5.4. Wnioski z przeprowadzonych badań empirycznych * Zakończenie * * * Bibliografia * * * Spis rysunków * Spis tabel * * * Załączniki * Załącznik 1. Przegląd badań na temat internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw * Załącznik 2. Kwestionariusz wywiadu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54697 (1 egz.)
Kaucja: 49,30 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej